PDA

Se full versjon : Opprykk for Fløy

bob hund
30-08-2005, 10:36
Leser at de nå kjemper om opprykk. Det blir jo svært tøft et nivå opp da, men det ville jo være en svært gunstig situasjon. Da slapp man sende Morten Hæstad og Jesper Mathisen til gokk for å få seriespill på høyere nivå.

sava
30-08-2005, 10:46
Gøy hvis Fløy rykker opp iår, men jeg tror nok vi må vente 1år til.
Haugesund er klare favoritter og tror de trekker det lengste strået.. Men man vet jo aldri!

Helge
30-08-2005, 12:10
Ja, kjempegøy for Fløy (hey! det rimer!!). Håper de rykker opp. Det hadde vært et bra tilskudd til landsdelen. Nå er vel ikke akkurat klimaet mellom Fløy og Start det aller beste, men her er det bare å legge forholdene til rette slik at både Start og Fløy kan få noe godt ut av det. Blir for dumt hvis Fløy rykker opp og begge lag ikke ser muligheten for sammarbeid i dette.

Lynet
30-08-2005, 16:47
Skal holde veldig hardt for Fløy med tanke på opprykk allerede i år. FKH er storfavoritter. Men alt er mulig, og det ville vært fantastisk å fått nok et sørlandslag opp en divisjon!

Supporteren
30-08-2005, 19:02
Jeg heier på FKH. :wink:

frankieboy
30-08-2005, 22:54
Haugesund har avgitt masse poeng i det siste. Tror de har 3 uavgjorte kamper på rad eller noe... Og sist mot svakt plasserte Hovding(?), så ingenting er umulig, og det KAN bli opprykksfinale på øya i siste serierunde.. Da blir det nok villt der ute...
Håpe også at Fløy rykker opp... UTROLIG bra for Kr.sand-fotballen...

flaxxlodd
31-08-2005, 01:00
Nedrykk på MK og opprykk på Fløy.
Det hadde jeg likt.

Krila
31-08-2005, 08:56
Nedrykk på MK og opprykk på Fløy.
Det hadde jeg likt.

Jepp...

Notch Johnson
09-09-2005, 14:23
Vinneren av 2 div må spille kvallikk mot en annen 2div vinner, og det blir veldig tøft for Fløy hvis de møter ett av lagene på Østlandet.
Nordnorske lag er jevnt over dårligere.

REBell
09-09-2005, 14:25
Alle vinnerne i 2 divisjon går rett opp.
4 dårligste i 1 divisjon rett ned i hver sin pulje.

Notch Johnson
09-09-2005, 22:10
Du har selvfølgelig helt rett etter at de la om til 4 og ikke 8 2div avdelinger lenger.

frankieboy
09-10-2005, 19:12
Ja da spilte Haugesund uavgjort i dag, og alt er i Fløy sine hender. Vinner de den meget vanskelige kampen mot Viking 2 så ser det meget bra ut..

Kan bli en sinnsyk seriefinale i siste runde mellom Fløy og Haugesund...

theMan
09-10-2005, 19:13
Burde vel kanskje lage en topic med "Hjelpe Fløy?" istedet for MK tingen, jeg vil ha Fløy opp i 1div :D

Ølvomm
10-10-2005, 21:57
Fløy spilte uavgjort mot Viking 2 i dag. Ligger fremdeles tre poeng og dårligere målforskjell bak Haugesudn. Avgir Haugesund poeng mot Viking 2, mens Fløy slår Egersund og Haugesund i siste kamp, er Fløy oppe. Værre er det ikke, men synd de avga poeng i dag!

frankieboy
11-10-2005, 07:07
Det kan bli en thriller her ja, og hvis Fløy slår Egersund til helga, og Viking 2 tar poeng i Haugesund, så vil det bli sinnsykt med folk på øya...
Hva er publikumsrekorden der ute??
Den vil i såfall bli knust!!!!!

Ren opprykksfinale på øya hadde vært fristende å se, men da er jeg allerede i Bodø for å se Bodø/Glimt - Start... :-D

Lynet
16-10-2005, 11:21
Fløy vant 1-2 mot Egersund i går, og taper FKH poeng mot topplaget Viking 2 i morgen, så kan Fløy klare opprykket neste helg!

mr.leipsland
17-10-2005, 16:46
Viking2-FKH sendes på www.radio102.no

1-1 nå.

sava
17-10-2005, 17:57
Hahahaha Fk Haugesund brennte straffe 4 minutter på overtid! :lol:
Heia FLØY. Nå må alle komme på fløy-stadion neste lørdag! Ned med MK opp med Fløy. Fantastiskt hvis det blir ett kr.sand lag i Elite og ett i 1.

Lynet
17-10-2005, 18:20
Kanskje en passende anledning til å besøke Øya til helga...

Håper virkelig Fløy klarer opprykket. Det vil bety enormt mye for sørlandsfotballen, og blant annet kunne generere flere toppspillere til spill i Start!

Inngå farmeravtale med Fløy så fort det lar seg gjøre, Solèr og Gjone! Et slikt samarbeid vil gi både Fløy og Start store fordeler og muligheter!

Fasitsetteren
17-10-2005, 18:20
Burde vel kanskje lage en topic med "Hjelpe Fløy?" istedet for MK tingen, jeg vil ha Fløy opp i 1div :D

--->Ja, jeg tror nesten jeg tar turen over til øya. Burde være der å støtte Fløy. Vi trenger et lag fra Agder, utenom MK, i første divisjon.

Satser bare på at MK rykker ned nå.

MEN STØTT OPP MOT FLØY :wink: :D

killerwolf
17-10-2005, 18:25
MK rykker ned, de har 26 poeng, mens Tønsberg har 25 med 1 kamp mindre & Skeid har 23 med 1 kamp mindre. Løv-Ham ligger 2 poeng foran på sikker plass....
MK sin plass tilhører Fløy!
Lykke te!

Alf Qaida
17-10-2005, 19:45
Gratulerer Fløy! Nå kan dere avgjøre alt sjøl med seier hjemme mot Haugesund. Ingenting er bedre enn om Fløy bytter plass med MK...hehe... En enda større askeladd, og ikkje minst et lag fra Kristiansand.

19-10-2005, 06:43
Fatter ikke dette med at dere vil ha ned sørlandske lag nedover i divisjonene.Og Fløy er ikke et Kristiandsands lag!Snodige folk....

vidsyn
19-10-2005, 06:59
Så kan du fortelle meg hvilken kommune Flekkerøya ligger i da?

Ronny
19-10-2005, 08:51
Så kan du fortelle meg hvilken kommune Flekkerøya ligger i da?

Flekkerøy kommune så klart! :lol:

Seriøst, jeg vurderer en liten tur ut på flekkerøya for å heie litt på laget fra Kristiansand kommune. Hadde vært gøy med opprykk :D

19-10-2005, 12:14
Hva om Flekkerøy rykker opp til Tippeligaen da?Da blir det vel drap og lynsjing daglig?Poenget mitt,som du selvsagt ikke tok(bombe),er at Sørlandet trenger så mange lag så høyt oppe i ligasystemet som mulig.Slik utvikles talenter som kanskje kan spille for Start en dag.Er jo litt morommere med et sørlandstalent enn en Bærumgutt som kommer?En av grunnene til Rosenborg suksess er nettopp talentutvikling i nærområdene.

Supporteren
19-10-2005, 12:22
Nå er det jo ingen lag i området rundt Trondheim som er i verken eliteserie eller 1 divisjon, utenom Rosenborg. De har vel snaut noen lag i 2 divisjon der.

sava
19-10-2005, 13:54
Haha...at RBK har væt så ekstremt flinke på talentutvikling vil jeg ikke si. Hvertfall ikke de siste årene..
Se heller på oss og hvilkne spillere vi har fått frem nå...
Uansett er det viktig at Fløy rykker opp rett og slett pågrunn av det virker som Start-Fløy har et veldig godt sammarbeid. Og det trenger vi.. Talentarbeidet i Start er på vei til og bli noe stort av igjen.

Forøvrig har vi idag en Start-spiller på Fløy laget. Stortalentet Christer Kleiven!

Fasitsetteren
19-10-2005, 15:17
Haha...at RBK har væt så ekstremt flinke på talentutvikling vil jeg ikke si. Hvertfall ikke de siste årene..

----->Nei, overhodet ikke. Hoftun, Riseth, Iversen, Stensaas, Kvarme, Winsnes, Strand, Per Ciljan, osv...

Er "de siste årene" de 2 siste årene eller? Og dessuten; Rosenborgs juniorlag vant nettopp NM for juniorer. Er det bare flaks, eller er de kanskje litt flinkere på talentutvikling enn du tror?

sava
19-10-2005, 15:54
Er Hoftun, Risheth, Strand, Iversen, Stensaas, kvarme og Winsnes de siste årene?
Nå snakker vel du om 10-år tilbake i tid. Jeg snakker om da RBK var virkelig store, da kom det veldig få talenter fra Rosenborg. De har absolutt et godt juniorlag nå og begynner og få til talentutviklengen der oppe igjen. Men det skulle igrunn bare mangle etter og ha domineret Fotball-Norge fullstendig i snart 13-år.

mr.leipsland
19-10-2005, 15:58
Hoftun er ikke noe RBK-produkt. Han slo igjennom i Molde.

Fasitsetteren
19-10-2005, 17:05
Skjelbred og Jamtfall har kommet til de(t) siste året.

Men det hindrer ikke det faktum at Rosenborg Junior vant junior-NM i år. Og laget de slo var Lyn, som spilte med 3 av nigerianerne de har leid, og som holder et nivå som er høyere enn de fleste, om ikke alle, nordmenn på den alderen.

EDIT: Kan legge til at Rosenborg ikke har noe lag under junior-stallen.

Og leipsland; Stemmer vel det ja, men gutten er født og oppvokst i Trøndelag. Uansett så blir det feil å si at Rosenborg ikke har vært flinke på talentutvikiling, selv om de på slutten av storhetsperioden(Nå tar Start over :lol: ) ikke har hatt så mange egenproduserte unggutter. Det er vel en av grunnene til at Rosenborg har vært så dårlige i år. Man kunne se at noe manglet over Rosenborg med By Riise.

Lynet
19-10-2005, 17:32
Alle må ha klart for seg at det viktige her er at Fløy rykker opp til 1. divisjon! Det ville vært fantastisk for hele Sørlandsfotballen...
Om det da er MK eller et annet lag som må gi plassen til Fløy har forsåvidt ikke noen betydning.

MK må gjerne holde seg i 1. divisjon for min del, jo flere lag fra sørlandet, jo bedre. Men skulle jeg velge mellom Fløy og MK, så ville valget definitivt falt på Fløy. Først og fremst pga at Fløy er en potensiell samarbeidsklubb. Start kan hjelpe å dra Fløy opppver, slik at de blir et 1. divisjonslag, mens Fløy kan hjelpe Start med utvikling av unge spillere, slik at det er med å sikrer Sørlandet et fremtidig topplag; IK Start!

MK har skutt seg selv i beinet, ved å ikke ønske samarbeid med Start. Mon tro hva de tenkte der borte for ett par år siden. Mye tyder på at de regnet med å bli det største laget på sørlandet, altså ta over etter Start. Det var veldig realistisk og vi ser alle hvordan det gikk. MK Valgte å samarbeide med Viking, og vi ser alle hvilke frukter det har bært...

Nå ønsker vi Fløy opp i 1. divisjon. Et samarbeid med gutta fra Øya vil sannsynligvis være gull verdt for både IK Start og Fløy i fremtiden!

mr.leipsland
19-10-2005, 18:16
Fløy i 1.divisjon er neppe noe mer positivt for sørlandsfotballen enn MK. Jeg stusser over at endel tydeligvis sliter med å se at Start tjente stort på rivaliseringa med MK. Også merkelig at man fortsatt har så forbanna stort hat til dem. Moldesupporterne hadde ett bra banner mot AaFK: "elsker ikke, hater ikke, bryr oss ikke".

MK har faktisk inngått samarbeidsavtaler med Start. Fløy også. Start har veldig mye av skylda for alt av samarbeid med både Donn, FK Arendal, MK og Fløy har gått i vasken. Svein Hansen har selvsagt også motsatt seg samarbeid, men han er jo heldigvis på vei bort fra MK.

Start har allerede fått hjelp av MK med flere publikumskamper og Atle Roar Håland. Det må ikke eksistere samarbeidsavtaler for at det gagner Start. Akkurat nå har vel MK 5-6 landslagsspillere. Klart den klubben hjelper oss på sikt.

Ellers har nok MK større muligheter for å klare seg selv enn hva Fløy har. Men den klubben som Startfans virkelig bør ønske oppover er Arendal med sine 40 000 innbyggere.

Ellers helt riktig at Fløy ikke er en Kristiansandsklubb selv om det ligger innenfor kommunegrensa. Annet språk, annet sted. Kristiansand er en by, Flekkerøy er en øy.

sava
19-10-2005, 22:46
Men den klubben som Startfans virkelig bør ønske oppover er Arendal med sine 40 000 innbyggere.

Siden vi ikke har Arendal i toppen får vi masse fans fra Aust-agder. Og det er posetivt, hvis Arendal blir gode kan de bli en sikkelig rival og stjele mange talenter fra Start. Nei vil si jeg synes det er deilig og ha bare et "storlag" i sør.

mr.leipsland
19-10-2005, 22:58
Fotballinteressen i Aust-agder er elendig. Det er selvsagt ikke tilfeldig at Grimstad står for halve Tufte IL. Greit nok at Start har endel fans i Lillesand, men lengre øst, og ikke minst i Arendal er det veldig få Startfans selv om de finnes.

Arendal opp minst i adeccoen, helst helt opp, ville økt fotballinteressen sånn at vi hadde fått flere talenter. Vi hadde fått artige lokaloppgjør og Arendal vil uansett ikke trua vår posisjon (og i den grad de ville så er det kjekt å ha en som holder deg på tå hev). Næringslivet i Kristiansand er langt sterkere, byen er større og klubben har tradisjonene.

Kan ikke frykte konkurranse slik du gjør. Konkurranse skjerper deg!

sava
19-10-2005, 23:10
Har aldri sagt jeg frykter konkurranse, men Start får mere oppmerksomhet nå og hvis ikke det er så stor innteresse i Aust-Agder så må vi gjøre noe med det. At Arendal plutselig skal få et topplag er lite sannsynelig akkurat nå. Dermed må Start bli flinkere til å reklamere noe jeg også tror vi kommer til å gjøre de neste årene.

Men kan være enig at og få Arendal opp i noen divisjoner kan være posetivt men per idag er det veldig lite sannsynelig. Og få Fløy opp til 1-div vil dermed være fantastiskt for byen! Har tro på en bedre sammarbeid med klubben, og leie ut stor-talentene våre til Fløy og Adeccoligaen.

Reservesamen
19-10-2005, 23:40
Fotballinteressen i Aust-agder er elendig. Det er selvsagt ikke tilfeldig at Grimstad står for halve Tufte IL. Greit nok at Start har endel fans i Lillesand, men lengre øst, og ikke minst i Arendal er det veldig få Startfans selv om de finnes.

Arendal opp minst i adeccoen, helst helt opp, ville økt fotballinteressen sånn at vi hadde fått flere talenter. Vi hadde fått artige lokaloppgjør og Arendal vil uansett ikke trua vår posisjon (og i den grad de ville så er det kjekt å ha en som holder deg på tå hev). Næringslivet i Kristiansand er langt sterkere, byen er større og klubben har tradisjonene.

Kan ikke frykte konkurranse slik du gjør. Konkurranse skjerper deg!

Arendal helt opp. Nå bærsjer du på leggen. For at en klubb skal kunne klatre i systemet må en jo ha talentutvikling. Får å kunne drive talentutvikling, må en ha talenter, og de beste fra den regionen nevner du selv, de spiller på Tufte.

Arendal opp i eliteserien sier du, ikke veldig realistisk det nei.

Hegmoniet på sørlandet bør være som følgende:

Tippeligaen : Start
1 div: Fløy og MK
2 div. Start 2, Arendal/Jerve (eller et eller annet lag fra Aust), + et par lag fra Vest, f.eks: Vindbjart, Lyngdal eller Donn (andre forslag).

Å tro at sørlandet skal ha mer enn et lag i tippeligaen er en utopi. For talentutvviklinga på sørlandet tror jeg det er viktig at det finnes en stige å gå, slik at det finnes et lag fra regionen på hvert nivå. Kun på denne måten kan vi holde talentene i regionen.

utlending
20-10-2005, 02:37
Arendal hører hjemme i 1 divisjon. De har en jobb å gjøre før det blir realitet, men hvis de skjerper seg og satser riktig kan det - og bør det - skje. Arendal burde kunne stille på lik linje med lag som Bodø, Sogndal, Ålesund, Moss, Bryne osv.; mao blandt de 20 beste lagene i landet.

Fasitsetteren
22-10-2005, 16:04
Fortjent 1-0 til Fløy ved pause. Ruben Kleiven netta for Fløy.

Fasitsetteren
22-10-2005, 16:40
1-1 der. Haugesund i 1. Divisjon for øyeblikket. 10 minutt igjen.

KOM IGJEN FLØY!!!

Lynet
22-10-2005, 16:52
ahhhh forbanna....1-1 og 2. divisjon også neste år. Utrolig synd etter å ha vært så nærme å klare det...

Men som nyopprykket lag har de levert en fantastisk sesong, og opprykk neste år må nå være et naturlig mål!

sava
22-10-2005, 19:20
Uansett er det imponerende av Fløy å kjempe om opprykk allerede iår.
Neste år skal det virkelig satses på opprykk til 1-div og jeg tror også de kan klare det!

Mr.Nor
28-11-2006, 15:27
Virker i allefall som at Fløy satser. Rett og slett imponerende, hva de får til der ute.

http://fotball.fvn.no/2div3/article70065.ece

frankieboy
29-11-2006, 07:53
Ja, det er morro at det satses der.... Håper det tar steget opp og forbi MK. Har mye mer sansen for Fløy enn for MK.
Rykker de opp så må de vel finne en ny stadion å spille på - mulig de kan ta over gamle ærverdige Kristiansand Stadion om et år eller to.

Spennende å se om de får tak i noen gode nye spillere også før neste sesong!!

Mr.Nor
12-03-2007, 12:56
Ja, det er morro at det satses der.... Håper det tar steget opp og forbi MK. Har mye mer sansen for Fløy enn for MK.
Rykker de opp så må de vel finne en ny stadion å spille på - mulig de kan ta over gamle ærverdige Kristiansand Stadion om et år eller to.

Spennende å se om de får tak i noen gode nye spillere også før neste sesong!!

Tviler vel på om Fløy tar turen til fastlandet for å spille fotball, holder seg nok på øya. Får nok noe til, ekstremt hjerte på den klubben der.

Ole Gilboe Hermansen
12-03-2007, 13:20
Hadde vært bra med opprykk for Fløy, men gamle Kr.Sand stadion er nok ikke aktuell. Den har nok gjort sitt i toppfotball.

stibere
04-08-2007, 17:32
blir nok ikke opprykk for fløy,blir jo knust hjemme av sandnes ulf

stibere
18-08-2007, 17:56
Fløy knust i dag også på hjemmebane