Se full versjon : Slovenia - Norge
Alt tyder på at Hæstad starter på midtbanen sammen med Grindheim og Solli. Det skal bli spennende å se hvordan de tre klarer å låse av, og samtidig skape noe fremover. Kombinasjonen er ung, men dog meget spennende...
Dessverre ser det ut til at Valencia starter på benken. Han er Norges klart beste kantspiller, så det er synd at Hareide ikke ser ut til å finne plass til han. Stilen Norge ser ut til å velge mot Slovenia innbyr dog ikke til rene kantspillere, og det er nok mye av grunnen til at han trolig ikke er med fra start.
mr.leipsland
01-09-2005, 23:55
Har kommentert dette litt på VG Debatt og må si jeg er skeptisk til å stille med et lag total uten kanter. Gamsten er riktignok kantspiller, men han er satt opp i en bindeleddrolle som gjør at han ikke får noen skikkelig kantrolle.
Jeg lurer fælt på hvordan Norge skal angripe. Carew kommer ikke akkurat til å bli fôra med kreminnlegg fra kantene hvertfall og Gamst er vel ikke noen kreativ playmaker som klarer å fore spissene med baller (og spissene mangler også kvalitetene som trengs, hvertfall ivers). Samtidig betviler jeg at Hæstad og Grindheim har de offensive kvalitene kantene i 4-3-1-2 normalt bør ha.
Jeg ville helst sett landslaget med Carew som enslig spiss samt Valencia og Gamst som rene vinger/kantspillere.
Helt enig med deg her Leipsland. Slik landslaget ser ut til å spille mot Slovenia, vil nok fungere utmerket defensivt. Laget vil ligget meget kompakt. Men å tre seg gjennom i midten offensivt har jeg ingen tro på. Norge må komme rundt på kantene, og det gjør de ikke hvis de spiller slik mot Slovenia. Ut ifra den taktikken Hareide ser ut til å møte Slovenia med, så ser det ut til at Norge er fornøyde med ett poeng i Slovenia, og vil gå for det...
utlending
02-09-2005, 14:06
Det blir vel noe ganske "Drillo" over dette laget; stram defensiv organisering, kompakt midtbane, løpstyrke, og lange pasningner mot spissene fra backene.
De går for 0-0 med kansje ett hldig bortemål. Ikke så spennende, men helt greit for meg hvis Norge kommer hjem med 0-0 eller en heldig 0-1 seier! :wink:
Så får vi heller se offensivt kantspill fra Gamsten og Valencia mot Skottland!
Start4ever
03-09-2005, 14:40
Ser at istedetfor å spille med det vanlige 4-2-3-1 spiller Norge i dag med 4-4-2 :? . Skeptisk til hvordan det kan gå. Stor risiko å skifte formasjon som de kun har hatt på et par treninger rett før en meget viktig VM kvalifisering kamp. Ser at slovenerne frykter Norge, spesielt duellspillet til Carew. Største grunn til at de spiller med to spisser tror jeg er at Iversen også er en sterk duellspiller, og da får vi to hodesterke spisser.
frankieboy
03-09-2005, 19:44
gledelig at de endelig har 2 helt framme. Tror faktisk det vil fungere bedre med 2 spisser, enn Carew helt alene... blir spennende...
Ellers så er det morsomt å registrere at det 1 time før kampen virkelig går Norges vei i de andre kampene...
Nå er det øyeblikkelig slutt i kampen mellom Moldova og Hviterussland, og stillingen er 2-0 til Moldova.
Og i tillegg har 2 omg nettopp begynt i kampen mellom Skottland og Italia, og der leder hjemmelaget oppsiktsvekkende 1-0...
Håper det holder seg slik, og at Norge tar seg av Slovenia. Da har vi 1 ben i kvaliken, og vi er da bare 1 poeng bak Italia på førsteplass....
Spennende!!!
mr.leipsland
03-09-2005, 20:04
Flat firer? Hvordan da?
Hvem tar høyrekanten? Spilles 4-4-2 bør Valencia være bankers på laget. Ikke si at Solli spiller der?
mr.leipsland
03-09-2005, 20:46
Fy faen Hareide! Vrake Valencia er greit når du skal spille uten høyrekant, men Solli som høyrekant er en skan!
AVGÅ!
1-1
Iversen skadet..hehe
Uansett Daniel kommer inn og det kan bety Valencia inn etterhvert.
Roy Eriksen
03-09-2005, 21:02
Så har Iversen skadet i ryggen. Ser ut at han får 2-3 ukers sykmeldt. Håper at Norge vinner idag eller gå ut fra VM for godt
Roy Eriksen
03-09-2005, 21:34
Ojoj.. Slovenia 4 gule kortet, Norge 2 gule kortet i første omgang. En av dem er Doffen. Typisk han. hehehe. Håper at han får ikke røde kortet i annen omgang.
Doffen gjorde noe feil. men kjempebra jobben synes jeg.. :)
mr.leipsland
03-09-2005, 21:44
Synes doffen har vært svak. På etterskudd, stygge taklinger, er vel også innblanda i baklengsmålet. Greit at han viser innsatsvilje, men får lite til.
Forøvrig grusomt å se Gamst sine dødballer.
Start4ever
03-09-2005, 22:22
Italia spilte bare 1-1 mot Skottland :D. I dag har det også skjedd et mirakel, noe jeg aldri hadde trodd ville skje :lol: :lol: :lol: :wink: . Steffen Iversen er SKADET Hvilken bombe, må vel være den første skaden i karrieren hans :wink: Veldig mange grisetaklinger mellom Norge og Slovenia, men jeg sier som Soler sa i studio i pausen. Den bløte banen må ta skylda for det. Lo godt da Panser Hagen feide over sloveneren :lol: . Solli er blitt byttet ut for Andresen, så der minsket sjansen noe for at Alex får spilletid :cry: . Men tror at Alex kommer inn for Doffen eller Grindheim etterhvert. Tipper Doffen snart blir byttet ut siden han pådro seg gult kort. Ellers må jeg si at forsvaret til Norge satte en støkk i meg ved enkelte anledninger i første omgang, spesielt i de første minuttene. Nei, nå burde jeg kanskje gå å følge med på kampen. Puh.. Akkurat en stor sjanse for Slovenia, men Myhre var heldigvis på plass...
Start4ever
03-09-2005, 22:28
Svarte altså, 2-2 :evil: . Kommunikasjonssvikt mellom Doffen( :( ) og Myhre
JJJJJJJJJJJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!! :D :D :D :D :D :D :D Tusen hjertelig takk Gamsten :D . En herlig chip over keeper Dette var en MEGET imponerende seier, all honnør til gutta for dette. Deilig å høre at det også var en del nordmenn på plass på stadion. Men en ting irriterte meg om kampen. Det var at slovenerne holdt i trøya i ett sett, ble skikkelig forbanna da Carew ble holdt igjen alene med keeper på overtid på stillingen 2-2. En SKANDALE at dommeren ikke reagerte, så jo helt klart og tydelig at det var han ble holdt. Både Gamsten og panser fikk gult kort, det betyr at de må stå over mot Skottland på onsdag :( . Hvem syntes dere vi skal ha som erstattere for disse to. Høyland må jo også stå over mot Skottland, men der har vi jo Riise som er spilleklar til denne kampen. Nå ligger vi kun to poeng bak Italia, og vi er til de grader med og kjemper om en billett til Tyskland neste sommer. Må si at jeg ble virkelig skuffet over den siste avslutningen til Doffen, det ble jo nesten innkast. Valencia bør bli byttet med Solli til kampen på onsdag, Slovenia møter Moldova borte på onsdag, det blir en hard kamp. Italia er jo spesialister på uavgjort på bortebane, så det kan fort bli uavgjort i Hvitrussland. La oss nå bare håpe at Iversen ikke blir spilleklar til Enga kommer til byen vår 25. september. Etter min mening, burde Årst blitt byttet med Iversen da han måtte ut med skade.
Fy faen, dette var deilig! :D :D
VI ER BEST I VERDEN.
Roy Eriksen
03-09-2005, 22:41
HERLIG 2-3 SLUTT.... Andre omgang spilte de Norge veldig DÅRLIG :( Er ikke fornøyd de norske forsvar. mye feil... Heldig vi er.... Synes at det er Veldig merkelig at daniel byttet mot ÅRST. ikke Valencia. Kanskje sparer ÅGE ham til skottland.
Roy Eriksen
03-09-2005, 22:50
1 Italia 14 poeng
2 Norge 12 poeng
3 Slovenia 9 poeng
4 Hviterussland 7 poeng
5 Skottland 7 poeng
6 Moldova 5 poeng
Så har vi sjanse å vinne over Skottland og Moldova. mens Italia taper eller avgjort mot hvitrussland og Slovenia. Håper at Hvitrussland hjelper oss at de kan slå Italia. Italia - Slovenia skal være avgjort :)
Utrolig bra gjennomført kamp av Norge!! Sterkt å vinne borte mot Slovenia, og nå er vi for alvor med å kjemper om seieren i gruppa! Fantastisk!
Jeg synes Hæstad gjorde en god jobb i går, selv om han virket noe overtent...
Ellers imponerte Carew, Grindheim og Braathen meg!
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.