PDA

Se full versjon : Norge - Skottland

Lynet
04-09-2005, 14:06
Med flere spillere ute, må Hareide komponere et nytt lag mot Skottland. Det blir en tøff kamp, men den SKAL vinnes på hjemmebane!

Jeg tror Hæstad og Grindheim gis fornyet tillit på midten. Jeg tror også Valencia vil komme inn å ta høyrekanten, i en kamp der Norge må angripe og komme rundt på kantene. Med Gamsten ute, spørs det hva Hareide velger her. Det er fristende å si at han henter inn Marius Johnsen i troppen, lar han spille venstreback og skyver Riise ut på venstrekanten. Men jeg tviler på Johnsen blir med til denne kampen, all den tid han har vært lenge ute. Hareide tok også kun med Østenstad som ekstra spiller i troppen, i utgangspunktet. Marius kan ha godt av å trene en uke til med Start før han spiller kamp...

Kanskje Hareide velger å kjøre med Braathen på venstrekanten? Vil han ha inn Andresen og splitte Grindheim og Hæstad? Må Solli tilbake på benken? Det er mange spørsmål rundt laguttaket til denne kampen...

REBell
04-09-2005, 14:14
Valencia er lovet spilletid mot Skottland, Martin kommer nok inn på midten.
Riise spiller sannsynligvis venstre back og Andre blir flyttet tilbake på høyresiden.
Steffen og John på topp, og da tror jeg plassen det kjempes om en venstre kant.

sava
04-09-2005, 14:18
Og hvem går inn som midtstopper?
Hangeland, Kippe, Riseth?
Selv tror jeg Vidar Riseth går inn, mye pågrunn av rutinen.

Det er mange spørsmål og mange muligheter. Kanskje Hareide finner på og sette inn Valencia på høyrekant, ta "sweeperen" Solli ned som høyreback, Bergdølmo fortsetter på venstre dermed går Riise opp som venstrekant hvor han sier selv han meget gjerne vil spille.
Ellers så må jeg få si at John Carew og "lillebror" Daniel Braathen på topp virker meget spennende, Daniel imponerte meg og jeg tror han ennå ikke har fått potensialet som har ligget der i mange mange år nå.
John carew imponerer og imponerer, ingen tvil om at han nå er en av europas beste spisser. Endelig!

Utifra troppen håper jeg på dette laget:

Myhre
Solli, Riseth, Lundekvam, Bergdølmo
Valencia, Hæstad, Grindheim, Riise
Iversen, Carew

Start4ever
04-09-2005, 15:03
Riise spiller sannsynligvis venstre back og Andre blir flyttet tilbake på høyresiden.

er det sikkert at Steffen blir spilleklar da etter skaden han pådro seg?

utlending
04-09-2005, 15:30
Myhre
Solli, Riseth, Lundekvam, Bergdølmo
Valencia, Hæstad, Grindheim, Riise
Iversen, Carew

Jeg tror du har det ganske riktig her, bortsett fra en ting: dersom han er klar går nok Martin Andresen in for enten Doffen eller Grindheim. Jeg håper Doffen får starte igjen.

flaxxlodd
04-09-2005, 19:07

Riise blir nok venstrekant Rolf. Kan ikke se for meg noen andre som kan ta den plassen.
Det var absolutt nå Norge kunne trenge Marius Johnsen,slik at Bergdølmo kunne ta høyrebacken.
Solli ned på høyrebacken blir det nok. Og da er det plutselig en ledig plass på høyrekanten til Valencia :D

Myhre

Solli
Riseth
Lundekvam
Bergdølmo

Riise
Andresen (Hæstad)
Grindheim
Valencia

Carew
Iversen

Lloyd-SDC
04-09-2005, 19:52
Med tanke på Braathens fremdragende spill i går synes jeg det er merkelig at ikke Perry/Høgmo har fått mer ut av han. Jeg håper nesten at han får fornyet tillit på topp uavhengig av iversens skadesituasjon.

Var det flere enn meg som hadde lyst til å hoppe gjennom skjermen i går og lære slaverne en lekse? Makan til skuespillere skal man lete lenge etter :twisted:

mr.leipsland
04-09-2005, 20:29
Nå er vi endelig kvitt Høilands mange feilpassninger på backplassen og så vil dere ha Solli der? Hjelp.

All den tid Hareide nekter å hente inn en kvalitetsback til så får Bergdølmo og Riise ta backene. I midtforsvaret er selvsagt Hangeland bedre enn Riseth.

Valencia er bankers på høyresida og Hæstad, Andresen og Grindheim bør da de resterende plassene på midtbanen.

På topp er Carew bankers og han bør få med Braaten.

sava
04-09-2005, 20:53
Jeg er faktiskt enig at det hadde vært gøy å sett Braaten, men det er jeg 100% sikker på at ikke skjer hvis Ivers er skadefri.
Men hvem skal spille på venstrekanten, mr.leipsland?

REBell
04-09-2005, 21:01
Grindheim har vel hatt denne posisjonen i Enga et par kamper, så regner med Leips har plassert Grindheim på kanten.

mr.leipsland
04-09-2005, 21:05
Grindheim blir å finne på venstrekant ja, men Riise skal jo uansett være med fremover.

Myhre
Bergdølmo, Hangeland, Lundekvam, Riise
Valencia, Hæstad, Andresen, Grindheim
Carew, Braaten

Kan også legge dette opp i 4-3-3 formasjon. Ikke så store forskjellen egentlig.

flaxxlodd
04-09-2005, 21:25
Grindheim blir å finne på venstrekant ja, men Riise skal jo uansett være med fremover.

Myhre
Bergdølmo, Hangeland, Lundekvam, Riise
Valencia, Hæstad, Andresen, Grindheim
Carew, Braaten

Kan også legge dette opp i 4-3-3 formasjon. Ikke så store forskjellen egentlig.

Er redd du tar skammelig feil Leips.

mr.leipsland
04-09-2005, 23:23
Skammelig feil på hva da? Oppstillinga er ikke slik jeg tror den blir, men slik jeg vil ha den.

sava
04-09-2005, 23:29
Iversen sa(ifølge tv2-sporten) at han har svært vondt i beinet. Og starter sannsyneligvis ikke mot Skottland.
Det kan bety at Braaten starter sammen med Carew på topp!

Ellers må jeg si at jeg hadde likt å sett Hangeland i midtforsvaret, Norge trenger forsvarsspillere som kan spille fotball i tillegg til å takle/heade/løpe. Norge har mange gode midtstoppere, men hvis man sammenlikner med de landene som har virkelig gode forsvarsspillere, finner man fort noen vesentlige forskjeller. Ballbehandling, evnen til å gjøre noe konstruktivt med ballen etter å ha stoppet motstanderens angrep, ro og kontroll til å spille fra seg ballen til medspiller i stedet for kun å fokusere på å få den "Vekk! Bort! Hjelp!". Det er noe Norge alltid har vært dårlige til. Altfor ofte klareres ballen til motstander, og man er like langt.

Jeg vil ha Hangeland på landslaget fordi jeg har inntrykk av at han faktisk har mye fotballforståelse og evner mere enn bare de primære forsvarsferdighetene. Vi har mange gode midtstopper av den engelske typen, men veldig få av den mere konstruktive syd-europeiske. Det er vel nesten bare Hangeland, Atle Roar Håland og Soma. Bare synd at Viking bruker han på midtbanen. Tror han ville vært høyaktuell for fast plass på landslaget dersom han spillte fast som midtstopper også på Viking.

Se på for.eks de "moderne" backene, der jobber de selvfølgelig deffensivt men backene har for noen lag blitt et enormt angerpsvåpen. Før var det ikke sånn, da var backene dagens midtstoppere. Offensive moderne backer har nå i disse dager begynt å komme i Norge også, Marius Johnsen for.eks Og om noen år i fremtiden ser jeg ingen grunn til at også stopperne kan bli mere moderne og offensive. Holde ballen i laget og ikke bare sparke ballen vekk! Men selvfølgelig må alle lag ha forskjellig spillertyper og egenskaper. Det er nettopp det Nordlie er så ekstrem flink til, å finne ting nettopp den spilleren er god til.

flaxxlodd
05-09-2005, 04:34
Skammelig feil på hva da? Oppstillinga er ikke slik jeg tror den blir, men slik jeg vil ha den.

den lagoppstilingen du ønsker, tror jeg ikke blir utfallet. That's my point friend. 8)

utlending
05-09-2005, 16:01
Ser i diverse medier at det kan bli dette laget:

Myhre
Solli - Riseth - Lundekvam - Bergdølmo
Grindheim - Andresen (Hæstad)
Valencia - Braaten - Riise
Carew

Jeg tror landslagsledelsen anser Grinehim som litt bedre offensivt enn Doffen, og det er nok derfor han starter i en kamp Norge vil føre. Det knytes spørsmålstegn til Andresen's form, men han velges nok fremfor Doffen pga. rutine og ro.

Billy Bright
06-09-2005, 18:49
Hvis noen har billetter til salg, gi meg en pm.

REBell
07-09-2005, 19:52
Hva skjer?

Du får nok billetter utenfor stadion nå Billy :wink:

Roy Eriksen
07-09-2005, 19:53
SPARK ÅGE ut. Han gjør mye feil for ofte. Hvorfor setter han Solli og riseth som forsvar. Han vet godt at de spilte dårlig sist. 0-2 ble jeg veldig flau. Håper at han gir avskjed ikveld. :evil: :evil:

sava
07-09-2005, 19:58
Skandale omgang.
Hva søren gjør Østenstad på landslaget? Andersen er jo til de grader ikke iform.
Nei her må Hæstad inn og Braathen inn for Østenstad.

Det spørs hvor mye man kan gjøre, vi har jo ikke gode backer i landet uten Riise. Bergdølmo er jo grei deffensivt, men offensivt er han en ren skandale. Pumper ballen opp og opp. Og Solli er ikke god nok for dette nivået..

Doffen<3

Roy Eriksen
07-09-2005, 20:55
Synd at vi taper idag siden doffen spilte såååå bra. Valencia skulle forsette. slik kan doffen og Valencia samarbeide for de kjenner hverandre såååå godt. men men.. få håpe at Åge søker AVSKJED ikveld. han har gjort feil mange gang siden han ble trener for Norge :(

sava
07-09-2005, 21:00
Å sparke Åge blir helt feil. Hvem skal vi ha som trener da?
Han gjorde feil idag med å begynne med Østenstad og ikke la Doffen spille. Valencia skulle fortsatt, men samtidig tviler jeg faktiskt på at han hadde fått ballen så mye. Riseth og Bergdølmo har jo ballen hele tiden og det eneste de gjør er å pumpe opp ballen, igjen og igjen og igjen.
Det eneste positive med denne kamper er at vi har funnet en ny stjerne i Daniel Braaten, kan bli en enormt god spiller og for hans sin del MÅ han komme seg vekk fra Trondheim og Rosenborg.

JA TIL STEINAR PEDERSEN PÅ LANDSLAGET!

REBell
07-09-2005, 21:07
Sånn i etterpåklokskapens time burde nok Solli og Østenstad blitt benka.
Inn med Doffen og Braathen.

mr.leipsland
07-09-2005, 21:08
Nå skal jeg være litt freidig å påstå at det var Hareide og ikke jeg som tok skammelig feil.

Lynet
07-09-2005, 22:24
Dette var en elendig kamp av det Norske landslaget! Akkurat som Bergdølmo ikke var heldig med en viss klarering, var nok heller ikke Hareide særlig heldig med alle sine disponeringer idag.

Valencia skulle ikke vært tatt av banen. Og Braaten og Hæstad burde absolutt ha startet kampen! Forsvaret var heller ikke godt nok sammensatt etter min mening...
Jeg skjønner ikke hvorfor Hareide vraker Hæstad og Braaten fra start, så lenge såpass mange andre spillere fra Slovenia kampen måtte stå over idag pga gule kort og skader. Det blir altfor mye rokkeringer, noe jeg tror kan ha vært en negativ avgjørende faktor i kveld.

Det å bruke Solli som høyreback i en vanvittig viktig landskamp er jo i etterpåklokskapens ånd hårreisende! Gutten har knapt luktet på den posisjonen tidligere, så blir han kastet rett uti det... Nei, Bergdølmo skulle fortsatt på høyrebacken, og Riise spilt venstreback, så kunne Braathen eller Grindheim tatt venstrekanten!

For oss er det jo gøy at Hæstad ble kåret til banens beste av TV2Nettavisen. Sammen med Braaten var han best, så det er fullt fortjent!

Nå må landslaget heve seg betraktelig til neste kamp mot Moldova...

Den som nevnte Steinar Pedersen, jeg er helt enig! Pedersen vil jeg ha inn på landslaget!

Lloyd-SDC
07-09-2005, 22:45
haha, sparke åge?. og hvem skal så overta? ikke akkurat mange aktuelle trenere ledige på markedet.... Perry? :mrgreen:

REBell
07-09-2005, 22:51
Jan Halvor stiller også lang foran i køen.....
Men det er vel lite aktuelt, for er jo ikke mulig rykke ned hvert år da......

Lynet
07-09-2005, 22:55
Uaktuelt å sparke Hareide ja. Her var vi i skyene på lørdag, så gjør Norge en elendig kamp, og vips skal han sparkes? Latterlig å i det hele tatt nevne det, men tar Hotman for å være lite seriøs...

Hareide har gjort mye bra for landslaget, men idag mener jeg han bommet taktisk, både før kampen og underveis.
Uansett så har vi en god sjanse til å nå VM via andreplassen. Italia tar nå førsteplassen, men vi skal slå Moldova hjemme, og i Minsk kan alt skje. Men det blir helt klart tøft, det så vi idag...
Slovenia skal jo blant annet til Italia å spille kamp, det blir ikke lett det heller.

Vi er iallefall fortsatt i førersetet når det gjelder andreplassen i gruppa!

killerwolf
07-09-2005, 23:06
Vi har en god sjanse til å ta andreplassen i gruppa, men tviler på om vi klarer å kvalifisere oss. Frykter en ny ydmykende Spaniakamp mot et europeisk topplag.

jensm
08-09-2005, 08:20
Å sparke Hareide er å sparke oss selv i beina. Det er vel ingen tvil om hvem NFF ville ha presset til å overta da...

Men forferdelig kamp, elendig laguttak! Er det mulig!

Fatter ikke hvorfor han feks gidder bruke Riise og Andresen. De gjorde lite i går. Andresen er god, men var ikke helt i slaget i går, som de fleste ville trodd. Han har jo nettopp vært ute en periode! Tar litt tid å komme seg på topp igjen, men denne enkle logikken klarte ikke Hareide i går.

Og Riise, virka som han kun tenkte på sine 100 sist sendte SMS ut på banen. Alt var halvhjertet. Og en sånn fyr nytter det vel ikke å kjefte på, han er vel for blasert til det. Hadde Marius vært frisk...!

Ellers er mye sagt her allerede.

sava
08-09-2005, 11:19
Den største feilen var nok ikke og la Riise spille. Han har etter min mening kanskje i lang tid vært norges beste spiller, og jeg tror det ikke bare var vi som ble enormt skuffet igår. Også Hareide.
Selvfølgelig er det han gjorde igår så elendig og dårlig, ikke minst helt uaksebtabelt at han bør få sikkelig reffs. Men vi vet hva Riise kan og det blir helt feil og ta han ut av laget, men for guds skyld flytt han ned som venstre-back. Bergdølmo var en skandale der, hvorfor? Jo fordi det var mye han og Riseth sin skyld at det ikke gikk igår, de sparket ballen opp gang etter gang. Og da er det ikke rart at alle ble elendige!
Håper dette er siste gang vi ser Bergdølmo og Riseth på landslaget... Den fotballen de holder på med er til de grader ikke akseptabelt når man spiller for en hel nasjon.

En annen ting, Hvorfor får Valencia kjeft? Diverse eksperter sier han var dårlig og tamm. Hva faen?! Han fikk jo søren meg ikke ballen nesten, Norge skulle angripe på kantene men når man ikke sender akseptable passninger ut mot Alex sier det jo selv at han ble "dårlig" igår. Personelig synes jeg det er litt trist å se Åge Hareide ta ut Valencia ved halv tid, har han ikke skjønnt noen ting?
Det er også litt trist at Hareide overser andre høyrebacker i landet. Å prøve ut Jan Gunnar Solli var helt feil, han har vel aldri i sin hele karriere spillt der. Man ser jo at det han ville igår var å teste han ut og dermed se om han hadde funnet en ny stjerne-back, og bruke han videre. Greit det, men man kan IKKE gjøre det i kanskje Norge viktigste kamp på mange år. Og når han i tillegg misslykkes blir det enda verre.

Jeg sier igjen: JA TIL STEINAR PEDERSEN PÅ LANDSLAGET!

mr_harald
08-09-2005, 13:27
Steinar P på landslaget? Å æ det me dæ? Gutten er jo kanskje Starts svakeste ledd iår! Feilpasning på feilpasning, elendige frispark og ikke veldig god taktisk! Han skal ha for innsats, vilje og at han blør for drakta. men om det skal sende han på landslaget, ja da er det noe galt med det Norske landslaget...

Supporteren
08-09-2005, 13:37
Enig her, Steinar er nok langt unna landslagsklasse.

sava
08-09-2005, 13:45
Han er bedre enn Bergdølmo.
Og kan spille orgentlig fotball...det kan ikke Bergdølmo som han gjorde igår.
Få han ut av landslaget så fort som mulig...
Kanskje ikke Steinar er rett mann. Men hvem andre har vi?
Ingen tvil, Steinar for Norge! :D

mr.leipsland
08-09-2005, 13:58
Bergdølmo var da ikke så ræva han selv om også han var dårligere enn normalt. Steinar er for min del andrevalg på h.back, bak Bergdølmo. På venstre er Riise førstevalg, med Marius som nr2.

Forsvaret til Norge er desverre ikke i nærheten av hva vi hadde på 90-tallet.

Steinar er forøvirg nr7. blandt Startspillerne på VG-børsen og nr9 hos fevennen. På VG så er han vel også den neste best rangerte backen (bare marius er bedre). Helt håpløs kan han mao ikke være...

Skulle likt å vite hvor mange h.backer Supporteren og mr_harald ser på som bedre siden Steinar er langt unna? Jeg sliter sterkt med å finne andre navn enn Bergdølmo, Solli, Riseth og Storbæk som kan være aktuelle.

Billy Bright
08-09-2005, 20:18
Går rykter om håndgemeng på NSA feltet i går, med Vennesla Ultras i en sentral rolle..?? Fortell! :twisted:

flaxxlodd
08-09-2005, 20:22
Går rykter om håndgemeng på NSA feltet i går, med Vennesla Ultras i en sentral rolle..?? Fortell! :twisted:

Slik oppførsel tar jeg stor avstand fra :twisted:

sava
08-09-2005, 20:34
Skulle likt å vite hvor mange h.backer Supporteren og mr_harald ser på som bedre siden Steinar er langt unna? Jeg sliter sterkt med å finne andre navn enn Bergdølmo, Solli, Riseth og Storbæk som kan være aktuelle.

Av de du nevnte vil jeg det isåfall stå mellom Pedersen og Bergdølmo.
Solli er ikke en back, Riseth har jeg strengt tatt ikke sett som backspiller(tror jeg) og passer nok best i midtforsvaret, Storbæk er en god back men han er dårligere enn Steinar. Hvertfall hvis man ser på blandt annet VG-børsen.
Basma er også et navn som kan nevnes men personelig har jeg aldri likt Basma og håper ikke han kommer inn på landslaget heller. Men det er min mening..

flaxxlodd
08-09-2005, 22:45
Pedersen får nok aldri noe landskamp,Sava. Er alt for ustabil i sine prestasjoner tross sin alder.

sava
09-09-2005, 00:14
Pedersen får nok aldri noe landskamp,Sava. Er alt for ustabil i sine prestasjoner tross sin alder.

Uenig. Håper og tror han kommer på landslaget snart...

09-09-2005, 04:39
Typisk at sørlendinger vil ha inn sine spillere på landslaget.Steinar Pedersen er ikke god nok for Færøyene engang!Årst skulle startet for Østenstad.Hæstad skulle startet og kan noen knekke beina på Myhre sånn at vi slipper se han stå i ro å venter på at ballen skal komme rett på han mens vi hører komentatorene rope:For en redning!Tull..Få inn Drillo/Eggen før de tar kvelden.Åge kan trene Start.

sava
09-09-2005, 12:14
-Steinar Pedersen er god nok for Norge.
-Årst skulle ikke startet i det hele tatt.
-Hvorfor skal noen knekke beina på Norges beste keeper?
-Åge vil vi ikke ha i Start, Tom Nordlie er norges aller beste trener.

Begynner å lure, navnet ditt sier vel mer om deg enn man hadde håpet.. :lol:

Notch Johnson
09-09-2005, 14:19
Han er bedre enn Bergdølmo.
Og kan spille orgentlig fotball...det kan ikke Bergdølmo som han gjorde igår.
Få han ut av landslaget så fort som mulig...
Kanskje ikke Steinar er rett mann. Men hvem andre har vi?
Ingen tvil, Steinar for Norge! :D

Hassan El Fakiri er milevis bedre enn Steinar P og Solli.
Skjønner ikke hvorfor Hareide ikke tok han med.

13-09-2005, 22:38
Om Myhre hadde voktet målet for Rosenborg mot Olympiakos...