Se full versjon : Kjetil Ruthford Pedersen
Menigheden
12-09-2005, 17:24
Skal vi faktisk hente KRP til Start, har vi ikke nok av denne spillertypen i Start? Jeg blir litt skuffet dersom dette skal være en av forsterkningen til Start neste sesong. KRP har vært god men i følge kompiser fra Sogndal er han langt "over the top" (Selv om han var god i går)
Hva tror dere?
Ps! jeg trodde nicket mitt var byttet :?:
Billy Bright
12-09-2005, 17:27
Regner med dette ikke blir noe av.
Både han og broren har nok litt for høye tanker om seg selv, og har en lei tendens til å forsøke å prate seg inn på lag (landslaget :lol: )..
Det var kun et "ja" fra Tom Nordlie som skilte Ruthford og Start for kort tid siden. Det endte med at han fortsetter i Sogndal, så jeg vet ikke hvor aktuelt det er å hente han etter årets sesong. Det at det endte uten noen ting nå tyder kanskje på at han ikke er den forsterkningen Start er ute etter...
Vi er ikke så godt forspent bak de beste i backrekka og den vil bli forsterket før neste sesong, men som du sier så er nok Ruthford "over the top", og han er også i eldste laget...
Menigheden
12-09-2005, 18:22
men KRP er ikke god som midtstopper, det sier han jo selv, han vil spille som anker sentralt...
mr_harald
12-09-2005, 22:12
Regner med dette ikke blir noe av.
Både han og broren har nok litt for høye tanker om seg selv, og har en lei tendens til å forsøke å prate seg inn på lag (landslaget :lol: )..
Kunne ikke vært mer enig...
Vi trenger ikke Kjetil.
Enkelt og greit, han er ikke god nok.
Hvor gammel er KRP?
Arrester meg om jeg tar feil, men tror han er fylt 32 år. Han er ikke en så stor profil at vi kan hente ham i den alderen etter min mening.
Notch Johnson
13-09-2005, 10:17
Joey, Bjarte og Tom er alle mye bedre enn KRP, så vi trenger ikke nye spillere på 2 laget!
Kanskje litt utenfor tema. Men hvorfor har ikke Steinar, Ruthford i etternavnet sitt?
Eller er jeg helt dum, og det egentlig er et vanlig navn...
Menigheden
14-09-2005, 08:46
Leser i avisen at Kjetil venter på svar fra Start om kontrakt! Jeg håper han må vente forgjeves. Han vil garrantert bare bli stallfyll
Med all respekt for Pedersen så tror jeg en karriere som spillende trener for et middels 1 div lag (med en smule potensiale, kanskje :oops: ) er det beste for alle parter...
Kanskje litt utenfor tema. Men hvorfor har ikke Steinar, Ruthford i etternavnet sitt?
Eller er jeg helt dum, og det egentlig er et vanlig navn...
Du kan kanskje hive deg på tråden "få svar på alt du lurer på fra spillerne"... :D
bob hund
17-09-2005, 12:31
Jeg har et problem, har aldri sett han spille...
Men jeg mener det er en stor myte at spillere rett over 30 er over the top og dårligere enn de var osv. Av forsvarspillere trenger Start mye bedre dekning. Og han ville jo blitt en svært rimelig investering. Tror det har litt med at når man legger seg langflat og ønsker det så sterkt som han har gjort så blir ledelsen veldig usikker. De er mer vant til å gå i forhandlinger.
Men hvis han kun kan spille på midten så når han jo ikke til benken engang..
Ok at han kanskje er en litt "eldre" type i denne bransjen, men tror KRP kan bidra med mye på Start dersom det blir noe av. Han har rutine og erfaring, noe som blir viktig i neste sesong. Hjelper ikke å sette inn en 20-åring som får panikk hvis han får ballen.... :D
Menigheden
20-09-2005, 14:48
Krp har signert en toårsavtale med Start i dag, jaja, vet ikk hva jeg skal si.
Synes denne signeringa virket litt merkelig, men vi gir jo alle en sjanse!
flaxxlodd
20-09-2005, 14:55
Stakkars Engedal.
Menigheden
20-09-2005, 15:00
Engedal vet jeg ikke, Som sagt suger KRP som midstopper i Sogndal og blir latterlifgjort der. Vi kan i hvertfall takke Tom Berhus som nå definitvt ikke kommer til å spille førstelagsfotball for Start igjen.
mr.leipsland
20-09-2005, 15:07
Joey, Batty, Berhus, KRP.
På tide med en oppryddning etter sesongen hvertfall....
Signeringa fremstår som merkelig. Ingen tvil om det.
Billy Bright
20-09-2005, 15:13
huff og huff
tror det er en grunn til at tom er trener og ikke en av oss. Visst tom nordlie har troa på han så tror jeg det er en bra signering. Han har fått gull ut av gråstein tidligere.
flaxxlodd
20-09-2005, 15:37
Iflg Rolf`s ryktebørs spiller KRP for vekslepenger.
Er han 32 år?....er ikke faren hans i støtteapparatet?..håper ikke det har noe med saken å gjøre..Borgersen var 33 år, litt rart å hente en på 32år da..de fleste spillere er på hell når de er 32 år...og ikke minst er de ofte mye mere skada
Litt merkelig signering, det må jeg få sagt. Han virket på det nærmeste å være klar for MK, men så har altså Start nå bestemt seg for å hente han istedet. Det kan virke som at han er over toppen, men Ruthford skal få en sjanse på lik linje med alle andre. Han blir nok hentet for å gi mer bredde i det bakre ledd, og i tillegg vil han være aktuell som midtbaneanker, med en litt annen fysikk enn Berhus, Joey og Aarsheim.
Det blir iallefall en beintøff kamp for å spille seg til fast plass...
Ruthford er nok en billig mann, siden han nærmest bad om å få komme til Start, og uttalte at det ikke skulle stå på noe lønnskrav! Sånn sett kan det være en gunstig signering...
Velkommen til Start, Kjetil Ruthford Pedersen!
Laaaaaaars Maaaaaartin EEEENGEEDAAAAAAAAL
Jeg er meget skeptisk til denne signeringen. Kjetil Pedersen er etter min mening ikke en spiller som vil forsterke første laget. KP er 32 år gammel og etter sitt spill i Sogndal tydeligvis på vei nedover som fotball spiller. Dersom vi skal kjempe i toppen også neste sesong trenger vi klasse spillere, ikke en ny reserve. Forstår ikke helt hva ledelsen tenker her?
Hadde håpet på et par store til navn neste sesong, men ting tyder jo ikke akkurat på det. Håper inderlig jeg tar feil angående Rutherford!!!
startsupporter17
20-09-2005, 17:21
hvem er han?
hvilken posisjon spiller han?
Kaller dere dere for supportere?? F*** for en gjeng suppegjøker!!! PINLIG!! Finnes jo ikke support i dere i det hele tatt!! Gratulerer til KRP. Lykke til, og velkommen i klubben.
Kjetil Ruthford Pedersen er en omstridt spiller i Sogndal. Han er kjent for å være en mann som sier klart og tydelig ifra hva han mener og han stiller knallharde krav til både seg selv og medspillere.
– Det er nok derfor jeg ble kaptein rimelig fort her i klubben. Jeg er vel det man kan kalle en liten rebell. Jeg har et stort engasjement og en aggressiv spillestil, sier han.
http://www.lindesnes-avis.no/nyhet.asp?id=17220
Alderen i seg sjøl gjør jo ingenting hvis han er rimelig i innkjøp og billig i drift. Det er kvaliteten som betyr noe - alltid. At han ikke er fremtidens mann vet nok TN, men det er vel ikke derfor han er shoppa inn heller.
For å vri litt på klisjéen: Er du god nok er du ung nok. Om det første er tilfelle vet ikke jeg, men han er tydeligvis en fighter. Husker han så vidt fra forrige Start-periode, men han gjorde seg vel ikke så bemerket at det gjorde noe.
Jeg er spent og håper det beste. Velkommen til Start igjen KRP!
Han skal spille ekstermt godt for og i det hele tatt komme på første-laget, at han skal spille forsvar kan han bare glemme og jeg tror faktiskt heller ikke det er der Nordlie tenker å sette han. Bård Borgersen, Lars martin Engedal og Atle Roar Håland er alle bedre. Men selvfølgelig skaper det litt ekstre bredde og trygghet at vi har en meget rutinert spiller og ta av hvis det skulle bli problemer i forsvaret.
Fra:http://www.lindesnes-avis.no/nyhet.asp?id=17220
For to år siden storspilte han på Esbjergs midtbane i Danmarks øverste divisjon. Sogndal-kapteinen imponerte slik i dansk superliga at enkelte røster ville hatt ham med på Norges landslag på den tiden.
Meget innteresangt, jeg har egentlig aldri sett han noe særlig, og at han har gjort det middels i Sogndal er en ting men han har der spillt stopper!
Kanskje han kan være et kupp, sette han på midtbanen hvor Batty spiller idag? Mye mulig og jeg gleder meg til å se, for det er på midtbanen han aller helst vil spille.
Jeg tror denne signeringen er for å skape bredde i stallen, og det er positivt! Nå er vi allerede igang med innkjøp til neste- sesong, og får nå en sørlending og en meget rutinert spiller på laget.
Litt små merkelig at Start ikke kjøpte KRP før overgangsvinduet ble stengt, men det får så være.
Velkommen til klubben!! :D
Supporteren
20-09-2005, 19:34
Kaller dere dere for supportere?? F*** for en gjeng suppegjøker!!! PINLIG!! Finnes jo ikke support i dere i det hele tatt!! Gratulerer til KRP. Lykke til, og velkommen i klubben.
Nei, hvis det å være supporter betyr at man er en hjernedød kylling uten lov til å ha egen mening, og må være 101% enig med klubben i alt - nei, da er vi vel ikke supportere. Da er vi nok suppegjøker, ja.
mr_harald
20-09-2005, 21:34
Altså er og skeptisk til denne signeringa. Men jeg ønsker KRP velkommen til Start. Synes det er flott at han har et så sterkt ønske om å spille for klubben at han velger å spille, som ryktene sier for vekslepenger!
Velkommen til klubben!
Iflg Rolf`s ryktebørs spiller KRP for vekslepenger.
Det gjorde han vertfall ikkje i Sogndal!
Håper ikkje Ruthford gjer det same som han gjorde med Sogndal! Heile vårsesongen sto han bak minst eit baklengsmål pr. kamp, og det er faktisk ikkje ei overdriving! Og at Ruthford likar å framheva seg sjølv kom tydleg fram då han kritiserte spelarane i Sogndal for å reisa på fisketur i haustsesongen i fjor, men etterkvart kom det fram kven som var pådrivar for den... Han har aldri teke sjølvkritikk, tvert i mot! Og etter to kampar gjekk han ut i media og sa at Sogndal kunne vinne alle kampane, neste kamp såg me ein gjeng som tydlegvis var påverka av det kapteinen hadde sagt, og alle inkludert KRP trudde då tydlegvis at dei kunne vinne alt utan å gjera noko! Me såg ingenting til kapteinen som gjorde alt han kunne for å endra haldninga.
Men for all del! Lukke til med sesongavsluttinga, og ikkje la Vålerenga vinne!
KRP har ønsket seg til Start de siste året, men valgte Sogndal kun av økonomiske grunner.
I alle uttalelser har KRP selv sagt at det ikke skal stå på det økonomiske.
Kjetil Haugersveen
21-09-2005, 09:12
er det ikke sånn at kjetil også kan brukes litt fremover på banen??
Når det det gjelder primadonnanykker og sleivete komentarer fra KRP i media bekymrer ikke det meg mye, hverken Soler eller Tom godtar sånn tull, her spiller alle på samme lag og konsenterer seg om det som er jobben.
se bare på den gjengen som er der nå, virker til å være en skikkelig ryddig og real gruppe, helt uten stian ohr, hulsker, og andre liknende typer.
DayWalker
21-09-2005, 10:53
Ønsker KRP velkommen og de synes jeg de fleste skal gjøre.... Som det sies, alle skal få en fair sjans. Han er i tillegg Kristiansander og det er noe jeg hvertfall setter pris på.
Var ikke mange kjefter som likte Batty heller da han kom, ble mye sånn her "uff og nei".
Men han har da ikke akkurat gjort det så voldsomt dårlig synes jeg... Der han har gjort det dårlig har jo hele laget spillt dårlig.
Velkommen KRP!
Kjetil R. Pedersen er en OK spiller, men han forsterker ikke laget. Det bekymrer meg! At han er Kristiansander er selvsagt ikke negativt, men det er kvalitetsspillere jeg ønsker meg til klubben foran neste sesong - en sesong som helt sikkert blir mye tøffere enn denne. Vi skal ut i Royal League og europa-cup, da trenger vi internasjonale spillere! Vi må huske på at stammen i laget består av lokale gutter, nå mener jeg at Start burde hente et par landslagsspillere fra feks. Øst-europa. Gjerne spillere med rutine fra store ligaer i utlandet som begynner å dra litt på årene. Jeg ønsker heller at klubben skal bruke 5 milloner på 2 spillere som går rett inn på førstelaget og forsterker dette, enn å hente 5 spillere i klassen til KRP. Det er ikke bredden vi må styrke, men førstelaget!!!
Det er ikke bredden vi må styrke, men førstelaget!!!
enig 8)
DayWalker
21-09-2005, 14:46
Jeg er delvis enig men setter også min lit til at Kong Tom vet hva han driver med, det er ikke første gang billige spillere har blitt langt bedre under hans vinger enn andre steder dem har spillt. KRP spillte da til tider svært godt i Esbjerg?
Velkommen Kjetil!!!
Utrolig bra med din rutine, til neste sesong. Trenger noen med et par toppdivisjons mil i beina!
Lykke til, og make us proud :D
Nå kommer ikke Ruthford før 15. november, og det blir viktig at vi gir han vinteren på å bevise hva han er god for, så avgjør det om han kan være aktuell for førstelaget eller ikke!
Jeg er usikker på om Start henter ham som stopper eller midtbaneanker. Jeg har troen på at Ruthford kan spille seg inn som anker i favorittposisjonen sin sentralt på midten. Der briljerte han i Esbjerg, har jeg hørt. Med Hæstad og Strømstad som indreløpere, vil et robbust sentralt anker være perfekt for Start. Det har vi ikke per dags dato! Vi har Batty, Joey og Berhus; tre identiske typer, med svak fysikk. Det trenger ikke nødvendigvis være noe negativt, men vi får langt flere strenger å spille på med en annen type i Ruthford på plass!
Som toppklubb trenger vi ikke bare 11 gode spillere, vi trenger en tropp på 20-25 mann med gode spillere. Ruthford sørger utvilsomt for at bredden blir styrket, både sentralt på midten og i forsvaret! Vinteren vil vise om han er god nok for førsteelleveren...
Ellers er jeg sikker på at Start vil ta seg god tid til å hente inn 2-3 forsterkninger av klasse som vil kunne gå rett inn på laget, når sesongen er over!
Jeg gleder meg allerede til neste sesong :D
Supporteren
21-09-2005, 17:04
Off topic, men:
Jeg gleder meg allerede til neste sesong :D
Er ganske stor fallhøyde da .. :roll:
Jeg tror alle gleder seg til fremtiden, men la oss bli ferdige med den fantastiske sesongen vi er inne i nå, før vi begynner å tenke 2006...
Fallhøyden vil være meget stor, som supporteren sier, med den fantastiske sesongen vi er i ferd med å levere nå som nyopprykket lag, og det stiller bare ekstra store krav til alle, hvis vi skal ta steg videre neste år. For noe tilbakeskritt er uaktuelt, vi skal fremover!
Skremmende lett å begynne å tenke 2006, men vi må gjøre oss ferdige med sesongen i år først... :)
Sirkus Ruthford Pedersen forsetter! KRP presterte å visa fingeren til supportarane til Sogndal etter kampen mot Godset! Det er snakk om ein som ikkje klarar å ta seg sjølv anna enn sinnsjukt høgtidleg når han ikkje ein gong tåler å høyra:" Rudtford, nå må du begynne å spille fotball", frå ein av saftkokaradn...
http://www.saftkokaradn.com/forum/index.php?showtopic=2491&st=105
Viser at vi får en type med aggresivitet og det er jo bra! :D
Hvis dette hadde skjedd på Kr.sand stadion hadde han sannsyneligvis ikke hørt hva som hadde blitt SAGT på tribunene med mindre det hadde blitt ropt eller synget.
Tilbake til saken så var det nok ulike årsaker til han viste fingeren, og angrer nok den dag idag.
Viser at vi får en type med aggresivitet og det er jo bra! :D
Hvis dette hadde skjedd på Kr.sand stadion hadde han sannsyneligvis ikke hørt hva som hadde blitt SAGT på tribunene med mindre det hadde blitt ropt eller synget.
Tilbake til saken så var det nok ulike årsaker til han viste fingeren, og angrer nok den dag idag.
Spør du meg, så verkar dette meir som ein person som ser at han er problemet, men vil skyva skuld og skulfølelse over på andre, og lar det gå ut over folk som ikkje i det heileteke er direkte innblanda.
Så kan eg no seia sopass, at eg ikkje trur kristiansandarane kunne stillt opp mot det sogningane har gjort. i Sogndal bur det 6000 mennesker. på førstedivisjonskampane er det 1300, og me hadde eit snitt på omlag 3500 når det gjekk veldig bra for nokre sesongar sidan. I høve til innbyggjartalet, er det få om ingen som kan stilla opp mot det.
Dessutan var dette på Marinlys, og med 40 stykk på ein bortekamp som er 7 timar unna i bil, så er ikkje det så verst!
Så kan eg no seia sopass, at eg ikkje trur kristiansandarane kunne stillt opp mot det sogningane har gjort. i Sogndal bur det 6000 mennesker. på førstedivisjonskampane er det 1300, og me hadde eit snitt på omlag 3500 når det gjekk veldig bra for nokre sesongar sidan. I høve til innbyggjartalet, er det få om ingen som kan stilla opp mot det.
Akkurat sånn der synsing blir bare for dumt og er som regel ikke så mye og bli klok på. Bra at det kommer mange folk på Stadion iforhold til folketallet. Men det er ennå bedre at det er MANGE folk på stadion.
Så dere slår jo de store klubbene i Europa og England også da..og vil tro det er litt mere innteresse der! hehe..
Det er nok ulike årsaker, blandt annet at i en større by er det mere og gjøre OG mer forskjellige typer folk. Nei jeg ville nok heller hatt 10.000 på hver kamp her i Kr.sand enn at halvparten av bygda i Sogndal går på kamp!
:lol:
Tilbake til saken så ønsker jeg KRP velkommen til klubben :D
Fortid er fortid, når han kommer hit kommer han bare til å tenke på fremtiden i Start og gjøre en god jobb her!
Akkurat sånn der synsing blir bare for dumt og er som regel ikke så mye og bli klok på. Bra at det kommer mange folk på Stadion iforhold til folketallet. Men det er ennå bedre at det er MANGE folk på stadion.
Så dere slår jo de store klubbene i Europa og England også da..og vil tro det er litt mere innteresse der! hehe..
Det er nok ulike årsaker, blandt annet at i en større by er det mere og gjøre OG mer forskjellige typer folk. Nei jeg ville nok heller hatt 10.000 på hver kamp her i Kr.sand enn at halvparten av bygda i Sogndal går på kamp!
:lol:
Tilbake til saken så ønsker jeg KRP velkommen til klubben :D
Fortid er fortid, når han kommer hit kommer han bare til å tenke på fremtiden i Start og gjøre en god jobb her!
Heilt einig i det du seier at dette ikkje høyrer heime i denne tråden, men eg må avslutte. Interesse må avspegla potensialet. Det er jo ganske hovent og arrogant av deg å seia at interessa for Sogndal er mindre, berre fordi innbyggjartalet er ein brøkdel av Kristiansand sitt. Menner berre på om at med ein gong det er sol på svaberga på Sørlandet, og marellen er komen, så synk tilskodartala...
Fortid er fortid ja: men det som skjer og har skjedd med Pedersen er jo notid!
Giovanni
08-10-2005, 10:11
Nå kommer ikke Ruthford før 15. november, og det blir viktig at vi gir han vinteren på å bevise hva han er god for, så avgjør det om han kan være aktuell for førstelaget eller ikke!
Jeg er usikker på om Start henter ham som stopper eller midtbaneanker. Jeg har troen på at Ruthford kan spille seg inn som anker i favorittposisjonen sin sentralt på midten. Der briljerte han i Esbjerg, har jeg hørt. Med Hæstad og Strømstad som indreløpere, vil et robbust sentralt anker være perfekt for Start. Det har vi ikke per dags dato! Vi har Batty, Joey og Berhus; tre identiske typer, med svak fysikk. Det trenger ikke nødvendigvis være noe negativt, men vi får langt flere strenger å spille på med en annen type i Ruthford på plass!
Som toppklubb trenger vi ikke bare 11 gode spillere, vi trenger en tropp på 20-25 mann med gode spillere. Ruthford sørger utvilsomt for at bredden blir styrket, både sentralt på midten og i forsvaret! Vinteren vil vise om han er god nok for førsteelleveren...
Ellers er jeg sikker på at Start vil ta seg god tid til å hente inn 2-3 forsterkninger av klasse som vil kunne gå rett inn på laget, når sesongen er over!
Jeg tror at han kan bli en nyttig forsterkning i vanskelige bortekamper hvor vi møter robuste lag. Dette er kamper vi har manglet styrke på midtbanen i enkelte kamper. Som for eksempel Molde og Brann er lag hvor vi kan trenge litt mer robuste spiillere på midten. Eventuelt møkka baner som Alfheim, hvor små tekniske spillere ikke kommer til sin rett.
Alle fortjener uansett en sjanse, så velkommen tilbake til Kristiansand.
Har tro på at dette kan være en verdifull forsterkning.
Forferdelig at vi henter en spiller som ikke har klart å prestert på et lag som Songdal.En spiller som tror han er verdt sin vekt i gull passer ikke inn i Start(får virkelig håpe at Nordli jekker han kraftig ned)
Dette er nok en hjelpende hånd fra pappa!!
Ps.Du kan jo prøve å vise fingeren til hjemme publikummet i Kr.sand 8)
Tom Nordlie er jo som alle vet, veldig bra. Men han har da også henta Terje Leonhardsen til Sandefjord. Og det var vel ikke et av de beste kjøpan.
adle e4lskar sogndal
12-10-2005, 20:20
ruthford viste fingeren til sogndal fans mot godset.har ca 10 baklengs på samvittigheten i aor
Konge for oss, for da blir tippeligaen litt jevnere!
Hvis han slepper inn ett par mål for oss, da blir det mer spennende siden vi allerede er suverene!
KONGE!
Kjetil blir en bra tilvekst!
Ikke rart han spiller rævva på Sogndal. Sogndal er ikke mye til fotballag :lol:
adle e4lskar sogndal
14-10-2005, 16:41
har lenge håpet start vinner tp men med sånne klysete uttalelser håpe eg på VÅLENGA.PS Dere blir rævkjørt mot aalesund
Skal ikke mye til for at folk forandrer mening nå til dags! Innerst inne så tror jeg nok du holder en knapp på Start :wink: selv om the man skriver en liten barnslig kommentar 8)
Det går da for faen med ikke an å holde med folkets hat objekt??
adle e4lskar sogndal
31-10-2005, 19:35
grattis med sølvet(som forventet)ha ha ha for en gjeng med kjærringer
grattis med sølvet(som forventet)ha ha ha for en gjeng med kjærringer
Gratulerer ny kontrakt i adeccoligaen=)
heiia sogndal og adle saman!
Reservesamen
31-10-2005, 23:40
heiia sogndal og adle saman!
E skjønna ikke helt koffør du blanda alle saman opp i dette hær...
hehe, prøvde meg på dialekt, saman = samman = alle sammen!
(sorry hvis du skrev ironiskt, for det skjønte jeg ikke :twisted: )
http://fotball.fvn.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=88909
nå er han her..
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.