PDA

Se full versjon : Eliteserieplassen er reddet!

disippelen
14-09-2005, 10:50
Før sesongen var det mange som sa at vi burde være fornøyd om vi klarte å berge plassen i eliteserien. Med seieren over Ham-Kam og 6 runder før slutt har vi klart det. Vi kan ikke bli dårligere enn 8 plass. Mye skal gå galt om det skjer, men jeg mener vi bør ha et nøkternt forhold til seriegull. Sesongen til nå har gått over all forventning og vi snakker her faktisk om CL-kvalik til neste år - på Viking Stadion... Et eventuelt seriemesterskap kommer etter min mening 1 år for tidlig, selv om det hadde vært SINNSVAKT moro å ta gullet fra Oslo-klysene.

Men ikke la oss glemme at årets primære mål allerede er nådd!!

Bedreviter
14-09-2005, 17:02
De fleste ville nok foer sesongen startet vaert fornoeyd med at Start er garantert aa komme foran Rosenborg paa tabellen selv med 6 kamper igjen aa spille :D

theMan
14-09-2005, 17:25
Jeg er fornøyd med dit vi er kommen, men når vi først er så langt oppe, kan vi liksågodt bli der;)

Notch Johnson
15-09-2005, 06:27
Akkurat som Startspillerne så justerer jeg forventningene etterhvert.
Før sesongen så drømte jeg om en topp 6 plassering, nå er jeg særdeles fornøyd med medalje.

Hvis Start hadde tapt de siste kampene og kommet midt på tabellen så hadde det vært en gedigen skuffelse for alle supportere, trenere og spillere, så målsetningen om å overleve i tippeligaen la jeg fra meg etter 9-10 kamper.

For å bli bedre som klubb og lag, så må man alltid strekke seg litt lenger og aldri være helt fornøyd med prestasjonene. Først da er man i utfordrerposisjon hver gang, og kan hente ut det lille ekstra som gjør at man lykkes.

Nei, disippelen, alt annet enn medalje hadde vært skikkelig surt, og nå er jeg veldig realistisk. Begynne å babble om 8 plasser og at målsetningen før sesongen er nådd, er bare vis vas!!

Fish
15-09-2005, 16:21
Innerst inne vil vi vel alle bli litt skuffet hvis det ikke blir gull. Men vi må innse realitetene; etter at vi leda med 6 p før ferien, ligger vi nå ett poeng bak lederlaget. Dermed vil det ikke være sinnsykt utrolig merkelig fantastisk overraskende om vi ikke tar gullet til slutt. Det er bare så fantastisk gøy at vi har vært så bra som vi har.

Men sier det igjen; tar vi skalpen til Vålerenga om 10 dager tror jeg dette går veien. Ikke fordi jeg er skråsikker på at vi vinner alle de andre kampene, men er fordi jeg føler meg trygg på at ikke VIF vinner resten av sine.

Akkurat nå er jeg mest konsa på Brann-matchen. Blir en skjebnekamp for Mjelde, og Brann-spillerne vet de må vinne for å ikke oppleve å få hele byen etter seg - med BA i spissen - nok en gang. Det lukter mange gule kort allerede...

Det hele er så spennende at jeg tror jeg blir gal snart! Kan ikke de kampene bare spilles og vinnes? Nå!! :|

theMan
15-09-2005, 16:25
Bare ikke doffen får det gule...

disippelen
16-09-2005, 11:36
Nei, disippelen, alt annet enn medalje hadde vært skikkelig surt, og nå er jeg veldig realistisk. Begynne å babble om 8 plasser og at målsetningen før sesongen er nådd, er bare vis vas!!

Er enig i at målsetninger kan endres etterhvert - for å ha noe å strekke seg etter. Ikke misforstå og tro at jeg hadde blitt fornøyd med 8.plass nå. Blir utrolig skuffa om det ikke blir medalje, men ikke overrasket om det ikke blir gull.