PDA

Se full versjon : Gratulerer med 100-års dagen Idrettsklubben Start

utlending
19-09-2005, 01:13
Selv har jeg fulgt Start siden 1977 - alltid fra utlandet - og uansett hvor klubben har ligget på tabellen har jeg altid vært stolt over å være Start-fan.

Jeg gleder meg til de neste 100 år. :wink:

flaxxlodd
19-09-2005, 01:18
Gratulerer med dagen min kjære idrettsklubb :D
Jeg har selv hatt gleden av å spille med den gule drakta. Dog for en veldig liten periode.

Jeg var på min første Start kamp i 1985. 3år gammel. Ifølge pappa. Hehe.
Ellers har jeg vært på det meste av kamper siden 1994.
Nedturene har vært mange,mens den virkelige oppturer ser ut til å være iår :D

Håper på mange flotte stunder i fremtiden også.

killerwolf
19-09-2005, 01:19
Gratulerer med 100 stolte år alle sammen!

IK START
1905 - 2005

Stig Hornnes
19-09-2005, 01:40
Gratulerer med dagen til min kjære klubb! La oss feire dagen med 3 poeng mot Brann :D

kaptein
19-09-2005, 06:29
Gratulerer min kjære klubb.
Siden min far tok meg med på en cup kamp rundt 1975 så har jeg vært forelsket i Start.
De siste 20 åra har jeg sett så og si alt på stadion av Start.
Vi Har vunnet sammn og vi har tapt sammen. Men Start har gitt meg mange gode stunder.

Gratulerer.

Og måtte 100 års jubileumet gi oss seriemesterskapet for 3 gang.

Ole Gilboe Hermansen
19-09-2005, 06:46
Gratulerer så veldig mye med dagen til klubben i mitt hjerte.

vidsyn
19-09-2005, 06:49
Får henge meg på jeg også å gratulere klubben så mye!

Dette er bare begynnelsen, de neste 100 årene skal enda bedre enn de som har vært!

Notch Johnson
19-09-2005, 08:13
Henger meg også på her! Grattis med dagen kjære Start!
Måtte dere vinne i Bergen i kveld! 3 poeng hadde vært en fin gave fra spillerne til Idrettsklubben! :D

Fish
19-09-2005, 08:42
100 år og like blid! 1978 var mitt første møte med Start på Krs Stadion..men det husker jeg ingenting av. Jeg husker derimot deler av sesongen 2 år seinere, og aller mest at jeg sto mellom "de voksne" på sittetribunen (vel, den ble kalt det i hvert fall..) og så Steinar Aase stusse Mattas innlegg inn i gållen og til 4-3 over RBK. Tribunebrølet var så høyt at jeg ble litt redd faktisk. Kaoset etterpå endte med at neste ble tråkket ned foran det gamle garderobebygget fordi spillerne sto og kasta draktene til supporterne. Glede og galskap på en gang!

Jeg visste heldigvis ikke da at det skulle gå 25 år til neste gang jeg kanskje skulle få oppleve det samme. Men den dagen og kvelden er vel det største i klubbens 100 årige historie for mange. Noen andre som har spesielle minner og historier fra -78 og -80-gullene? Moro å høre andres opplevelser rundt disse mesterskapene.

I kveld er det party i Bergen. Brann er verten, mens Start er den sprelske gjesten som bare vil ha mest ut av kvelden før nachspiele tar til. La denne uka begynne som den skal slutte på søndag. Det er partytime!!! :D

bob hund
19-09-2005, 09:41
Hipp hipp!

Mitt første minne fra stadion var Start-Tromsø i 1990, det var ganske stort å endelig se fotball på så høyt nivå LIVE. Myggen og Totto var heltene i "gamle dager". Siden det har jeg sett et par kamper i året jevnlig siden jeg aldri har bodd i Kr.Sand. Men i år har jeg sett SAMTLIGE og akter å se resten også!

DayWalker
19-09-2005, 09:51
Jippi! 100 gledelige år! La oss feire dagen med brakseier over Brann :D

Helge
19-09-2005, 10:27
Gratulerer med dagen!! 100 år er jo ingen alder. Brann bør jo gi oss en seier i presang!!! :lol:

sava
19-09-2005, 10:34
Gratulerer med dagen, IKSTART! :D
Det har både vært oppturer og lange nedturer i den tiden jeg ha fulgt de, nå i den siste perioden har det vært et eventyr. Jeg kommer alltid til å ha et hjerte i Start!

Elsker IKSTART og er utrolig stolt over klubben!

mr_harald
19-09-2005, 11:28
Melder meg på å gratulerer klubben i mitt hjerte! Har vært mange gode minner opp igjennom, men også mye trist. Tapet mot Raufoss på hjemmebane står kanskje som mitt verste øyeblikk som supporter. Men hva gjør vel det den dag i dag! 3 poeng idag, selvfølgelig blir det det! At gutta er i form kan jo alle se! Fotball og Øl for alle penga.....!!!

Roy Eriksen
19-09-2005, 13:24
Gratulerer med 100-årsdagen fra oss i Voiebyen :D

Lykke til ikveld mot Brann. Håper vi vinner ikveld.

Billy Bright
19-09-2005, 14:06
Kaster meg på.

Grattis med dagen!
Kan ikke se for meg et liv uten IK Start. Ville nok ikke vært det samme å fulgt Våg Vipers, Otra Raiders eller Kristiansand Pirates (med all respekt å melde)! Har vært på stadion siden jeg satt i barnevogna. Og vil nok, med en liten feilmargin, tro jeg har vært på 80% av hjemmekampene siden jeg var 5-6 år gammel. Fra å stå sammen med 10kompiser og 8875 andre Sørlendinger i begynnelsen av 2002 sesongen, stod jeg alene å så Start få bank av Bodø Glimt i siste kampen for sesongen med 1441 andre. Har svidd av mange tusenlapper på klubben, men det har, akk, vært verdt hver eneste krone. Av bortekamper må RBK borte i 2000 være den som stikker seg ut, var på 10bortekamper det året, og det var ikke stort å glede seg over som de fleste husker. Så den kampen ble et uforglemmelig høydepunkt.

Så får vi håpe på nye 100 år, og det ser jo lyst ut. Ny stadion, fordobling av medlemstallet i supporterklubben, orden på økonomien og ikke minst et ungt og sultent mannskap. Ingen kan stoppe oss!

IK Start te`æ dør

Kenneth Storberget
19-09-2005, 14:06
Gratulere med 100 års dagen. La oss feire den med 3 poeng i Bergen.

theMan
19-09-2005, 15:15
Gratulerer IK START, du som er klistra med superlim til hjertet <3 :D

100 hipp for start!

Hipp hipp hipp hipp hipp hipp Hipp hipp hipp hipp hipp hipp Hipp hipp hipp hipp hipp hipp Hipp hipp hipp hipp hipp hipp Hipp hipp hipp hipp hipp hipp Hipp hipp hipp hipp hipp hipp Hipp hipp hipp hipp hipp hipp Hipp hipp hipp hipp hipp hipp Hipp hipp hipp hipp hipp hipp Hipp hipp hipp hipp hipp hipp Hipp hipp hipp hipp hipp hipp Hipp hipp hipp hipp hipp hipp Hipp hipp hipp hipp hipp hipp Hipp hipp hipp hipp hipp hipp Hipp hipp hipp hipp hipp hipp hipp hipp hipp hipp hipp Hipp hipp hipp hipp hipp HURRA!!!

:lol:

Panna
19-09-2005, 16:22
Ja grattis med dagen, IK START!

De beste minnene er nok fra slutten av 80åra, når vi kruste rundt i den flotte Start-bilen jeg hadde, en ekte Start-bil var det! Gul og svart Renault 12, tidligere eier: Stein Thunberg! Husker også da Aase stussa ballen i 1980, men den største pang-opplevelsen blir nok likevel opprykkskampen i Drammen

Luxus
19-09-2005, 20:40
gratulerer med dagen klubben i mitt hjerte,
selv om brann leder 1-0 skal ingenting ødelegge denne dagen :( :twisted:

Måtte de 100 neste bli fylt med suksess :!:

Fredrik
19-09-2005, 20:58
Gratulerer med dagen, Start !! Synd at de tapte idag ! :'(

jeg greide teoriprøven idag, jeg ! :D på dagen med Start sin 100års dag! :P d er jo litt moro