PDA

Se full versjon : Lagoppstilling fremover

Visdomsord
19-09-2005, 21:53
Nå mener jeg Nordlie må gjøre noen grep som en motvekt mot et stadig dårligere Startlag.
Manglende aggresivitet og vilje til å ligge tett i motstanderne når de har ballen (som vi jo var suverene på) er en ting. Det er heller ikke den samme innsatsen ved dødball. Fryktelig mange innlegg kommer på første stolpe der Start sjelden eller aldri har noen spillere.

Tror også det kan være sunt med noen spillerbytter.

Først midtbanen. Jeg hadde tatt ut Bjarte Lunde og erstattet med Joey eller hva med Borgersen? Han har den kraft og styrke som trengs på midten og kunne erstattes bak med Engedal. Tror faktisk han hadde klart seg meget godt.

Helt fremme er jeg ikke i tvil. Midtun Lie og Bala Garba må ut. De er jo vaksinert for å komme i avslutningsposisjoner for tiden. Når en ser på Bala så gjør han mye rett og vinner mange baller, men som midtspiss må en ha en person som tør å avslutte, sende stikkere og komme i posisjon. Veldig mange ganger så ser vi også at i løp mot keeper så trekker Bala seg i steden for å legge inn et gir ekstra og kanskje få tak i ballen, straffe eller lignende. Jeg tror faktisk også han hadde gjort seg bedre på midtbanen (for der mangler det styrke)

Midtun Lie burde kun spille venstre midtbane og ikke venstre ving.

I tillegg må en også begynne å sende mange spillere i angrep igjen og ikke bare gjøre det på dødball. Ved å ligge og forsvare seg og satse på dødball og kontringer slik det virker som nå, fungerer sjeldent. Syntes vi ser en mye mere defansiv og feigt Startlag og det kler de dårlig.

Kanskje dette innlegget virker veldig negativt. Jeg lovte kona før seriestart at hvis de bare ikke rykket ned skulle jeg være i perlehumør uansett. Det er jeg, men det er litt leit og se på den tammere utgaven av Start når en vet hva de kan.

thelazydog
19-09-2005, 22:40
Jeg skulle også gjerne sett Joey tilbake på sentral midtbane, han er vel en bedre ballvinner enn Lunde Aarsheim. Og det som først og fremst kjennetegnet start i vår var at de ofte vant ballen høyt oppe på banen, og kunne komme på kontringer. Dette har skjedd altfor sjelden etter sommeren, og særlig i de 3 siste kampene.

De andre byttene dine er jeg mer tvilende til. Midttun Lie er en ballvinner av rang, og han tror jeg vi trenger på laget. Borgersen vil jeg beholde i forsvaret, om Joey ikke er i form har vi jo også Berhus som kan spille sentral midtbane. Bala bør kanskje byttes med Todi, men jeg tror vi med fordel kan stille med akkurat samme første11-er som vi gjorde i vårkampene.

Ellers vil jeg også presisere at jeg totalt sett er strålende fornøyd med årets sesong. Og gullet er fortsatt innen rekkevidde, vi må bare banke kjøpelaget fra Oslo til helga, og så blir også sesongavslutninga himla spennende.

sava
19-09-2005, 22:44
Fullstendig enig med alt Visdomsord skriver. :D
Noe må hvertfall gjøres....

StevieY
19-09-2005, 23:09
Det er helt utrolig at Aarsheim for fornyet tillitt gang på gang. Vi ble aldri overspilt på denne måten før sommeren, slik som vi har blitt av Odd og Brann. Batty er på langt nær like flink til å demme opp defensivt som Joey er, dessuten er han altfor ofte somlete med ballen og mister denne i farlige posisjoner. Også de jævla pasningene som ALLTID skal chippes da... Kampen rekker nesten bli ferdig før de lander, og forsvarerne rekker hvertfall flytte beina og demme opp. Stadig oftere ser vi motspillere føre ball rettvendt mot våre ryggende og usikre midtstoppere, tidligere i sesongen hadde Joey vært førsteforsvarer i det rommet, og hjulpet med å demme opp. Jeg kan rett og slett ikke fatte at Batty tilfører oss noe positivt i forhold til Joey, og mener bestemt at fortsatt tillitt til Batty er et skudd for baugen om vi faktisk ønsker å ta gull!

bob hund
20-09-2005, 00:12
Angående Bjarte så synes jeg det prates bare tull. Er enig i at islendingen også er god. Men Bjarte er etter min mening en av norges aller beste midtbanespillere, rett og slett et kupp.

Borgersen på midten?? Synes han er så dårlig med ballen at det nesten er risikabelt å ha han bak også.

Midttun Lie bør kun spille på midten, evt. alternativ til backplassen når Marius er skadet. Skjønner ikke at svensken ikke får mer spilletid. Mener han er den opplagte venstrevingen per i dag.

sava
20-09-2005, 00:16
Angående Bjarte så synes jeg det prates bare tull. Er enig i at islendingen også er god. Men Bjarte er etter min mening en av norges aller beste midtbanespillere, rett og slett et kupp.

Norges beste midtbane-spiller er vel litt drøyt?
Batty har etter min mening vært helt grei, men han har ikke en gang gjort en virkelig strålende- kamp ennå, noe som Joey tidvis hadde.
Batty er absolutt en god spiller, men jeg mener han ikke har overbevist nok til å være fast på et lag som Start.
Inn med Joey!

benwright
20-09-2005, 02:20
Få inn Todi! Bala er ikke i form til å være på førsteelleveren.
Joey hadde også vært bra å fått inn for Aarsheim.

nilssen
pedersen - håland - borgersen - johnsen
strømstad - joey - hæstad
valencia - todi - bärlin

frankieboy
20-09-2005, 07:14
Jeg tror ikke Joey hadde gjort noen forskjell mot Brann. Til det var Brann for gode.... Vi ble jo rundspil av RBK borte, og det med Joey på banen...
Bjarte var som resten av laget svak i dag. Selv om han hadde en av årets redninger på streken i 2. omg.

Det eneste byttet jeg ville gjort var muligens å prøve Todi og Stefan litt tidligere i kampen... jeg synes Start hevet seg etter det byttet....

man kan være etterpåkloke - men det beste er at alle bare går i seg selv, og girer seg sinnsykt opp foran kampen til søndag.

Notch Johnson
20-09-2005, 08:40
Så lenge Nordlie tar ut de som er best på trening til hver kamp så stoler jeg på hans dømmekraft. Han ser nok mye mer enn det vi har greie på.
Nå var det ikke bare på sentral midt at det sviktet i går, men over hele linja.
Jeg har sett Brann rundspille fler tippeligalag i Bergen i år, så at Brann var gode var ingen overraskelse.

Jeg ville pesonlig heller satt Todi igjen på topp. Bala virker helt ute av kampform, og Todi er mye mer på hugget synes jeg. De 3 sentrale på Start har ikke spilt seg ut av laget, men de sliter når motstanderen blir så aggressive som Brann var i går.
Start spiller best når de kan bygge opp spillet i fra forsvaret uten at motstanderen legger så høyt press på Starts spill.
Det ser vi på hver hjemmekamp, når motstanderen ligger mye lavere i presset av respekt for Starts hjemmestyrke.

monsivar
20-09-2005, 10:05
Det var jo noen som fikk gult kort mot brann.

Hvem må eventuellt stå over mot vålerengå på søndag?

sava
20-09-2005, 12:35
Nei, Nordlie tok ut Hæstad tidlig i 2 pårgrunn av at han var redd for gule-kort.
Tror etter det jeg vet, ingen som må stå over!

farsund il
20-09-2005, 14:30
jeg vil iallfall ha inn joey igjen...mer stål på kroppen og bedre teknisk...er enig i at bala ikke er i toppform om dagen,kan heller komme inn som en joker etterhvert,men for meg så synes jeg todi skal start mot vif....

Ændalitt
20-09-2005, 16:41
Etter at Joey ble vraket for Bjarte Lunde Aarsheim etter ferien har jo Start "bare" tatt 11 av 24 poeng.Kanskje Joey betyr mer for laget enn enkelte vil innrømme?
Er det noen av dere der ute som studerer Start ekstra nøye som vet om hvorfor han mistet plassen mht form,spillestil osv?
Hvis han er i form og fremdeles er villig til å gi alt så håper jeg Tom slipper han til fra start mot VIF.

Lynet
20-09-2005, 16:55
Dette er laget jeg ønsker å se mot VIF:

Nilssen

Pedersen Borgersen Håland Johnsen

Strømstad Aarsheim/Hardarsson Hæstad

Valencia Jònsson Bärlin

Hvem som bør starte av Batty og Joey tør jeg ikke si. Jeg er så i tvil, og vet ikke hvordan de har gjort det på trening.
Bala er helt ute av form. Han hadde ikke en eneste avslutning mot Ham-Kam, og kun et skudd mot Brann. Han er en møtende spiss, men det var han heller ikke i går, dessverre. Han kom på etterskudd, og Brann brøt enhver ball. Svakt av Bala som åpenbart ikke er i form enda! Todi fortjener å få sjansen igjen fra start. Vi trenger avslutteregenskapene hans på topp. Bärlin er en mye farligere som offensiv ving enn Lie. I går var ikke Lie god defensivt heller, så her må det et bytte til. Hjemme mot Vålerenga skal vi også gå ut å føre kampen, og da må vi komme frem på kantene, ikke bare på høyresiden.

Ellers skulle vel det meste av laget være klart!

Jeg har faktisk stor tro på at Nordlie velger Todi og Stefan fra start søndag...

startsupporter17
20-09-2005, 16:59
Nilssen

Pedersen Borgersen Håland Johnsen

Strømstad Joey Hæstad

Valencia Todi Bärlin

Bala er ikke i form, og jeg mener vi har vært bedre med joey enn med lunde aarsheim....tror dette laget kan knuse VIF til søndag!

Visdomsord
23-09-2005, 19:37
Dettte virker jo bra (etter min mening)
http://fotball.fvn.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=86268

Regnte forresten ut at duoen Bala og Midttun Lie står med 3 mål på 2320 minutter total spilletid. D.v.s 773 minutt per mål

Duoen Bärlin og Todi står med 9 mål på 1066 minutter total spilletid eller kun 118 minutt per mål.

Skal ikke se blindt på slikt da Bala tidligere har åpnet opp for andre målscorere, men det gir en indikasjon.

jor-el
24-09-2005, 00:08
Regnte forresten ut at duoen Bala og Midttun Lie står med 3 mål på 2320 minutter total spilletid. D.v.s 773 minutt per mål
Duoen Bärlin og Todi står med 9 mål på 1066 minutter total spilletid eller kun 118 minutt per mål.
Skal ikke se blindt på slikt da Bala tidligere har åpnet opp for andre målscorere, men det gir en indikasjon.

...på hva da? at fotball ikke er matematikk?

hvor mange mål er scora mot start med hhv bala/lie og bärlin/todi? hvor mange mål er scora av andre startspillere med hhv bala/lie og bärlin/todi på banen? osv, osv... :?

Stig Hornnes
24-09-2005, 05:49

Borgersen på midten?? Synes han er så dårlig med ballen at det nesten er risikabelt å ha han bak også.

Midttun Lie bør kun spille på midten, evt. alternativ til backplassen når Marius er skadet. Skjønner ikke at svensken ikke får mer spilletid. Mener han er den opplagte venstrevingen per i dag.

Du sier mye merkelig du...! Bjarte er bra han, men det finnes bedre midtbanespillere enn han i dette landet. Bare i Start har vi minst to stykker; Fredrik og Doffen. Vil dessuten foretrekke en Joey i form fremfor Bjarte. Og hva faen er det du sier om Bård!? Du må ha huet på feil plass mann! Skal ikke uttale meg for mye om hans midtbane-kvaliteter, men at "det nesten er risikabelt å ha han bak også" det er jo høl i huet å si.

Gimse jr
24-09-2005, 14:03
Jeg synes d hadde vært spennende å prøve dette:

Nilssen
Johnsen Håland Borgersen Pedersen
Lie Doffen Strømstad
Bärlin Jònsson Valencia

Er usikker på åssen doffen hadde klart seg der men ellers syns e denne kunne gått mot enga

sava
24-09-2005, 18:07
Johnsen som høyreback og Pedersen på venstre? jaja..
Og Valencia passer nok også best på høyre-kant, ingen tvil om det. Ikke aktuelt å sette Valencia en annen plass enn der han spiller idag!

Dette tror jeg blir laget:

Nilsen
Pedersen Håland Borgersen Johnsen
Strømstad Joey Hæstad
Valencia Jònsson Barlin

mr.leipsland
24-09-2005, 18:15
Poenget til Gimse jr var vel å bruke doffen sentralt med JML og Strømstad som indreløpere, ikke å speilvende laget.

Nordlie har jo faktisk åpna for Doffen sentralt han, men kan ikke tenke meg at vi ser slik eksprimentering før sesongen er over og selv da tviler jeg på at det skjer.

sava
24-09-2005, 18:17
Men det blir for dumt å sette Johnsen på høyre og Pedersen på Venstre, lik med Valencia og Barlin.
Enig at Lie kan gjøre en glimrende jobb som indreløper og er absolutt et bra alternativ! Men etter det jeg har hørt vil han ikke spille der?!

Strømstad passer nok også beste som sentral midtbane, med tanke på hans offensive kvaliteter!

mr.leipsland
24-09-2005, 18:24
Det var selvsagt bare en skrive/oppstillingsfeil sava! Alldeles ikke noe poeng i å henge seg opp i det.

sava
24-09-2005, 18:36
Det var selvsagt bare en skrive/oppstillingsfeil sava! Alldeles ikke noe poeng i å henge seg opp i det.

Håper da inderlig at det var en enkel opplysningsfeil... Men det er mao ikke selvsagt at det var det. Dermed tok jeg innlegget seriøst!

Foresten så tror jeg Nordlie kan komme til å ekspremitere litt i et eventuell RL deltagelse, mulig sette innpå unge spillere, flytte litt på ulike posisjoner osv.. Og det gleder jeg meg veldig til!

Gimse jr
24-09-2005, 19:40
Takk mr.leipsland.. Skreiv speilvendt.... Sorry. Men tror de fleste skjønte poenget. Det var om midttun som idreløper og Doffen sentralt