PDA

Se full versjon : Harld Andersen beskylder Menigheden for tellefeil

REBell
22-09-2005, 14:29
I dagens avis beskylder Harald Andersen Menigheden for tellefeil i forbindelse med billettsalget til Enga kampen.
Vi hadde solgt 2800 billetter før IK Start stoppet salget, vi leverte komplett regnskap og tomme blokker til Administrasjonen i Start. Tellefeilen er derfor Harald Andersen selv ansvarlig for.

Dette er ikke noe annet enn løgn, og jeg håper dette er et feilsitat.

Menigheden har nesten daglig holdt IK Start (Start Toppfotball AS) oppdatert på antall solgte billetter under salgsperioden.

Det er trist at Menigheden kan bli oppfattet som en useriøs aktør som ikke har den fulle kontroll når dette ikke er sant. Spesielt med tanke på fremtidige avtaler for Menigheden.

Ole Gilboe Hermansen
22-09-2005, 14:52
Han burde tatt dette opp internet med oss, ikke gått ut i avisen. Min fulle støtte til ledelsen i menigheden.

Harald Andersen
22-09-2005, 15:08
Start er absolutt fornøyd med sin samarbeidspartner Menigheden, og det var ikke med hensikt at navnet Menigheden ble koplet til feiltellingen i Fevennen. Det ble nevnt til journalisten i en bisetning, men man trodde ikke dette kom som et sitat. Jeg beklager dette og vi tar selvkritikk på at det tydeligvis har vært en misskommunikasjon vedrørende solgte billetter mellom dere og Start. Det positive er dog at det er ennå billetter tilsalgs til de som ønsker dette. Ha en fortsatt fin dag.

Harald Andersen
Daglig leder

KA Eldhuset
22-09-2005, 15:12
Han burde tatt dette opp internet med oss, ikke gått ut i avisen. Min fulle støtte til ledelsen i menigheden.

Min fulle støtte går til dem som har rett.
Om Harald Andersen ikke skulle sagt det i avisen i dag er en ting.
Om kassereren i menigheden skal gå ut på forumet og kalle daglig leder i IK START for løgner er og en ting.

På IK START sine sider, kan man lese følgende:
Sitat"På grunn av en intern feiltelling så øker vi restkvoten som skal selges fredag 23.september fra 300 ståplassbilletter til 1000 ståplassbilletter. Salget vil skje fra Supporterbutikken i Vestre Strandgate og i Starthallen 2.etg KUN fredag 23.september fra kl. 12. Dersom det er billetter igjen vil du også kunne kjøpe billetter i Supporterbutikken lørdag 24.september til kl 1500. Ingen billetter selges kampdagen. "
Sitat slutt.

Kanskje ville det vært smart av menigheden og å sjekke før de kaller folk for løgner.
Nå vet jeg ikke hva Andersen har sagt til avisen, men jeg ser at han her av en fra styret i menigheden kalles for løgner.

Hva som er rett i forhold til billettene blir egentlig uvesentlig med dette innlegget fra en i styret til menigheden.
En fra styret i menigheden har kalt daglig leder i IK START for en løgner.
Selv om Harald Andersen har sagt at det var feil i tallene fra menigheden, gjør det ham fremdeles ikke til en løgner, og jeg føler meg ekstremt sikker på at Harald Andersen eventuellt IKKE har sagt dette for å støte menigheden fra seg eller gi dem skylden.
Å kalle daglig leder i klubben man er supporterklubb for, for en løgner kan vel ikke tolkes som noen støtte ihvertfall.
Men rolf jeg er vel helt på jordet som vanlig ?
Ble du bare litt sint da du leste fevennen i dag ?
Måtte du bare få ut frustrasjonen din, siden du er helt sikker på at alt fra deres side er i orden ?

Det er for meg særdeles trist at noen fra menighedens styre forsøker å fremstille daglig leder i IK START som en løgner og i så tilfelle for en særdeles userøis aktør. Mon tro hva det kan bety for fremtidige avtaler ?

KA Eldhuset
22-09-2005, 15:16
Start er absolutt fornøyd med sin samarbeidspartner Menigheden, og det var ikke med hensikt at navnet Menigheden ble koplet til feiltellingen i Fevennen. Det ble nevnt til journalisten i en bisetning, men man trodde ikke dette kom som et sitat. Jeg beklager dette og vi tar selvkritikk på at det tydeligvis har vært en misskommunikasjon vedrørende solgte billetter mellom dere og Start. Det positive er dog at det er ennå billetter tilsalgs til de som ønsker dette. Ha en fortsatt fin dag.

Harald Andersen
Daglig leder

Flott svar og akkurat slik man regnet med det var.
:D

theMan
22-09-2005, 15:22
You go Harald;)

Stig Hornnes
22-09-2005, 15:23

Om kassereren i menigheden skal gå ut på forumet og kalle daglig leder i IK START for løgner er og en ting.

På IK START sine sider, kan man lese følgende:
Sitat"På grunn av en intern feiltelling så øker vi restkvoten som skal selges fredag 23.september fra 300 ståplassbilletter til 1000 ståplassbilletter. Salget vil skje fra Supporterbutikken i Vestre Strandgate og i Starthallen 2.etg KUN fredag 23.september fra kl. 12. Dersom det er billetter igjen vil du også kunne kjøpe billetter i Supporterbutikken lørdag 24.september til kl 1500. Ingen billetter selges kampdagen. "
Sitat slutt.

Kanskje ville det vært smart av menigheden og å sjekke før de kaller folk for løgner.
Nå vet jeg ikke hva Andersen har sagt til avisen, men jeg ser at han her av en fra styret i menigheden kalles for løgner.

Hva som er rett i forhold til billettene blir egentlig uvesentlig med dette innlegget fra en i styret til menigheden.
Selv om Harald Andersen har sagt at det var feil i tallene fra menigheden, gjør det ham fremdeles ikke til en løgner, og jeg føler meg ekstremt sikker på at Harald Andersen eventuellt IKKE har sagt dette for å støte menigheden fra seg eller gi dem skylden.
Å kalle daglig leder i klubben man er supporterklubb for, for en løgner kan vel ikke tolkes som noen støtte ihvertfall.
Måtte du bare få ut frustrasjonen din, siden du er helt sikker på at alt fra deres side er i orden ?

Det er for meg særdeles trist at noen fra menighedens styre forsøker å fremstille daglig leder i IK START som en løgner og i så tilfelle for en særdeles userøis aktør. Mon tro hva det kan bety for fremtidige avtaler ?

Dersom du faktisk hadde lest det Rolf skrev, ville du kanskje sett at han håpte dette var en feilsitering. Det er helt riktig å gå ut overfor medlemmene å avkrefte en slik påstand, uansett om det er feilsitat eller ikke. Og nei, dette er selfølgelig ikke et forsøk på å fremstille daglig leder som en løgner!

DayWalker
22-09-2005, 15:23
Alltid godt å få rettet opp i ting som er litt uklart :)

Nå gleder vi oss bare til å mose Enga!

KA Eldhuset
22-09-2005, 15:52
Dersom du faktisk hadde lest det Rolf skrev, ville du kanskje sett at han håpte dette var en feilsitering. Det er helt riktig å gå ut overfor medlemmene å avkrefte en slik påstand, uansett om det er feilsitat eller ikke. Og nei, dette er selfølgelig ikke et forsøk på å fremstille daglig leder som en løgner!

Og da kunne man kanskje skrevet.

Dette er feil og skyldes forhåpentligvis ett feilsitat.

Eller var det viktig å si at dette er løgn ?

killerwolf
22-09-2005, 15:55
Jeg synes det er bra at Rolf Eivind avkrefter at Menigheden har gjort en pinlig blunder her! Ble litt irritert da jeg leste stykket i avisen.
Ingen stor sak, men rett skal være rett!

REBell
22-09-2005, 16:16
Det er jo Menigheden som blir satt i et dårlig lys her, det er løgn/usant (men har vel samme betydning) at vi ikke har kontroll på billettsalget. Derfor avkrefter vi avsnittet Affe.

I FVN kan man lese at Menigheden er ansvarlig for feiltellingen. Jeg kan dokumentere gjennom flere mail at vi i Menigheden fortløpende har hold IK Start oppdatert med avregninger og innlevering av tomme blokker, og derfor er det ekstra sårende at det dukker opp slike ting.

Det er for meg særdeles trist at noen fra menighedens styre forsøker å fremstille daglig leder i IK START som en løgner og i så tilfelle for en særdeles userøis aktør. Mon tro hva det kan bety for fremtidige avtaler?

At jeg har telt opp billetter flere ganger i uken for å ha en løpende kontroll blir avspist met et avsnitt i Sørlandets største avis om at vi ikke har kontroll. Derfor er det løgn/usant (men har vel samme betydning) at det er feil med vår opptelling. Uten en dementi kan slike oppslag ha negative ringvirkninger med tanke på fremtidige avtaler FOR Menigheden, fordi man oppfattes som useriøs

Jeg har fått en forklaring fra IK Start på hva de mener er misforstått, den er svak uten at jeg vil kommentere det videre.

Lynet
22-09-2005, 18:03
Det jeg ikke kan forstå er hvorfor "Affe" gjennomgående har en trang til å kritisere Menigheden Supporterklubb og dets styre her på forumet. Det er ikke første gangen, og det blir sikkert ikke siste gangen. Snart må også "Affe" innse at Starts supporterklubb er langt bedre enn noen gang tidligere. Menigheden har pr nå over 1600 medlemmer, og medlemsmassen har aldri vært i nærheten av det tidligere. Tigerberget nådde vel et makstall på rundt 800 medlemmer, altså rundt halvparten av dagens tall i Menigheden. Menigheden er så mye bedre på alle områder enn det forgjengeren Tigerberget var, at det nesten ikke er sammenligningsgrunnlag engang! Veldig mye av æren skal gå til styret i Menigheden, som har gjort, og fortsatt gjør, en utrolig profesjonell jobb! Det må snart også "Affe" innse...
Det blir bare patetisk å lese om at "Affe" stadig leter etter ørsmå "feil/problemer", som i og for seg ikke er noe problem i det hele tatt...

Jeg ble selv forundret over at Menigheden ble nevnt angående tellefeilen, og det har tydeligvis vært en kommunikasjonsvikt mellom flere parter her. Flott at Harald Andersen gir et fint svar her! Denne saken er vel i bunn og grunn egentlig ikke noen sak...

La oss glede oss over godt billettsalg og fulle tribuner mot Vålerenga førstkommende søndag!

frankieboy
23-09-2005, 07:39

Om kassereren i menigheden skal gå ut på forumet og kalle daglig leder i IK START for løgner er og en ting.På IK START sine sider, kan man lese følgende:
Sitat slutt.

Kanskje ville det vært smart av menigheden og å sjekke før de kaller folk for løgner.Nå vet jeg ikke hva Andersen har sagt til avisen, men jeg ser at han her av en fra styret i menigheden kalles for løgner.

Måtte bare utheve de gangene Affe brukte den samme setningen.. Ble litt komisk. Jeg tror vi fikk poenget ditt på at noen var en løgner her, Affe.

Harald Andersen sier i sitt svar at han nevnte Menigheden i en bisetning og ikke trodde det ble nevnt - men når saken var feiltelling, så skulle vel ikke Menigheden blitt nevnt i det hele tatt??? Han skjønner vel at journalister fanger opp også bisetninger...??
Jeg forsvarer Rolf 100 % her, og synes det var på sin plass å skrive et innlegg som dette. Han sier at han håper det er et feilsitat, for det som er skrevet i Fedrelandsvennen er løgn. Han sier ikke at Harald Andersen lyver, men at det som står i stykket er løgn. Ikke noe å ta på vei for det, Affe.

Menigheden er tross alt i gang med å bygge opp et godt rykte, både overfor media, Start, sponsorer og sørlendinger generelt, og da trenger vi ikke dårlig reklame - iallefall ikke i sørlandets største avis.

Når det er sagt så er det gledelig at Harald Andersen kikker innom her, og at han synes samarbeidet med Menigheden fungerer bra. Jeg tror han også har lært litt av at man må være VELDIG FORSIKTIG med hva man sier til journalister... og særlig når det gjelder en sak som er litt negativ....

bob hund
23-09-2005, 11:40
Straks jeg leste det i avisen reagerte jeg med irritasjon på at det var dårlig om Menigheden ikke kunne ha kontroll på tallene. Spesielt i forhold til en så viktig kamp!!

Dermed er det på sin plass fullstendig å si klart i fra om hva som er rett.

Jeg synes også at "oppklaringen" fra IK Start i dette innlegget var vag og lite unnskyldende. Et typisk politikersvar som ikke tar så mye selvkritikk og prøver å bortlede fokus. Ingen tror vel at en journalist skiller mellom bisetninger og vanlige setninger? Dessuten, sagt er sagt. Det gjør det ikke noe bedre om ønsket var at det ikke skulle komme på trykk.

Alf Qaida
23-09-2005, 12:56
Denne saken er løst. Tråden har sporet av, derfor stenges tråden.

Rolf Eivind
SiteAdmin.