PDA

Se full versjon : Joey suspendert, hvem tar plassen?

Rolf Paulsen nr 9
26-09-2005, 19:54
Joey var stor på midten mot VIF. Han tilførte akkurat det vi har manglet i hele høst. En som kan takle så det lukter svidd på midten og samtidig styre spillet.
Den sentrale midtbaneplassen bør tildeles en spiller som har vilje og tæl til å jobbe hard defensivt.

Derfor ser jeg på Bjarte L Aarsheim som kun et alternativ som indreløper. Han har helt klart mer offensive kvaliteter enn defensive.
Er det noen som bør få sjansen sentralt mot Tromsø så er det Tom Berhus. Vi trenger en som virkelig blør for klubben sin oppe i det kalde nord.

Noen synspunkter på dette?

Lynet
26-09-2005, 19:56
Jeg føler meg 100% sikker på at Bjarte Lunde Batty Aarsheim tar over den sentrale midtbaneplassen mot Tromsø! Garantert...

Rolf Paulsen nr 9
26-09-2005, 20:00
Har følelsen av at han spiller jeg og. Men er Batty den rette for rollen sentralt?

Tom har jo også vært av de aller beste på treningene de siste par ukene

Palle
26-09-2005, 20:00
Jeg er også rimelig sikker på at Batty starter. Vet ikke hvordan Berhus har vært i det siste, men Nordlie tar nok ingen sjanser når hver kamp er så viktig som nå.

sava
26-09-2005, 20:01
Tror Batty tar plassen, men personelig håper jeg Tom Berhus.

Rolf Paulsen nr 9
26-09-2005, 20:07
Jeg mener Batty ikke er god nok defensivt og gjør for mye feil til å få den plassen. Han har ikke overbevist i høst.
Berhus bør få sjansen. Tror han er rimelig klar for å overbevise om at den sentrale plassen tilhører han, etter å ha sittet på benken/tribunen i hele år (etter en kongelig fjorårs sesong)

utlending
27-09-2005, 03:14
Doffen i midten
Strømstad og Lie som indreløpere
Bärlin, Jónsson og Valencia på topp

Helge
27-09-2005, 09:31
Batty gjør alt for mange feilpassninger i farlig posisjon. Han var bra mot Viking og hadde jo passningen som åpna hele forsvaret for Doffen. Etter det har jeg sett han har gjort flere feil som ikke er bra. Og det er jo ofte det man henger seg opp i. Hvis Tom har vært bra på trening, så bør han jo absolutt få tillitt. Akkurat som Stefan tydeligvis har vært.

farsund il
27-09-2005, 10:32
få inn berhus,han er et skikkelig arbeidsjern

REBell
27-09-2005, 10:44
Doffen trekkes ned, Midtun Lie inn som indreløper og Bärlin forsetter på venstrekanten?

bob hund
27-09-2005, 10:56
Bjarte har fantastiske ferdigheter og er per i dag den beste til å spille sentralt. Berhus er rett og slett ikke god nok for Start så gode de er nå. Måtte evt. satses på som et alt. i forsvar. Doffen har heller ikke de egenskapene for en sentral plass, han er alt for glad i støttepasninger.

Men realistisk sett så er det jo ingen tvil, Bjarte spiller selvfølglig sentralt.

Alladin Sane
27-09-2005, 11:23
Jeg ser din enorme begeistring for Battey, Bob, men jeg tror nok de fleste som følger Start vil være enige om at Battey ikke har vært noen stor suksess i Start ennå. Ser man på poengfangsten og ikke minst den defensive tryggheten med Battey kontra Joey sentralt, er det rett og slett ganske rart at Joey har vært vraket i høst. Nå vet vi jo ikke hva som skjer på trening, men basert på kampene, har Start kollektivt sett vært best med Joey på midten, og Joey har da også individuelt sett vært langt bedre enn Battey.

Batteys potensial er ubestridt, men han har fortsatt litt opp til toppnivå, og han har ikke ankeregenskapene og duellstyrken som kreves sentralt. På Alfheim blir det krig på snødekt gjørme. Der vil jeg helst ha med Berhus nå som Joey er suspendert.

startsupporter17
27-09-2005, 13:57
dumt at joey må stå over, for han, Doffen og Strømstad på midtbanen er jo kanonbra!!!
er enig i at Berhus bør spille, men tror Tom Nordlie setter inn Batty istedenfor

Notch Johnson
27-09-2005, 14:26
Så lenge Berhus kjenner 4-3-3 ut og inn, så bør han spille.
Han er nok mer sulten på å vise seg frem, og han løper nesten dobbelt så mye som Batty. Tom er også tøffere i duellene, og dueller blir det nok av på Alfheim til Søndag!

Batty kommer til neste år håper jeg. Han må bli mer fortrolig med 4-3-3 systemet til Nordlie.

Rolf Paulsen nr 9
27-09-2005, 17:38
Er helt enig at Batty har fantastiske ferdigheter når han er i form. Men disse ferdighetene funker i en indreløper rolle. Det blir for slapt bakover, og for mye feil i farlige posisjoner (som noen har nevnt).

Inn med Berhus.... Trengs i gjørmebrytinga på Alfheim

Holmgren
28-09-2005, 10:23
Jeg synses helt klart at Tom burde få sjangsen på midten.. han er en sliter som virkelig kunne spilt en stor kamp mot et hardtarbeidende tromsø...

benwright
28-09-2005, 11:51
Tom eller Batty

bosve
30-09-2005, 17:26
Jeg synes Tom Berhus burde spille sentralt. Og da særlig i sånne vanskelige bortekamper er det viktig med en taklingsterk spiller. Bjarte passer bedre som indreløper.

Gimse jr
30-09-2005, 17:35
Doffen trekkes ned, Midtun Lie inn som indreløper og Bärlin forsetter på venstrekanten?

Offår ikke?

[/url]

bosve
30-09-2005, 17:39
Lie har jo prøvd seg på midtbanen ved noen anledninger, og gjort det veldig bra. Jeg synes han har virket veldig aggressiv og taklingsterk. Han tror jeg også er et veldig godt alternativ som indreløper hvis Stefan spiller venstre ving. Lie måtte da spilt som indreløper med Hæstad på sentral midtbane.

sava
30-09-2005, 17:54
Lie vil ikke spille midtbanespiller.