PDA

Se full versjon : 5 Start-spillere på a-landslaget

Alf Qaida
27-09-2005, 12:03
Gratulerer Fredrik!! Deg og Doff på midten... ;-)

Ellers Bård, Marius og Alex.

Start har suverent flest spillere på landslaget. Kan det gå utover serieinnspurten? (Vålerengen har bare 2.)

cfossnes
27-09-2005, 12:09
Har dette skjedd før? Uansett, veldig morro med fem spillere i landslagstroppen, men spørs om Tom N er så glad for det :wink:

DayWalker
27-09-2005, 12:19
Ikke for å være negativ for det er jo utvilsomt morsomt for Start og de det gjelder... Men jeg liker det ikke helt :P

Jeg må jo gratulere selvsagt men er redd dette kan gå utover den utrolig viktig innspurten. Ber om at vi unngår skader hvert fall, det hadde vært utrolig bittert!

mr.leipsland
27-09-2005, 12:24
Hyggelig, men helt klart bekymringsfullt.

Må si jeg igrunn forventer at AaFK-kampen blir flytta til søndag nå. Vålerenga klagde pga to spillere. "litt" værre når halve laget er vekke!

Kjetil Haugersveen
27-09-2005, 12:31
mitt intrykk er at Tom setter pris på at spillere er på landslaget.

Ja det har nok skjedd før, mener vi hadde noe liknede når Trond, svein, thunberg og jengen herjet.
mener de faktisk startet en kamp med 3 eller 4 på banen.
kan noen bekrefte, avkrefte?

men hvorfor i allverden er ikke Kai Eriksen tatt ut, det kan da umulig finnes en bedre oppmann i landet akkurat nå??

glazer
27-09-2005, 12:32
5 spillere på et toppet A-landslag! Dette er helt utrolig, men samtidig veldig fortjent. Spillerne som Åge har valgt fra Norges beste klubb er alle gode nok for landslaget nå. Håper bare ikke dette ødelegger for for serie innspurten...

Alf Qaida
27-09-2005, 12:34
Suksessen har nettopp en slik bakside. Mange spillere borte fra Starttreninga i nærmere halvannen uke. Alternativet ville vært at vi kjempa i bunnstriden og ikkje hadde noen spillere på landslaget. Jeg velger meg gull, evt sølv..! :-D

Helge
27-09-2005, 12:36
Gøy detta da!!! Uansett kommer nok ikke alle 5 til å spille på en gang. Tror plassen ryker for Marius. Han har vel ikke vært like suveren som før sommeren. Og så har vel Riise klippekort på den plassen.

Det eneste vi vel skal være litt bekymret for er skader. Så lenge de slipper unna det, så er dette en fjær i hatten til Start. RævBK har jo alltid hatt mange mann i troppen når de har leda serien, så vi kan ikke klage på dette.

jor-el
27-09-2005, 12:48
Gøy detta da!!! Uansett kommer nok ikke alle 5 til å spille på en gang. Tror plassen ryker for Marius. Han har vel ikke vært like suveren som før sommeren. Og så har vel Riise klippekort på den plassen.

Det eneste vi vel skal være litt bekymret for er skader. Så lenge de slipper unna det, så er dette en fjær i hatten til Start. RævBK har jo alltid hatt mange mann i troppen når de har leda serien, så vi kan ikke klage på dette.

helt enig helge...
å klage på landslagsplasser for at spillerene blir slitne, er helt latterlig..
:shock:
denne argumentasjonen ble vel brukt av en klubb i hovedstaden uten den helt store forståelsen...

Holmgren
27-09-2005, 13:25
Utrolig gøy at Fredrik fikk tillit.... Han har storspillt hele høsten, og landslagsplassen måtte komme... nå e d bare å håpe at han får spille. Han og doffen på midtbanen hadde fungert genialt :D

mr.leipsland
27-09-2005, 13:33
Problemet er jo ikke at spillerne blir slitne. Problemet er at med ÅTTE (5 på det norske a-landslaget, 1 på U21 og 2 på andre landslag) spillere vekke så får ikke Start trent skikkelig på nesten to uker.

REBell
27-09-2005, 13:44
Kanskje Tigerberget Fotball kan stille opp for å sikre kvaliteten på treningene? :wink:

bob hund
27-09-2005, 13:45
De som er med landslaget skal vel trene med landslaget også? Tviler på at landslaget trener så mye dårligere. Det er vel bare Doffen som har stor mulighet for å få mye spilletid, kanskje Valencia.

Jeg synes det er gøy og vi må bare ta det som bonus. Det er jo en stor inspirasjon for spillerne som er med.

DayWalker
27-09-2005, 13:46
Det er ikke noe med at landslaget trener bedre eller dårligere enn Start... Men med 8 spilllere vekke fra våre vanlige treninger går det utover kvalitet på selve Start treningen til de spillerne som er igjen i Kristiansand.

Notch Johnson
27-09-2005, 14:12
Kanskje Tigerberget Fotball kan stille opp for å sikre kvaliteten på treningene? :wink:

Det var en god ide :idea: , men jeg tviler på at resten av Startlaget henger med i svingene når jeg og Reservesamen spiller klikk-klakk fotball ut på der... :lol:

Giovanni
27-09-2005, 14:20
Må bare si at det er moro med så mange Start-spillere på landslaget, og jeg må si at jeg unner Fredrik denne plassen, han har slitt lenge og fortjener denne nå. Selvfølgelig unner jeg de andre også plassen på landslaget, men dem har vært der allerede, så derfor var det ekstra gøy at Fredrik kom med denne gang. Så håper han benytter sjansen og viser at er en mann for Norge i årene som kommer.

Neste mann ut må vel bli vår kjære kaptein, kan ikke være langt unna han heller nå.

Helge
27-09-2005, 14:47
Jeg fatter ikke helt at en trening innimellom skal ha så utrolig mye å si på formen nå på slutten. Greit nok at det er viktig at alle er på trening, men dette er jo tross alt snakk om utrolig lite tid borte fra Start-treningen. Grunnlaget MÅ jo nødvendivis ha blitt lagt i den mengden trening som allerede ble påbegynt november i FJOR!!!

Lynet
27-09-2005, 15:06
Gratulerer med plass i troppen Fredrik, Bård, Alex, Doffen og Marius!
Gratulerer også Lars Martin med plass i U-21 troppen!

5 landslagsspillere til en viktig landskamp er ikke annet enn fantastisk! Men det gjenspeiler den fantastiske sesongen til Start...

Så kan en spør seg om det er positivt. Selvfølgelig er det positivt. Det er en grunn til at vi får med 5 spillere, og det er fordi vi er så sabla gode! Bakdelen er selvfølgelig at treningene på Dønnestad blir amputert, spesielt hvis Joey må reise til Island og Todi må til Færøyene. Vi snakker her om at 7-8 av de beste spillerne kan bli borte fra treningene. Det er klart laget merker det, og jeg håper kampen mot Aalesund blir utsatt et døgn, for det er ikke optimalt å gå rett til den kampen uten en gjennomkjøring med alle landslagsspillerne. Stoler på at NRK klarer å sende kampen søndagen istedet!

Jeg gleder meg likevel stort over hver eneste landslagsspiller vi får med! Dette er positivt for Start!

Reservesamen
27-09-2005, 15:29

Det var en god ide :idea: , men jeg tviler på at resten av Startlaget henger med i svingene når jeg og Reservesamen spiller klikk-klakk fotball ut på der... :lol:

Hehe, med tanke på skader på Start spillerne, så er det vel tryggere på landslaget, enn det er på trening med Tigerberget FK

sava
27-09-2005, 16:33
Gratulerer! :D
Spessielt til Fredrik Strømstad som endelig er og finne på landslaget, dette er virkelig stort!!!

Det negative med dette er jo helt klart at de mister viktige treninger med start og en del av oppkjøringa til Aafk kampen. Samtidig at de kan få skader i kamp eller trening. Noe som er ekstre kjipt hvis det skulle skje.

Men det som er veldig positivt med dette er at nå får de spille sammen med storgutta, Carew, Gamst, Riise osv.. De kan lære noe av disse som har allerede kommet langt i karrieren og er på topp internasjonalt nivå. Jeg tviler sterkt på at Stat-gutta kommer til å hvile seg så mye akkruat, og forundrer meg ikke om Nordlie har et eget programm for våre spillere.

Igjen, Gratulerer!!!=)

Rolf Paulsen nr 9
27-09-2005, 17:42
Gratulerer til alle 5!

Mangler bare å få inn Nilsen, Haaland og S. Pedersen nå.

utlending
27-09-2005, 18:00
Hvis det forsetter slik kan vi bare la Start spille mot Moldova! In med Gamsten på venstre ving og Carew som spiss; Kansje Tommy Svindal Larsen som sentral midtbane... :lol:

mygg
27-09-2005, 18:40
De som er med landslaget skal vel trene med landslaget også? Tviler på at landslaget trener så mye dårligere. Det er vel bare Doffen som har stor mulighet for å få mye spilletid, kanskje Valencia.

Etter den elendige norske innsatsen mot scotland, og spesielt forsvarspillerne, MÅ jo minst Bård være selvskrevet. Doffen er jo inne etter innsatsen i sine kamper på landslaget.

jor-el
27-09-2005, 22:55
Gratulerer til alle 5!

Mangler bare å få inn Nilsen, Haaland og S. Pedersen nå.

...ja også bala, såklart :D

sava
27-09-2005, 23:23
Vi har tilsammen 10 startere på ulike landslag. Da heller ikke tatt med Joey og Todi.

Dette er imponerende!! :D

djeeses
28-09-2005, 03:34
Må vel bare gratulere alle mann jeg også.
Tror ikke dette får så mye innvirkning på gullkampen.
Det er tross alt viktig rutine for våre gamle og unge også dette.

Regner med det er god kvalitet på landslagstreningene også, selv om vi ikke må glemme dem som ikke er med. De vil jo ikke få den samme matchinga her hjemme. Men vi har jo Kong Nordlie. Han vet nok råd.

Måtte dette bli en nyttig erfaring for våre helter.

aljahnsen
28-09-2005, 18:18
Genialt :)

Gratulerer så møe Fredrik... Endel fikk du sjansen, dette har jeg ventet på lenge...

Jeg spådde i 2002 at Fredrik vil bli Starts første landslagspiller, tok litt feil, men nå er han iallefall med :)

Giovanni
30-09-2005, 20:20
Må bare si at det er moro med så mange Start-spillere på landslaget, og jeg må si at jeg unner Fredrik denne plassen, han har slitt lenge og fortjener denne nå. Selvfølgelig unner jeg de andre også plassen på landslaget, men dem har vært der allerede, så derfor var det ekstra gøy at Fredrik kom med denne gang. Så håper han benytter sjansen og viser at er en mann for Norge i årene som kommer.

Neste mann ut må vel bli vår kjære kaptein, kan ikke være langt unna han heller nå.

Så kort unna var han... hehe :)

Alf Qaida
03-10-2005, 15:27
Alex melder kanskje forfall.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=291992

sava
03-10-2005, 15:44
Bedre at han bli hjemme iså fall, som sagt tidligere setter jeg Start milevis forann Norge. Og vil heller at Start tar seriegull enn at Norge kommer til VM.

flaxxlodd
03-10-2005, 16:33
Liker ikke denne ankelskaden til Alex. For håpe den blir bedre.

Lynet
03-10-2005, 16:45
Det er tydelig at ankelen til Alex kan trenge hvile og behandling over tid. Han får ikke orden på ankelen så lenge han stadig må ut i nye kamper. Og Alex er så viktig for Start at han brukes selv om han er litt småskadet. For; Han leverer jo varene i hver bidige kamp, og står frem som Starts desidert viktigste angrepsvåpen!

Alex vil ha godt av en pause nå, og dermed vil et forfall til landskampen være optimalt. Valencia blir uhyre viktig i de tre siste kampene i serieinnspurten, og jeg grøsser med tanke på at ankelskaden skal sette Alex ut av spill.
Vi får håpe han holder skaden i sjakk til etter sesongslutt!

gul_kamel
05-10-2005, 12:53
Da ble Alex sendt hjem! Synd, men kanskje like greit å hvile ut og bli frisk! Og jeg som hadde sett frem til å være på Ullevål å se 6 Startspillere på banen!!

DayWalker
05-10-2005, 13:35
Synes det er bra at han blir sendt hjem så lenge han er plaget med skade. Ellers hadde jeg jo selvsagt sett ham på høyre ving for Norge.

Helge
05-10-2005, 14:54
Lite vits i å la ham spille på lørdag. Han går allerede "på akkord" med skaden og han har absolutt godt av de 2 ukene spillefri. Kommer garantert tilbake i landslagsdiskusjonen når han blir frisk igjen. Nå må han hvile til den viktige Aafk kampen! Hvis vi er heldige blir han såpass frisk at han kan spille de siste 3 kampene uten å bli for mye redusert. Så blir det nok en 4-5 ukers treningsfri for ham.