Se full versjon : Hva skal handles til neste sesong?
Erik Soler sa i et intervju på NRK sørlandet at Start skal hente 2 stjerne spillere foran neste sesong. Spørsmålene jeg stiller meg da er;
- hvilken lagdel er det pr. dags dato mulig å forsterke? :)
- skal noen av de 11 faste selges for å lage plass til de nye stjernene?
Start har en utrolig bra første 11, og nå begynner også bredden å ta seg til.
Keeper:
Rune Nilsen holder mål i massevis. I bakhånd har vi en nesten likegod Høie. Trenger ikke å forsterkes.
Forsvaret:
Jeg mener at Start trenger en utfordrer til venstre-back plassen, for her har i realiteten M.Johnsen ingen reell konkuranse. Ellers er vi godt besatt på midtstopper plassene med Bård(som minst holder en sesong til), Atle Roar og Lars Martin. På høyre-backen trengs vel en utfordrer til Steinar P?
Midtbanen
Denne lagdelen er godt besatt med gode spillere over hele linjen. Doffen, Strømstad, Joey, Bjarte Lunde Aarsheim, Tom Berhus, Kjetil R. Pedersen (som også kan spille forsvar) og David Hanssen(når han snart blir skadefri). Her tror jeg Start er godt forspent til neste sesong!
Angrep:
På høyre kanten er Alex sikker som banken. Ellers har vi Bala, Todi og Ben Wright alle kan ta plass som senter på topp. Midtun Lie og Stefan kjemper om kant posisjonen. Mulig at vi trenger enda ett alternativ på kanten, men jeg er absolutt ikke sikker...
I tillegg har vi en haug av sultne unggutter i bakhånd!
De nye spillerne må altså kunne ta plassen fra Marius Johnsen, Steinar Pedersen og Barlin/M.Lie dersom de skal forsterke førstelaget og ikke bredden i stallen. Å hente slike spillere virker nærmest umulig, selv om jeg har mine fulle tillitt til Tom Nordlie og Erik Soler på dette området.
Hvis alt går vegen og vi "må" spille flere kamper, så kommer det nok greit med å ha noen i reserve. Problemet er kanskje å få en "stjerne" til å komme til et lag han må spille seg inn på. Blir jo fort litt surmuling om ikke spilleren er professionell nok.
Rolf Paulsen nr 9
27-09-2005, 17:56
Skal det handles noe så bør det være noen som kan gi konkurranse om backplassene. Ikke altfor mye backup på de plassene.
Ellers så tror jeg en skikkelig backup for valencia hadde gjort seg.
Men det viktigste er å hente talenter som kan finslipes i klubben. Ikke hente spillere på over 30. Kritiserer overhodet ikke de som er hentet inn i år.
Tenk langsiktig!
flaxxlodd
27-09-2005, 18:07
Etter å ha sett hva Erik Solér og co har skaffet oss iår, er jeg ikke det minste bekymret for hva han vil skaffe oss neste sesong.
Visst soler sier STJERNE spillere hvorfor er dere da negative? Selv om vi har en god første 11-er er en stjerne spiller en som vil forsterke et hvert norsk lag. Dette er jo konge. Kanskje en "todi" på 25 år, eller en "nyarko" som slår til. Ingen tvil om dette kunne vært et sånn kjøp men desverre var det andre forhold som spilte inn for han. Jeg gleder meg til å se de nye stjernespillerene.
Jeg føler meg veldig trygg på at Start blir forsterket på en riktig måte før den viktige andresesongen i Tippeligaen. Det er vel primært i forsvarsrekka, og da først og fremst på backene det er tynt bak de beste...
Personlig gidder jeg ikke spekulere i dette før årets seseong er over!
utlending
27-09-2005, 22:35
Det er altid gøy å spekulere...
Hvis det virkelig er snakk om stjernepillere, så må vel det bety spillere som kan gå rett inn i startoppstillingen?
Da tror jeg forsvarsrekka er utelukket. Med Johnsen - Borgersen - Håland - Pedersen har Start den beste forsvarsrekka i TL. Bedre spillere en det har ikke norske lag råd til. Jeg er enig at vi trenger backup på backen (he,he), men det er vel ingen stjerner som kommer for å sitte på benken. :wink: I tillegg har vi Engedal, Andersen og (snart) KRP som fulgode erstattere i midtforsvaret. Også er det jo noen meget lovende ungutter på Start 2.
Vingene er også godt besatt. Bärlin og Lie gir laget kvalitet og dybde på venstre side. Valencia er en stjernespiller, og når Ohene er tilbake for fullt har vi dekning der også. Også har jo Morten Hæstad utviklet seg stort i år.
Indreløpere har vi massevis av: Doffen og Strømstad er norges beste. Batty og Berhus gir god dekning, og Joey kan også spille den rollen. Paulsen spillte bra før han ble skadet i vinter, og igjen kommer det unge utfordrere.
Midtspiss: her har vi Jónsson og Bala Garba som er begge meget gode når de er i form. Også må Jesper snart få spilletid hvis Start ønsker å satse på ham.
Da er det bare én plass på banen hvor vi har bruk for en stjerne: sentral midtbane. Joey har vært bra i år, og Berhus og Batty kan begge bekle den rollen, men vi ville være bedre og mer stabilie med en toppspiller der. Hvem det skulle være vet jeg ikke, men det vet kansje Solèr og Nordlie?
Jeg tror Start er best tjent med å få inn to solide backer som kan utfordre Steinar Pedersen og Marius Johnsen. Per dags dato er det ingen reell konkurranse på disse posisjonene, og spillere utvikler seg mest når de virkelig må prestere (både i trening og kamp) for å være sikker en plass i førsteoppstillingen.
På venstre back kunne jeg godt tenkt å se Storbæk fra Ham-Kam, en spiller som vil gli rett inn i Starts beinharde treningsmiljø. Et annet alternativ kunne vært å hente Stensaas fra RBK. Men håper aller mest på at en europeisk offensiv back finner veien til stadion. Marius mangler enda mye på tempoet, og da kan det være greit å ha en rask back i bakhånd.
I Steinar P. sin posisjon ønsker jeg meg også en spillende, hurtig back. I kampen hvor VIF ble rundspilt av Steua ble jeg mektig imponert over backen deres. Hadde han vært mulig å hente til Kristiansand??? Er ikke Norge en bedre liga enn den rumenske, og ett større utstillingsvindu?
De hadde et par spillere til som holdt utrolig høyt nivå, tenker da først på Radoi og den store sterke spissen. I tillegg hadde de en ving som het Nicolae som herjet villt med Vålerenga. Kunne Soler fikset et par av disse ville jeg vært en glad mann! :)
Rolf Paulsen nr 9
28-09-2005, 19:21
Stensaas!!!!!
Mmmmhahahahahahaha!!!! En spøk eller?
Er det noen vi ikke trenger i Start så er det han
Saa va er en "stjernespiller", som Erik Soler sa det?
Forrige gang det va snakk om en "stjernespiller", havnet altsaa Alex Nyarko i Kristianby. En spiller som har spilt for storlag som Everton, Lens, Paris St. Germain og Monaco. Saa er det stjerne spillere fra Europeiske ligaer Soler her sikter til, eller snakker vi om norske stjerner??? Er det det forstnevnte, saa kan vi vel med en gang skrinlegge Stensaas, Storbaek og forsaavidt ogsaa Stadheim og co i forstedivisjon....
Men stoler paa Soler her, og regner med gutten vet hva han gjor..... :wink:
Stensaas er kanskje ikke en stjernespiller, men han vil være et solid alternativ til M.Johnsen. Stensaas har rutine i massevis, er rask, målfarlig (på dødball), og kjenner rollen som back i 4-3-3 systemet. Alternativet kan være å hente inn en topp spiller fra Europa (dersom dette er mulig) som vil holde Marius Johnsen på benken. Den tanken liker jeg ikke helt!
utlending
29-09-2005, 23:28
Ser i VG at Roy Keane vil forlate United og Premier League - kansje han er noe for Start? :lol:
Nææ, han er vel for gammel... :wink:
Kjøp gode unge talenter av de som rykker ned til 1-divisjon, evt kjøp fra 1. divisjon hos de som hadde abisjoner om å rykke opp men ikke greide det.
Sogndal er jo et lag som passer i denne andre kategorien. De har jo flere dyktige spillere. Ellers får vi bare vente å se hvem som rykker ned.
Det er også ekstremt viktig at unge talenter får prøve seg av og til. Vi må ta vare på talentene våre og ikke bare kjøpe inn mange spillere så de unge aldri får prøvd seg.
Kjøp gode unge talenter av de som rykker ned til 1-divisjon, evt kjøp fra 1. divisjon hos de som hadde abisjoner om å rykke opp men ikke greide det.
Det er også ekstremt viktig at unge talenter får prøve seg av og til. Vi må ta vare på talentene våre og ikke bare kjøpe inn mange spillere så de unge aldri får prøvd seg.
Så er spørsmålet om vi skal være en breddeklubb, en klubb som fostrer opp talenter for så å sende dem videre?
NEI! Start har ambisjoner om å være en toppklubb, faktisk Nordens flaggskip. Det sier seg selv at det ikke nytter å kun hente talenter, og i tillegg stadig mase om at 17-18 åringer må få prøvd seg. Det er ikke normalt å ha et lag bestående av så unge gutter som vi har. Og det er iallefall ikke normalt om vi skulle kaste innpå flere 17-18 åringer. Rosenborg har nå gitt Per Ciljan sjansen, og de lyktes med det. Før han er det lenge siden de har fått igang et talent på førstelaget.
Poenget er ikke at talentene ikke skal gis sjansen, men at det stadig mases om talenter er å dra det for langt. Får Start igang en spiller under 20 år fra egen stall hvert år, eller hvert andre år, så er det bra, meget bra faktisk!
utlending
30-09-2005, 16:23
Får Start igang en spiller under 20 år fra egen stall hvert år, eller hvert andre år, så er det bra, meget bra faktisk!
Jeg har lenge mast om at talentene må få sjansen, men hvis Start får igang en ung spiller fra egen stall hvert år skal jeg slutte å mase! :) Poenget er ikke at alle de unge talentene skal starte eliteseriekamper, men de aller beste må få sjansen slik at de har noe å kjempe for og får utviklet seg best mulig.
Jeg forventer ikke at 18-åringer skal kastes in i de siste 4 kampene når vi kjemper om seriegull, men både Jesper og Morten bør få sjansen i Royal League slik at minst en av dem kan få utviklet seg til en god a-lags spiller som kan starte kamper til neste år.
Giovanni
30-09-2005, 16:49
Hvis noe skal forsterkes så bør det være en toppkeeper... Det har vi ikke idag... vi har keeper for middelmådig tippeliganivå, men ikke i landslagsklasse. Vet at jeg kommer til og få mye pepper for denne, men vet også at veldig mange er enig med meg. Det har vært et par blemmer for mye som har kostet oss verdifulle poeng i gullkampen i år.
Samtidig bør det vel kanskje handles inn en spiss som ikke bare kan holde på ballen, men som også er målfarlig. Todi tror jeg kan være denne typen, men trenger litt mer tillitt, og litt færre skader.
Bortsett fra det så ser det greit ut, kanskje et par utfordrere til sidebackene.
Skal man være et topplag over tid så må man handle gode spillere. man kan jo sammenlikne Strømstad, Johnsen, Hæstad og Engedal med United`s Scholes, Beckham, og Nevilebrødrene som kom i 95/96 sesongen eller noe. Hvor ofte skjer det at det kommer så mange unge spiller opp så fort? Man kan ikke forvente at dette skal skje hvert 5 år ellernoe, så man må kjøpe erfarne spillere mener jeg. selvfølgelig ikke for gamle.. vil jo ha dem noen år. Men tror nok Solèr og co har kontrollen.
Øyvind S.
01-10-2005, 09:40
Enig i mye av det som skrives her.
Det er først og fremst på backplass vi trenger oppdekking. Johnsen og Pedersen har vist seg glimrende i år, men bak dem synes det tynt, i forhold til det nivået det er nå.
Skal det hentes keeper, midtstopper eller angriper, må dette være av særdeles høy klasse dersom vedkommende skal heve førsteelleveren, og av høy klasse for å være med å kjempe om en plass.
Av norske spillere vil det si at man må hente spillere ala Høiland, El Fakiri, Svindal Larsen, Grindheim for at det utvilsomt vil heve laget.
Jeg håper kanskje mest på en utenlandsk "stjerne", og en norsk spiller på nivå med Stadheim, Stian Ohr, Bjørn Dahl eller lignende. Og dette ville være supert, og gi oss en kjempestall før neste år.
Vi må heller ikke glemme at det er stor sjanse for at en av kvartetten Johnsen, Hæstad, Valencia og Strømstad forsvinner i løpet av relativt kort tid, og iallefall Johnsen eller Valencia bør nok da erstattes direkte av en klassespiller.
Da leser vi i dag at Todi vurderer å reise tilbake til danmark på grunn av familien. Dette er jo helt forståelig, men det er ikke positivt for start. Todi er etter min mening en mye bedre spiller enn Garba. Han er minst like god til å holde på balden og er i tillegg meget målfarlig. Vi burde da i tilfelle benytte muligheten til å hente en stor spiller til klubben som kan erstatte han og gå rett inn på laget. Det idielle ville selvsagt hvert å beholde todi et år til, har troa på at han hadde bøtta inn mål visst han hadde fått hele oppkjøringa med start.
så at Kristoffer Paulsen ikke ønsker å skrive under på ny kontrakt med Glimt ... Han er en spiller som jeg gjerne skulle sett i stallen vår !
En ung høyreback som allerde har vært i landslagsdiskusjon !
Vi kunne vel trengt en god erstatter på sentral midtbane. Joey er vel den eneste som holder god tippeligastandard der per dags dato.
Batty er jo først og fremst indreløper og dog selv om han er en god enkeltspiller, passer det ikke for laget å la ham spille der
Dersom Todi ikke blir med neste sesong MÅ en topp spiss hentes inn! Bala Garba er en god spiss, men han er ingen goal-getter. Vi må ha en spiss som scorer mål på bestilling - mitt forslag; Hent Sigurd Rushfeldt eller Rune Lange. Penger får vi jo nok av dersom vi vinner serien :)
Jarl Andre Storbæk på Ham kam, en god spiller synes nå jeg, var vel i landslagsdiskusjonen en stund han også.
bob hund
01-10-2005, 20:46
Fakta: Roy Keane er ikke god nok for Start.
Hvis laget er bra nok for gull så står det jo ikke så ille til da. Det jeg kunne ønsket meg var noen allroundere, spesielt en eller to som kunne spille på flere plasser i forsvaret. Jeg skjønner meg ikke på de som skal ha inn venstrebacker. Marius Johnsen er med sin entusiasme en uvurderlig drivkraft.
Start har norges to beste keepere, ingen problemer der.
Midtbanen er det nesten for mye konkurranse med en frisk David Hanssen. Kunne vært greit med litt luftstyrke i den lagdelen kanskje, mye små spillere.
I angrepet har vi i dag et fyrverkeri. Bärlin, Valencia, Garba, Todi. Eneste må være hvis noen går.
Viktigste blir å dyrke lagånden og moralen i laget videre. Tror det er den som er nøkkelen.
Giovanni
01-10-2005, 22:27
Fakta: Roy Keane er ikke god nok for Start.
Hvis laget er bra nok for gull så står det jo ikke så ille til da. Det jeg kunne ønsket meg var noen allroundere, spesielt en eller to som kunne spille på flere plasser i forsvaret. Jeg skjønner meg ikke på de som skal ha inn venstrebacker. Marius Johnsen er med sin entusiasme en uvurderlig drivkraft.
Start har norges to beste keepere, ingen problemer der.
Midtbanen er det nesten for mye konkurranse med en frisk David Hanssen. Kunne vært greit med litt luftstyrke i den lagdelen kanskje, mye små spillere.
I angrepet har vi i dag et fyrverkeri. Bärlin, Valencia, Garba, Todi. Eneste må være hvis noen går.
Viktigste blir å dyrke lagånden og moralen i laget videre. Tror det er den som er nøkkelen.
Selv om Johnsen er norges beste venstre back i skrivende stund, så har vi ingen garanti for hvor lenge Start beholder han. Dette gjelder også midtbane spillerne og Alex.
For og kunne videreføre standarden neste år, så trengs det forsterkninger.
Personlig syns jeg det er synd at vi ikke har fått sett David Hanssen i aksjon enda. Han er spiller som kjemper like hardt som midtbanen vi har idag, og er antageligvis den mest målfarlige av dem. Så håper at han er tilbake fra skade snart.
Vi har to gode keepere, men det fins bedre. Så ærlige må man være. Ihvertfall jeg... hehe...
Angående spiss situasjonen, så etterlyste jeg i et tidligere innlegg en målfarlig spiss. Det har vi ikke idag. Vi har Todi, men mye tyder på at han retunerer til Danmark. Men hverken Bala eller Ben putter nok.
Stefan håper jeg vi får se fast på kanten i kampene som kkommer. Han imponerte meg stort i forrige kamp. Og med mer tillit tror jeg nok at han kan stå for en del mål i kampene som kommer. MEN vi trenger en virkelig goalgetter.
Men vi må for all del ikke glemme de unge guttene som kommer opp bak.
Leif Otto hadde en bra sesongoppkjøring, og kan nok bli en spiller og følge.
Både Aram og Ask Mikkelsen virker som to spisser som kan bli bra, så jeg håper at de kan få sjansen til og vise seg fram neste sesong. Da i tillegg til Hæstad Jr. og Jesper.
benwright
02-10-2005, 00:43
Da leser vi i dag at Todi vurderer å reise tilbake til danmark på grunn av familien. Dette er jo helt forståelig, men det er ikke positivt for start. Todi er etter min mening en mye bedre spiller enn Garba. Han er minst like god til å holde på balden og er i tillegg meget målfarlig. Vi burde da i tilfelle benytte muligheten til å hente en stor spiller til klubben som kan erstatte han og gå rett inn på laget. Det idielle ville selvsagt hvert å beholde todi et år til, har troa på at han hadde bøtta inn mål visst han hadde fått hele oppkjøringa med start.
Todi er så mye mye bedre enn bala! Hvis Todi reiser, må vi få tak i en ny spiss
Visdomsord
02-10-2005, 20:07
Nå må dere få opp skylappene.
Selvfølgelig kan vi få inn bedre spillere flere plasser.
1 Første pri er en goalgetter - midtspiss. Vet det er fryktelig vanskelig å få tak i, (men dette er ønskeliste)
2. Andre valg er en Midtbanespiller. En stor kraftig mitbanespiller som tar plassen fra Joey og iallefall Bjarte. Bør være en spiller som kan fyre av noen langskudd og ta frispark.
3. Tredje valg. Keeper. Vi har et ok par, men ikke noe mer. Som toppklubb trengs det en matchvinner som avgjør jevne kamper.
4. Fjerde valg blir vel mer enn innbytter for Marius. Eventuelt en som tar over hvis han blir solgt. Trenger backup her.
5. Femte valg er en erstatter for Steinar Pedersen som defansivt etter min mening er en av Starts svakeste faste spillere.
Syntes Pedersen var god i dag,
men inn med en ny SPISS, inn for bala..!
Giovanni
02-10-2005, 21:05
Nå må dere få opp skylappene.
Selvfølgelig kan vi få inn bedre spillere flere plasser.
1 Første pri er en goalgetter - midtspiss. Vet det er fryktelig vanskelig å få tak i, (men dette er ønskeliste)
2. Andre valg er en Midtbanespiller. En stor kraftig mitbanespiller som tar plassen fra Joey og iallefall Bjarte. Bør være en spiller som kan fyre av noen langskudd og ta frispark.
3. Tredje valg. Keeper. Vi har et ok par, men ikke noe mer. Som toppklubb trengs det en matchvinner som avgjør jevne kamper.
4. Fjerde valg blir vel mer enn innbytter for Marius. Eventuelt en som tar over hvis han blir solgt. Trenger backup her.
5. Femte valg er en erstatter for Steinar Pedersen som defansivt etter min mening er en av Starts svakeste faste spillere.
stort sett det samme som jeg mente, og takk gud for at noen andre også tør og si at vi trenger bedre keepere.... føler jeg har vært alene om det.
ut i fra kamprapportene fra Tromsø, så hadde vi noen sjanser, menigjen måltørke foran kassa hindrer poengsanking.... Så dette begynner og bli klarere og klarere at vi trenger ny spiss, som vet hvor målet står.
Heldigvis ser du ut som at søppelet fra østkanten går på en smell.
Jeg tror det blir veldig vanskelig å finne en keeper som er god nok til å splitte duoen Høie/Nilssen, til en rimelig penge. Etter min mening har Nilssen vist at han holder nivået gjennom hele sesongen. Høie er jeg mer usikker på, men som andrekeeper er han mer enn god nok.
Det er primært backene som må forsterker, for her er det tynt bak de beste. Pedersen og Johnsen er gode spillere. Pedersen har kanskje vært den beste høyrebacken i eliteserien i år. Men vi trenger gode erstattere i tilfelle skader, karantener o.l.
Så er det midtbanen, som er godt besatt. Men vi mangler et skikkelig rivgjern sentralt. En type som er annerledes i forhold til de vi allerede har, som er veldig like typer. Ruthford er klar, og han kan spille stopper og sentral midt. Det er en fordel. Jeg håper han kan utvikles til å bli det rivjernet vi trenger sentralt på midten. Vinteren vil vise om han har kapasitet til det... Med en annen spillertype som alternativ på midtbanen, så vil Start ha langt flere strenger å spille på, etter hvordan motstanderen spiller.
Todi er en klassespiss med gode avslutninger. Jeg håper virkelig han blir i Start! Hvis han forsvinner hjem til Danmark etter sesongen, MÅ det handles inn en klassespiss. En notorisk målscorer! Bala Garba har vært langt unna toppformen etter skaden han pådro seg tidlig i sesongen, dessverre. Han må heve seg amnge hakk for å forsvare plassen på Norges beste lag. Jeg sier ikke at han ikke er god nok for stallen, men pr nå er han ikke god nok for førstelaget. Det er stor forskjell på Bala i form, og Bala ute av form, dessverre...
http://fotball.fvn.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=86838
Start vurderte årst!
Årst ville passet perfekt inn i Start. Han er et oppspillspunkt, en targetman, som systemet vårt er avhengig av på topp. I tillegg bøtter han inn mål på bestilling!
Han har vel uansett sagt klart ifra at han blir i Nord-Norge. Eneste lille håp er vel at TIL-skuta går ned i 1. divisjon, men det virker veldig usannsynlig...
Alladin Sane
03-10-2005, 18:12
Alle lag bør i mine øyne få inn noen ferske fjes i garderoben foran en ny sesong. Jeg tror det er viktig rent psykologisk.
Når det gjelder stjernespillere, så må vi jo huske på at Start pr idag har 8 landslagsspillere på laget, og hverken Midtun Lie, Stefan Berlin, Bala Garba eller Steinar P står særlig tilbake for dem som nå er tatt ut i Hareides tropp. I tillegg har jo både David Hanssen og Batty vært uttatt tidligere, så Start har mange stjerner i troppen allerede.
På den ypperste stjernehimmelen i Norge finner man profiler som Hoseth og Flo, men ingen av disse ville forsterket Start pr idag. Det er ikke bestandig lurt å se seg blind på navn. Enhver spiller som er aktuell for Starts førstelag vil jo i så fall danke ut en potensiell landslagsspiller.
Men skal må først ut å hente på øverste hylle, er det vel sentrallinjen som bør vurderes.
Jeg er jo stor fan av Rune Nilssen, men det er jo ingen tvil om at Start har mye å gå på her. Rune Nilssen er blant Norges beste keepere, men all den tid Lyn og VIF har keepere i verdensklasse, som kan bety 10 poeng i løpet av en sesong, så er det klart forbedringspotensialet er stort her. Men sjansene for å få en keeper i verdensklasse til Kristiansand er vel små. Det finnes i mine øyne ingen norske keepere som er klart bedre enn Rune.
Bård Borgersen begynner å trekke på årene og har slitt litt med skader i år, selv om dette muligens var et engangstilfelle. Han holder fortsatt høyt nivå, selv om han jo naturligvis nyter godt av full immunitet hos dommerstanden. Neste år kommer han sannsynligvis enda litt seinere inn i duellene, og da sitter nok kortene løsere. Spørsmålet er om Engedal er moden for stopperspill for regjerende seriemestere, eller om Start bør hente inn en ny mann. Kjetil Ruthford er forhåpenligvis en ren backup.
Joey er i mine øyne den eneste startspilleren som er god nok for ankerrollen på et topplag i norsk eliteserie, og han er god nok i massevis. Men hvis Nordlie skal fortsette å benke ham, trenger Start en ny sentral midtbanespiller før neste sesong. Spørsmålet er vel også om Joey gidder å forlenge med Start all den tid han har vært så mye ute av laget disse to sesongene. Årsheim holder i mine øyne ikke mål sentralt når indreløperne er like kortvokste og lette som ham.
Om Todi drar til Danmark, må han erstattes, selv om man skal være klar over at Todi kun har startet en håndfull kamper i år, og ikke kan tilskrives så mye av æren for Starts serieledelse. Todi kommer uansett til å bli sårt savnet, spesielt fordi Bala Garba etter tre fantastiske kamper i innledningen av sesongen har blitt dårligere og dårligere for hver kamp. Todi er den beste spissen Start har hatt siden Frank Strandli, og det virker veldig tungt å erstatte ham. Spillere av slikt kaliber spiller ikke norsk tippeliga hvis ikke de tilfeldigvis er født i nabolaget, eller er i starten eller slutten av karrieren.
Keithrichard
03-10-2005, 21:07
Det er altid gøy å spekulere...
Hvis det virkelig er snakk om stjernepillere, så må vel det bety spillere som kan gå rett inn i startoppstillingen?
Da er det bare én plass på banen hvor vi har bruk for en stjerne: sentral midtbane. Joey har vært bra i år, og Berhus og Batty kan begge bekle den rollen, men vi ville være bedre og mer stabilie med en toppspiller der. Hvem det skulle være vet jeg ikke, men det vet kansje Solèr og Nordlie?
Kanskje vi kan hente denne mannen, og utvikle ham videre?
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=291953
Kanskje vi kan hente denne mannen, og utvikle ham videre?
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=291953
Nei! Vi trenger ikke hente talenter utenfra. Det har vi nok av innad i klubben. Det må hentes kvalitet!
Tettey er ikke god nok for Rosenborg, og vil bli stallfyll i Start...
Namskog fra Stabæk vis vi ønsker oss en som lager mye mål...
steffen nystrøm fra moss et veldig stort talent for tiden og lager masse mål
Namskog fra Stabæk vis vi ønsker oss en som lager mye mål...
Daniel Nannskog ja, scorer vanvittig mye for Stabæk. Men slik jeg ser det er han ikke den spillertypen Start trenger i sitt system. Vi trenger oppspillspunkt, en targetman. Nannskog passer langt bedre som spiss i 4-2-2. Men for all del; Nese for mål har han definitivt!
Nystrøm vet jeg ingeting om, annet enn at han har puttet 9 mål i 1. divisjon i år. Det er nok ikke nok til plass hos serielederen i Tippeligaen...
Vi trenger spisser foran neste sesong ingen tvil om det. Da Bala ikke er en notorisk målscorer og Todi vurderer å ta danskeferga hjem igjen. Nevner for eksempel kamerunske Serge N'Gal i fra Inter Åbo, en lynrask spiss som sluker 100 meter på under 11 sekunder. Eller hva med Ali Gerba på Gif Sundsvall, en av de mest spektakulære spissene i skandinavisk fotball om dagen.
Vi trenger også dekning på høyreback, gjerne en spiller som både kan spille venstre og høyre back pluss ett midtbaneanker med mange av de samme kvalitetene som Joey, han er jo så utsatt for gule kort at det er greit å ha en ekstra spiller der som innehar noen ekstreme kvaliteter. Hodestyrke for eksempel. Er ikke sikker men brukes Stadheim på sentral midtbane på Saftkokaradn? Er han en spiller vi kan bruke sentralt?
Ellers er jeg en stor fan av Storbæk, stabil spiller som er en som spiller med hjertet på utsiden av skjorta og ikke har noen former for nykker.
flaxxlodd
04-10-2005, 02:55
En tanke som har slått meg. Lurer på om Erik Solér er innom denne tråden for å se hva slags spillere fansen ønsker seg :D
Tror du han hadde fått noen gode tips da tro? Bra at ingen har nevnt Dosete eller Flau de gikk heldigvis til Penga...
Har sett et par Djurgården(nesten mestre i allsvenskan) kamper og må si jeg blir imponert over spessiellt 2.
Fredrik Stenman, 22-år TROR han er venstre-back. Men kan også spille midtbane. Han er en utrolig offensiv back, med fart, passningskvalitet, god teknikk og god på hodet. Hvis det er en back i hele skandinavia jeg kunne velge mellom må det være han. Norsk-liga er også bedre enn svensk så man kan jo kanskje prøve seg? Hvem som er best av han og Marius vet jeg ikke, men begge er helt klart store-talenter mulig Marius er en god del bedre på hodet og målscorer mens Fredrik er bedre offensivt og bedre fart.
Tobias Hysén, 23 eller 22år. Spiller midtbane og er også et stort-talent. Tviler sterkt på at vi får han, men det er et navn som må nevnes siden vi satser på og bli nordens-beste klubb i fremtiden. Tobias har fart, teknikk og ekstremt gode innlegg.
Hvis en av disse hadde kommet hadde jeg blitt i ekstase for dette er virkelig to klasse-spillere, ja som faktiskt også Soler har sagt at han hente.
Det Start trenger er helt klart en til backup til Steinar og Marius på backplassen, mulig en som også kan ta plassen fra de. Hvis vi skal hente en back anbefaler jeg å se utenfor norges-grenser, Norge har dessverre ikke kommet langt nok med jobbing av offensive backer. Vi har hvertfall ekstremt få av de i dette landet. Fredrik Stenman er en et eksempel på en offensiv-back fra skandinavia.
Start trenger også helt klart en midtbane-spiller som kan styre midtbanen sammen med Strømstad og Hæstad. Det er nok i den posisjonen Start henter en virkelig klasse-spiller som klubben har sagt de skal hente. Mange sier vi må ha en stor og sterk midtbane-spiller som kan styre midtbanen, det er jeg delvis enig men også uenig. Det viktigste ettermin mening er at spilleren kan lage "gullpassninger", at han virkelig har gode passninger som kan styre midtbanen. Og helst en god teknikk.
Det er dette som er fremtidsfotballen, og som jeg tror alle ønsker Start skal spille. Da hjelper det ikke med en som kun er stor og sterk...
Hvis nå Todi forsvinner, noe jeg IKKE håper han gjør. Ja da MÅ vi ha en ny spiss, og helst en klasse-spiss som Todi er. Spennende å se hva Start får til her, men det jeg tror først og fremst de håper på nå er at Jonsson skal bli!
På høyre-ving har vi Valencia som ingen i hele skandinavia kan ta plassen fra, kanskje en bacup? Tja.. vi har jo også Morten Hæstad som jeg tror(?) kan spille der og som helt klart er et gedigent talent.
Venstre-ving har vi Barlin og Lie. Jeg tror Start kommer til å hente en ny. To navn som kan nevnes der er Stian Ohr jeg virkelig har sansen for og Tobias Hysén som jeg tror kan passe inn der.
Noen sier vi må fortsatt satse på talenter, spessielt innad sørlandet og kanskje også nå Norge og Norden. Jeg er enig!
Start har sagt hvis nå Start2 rykker opp vil de klare og få et bedre nivå på de beste junior-spillerne og reserve-spillerne til Start. Jeg tror og håper Start er like flinke men bli endre bedre til og hente inn talenter fra Sørlandet og agder, dette er noe vi ikke må glemme. Talenter er noe av den viktigste faktoren for en klubbs fremtid, det så vi for et par år siden. Uten de talentene som var der for 5-år siden hadde vi aldri vært der vi er idag...
Giovanni
04-10-2005, 20:30
Jeg er åpen for det meste, så vi får se. En retur til Norge, og kanskje Tromsø, er ikke uaktuelt. Men da må de først beholde plassen, sier han
www.vg.no
Rushfeldt burde vel være en mann som kunne putte litt mål for oss...!?
utlending
04-10-2005, 21:50
Jeg er åpen for det meste, så vi får se. En retur til Norge, og kanskje Tromsø, er ikke uaktuelt. Men da må de først beholde plassen, sier han
www.vg.no
Du kom meg i forkjøpet :) - Rushfelt ville være en glimrende forsterkning. Han er 32, men ser bare ut til å bli bedre og mer målfarlig med alderen. Vi skal jo også spille i Europa til neste år, og han bringer med seg verdiful erfaring fra både RBK og Austria Wien.
www.vg.no
Du kom meg i forkjøpet :) - Rushfelt ville være en glimrende forsterkning. Han er 32, men ser bare ut til å bli bedre og mer målfarlig med alderen. Vi skal jo også spille i Europa til neste år, og han bringer med seg verdiful erfaring fra både RBK og Austria Wien.
For all del Rushfeldt hadde vært en bra spiller for Start, men for hvor lang tid kan vi beholde han før han eventuelt legger opp. Vil nå heller ha en spiller som er litt yngre med en fremtid foran seg, som vi faktisk kan få no igjen for etter oppholdet hos oss. Nå er ikke jeg sikker på hvordan kontraktstatusen er til Rush da. Men er i den formening av at skal vi ha han så skal vi ikke gi mye for han.
Er vel heller for å prøve å skaffe oss en ung spiss på vei opp. Ali Gerba på Gif Sundsvall, spiller som har vært å trent med Valencia og nå er faktisk også RævBK interresert i han, har i allefall hatt speidere på plass for å se på han. En uslepen diamant.
Rolf Paulsen nr 9
04-10-2005, 23:01
Det aller viktigste foran neste sesong blir å få inn en stor spiss som kan fungere som oppspillspunkt og som i tillegg kan bøtte inn mål. F.eks. hente hjem Lange. noen andre som har forslag til den typen spillere?
Selv om det begynner å bli mye midtbanespillere nå så kunne jeg tenkt meg å se A Stadheim i klubben. Han har helt klart et potensial til å heve kvaliteten på laget.
Men pri 1 er goalgetter som kan sette sjansene vi ikke har satt i år.
Rushfeldt er på en måte en type spiss som minner veldig om vår egen Todi, og om Todi skulle dra hjem til Danmark, noe jeg absolutt ikke håper skjer, så ser jeg absolutt Rush i Start! Han er ca likt bygd, har gode avslutteregenskaper, og er sterk i kroppen som oppspillspunkt. Men jeg tviler dog litt på at det blir aktuelt for han å dra hjem til noen andre klubber enn Tromsø igjen. Vi kan håpe, men jeg tviler, hvis Tromsø ikke rykker ned da...
Og Årst har sagt han blir. Tenk det angrepet Tromsø kan få med Årst og Rush sammen. Skremmende!
Rush er absolutt en bra spiss.
Men det skal svært mye til for at han havner i Start, SVÆRT mye....
Kan liksom på en måte ikke se for meg Rushfeldt i en Start-trøye. Forøvrig tror jeg det viktigste her er og få Todi til og bli før vi tenker på spiss-plassen.
Se her Soler!!! :)
Hent Iacob fra Steua Bucuresti. Det må da være mer lukrativt å spille i Norge enn i Romania :shock:
Her snakker vi om en skikkelig klassespiss som er knallsterk i kroppen, rask, teknisk og ikke minst en god lagspiller.
Når du i tillegg er ned i Romania og forhandler, så sikrer du deg Radoi også. Kan spille både forsvar og midtbane. Var suveren i kampene jeg så mot både RBK og VIF i kvalik. til ymse gruppespill.
Supermann
05-10-2005, 11:22
Jeg tror det er spiss-plassen som bør besettes først - Bala sliter og Todi kan bli borte. Bala har jo bøttet i mål for Haugesund tidligere, så det kan hende det er spillestilen som legger opp til at han ikke scorer. Han er uansett viktig som oppspillspunkt og for oppbindingen av forsvaret, men jeg hadde ideelt set at han som spiss også puttet inn noen mål...
Tror uansett det viktigste er å beholde de spillerne vi har og beholde den gutsen/moralen som ligger i laget - så det er viktig at vi ikke får inn for mange nye - det er viktige at de evt. nye lærer seg den nye spillestilen og "Startmentaliteten"!
Kanskje noen av reservene tar steget opp? Det er det som hadde gledet meg aller mest :D
michael collins
05-10-2005, 12:01
Og Årst har sagt han blir. Tenk det angrepet Tromsø kan få med Årst og Rush sammen. Skremmende!
Ja, bare vent og se! :twisted: Kan vi forresten ikke inngå en avtale om at dere banker Ålesund, og vi tar minst ett poeng mot Lyn i neste serierunde?
Giovanni
05-10-2005, 15:51
ser også at Myhre vurderer sterkt retur til Norge etter benksliting i Charlton...
Det klassekeeperen vi trenger. Og han sier at alle norske klubber som er interressert i hans tjenester bør ta kontakt, så får han se.
Han og Rush foran neste sesong.... Det hadde vært forsterkninger det....
Er nok en drøm om dette skulle bli realitet... men hvis... fyyyyy f... da blir kult på palemkysten neste sesong....
Gråsonen
05-10-2005, 16:51
Se her Soler!!! :)
Hent Iacob fra Steua Bucuresti. Det må da være mer lukrativt å spille i Norge enn i Romania :shock:
Her snakker vi om en skikkelig klassespiss som er knallsterk i kroppen, rask, teknisk og ikke minst en god lagspiller.
Når du i tillegg er ned i Romania og forhandler, så sikrer du deg Radoi også. Kan spille både forsvar og midtbane. Var suveren i kampene jeg så mot både RBK og VIF i kvalik. til ymse gruppespill.
Radoi er konge! Skyter jo sinnsykt bra og!
Rolf Paulsen nr 9
05-10-2005, 18:16
spørs om iacob og radoi er å tru på julenissen. spørs vel om det er andre klubber lenger sør i europa som kommer til å hente de. men klart hvis de skulle ta turen så sier vi ikke nei takk.
utlending
05-10-2005, 19:54
Jeg er en stor Rune Nilssen-fan, men Thomas Myhre ville være en opplagt forsterkning.
Rushfeld på topp ville være fabelaktig - og ville skåre 15-20 mål med Start.
Stadheim ville nok finne tilbake formen med Nordlie som trener, og være det store, sterke midtbaneankeret mange har etterlyst.
Jeg vet at det er usansynlig at vi får tak i alle de tre, men der er vel ikke umulig... Også er det vel lov å drømme? 8)
Supermann
10-10-2005, 13:01
Kunne vi ikke lokket over Daniel Bråten fra RBK?
Han blir kanskje for dyr? Men tror han kunne vært bra som midtspiss for Start - han har jo ikke slått til i full blomst for RBK, men det er det jo ingen som har :) Tror han kunne tatt "steget opp" hvis han kom til Start.
I tillegg kunne vi jo fått tilbake Espen Johnsen :D
Kjenner jeg RBK rett så vil de nok ikke selge og hvis de skulle solgt så ville de krevd alt for mye for begge to, men vi kan kanskje lokke med en stor prosent av evt. videresalg?
Ser vi på hvem som har skåret mål i år, så må en vel stikke fingeren i jorda og innse at vi trenger en SPISS som veit hvor målet stå. Stakkars Benn har jo ikke fått vist seg fram i år dessverre, men vi kan jo ikke satse på at han er helt i form til neste år. Håper jo han kommer seg på beina og blir så god som vi veit han kan være. Ingenting hadde vært bedre enn det.
Men jeg savner en spiss ala Årst som setter 12-15 mål i løpet av en sesong. Helst mer da :D
michael collins
10-10-2005, 14:37
Hvis det er noe vi tromsøværinger har peiling på, så er det gode spisser. Her er mitt forslag til ny spiss for Start, men vær raske, her blir det kamp om underskriften!
http://www.filecabi.net/host/file/streaker/wmv
Stig Hornnes
11-10-2005, 03:11
Start trenger flere alternativer i forsvar, spesielt på backplass. Sentralt ser det ikke så galt ut med Atle Roar, Bård og Lars. Itillegg kan vi trekke inn Steinar om det skulle være krise, evt. har vi også Glenn i bakhånd. Men backplass trenger definitivt å styrkes.
Ser gjerne at midtbanen styrkes sentralt. Det er mye likt i den lagdelen. Doffen, fredrik, david og bjarte er forholdsvis like, alle er små løpssterke folk. Joey er noe anderledes, men ikke mye. En stor robust spiller, helst med et bra skuddbein hadde vært perfekt, da er den lagdelen kanonbra!
Vi trenger flere alternativer på topp, det er faktisk helt nødvendig dersom Todi forsvinner. Vi kan ikke satse på at Bala er skadefri og i form en hel sesong.
Så må vi heller ikke glemme talentene våre, det må være plass til disse. Har forhåpninger om at spillere som Jesper, Morten H og Leif Otto kan ta steget opp iløpet av et par år. Og i disse spillerene har vi en spiss, en midtbanesliter og en teknisk høyreving. Men det krever at de får en bra nok utviklingsarena og at Start er villig til å satse på dem.Det er ikke uten grunn at Doffen, Fredrik og Marius er der de er idag!
Så forresten at Karim Essediri tenker på å dra fra Tromsø. Han er ingen dum mann...!
http://www.dagbladet.no/sport/2005/10/10/445875.html
Stig Hornnes
11-10-2005, 03:17
Og så er det forresten mulig å loppe Sandefjord for et par spillere etter sesongen...
http://www.dagbladet.no/sport/2005/10/10/445864.html
Grindheim kan være et ok kjøp. Tenk Strømstad, Hæstad og Grindheim på midten. Det blir vel sannsynligvis landslagsmidtbanen. Men når det er sagt så tror jeg ikke Joey og eller Hansen skadefrie er særlig dårligere.
DayWalker
14-10-2005, 13:29
Joey og Hanssen er mer enn gode nok sentralt... Grindheim sammen med våre to midtbane giganter hadde vært en drøm men VELDIG usannsynelig at det kommer til å skje... Dessverre..
Hehe...Start var jo på jakt etter Grindheim før sesongen.
Fy F* hvordan midtbanen hadde sett ut med Hæstad-grindheim-Strømstad.
DayWalker
14-10-2005, 13:35
Tenkte åsså jeg skulle nevne det med at Start var etter Grindheim... Sinnsykt dumt ikke det gikk i ordren... Med en slik midtbane hadde nok gullstriden vært avgjort for flere kamper siden... Det sier jeg med tanke på at Grindheim nok har sanka litt poeng for Enga og med han på vårt lag hadde kanskje vi sanka noen fler i tillegg til at Enga hadde mistet noen.
Kan egentlig ikke fatte hvorfor ikke Grindheim ville til oss... Med flere kamerater på Start burde valget vært lett... Jaja, idiot asså :P
SE TIL DJURGÅRDEN.
Noen fantastiske spillere på det laget.
Sava gi oss gjerne navn på de du tenker på da. :D Greit å vite, nå er DIF en klubb med ambisjoner, så tviler man får noen av disse spillerene billig. Med mindre kontraktene deres går ut da.
Men absolutt spennende med spillere fra allsvenskan, man kan også gjerne se over til HJK og andre Finske klubber, skjer en meget bra jobb med unge spillere. Det samme gjelder for Islandsk fotball.. Her er det mulig å gjøre røverkjøp.
Ali Gerba fra Gif Sundsvall vil jeg gjerne se for Start.
mr.leipsland
23-10-2005, 23:34
http://expressen.se/index.jsp?a=457587
Ser ikke helt bortifra at det er Start
Sava gi oss gjerne navn på de du tenker på da. :D Greit å vite, nå er DIF en klubb med ambisjoner, så tviler man får noen av disse spillerene billig. Med mindre kontraktene deres går ut da.
Men absolutt spennende med spillere fra allsvenskan, man kan også gjerne se over til HJK og andre Finske klubber, skjer en meget bra jobb med unge spillere. Det samme gjelder for Islandsk fotball.. Her er det mulig å gjøre røverkjøp.
Ali Gerba fra Gif Sundsvall vil jeg gjerne se for Start.
Se en side tilbake i tråden så kommer jeg med 2-navn. Forøvrig tror jeg nok de vil bli litt i dyreste laget. Men det er også andre spennende navn, som jeg ikke kommer på akkurat nå.
Men jeg ble hvertfall imponert over Djurgården i dagens 8-1 seier over Elfsborg. Spiller en fotball jeg ønsker Start skal satse på mere, ballbesitende fotball, variere med passningene, og de har spillere med eksterme ferdigheter som for.eks noen med enorm fart.
Flere av disse spillerne vil jeg ha Start skal se på hvis de vil satse på og bli nordens beste lag.
Men jeg ble hvertfall imponert over Djurgården i dagens 8-1 seier over Esbjerg.
"Topplaget Djurgården møtte i ettermiddag DANSKE Esbjerg til kamp i den svenske toppserien Allsvenskan! Ja, utrolig, men sant...." :shock:
Men jeg ble hvertfall imponert over Djurgården i dagens 8-1 seier over Esbjerg.
"Topplaget Djurgården møtte i ettermiddag DANSKE Esbjerg til kamp i den svenske toppserien Allsvenskan! Ja, utrolig, men sant...." :shock:
Sorry, Elfsborg skulle det selvfølgelig være! :wink:
farsanGT
23-10-2005, 23:52
Vi trenger en keeper; Thomas Myhre er snart ledig igjen. På backen har vi vel fått to nye allerede. På midten trenger vi ingen. Ny spiss, Todi reiser nok hjem. Sigurd Rushfeldt er vel snart lei av å spille i alpelandet.
Myhre og Rushfeldt gir oss GULL også i 2006 !!!!
mr.leipsland
23-10-2005, 23:53
Var nok Elfsborg de slo ja. Helt klart mange gode spillere på Djurgården, men det er ikke mer realistisk å hente spillere fra apene enn det er fra Rosenborg og Vålerenga.
Forslagene til sava er selvsagt ikke mer realistisk enn Grindheim og Arason, men navnene er mer ukjente for nordmenn.
Selv om vi skulle bli seriemester er vi fortsatt en liten klubb med sterkt begrensa økonomiske muskler og uansett hvor fin skjærgård vi har så vil nok mange foretrekke Stockholm.
Spillere som er fast i Rosenborg, Brann, Vålerenga, Djurgården, Gøteborg, Malmø, Brøndby eller København har vi vel realistisk sett ingen muligheter for å få.
mr.leipsland
23-10-2005, 23:55
Hvordan i huleste skal du lokke Myhre til Kristiansand når dama er fra Stavanger og Myhre er fra Moss? Myhre skal jo hjem fordi dama er lei og vil slå seg til ro.
Jeg håper egentlig ikke det kjøpes nye midtbanespillere som ødelegger for rekruterringen. For David Hansen er jo også med neste sesong, og Morten Hæstad og Mathisen har blitt ett år eldre og vil kanskje også banke på døra(så sant ingen blir solgt) Viktigere med angrepsspillere, og forsvarsspillere.
Jeg mener helt klart vi trenger en ny venstre-angriper.
Jon Midtun Lie har gjort en enorm jobb for Start, men jeg personelig vil ha en mer offensiv ving som Valencia. Og er usikker på om egentlig Lie holder det høye nivået en hel sessong.. Idag mot Glimt var han heller ikke veldig god synes jeg.
Vi har også Barlin, men jeg er også usikker på om han holder en hel sessong. Han har klart kvaliteter som jeg håper vi kan få se mere av, men usikker på hvor god han egentlig er.
Det blir nok litt frem og tilbake om hva vi skal hente til neste sessong. Men Soler har sagt at han skal hente inn minst 2 klassespillere og der tror jeg nok man vil satse på midtbanen først og fremt. Så får vi se hva det andre blir...
Vi trenger en ny midtspiss.. Occean åssen er stemninga og kontraktsforhold med tanke på ham?
Ali Gerba: Drømmen er å få han til klubben.
Rushfeldt: Ikke en dum signing om han er billig eller kontraktsløs, ikke vits å legge masser av penger i en aldrende og fallende stjerne.
Tenkte en småsyk tanke her om dagen, hva med å få en kjempe av en midtspiss på start, A'la Aarøy, liker han ikke selv men, Start kommer mye rundt på kantene og legger inn, hadde ikke vært dumt med en kjempe å sikte på i midten. Han må gjerne også ha teknikk..
Men jeg sier bare ALI GERBA Klapp klapp klapp..
Jeg er strålende fornøyd med kjøpet av Geir L. Fevang, tror han besitter mange kvaliteter Start vil dra stor nytte av. I tillegg kjenner han 4-3-3 systemet godt fra før.
Nå har vi solid dekning på midtbanen, selv om jeg savner ett rivjern på den sentrale plassen. Joey er en slik type, men bak han er det tynt. Batty MÅ trene mye styrke i vinter og legge på seg minst 5 kg muskler - i tillegg må han begynne å trøkke til i duellene. Da tror jeg han kan bli bra som general på midten.
Med kjøpet av Kristoffer Paulsen har vi dobbel dekning på høyre backen, nå må vi ha inn en venstreback også. Berthelsen fra FFK er nevnt, har også stor sans for Ståle Stensaas(!). Men her har jeg nok mange mot meg:)
På topp ønsker jeg meg en ny midtspiss, Bala Garba har vært skuffende denne sesongen og Todi er ingen ungkalv lenger (og med sin oppoffrende spillestil svært utsatt for skader). Ønsker meg en spiss med spisskompetanse i luftta - Aarøy er ett godt forslag! Ellers er Hoås fra FFK en spiller jeg tror kommer til å bli veldig god i årene som kommer. Begge disse er over 200cm på strømpelesten og tar godt for seg i duellene.
Kjøpet av Kjetil R. Pedersen er fortsatt uforståelig for meg, kan ikke helt se for meg hvor han skal spille på Start laget??? Men som fjerde valg på stopperplassen og 4 valg på den sentrale midtbane plassen har i hvertfall Start en rutinert spiller i bakhånd dersom vi skulle få mange skader/suspensjoner neste sesong. Ruthford har en agressiv spillestil og kan sikkert gjøre en god innsats dersom han skulle få sjansen.
Mange snakker om venstre kanten som et problem, vi har jo Bärlin!!! Og i bakhånd unge Lie. Tror dette holder i massevis jeg.
Keeper plassen er jeg usikker på, synes Rune Nilsen har prestert bra i år selv om han har sluppet inn et par blemmer. Men vi har jo Kenneth Høie også - han er etter min mening en minst like god keeper. Tror ikke Start kjøper inn noen nye i denne posisjonen, selv om Myhre garantert hadde forsterket laget!
Satser på at Soler, Gjone, og ikke minst Nordlie har full kontoll på overgangsmarkedet og at Start blir forsterket foran neste sesong!
DayWalker
26-10-2005, 11:35
Tore Reginiussen er jo en spennede spiller for fremtiden men... Vi har jo Engedal som er blitt glimrende allerede.
Ser for meg Tore Reginiussen og Lars Martin som ett stopperpar om noen år til :D
Jeg ser også på Hoås som en interessant forsterkning. Problemet til Hoås har i år vært manglende stabilitet, og jeg er derfor usikker på om han er rette mann på start på nåværende tidspunkt. At han er et talent er det imidlertid ingen tvil om, og med et stort potensiale som hodespiller og allerede en fremragende teknikk, så er det absolutt fristende å se han i startdrakta!
Bärlinfan88
26-10-2005, 13:24
Jeg mener helt klart vi trenger en ny venstre-angriper.
Jon Midtun Lie har gjort en enorm jobb for Start, men jeg personelig vil ha en mer offensiv ving som Valencia. Og er usikker på om egentlig Lie holder det høye nivået en hel sessong.. Idag mot Glimt var han heller ikke veldig god synes jeg.
Vi har også Barlin, men jeg er også usikker på om han holder en hel sessong. Han har klart kvaliteter som jeg håper vi kan få se mere av, men usikker på hvor god han egentlig er.
Det blir nok litt frem og tilbake om hva vi skal hente til neste sessong. Men Soler har sagt at han skal hente inn minst 2 klassespillere og der tror jeg nok man vil satse på midtbanen først og fremt. Så får vi se hva det andre blir...
Bärlin er mer enn god nok, bare Tom gir han spilletid....
Han har utviklet seg mer og mer utover sesongen og har til og med begynt å score igjen.... Bala må vekk!! han er i vertfall ikke god nok for et eliteserielag med ambisjoner!!!!
mr.leipsland
26-10-2005, 14:15
Hva er dette tullet om at Bala må vekk, Bala er dårlig osv? Tok vel ikke lange tida med Bärlin som midtspiss før "hele forumet" var enige om at Bala var veldig viktig for Start. Har vi glemt vårsesongen?
Jeg skal innrømme at Bala har vært en skuffelse etter skaden, men han gjorde en bra jobb for laget før skaden, på tross av få mål.
Bala kommer tilbake i form igjen han, det er jeg sikker på. Vi trenger også bredde på topp. Å prøve å kvitte seg med ham kan jeg ikke tenke meg er tema i Starthallen.
Jeg er veldig usikker på om Todi kommer til å bli, og om det er smart å forlenge. Han har vært god på høsten og har verdifull rutine, men han har ikke vært strålende. Helst bør han opp ett lite hakk formmessig. En vinter med Nordlie ville definitivt gjort susen, men er han motivert nok og er det akseptabelt for Nordlie at han knapt vil være i byen?
En tinger sikkert, forsvinner Todi er vi helt nødt til å få tak i en ny spiss og det vil koste dyrt. Hoås og Aarøy er ikke i nærheten av den klassen vi trenger. Her snakker vi Rushfeldt, Lange og Årst. Vi skal tross alt til CL. Lange har vel forøvrig ikke så veldig lenge igjen av kontrakten med Brugge, ut 05/06 sesongen tror jeg.
Med Paulsen som ny Startspiller er ikke behovet for flere backer prekært. Vi har flere omrokkeringsmuligheter her som gjør at bredden blir ivertatt på en godkjent måte.
Etter å ha sikra at Todi blir eller at en ny kvalitetsspiss kommer inn er keeperplassen der vi trenger en ny mann. Skal vi ha en sjanse for å komme gjennom CL-kvalet må vi ha en klassekeeper. Jeg går utifra at Start er i dialog med Hirschfeldt ( http://www.nordlys.no/sporten/til-magasinet/article1797859.ece ). Det ville vært en drømmesignering. Med CL-kval å lokke med så bør Start også kunne hamle opp med resten av skandinavia. Vi kan påpeke så mange ganger vi vil at Nilssen holder godt elitenivå, men når de andre gullrivalene (minus viking) har de målvaktene de har så må det forsterkes her. Spiller for spiller er det keeperplassen vi faller igjennom på.
Så til slutt trenger vi ett nytt midtbaneanker. Batty har vært en flopp og jeg tviler på at vi ser ham i 2001 form igjen. Bare Joey som holder mål her. (med mindre Fevang plutselig skulle blomstre i denne rollen).
Oppsummert:
- Rune Lange
- Lars Hirschfeldt
- En god versjon av Alex Nyarko
Da er vi i CL 2006/2007!
mr.leipsland;
Bala Garba er ikke noen mål-jeger, men først og fremst en møtende spiss. I forhold til sin høyde er han heller ikke noen utpreget hodespiller. I en 4-3-3 formasjon er det viktig å ha en spiss som kan krige inne i feltet, her har ikke Bala sin forcè. I høst har Bala vært direkte svak og er beviser med innsatsen mot Aalesund(der han burde meid spilleren ned i steden for å "loffe" etter han) og med den elendige avslutningen mot Glimt på blankt mål(der Start burde avgjort kampen) at han mangler det nødvendige killer-instinktet. Pga. disse situasjonene har Start mistet 4 poeng, og kanskje tittelen...
Bala Garba MÅ brette om ermene og begynne å "blø for klubben" igjen - da kan han kanskje bli den spissen du snakker om...
Og hva gjør vi dersom M. Johnsen blir skadet? Du snakker om rokeringer, men vi har per dags dato ingen andre venstrebacker i klubben. Glenn Andersen er stopper, og holder definitivt ikke denne Champions League klassen du henviser til!
Rune Lange er en interessant spiller, men om han vil til Start er en annen sak. Regner med han tjener fett nede i Belgia, og returner han til Norge blir det nok til Tromsø for å spille på topp sammen med Årst.
Tror ikke Start skal kjøpe flere midtbanespillere nå, da må noen selges unna først. Er enig i at anker posisjonen er ett problem, men synes vi skal gi Batty en sjanse først.
Hirschfelt er ikke noe bedre enn de keeperene vi allerede har!!!
mr.leipsland
26-10-2005, 14:39
Vi kjøpte jo akkurat Kristoffer Paulsen (som spilte v.back for 2 år sida). Brødrene Pedersen kan vel bekle den rolla også, samt JML.
Start kan ikke ha dobbelt sett av CL-klassespillere. Blir Marius langtidsskada på vårsesongen så får vi hente inn en v.back i sommervinduet. Start skal selvsagt ikke si nei om det dukker opp ett bra tilbud, men det er ikke noe prekært behov. Spiss og keeperplassen er.
Når det gjelder Hirschfelt så er vi tydeligvis helt uenige glazer.
aljahnsen
26-10-2005, 14:39
http://expressen.se/index.jsp?a=457587
Kanskje ikke så dumt, hvis det er han...
Vi trenger iallefall en keeper i klasse med Arason, Al Habsi... Myhre hadde vært en drøm, men lite sansynlig...
Backup på venstreback plassen trenger vi..
Ellers er jeg veldig fornøyd med signeringen av Fevang og Paulsen, litt mer skeptisk til KRP.
Rune Lange hadde kanskje ikke vært dumt, ikke Rushfeldt heller, men tror ikke de kommer til Start, de vil nok hjem til nord.
Stefan Barlin kommer til å skåre utrolig mye for Start neste sesong. Kommer Bala iform så blir det mål fra han, Bala er en viktig spiller, han gjorde mye bra for Start på vårsesongen.
Spørsmålet er om Todi blir, hvis han forsvinner, trenger vi en erstatter. Da skulle gjerne sett en spiller som er god for 15 mål dom midstspiss, selv om jeg tror Stefan Barlin er god nok for det. To skikkelige målskårerer på topp hadde vært genialt :)
Så noen som har nevnt Ali Gerba her, det hadde jo vært genialt å fått han
noen som har litt mer info om Ali Gerba?
Wolves2theTOP
26-10-2005, 16:21
2005-02-29
Ali Gerba
Född: 27 juli 1982 i Montreal
Längd: 183 cm
Vikt: 91 kg
Position: Forward.
Tidigare klubbar: Montreal Impact, Toronto Lynx, Pittsburgh Riverhounds.
Övriga meriter: Flerfaldig kanadensisk landslagsman i såväl U21- som A-landslaget. Gerba har dessutom provtränat med Spanska Valencia.
91 kg på 183 cm?? feit eller råsterk? tung i feltet i alle fall;P
Sier dere at Start skal være innteressert i Ali Gerba?
Forøvrig kan jeg ikke skjønne at noen vil ha Årøy. Han er ikke annet enn en vits og spiller kun fotball pågrunn av høyden...
Kan Erlend Hanstveit overtales til å komme til Start? Er etter min mening en utrolig bra offensiv back, og vil være en flott signering for Start! Da har vi konkurranse på alle plasser i laget, og dersom Todi signerer for ett nytt år vil laget være komplett!
Har tenk på det samme glazer(forøvrig hater jeg nicket ditt).
Erlend Hanstveit har utentvil store kvaliteter, men utviklingen har dessverre iår stoppet litt for Hanstveit. Kvisvik sa jo idagens FVN at Hansvteit burde komme seg vekk fra Bergen for og komme inn i et nytt miljø og utvikle seg videre. Kan dette være noe for Start? Venstreback, utfordrer til Johnsen, gode offensive kvaliteter og en type spiller som trenger og være i et lag i medgang.
Skal ikke se bort fra at Start allerede har kontaktet Hanstevit og Brann!
flaxxlodd
28-10-2005, 17:20
Hanstveit var for noen år siden i MUFC sitt søkelys. Det ble vell bare med noen trningsøkter på The Cliff.
utlending
28-10-2005, 17:32
Hanstveit har vel alt som skal til for å bli en meget god venstreback, men jeg tror han trenger å komme til ett lag hvor han blir førstevalg og kan spille på seg selvtillit. Det får han ikke i Start, for Marius er bedre.
Han burde gjøre som Alex og komme seg til ett spennende lag i 1 divisjon og så er han nok på topp om ett par år.
Selv om vi har mange midtbane spillere så er det største behovet en smart og sterk sentral midtbanemann. Berhus har ikke fått tillit iår, og da er det vel sannsynlig at Tom Nordlie's vurdering er at han ikke er god nok for den rollen i eliteserien. Joey har tidvis vært meget god, men slet litt i midten av sesongen - det er mulig at belastningen ble for mye for ham kamp ut og kamp inn. Batty er ikke riktig man for den rollen. Han kan kansje spille sentralt i 4-4-2, men ikke 4-3-3 ser det ut som. Da blir han vel backup indreløper intil vidre. I vår var det jo snakk om at Jesper var fremtidens midtbanedirigent, men både på landslaget og i Start 2 har han vel spillt mest i angrep; noe som typer på at det er der han trives best.
Nei, vi trenger en skikkelig dirigent på midten.
Jeg ønsker meg PETER KOPTEFF til Start foran neste sesong!
Kopteff var sterkt ønsket av Start foran årets sesong, men valgte å bli i Viking. Nå er han kontraktsløs etter sesongen, da han enda ikke har tegnet noen ny avtale med Viking.
Kopteff ville passet perfekt inn på venstrekanten i Start. Venstrebeint med frisk teknikk, fart og god innleggsfot. Da ville vi hatt enorm konkurranse på begge vingene med Valencia og Bärlin som alternativer på høyresiden, og Bärlin, Kopteff, Lie og Wright som alternativer på venstresiden.
Jeg ser nå en god mulighet til å hente Kopteff til Start som bosmanspiller!
Når det gjelder Hanstveit, så er det ikke tvil om at han er en god venstreback som dog sliter litt for tiden. Han har et enormt potensiale, og med han som utfordrer til Johnsen, så vil vi hvertfall være sikret bred dekning på alle plasser i bakre fireren. Jeg tviler imidlertid på at Hanstveit vil gå til Start all den tid han langt ifra er garantert noe spilletid, og han er vel heller ikke bosman, så noe vil han koste. Jeg ser for meg at Hanstveit blir værende i Bergen også neste år...
Jeg tviler litt på Kopteffs kvaliteter, han dominerer ikke så mye på Viking som han kunne gjøre før. Men klart han er et alternativ nå som han er bosmanspiller. Og er nok et navn som blir nevnt når man nå skal på jakt etter stjernespillere.
Jeg vil mye heller ha Stian Ohr enn Petter Kopteff.
aljahnsen
28-10-2005, 21:48
Stian Ohr, offensivt er han meget bra, alt for dårlig bakover på banen. Lagmoral eier ikke gutten, glemmer ikke at han stakk til Vålerenga. Han har surret seg ut av tre klubber, Start, Vålerenga og Stabæk når han eller laget fikk litt motgang...
Stian Ohr var meget god for Start, og har spilt veldig bra for Molde...
Vil ikke kalle han en medgangspiller helt, men han har et utrolig høyt toppnivå, men han tåler ikke motgang, spesielt ikke å bli satt på benken i enkelte kamper.
Uansett, hva skal vi med Stian Ohr, når vi har en mye bedre spiller i Alex Valencia?
Stefan Barlin er jo en kjempe erstatter for Alex hvis han er ute med skade, står over kamp eller blir solgt.
Som nevnt før syntes jeg Start trenger en meget god keeper i Arason/Habsi nivå, men det er mye å forlange, så det er mest en drøm.
En backup på Johnsen sin plass og en erstatter hvis Todi forsvinner, noe jeg tror og håper at han ikke gjør
Uansett, hva skal vi med Stian Ohr, når vi har en mye bedre spiller i Alex Valencia?
Sant det du sier om Stian ohr. Men tenk hvor bra det hadde blitt med en Valencia som pøser på, på høyrekanten og en Stian Ohr på venstrekanten!?
Skal jeg spå hadde Stian Ohr vært på landslaget og mulig også utenlandsproff hvis han hadde blitt i Start. Ohr er 27(?) år gammel men har enå en gedigent potensial som på en måte aldri har kommet helt ut. Og har vært veldig uheldig med klubbvalgene. Jeg tror Stian Ohr vil vokse stort i Start hvis han kommer!
aljahnsen
28-10-2005, 21:59
Greit nok det, men det spørs om Stian hadde klart å ha Tom Nordlie som trener. Hvis ikke Tom hadde fått orden på gutten da ;)
Jeg syntes ikke Stian er noen lagspiller, men er det en som skulle fått han til å bli bedre på det området så er det Tom Nordlie
Tror Stian hadde hatt mest godt av å blitt i Start, men sånn ble det ikke. Som sagt jeg glemmer ikke at han stakk til Vålerenga.
Uheldig med klubbvalgene, jeg vil ikke si det. Det må jo være noe ugler i mosen når Stian aldri klarer å slå seg i ro i en klubb. Hadde Molde rykket ned iår, hadde han blitt da? Greit at Rekdal brukte Stian feil, han brukte han som offensiv midtbanespiller, men det ble mye mer arbeid bakover enn det han hadde i Start. Uansett, han sutret seg vekk fra Start, Vålerenga og Stabæk. I Vålerenga spilte han nesten alle kampene, men ble vraket foran cupfinalen, det tålte han ikke
Sant det du sier om Stian ohr. Men tenk hvor bra det hadde blitt med en Valencia som pøser på, på høyrekanten og en Stian Ohr på venstrekanten!?
Skal jeg spå hadde Stian Ohr vært på landslaget og mulig også utenlandsproff hvis han hadde blitt i Start. Ohr er 27(?) år gammel men har enå en gedigent potensial som på en måte aldri har kommet helt ut. Og har vært veldig uheldig med klubbvalgene. Jeg tror Stian Ohr vil vokse stort i Start hvis han kommer!
Grunnen til at jeg nevnte Kopteff og ikke Ohr, er enkel og greit at vi har Valencia på høyrekanten, og i tillegg er Bärlin en strålende erstatter. Bärlin vil trolig passe enda bedre på høyresiden enn venstresiden.
Ohr har aldri spilt venstrekant, han er avhengig av å slå innlegg med høyre, så derfor tror jeg ikke han ville passet helt på venstrekanten. Ohr er fryktelig god til å komme rundt på kanten, men hvis han da må vende opp å få ballen på høyrebeine før han slår inn, er jeg redd det blir for mye.
Ohr fikk ut hele sitt potensiale når han var i Start, og spilte rett og slett strålende! Han var ca like viktig som Valencia er nå... Hent gjerne Ohr til Start, det vil gi oss fryktelig god dekning på høyrekanten, men det betinger helst at han kan spille på venstresiden og dyrkes der!
Pga min tvil til Ohrs ferdigheter på venstresiden, ønsker jeg altså Kopteff fremfor han. Jeg er 100% sikker på at Kopteff ville blomstret under Tom Nordlie, for han har vist potensiale til å bli en internasjonal klassespiller! Jeg håper og tror Solèr er på saken!
Stig Hornnes
29-10-2005, 07:23
Helt enig med Lynet her, heller Kopteff enn Ohr. Han har ikke hatt en strålende sesong i Viking i år, men vi vet hva han kan gjøre på sitt beste! Dessuten er det få lag i Norge som spiller med så utpreget vingspill som i Start, og sjangsen for at Kopteff når gamle høyder om ikke mer, er absoultt gode! Hanstveit er litt i samme situasjon som Valencia var før han kom til Start; Et kjempetalent som sliter med å finne seg helt til rette under Mjelde sin ledelse. Hanstveit kunne nok ha godt av et miljøskifte for å blomstre som den spilleren han kan være, men klok av skade selger nok ikke Brann unna til Start for en slikk og ingenting :D Uansett tror jeg Hanstveit er en god investering, tenk på den venstresiden vi får da! Dessuten skal man ikke se bort fra at Marius snart forsvinner ut, og da tror jeg Hanstveit kan være en glimrende erstatter!
Når jeg tenker etter er egentlig dette to spillere jeg virkelig skulle ønske fant veien til det blide sørland. Og det er ikke umulig heller!
Forresten, når vi snakker om keeper. Jeg mener personlig at Rune har hatt en bra sesong og at dette ikke er den plassen det bør fokuseres på. Men om vi skal diskutere det så er det to keepere i tippeligaen jeg kunne tenke meg aksle den gule trøya: Lars Hirschfeldt eller Adin Brown. Brown har kontrakt to år til men vurderer vel fremtiden i klubben dersom de rykker ned tror jeg. Hirschfeldt er jeg noe usikker på, noen som vet kontraktstatusen der?
Hva med Rune Jarstein på Odd?
Odd er vel ikke det mest aktraktive klubben å spille for, i tillegg er han en ekstremt god keeper. Han sa i tillegg at han heller ville at Start skulle vinne enn Vålerenga :D
Rolf Paulsen nr 9
30-10-2005, 23:15
hvorfor i alle dager skulle vi hente peter kopteff??? han er skremmende dårlig. og vi har allerede fått merke hvordan det er er å ha eks viking spillere som har vært gode for noen år siden i klubben.
stefan bärlin må reindyrkes som venstrekant. han har potensial til å bøtte inn mål til neste år og samtidig være nest sist på mye. se hvordan han har spilt i de siste kampene. han er helt konge! så hvorfor hente kopteff og ohr? og når vi først skal hente noen i den posisjonen så hvorfor akkurat de?
er det noe som trengs sårt så er det et digert tårn av en spiss som kan bøtte inn mål. f.eks snappe opp rob friend fra molde, eller få hjem rune lange.... ali gerba er sikkert samme typen, kjenner ikke til spillern men han høres jo spennende ut.
en annen ting er å få inn en skikkelig dirigent på midten. en skikkelig sjef som styrer det hele og som virkelig blør for klubben. en type vieira eller keane
det mener nå jeg da
stinger2
30-10-2005, 23:24
Min innkjøps liste
1. Gunnar Heidar Thorvaldsson spiss Halmstad
1. Ailton Almeida spiss Örgryte IS
1. Morten Rasmussen spiss AGF
1. En topp spiss
2. Thomas Myhre
2. Adin Brown
2. En topp Keeper
3. Vidar Martinsen Moss
pluss Håper på Tobias Hysen men det er vel lite sansynelig
Alle tanker til Enerly
frankieboy
31-10-2005, 08:04
Jeg kunne godt tenke meg å få Aalesunds Lasse Olsen til Start... Han er utrolig rask, og har et meget bra toppnivå. Han kan være en fin back-up på kantene, og han kan være helt framme...
Og jeg tipper at han ikke er så sugen på 1.div spill i Aafk...
utenom dette så kunne jeg tenkt meg en stor og sterk midtbanespiller, som vinner mye i lufta og på bakken... En Viera/Keane-type...
Og forsvinner Todi, må vi ha en ny spiss som kan bli TOPPSCORER iallefall i Start..
Gjør ikke noe om vi får sterk konkurranse over hele banen - vi ser hva Chelsea presterer for tiden.....
stinger2
31-10-2005, 10:25
Er det ikke nok lagfyll er det ikke på tide og få 2 virkelige gode spillere. Det må da bli bedre med 2 virkelig gode spillere en 3-4 halvgode.
Til nå har start hentet
kjetil R Pedersen som skal kjempe om plassen med gud vet hvem dette kjøpet fatter jeg ikke. . Kansje en forbedret Glenn Andersen? de har nok en plan
Geir Ludvig Fevang Nok en midtbane spiller det begynner og bli mange av de. Men er han bedre en Bjarte eller David?
Kristoffer Paulsen en spiller som skal konkurere med Steinar Pedersen
dette er nok sunt
Hm, lurer litt på hva Kjetil kan bidra med. Han har jo definitiv ikke vært noe syk-c i Sogndal. Men jeg regner jo med at Tom kun slipper han innpå hvis han er god nok. Temmelig trygg på det ja...
Fevang tror jeg var et meget godt kjøp. Det samme med Paulsen som jeg tror danker ut Steinar Pedersen.
Jeg forstår heller ikke hva Kjetil R Pedersen kan tilføre.
I tillegg må det handles en målfarlig midtspiss med godt skuddbein og en klassekeeper. (Håper på Myhre eller Haugesund keeperen) Håper det er på disse to plassene Start skal hente de to stjernespillerne de snakker om.
Med en midtspiss med godt skuddbein samt hvis Hansen er på banen, håper jeg vi slipper de meningsløse stikkerne av noen frispark vi har sett gang etter gang i år. (når en har vært på skuddhold)
Får vi en midtspiss og stjernekeeper bør en prøve å selge/låne bort/gi bort en del av spillerne også. Mest for å frigjøre lønskostnader. Tenker på Ben Wright, Glenn Andersen, Rike, Bala Garba, Batty (vil nok komme langt bak i køen når Fevang kommer og Hansen er tilbake etter skade samt når Leif Otto tar det siste steget videre ) samt en av keeperne.
Alltid surt med hvem som må forlate oss, men er ambisjonene seriegull samt være et av Skandinavias beste lag - holder ikke disse mål.
Holder mål? Kan vi ikke si at de må bevise mer enn de har gjort til nå? Rike er vel en grei 1 div. spiller, men vil jo komme langt bak i leksa...
stinger2
31-10-2005, 12:23
disse spillerene blir nok nøye vurdert til neste sesong og noen av de forsvinner nok.
Rune Nilssen,Glenn Andersen, Tom Berhus,Ben Wright,Asbjørn Rike,Tommy Runar,William Aligo,Leif Otto Paulsen (en av mine favorittspillere),Kenneth Høie,Bjarte Lunde Aarsheim,Todi Jónsson (Her er det nok mest opp til spilleren)
Helge
En kan ikke skrive at de må bevise mer enn de har gjort til nå om alle spillerne i faresonen. Stallen kan jo ikke være uendelig stor og noen må ut før neste sesong for å gi plass til bedre spillere.
Slik vil det alltid være. De som eventuelt blir beholdt av de i faresonen kan deriomot få beskjed om at de må vise mer.
Kjetil R. har ikke akkurat vært glimrende i Sogndal. Begynner og dra på årene gjør han og. Håper det ligger tanker bak dette, og at han ikke bare er "stallfyll".
Fevang tror jeg blir morsom og følge med på. Han har en god fot. Det samme med Paulsen, viktig at Pedersen får litt konkurranse.
Ønsker meg også en keeper og spiss i landslagsklasse. Myhre holder noen sesonger til. Hva med Rønningen? Tviler på han er tilfreds med benketilværelse lengre nå.
Når det gjelder spiss er Rush et bra alternativ. Han kan putte mange innlegg fra Alex. Men, det spørs hvor lenge han holder.
Menmen... Vi venter oss en spennende vinter! Men, for Guds skyld: BEHOLD DOFFEN, STRØMSTAD og MARIUS!
Vålengadog
31-10-2005, 14:59
[quote="utlending"]Det er altid gøy å spekulere...
Da tror jeg forsvarsrekka er utelukket. Med Johnsen - Borgersen - Håland - Pedersen har Start den beste forsvarsrekka i TL.[/u] Bedre spillere en det har ikke norske lag råd til.
Dette må være kødd!!! Greit at alt er relativt, men FY FAEN!
Gøy at du tilbringer tid her på vårt forum, når du er enga fan.
Betyr jo bare en ting: Du er interessert i klubben!
Medlemskap koster 200,-
..bare å melde seg inn!
Vålengadog
31-10-2005, 15:13
JA, stemmer.
Har flyttet hit til Kr.sand og skal bo her de neste 3 årene. Blir naturlig å følge litt ekstra med på Start, dessuten er det jo et spennende lag.
medlemskap ja? hahaha
sikkert brukt 600 - 700 spenn på kr.sand stadion i år på billetter og burger fra grillen så det får være godt nok.
Flott :)
Gratulerer med gull forresten!
utlending
31-10-2005, 15:45
[quote=utlending]Det er altid gøy å spekulere...
Da tror jeg forsvarsrekka er utelukket. Med Johnsen - Borgersen - Håland - Pedersen har Start den beste forsvarsrekka i TL.[/u] Bedre spillere en det har ikke norske lag råd til.
:lol:
Vålengadog
31-10-2005, 15:49
Siden du ler så godt regner jeg med at du var ironisk her utlending..
:?
utlending
31-10-2005, 16:01
Jeg står bak det jeg skrev. Det er klart man kan diskutere og si at, for eksempel, Hangeland eller Scharner ville hevet Start's forsvar, men de to er i klassen spillere som er for dyre for Norske lag (med mulig untak av RBK og VIFs investorer).
Det at forsvaret opplevde en formsvikt mot slutten av sesongen har ikke endret mitt syn at det er kollktivt den beste forsvarsrekka i TL. Igjen, du kan sikkert argumentere og si at, for eksempel, Lyn slapp in langt færre mål enn Start og ergo har de ett bedre forsvar - men det har mye mer med spillestil enn ferdigheter å gjøre.
Vålengadog
31-10-2005, 16:21
Det at start har den beste forsvarsrekka i TL er en svært lite objektiv påstand. Målfoskjell viser nemlig noe heeeeeelt annet. Nå er det ikke bare målforskjell som symboliserer hvor god en forsvarsrekke er, men med 9 baklengs mål på de 3 siste midt i GULLKAMPEN minner mest om total kolapps.
Du er vel klar over at f.eks Tromsø på på 8. plass har sluppet inn 5 - FEM mål MINDRE enn start??
Skjønner at du er i skyene etter to meget gode sesonger, men litt saklighet er greit.
[quote=utlending]
Er jo vanskelig å sammenligne forsvarsfirere da - spesielt i og med at konkurrentene om tittelen "beste forsvar", Lyn og Vålerenga, har en mer defensiv orientert stil enn start og derfor naturlig slipper inn færre mål. Dessuten har også begge lag en bedre keeper.
Likevel tror jeg Start har den beste fireren av de nevnte - tre av disse har jo vært på landslaget.
aljahnsen
31-10-2005, 16:42
Håper alle spillerene blir i Start og at vi får inn to-tre klassespillere :)
Rush hadde vært tingen :)
Neste år går vi for gull
Vålengadog
31-10-2005, 16:54
Start er et offensivt lag som satser hardt fremover og da blir det selvfølgelig lettere baklengs. Klart man sliter i forsvar når man på tampen av kampene spiller med 5 mann i angrep!
Spør du meg var det de defensive problemene som gjorde at dere ikke vant serien i år... 9 baklengs på tre kamper mot bunnlag kan vanskelig forsvares og dette er IKKE TL beste forsvarsrekke!
Den tittelen syns jeg faktisk Mr. Morgans Football Club Lyn Oslo skal få.
utlending
31-10-2005, 18:23
Ja jeg tror nok vi må være enig om at vi aldri blir enig, min kjære vålerengadog!
Jeg er helt enig i at Lyn har iår spillt det beste lagforsvar. Og Start hadde en gedigen formsvikt i oktober - 9 baklengs på tre kamper var absolutt elendig (selv om det var 6 man i angrep da FFKs tredje mål kom!).
Men Håland og Borgersen er ett komplett midtstopperpar som utfyller hverandre perfekt. Johnsen har iår vært TLs beste venstreback, og Pedersen har spillt meget bra på høyreseiden. Selv uten en supporter's rosa-fargede briller vil jeg påstå at det er ytterst få spillere som kunne kommet in og hevet Start's forsvar.
Vålengadog
31-10-2005, 19:22
Lyn har det beste lagforsvaret og start den beste forsvarsrekka? Det er din mening hvis jeg har forstått riktig. Start hadde den beste forsvarsrekka på papiret? Det hjelper jo ikke så mye.... Men du har rett, vi blir nok aldri enige om det der!! :)
Stig Hornnes
01-11-2005, 07:12
Jeg tror det han prover aa si er at spiller for spiller har vi et av de beste forsvarene i Norge. Men Start har mye aa gaa paa naar det gjelder defensiv organisering. Litt mer kynisme bakover kan nok vaere en fordel i fremtiden. Men noe maa det jo gaa utover naar man spiller saapass offensivt som Start gjor. Husk at baade Steinar P. og Marius J. er offensive backer! Men heller kjore offensivt og slippe inn et par maal ekstra enn aa vaere livredd for a bevege backrekka over midtstreken for aa angripe!
Patrick Hansen
01-11-2005, 11:11
hva med Rob Friend fra molde....? han sa i går at han ikke har lyst til å være med hvis de rykker ned. Tror han hadde scoret masse mål i Start.
Bärlinfan88
01-11-2005, 14:47
jeg tror at kjøpet av KRP var for at MK ikke skulle få han...
Rob Friend hadde passet perfekt...
Supporteren
01-11-2005, 17:22
Sjangsen for at Moss tar plassen fra Molde er vel ekstremt liten,
selv om mirakler iblandt skjer.
FAKTUM er at Håland, Borgersen og Johnsen ble tatt ut på landslaget ved forrige utak. Så da må vel disse være blant de beste i Norgè?
Om vi slapp inn mye på slutten! Mot Aalesund spilte man med ti mann, tre mann bak. Ingen andre i Norge hadde pr. dags dato klart å utligne til 4-4. De hadde gitt opp på 3-1.
Jeg kaster meg gjerne på at vi har de beste forsvaret i Tippeligaen. Å hadde vi spilt kjedelig, kynisk, møkka fotball som Vålerenga så hadde vi sluppet inn desidert minst. Lyn spiller også kynisk. Nå har jo Start scoret ti mål mer enn Lyn da. Så da er det ikke mye fra eller til
Vil heller se fantastisk aggresiv angrepsfotball og slippe inn litt mer mål enn å se på kjedelig fotball hvor man hvkerne scorer eller slipper inn mål.
aljahnsen
01-11-2005, 17:54
Heilt enig :)
Jeg savner kynismen i det defensive spillet, det som kjennetegner ett topplag. Start har en tendens til å bli for offensive i spillestilen, og spesielt midtbanen MÅ holde mer igjen i avgjørende situasjoner. Når det er sagt så er jeg strålende fornøyd med hva laget og spillerne har prestert i år.
Forsvarsrekka er blant de beste i eliteserien, men den kollektive samhandlingen kan fortsatt bli bedre. Håland og Borgersen er etter min mening en perfekt kombinasjon der Håland er den spillende mens Borgersen står for kraften. Backene har også vært bra, men har enda en god del å gå på i det defensive arbeidet.
Tror vinterens hardtrening kan løfte Start til nye høyder :D
Er det noen MK-spillere som er aktuelle for A-stallen vår neste sesong? Jeg tror ikke det, men kanskje Steffen Hagen hadde vært noe.
Måtte isåfall være noen av ung gutta med fremtiden forann seg, Kjetil Myrvold, Ole Marius Gundersen?
Ingen på MK er per idag god nok for Start.
aljahnsen
02-11-2005, 00:22
Har stor tro på at Start vil hente inn spillere som klart vil forsterke laget. Tror på noen spennende navn :)
Vi trenger iallefall en bedre keeper, en keeper som Arason, Al Habsi etc.
Håper Todi blir, og resten av juvelene våres. Skulle gjerne sett en typpisk goalgetter som Rush. En backup for Marius trenger vi au...
Tror det blir moro med Start neste år au jeg, og i mange år fremover :)
Jeg har sett nå at vi helt klart trenger en ny keeper. Rune Nilsen er en god og stabil målmann. Men han har ikke de matchvinner egenskapene som for.eks LSK, Voff og Lyn har i forholdsvis Reitmaier, Arason og Al-Habsi.
Har igrunn sett lite av Kenneth Høie, men har hørt at han har et stort potensiale og det så man for.eks litt av ifjor i spessiellt Vålerenga-Sogndal. Håper han får sjansen til å vise seg i RL.
Ellers hvis nå Todi forsvinner så MÅ vi hente inn en ny spiss. Jeg tror og håper han blir, men også da kan man trenge en ny angriper. Sigurd Rushfeldt er aktuell og hadde jo vært glimrende hvis han kom, en potensial toppscorer. Men det skal svært mye til ennå, men man får jo håpe. Hvis vi får inn en ny har vi da 4 spisser og stor konkurranse blandt spissplassen, noe som er nødvendig for at vi skal være et topplag!
Jeg er svært keen på å hente inn en ny ving, helst en som kan spille både på venstre og høyre. Hvis Alex Valencia blir skadet er det svært få som kan ta plassen hans, Stefan Barlin er en som kan spille høyre. Men da mister man venstrevingen igjen, og dermed MÅ Lie inn for Stefan. Vi har vært svært heldig med og ikke få skader på vingene våre, da spessiellt i Alex Valencia. Hvis vi plutselig får han skadet må man rokere utrolig mye på laget, mer enn folk tror. Dermed ser jeg det som svært viktig å hente inn en ny ving.. (Foresten, vet noen om Morten Hæstad eller Jesper Mathisen kan spille ving?)
På midtbanen er jeg spent på hva som skjer. Man har nå fått inn Geir Ludvig Fevang som nok vil kjempe om plassen med Joey. David Hanssen er en spiller jeg har store forhåpninger til og en type spiller jeg tror virkelig kan blomstre i Start. (Vet noen om når han kommer tilbake?) Og man har selvfølgelig Strømstad og Doffen som er svært viktig å beholde i klubben, dette er to juveler som Start må passe ekstremt godt på og ikke la gå uten en viss pris og klubb. Svært viktig!!
Som sagt jeg er spent på hva som kjøpes inn her eller om det i det hele tatt kjøpes noe. Jeg tror det siste og det satses fullt og helt på de spillerne man har!
Stopperplassene har vi 3 som er høyt nivå over. Bård Borgersen, Atle Roar Håland og Lars Martin Engedal er alle blandt de aller aller beste midtstopperne vi har i landet. Man får også en rutinert type i Kjetil Ruthford Pedersen, dermed er vi ekstremt godt russtet her!
På backplassene tror jeg Kristoffer Paulsen vil gå inn for Steinar Pedersen. Skal bli gøy å se Paulsen i RL, en back som har fart, aggresivitet og er god offensivt. Pedersen er absolutt en god spiller, men man har sett gang på gang at han ikke har de veldig store kvalitetene. Og mange vil nok si han har vært Starts svakeste spiller iår. Som sagt, jeg tror Kristoffer Paulsen overtar plassen og vil spille seg fast på Start!
På venstreback har vi Marius Johnsen. Marius vil jeg si det er det beste tegnet på Starts enorme suksess iår og særlig i vår. Mange så Johnsen som Starts svakeste ledd før sesongen, og mange ville hente inn en ny venstreback. Vel, man kan si vi ble overrasket alle av hvilkne sinnsyke prestasjoner han gjorde i vår, en spiller som man ikke forventer så mye av men som virkelig viste seg som gedigen i enkelte kamper.
I høst har han dessverre "fallt litt sammen" og jeg synes faktiskt han har vært alt annet en god. Men jeg tror Marius kommer fullt tilbake neste år og vil score dobbelt så mange mål som han gjorde iår!
Tilbake til eventuelle kjøp så er det ingen tvil om at vi helt klart trenger en bacup for Marius. Jeg tror ikke vi trenger en spiller som koster så mye men heller en som selvfølgelig er god nok til og kan gi Marius Johnsen en god konkurranse om venstrebacken, men først og fremst en bacup.
Skal kan lage et sammendrag så tror og håper jeg det vil bli kjøpt:
En "stjernespiss" og en ekstremt god keeper. Samt en god ving og en bacup for Marius på venstreback!
Stig Hornnes
02-11-2005, 01:17
Greit, vi trenger et par nye virkelig gode spillere foran neste sesong, men ikke først og fremst vinger. Kanskje Kopteff på venstre hadde vært en bra signering. På høyre er vi godt forspent. Om Alex er ute kan vi bruke Bärlin, og ikke glem at Morten Hæstad også er der! Han fikk førstedivisjonserfaring med Tønsberg i år, og håper å se han endel i vinter.
Giovanni
02-11-2005, 17:52
bare gi meg en keeper som vet hva det vil si og være keeper... makan til klovn vi har hatt i buret i år, skal man f... meg lete lenge etter...
Jeg tør og vedde livet mitt på at med en toppkeeper, eller Høie i mål, så hadde vi tatt gullet...
Får vi en ny keeper så klarer jeg kanskje å sove igjen
Jeg tør og vedde livet mitt på at med en toppkeeper, eller Høie i mål, så hadde vi tatt gullet...
Helt ærlig nå Giovanni: Hvor mange treninger til Start har du sett siden i vinter? Hvor mange treningskamper var du på i vinter? Og hvor mange Start 2 kamper har du sett i år?
Giovanni
02-11-2005, 18:28
Helt ærlig nå Giovanni: Hvor mange treninger til Start har du sett siden i vinter? Hvor mange treningskamper var du på i vinter? Og hvor mange Start 2 kamper har du sett i år?
Helt ærlig ikke mange, har sett to Start2 kamper, noen treningskamper i vinter, men ingen treninger. Men jeg har sett Høie for Sogndal, Bryne, og hva jeg har sett av ham da, er potensial og ferdigheter som overstiger den som har stått i mål. Hadde fått tillitt er jeg sikker på at han hadde gjort en bedre jobb. Og jeg vet at det er mange med meg.
Og før jeg får den i trynet på nytt av deg, så har jeg ingen personlig problemer med Nilssen, bare at han ikke holder mål. Og det irriterer meg noe jævlig
Helt ærlig ikke mange, har sett to Start2 kamper, noen treningskamper i vinter, men ingen treninger. Men jeg har sett Høie for Sogndal, Bryne, og hva jeg har sett av ham da, er potensial og ferdigheter som overstiger den som har stått i mål. Hadde fått tillitt er jeg sikker på at han hadde gjort en bedre jobb. Og jeg vet at det er mange med meg.
Ok, jeg så alle treningskampene i vinter og jeg har sett de aller fleste Start 2 kampene i år, og der legger jeg også grunnlaget for mine meninger. Har vel fått med meg en og annen trening også, men det gir ikke noe spesielt grunnlag...
Du etterlyser tillit til Høie. Faktum er at Nilssen og Høie stod annenhver kamp gjennom et titalls treningskamper i vinter, helt opptil seriestarten i år! Nilssen ble rett og slett foretrukket fordi trenerteamet mente han stod best i treningskampene. Så lenge Nilssen ikke har spilt seg ut i serien i år, og Høie har gjort flere blemmer i 3. divisjon(noe jeg selv har vært vitne til. Han fremstår som usikker, om det har med motivasjonsproblemer mot dårlige lag å gjøre vet jeg ikke men), så er valget meget enkelt!
Nå er det opp til Høie å overbevise trenerteamet om at han er en bedre keeper gjennom vinteren, både i treningskamper, på trening og kanskje i Royal League. Den som viser seg å være best, står seriestarten 2006!
Det at Høie spilte strålende for Sogndal i en enkeltkamp mot Vålerenga og generelt sett alltid har vært et stort talent er forholdsvis uinteressant i denne debatten. Det er den av Nilssen og Høie som er best akkurat NÅ vi trenger mellom stengene!
Hvis det virker som at jeg er negativ til Høie, så er jeg ikke det. Jeg ønsker bare at den keeperen som er best av Starts tilgjengelige står kampene, og slik Nilssen og Høie har fremstått siden Januar har valget til nå vært enkelt!
Bare å ønske Nilssen og Høie lykke til med konkurranseduellen i vinter, så er det samme for meg hvem som står neste sesong, bare det blir den beste av de to!
PS: Får Start tak i en bedre keeper så ønskes han selvfølgelig velkommen, laget må utvikles på veien mot toppen, men det bør ikke være førstepri å styrke keeperplassen nå...
Notch Johnson
02-11-2005, 22:31
Topic: Hva skal handles til neste sesong?
For å svare på spørsmålet så må jeg vel si at jeg skal kjøpe meg enda ei ny Startdrakt.
Hva med å hente Sebastian Eguren fra RBK? Tror han kan passe perfekt som sentral midtbanespiller i Start. Er helt sikker på at Nordlie kan få fram det beste i spilleren som bare er 24 år og har spilt over 10 landskamper for Uruguay!
Hva med å hente Sebastian Eguren fra RBK? Tror han kan passe perfekt som sentral midtbanespiller i Start. Er helt sikker på at Nordlie kan få fram det beste i spilleren som bare er 24 år og har spilt over 10 landskamper for Uruguay!
Nei
Supporteren
03-11-2005, 12:34
Helstad åpen for tilbud:
http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/tippeliga/rosenborg/article485681.ece
Her må vi få fram noe tilbud.
Helstad hadde vært en drøm. I Start kan han spille spiss, hvor han passer best og hvor han scorer og scorer på alle lag. I tillegg kan han spille høyreving, allså bacup for Alex Valencia. Noe vi trenger sårt!
Nei når en slik spiller går ut og sier han er åpen for tilbud, forventer jeg nesten av Start tar kontakt. Helstad liker jeg personelig bedre enn Sigurd Rushfeldt. Og jeg vil heller ha Helstad enn Rushfeldt, han er også yngre.
DayWalker
03-11-2005, 13:06
Det er jo lov å drømme :roll:
Helstad er en klassespiss som vi meget godt kunne hatt i Start, han hadde i mine øyne vært bankers i første 11-eren.
Alf Qaida
03-11-2005, 14:17
Helstad er ikkje den spillertype Start behøver. Ihvertfall ikkje ut i fra den spillestilen Start fører nå. Der passer en Rushfeldt bedre inn, etter mi meining.
Giovanni
03-11-2005, 15:06
Ivar Rønningen, får ikke mye spilletid i Trondheim, men har bevist mange ganger at han er en meget god keeper. Adin Brown fra Ålesund er jo også en dyktig keeper.
Jeg er klar for Helstad jeg
Gå for Brown. Eller PM Kristiansen!
Øyvind S.
03-11-2005, 16:07
Helstad er jo landslagsspiller, og ville selvsagt på papiret vært en klar forsterkning for Start.
Når det er sagt, er det ingen tvil om at Rushfeldt passer mye bedre inn i Starts system. Helstad er en typisk 4-4-2-spiss, som kan gjøre ting på egenhånd og er god i bakrommet. På innlegg fra kantene er ikke best i landet. Dette er nok også grunnen til at ikke han har slått enda bedre til i RBK enn han har.
Men for all del, får vi en av disse to vil det være bra uansett, og hvem vet hva Helstad kunne lært om spissrollen i 4-3-3 etter et halvt år med voksenopplæring av Tom Nordlie? :wink:
Når det er sagt, er det ingen tvil om at Rushfeldt passer mye bedre inn i Starts system. Helstad er en typisk 4-4-2-spiss, som kan gjøre ting på egenhånd og er god i bakrommet. På innlegg fra kantene er ikke best i landet. Dette er nok også grunnen til at ikke han har slått enda bedre til i RBK enn han har.
kunne faktisk ikke vært mer enig... 8)
helstad=4-4-2
rush=4-3-3
Skal innrømme at jeg ikke har giddet å lese gjennom hele tråden, så dere får heller bære over med meg om dette har vært lansert tidligere...
Ved å sikte mot Rushfeldt har Start lagt lista høyt og tydelig signalisert at det skal hentes en klassespiss før neste sesong. Dermed behøver heller ikke Helstad å være en helt usannsynlig signing.
Det befinner seg imidlertid en spiss i Belgia med navn Rune Lange som jeg mye heller ville hatt til Start. Kunne vi fått han skadefri og i form er det få norske spisser som har større potensial.
Brügge er trolig villige til å slippe han, og hvilke klubber er bedre egnet enn nettopp Start når det handler om å få spillere tilbake i form, ref. Todi. Ellers er Rune Lange bare 28 år, og bør derfor ha flere gode år igjen før han går ut på dato.
aljahnsen
03-11-2005, 17:23
Rune Lange har vel slitt med endel skader i det siste?
Rune Lange er iallefall en spiller som skårer mye mål, han gjorde iallefall det i Eliteserien før han dro ut, har skåret endel mål for Brugge også, men som sagt har han hatt sine skader og i det siste slitt med spilletid.
Kommer Rune tebage i godt gammelt slag hadde han vært meget bra for Start :)
kunne faktisk ikke vært mer enig... 8)
helstad=4-4-2
rush=4-3-3
Det er ikke for ingenting at han har blitt kåret til årets spiller blandt fansen i Rosenborg. Helstad er faktiskt en av de få som var gode da RBK virkelig var dårlige og er nesten alltid farlig foran mål. Han har tross alt scora 13-mål iår :!: Og "bare" spillt 19 fra start. Forskjellen fra en Ødegaard og Helstad i RBK iår er enorm, så jeg vil langt ifra si at han har vært en skuffelse og ikke slått til.
Helstad passer for meg perfekt inn i 4-3-3 formasjon, for han har sagt selv at han er ingen ving. Han er ekstremt hurtig og men det går som oftes bare fremover, og han er ikke like flink til å utfordre og ta finter som for.eks Valencia er. Men man får samtidig en bacup for Valencia på kjøpet, og det kan være ekstremt viktig for bak Valencia er det svært tynt og man må rokere utrolig mye hvis først Alex blir skadet. Vi har mao vært utrolig heldige iår!
Tilbake til Helstad, ja så vil jeg ha slike spillere som også kan utfordre, som også har teknikk, selv om han skal være spiss. Jeg sier ikke at en Rushfeldt har det, men Helstad er muligens bedre.
Nei Thorstein Helstad hadde vært en drøm, og når han nå er åpen for tilbud fra andre klubber. Ja så håper jeg inderlig at Start får ut fingeren og prøver seg!
Pål Thorsen
03-11-2005, 17:57
Ser i VG at Roy Keane vil forlate United og Premier League - kansje han er noe for Start? :lol:
Nææ, han er vel for gammel... :wink:
Jeg tror han er yngre enn Stensaas. :
Pål Thorsen
03-11-2005, 18:10
er du steingal. de som er på benken i rbk kan vel ikke forsterke Start på noen måte? Nordlie kan få fram det beste i hvem som helst, men la oss hente en som ikke trenger noe annet en et par fotballsko og en Start drakt, og som glir rett inn og Forsterker laget. :)
Helstad passer for meg perfekt inn i 4-3-3 formasjon, for han har sagt selv at han er ingen ving.
ok,da så...:roll:
Han er ekstremt hurtig og men det går som oftes bare fremover, og han er ikke like flink til å utfordre og ta finter som for.eks Valencia er.
hææ, hva pokker mener du??? :shock:
For og si det enkelt, han passer bedre som spiss enn ving. Han er hurtig men har ikke den enorme teknikken(som Valencia) for og ta finter, utfordre og gå innover banen. Han kan spille der og gjøre en god jobb, men han er MYE bedre som spiss.
Nå er det jo mulig at gode gamle Gøteborg blir degradert. Visst dette skulle skje kunne vi kanskje prøvd oss på noen av deres spillere.
Rushfeldt hadde vært en glimrende spiller å fått til Start. Helstad er også en spiller som kunne gjort seg. Karadas får det ikke helt til å stemme i utlandet, nå er vel det å sikte gankse høyt da. Men det er jo en syk verden vi lever i.
aljahnsen
04-11-2005, 01:08
Tror vi får noen utrolig gode spillere uansett jeg...
Stor tro på det Start gjør om dagen, både spillere, trenere og klubben :)
Gleder meg til ny stadion, det skal bli så sabla bra ;)
Helstad er ikkje den spillertype Start behøver. Ihvertfall ikkje ut i fra den spillestilen Start fører nå. Der passer en Rushfeldt bedre inn, etter mi meining.
Helstad er absolutt en spiller som ville forsterket Start, men som det sies her, så er han ikke noen skreddersydd spiss til Starts system. Midtspissen i 4-3-3 MÅ være sterk, ha gode ferdigheter når det gjelder å ta imot oppspill, og han bør først og fremst være god i lufta.
Helstad er rask, og scorer mye mål, men han har ikke sin force i lufta. Helstad er i utgangspunktet ikke akkurat den spillertypen vi trenger på topp, men jeg tror han kunne tilpasset seg som midtspiss i 4-3-3 gjennom en hard vinter under Tom Nordlie.
Sava: Bare fordi han selv sier han ikke er noen ving, så er han ikke perfekt for oss. Helstad er bortimot perfekt som en av to på topp i 4-4-2 derimot.
Jeg blir storfornøyd om Start skulle klare å kapre Helstad, for jeg har troen på at han kan tilpasse seg, og han er ikke så altfor veldig langt unna de ferdighetene som vil gjøre han til en nærmest perfekt spiss i 4-3-3. Han er likevel ikke førstevalget mitt...
Nå er han uansett under kontrakt med RBK og vil bli for dyr, og jeg tror dessuten det skal veldig mye til for at han forlater Trondheim før neste sesong.
Eguren trenger vi ikke. Skal vi ha inn flere på midten MÅ det være en sentral spiller med andre ferdigheter enn de vi allerede har. En stor og sterk sjef med gode ferdigheter som ballfordeler!
Han har faktiskt scoret 13 mål i RBK iår. (3-plass på toppscorer listen) Og de spiller jo 4-3-3.
Så jeg kan ikke forstå at du sier han må tilpasse seg 4-3-3 formasjonen til Start.
Med Helstad i stallen kan man jo også spille MER langs bakken slik hvertfall jeg ønsker å se Start. Enn å kjøpe Sigurd Rushfeldt, hvor Sigurd nesten blir en slags spiller som Iversen er i Vålerenga. Hvor man pomper ballen opp.
Jeg tror ikke det vil skje uansett. Men det er større sjans for det med Sigurd enn med Helstad. Og slik vil ikke jeg se Start.
Jeg sier ikke at Rushfeldt er et dårlig kjøp, tvert imot. Han kan være et kjempe kjøp og vil være fantastiskt hvis vi får han, det er klart en klassespiss med ekstremt gode avlustningsferdigheter. Men jeg må si jeg personelig mye heller vil ha Helstad! (Samt at vi får en bacup for Valencia på kjøpet)
benwright
04-11-2005, 02:48
Hva vil skje med Bala Garba neste sesong?
Stig Hornnes
04-11-2005, 03:45
Begynner aa bli jaevlig lei av den derre masinga om hoyrekanten. Greit, Start har ingen spillere i troppen som paa naavaerende tidspunkt kan vaere en fullgod erstatter. Men, den spilleren som kan vaere det finnes knapt i hele jaevla landet! DEt naermeste man kommer er Stian Ohr! Vi har baade Stefan OG Morten Haestad som kan spille paa hoyresiden. Dersom man med andre ord ikke kan fa Ohr, noe jeg tviler kommer til aa skje, saa er det beste vi kan gjore a bygge opp Haestad i den posisjonen. Han beskrives jo som en rask teknisk ving, og det er jo et godt utgangspunkt for aa skylle fylle skoene etter Valencia :D
Tror ikke det er saa dumt aa kikke litt paa vrakgodset etter RBK-havariet, de har utvilsomt masse kvalitet i stallen der oppe. Har man muligheten til aa hente Odegaard eller Helstad er det bare aa gjore det! De er jo ogs[ interessert i Lars Hirschfeldt, og dersom det skjer maa de jo nodevndigvis kvitte seg med en keeper...!
er du steingal. de som er på benken i rbk kan vel ikke forsterke Start på noen måte? Nordlie kan få fram det beste i hvem som helst, men la oss hente en som ikke trenger noe annet en et par fotballsko og en Start drakt, og som glir rett inn og Forsterker laget. :)
Paaltraa: Valencia gjorde vel akkurat det... Kom fra benken, og det atpåtil i Brann. Kan vel ikke si han har gjort annet enn å styrke Start eller hva sier du?
Det som er greit her og nå er at man har en hel vinter foran seg som man kan bruke til å få spillerene som blir hentet opp i kjempeform.
Men det går jo også an å handle de fleste spillerene opp mot sesongstart, husker jo bare i fjor, hvor jeg synes alle tilhengere bare satt å beit negler mens man ventet på nye signinger. Gikk jo bra uansett. :D
Og sava som skriker om en ny Høyreving det er bare bull å si at vi ikke har dekning bak Alex. Slenger meg på det du sier JackAss la oss også kunne satse litt på våre egne som yngste blad Hæstad for eksempel, vi har jo også en svenske som er en målmaskin.
Synes jeg ofte hører enkelte her som skriker om at man ikke må glemme sine egne talenter, ofte de samme som skriker om å kjøpe nye spillere. Vanskelig balansegang.
utlending
04-11-2005, 16:51
Synes jeg ofte hører enkelte her som skriker om at man ikke må glemme sine egne talenter, ofte de samme som skriker om å kjøpe nye spillere. Vanskelig balansegang.
Det er en meget vanskelig balansegang. Vi har mange unge talenter i klubben som kansje kommer til å bli meget gode eliteseriespillere.
Det er vel særlig på vingene at det står mange å venter på sjansen - blandt andre Ohene, M. Hæstad, Mikkelsen. På midbanen er Leif Otto Paulsen sikkert ivrig etter sjansen etter å ha mistet nesten en hel sesong med skade. Også har vi jo Jesper som viste mot Malta nylig at han vet hvor målet står, og må få sjansen til å vise seg frem på øverste nivå.
Samtidig er det viktig med forsterkninger. For meg er det viktig då å se etter erfarene, gode spillere som har kansje 2 eller 3 år igjen på toppen - akkurat nok tid for de unge å utvikle seg til toppspillere uten for mye press om å måtte prestere med en gang. Rushfeld er derfor en perfekt forsterkning på spissplassen - særlig hvis Tòdi drar, og jeg ville ikke ha noe imot en erfaren venstreback som kan avløse Marius en gang iblandt.
Det vi savner i klubben er en midtbanegeneral (hvis det ikke kommer en ungutt fra Start 3 som jeg ikke kjenner til). Per dags dato er Joey det beste alternativ til den rollen, og selv om han tidvis er meget god er han ikke stabil nok til å bære det ansvaret over en hel sesong. Her bør det handles en relativt ung toppspiller som kan være bærebjelken i laget årene fremover.
Også keeperplassen kan forsterkes. Som mange andre synes jeg Rune har gjort en grei jobb iår, men han holder ikke samme nivå som resten av laget. Høie kommer vel til å få sjansen til å vise seg frem i RL, og det er mulig han kaprer plassen hvis han finner det nivået vi alle vet han kan (den berømte Songdal-VIF kampen) og greier være stabil. Men hvis han ikke finner det nivået har Start to høyst gjennomsnittlige keepere og det er ikke godt nok for ett norsk topplag med aspirasjoner om å spille i europa-cup.[/list]
Og sava som skriker om en ny Høyreving det er bare bull å si at vi ikke har dekning bak Alex. Slenger meg på det du sier JackAss la oss også kunne satse litt på våre egne som yngste blad Hæstad for eksempel, vi har jo også en svenske som er en målmaskin.
Jeg har da vitterlig ikke skreket om at vi MÅ ha en ny høyreving. Men det jeg sa er at hvis vi kjøper Helstad så får vi på kjøpet en høyreving. Ja sant at Barlin kan spille på høyre, men da MÅ Lie inn på venstre, hvis ikke Hæstad eller andre tar steget opp. Morten Hæstad høres ut som et kjempe talent, jeg har ikke sett han noe særlig men han høres ut som en spiller med fart og god teknikk.
Det store spørsmålet er jo om når Nordlie tørr og ta han ut på laget, jeg håper vi får se både Mathisen og M. Hæstad i RL.
Som sagt, det store spørsmålet er hvordan Nordlie velger å fortsette. Vil han kjøpe eller velge og la unggutta få prøve seg?
Jeg håper selvsagt det siste, men da er spørsmålet igjen om de er gode nok?
kunne muligens "Clayton Zane" vært noe ? tror han er kontraktløs for tiden.. skal ikke glemme at han ble Toppscorer i "TL" for noen år siden
Beste Startkjøp til nå iår, er "Michael Bekke" fra Vindbjart.. uten tvil faktisk:)
Øyvind S.
05-11-2005, 09:08
Når folk snakker om back-up på høyre ving;
er det noen som vet hvordan skade-situasjonen/ formen til Jesse Ohene er?
Når du er Norges raskeste fotballspiller, lokal, 20 år, har en A-kamp der du scoret ett mål og var blant banens aller beste, bør du vel være aktuell som back-up, med mindre skader har satt deg tre sjumilssteg tilbake?
kunne muligens "Clayton Zane" vært noe ? tror han er kontraktløs for tiden.. skal ikke glemme at han ble Toppscorer i "TL" for noen år siden
Beste Startkjøp til nå iår, er "Michael Bekke" fra Vindbjart.. uten tvil faktisk:)
Zane fikk ikke engang kontrakt i Lyn.
Bekke virker som et kjempetalent og en nydelig venstrefot!
Vi skal ikke forvente mye av Bekke i år! Kommer fra 3.divisjon. Og har spilt bra på juniorlaget (!) til Vindbjart. Det er langt fra TL. La han blomstre et år eller to på Start 2 med A-lagstreninger i tillegg. At han blir god tror jeg, men vi må ikke legge så mye på skuldrene hans. Han er jo ikke i A-stallen, men i Start 2.
"- Vi skal også hente inn en spiss til. Hvis Todi Jónsson går, må vi hente inn to. Ellers ser vi at David Hansen som er skadet. Må han legge opp må vi hente inn en midtbanespiller til. Vi håper imidlertid å kunne ha David i troppen neste år, sier Nordlie.
Hansen skal til undersøkelser ved Volvat Medisinske Senter til uken."
http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/article488157.ece
Personlig tror jeg Todi blir, så da skal vi hvertfall hente inn en toppspiss til!
Og jeg håper og tror Hanssen blir skadefri. Jeg visste ikke at det var så alvorlig at han kanskje må legge skoene på hylla. Vi får se...
svartåkvit
08-11-2005, 02:53
selv om vi ønsker en bedre spiss enn helstad selger vi nok ikke for under tyve miller. det heteste tipset er at han drar sammen med sin hamkamkamerat solbakken til fc køben. og ødegaard har fire mål på åtte kamper som gjør han til tls mest effektive ving i år.
rønningen er den eneste spilleren det er sannsynlig at dere kan få, han drar antageligvis og hirschfeld kommer inn.
rushfeldt påpekte jo på tv2sporten ikveld at rbk er nordens beste lag og smisket på alle mulige måter. selv ønsker jeg ikke svinet tilbake, men folka på brakka er jo ikke akkurat de mest oppegående. tror desverre han ender opp hos oss.
Steffen Hagen MK skal til Odd og se å forholdene. Han er lysten på en overgang til en tippeligaklubb.
Start har sagt at de er inntr det samme er vist både Lyn og Viking.
Om Start virkeliger det så må de jo gjøre noe. Synd om kapteinen på u-19 landslaget som er sørlending glipper og går til Odd. Viktig at Start bygger laget rundt sørlendinger.
Alf Qaida
08-11-2005, 10:48
Tipper Trond Andersen er en aktuell spiller. Som sentral midtbanespiller. Egentlig bare et råtips...
oioi.. merka det kribla litt i magen nå..
http://fotball.fvn.no/nyhetsarkiv/article.jhtml;jsessionid=PV4G3UA4OMAKBQFIMUNSFEQ?a rticleID=89061
mr.leipsland
08-11-2005, 13:13
Tipper Trond Andersen er en aktuell spiller. Som sentral midtbanespiller. Egentlig bare et råtips...
Høres merkelig ut. Gikk til fra AaB til Brøndby i sommer og er vel stort sett fast i Brøndbys forsvar.
Andersen har treårskontrakt med BIF.
Tror ikke Trond Andersen er rett mann for Start.
Alf Qaida
08-11-2005, 14:17
Høres merkelig ut. Gikk til fra AaB til Brøndby i sommer og er vel stort sett fast i Brøndbys forsvar.
I sommer hørtes det merkelig ut med Hoseth til Vålerenga og...
Trond Andersen er en overvurdert spiller som jeg ikke ønsker meg til Start. Utrolig at den mannen fikk klippekort på Norge under Semb...
Kontraktssituasjonen gjør han nok enda mer uaktuell.
Ja, jeg har heller aldri skjønt hva den mannen gjorde på landslaget. Må være noe hanky-panky som skjedde mellom Semb og Trond i dusjen etterpå som gjorde han så "uunværlig"....
Enig i at det er en overvurdert spiller, men føler at denne debatten er litt usakelig Helge!
Nå er jo semb helt talentløs trener også da!
Hele debatten eller mitt "ærlige" innlegg :lol: ?
Å begyne å snakke om hva de driver med i dusjen!
Så jeg siktet til ditt "ærlige" innlegg
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=296137
Molde skal være på jakt etter både Ivar Rønningen på RBK og Eddie Gustaffson på Molde. Noen av disse to som kan være aktuelle for Star? Eller tror dere at Start er på jakt etter noen bedre keepere?
Adin Brown hadde jo vært glimrende.
Supermann
10-11-2005, 10:48
Håper egentlig at det er en keeper som er øverst på lista til Start, men Helstad kunne kanskje vært noe?
http://fotball.fvn.no/nyhetsarkiv/article.jhtml;jsessionid=4DM2IJOOMSZJFQFIMUNSFEQ?a rticleID=89187
Kan jo brukes både som midtspiss og på høyre flanke hvis Valencia blir skadet eller er ute av form - eller måtte gudene forby - selges.
Håper egentlig at det er en keeper som er øverst på lista til Start, men Helstad kunne kanskje vært noe?
http://fotball.fvn.no/nyhetsarkiv/article.jhtml;jsessionid=4DM2IJOOMSZJFQFIMUNSFEQ?a rticleID=89187
Kan jo brukes både som midtspiss og på høyre flanke hvis Valencia blir skadet eller er ute av form - eller måtte gudene forby - selges.
Tror nok at om man skal hente Helstad skal man grave jevelsk dypt i bukselommene. Om ikke han får slippe billig av RBK noe jeg er rimelig sikker på at ikke rosenborg kommer til å gjøre.
Da tror jeg heller på Rush fra Austria Wien eller Gerba i fra GIF Sundsvall. Begge de to hadde vært KNALL signeringer. Gerba er en utrolig spiller og målscorer og Rush vet vi jo hva står for.
STOPP masinga om ny keeper. Vi har en god Rune Nilsen og en meget lojal Kenneth Høie på benken som er et veldig godt keeper -par. Og kan vel kanskje hende at de bytter plass til neste år og..? Ihvertfall er keeper unødvendig stallfyll, hvis ikke vi snakker om internasjonal klasse.
Men Fagnastøl på Mk han er jo venstreback trodde jeg... En spiller for Start det?
Supermann
10-11-2005, 11:29
Enig i at vi har to gode keepere, så det er ikke stall-fyll jeg ønsker meg. En Myhre eller lignende er det jeg har i tankene. Vi mangler dessverre en match-vinner mellom stengene.
Er enig i det Superman sier her. Rune Nilsen er en god keeper, men ikke glimrende. Han mangler liksom det lille ekstra - "match-vinner" egenskapene! Thomas Myhre, Arni G. Arason og Espen Johnsen er slike typer. Hadde Start hatt en glimrende keeper, og en goal-getter på topp hadde serien vært avgjort i september. Det er jeg helt overbevist om!
Jeg tror kanskje Soler og Co. må kikke utenfor Norges grenser for å finne neste års toppscorer i tippeligaen. Hva med å få til en utleie avtale med noen av de spanske toppklubbene? Regner med at Real Madrid eller Barcelona har et par kommende stjerner som ikke får sjansen på A-laget. Dette vil være en vinn-vinn situasjon for begge parter, ikke sant? :D
Syns rune nilsen har gjort en glimmrende sesong. Han har kanskje ikke gjort de redningene som har skilt Start fra å få ekstra poeng, men sånn er det i fotball.
For de som husker Brann - Start kampen i september. Da så det ut som det bare var to spillere på banen. Nilsen og Strømstad. Og Nilsen hadde en rekke med feber redninger. Hadde resten av laget gidda å kjempe litt så hadde redningene til nilsen ført til ekstra poeng.
huff, kampen hvor Valnencia tapte mot Tom Sanne, kan det bli værre?
Alf Qaida
10-11-2005, 15:11
Ute i fra tall som opererer så er Rune Nilssen den keeperen i årets Tippeliga som har lavest redningsprosent. Han har definitivt forsvart plassen i år, da han har utviklet seg enormt i forhold til i fjor. Spørsmålet er om det han har levert i år er makspotensialet hans... Av keepere som kan være aktuelle å forsterke plassen har vi blant andre Myhre, Hirschfeld, Adin Brown og Espen Johnsen. Hirschfeld er i følge ryktene svært aktuell for RBK. Man skal heller ikkje se bort i fra at han utkonkurrerer Espen Johnsen. Så hva da med Johnsen?
Johnsen er bare god i enkeltkamper..
Gå heller for Brown. Han kan også bli billig, da han ikke er intr. i 1.div spill
Roy_Keane
10-11-2005, 16:23
det vi trenger en en backup på venstre beck/ving
og en skikkelig målmann, håper vi får rush, bala duger ikke, og tödi blir ikke yngre, men funker som reserve, wright tviler jeg på. bärlin er jo god overalt både som høyre/venstre ving og spiss, så han er god å ha, klarer vi å beholde hæstad, valencia og strømstad, er midtbanen fin som den er, og forsvaret vårt er topp, men håland, bård og lars martin. og nilssen er det ikke noe galt med, og er sikkert på at høye kommer seg. på høyre beck har vi jo pedersen og paulsen nå. så venstresiden og spiss er det vi trtenger.
Alf Qaida
10-11-2005, 17:14
Var en danske som spilte som hette Mikkel Beck. Men han var vel ikkje akkurat målmann. Han var da angriper/spiss. Han var ihvertfall ikkje venstre back... :-D
Hvor mye penger har Start tenkt å bruke på nye forsterkninger?
Jeg har ingen tro på at Start kommer til å hive seg på penge-galloppen som herjer i norsk toppfotball om dagen. Det er jeg glad for!!! Feks. er hverken Hoset eller Flo er verdt de summene VIF betaler for dem.
Men Rushfeldt blir ingen billig mann for klubben, og lønnen Nyarko hevet blir nok liten i forhold. Er Start villige til å strekke seg så langt for å få tak i den kvaliteten som behøves? VIF, Brann og RBK har helt andre budsjetter og langt bedre økonmoiske vilkår - kan det sportslige i Start veie opp for dette?
Jeg sier det igjen; Start må kikke til utlandet etter forsterkninger, og heller forsøke å snappe opp noen spillere før andre toppklubber i norge får nyss om dette. Soler - det er nå du MÅ bruke nettverket ditt, bruk det for alt det er verdt. Vi trenger en klassespiss!!!
Hvis Start finner den rette spilleren og at han vil til oss så har Gjone sagt at det vil være økonomisk mulig å hente dem. Start er svært nøye på hvilkne spillere de henter til klubben og hvis de først finner den rette spilleren som passer inn i klubben, da vil de gå ekstremt langt for og få han.
Når det gjelder ny keeper så har jeg som sagt mange ganger tidligere at ikke Rune Nilsen har de egenskapene som gjør han til den keeperen som kan avgjøre kamper til det posetive for Start, han har mao ikke de "matchvinner" egenskapene som vi bør ha, dessverre.
Jeg har enormt stor respekt for Rune Nilsen og hvilken enorm jobb han har gjort iår og tidligere i litt hardere tider for Start. Det er noe alle bør ha!
Men jeg må dessverre si at Nilsen ikke har det som skal til for og være målmann for en klubb som skal snuse på seriegull neste år.
Når det gjelder ny keeper er det mange alternativer. Vi har; Adin Brown, Ivar Rønningen, Hitchfeild, Rune Jarstein, Myhre og noen har også nevnt Espen Johnsen.
Mitt forslag blir da Adin Brown; En keeper som har imponert alle i Ålesund iår og er ifølge børser 3 beste keeper bak klassekeepere i Arason, Reitmaier og Jarstein. Jeg tviler på at det er så veldig aktuellt for Brown å spille i 1-divisjon, og han vil heller neppe blir så dyr som mange av de andre aktuelle. Start må uansett raske på for det er nok garantert mange som har Brown på listen om en eventuell ny keeper.
Skal vi ta de andre så er nok Ivar Rønningen ifølge det jeg har hørt på vei til Molde. Men hvis ikke vi får Brown er også han et alternativ. En god keeper jeg heller ikke tror vil bli veldig dyr.
Hitchfeild går nok til RBK hvis Rønningen forlater Lerkendal, tror det skal mye til for at han spiller i Kr.sand neste sesong.
Myhre hadde vært fantastiskt men det skal mye til, det eneste vi kan håpe på her er at Soler tar en prat med han og klarer og overtale han til Kr.sand. Hvem vet? Det har skjedd før..
Så har vi Rune Jarstein og Espen Johnsen. Jarstein er kanskje norges største keepertalent og Odd vil nok ha veldig mye for han, men man skal ikke utelukke noe her. Kanskje vi kan få ta en prat med han nå som vi kommer til og være mye i Skien i høst? :wink:
Espen Johnsen har et potensiale til og bli en internasjonal stor keeper. Når han virkelig glittrer og gjør en god kamp er det få i verden som kan måle seg med Espen Johnsen, jeg tviler sterkt på at han kommer til Start. Skal mye til, men han er jo fra byen vår så en slik spiller kan man aldri utelukke.
Som sagt, det beste alternativet vi har i Norge er Adin Brown. Jeg vet ikke så mye om keepere i utlandet. Men det er en dansk/svensk keeper som spillte for KIL og skulle være en meget god keeper?
Ifølge Nordlys er Start meget interessert i Rune Lange!
http://www.nordlys.no/sporten/article1820637.ece
"Nå bekrefter Starts manager Erik Solér og sportssjef Trond Are Gjone at de også følger nøye med helseutviklingen til Rune Lange i Brugge.
– Vi jobber for full maskin med å styrke stallen – og vi forhørte oss om Rune for et par måneder siden. Da handlet det mest om å bli frisk og komme tilbake på banen. Så det er klart – er Rune Lange frisk, vil vi følge opp den saken, sier Solér til Nordlys.
– Rune har stått på lista vår lenge. En frisk Rune Lange vil være aktuell for enhver klubb i Skandinavia, sier Trond Are Gjone."
MEN
"Selv sier Lange i en tekstmelding til Nordlys-sporten at han tviler på at det blir noe klubbskifte når overgangsvinduet åpner i januar."
Lange er nå nærmest skadefri igjen, og kom inn og scoret for Brugge i helga! Han er aboslutt en klassespiss som vet hvor målet står så lenge han er skadefri. Han er en type spiller som ville passet veldig godt inn som midtspiss i Starts system, så en Lange i form hadde vært topp.
Det er hvertfall tydelig at Start er ute etter klassespillere, all den tid klassespillerne Rushfeldt, Årst, Helstad, Johnsen og nå Lange er de som er nevnt i forbindelse med styrking av angrepet! Det blir vanskelig for konkurransen om spillerne er steintøff, men det skal bli spennende å se hvilke spillere vi klarer å hente...
Og en annen ting som er tydelig er at VIF, Start og også RBK jakter på tilnærmet de samme spillerne.
gundersen jr
11-11-2005, 20:24
syns vi burde hente inn en erstatter for rune nilsen. jeg vet at nilsen har hatt en bra sesong, men syns ikke at han holder mål på et lag som start! og nå har vi jo sjangsen til å hente adin brown (ålesund) eller ivar rønningen (rosenborg) som er keepere av høy klasse! tviler på at brown vil ned i 1.divisjon og rønningen får jo ikke spilletid i rosenborg! hvorfor ikke prøve å hente en av dem!? det er de beste keeperne vi kan få på markedet i år!
Da er det klart at også Vålerenga jakter på Lange...
http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/tippeliga/valerenga/article492634.ece
Start får knallhard konkurranse om hver eneste angrepsspiller som blir lansert.
fischerole
14-11-2005, 12:25
uansett- hold dere unna folk fra Nigeria!!
uansett- hold dere unna folk fra Nigeria!!
??? Rasist? :lol:
TorJostein
14-11-2005, 14:30
nigeria = Obafemi Martins, Garba, halvveis Braaten... Tror rett og slett vi er nødt å ta en tur ned dit!
supportern
14-11-2005, 19:04
hvis dere trenger ny keeper hva med Kenneth Udjus??
Han er jo lokal.
Spiller for Tromsø, men var utlånt til Arendal (sesong 04) og FK Tønsberg (sesong 05). Han er utvilsomt et stort talent...
Selv om jeg gjerne ser at han tar noen sesonger til i FK Tønsberg :D
Noen som vet hvordan situasjonen er med Pah Modou Kah? Han kunne kanskje vært noe for Start, var jo innom landslaget for et par år siden og har vel fortsatt ikke rundet 25år... Spiller som kan bruker over hele forsvaret og sentralt på midtbanen.
Ellers ser jeg at Tobias Grahn er i trøbbel igjen, og skal vistnok være på vei bort fra AGF. Kan Nordlie temme svensken? Han er utvilsomt en meget god fotballspiller med ekstreme tekniske kvaliteter. Men det blir nok en for stor kulturkollisjon med svensken og Nordlies beinharde regime.. :)
Da TV 2 Nettavisen snakket med Trond Are Gjone, var han på vei til Nederland for å møte den tidligere Vålerenga-spilleren Pa-Madou Kah. Men Gjone er en god venn av Kah, og understreker at han ikke besøker Roda-proffen for å overtale ham til å spille for Start.
- Kah kommer nok ikke til Start med det første. Han nyter stor respekt i nederlandsk fotball. Han ville bare ha noen råd fra meg, det er derfor jeg besøker ham, sier Gjone.
http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/tippeliga/article434938.ece
Fra i sommer..
Ali Gerba har vært nevnt her inne tidligere, men nå ser det ut til at han kan utelukkes. Blir mest sannsynlig AIK spiller...
http://fotball.fvn.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=89558
bare sånn heilt ut av det blå.. :)
noen som vet hvordan det går med Arild Berg(broren til Runar og Ørjan) ??
husker at mange eksperter omtalte han som et større talent enn begge brødrene sine.. problemet var bare det at han sleit med(kraftig) asma ol.
frankieboy
18-11-2005, 08:05
husker at mange eksperter omtalte han som et større talent enn begge brødrene sine.. problemet var bare det at han sleit med(kraftig) asma ol.
Hvis du tenker på han som mulig forsterkning på Start - så tror jeg vi har nok med midtbanespillere nå, med mindre vi kommer over en god og solid midtbanegeneral.. ala Keane og Viera... Vi trenger ikke flere indreløpere nå.
Tror heller vi må satse på en storscorer og en back-up(!!) på venstre back, og kanskje en god kantspiller til...
Mulig også en ny keeper kan være aktuelt...
utlending
18-11-2005, 13:14
Han la opp for noen år tilbake. Såvidt jeg husker slet han med kvikksølvforgiftning som han ikke ble kvitt.
Per Christian Dversnes
18-11-2005, 15:32
Vår nye sentrale midtbanespiller: Roy Keane :D
Hadde smakt!!
Skulle akkurat til og si det samme. Roy Keane hadde vært noe!
Doffen-Keane-Strømstad hadde jo nesten blitt verdens beste midtbane=)
nesten like bra midtbane som
Strømstad, Joey og Hæstad!
Morten N. Bråten
22-11-2005, 10:42
Kom over denne artikkelen på et Dansk fotballnettsted:
"TODI JÓNSSON OVERVEJER AT STOPPE KARRIEREN"
http://www.bold.dk/nyt/arkiv/visValgte.asp?valgte=50772
Artikkelen er noen dager gammel, men alikevel - noen som vet status på kontraktsforlengelsen med Todi? Det hadde vært bra for Start å ha han med neste år, masse erfaring og forhåpentligvis i ennå bedre form enn i år.
Morten B.
Alf Qaida
22-11-2005, 10:59
Artikkelen er noen dager gammel, men alikevel - noen som vet status på kontraktsforlengelsen med Todi?
Har signert ny kontrakt.
http://www.julecupen.org/bilder_2004/omsider_2%20copy.jpg
Ser ikke ut som karrieren til Vår alles kjære Erik Myggen Mykland er over, bildet er dog fra julecupen 2004 der han spiller på omsider men dog, gutten spiller. Ta en tur på julecupen i risør. Mye bra fotball! så kan man også oppleve myggen.. Hadde vært drømmen om Erik ble ti år yngre å kommer gående inn på gressmatta på Kristiansand stadion..
Savner gamle dager litt egentlig. :)
Magnus Powell tror jeg kunne vært en bra utfordrer på topp. Han er 31 år, og kontrakten med LSK går ut til sommeren. Etter min mening har han de kvalitetene som skal til for å fylle en spissrolle i 4-3-3 systemet. Han er sterk i kroppen, meget god på hode, og han kan også avslutte med beina. Jeg vet at Nordlie var interessert i han før årets sesong...
Jeg tror Powell kan være aktuell som utfordrer til Todi på topp!
http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/tippeliga/lyn/article498692.ece
Lyn er interessert...
Nå diskuteres det vel om det skal hentes en klassespiss eller bare en bacup for Todi. Jeg tror ikke Powell er rett mann, av den enkle grunn at han ikke er god nok. Powell har slitt i LSK iår og er ikke den måljegeren han en gang var. Han har fightervilje, men har ikke særlig store kvaliteter utover det...
Han har iår spillt 1122 minutter og bare scoret 2mål for LSK.
Helstad derimot. Måljeger av rang og som også scoret det avgjørende 1-1 målet mot Olympiakos!
mr.leipsland
25-11-2005, 13:26
Jeg må si, smell nå 4 mill på bordet og en bra lønn for Ali Gerba. Da har vi en ung spiss som utfordrer til Todi neste år!
Gerba er vel allerede blitt solgt til AIK?
mr.leipsland
25-11-2005, 13:35
Nei. GIF Sundsvall er enige med både AIK og IFK Gøteborg om en overgangssum, visstnok 3.5-4 mill. Begge får dermed lov å forhandle med spilleren, men Gerba har alldeles ikke signert for noen av de andre klubbene.
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,735124,00.html
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,733806,00.html
http://www.dagbladet.no/sport/2005/11/25/450425.html
Kopteff går fra Viking
Kan dette være noe?
Lynet har jo sagt tidligere at han gjerne vil ha Kopteff. Hvis vi skal ha en ving vil jeg nok helst hatt Ohr, men han kan bli dyr. Derfor er det vel lurere å hente inn Kopteff som kan komme gratis.
Ole-Bernt
25-11-2005, 17:21
Kopteff vil sørover. Og da må man anta han mener lengre sør enn til Kristiansand..
http://www.dagbladet.no/sport/2005/11/25/450425.html
Kopteff går fra Viking
Kan dette være noe?
Lynet har jo sagt tidligere at han gjerne vil ha Kopteff. Hvis vi skal ha en ving vil jeg nok helst hatt Ohr, men han kan bli dyr. Derfor er det vel lurere å hente inn Kopteff som kan komme gratis.
Kopteff er nok uaktuell for oss nå. Han forlater nok Viking til fordel for en klubb i et annet land.
Hvorfor vil du heller ha Ohr når han er klart best på høyrekanten, og det er venstrekanten vi først og fremst skal styrke?
Ohr kan også spille venstre. Det har han vist flere ganger for Molde iår.
Ohr kan også spille høyre. Det har han vist flere ganger for Molde iår.
"Ohr kan også spille høyre"? Hva vaser du om egentlig? Ohr ER HØYREKANT! MEN det er først og fremst venstrekanten vi eventuelt må forsterke, og der kan ikke Ohr bruke ferdighetene sine på samme måte. Derfor fatter jeg ikke hvorfor du hele tiden messer om at du ønsker Ohr istedet for Kopteff...
Sorry, jeg mente venstre selvfølgelig.
Sorry, jeg mente venstre selvfølgelig.
Når viste han seg frem på venstresiden til Molde da? Ikke prøvd seg der såvidt jeg husker...
Kun høyrekanten og en av spissplassene i 4-4-2.
Mener jeg kan huske han har vært på venstre for Molde. Blandt annet i en kamp iår hvor han spillte en stor kamp!
http://www.tornekrattet.no/index.php?option=com_simpleboard&Itemid=44&func=view&id=11040&catid=3&limit=20&limitstart=260
Etter en spørrerunde fant jeg ut at han HAR spillt venstre i en 4-3-3 formasjon.
Billy Bright
26-11-2005, 20:35
Hor er ikke velkommen..
Mener jeg kan huske han har vært på venstre for Molde. Blandt annet i en kamp iår hvor han spillte en stor kamp!
http://www.tornekrattet.no/index.php?option=com_simpleboard&Itemid=44&func=view&id=11040&catid=3&limit=20&limitstart=260
Etter en spørrerunde fant jeg ut at han HAR spillt venstre i en 4-3-3 formasjon.
"Det har vel skjedd...", ser jeg EN person skriver så vet ikke helt jeg... Det er uansett på høyresiden Ohr har kvalitetene sine, og han danker neppe ut Alex. Start jakter på en venstrekant/spiss!
Fasitsetteren
26-11-2005, 20:54
Dere som vil ha Ohr:
Hvorfor ønsker dere han tilbake? Han stikker når klubben ligger nede med brukket rygg, noe han har gjort i både Start, Stabæk og Vålerenga på så lite som 3 år. En av de mest illojale spillerne i norsk toppfotball.
"Det har vel skjedd...", ser jeg EN person skriver så vet ikke helt jeg... Det er uansett på høyresiden Ohr har kvalitetene sine, og han danker neppe ut Alex. Start jakter på en venstrekant/spiss!
Jeg har også sett han stor-spille på venstre og dette er en Molde-fan, tviler på han bruker tiden sin til å lyve akkurat. Så det er vel ingen tvil om at han kan spille der. Jeg synes det hadde vært gøy å sett Ohr på venstre og Valencia på høyre.
Ohr kan samtidig som han kan spille venstre, være bacup for Valencia!
killerwolf
26-11-2005, 21:02
Enig med vedkasse, en mer illojal spiller enn Ohr skal en lete lenge etter.
Med en gang det brenner litt under føttene så stikker gutten med halen mellom beina.
Reservesamen
27-11-2005, 00:10
Når det gjelder Gerba, kan jeg opplyse om at han er fantastisk for Start på Fm 2006, andre sesongen, 9 mål på de 9 første kampene....
Når det gjelder Gerba, kan jeg opplyse om at han er fantastisk for Start på Fm 2006, andre sesongen, 9 mål på de 9 første kampene....
JEG er også god på FM2006... :shock:
Jeg har også sett han stor-spille på venstre og dette er en Molde-fan, tviler på han bruker tiden sin til å lyve akkurat. Så det er vel ingen tvil om at han kan spille der. Jeg synes det hadde vært gøy å sett Ohr på venstre og Valencia på høyre.
Ohr kan samtidig som han kan spille venstre, være bacup for Valencia!
I hvilken konkret kamp så du Ohr storspille på venstrekanten? Han faller mange hakk når han må vende opp og legge ballen på høyre for innlegg fremfor å fosse ned langs siden å slå de perfekte innleggene sine. Han er nok uansett uaktuell for Start nå...
Øyvind S.
27-11-2005, 08:47
Når jeg allerede er oppe på en søndag, så er det ikke BARE fordi jeg gleder meg til å reise opp til Ullevaal senere i dag, men også fordi jeg ble pappa i januar. Og døgnrytmen er dessverre ikke arvet.. Jaja.
Det jeg undrer meg over, er hvorfor vi i det hele tatt skal styrke venstrekanten. Bärlin har jo vært outstanding i høst, både vært en målrakkar og kommet til drøssevis av innlegg. Og alt tyder på at han bare vil bli bedre. Som backup har vi både Ben Wright og Jon Midttun Lie. Bala Garba er nok også bedre som venstre kant, og Marius J kan jo også spille der for den del.
Er det noe vi ikke vet her?
stinger2
27-11-2005, 12:13
Hvis vi må forsterke en av kantene så håper jeg og ber til fotballgudene om at Tobias Hysen står på den lista. Men han er ikke billig.
Når jeg allerede er oppe på en søndag, så er det ikke BARE fordi jeg gleder meg til å reise opp til Ullevaal senere i dag, men også fordi jeg ble pappa i januar. Og døgnrytmen er dessverre ikke arvet.. Jaja.
Det jeg undrer meg over, er hvorfor vi i det hele tatt skal styrke venstrekanten. Bärlin har jo vært outstanding i høst, både vært en målrakkar og kommet til drøssevis av innlegg. Og alt tyder på at han bare vil bli bedre. Som backup har vi både Ben Wright og Jon Midttun Lie. Bala Garba er nok også bedre som venstre kant, og Marius J kan jo også spille der for den del.
Er det noe vi ikke vet her?
Det er korrekt det du sier her. Venstrekanten er bra dekket. Men Nordlie og Gjone har sagt de vil ha inn en venstrekant som kanskje også kan spille spiss. Vi har Nordens beste høyrekant i Alex Valencia, og da er det slik jeg ser det uaktuelt å hente inn en så god spiller som Ohr som utfordrer til han. Det er hele poenget her.
Eneste spilleren Start realistisk nok kan hente og som styrker venstrekanten er Peter Kopteff, selv om han også virker bortimot umulig å hente nå.
Bärlin kommer bare til å bli bedre som du sier, og jeg tror vi har et veldig godt angrep med Stefan og Alex på hver sin kant neste år! Men det er altså Start som har gitt uttrykk for at de vil ha inn en venstrekant, så derfor det diskuteres her...
mr.leipsland
27-11-2005, 14:11
Hvis vi må forsterke en av kantene så håper jeg og ber til fotballgudene om at Tobias Hysen står på den lista. Men han er ikke billig.
Kan garantere at Tobias Hysén ikke står på den lista.
Enig med Stinger, Tobias Hysèn burde absolutt stå på lista. Han er en glimrende spiller som virkelig hadde forsterket Start og ikke bare lagfyll
Tviler sterkt på at Tobias Hysèn står på den listen. Dette er en klassespiller som garantert vil koste flesk, hvis Djurgården velger å selge han.
Men som sagt tidligere i dene tråden har jegnevnt dette navnet før (http://www.menigheden.no/forum/viewtopic.php?t=1374&postdays=0&postorder=asc&start=40), for det er et par spillere jeg gjerne kunne ønske meg fra Djurgården. Fredrik Stenman også, en ung venstreback som jeg tror kan spille flere plasser.
Djurgården som jeg mener er kanskje per idag nordens beste lag, det er mange som ikke vet det faktiskt. Har sett noen kamper med de hvor jeg har blitt til de grader imponert med teknisk og ballbesitende fotball. Det er garantert mange som vil merke seg dette laget og sikkert noen av spillerne utover RL. For Djurgården ser jeg som favoritter til å vinne hele turneringen!
aljahnsen
27-11-2005, 21:33
Vi trenger en bedre keeper som har Arason klasse... Trenger en matchvinner i mål.
En høyre back og en spiss som skårer mål. Har troen på Todi og Stefan, men vi trenger en klassespiss til.
TorJostein
27-11-2005, 21:47
tror det i sånne kamper som i dag hadde vært viktig med den store midtbanespilleren som har blitt etterlyst en stund. og nesten selvsagt en ny keeper! Men for all del, Høie er enda ung og har 10 år igjen som keeper. Rune Nilssen var ikke akkurat Cech når han var på Høie's alder heller. Men en Reitmaier-type, som Høie kan lære av i en eller kanskje to sesonger, hadde vært optimalt! Tror jeg.
ALI-Ikke Kristen
27-11-2005, 23:40
Jeg ønsker at Start "kjøper" nye supportere.
Syntes de som er her ikke duger. Ikke støtter de laget i motgang og viser svært lit tålmodighet over nye spillere.
Stikk fingra i jorda og realiser at dette mannskapet skal være med videre så de bør få tillit. Hvis vi ikke glemmer en svak kamp og gir gutta ny sjanser, så vet faen jeg hvordan laget skal utvikles videre.
Hva F*** er vi Chelsea eller? Syntes at flere har sovnet med sølvskjeen i munnen. Våkn opp. Kjøp gir ingen garanti. Vi vet hva vi har og bør få det beste ut av det. RL skal være et vindu for å prøve ut spillere som ligger rett under start elleveren.
. RL skal være et vindu for å prøve ut spillere som ligger rett under start elleveren.
Nei, Royal League er en turnering som skal vinnes, i likhet med andre turneringer, cuper og ligaer!
killerwolf
28-11-2005, 00:52
. RL skal være et vindu for å prøve ut spillere som ligger rett under start elleveren.
Nei, Royal League er en turnering som skal vinnes, i likhet med andre turneringer, cuper og ligaer!
Amen!
stinger2
28-11-2005, 00:57
Hva F*** er vi Chelsea eller? Syntes at flere har sovnet med sølvskjeen i munnen. Våkn opp. Kjøp gir ingen garanti. Vi vet hva vi har og bør få det beste ut av det. RL skal være et vindu for å prøve ut spillere som ligger rett under start elleveren.
Det er vell akurat vi som vill ha nye spillere som ikke har sovnet med sølvskjeen i munnen.
Det farligste et lag kan gjøre er og si seg fornøyd med den en har. Et lag kan alltids forsterkes. Hvor mange lag har vell ikke kommet på medalje plass for året etter på nesten rykke ned?
RL skal vi selvfølgelig prøve og vinne vi spiller jo ikke for gøy. og prøve ut ting det har du trening og trenings kamper til
Supporteren
28-11-2005, 01:05
RL skal være et vindu for å prøve ut spillere som ligger rett under start elleveren.
Hadde vi klart å prestert noe i Royal Leauge, klart å vunnet hele shitten,
så hadde vi tjent millioner på det, som vi igjen kunne brukt som midler til ny(e) spiller(e).
...vi spiller jo ikke for gøy...
Gjør vi ikke?
stinger2
28-11-2005, 13:20
...vi spiller jo ikke for gøy...
Gjør vi ikke?
Nei dette er en jobb for spillerene og som i alle andre bedrifter så retter man på det som er galt. hvis man skal spille for gøy spiller man bedriftsfotball.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.