Se full versjon : Navn på Stadion
Det har vel ennå ikke blitt funnet et konkret navn på vår nye lekegrind.
Her kan dere jo komme med noen forslag som dere synes er bra. Og hadde jo vært gøy hvis Start hadde spurt publikum om forslag til et navn.
Salg av stadionnavnet er vel en del av finansieringen. Så jeg tror nok det blir et navn som f eks "Color Line Stadion" i Ålesund.
Men hadde helst sett at Stadion ble hetende noe som:
Marvika Park
Torsvika Park
Start Stadion
Marvika /Torsvika Arena
Noen som har noen formening om hvilke aktører som kan være aktuelle til å gå inn med penger for å få stadionnavnet?
Kan bare ikke bli hetende "Steen og Strøm Sørlandssenteret Stadion"...
mr.leipsland
29-09-2005, 23:29
Om sponsornavnet blir ok så vil jeg bruke det, men ellers blir det Marvika stadion.
Stemmer helst for Kr.sand Arena/Stadion.
Hadde jo vært kult med et litt orginalt navn og kanskje litt historisk.
Ole-Bernt
29-09-2005, 23:50
Stadion kommer til å ligge i Torsvika. I enden av Torsgate. Norrøn mytologi!
Å kalle den Valhall passer seg ikke (kan jo blande sammen med en stadion) Synd, men det er mange muligheter innen norrøn mytologi som kan brukes.
Supporteren
30-09-2005, 00:05
"Sledgehammer Stadium" - etter Tors hammer. :wink:
killerwolf
30-09-2005, 00:08
Umbro Marvika stadion :shock:
mr.leipsland
30-09-2005, 00:09
At LOS/Agder Energi kjøper navnet er slettes ikke unaturlig igrunn. Lokal pengesterkt firma.
Ellers virker Telenor og Color Line sansynlige. Skal bli spennende og se hva det blir og hvor mye Start får
Billy Bright
30-09-2005, 00:09
Christianssand Festning
Ole-Bernt
30-09-2005, 00:10
"Sledgehammer Stadium" - etter Tors hammer. :wink:
Tors hammer het Mjølner . På norsk. Forøvrig et navn på en klubb i Narvik.
kan ikke blir Color Line stadion.. Må være noe som har med klubben/byen å gjøre.
killerwolf
30-09-2005, 00:21
Nå blir det jo trolig et kjøpenavn.....som i Ålesund. Ellers er jo Marvika Park et stilfullt navn!
Bedreviter
30-09-2005, 05:02
"www.netthandelen.no Stadion"
DayWalker
30-09-2005, 08:39
Christianssand Festning
Kult forslag :P
Hva med :
CB Stadion
Solers Arena
Katedralen ( ref. Menigheden)
Det bør vel være navn på tribunedelene også,,
Hva med
1 langside: Markens
2 langside: Lundsia
1 sving: Mattas Corner
2 sving / Menigheden: Kjerka
VIP tribunden: Myggen
Fasitsetteren
30-09-2005, 09:06
Om sponsornavnet blir ok så vil jeg bruke det, men ellers blir det Marvika stadion.
>>>Heh, må passe oss for at ikke f.eks Narvesen blir hovedsponsor da. "Narvesen Park". Huff:P
Fasitsetteren
30-09-2005, 09:07
Christianssand Festning
-->Støtter meg til denne. Tøft navn.
Uansett om stadion blir hetende colorline stadion eller netthandelen stadion eller et annet kjøpt navn, så håper jeg aldri suporterne vil ta i bruk et slik navn, slik at stadionet får et annet navn på folkemunne, ala christiansandstadion eller bare "stadion".
LOS stadion klinger kvalmende..
Bedreviter
30-09-2005, 09:36
Skalikke se bort ifra at "stadion" blir navnet på folkemunne uansett hva de finner på å kalle den til slutt.Karsten Johannesen Stadion hadde jo vært fantastisk, men regner med det blir et sponsornavn.
Jeg syns ikke "arena" passer helt...da tenker man på et kjempe stort "olympisk" type stadion. Det blir dette ihvertfall ikke. Jeg syns navn skulle passe til laget eller byen, "Start Stadion" eller "Kristiansand Stadion". Tror ikke det er så uvanlig, ihvertfall i USA. For eks, Anaheim Stadium (kalt etter by) or Dodgers Stadium (etter baseball laget).
Bedreviter
30-09-2005, 10:16
Jeg syns ikke "arena" passer helt...da tenker man på et kjempe stort "olympisk" type stadion. Det blir dette ihvertfall ikke. Jeg syns navn skulle passe til laget eller byen, "Start Stadion" eller "Kristiansand Stadion". Tror ikke det er så uvanlig, ihvertfall i USA. For eks, Anaheim Stadium (kalt etter by) or Dodgers Stadium (etter baseball laget).
Lambeau Stadium (Green Bay Packers, kalt opp etter den mest legendariske treneren i NFL, så hvorfor ikke kalle stadion opp etter Karsten...)
Helt greit det, jeg vet ikke så mye om Starts fortid men har forstått at han er en stor man her...men du skjønte poenget da. Color line eller sponser navn sier liksom ingenting om vår by.
Karsten stadion klinger det ja (selv om karsten hadde god hjelp fra røste-fossen som lagde grunnlaget til laget karsten overtok) :wink:
Men blir vel neppe aktuellt :cry:
StartStadion eller ChristiansandStadion :D
mr.leipsland
30-09-2005, 10:31
Kristiansand stadion eksisterer jo allerede da....
Bedreviter
30-09-2005, 11:12
Helt greit det, jeg vet ikke så mye om Starts fortid men har forstått at han er en stor man her...men du skjønte poenget da. Color line eller sponser navn sier liksom ingenting om vår by.
20 millioner kroner sier mer enn ord da... "Alle" vil jo ha et lokalt navn på vår nye stadion, men det er nok mest fornuftig å få et sponsornavnom vi ønsker en levelig økonomi... 7-11 Stadion, Maxi-den venlige kjempen stadion, www.netthandelen.no-stadion, opplysningen-1881 stadion er jo bare noen få av mange flotte alternativer...
Skjønner poenget men for guds skyld håper ingen av de blir valgt :wink:
DayWalker
30-09-2005, 11:52
Kanskje Dyreparken slenger inn noen slanter så blir det noe som:
- Sabeltan Stadion
- Sjørøverskuta
Eller eventuelt
- Julius Parken
Flotte greier det :P
michael collins
30-09-2005, 12:05
Siden dere nå engang bor i Bibelbeltet, og supporterklubben heter Menigheden, sier vel navnet på det nye stadion seg selv: "BEDEHUSET" :P
Bedreviter
30-09-2005, 12:06
Kanskje meglerhuset Sædberg kan spytte inn noen penger til sponsing? Hadde jo vært flott om stadion hadde blitt kalt "Sædberget" :)
Kanskje meglerhuset Sædberg kan spytte inn noen penger til sponsing? Hadde jo vært flott om stadion hadde blitt kalt "Sædberget" :)
hehe
men d kan jo også bli kalt nye kr.sand stadion el.
Ole Gilboe Hermansen
30-09-2005, 12:15
He he. Mange morsome forslag. Spesielt Bedehuset.
DayWalker
30-09-2005, 12:15
Hehe morsomt alternativ Bedreviter :P
Det er vel bare å starte kronerullinga blant supportere og ellers fotball intresserte i byen slik at vi kan kjøpe et verdig navn? :P 10 mill de skal ha for navnet eller noe sånn?
mr.leipsland
30-09-2005, 12:26
Vi har jo en av Menighedens hovesponsorer da, Montér arenaen. Ellers er det vel bare å plukke fra Starts sponsorliste:
- Adecco stadion
- Radisson SAS-arena
- Rasismestadion (Color Line stadion)
- Gilde stadion(grøss og gru)
- Gjensidige stadion
- VW Gumpens stadion
- Maxim stadion (denne hadde slått an!)
- Nordea stadion
- Oras stadion
- Rema 1000 stadion
- Telenor stadion
- Tine arenaen
Hve med rett og slett '' Menigheden Stadion''
En sponsor kan legge mye identitet rundt dette navnet, og så tror jeg ikke det ville gjort noe for Menigheden,,, !!
Jepp, vi trenger vel bare samle inn ca 10 mill, så er stadionnavnet vårt!!! :lol:
Med 2000 medlemmer er dette skarve 35 år med medlemskontigent :wink:
Kan tenke med merkevaren '' Menigheden'' kan brukes komersielt av en eller annen organissasjon,,
Om de betaler 1 Mill i året i 10 år, for å benytte navnet i en eller annen kampanje,, der bla Menighedens 5000 medlemmer ( om et par år) er prefererte kunder,, er det kanskje ikke så umulig tanke,,,,med Menigheden Stadion :D
svaberget
30-09-2005, 13:22
Når man skal ha et stadion bør man få inn et navn som skal vare i mange år.
Colro Line stadion i Ålesund er jo bygget på midler fra Color Line og langsiktig.
Sponsorene i Start har vel ikke slik langsiktighet..
Navnet bør heller ikke direkte knyttes til en legendarisk spiller/trener - det er ikke vanlig. Da velger man istedet å gi en av tribunene navn etter dette.
Mitt forslag er:
selve stadion: Torsvika Stadion
På sikt skal ordet Torsvika bli like kjent i Norge som Lerkendal, Åråsen og disse med egennavn.
hovedtribune: Svein Mathisen tribunen
andre langside: Familietribunen
kortsidene: kan leies ut til sponsorer, eks "Gumpen svingen" og "Fævennen svingen"
mr.leipsland
30-09-2005, 13:23
Jo, det er en helt urealistisk tanke og det er også ett helt grusomt navn på stadion.
Håper på Marvika Stadion. Betegnende og høres bra ut.
"Kjerka" eller "Katedralen" burde aspirere til å bli oss supporteres eget navn.
Eller Startgropa :lol:
kjerka og katedralen?? er det faen ikke nok at vi heter menigheden!!
Makrellen
30-09-2005, 14:04
ER dere heilt på jordet heile jengen eller?
D går jo faen ikke an å kalle en stadion opp etter noe annet en byen, laget eller stedet...
Marvika stadion
Kristiansand stadion (hvis de river den gamle)
Start stadion
I stavanger har de gått fra stvgr. stadion til viking stadion..hørtes helt jævli ut i begynnelsen mn etterhvert så høres viking stadion helt naturlig ut..
HVOFOR SKAL VI selge et så viktig navn for 10- 20 millioner.. Det blir jo bare småpenger i forhold til verdien av navnet.. Vi tjener glatt inn de småpengene med champions league spill.. ! Skjerpings!
Tviler på om noen av de lokale firmaene som Gumpens eller Renes Barnevogner har råd til å hoste opp 10 mill for å få stadionnavnet. Selv om jeg tror gamle Rene hadde digga det vilt om stadion fikk navnet "Renes barnevognestadion" :D
Renes Barnevogn Stadion høres jo absolutt originalt ut i alle fall :lol:
svaberget
30-09-2005, 14:43
Torsvika er stedet som stadion skal ligge, det er vika ved siden av Marvika
svaberget
30-09-2005, 14:46
Jo, det er en helt urealistisk tanke og det er også ett helt grusomt navn på stadion.
javel? Mere grusomt enn Marvika?
Torsvika er stedsnavnet hvor banen skal bygges (ikke Marvika - det er vika ved siden av)
Det var i så fall veldig synsing fra din side.
Og urealistisk? Neppe. Erfaring tilsier at man ofte tillegger navn som har med stedet å gjøre:
Åråsen
Kråmyra
Levermyr
Aspmyra
Lerkendal
Fosshaugane
osv
så hvorfor skulle ikke vi gjøre det samme?
mr.leipsland
30-09-2005, 14:52
Innlegget mitt var ment som ett svar på 2by's innlegg om "menigeden stadion" som er både grusomt og urealistisk. Ditt innlegg smatt vist imellom :)
Onkel Nils Stadion. :D
Han har jo sponsa Tom Berhus, og har kanskje penger til mer...
Nei alvorlig: jeg synes Start Stadion er det beste.
10 mill er i alle fall for lite for å selge en evig rett til å påtvinges et kommersielt navn. Eneste unntak jeg kunne tenke meg måtte være CB Stadion.
Lambeau Stadium (Green Bay Packers, kalt opp etter den mest legendariske treneren i NFL, så hvorfor ikke kalle stadion opp etter Karsten...)
Nå er vel egentlig den mest legendariske treneren i Packers og NFL Vince Lombardi, selve Superbowl trofeet er jo til og med kalt opp etter han. Men stemmer jo at stadion er Kalt opp etter "Curly" Lambeau, han grunnla jo Packers , morsom historie det der, grunnla den etter han ble syk mens han spilte i sitt første år for Notre Dame, så han ble tvunget til å slutte.Så fikk han jobb på ett pakke firma i Green Bay Wisconsin, derav Packers. Der var han både kaptein og trener, er sett på som en av de mest grensesprengende trenere med tanke på pasninger fremover i banen.
Navnet bør være Bibel Beltet
mr.leipsland
30-09-2005, 16:03
10 mill er i alle fall for lite for å selge en evig rett til å påtvinges et kommersielt navn. Eneste unntak jeg kunne tenke meg måtte være CB Stadion.
Det er ikke sikkert man selger navnet til evig tid da. Kanskje snakker vi om 10-15 år.
Ellers har vi jo allerede solgt klubben til evig tid, så hvorfor ikke selge noe så uvesentlig som ett stadionnavn? Stadion er stadion uansett.
Start sliter åpenbart med å finansiere dette gildet, da kan man ikke takke nei til 10-15 mill. Vil vi ha disse 14 000 setene eller ikke? :)
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.