Se full versjon : Start - Aalesund
frankieboy
03-10-2005, 07:40
Ja da var det på tide å lage en tråd om denne kampen som er sinnsykt viktig både for gullstrid og bunnstrid...
Ikke tvil om at Aalesund har en fordel med at så og si hele Start-laget er på landslagssamlinger.... MEN, allikevel skal dette være en kamp vi bør vinne. Det blir nok en tøff kamp mot et Aalesund i form.. Taper Aalesund denne, så skal det mye til at de klarer seg....
Håper vi møter mannsterke opp selv om det er TV-kamp. Vinner vi denne er vi garantert royal-league spill, og trolig medalje....
La oss lage en stemning tilnærmet den mot VIF, selv om det er på dagtid...
Notch Johnson
03-10-2005, 09:01
Jeg vil nesten påstå at hvis vi vinner de 2 hjemmekampene vi har igjen, så har vi gullet i lomma. VIF scorer ikke mål om dagen, og de skal slite godt mot Viking og RBK de neste 2 kampene..
Start på hjemmebane er så godt som 3 poeng, og Aalesund skal få kjørt seg i samtlige 90 min! Alt annet blir en skuffelse.
Enig. Vi må nesten forvente at de vinner denne kampen. Ta ut Olsen og Ålesund har lite å stille med. Han høye stakan er jo god på hue, men det bør også være mulig å fikse. B/G er jo også ute å kjøre for tiden, så nå må vi jo for faen klare en borteseier også!!!
Men Ålesund har kniven på strupen og vil helt sikkert gi alt for å vinne den kampen. Kan fort slå begge veier det. Tidlig Start mål, og jeg tror det blir målkalas til Start utover kampen.
Denne MÅ, BØR og kommer dere til å vinne. Så drar dere til Bodø og sikrer gullet med seier over Glimt. Så blir det en kjempefest når FFK kommer på besøk til sørlandet :)
Vi satser på dere nå. VIF har ikke sjans
Kjipt nok, så tror jeg det kommer _få_ folk på kampen.
Lørdag kl 16.
TV kamp.
Sørlendinger.
6000 ?
DayWalker
03-10-2005, 10:59
Det er en flause om det ikke kommer fullstappet stadion til begge de 2 resterende kampene våre!
Seriegull håpet lever fortsatt etter Lyn tok Enga og nettopp derfor bør 14000 mennesker være til stede. I grunnen bør 14000 være til stede uansett om VIF hadde vunnet i går bare pga den fantastiske sesongen vi har hatt.
Spillerne sier det selv at de gira av så stort trøkk som det var mot VIF hjemme og er akkurat den støtte de trenger!
6000 tilskuere kontra 14000 kan da faktisk være avgjørende i gull kampen mener jeg... Ta med mødre, fedre, tanter og onkler.... Ja hellsikker heller, ta med hele slekta og naboen!
Ålesund skal få føle sørlendingenes vrede!
Aalesund må egentlig vinne for å ha noen sjans til å overleve, og kommer til å spille deretter. De kommer til å spille over evne og gi alt. De har vunnet to kamper på rad nå
Jeg er ikke så enig i at Vif har noe vanskeligere program. De har blant annet Odd, som ikke har noe å spille for, mens Start møter alle lagene med kniven på strupen, og vi så jo hvordan det gikk mot bunnlaget Tromsø sist. Og serien i år er såpass jevn at alle kan slå alle. Det er ingen typiske bunnlag lenger som taper og taper.
Nei, her er det bare å gi jernet og score så mange mål man klarer. Målforskjellen kan bli avgjørende.
At Hæstad heller ikke er med øker ikke Start sine sjanser. Heldigvis er Joey med da.
http://fotball.fvn.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=86939
Joey trente for fullt idag, men er enda ikke helt fit etter skaden. Han blir iallefall 100% klar til Aalesund kampen, etter to uker med gode treninger i Start! Joey blir viktig mot Aalesund!
Tror faktisk vi stiller ett mere slagkraftig lag imot Ålesund enn mot Tromsø, selv om både Bård og Doffen er ute med kort. Grunnen til at jeg sier det er at vi mistet mye av det som Joey sto for i kampen mot VIF når vi spilte mot TIL. Engedal ligger jo ikke mye tilbake i forhold til Bård.
Tipper man dytter inn Bjarte på midten selv om jeg personelig hadde likt å sett Midttun Lie som indreløper. En rolle han har bekledd meget bra i de kampene han har blitt satt ned der.
Noen som vet status om skaden til David Hansen? Noen mulighet at vi snart kan se han på banen?
Vet ikke så mye om David Hansen sin skade-situasjon, men hadde vært gøy og få han tilbake til Aafk kampen.
Jeg var en av de som ble svært lei meg nå David Hansen ble skadet, for og si det sånn tror jeg han hadde kanskje vært fast på laget den dag idag. David er en spiller jeg tror vi kommer til og mange, MANGE gleder utover årene ja kanskje også i RL. Etter det jeg hørte var han en av de beste på de siste treningene før han ble skadet...
Tipper uansett Batty tar plassen som indreløper og vi får se Joey på midtbanen, noe jeg virkelig gleder meg til. Etter min mening var Johannes Hardarson banens beste i den historiske og legendariske Start-Vålerenga kampen!
frankieboy
05-10-2005, 07:25
Jeg er ikke så enig i at Vif har noe vanskeligere program. De har blant annet Odd, som ikke har noe å spille for......
7 ODD 23 9 3 11 30
8 H/K 23 8 4 11 28
9 RBK 23 8 3 12 27
10 TIL 23 6 9 8 27
11 MFK 23 8 3 12 27
12 FFK 23 7 5 11 26
13 B/G 23 6 5 12 23
14 AaFK 23 5 8 10 23
Ikke enig med deg der bosve... Odd skal spille borte mot Brann og hjemme mot Ham Kam og VIF. Taper de mot Brann og Ham Kam, så er de langtfra sikret plass før siste runde... Kan fort bli kvalik på dem da...
Så det er mulig de "må" vinne mot Enga i siste kamp også...
Øyvind S.
05-10-2005, 19:41
Dette er en nøkkelkamp...
Med seier her ligger mye til rette for at vi KAN avgjøre det selv, foran 14.000 i flomlys lørdag i siste serierunder..
Det kan bli tidenes fest på Sørlandet.
monsivar
06-10-2005, 13:13
Noen som har oversikten over hvem av ålesund spillere som må stå over kampen på grunn av gule kort eller skader?
Vi mister vel Hæstad og Borgersen? :cry:
Fikk Borgersen gult kort i Tromsøkampen også? Vel, godt vi har Lars Martin i bakhånd. Bare han kommer seg på beina til den kampen da....
Kun Hæstad som fikk gult kort mot Tromsø. Dermed kun Hæstad som må stå over mot Aalesund.
Bård Borgersen spiller altså mot Aalesund!
Hvor dere har fått det tredje gule kortet fra skjønner jeg ikke...
flaxxlodd
06-10-2005, 14:52
Sist kamp for Aalesund mot Lillestrøm måtte den gode keeperen Brown stå over grunnet hjernerystelse. Det har seg slik at hvis denne Brown får nok en hjernerystelse må han legge opp.
Folka i Aalesund miljøet regner med keeperen er tilbake bak stengene mot Start.
Da er det vel bare å gi ham en skikkelig skalle så tidlig i kampen som mulig da... :twisted:
Sa du virkelig det, Helge?? :shock:
Billy Bright
07-10-2005, 13:50
Da er det vel bare å gi ham en skikkelig skalle så tidlig i kampen som mulig da...
Hahaha! Hvemt tar på seg oppgaven? Jeg foreslår Borgersen! :twisted:
Lloyd-SDC
07-10-2005, 13:54
om ikke under kampen så en av oss ta ansvaret etter kampen ! kribler i både bein og trær etter snart å storme banen. !!!! planer i kveld billy? blitt bitt av den fandens poker manian på nettet, så blir nok ikke så mye edle dråper på meg :cry:
Er det noen som vet hvilken kanal som sender kampen? skal reise bort denne helga og MÅ få den med meg på TV!!!
Er det ikke NRK eller Tv2?
Jo, men hvilken av disse? :shock:
Skal på hytte-tur, og der får de bare inn NRK!
mr.leipsland
07-10-2005, 14:27
Kampen går på NRK.
Start4ever
08-10-2005, 14:15
Regner med at det kommer endel fra Ålesund til denne kampen. Supporterne der er utrolige altså, slik det ligger ann nå, rykker de ned, og likevel reiser de flere hundre menn over hele landet for å støtte laget sitt. Det står det stor respekt av. Noen som vet omtrent hvor mange som kommer?
killerwolf
08-10-2005, 14:53
Aafk fansen snakker om ca 400 orange til byen.......nok til at mange vil tro at veivesenet har landskongress i byen :!:
:)
Start4ever
08-10-2005, 15:03
400? Imponerende av dem må jeg si.. Nedrykkslag, og vrenger lommeboka for å reise til sørlandet for å bli sunket et skritt nærmere Adeccoligaen :twisted:
killerwolf
08-10-2005, 15:20
De prøver å få sendt et charterfly nedover + at det kjøres busser fra Oslo & Stavanger. Det finnes sikkert en og annen forskremt sunnmøring i Christianssand også.....
Rolf Paulsen nr 9
08-10-2005, 19:24
Kampen skal vinnes! Uansett om det kommer 400 fra veivesenet eller ikke, og om det kommer 6000 eller 14000 krsandere. Men det er klart jo flere byen klarer å mobilisere på stadioen jo bedre. Nå må krsand vise at start betyr noe for byen og skjønne at de har å innfinne seg på stadio'n.
Men det er på banen det avgjøres og det er viktig at alle spillerne gir 110% og ikke tar lett på dette. Tabellen tilsier jo at Start egentlig skal ta dette enkelt og greit. Men dette kan fort bli en knokkelkamp. Og da må vi vise hvem som er sjefen på Kristiansand stadion, slik vi har gjort i hele år.
Det må bli 3 poeng! Uansett f...
DayWalker
10-10-2005, 14:14
Noen som vet ca hvor mange billetter som er revet vekk til denne kampen? Det ser vel ikke ut til å bli fullt hus for øyeblikket, eller gjør det det?
Blir litt skuffet om det er under 12 000 på denne kampen må jeg innrømme.
Her snakker vi lite solgte billetter.......
DayWalker
10-10-2005, 14:32
Litt skuff det der når enn tenker på at ganske sikkert de aller fleste storkoste seg på kampen mot Enga... Det øyeblikket den kvelden kan da gjennskapes om det bare møter opp ca like mange folk. Jeg undrer om folk i det hele tatt tenker inni mellom... Seriegullet kan jo være 3 kamper unna!
Vet jeg har sagt dette mange ganger her på forumet under årets serie... Men svarte heller, forbaska treige sørlendinger!
Medgangssupportere er blitt et skjellsuttrykk som brukes om mange uten å tenke over hvem som egentlig utgjør den største massen av dem. Men jo - det er de 5000 +/- som dukker opp når VIF eller andre storlag er motstandere, men som foretrekker sofaen når vi møter mindre attraktive lag. Til og med når kampen ikke går på TV!
Sørlendinger er treige, har jeg ikke noe problem med å se, og sånn har det vært alltid. Det jeg derimot ikke skjønner er hvordan de samme folka som lager noe helsikkes liv på stadion kan være de samme som holder seg hjemme neste kamp!?! For mot Enga var jo alle på tribunene crazy!!
12 000 burde komme mot Aafk, men tror bare det kommer 8000 +.
(Sier jeg som må se kampen på et hotellrom i Trondheim... :lol: )
Jeg synes det er merkelig at i det hele tatt noen av de 14 000 som var på kampen mot VIF velger å ikke komme tilbake i neste kamp, i dette tilfellet mot Aalesund.
Kampen mot VIF var en fest, og det MÅ ha fristet til gjentakelse.
Kampstart kl. 16 da endel fortsatt er på jobb, og det faktum at det er TV kamp, tror jeg dessverre sørger for at vi bør være glade om det kommer over 10 000. Men seriøst, våkn opp da! Stadion burde være stappa full mot både Aafk og FFK nå som vi kjemper om gull!
Noen som har noe tall på antall solgte ståbilletter? Sitteplassene begynner å bli utsolgt ser jeg...
Tror ikke det blir noe problem å fylle stadion mot FFK. Der er jo allerede sitteplassene utsolgt. Og jeg veit om MANGE som har sagt at de skal på den kampen uansett.
DayWalker
11-10-2005, 10:05
FFK er jo et ikke tema foreløpig... Det er kanskje det som er hele feilen? De fleste sørlendinger plukker ut de mest "attraktive" kampene som de på død og liv skal gå på.. Så "glemmer" de sånne litt mindre viktige kamper i deres øyne som kampen mot Aalesund pga at dem ikke heter Vålerenga, Rosenborg, Brann eller Viking.
De tenker kanskje ikke på at Aalesund kampen tross alt kan være den viktigste kampen som gjennstår og at Aalesund i den posisjonen de befinner seg slett ikke er noe "walkover".
Er vi sørlendinger rett og slett sløve og dumme? Vi ser for langt fremover i stedet for å leve i nuet? Gjør som Nordlie jeg, tar en dag og en utfordring om gangen!
æ følte for joey på midten å m.lie som indreløper... åsså kan de vel bruke bærlin på venstrevingen..? synes han inponerte der mot enga..
Sørlendinger er sløve og dumme dessverre. Men heldigvis ikke alle! For håpe det blir bra med folk på Aalesundkampen. Det er jo faktisk DEN som er den viktigste akkurat nå!
Ble ikke Joey skada mot Eik da?? Noen som veit hvor alvorlig det var eller?
DayWalker
11-10-2005, 13:36
Joey fikk en liten smell jo... Alt tyder på at han blir klar for kamp til helga etter hva jeg vet men han skal allikvel inn til MR undersøkelse for sikkerhets skyld.
Ifølge TVsør skulle Joey prøve seg på trening idag, fordi skaden ikke skapte problemer. Men han skulle likevel gjennom en MR undersøkelse idag, for sikkerhetsskyld, som Daywalker sier...
Med Hæstad ute mot Aalesund, er det utrolig viktig at Joey blir klar. Vi trenger en defensiv fighter på midtbanen!
Ifølge TVsør nå i kveld, trente Joey for fullt så og si uten smerter, og er klar mot Aalesund om ikke noe uforutsett skulle skje på trening. Gledelig! Samtidig trener også Valencia for fullt etter stor fremgang, uten smerter, og spiller mot Aalesund om ikke noe uforutsett skulle skje på trening. Også det meget gledelig og fremfor alt viktig!
DayWalker
12-10-2005, 14:13
Det må vel også legges til at Alex virket fin i formen og trente han med...
Trodde han skulle være fit for fight han også.... Gode nyheter :D
Hvis du leste hele innlegget mitt, så nevnte jeg at Valencia var tilbake i full trening :D Utrolig viktig å få han klar til de to siste kampene! Lagets viktigste spiller...
Håper gutta viser seg fram som de gjorde mot Vif. Full guffe fra start. Får vi tidlige mål her kan fort Ålesund gi opp, og målene kan renne inn og vi kan få de målene som trengs hvis målforskjellen blir avgjørende. Men lett blir det ikke for Ålesund vil gi alt for å overleve. Hvis de taper her er de så godt som finito.
Ikke hvis Vålerenga også taper..Hehe..
Men tror kanskje kampen på lørdag kan bli helt avgjørendes, har nemlig litt troen på at Viking kan slå Vålerenga faktiskt.
benwright
13-10-2005, 00:32
Vil det være mulig å få tak i ståbilletter på kampdagen til denne kampen eller må billettene forhåndsbestilles?
Vil nok være mulighet til å kjøpe stå på stadion
DayWalker
13-10-2005, 09:51
Hvis du leste hele innlegget mitt, så nevnte jeg at Valencia var tilbake i full trening :D Utrolig viktig å få han klar til de to siste kampene! Lagets viktigste spiller...
Sorry mate, fikk det ikke med meg :?
Regner med at det kommer endel fra Ålesund til denne kampen. Supporterne der er utrolige altså, slik det ligger ann nå, rykker de ned, og likevel reiser de flere hundre menn over hele landet for å støtte laget sitt. Det står det stor respekt av. Noen som vet omtrent hvor mange som kommer?
Vi er ganske mange damer også faktisk.... :wink: . Men uansett så kan dere forvente invasjon ja. Gutane våres er også veldig sugne på å slå Start, så mitt håp er at dere tror dere har vunnet allerede!
Uansett, så er jeg imponert over det Start har fått til i år. Håper virkelig dere tar gullet fra Vif. Men på lørdag må dere gjerne tape!!! 8)
DayWalker
13-10-2005, 13:32
Start har nok definitivt ikke sett på denne kampen som vunnet allerede, treneren heter jo tross alt Tom Nordlie :P
Hyggelig at det kommer mange fra Aalesund nedover slik at dette kan bli en skikkelig fest!
Synes nesten det er synd om Aalesund rykker ned med tanke på helt nytt stadion og veldig mange lojale fans... På den andre siden så har vi jo litt lyst på gull her nede etter mange magre år.
Blir nok hjemmeseier ;)
Alf Qaida
13-10-2005, 14:21
Ut ifra forventningene før sesongen, som gjerne fordret en annen og dårligere tabellsituasjon, så var og er det en kamp Start SKAL vinne! La sunnmøringer være sunnmøringer. Ønsker Aalesund ned i vikarligaen! Og forbli der! Så får de heller ta turen sørover når de møter Fløy.
Kampen kan bli utsatt fordi flyet fra Minsk er forsinket. Alt avhenger av om spillerne rekker 14.40 flyet fra Gardermoen. Det skal være minst 48 timer fra spillerne er tilbake fra landslagsoppdrag til neste seriekamp. Det vil si at spillerne må lande i Kristiansand innen 16.00 idag, hvis ikke blir kampen mest sannsynlig utsatt.
Jeg regner med flyet fra Oslo holdes igjen, og at spillerne kommer til Kristiansand før kl. 16.00, men det hadde ikke vært meg imot om kampen ble utsatt til lørdag kl. 18.00. Tror det ville gitt noen flere folk på kampen, som i utgangspunktet er opptatt med jobb lørdag...
For ikke snakke om søndag kl. 18.00, noe som helt klart ville kunnet fylle stadion hvis den ikke blir vist på tv likevel!
http://fotball.fvn.no/nyhetsarkiv/article.jhtml;jsessionid=Q30FBIWQDRSJBQFIMUNSFEQ?a rticleID=87500
Men kampen går nok som planlagt... Vi får se hva som skjer!
Edit: Ser nå at flyet fra Minsk skal lande 14.51 på Gardermoen, og holdes ikke flyet til Kristiansand igjen, kommer ikke spillerne hit innen 16.00.
Da tror jeg Start vil benytte seg av muligheten til å kreve kampen utsatt, og få den skikkelige gjennomkjøringen vi absolutt skulle hatt i morgen!
Edit2: Flyet landet på Gardermoen 14.47, og flyet til Kristiansand ble holdt igjen.
Kampen går dermed som planlagt kl. 16.00 lørdag...
(hehe :lol: )
Mye som skjedde på en gang i teksten der :D Spennende lesning ;P
Ja, det skjedde mye på en gang. Satt å fulgte med litt på flytidene på Tekst tv mens jeg satt på dataen å hadde svært lite å gjøre...
Men hadde vært litt spennende om flyet hadde vært litt mer forsinket fra Minsk. Interessant å se hva NFF hadde gjort ved et eventuelt krav om utsettelse fra Start sin side...
Men nå blir det kamp Lørdag kl. 16 hvis noen skulle være i tvil! LØP å KJØP billetter, så fyller vi Kristiansand Stadion...
Edit: Helvete heller da, det er ikke lett å informere når informasjonen går gjennom flere kanaler...
Spillerne rakk IKKE flyet til Kristiansand likevel, selv om det ble holdt igjen i 20 minutter. Alle fly til Kristiansand utover kvelden er fulle. Nå skal det likevel bli interessant å høre hva Start og NFF foretar seg i denne saken! Kampen kan umulig gå lørdag kl. 16.00 slik jeg ser det...
http://fotball.fvn.no/nyhetsarkiv/article.jhtml;jsessionid=CCNHTGF3KXZAJQFIMUNSFEQ?a rticleID=87500
Edit2: Spillerne har fått billetter til flyet som går 16.55 fra Oslo, og treningen i Kristiansand er utsatt til 18.00. For et rot...
Vil Start kreve utsettelse pga 48 timers regelen?
mr.leipsland
13-10-2005, 15:33
Håper virkelig ikke de gjør det pga to usle timer! Vil jo være pinlig som bare det.
Håper virkelig ikke de gjør det pga to usle timer! Vil jo være pinlig som bare det.
Hvorfor vil det være pinlig? Så lenge NFF herser som de vil, synes jeg de skal settes i "trøbbel" hver gang sjansen byr seg! Det er ikke meg imot om de krever utsettelse, men jeg tviler sterkt på at de foretar seg noe drastisk...
SVAKT av NFF å ikke ta høyde for at et fly kan være forsinket. Med en margin på 10 minutter fra Minsk flyet skulle landet i Oslo, til nytt fly gikk videre til Kristiansand har NFF her satt seg selv i knipe. Det må tas høyde for 10 minutters forsinkelse minst...
Nå ser det ut til at Start ikke kan kreve noe som helst, i og med at FIFA`s regler sier at spillerne skal være tilbake på hjemstedet innen 24 timer etter at landskampen er spilt. De er godt innenfor den marginen...
NFF bør uansett få en kraftig strekk etter denne tabben!
http://www.dagbladet.no/sport/2005/10/13/446264.html
mr.leipsland
13-10-2005, 15:56
Kan ikke se at vi oppnår stort annet enn dårlig PR og feil fokus. Det er pinlig å fremstå mer sutrete enn Reka sjøl. Spesielt når vi var ute med brevet vårt i VIFs krangel.
NFF har utvilsomt rota det til med ikke å godkjenne flyttinga da vi først ønska det, men vi snakker om to usle timer her! Ikke si at spillerne blir så fantastisk mye bedre restituert med to ekstra timer.
For tilreisende supportere (både Start og AaFK fans) er flytting så tett opp til kampdagen kjedelig. Nei, la oss sende ett brev i etterkant med refs, men la oss nå SPILLE FOTBALL istede for å drive denne kontorkrigen. Eneste som skjer om vi lager mye bråk ut av det er at spillerne mister fokuset. De er definitivt klare for å banke AaFK på lørdag.
Alf Qaida
13-10-2005, 15:58
Opplyse om at i tillegg kan 16.55-flyet bli 1-2 timer forsinket grunnet få flygeledere på jobb... La farsen få en ende!!
http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/article473553.ece
Ole-Bernt
13-10-2005, 16:29
La oss være enige om en ting, så vi ikke forkludrer det mer enn nødvendig: Kampen starter kl 1600 på lørdag!
killerwolf
13-10-2005, 16:34
Ny avgang på 16.55 flyet......18.20
NøFF NøFF
Inn og kjiket på OSL nå. Og den planlagte flighten som spillerene skulle komme på fra Garedermoen kl 16:55 til Kjevik er nå Forsinket til 1820. Redusert bemanning på Røyken Controllstasjon. Blir de utsettelse?????
http://fotball.adressa.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=87500
engaibyen
13-10-2005, 16:40
Nå kommer vel Tom,blåval, til å få fnatt og kreve(les grine seg til)at kampen blir utsatt. Stakkars dere, dere har det sikkert forferdelig ille.. uff uff.
killerwolf
13-10-2005, 16:49
Kampen går vel som planlagt, men NøFF bør få seg ei panne når sesongen er over. Makan til rot og dårlig samarbeid med klubbene....også har vi disse rosa VG effektene som NøFF tillater på landskampene.
Skift ud heile driden!
engaibyen
13-10-2005, 22:16
Nøff er bare dritt. Se hvordan vi ble behandlet rundt molde kamp styret..
Elsker Hulsker hater NFF
monsivar
14-10-2005, 08:41
Nå begynner det å bli utsolgt på sitteplassene :P
Søkte på ticketmaster, og der kom det kun opp sitteplass når jeg søkte etter en billett, søkte jeg etter to så kom det bare opp ståplass. :lol:
Føler meg som et lite barn på julaften
DayWalker
14-10-2005, 08:45
Enersen hevdet i Fevennens papirutgave i dag at sitteplasser er utsolgt allerede etter telefonisk kontakt med Start administrasjon.
MEN! Sitteplasser utgjør jo fint lite på Kristiansand stadion... Det er vel enda ca 8-10 000 ståplasser ledig?
Ikke optimal oppkjøring foran denne kampen nei. Men vi hadde vel ikke fått utsettelse om hele laget hadde fått kappet av seg skuddfoten. Måtte vel bare stilt med proteser (ikke protester altså).
Jeg synes det er merkelig at det først blir sagt at spillerne skal være tilbake 48 t før kampstart. Så er det plutselig 24 timer. Hadde det vært enda mer forsinkelser, så hadde det vel blitt 12 timer...
Men, nå blir det jo tydeligvis kamp og vi får bare håpe dette ikke har ødelagt alt for mye for spillerne.
mr.leipsland
14-10-2005, 10:37
http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/tippeliga/aalesund/article473958.ece
IMNs kvaliteter som trener kan diskuteres, men sympatisk fyr er han uten tvil!
Absolutt. Er vel flere Startsupportere som kan skrive under det etter tur til Ålesund.
julius umulius
14-10-2005, 13:58
Det er vel mange ulike "oppskrifter" disse sunnmøringene har for å evne å slå Start på hjemmebane i Kristiansand. Men at de vil satse på den såkalte bulldoser fotballen sin mot lekne og kjappe Start-spillere er vel den eneste muligheten de har mot teknisk gode fotballspillere.For Ålesund består stort sett av fotball sparkere og IKKE spillere. Antar at det blir mange gule kort til sunnmøringene da konseptet deres nok er å gå knallhardt inn i beina på midtbane spillerne til Start,ligge lavt med forsvar og midtbane og sende laaange baller opp mot Aarøy på topp som skal stusse videre til den raske Olsen. Denne taktikken har IMN lyktes godt med mot LSK og FFK. Han har t.o.m. satt ut Karl Oscar Fjørtoft i disse to kampene, som er den eneste med eminente tekniske kvaliteter i laget!!
Men for at Start skal vinne denne kampen må laget fortsette og "male på" med sitt gode innarbeidede spill på Kristansand Stadion og har man tålmodighet vil ålesund bli senket tilslutt. Men det blir en tøff match der jeg frykter at sunnmøringenes harde taklinger for å ødelegge Start sitt oppbyggende spill vil gå hardt ut over leggene til teknisk kjappe Start bein...Her er en link der man diskuterer hvordan Start kan slåes eller hvordan de ser for seg taktikken mot serielederen lørdag.
:!: :!:
http://www.aafk.no/forum.asp?page=1133,1206&lang=1&board=15&forum=21&topic=183952&rlst=3
Sven Enersen har jo faktisk en appell til Starttilhengerne i Fevennen i dag! Jøss, er mannen blitt syk? :lol: Fint han setter viktigheten av å fylle opp stadion i morra i søkelyset.
julius umulius
14-10-2005, 14:17
Sven Enersen har jo faktisk en appell til Starttilhengerne i Fevennen i dag! Jøss, er mannen blitt syk? :lol: Fint han setter viktigheten av å fylle opp stadion i morra i søkelyset.
Det behøves tatt i betraktning at ålebyerne kommer med 400 - 450 stk. Skal man ikke bli dupert eller ydmyket på egen tribune bør sørlendingene kommer seg ut av god stolen, slå av tv-apparatet og komme seg av gårde til Stadion hvis man har ambisjoner om å feire seriegull 30.oktober etter FFK-kampen. :idea:
Fotball dreier seg også om selvtillit og psykologi og da er den tolvte mann en viktig brikke. Her bør Kristiansandere kjenne sin besøkelsestid. Denne kampen er like viktig som Fredikstad kampen i siste serierunde.
Ingen seier mot Ålesund--mest sannsynlig ingen gullfeiring i Kristiansand den 30.oktober. :roll:
DayWalker
14-10-2005, 14:24
Siden alle er enige om at sørlendinger må komme seg på stadion som det ser svært dårlig ut med akkurat nå så foreslår jeg at vi som sier det gjør noe med saken!
Dra med folk dere kjenner! Ikke bare spør men tving dem! Jeg har dratt med meg 2 ekstra allerede og føler jeg har gjort min del hvert fall... Skal mase på noen flere selvfølgelig. Men alle andre her inne... Mas på alle kjente dere kommer over! Ukjente åsså om dere har lyst :P
julius umulius
14-10-2005, 14:27
Slik ser anus-supportere for seg løsningen mot Start ; :twisted:
http://www.aafk.no/forum.asp?page=1133,1206&lang=1&board=15&forum=21&topic=185258
DayWalker
14-10-2005, 14:29
Luringer.... De ønsker å faktisk skade spillerne våre... Jævla fiskepulere!
Sånt gjør meg sykt forbanna!
julius umulius
14-10-2005, 14:37
Ja,denne såkalte Bulldoser fotballen, eller Gampe fotballen om du vil,er det ganske sannsynlig vi får se lørdag. :shock:
Ser på en annen tråd at det er den eneste muligheten de ser for seg...altså ødelegge Start sitt spill med knall harde taklinger for å ta med seg poeng... JA DE SER TEMMELIG DESPERATE UT disse sunnmøringene.
Det kan se ut som at de ofrer en teknisk god Fjørtoft (eneste fotball spiller i ålesund) for å spille den ultimate gampe fotball--også kalt rævva fotball av Eggen.
:evil:
http://www.aafk.no/forum.asp?page=1133,1206&lang=1&board=15&forum=21&topic=185010
DayWalker
14-10-2005, 15:09
Tidligere i dag når jeg søkte på ticketmaster var det ledige sitteplasser igjen til denne kampen om jeg bare valgte 1 plass.
Nå er det derimot helt utsolgt på sitte... Bra det hvert fall... Håper det er mange som har kjøpt ståplass da, sikkert ikke sannsynlig.
Vet du åssen det står til med billettsalget Rolf?
På vei opp, tipper vi selges 1000 billetter samlet i byen, og at det er solgt 500 i Starthallen og på SPortsprofil, da er vi totalt på 5500 på forhåndssalg.
Går over 8000 hvertfall, men tror ikke det tipper over 10.000.
DayWalker
14-10-2005, 15:22
Ok, takk for kjapt svar :)
Men m åsi det er skuffende for det første at ikke stadion fylles til denne kampen... Ekstra skuffende er det jo om ikke vi når 10 000 en gang :cry:
flaxxlodd
14-10-2005, 15:33
Om ikke folk har forstått det,så er det slik sørlendinger er.
Det er direkte provoserende å se folk kun handle billett til FFK kampen.
Hva tenker folk med? huff.
mr.leipsland
14-10-2005, 15:36
Samma faen hvordan billettsalget er, vi som kommer får en helvetes deilig fotballfest :)
Har stor tro på at denne kampen blir knakende bra underholdning med masse mål. 4-1 nedsablinga i fjor var jo ikke kjip den akkurat!
Det er forbanna skuffende med så dårlig forhåndssalg! Rævva!!
Vi leder serien tre runder før slutt, og kjemper i høyeste grad om gullet, så er det ikke kamp om billettene til de to siste kampene på hjemmebane... Håpløst, når våkner sørlandet egentlig?
FFK kampen burde vært utsolgt allerede, og forhåndssalget til Aalesundkampen burde vært langt bedre.
Jeg håper "mannen i gata" tenker at Aalesundkampen ikke blir utsolgt uansett, så det bare er å kjøpe billett kampdagen, men jeg frykter han heller tenker på TVstolen eller sofaen...
Uansett; Med det knallværet som er meldt i morgen vil det nok selges mye billetter på stadion, og jeg tror på over 10 000. Denne kampen burde vært fullsatt, og alt under 10 000 er utrolig skuffende!
NÅ MÅ SØRLANDET SNART VÅKNE - VI KJEMPER FAKTISK OM GULL!!
DayWalker
14-10-2005, 20:47
Det er forbanna skuffende med så dårlig forhåndssalg! Rævva!!
Vi leder serien tre runder før slutt, og kjemper i høyeste grad om gullet, så er det ikke kamp om billettene til de to siste kampene på hjemmebane... Håpløst, når våkner sørlandet egentlig?
FFK kampen burde vært utsolgt allerede, og forhåndssalget til Aalesundkampen burde vært langt bedre.
Jeg håper "mannen i gata" tenker at Aalesundkampen ikke blir utsolgt uansett, så det bare er å kjøpe billett kampdagen, men jeg frykter han heller tenker på TVstolen eller sofaen...
Uansett; Med det knallværet som er meldt i morgen vil det nok selges mye billetter på stadion, og jeg tror på over 10 000. Denne kampen burde vært fullsatt, og alt under 10 000 er utrolig skuffende!
NÅ MÅ SØRLANDET SNART VÅKNE - VI KJEMPER FAKTISK OM GULL!!
Ja fanken heller! Skal vi ta en liten kampanje på det der Lynet? Vi løper rundt til ALLE dører i hele byen og rister litt liv i alle sørlandssjeler som finnes innforbi! Skriker så i øret "våkn opp din daue sørtulling" :P
Ehm... dere skrev jo tidligere at dere skulle fikse slik at Brown blei skada....
:o
kjetilla
15-10-2005, 01:01
------------------------------------------------------------------------------------
Dette skrev dere,men dere ville jo skade Adin Brown[/list][/quote]
Var jo en av deres egne i Menigheden som først truet med å skade våres kjære Adin? Snakk om å skyte seg selv i foten. Synd at AaFK stikker av med seieren, og dere går glipp av deres fortjente gull:)
Billy Bright
15-10-2005, 03:26
Herregud. Må virkelig tre orange sydvest downier skrive akkurat det samme?!? Yer made yer point!
Skal bli fint å åpne lørdagskvelden med kalas seier over bønda-
Gråsonen
15-10-2005, 09:22
Blir interessant å høre hvor kraftig Ålesunds supportere kommer til å overdøve de få Startfansen på Stadion!
frankieboy
15-10-2005, 09:30
blir nok ikke få start-fans sammenlignet med appelsingutta fra nordvest..
og vi har i tur og orden laget mer liv enn både Kanarifans, Vikinghorde, Brannbataljon og Klanen, så hvorfor skal sørlendingene ikke lage mer liv enn en flau bris fra Aalesund????
julius umulius
15-10-2005, 10:45
Anus sund har tatt seieren på forskudd og det LOVER BRA. Opp som en hjort,ned som en lort :D :P :P
DayWalker
15-10-2005, 11:26
Ehm... dere skrev jo tidligere at dere skulle fikse slik at Brown blei skada....
:o
Hvem er Brown? :P Hva er det for noe søppel? Er det han gorillaen dere har i mål som ser ut som han er kommet 3-4 steg senere i gang med evolusjonen enn alle oss andre?
I så fall vil vi ikke skade ham, ringer Dyreparken med en gang så de kan klargjøre et team med folk som kan bedøve ham og bure ham inne med vennene hans.
julius umulius
15-10-2005, 11:56
Ja, sammen med meg :D :D skal klappe (til) han jeg :P :P
Ja, sammen med meg :D :D skal klappe (til) han jeg :P :P
så bra at dokke e så fantastisk kjepphøy no, for da skal det blir enda gøyere å glore på siden deres etterpå :D
Ja gutta, no e ikkje det lenge igjen, så dokke får ha lykke til ! Måtte Aalesund vinne og holde se i tippaligaen slik at vi kan møtes igjen neste år ;)
Ellers så må e faktisk skryte av start, syns dem gjør det veldig bra !
Nå begynner nervne å komme, hodeverk og kaldsvette. Hvorfor lider vi oss igjennom dette? Er ett nervøst vrak nå.
2 uavgjorte kamper resten seier på "festning kr,sand stadion" men kan det holde. Aalesund har fått tilbake troen og det ville jo være rart om vi går igjennom serien uten hjemmetap.
Men la oss dra til stdion alle mann og heie gutta fram.
Skal vi vinne serien så må vi vinne i dag. Gjør vi ikke det så vil resten av norge si at der kom nervene og at det har alle ventet på.
Etter VIF kampen sist så var jeg bare så stolt over å høre til i startfamilien, så for meg alle ekspertene med Hoff i spissen som igjen måtte krype til korset.
Nei dette ble tull. La nå kampen bli ferdig og la 3 poeng ligge igjen på sørlandet. Helst med 2-3 plussmål i tillegg.
Aalesund kan tape i dag, men håper de vinner resten er ett lag som har ett publikum som fortjener bedre enn å spille mot møkkalag som MK og slikt.
Ole Gilboe Hermansen
15-10-2005, 14:45
He he. Morsomt innlegg kaptein. Er litt nervøs selv. Men håper på en ny stor seier. Kunne ikke Todi tatt en reprise fra RBK-kampen? Hadde vært morsomt. Men, for all del jeg bryr meg lite om hvem som setter ballen inn, bare vi vinner. JEG VIL HA GULL.
Ikke noe særlig oppløftende de første 10 minuttene...synes dette ser litt skummelt ut.
Hva er det Start holder på med a?. Ser jo ut som de er på søndagstur...ligge under 2-1 mot Ålesund er ræva...presser ikke i det hele tatt...har tydeligvis ikke lyst på gull..nei dette var skuffende omgang..
1-2 straffen er direkte uriktig.
1-3 var nok riktig og der må heller Start-forsvaret ta skylden.
ER DET MULIG... start-press til tusen, så flakser ålesund inn et 4-2 mål...
Det skulle heller vært 3-3 nå
Slippe inn 5 mål mot Ålesund?..det trodde jeg ikke var mulig
Dette var ikke et forventet resultat, det er i alle fall sikkert
Tønsberg
15-10-2005, 18:05
Svein Oddvar Moen burde vel ikke sette sine bein i Kristiansand mer,
syntes synd på dere i Start som får en så ræva dommer, Moen mister fullstendig grepet på kampen. 1 straffa er meget billig, og det røde kortet til Håland er meget tvilsomt, det gule kortet Todi Jonsson er direkte feil.
Dere får ha lykke til videre i Gull-kampen, så får vi håpe rettferdigheten seirer å vi slipper å se Moen dømme toppfotball på en god stund.
De lar Lasse Olsen få herje alt for mye...han er god, men ikke så god. Skuffet nå, men start skal ha for innsatsen i 2 omgang, men spiller litt uklokt...men det er ikke kjørt ennå, men nå har Start tapt 2 kamper på råd, og det er vel første gangen i år. Nå får vi håpe på at Vif taper for Viking i Stavanger, og det er langt fra urealistisk. Men det er jo på hjemmebane Start skal gjøre det og har gjort det, og vi skal til Bodø, som blir en enda tøffere kamp, det ser ikke helt lyst ut akkurat nå. Det værste er at Start kan ende uten medalje i det hele tatt, og det hadde vært en gedigen skuffelse.
Dommeren gir gullet til Vålerenga. Gratulerer!
Svein Oddvar Moen. Det navnet vil jeg glemme forteste mulig. verste dommeren jeg har sett i hele mitt liv faktiskt.
Kunne skutt dommeren, var så forbanna på han at det var helt sykt... dette er faktiskt noe av det verste jeg har opplevd. Holdt jo på å kaste opp av spenning og grein når kampen var over..
MEN fy faen for et lagmoral dette laget har. For og si det sånn, jeg har nesten aldri sett Fredrik Strømstad bedre. Han var rett og slett STOR... med blandt annet Valencia, Joey, Todi og Bård Borgersen.
Som regel er man dårlig taper når man skylder på dommeren men her har man lov til det, det var Start-dommeren. Nei dette er det verste jeg har sett i hele mitt liv...
Ja, dette var dommerens store kamp. Makan har ikke jeg heller sett.
Kjetil Gjertsen
15-10-2005, 18:26
HAR meint at en ikkje BÆRRE kan klage på dommaren, men etter å ha sett kampen i dag har ej forandra meining!!!!!
Fy FAEN!!!!!!! Skulle ikkje våre låvleg!!
Trur nok at gulet rauk der desverre........
Og ej skal på skule i Ålesund på mandag...... Grur mej...
Dere som sier:
"IKKE MUYLIG Å SLIPPE INN SÅ MANGE MÅL"
NEI MEN DET SKAL SATAN IKK EVÆRE MULIG Å LA EN SLIK DOMMER HA DOMMERLISENS I TIPPELIGAEN OG AVGJØRE HELE GULLSTRIDEN TIL OSLO BY.
Nå ser vi hvor Aalesunds 10 mill til spillerkjøp har endt.
SATAN DOMMER KJØPT OG BETALT
Jaja folkens.. er vel bare en ting å si: JAAAAAAAAAAA !!!!
Takk for en nydelig og nervepirrende kamp!
Imponerende mange gule drakter på stadion :D
så tøff du er bak dataen.
1-0 Start, viktig mål
1-1 Nydelig mål av spilleren
1-2 Straffe? HÆ? Hva fasan? KUN dommeren skjønte det der (hore)
1-3 og rødt kort: HVA FITTE? Rødt kort? hvor står det i regelboka?
2-3 Jada
2-4 fitte
3-4 jaaa
4-4 JAAAAAAAAAAAAAA
4-5 HVORFOR DRO DU IKKE SPILLEREN I KUKEN BALA! Dra han ned neste gang.
Alle er vel enige at dommeren var ELENDIG og muluig ødela gullet for vår del..
Men på siste målet til AAFK. BALA GARBA, er det mulig å få tak i den ballen, lage et frispark????? Løper ved siden av 70 meter å lukter på skuldra hans!! :evil: Kan du ta ei takling!! :evil: Kan hende gullet røyk der også!
jeg vil for ALL del ikke legge skylda på Bala. Ikke i det hele tatt, men vanskelig å forstå hvorfor han ikke gjorde noe.
Jeg vil da heller legge skylda på Svein Oddvar Moen
frankieboy
15-10-2005, 19:17
Bala prøvde å holde han tilbake, men han var for rask, men i ettertid ser vi jo at Bala burde ha klippet han ned bakfra og fått et gult kort...
Men det visste man jo ikke der og da...
SURT...
Men stakkars Start-spillerne var så slitne at de ikke orket å være med tilbake der...
Jeg mener ikke å legge skylda på Bala, men han hadde ganske friske bein og skulle helt klart gjort noe. Syns forøvirg Fredrik og Alex gjør en veldig bra kamp.
Brann til eg dør
15-10-2005, 19:26
Skandaløs dårlig dømming, mannen må jo være kjøpt og betalt.
3-4 Aafk spillere hadde krampe, og måtte behandles.
Start var 10 spillere, ingen måtte ha behandling, og vi løp mest.
Sier det meste.
Uff... dette var skikkelig jævlig (beklager uttrykket, og håper folk forstår)... Dommeren burde virkelig ta litt tid for seg selv og virkelig gå gjennom det han gjorde i dag, for det var ikke bra dømming. Fredrik var ypperlig på banen! Er skikkelig imponert over innsatsen hans.
Første del av 1. omgang var bra... helt til det tragiske skjer... at dommeren dømmer en SVÆRT tvilsom straffe... Så dabber alt av, og enkelte av spillerne står mer og ser på enn de jobber. Den 2. straffen kommer og den skal jeg ikke kommentere i og med at jeg faktisk ikke fikk sett noe særlig av situasjonen. Men rødt kort var helt bak mål! Seriøst mann, hva er det med deg?!?! Litt ut i 2. omgang tar Start seg opp og jobber skikkelig bra. Men til dere som kritiserer Bala på det siste målet... hvis han hadde vært nær fyren i 16. metersfeltet, så hadde det vel garantert blitt straffe!?!
Utrolig hvor mye Aalesund-spillerne slapp unna i forhold til våre spillere... og de burde virkelig få refs for all misbrukingen av tida... hva er det for noe tull!? Applaus til Fredrik og Marius som virkelig prøvde å få fortgang i sakene. (Sikter spesielt til episoden der Fredrik faktisk følger Aalesund-spilleren av banen...)
Håper inderlig Start kommer seg i form til neste kamp, og at neste hjemmekamp blir en like stor glede å overvære som Start-VIF-kampen. :D
Ok... så nettopp reprisen av målene i kampen på tv'en... og SVARTE BANANSKALL (jepp, her går det virkelig i kraftuttrykk...) 1. straffe skulle ALDRI vært! Så, til alle dere der ute! Det ble maks 4-4!!
http://fotball.adressa.no/multimedia/archive/00042/start_1_42516a.jpg
http://fotball.adressa.no/multimedia/archive/00042/start_2_42517a.jpg
Heheh... sier vel seg selv når han må ha politieskorte ut av stadion...!?!
http://home.no/elskerstart/kjoptogbetalt.jpg
han endte opp med mye penga mellom henda.
http://home.no/elskerstart/ivm.jpg
http://home.no/elskerstart/sko.jpg
http://home.no/elskerstart/kjoptogbetalt.jpg
han endte opp med mye penga mellom henda.
HAHAHAHA
farsanGT
15-10-2005, 20:35
tipper jævelen fra Huagesund må dømme 2 divisjon et par år nå.
Slik som den knølen Ditlefsen måtte etter slaget i Stavanger i 94!!
frankieboy
15-10-2005, 21:17
Står på TVnettavisen nå at dommeren har en "dårlig følelse ang den første straffen han gav" - altfor lett å komme med det nå, etter å ha ødelagt kampen..
Står videre at han dømte det andre straffesparket - og ventet helt til Aalesundspillerne kom bort til ham og sa at han måtte gi rødt kort, før han gav det røde kortet!!!!
Vi hadde vunnet kampen med 11 mot 11...
oddranekommer
15-10-2005, 21:42
Slapp av, husk at vålerenga skal spille mot oss i siste kamp. Så bare vinn de to neste dere ;)
Fra AaFK's supporter-forum:
"Sambo
Reg: 13.09.2005
Maken til dårlige tapere skal man lete LENGE etter!
Er det ikke straffe når en spiller tar et solid tak rundt livet på Aarøy og slenger ham i bakken?
Jeg blir kvalm av all den uberettigede sytingen fra Start!
--------------------------------------------------------------------------------
100% tillit, 100% støtte
Lagt inn: 15.10.2005 19:26:12 "
Uberettigede sytingen fra Start? Heheh... At Marius Johnsen tar et solid tak rundt livet på Aarøy? Hehe... mmm... riktig... NOT... heh... på reprisen på tv ser en tydelig at Marius Johnsen har hendene ned langs sida... at han ikke holder... så den må de nok se en gang til på.
Og Normark som sier det er lavmålt av oss å klage på dommeren... hehe... jepp, lurer på hva han hadde gjort i vår situasjon...
Jeg forstår at Aafk er høyt oppe etter å ha slått serieleder Start.
Men at Nordmark får seg til å si at kampen er en av de største høydepunkt i norks fotballs historie, (nettavisen) Ja da har ikke han sett mye. Kampen i kveld var ikke god, Aafk fikk som alle vet to straffer og iallefalkl det ene var velidg billig pluss at start fikk ett rødt kort helt ibegynnelsen av 2 omg, dette preget selvsagt kampen. Var ikke langt unna at Start igjen hadde klart det. Men fikk 4-4 målet 5 min for seint. Og AAfk fikk seiersmålet som vanlig ut av ingenting. Joda alt gikk Aafk sin vei i kveld og gratulerer de for det. Men kalle kampen for noe høydare kvalitetsmessig ja det vitner om at en har opplevd lite på fotballbanen.
DayWalker
16-10-2005, 00:17
Eneste få tingene som var positivt i dag var dette for min del:
*En fantastisk Strømstad
*Bra lagmoral
*At "kjøpt og betalt" ropet mitt resulterte i at hele stadion sang det :P
Ellers så er det bare å si kort og godt... Du din dommer faen, måtte du dø!
:lol:
Var vitti når alle var med på den, sittetribunen var helt bananas i dag :P
folk stod å fekta med knytteneven mot dommeren :twisted:
DayWalker
16-10-2005, 00:38
Det var det eneste som gjorde godt i sjela i dag... Jeg skreik så høyt jeg bare kunne det med kjøpt og betalt så halsen revnet eller noe slikt... 20 sekund etter på skreik alle kjøpt og betalt :P
Det jeg opplevde idag håper jeg ikke opplever igjen.
Skjelver ennå, er noe av det verste jeg har opplevd. Holdt på å kaste opp av spenning hehe..og begynte å grine når vi tapte. Men men...
Satser på at dagen imorgen blir bedre men Viking seier.
Var jævlig hvor mange skjellsord som hagglet. Rart ikke banen ble storma egentlig. Joda, vi sørlendinger er sjenerte :wink: Fy faen det var villt..hehe.
Skjelver ennå, er noe av det verste jeg har opplevd. Holdt på å kaste opp av spenning hehe..og begynte å grine når vi tapte. Men men...
Var jævlig hvor mange skjellsord som hagglet. Rart ikke banen ble storma egentlig. Joda, vi sørlendinger er sjenerte :wink: Fy faen det var villt..hehe.
Enga kommer til å gå av med seier både i Stavanger på søndag og i Tippeligaen!!
heia heia de andre supporterne som er her inne bare for å vise hvor kule de er bak tastaturet!
JIPPI!!!
Enga kommer til å gå av med seier både i Stavanger på søndag og i Tippeligaen!!
Hva har det med denne tråden og gjøre?
Ikke svar for jeg vet hva jeg får til svar av deg.
Bittert tap! Jævelig bittert...
Vi kommer godt igang, men så slipper vi oss ned mot slutten av første omgang. Siste del av første omgang, og dommeren, som var en skandale, ødela kampen for oss idag. Vi spiller hele andre omgang med 10 mann, og gutta gjør en fantastisk innsats. Henter seg inn gang på gang, helt til det stod 4-4. Da øynet jeg selv mulighetene for seier, men i etterkant kan man si at vi burde stengt mer igjen. 4-4 og 1 poeng hadde vært gull verdt slik kampen forløp. Det ble litt for offensivt helt på slutten, og vi får et drittmål imot...
Fortsetter vi slik mot Glimt og FFK, og får beholde 11 mann på banen, så er jeg sikker på at vi vinner de to kampene. Jeg er samtidig sikker på at Enga taper poeng i morgen, og i en av de to siste kampene, så løpet er ikke kjørt i gullkampen, men det blir naturligvis langt vanskeligere nå...
Klarer ikke få denne kampen ut av hodet. For en drittkveld dette har vært...
Og alt trolig pga den forbanna dommeren som ødela hele kampen for Start!
Det som er sikkert er at vi sannsynligvis MÅ vinne både mot Glimt og FFK. Med 1 poeng på siste fem kamper og tre tap på rad på bortebane, så må det snart komme en seier, og det skal vi klare i Bodø!
Ole-Bernt
16-10-2005, 10:16
Var det noen som så det opptrinnet hvor Steinar ble puffet/slått ned av Årøy i andre omgang? (ingen av dommerne gjorde det)
Ja oleB. Og Steinar skjelte han loddrett ut etterkampen og tok han ikke i hånda.
Faen dette var virkelig triste saker...
Det er ikke det å tape i seg selv som er ille, for det er jo feir, men når man taper på denne måten er det virkelig surt:(
meg og en kammerat gikk inn på Aafk siden av banen etter kampen og spurte hvor mye de hadde betalt for dommeren og om det var Toyota som sponsa..
så ble vi kastet ut..
syke dommerjævel...
BTW: Sittetribunen var helt rå i dag!
Ole Gilboe Hermansen
16-10-2005, 15:21
Veldig hyggelig at dommeren innrømmer feil ved første straffe, men hva faen hjelper det oss? Har sett på den andre straffen også, meget tvilsomt og det røde kort? Hva var det for noe tull? Synd at en dommer skal avgjøre kampen så mye. Men en stor ros til gutta vår som prøvde virkelig.
Gullet har ikke forsvunnet ennå. Heier mye på Viking og Tromsø i dag.
Henrik Isaksen
16-10-2005, 15:28
Fadervår, du som er i himmelen
La vårt lag holdes skadefritt.
La de gode resultatene komme.
La din vilje skje i Stavanger som i himmelen.
Gi oss idag seier til Viking.
Forlat oss vår skyld,
som vi og forlater våre dommere.
Led oss ikke ut av gullkampen,
men frels oss fra de blå og hvite fra hovedstaden:
For gullet er vårt, gleden og æren i tippeligaen 2005.
Amen.
Dommeren var faktisk ikke så jævlig dårlig.Start var jævlig dårlig og det må dere bare svelge.Synd men sant!
killerwolf
16-10-2005, 15:57
Ta deg en tur på heia, Dildo...slutt og tøys!
:roll:
Vålerengen skuslet bort 2 poeng, Lyn 3, så dette var ikke dårlig. La oss håpe Bodø Glimt gjør jobben i morgen, så kan ta sølv uten å vinne en eneste kamp... :-)
Heia Start!
Rolf Paulsen nr 9
16-10-2005, 20:59
Vålerengen skuslet bort 2 poeng, Lyn 3, så dette var ikke dårlig. La oss håpe Bodø Glimt gjør jobben i morgen, så kan ta sølv uten å vinne en eneste kamp...
Hva er det slags innstilling da?! bra med sølv. men for guds skyld så skal de to siste kampene vinnes.
bodø/glimt og fredrikstad skal knuses!
uansett faen! :twisted:
Greit Rolf Paulsen!
Da regner jeg med å se deg på flyet til Bodø på søndag? Vi stiller i alle fall opp. Men du er vel en medgangssupporter som aldri hadde vært på Stadion før juni 2005?
Selvsagt er det beste gull, men jeg har vært Start-supporter så lenge at jeg har fått med meg to gull allerede og flere år i toppstriden, så jeg er også realist.
Skulle vi få sølv, er det en fantastisk prestasjon, og før kampene i dag, kunne vi teoretisk kommet på 5. plass, men resultatene nå gjør at vi fortsatt kan avgjøre det meste selv med seire, men også komme ned på begge beina om vi mot formodning skulle tape også de to siste.
Med 2. plass får vi et godt utgangspunkt i UEFA-cuppen, og det er absolutt ikke noe å klage over.
Rolf Paulsen nr 9
16-10-2005, 22:36
jeg skal ærlig innrømme at jeg er innflytter til byen og ble start-frelst på min første kamp på stadion, som var mot strømsgodset i fjor.
har sett alle hjemmekampene i år utenom to (rbk og hamkam, pga bryllup og danmarktur). har også vært i stavanger og skien og sett bortekampene der. de fleste vil tenke at jeg er medgangssupporter, og vær så god dere skal få lov til det. så snakkes vi om 20 år...
skal ikke til bodø neste helg da jeg er i belfast på tur med jobb. men håper å se den på web-tv.
det jeg mente med innlegget er at vi må jo gå for å vinne de to siste og ikke tenke at vi har sølvet med to tap.
for all del så er sesongen over all forventning. spillere og støtteapparat skal ha all honnør.
men muligheten for gull er enda til stede. og da blir det for dumt å tenke "jaja vi klarer oss med sølv... så derfor trenger vi ikke å vinne de to siste".
Da er vi jo enige allikevel, Mr. Paulsen!
Velkommen som Start-supporter, vi skal selvsagt gjøre alt vi kan for å vinne de to siste, det er klart.
Alf Qaida
17-10-2005, 14:25
Må jo bevare litt spenning igjen til siste seriekamp.... :)
Rolf Paulsen nr 9
18-10-2005, 13:49
bra vi er enige Rondo. og takk for velkomsten!
og resepten er som følger: vi vinner de to siste og så er vi seriemestere!
forhåpentligvis er det så enkelt som det!
det virker så enkelt når en sier det på den måten
Bare for å velte oss godt den dårlige dommerinnsatsen. Ble det ikke lagt til 5 minutter? De sa det på tv i alle fall. Dommeren blåste av etter 4 tilleggsminutter. Føyer vel seg fint inn i rekken med ergrelser....
Todi fikk vel også et gult kort som var helt bak mål...
den fadervår som henrik skrev.. det hadde jo kansje vært litt artig å hatt en sånn for hver kamp.. ny versjon som vi sa høyt før kampen eller i pausen ellerno.. eller er det jeg som er på bærtur som kan si no så dumt?
frankieboy
18-10-2005, 20:06
den fadervår som henrik skrev.. det hadde jo kansje vært litt artig å hatt en sånn for hver kamp.. ny versjon som vi sa høyt før kampen eller i pausen ellerno.. eller er det jeg som er på bærtur som kan si no så dumt?
Ja, du er på bærtur....
Menigheden-navnet er bra, men vi er alle enige om å ikke dra det lengre enn det...
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.