Se full versjon : Beste kjøpet til Solér og co?
flaxxlodd
05-10-2005, 21:51
Etter min mening er det kjøpet av Atle Roar Haaland og\eller Alex Valencia.
Kjør debatt
Iver Mykland
05-10-2005, 21:54
Enig med deg der
Uenig med deg der
hvorfor ?
hvem mener du ?
1. Jeg mener at Alex Marcel Valencia er det desidert beste kjøpet Erik Solèr og Start har gjort! Han er regissøren bak veldig mye av det offensive Start foretar seg, og det taler igrunnen for seg... Han leverer stort sett på et meget høyt nivå i hver kamp, og det går lang tid mellom hver gang Alex spiller dårlig, noe som ikke er så normalt for flankespillere! At Start fikk en klassespiller med internasjonalt snitt for kun 300 000, er et røverkjøp! Og grunnen til at dette nettopp kan kalles et røverkjøp, er den fenomenale utviklingsarenaen han har hatt her i Kristiansand!
2. På en god nummer to har jeg Atle Roar Håland. Hentet for 350 000 fra MK, og har vist seg som en stabilt solid stopper fra dag en. Utvikler seg hele tiden, og kommer til å bli enda bedre med årene. Det er jeg sikker på!
3. Stefan Bärlin! Han har ikke slått ut i full blomst enda. Dels pga at han har vært noe ukomfortabel med spillesystemet og dermed sittet endel på benken. Men det vi har sett av han viser at han vil bli bedre og bedre, og kanskje en hit i Kristiansand etterhvert. Jeg tror vi får langt mer glede av Stefan enn overgangssummen på mellom 1,5 og 2 millioner skulle tilsi, og det sier alt om hvor stort potensiale han har når han bare blir 100% fortrolig med spillestilen, og det nærmer seg allerede...
PS: Nå har jeg tatt forbehold om at det er KJØPENE som teller her. Altså de spillerne vi har gitt en overgangssum for. Start har jo også signa spillere som Todi, Joey, Borgersen osv osv, og flere har vist seg å være meget gode spillere!
flaxxlodd
05-10-2005, 22:52
Det skal jo også nevnes at Ben Wright ble hentet av Solér og co.
Vi hadde mest sannsynelig spilt 1.divisjons fotball ennå hadde det ikke vært for denne fantastiske briten :D
Ben kom vel gratis, men han har absolutt gjort en meget god jobb, og vært en bra sign!
I den elendige sesongen 2003 scoret han 13 mål som spiss, og var med det med å "reddet" Start fra nedrykk til 2. divisjon(!!)
I fjor scoret han 15 mål fra sin venstre kant posisjon, noe som gav oss mange av poengene vi rykket opp med! Sesongen i år ble ødelagt av en trøblete vinter med kneskade. Og det toppet seg jo med to benbrudd midt i sesongen.
Jeg er overbevist om at Ben igjen kommer til å banke inn mål for Start! Det er ikke mange som er like målfarlige som det Ben er fra sin venstre kantposisjon...
Alex Valencia er det desidert beste.
Atle Roar Håland som en god nr2. Håland som ettermin mening var Starts aller beste spiller ifjor.
Igrunn har de fleste kjøpene han har gjort de siste 2-årene vært gode.
Soler er en utrolig profesjonell mann og som jeg er svært glad for at vi har i klubben!
Borgersen er vårt beste kjøp.
Borgersen er vårt beste kjøp.
Bård kom vel vederlagsfritt...
Men en kanonsign av en klassestopper var det virkelig, selv om det lenge lå i kortene at han ville tilbake til Kristiansand!
Bård kostet opp mot millionen i overgangssum tror jeg.
Synes å huske at beløpet var mellom 700.000 og 1.000.000, uten at jeg er sikker på at det er riktig.........
Ifølge Fædrelandsvennen er Bård Borgersen enig med Start om en toårskontrakt. Kristiansanderen er under kontrakt med danske Aalborg, men klubbene skal være enige om en overgangssum
Alf Qaida
06-10-2005, 10:07
Beste kjøp? Selvsagt Johannes Hardarsson!!
Supermann
06-10-2005, 10:18
Det er ingen tvil om at Start de siste årene har signet gode spillere for utrolig lave summer. Det er rett og slett jævlig imponerende hva de har fått til for "småpenger".
Klarer ikke helt å sammenligne de ulike spillerne, vanskelig å vite hvem som er viktigst for laget, men Valencia, Håland, Hardarson, Bärlin, Garba, Todi osv. har jo alle slått til.
Nyarko er derimot et glemt kapittel. Men det sier jo noe om resten av midtbanen når han ikke fikk spilletid :D
mr_harald
06-10-2005, 10:22
Alex Nyarko
Giovanni
06-10-2005, 18:03
David Hansen.
Stor fan av denne mannen, og gleder meg til og se han slå ut i full blomst igjen....
Bortsett fra det, så vil det være vanskelig og komme utenom Alex Valencia, Bård Borgersen, Atle Roar Håland, og ikke minst Johannes Hardarsson.
Sistnevnte syns jeg personlig har vært undervurdert i den flotte sesongen vi har hatt, og har kanskje vært vel så viktig som de to små på midten.
Så håper jeg virkelig at han starter de siste kampene, så lenge han ikke er suspendert.
Ikke glem Jon Midtun Lie her da.
Glemmer aldri i spessielt kampene i vår-sesongen der han gjorde mildt sagt en fantastikst jobb!
noen som vet hvordan det går med david hansen? Den siste skaden var jo ikke så alvorlig så han bør jo snart være med igjen.
Lloyd-SDC
07-10-2005, 13:36
Atle Roar håland. Pga farten og roen han har tilført laget. I tilegg kommer engedal mye mer til sin rett ved siden av håland da de har komplimentære egenskaper. kan bli et interresant stopperpar når Bård gir seg!
Gjorde ikke noe at vi tok han fra Mk i tilegg :mrgreen:
aljahnsen
07-10-2005, 18:30
Heilt enig :)
Min ragering
1. Alex Valencia
2. Atle Roar Håland
3. Bård Borgersen
4. Bala Garba
5. Stefan Bärlin
6. Ben Wright
7. "Joey"
8. Todi Jónsson
9. Jon Midtun Lie
10. Bjarte Lunde Aarsheim
beste signering er Glenn Andersen
bob hund
11-10-2005, 00:12
Stefan Bärlin!
Rolf Paulsen nr 9
11-10-2005, 13:44
Topp 3 skiller seg klart ut
Alex Valencia, Atle Roar Håland og Bård Borgersen.
Men det skal sies at det til nå ikke har vært noen skikkelig dårlige kjøp.
Alex Nyarko var jo ikke dårlig, men complete crap.
DayWalker
11-10-2005, 13:58
Beste signering til Soler er vel uten tvil Tom Nordlie? :P
Rolf Paulsen nr 9
12-10-2005, 16:11
hør hør!
er vel kanskje den viktigste signeringen det ja
Synes dressen han hadde på Bislet var fin.Må bli det beste kjøpet til nå!
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.