Se full versjon : Valencia "dopet"?
Reservesamen
05-10-2005, 22:33
Alex har fått satt smertestillende sprøyter for å kunne gjennomføre kamp. Vil Start vinne gullet ved å fuske?
http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/tippeliga/article468872.ece
farsund il
05-10-2005, 22:42
tull...!sikkert noem misunnelige pappagutter fra oslo som står bak dette
utlending
05-10-2005, 22:45
Jeg synes nå dette med smertestillende er litt av ett storm i ett vannglass. Her i Nordamerika brukes det nesten til daglig i NHL, baseball, amerikansk fotball, baskett, osv. I NHL alene er det ett voksende antall spillere over 40 som har brukt smertestillende for småskade i 15-20 år uten at det har ødelagt karrieren.
Det er klar det medisinske apperatet i klubbene må være forsiktig, og ikke bruke det for større skader, men å si att det burde forbys er tull
killerwolf
05-10-2005, 22:55
Er ikke noe nytt at dette skjer i Norge heller. Er jo bare midlertidig at Valencia får smertestillende...til gullet er sikret!
Han blir nok friskbeint i løpet av høsten/vinteren!
Ole-Bernt
06-10-2005, 07:23
Han er ikke "dopet", slik jeg leser det.
Ikke noe er ulovlig,
det medisinske støtteappapratet vurderer behandlingen som forsvarlig og
Alex selv ønsker det.
Jeg mener å huske at Panzer fikk smertestillende injeksjoner for å kunne spille noen kamper på vårparten i fjor...... så Vålerenga er ikke helt uskylidge der de heller.
Andreas
Tatt fra Klanens forum, så...
...Ser ikke ut som vi er alene?
"Andreas" fikk også bekreftelse fra andre i forumet at Panzer hadde fått slik...
Bedreviter
06-10-2005, 08:48
Det er vel kundoping når det er prestasjonsfremmende midler det er snakk om. Her har Valencia fått noen sprøyter som reduserer smertene hans, hvorfor noen skal ha interresse av at Valencia skal ha mer vondt enn det han trenger er heller sært.
Man kan alltids rotfylle uten bedøvelse, men hvis en ikke må så vil en helst unngå det. Blir ikke noe flinkere til å spise av den grunn.
michael collins
06-10-2005, 09:28
Dette handler ikke om dop, men om det er etisk forsvarlig å gjøre en spiller som faktisk er skadet i stand til å gjennomføre kamper. NFF mener at det ikke er det, Start mener at det er det. Jeg synes saken i høyeste grad er verdt å diskutere, man setter en spillers fotballframtid i fare ved ikke å la ham bli frisk igjen før han spiller. At Valencia selv godtar dette er uvesentlig. Når Start kjemper om seriegullet vil han selvsagt føle et sterkt press for å bidra så lenge han kan holde seg på beina.
For noe forbanna vås!!! Denne "nyheten" er det dummeste jeg har hørt på lenge!!! 90% av alle spillere på toppnivå har vel en eller annen gang i karrieren fått 2 parasett, 1 sprøyte kortison i kneet eller en bedøvelse i ankelen!!!! Og så er dette plutselig en nyhet når Alex heldigvis reiser hjem fra landslagstrening for å få hvile ut skaden sin??!! Nei, her er det noen som vil lage orkan i et vannglass! Dustenyhet spør du meg. Hvis det i det hele tatt kan kalles en nyhet...
Det er selvfølgelig ikke optimalt at en slik skade bedøves og ikke får leges helt, men Martin Andresen har jo kjørt like hardt på selv om han har vært skada. Skal ikke se bort i fra at han også har fått ei sprøyte før en av de siste kampene. I dette gamet er man villig til å gå litt på akkord for å sikre gull. Tror nok det medisinske apparatet i Start veit hva de gjør. Alex er en verdifull spiller for Start og de vil jo absolutt ikke ødelegge gutten. Er jo som å drite i brønnen det. Alex er også klar over hva han utsetter seg for og vet vel når kroppen har fått nok. 3 kamper igjen og så kan han fokusere på å bli helt frisk.
Dette er jo helt latterlig.
1. Valencia har selv ønsket dette. Selv før han sa det selv skjønte jo alle det, at Start ikke har presset han til å bli bedøvet. Noen som tror at trivselen til spillerne i Start hadde vært så bra hvis de hadde blitt presset til å spille selv med skade??
2. Valencias skade er hauset opp. Et profesjonelt team i Start har kontroll på hver enkelt spillers helse, og kjenner spillerne best. Landslagslegen treffer Valencia kun sporadisk. Er vel ingen tvil hvem som vet best her.
3. Starts lege hevder skaden ikke blir større pga dette.
4. Det finnes garantert mye flere smertelindrende medisiner som brukes før kamp for å dempe småskader, hodepine, nervøs mage, osv osv. Etisk forsvarlig? Tja, jeg tar heller noen paracet istedenfor å sykmelde meg fra jobb. Hvorfor kan ikke spillerne gjøre det samme?
5. Saken er hauset opp fordi en sprøyte høres så skummelt ut. Det er da vitterlig snakk om ei lita sprøyte med en knøttliten lokalbedøvelse som kun varer såvidt en kamp!
6. At dopingfolka er trukket inn er en skandale. Dette har ingenting overhodet med doping å gjøre. Like lite som kaffikoppen til ho derre håndballspilleren eller hva det var som fikk gjennomgå for noen år tilbake. Men det skaper overskrifter og spekulasjon bare ordet doping blir nevnt. Skandaløst spekulativt av pressen.
7. Nok en gang blir folk lurt av tabloid presse som KUN er ute etter overskrifter. Forrige landslagssamling var det mora til Valencia som fikk gjennomgå etter feilaktig fremstilling av oppveksten hans. Og noe tull med en bytur som viste seg å være en kopp kaffi. Er det norske folk så latterlig dumme og fullstendig uten evne til å tenke bare litegranne selv? Etter alle disse år med VG, Dagbladet, Se&Hør, m.fl, så tror vi fortsatt at disse mediene gjengir 100% sannhet, uten å legge til litt for å selge søpla si?
8. Igjen: Valencia fikk litt bedøvelse for å slippe å bli hemmet av smerter. Ankelen fungerte jo tydeligvis bra nok til at han ble tatt ut på landslaget, så det kan ikke ha vært den skumleste skaden?
9. Valencia fikk hvile to dager ekstra etter hver kamp pga dette. Det må vel sies å være et bevis på ansvarlighet?
10. Sesongen er straks over. Start kjemper om seriegull! Hallo, hørte du? Seriegull! For to år siden var vi slaktoffer i 1.divisjon, og tapte mot Oslo Øst og MK! Det er klart gutta tar ut det siste for å klare å stå løpet! Så får det heller bli et par uker ekstra med restitusjon etterpå.
11. Jeg har vel ikke peiling på de faktiske forhold eller medisin, men dette er nå min måte å tolke media på. En klype salt og litt sunn fornuft. Men blir drittsur når folk lar seg påvirke av historiens største maktmisbrukere i landet: Media!
Bruk sunn fornuft folkens!
Hvis det fortsatt er noe som heter det.
Denne saken er fullstendig latterlig, og burde aldri ha kommet i media.
Like dumt som at Riise sender SMS. Latterlig. Jeg er så drittlei av den elendige og utrolig usaklige pressen vi har! Hva gjør de egentlig på journalistutdannelsen? Det lukter jobbfyll lang vei.
Grrrr!!!! :twisted:
Ole Gilboe Hermansen
06-10-2005, 11:13
Dette er en storm i et vannglass. Føler landslagslegen at det er et problem, så ta det opp med Start og ikke gå ut i media. Ellers er jeg enig med jensm.
utlending
06-10-2005, 16:16
Ser at dette er ett tema i Skottland også:
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/internationals/4313080.stm
Lee McCulloch vil ta smertestillende for å kunne spille mot Hviterussland.
En interresant ting som kommer ut - noen medisinske eksperter sier at hvis man tar smertestillende sprøyte skal man ikke gjøre det mer en 3-4 ganger i året.
Notch Johnson
07-10-2005, 18:39
Jeg slet med beinhinnebetennelse for noen år siden og tok 2 paracet før kamp.. Var jeg dopet da?? Føltes ikke slik.. :lol:
aljahnsen
07-10-2005, 18:39
Tullball
Dette er da heller ikke snakk om noe doping. Langt derifra. Det er satt spørsmålstegn ved om det er etisk riktig å sette sprøyte for at en spiller skal kunne gjennomføre en kamp uten smerter.
Her har Alex valgt å hjelpe alt han kan i gullkampen, og har i samråd med lege bestemt ønsket å sette disse sprøytene. Helt greit etter min mening, og jeg er ganske sikker på at det ikke vil få konsekvenser for videre karriere. Noe slikt hadde Start garantert ikke gamblet med!
Saken er blåst helt ut av proporsjoner i media...
Mer enn 1 ukes hvile og behandling, etter sesongen er over, vil gjøre Alex fit for fight igjen!
Noen som reagerte på Svein Enersens spalte i FVN idag?
Han skrev her en hel side "søppel" om at det var dumt av Soler og Nordlie å komme til bislett for å klargjøre saken...
Er det mulig egentlig?
gultogsvart
08-10-2005, 01:37
Noen som reagerte på Svein Enersens spalte i FVN idag?
Han skrev her en hel side "søppel" om at det var dumt av Soler og Nordlie å komme til bislett for å klargjøre saken...
Er det mulig egentlig?
Jeg er enig med godeste Enersen; jeg synes det var dumt! De kunne klargjort saken uten å troppe opp på treningen..
Hehe..har faktiskt aldri vært mer uenig med Enersen der.
Jeg mener det var viktig og få klargjort saken fortest mulig og det har Soler nå gjort. Så får det heller være... BRA at det tas tak i dette her. Hvis dette hadde skjedd bak "fire-vegger" kunne faktiskt folk ha trodd hva som helst om Valencia og Start. Det hadde aldri kommet ut slik som det har gjort nå.
Enersen nådde hvertfall mine grenser i dagens fevennen, tror ikke jeg har lest mer søppel fra en journalist!
Bedreviter
08-10-2005, 09:54
Er snart på tide at folk forstår at en journalist sin oppgave ikke er å tilbe, men å stille spørsmål... En journalist skal aldri stå fremst og dra igang takten, en journalist skal stå bak og stille de ubehagelige spørsmålene... en journalist skal helle kaldt vann i hodet på alle, en journalist skal være nøktern og objektiv... Enersen skaper iallefall debatt, og forhåpentligvis tenner han gutta litt ekstra. er det vanskelig å forstå?
Joda, Bedreviter. En journalist skal gjøre det du sier og det er viktig for samfunnet med en kritisk presse.
Men er kritisk presse det samme som overskriftsjeger?
Presse: Alex drakk seg full før kamp sist landskamp.
Fakta: Han tok en kopp kaffe på en kafe.
Presse: Alex dopes nesten mot sin vilje av grusomme Startleger.
Fakta: Han har selv hatt lyst på litt smertestillende som demper smerten ved en liten hevelse. Dog strengt overvåket av legen slik at det ikke er fare for helsen.
Presse: Jeg har alltid hatt troen på at dette Startlaget kan gjøre det stort.
Fakta: Samme mannen uttrykte stor bekymring for Starts svake lag og manglende innkjøp bare noen måneder tidligere.
Presse: Alex har hatt en grusom oppvekst uten noe som helst omsorg.
Fakta: Sannheten var langt fra dette. Det gikk ikke bare utover Alex, men også moren som fikk dette servert i fleisen fra pressen.
Presse: Riise sender sjekkemeldinger til halve Norge!
Fakta: Er dette kritisk presse? Var dette viktig for folket å få belyst?
Og sånn fortsetter det i lange baner.
Pressens oppgave er å være kritiske og bringe flere sider av saken frem i lyset. Også de ubehagelige.
Men dette skjer jo ikke.
Istedenfor å være kritiske, tar de tak i enkeltsitater og gir dem nytt innhold, helt borte fra konteksten de ble sagt i. Vet journalistene i dag i det hele tatt hva kontekst er for noe?
Enten er dagens journalister komplett inkompetente, eller så har de overordnede som presser dem til løgn og halvsannheter for å skaffe saftige overskrifter som selger aviser. Jeg tror det siste. Kanskje bortsett fra Enersen som faktisk bare er en lettvekter som alltid løper i vindens retning.
Hvorfor er det slik at så mange kjente helst ikke vil si noe til media? Jo, de vet at det de sier blir tatt ut av kontekst, og gjort til helt andre overskrifter enn hva journalisten hadde forespeilt dem ved intervjuet. Det finnes ikke noe rom for forsnakkelser eller vage formuleringer i det hele tatt. Er man ikke kløpper i å ordlegge seg så er man solgt.
De det går utover er våre egne. Landslaget, klubblaget, samtlige topputøvere som blir forfulgt av dette skandaløse og pengegriske mediemonsteret. Vi trenger ikke på død og liv vite at Alex har drukket før kamp når han faktisk ikke har det.
Vi vil gjerne høre sannheten og gjerne skråblikk, men det bør nå i det minste være sannhet. Og ikke oppspinn og forsøk på å skape stormer fra en presse som tydelig har mistet alt gangsyn og dermed har degradert seg selv til å bli mest mulig lik Se&Hør.
Før trålte jeg nettaviser og leste papiraviser mye. Nå gidder jeg omtrent ikke lese mer. Det som står der er:
- Som oftest løgn og halve sannheter
- Som oftest komplett irrelevant og uinteressant
- Skadelig for Start, skadelig for landslaget
- En forvridd sannhet som kun finnes i hodet på hjernevridde journalister
Og pressen vet godt at de har ekstremt mye makt i landet. Da burde de opptre mer ansvarlig og bruke makten sin til folkets beste. Ikke misbruke den til pengekassas beste.
Sukk....
Bedreviter
08-10-2005, 12:59
Det er en kjennsgjerning at norske aviser er noen lettevktere når det kommer til det å debattere fornuftig, så vi bør være vant til det. Men Enersen får vel mye pepper (tenker ikke bare på en sak nå), hver gang fyren sier noe kritisk om Start i sin spalte så er det omlag 10 stk på dette forumet som reagerer som om han hadde snakka dritt om moren dems...
Jeg er ikke så altfor imponert over Enersen selv, men iblant blir det vel mye "åhhh. Enersen er en jævla idiot fordi han sa noe dumt om Start", istedet for saklige motsvar... Dette var forresten en stor avsporing :)
Det virker som det er veldig mange naive idioter i dette langstrakte land. Ja man er veldig naiv om man tror at det er bare Valencia som har fått ei sprøyte i kroppen før en kamp. Dette skjer ikke bare i de to øverste divisjonene. Garantert lengre ned i systemet.
Steffen Iversen går ut og sier at det blir falskt. Skal sette en del på at han er en av dem som har fått ei sprøyte før kamp. SÅ mye som han har vært skadet opp igjennom. Nei vei for egen dør.
DayWalker
14-10-2005, 13:06
Ser ut som Valencia skal spille i morgen UTEN sprøyte... Så slipper folk mase noe mer om akkurat den biten.
Ikke bare Valencia som før sprøyter!!!
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=293971
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.