Se full versjon : Hva har du sagt Wiggen?
– Etter kampen kom han bort og sa til spillerne mine at de ikke hadde en sjanse hjemme på Eik. Det var dumt sagt, og det har vært med på å tenne spillerne ekstra foran dette møtet, sa Eik-treneren.
http://tb.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20051007/SPORT/110070273/1003
Jeg gremmes når jeg leser dette, er det mulig?
Muligens at pressen har blåst det opp noe, men noe er det i det.
aljahnsen
07-10-2005, 21:30
Ikke bra, hvis dette er en realitet
Sikkert en god del blåst opp av media.
Bård Wiggen<3
bård wiggen i et nøtteskall
Rolf stått opp på feil fot i dag?
Å pøse ut med krigsoverskrifter over to linjer i ei bygdeavis er vel å overreagere?
Tønsberg
07-10-2005, 22:38
Rolf stått opp på feil fot i dag?
Å pøse ut med krigsoverskrifter over to linjer i ei bygdeavis er vel å overreagere?
Tønsbergs Blad er ikke ei bygdeavis, Tønsberg er faktisk en flott by.
Bedre å bo i Tønsberg enn midt i bibelbeltet.
Uttalelsen til Bård Wiggen er latterlig da.
Bård Wiggen hudfletter MK
AV LEIF KVERNELAND, 07.10.04 - kl. 11:52
Stars hjelpetrener og eks-hovedtrener, Bård Wiggen, påstår både spillere og treningsmiljø i MK er dårlig, og at det stinker av samarbeidet mellom spillerutviklerne i MK og Vigør.
– Spillerutvikler Oddbjørn Fiskå i Vigør deler leilighet med kompis Vidar Steensnæs i MK. Fiskå anbefaler derfor sine beste unge spillere å gå til MK i stedet for Start som er det eneste og beste alternativet på Sørlandet. Hvorfor skal en 16-årig landslagsspiller trene med dårlige spillere og i et dårlig treningsmiljø i Mandal? Man blir ikke Tippeligaspiller i MK. Men det gjør man i Start som allerede er en Tippeligaklubb, påstår Bård Wiggen.
Forkastelig
Juniortrener og spillerutvikler i Vigør, Oddbjørn Fiskå, blir rasende når han hører hva Wiggen har uttalt.
– Dette er en stor fornærmelse overfor meg når Wiggen påstår jeg forfordeler spillere til MK. Måten Start går frem overfor våre talenter er også forkastelig. Bård Wiggen og Erik Solér møter opp på skolen til talentet Krister Kleiven (16) for å snakke med ham uten han har rådgivere rundt seg, der de i klare ordelag forteller unggutten at det å trene med MK er synonymt med å brenne alle broer i fremtiden til Start. Slik fremgangsmåte er under enhver kritikk. Vi i Vigør er ikke blitt informert om dette engang. Jeg kommer til å ta dette opp i med ledelsen i klubben vår. Når det gjelder Krister Kleiven var min anbefaling til ham å bli i Vigør i minst ett år og samtidig hospitere enten i MK eller Start, sier en sint Oddbjørn Fiskå.
Fiskå har vært i Vigør i fem år, og har blant annet hatt både Sven Fredrik Stray og Steffen Hagen under sine vinger.
For dumt
MK-trener Svein Hansen tror nesten ikke sine egne ører når Lindesnes lekser opp det Wiggen har sagt om MK.
– Utspillene fra Wiggen er så dumme at jeg ikke gidder å kommentere dem. Start kjøpte tross alt Atle Roar Håland av oss i fjor for 650.000 kroner og var veldig interesserte i Leif Gunnar Smerud som nå spiller fast i Lyn. En Tippeligaklubb. I tillegg er Viking interessert i både Kjetil Myrvold og Sven Fredrik Stray. At Wiggen er bitter og hevngjerrig på grunn av de dårlige prestasjonene han leverte som hovedtrener for Start i fjor, får stå for hans regning, sier Svein Hansen og rister på hodet.
Supertalent
Bakgrunnen for uttalelsene til Wiggen er kampen om supertalentet Krister Kleiven (16) fra Vigør. MK-trener Svein Hansen har invitert Kleiven til MK for å trene med dem en tid. Slik at Kleiven kunne se om MK var en klubb han kunne tenke seg på sikt. Dette frarådet Start og Bård Wiggen ungutten fra Vigør.
– Ifølge sikre kilder i Vigør er Krister Kleiven nærmest blitt truet av dere i Start til å ikke trene med MK. Hvis han skulle gjøre dette ville han brenne alle broer med Start i fremtiden. Stemmer dette?
– Vi prøvde å tegne et bilde av at vi ønsker ham i Start nå og ikke om to år. Derfor mener vi at det absolutt ikke er et poeng for Kleiven å trene med MK når han likevel skal til oss. Hvorfor skal Kleiven reise helt til Mandal for å trene med det nest beste laget når det desidert beste ligger kun få kilometer unna ham, spør Wiggen.
Bedre i Start
Hjelpetreneren i Start hevder også at Kjetil Myrvold på langt nær kommer til å bli en like god fotballspiller som Leif Otto Paulsen. Paulsen gikk fra Vigør til Start foran årets sesong, og har kun spilt minutter på Starts A-lag i år. Myrvold gikk fra Start 2 til MK foran årets sesong, og har allerede utmerket seg på landslaget for U 19-spillere, samt vært på treningsopphold med Viking, og i tillegg spilt 20 A-kamper for MK.
– Leif Otto Paulsen er hele tiden sammen med bedre spillere og har et langt bedre treningsopplegg enn Myrvold har i MK. Derfor vil både Leif Otto og ikke minst Krister Kleiven utvikle seg bedre i Start, påstår Wiggen.
http://www.lindesnes-avis.no/
Sikkert blåst av media dette også, men artikkelen gir et voldsomt negativt bilde av Wiggen som spillerutvikler for andre enn Start supportere.
Men poenget i denne saken var at små uttalelser kan ende opp som store greier som motstander lagets supportere kan bruke som "hat" uttaleser mot Start. Hadde du vært fra Tønsberg og lest dette om Wiggen hadde man ikke tegnet seg et positivt bilde av Start akkurat. Samme med artikkelen i Lindesnes, tegner et grådig og usympatisk bilde av Start, enten man er supporter til et annet lag eller nøytral.
Men nå skal det sies at det har vært mange rare saker om Start i media i år som ikke har vært veldig positive, sist sprøyte saken til Valencia med en åpen krangel mellom Soler og Hareide.
Wiggen går hart ut mot bønda i lille-Tønsberg og lille-Mandal! Hehe..
Begge to er sikkert utrolig mye blåst opp vil jeg tro. Kan ikke se for meg Bård Wiggen sier akkurat dette... Gøy å høre hva han sier til en mye større og mer seriøs avis som FVN imorra.
Forøvrig er jeg enig i mye Wiggen sier om MK. Men mye av det synes jeg han kunne holdt tilbake.
Bedreviter
07-10-2005, 23:44
– Etter kampen kom han bort og sa til spillerne mine at de ikke hadde en sjanse hjemme på Eik. Det var dumt sagt, og det har vært med på å tenne spillerne ekstra foran dette møtet, sa Eik-treneren.
http://tb.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20051007/SPORT/110070273/1003
Jeg gremmes når jeg leser dette, er det mulig?
Muligens at pressen har blåst det opp noe, men noe er det i det.
Offensiv, cocky holdning er kanskje ikke populært blant sørlendinger generelt, men selv så synes jeg det er bra at han viser tro på eget lag. Om motstanderen blir trist over at Wiggen er frempå og slenger litt med leppa angående kvalitetsforskjellen på lagene er da ingen krise.
Man går ikke bort til motstandere laget rett etter kamp uansett.
Om dette hadde stått i fvn hadde det vært greit, men ikke oppsøke spillerne etter kampen liksom.
Rekdal hen på benken til Borgersen etter at Vif slo Start i cupen....
Bedreviter
08-10-2005, 00:00
Man går ikke bort til motstandere laget rett etter kamp uansett.
Om dette hadde stått i fvn hadde det vært greit, men ikke oppsøke spillerne etter kampen liksom.
Rekdal hen på benken til Borgersen etter at Vif slo Start i cupen....
husker ikke hva som skjedde mellom Borgersen og Reka jeg....? Men hvis han sa "dere er sjanseløse neste gang" tok han iallefall feil :)
En annen ting er det å si noe rett etter en kamp for å "gni det inn", men her har kanskje Wiggen prøvd å skaffe seg et psykologisk overtak før returmøtet, og synes han er unnskyldt. Om Start 2 knuser Tønsberg 5-0 til helga og det ikke loengre er noe å spille om, da vil det heller være mindre smart av Wiggen å gå bort til motstanderne og håne dem. Men så lenge det er i forkant av kamp så skal man tåle litt drittslenging frem og tilbake.
flaxxlodd
08-10-2005, 00:08
Jeg tror det hele ligger i et personlig nag fra Wiggen sin side.
Mannen var jo trener for laget som 3 ganger på 1år ble ydmyket av MK.
gultogsvart
08-10-2005, 01:41
Wiggen er jo unødvendig sleivkjeftet da.. Det så vi jo etter Aalesund-kampen i fjor også. Han har vel ofte litt rett, men det er unødvendig å skulle blåse opp triumfer på den måten. La spillet på banen tale for seg selv!
Notch Johnson
08-10-2005, 08:43
Wiggen høres jo ut som Murinho i sine uttaleleser, og de er jo ikke særlig populære...
Bedreviter
08-10-2005, 09:46
Wiggen høres jo ut som Murinho i sine uttaleleser, og de er jo ikke særlig populære...
Uttalelsene til Maurinho er ikke populære, men han har jo sagt at han er "hestkuk" for å få vekk oppmerksomheten fra spillerne sine, og ingen kan si at ikke Chelsea er suksessfulle... En Maurinho-holdning er kanskje ikke å forakte...selv om det lukter vondt
Per Christian Dversnes
08-10-2005, 11:22
Mourinho er et geni!
Måtte han ta over etter Sir Alex :)
tenk å kaste bort karrieren sin på Chelsea!!
– Etter kampen kom han bort og sa til spillerne mine at de ikke hadde en sjanse hjemme på Eik. Det var dumt sagt, og det har vært med på å tenne spillerne ekstra foran dette møtet, sa Eik-treneren.- Tom Nordlie ringte meg og sa at det er større sjanse for at vi vinner enn at Moldova slår Brasil. Men de får komme med hva de vil. De kommer til å falle på sin egen hovmodighet, sier Kristoffersen.
http://www.dagbladet.no/sport/2005/10/08/445741.html
Man kan sikkert si mye rart om Bård Wiggen, men dagens Dagblad-artikkel setter Kjell Kristoffersens troverdighet i et noe dårlig lys.
Enten driver Starts trenerapparat systematisk trakasering av Eik-treneren, alternativt har Kristoffersen sin egen agenda for å bakvaske Start.
Ole-Bernt
08-10-2005, 13:27
Kildekritikk.
Hvorfor har avisen kun info fra tredejmann og ikke direkte fra den som så det?
Bedreviter
08-10-2005, 14:05
Større sjanse for at Eik-Tønsberg vinner enn at Moldova slår Brasil... det er da iallefall ikke negativt sagt, hadde Nordlie sagt at det var mindre sjanse derimot...
Snakker om å gjør ei fjør til fem høns. Kan det være så enkelt at dette er noe som er mediaskapt for å lage litt temperatur foran returmøte? Tror Wiggen er en kjernekar som kun vil Starts beste.
DayWalker
08-10-2005, 14:11
Tror også Wiggen kun vil Starts beste... Er vel litt blåst opp dette (?)
Reservesamen
08-10-2005, 21:23
Hvilken agenda har Rolf Eivind egentlig. Skulle nesten tro at han ønsker Wiggen til Mandal.
Dette er en filleting, som blir blåst opp av Rolf. Wiggen og alle andre trenere slenger med leppa. sånn er det bare. At Tønsberg-treneren nevner dette i lokalavisa for å forsøke å sverte Start er forståelig. men jeg spør igjen:
Hva er Rolf's agenda?
Du æ mæ faen mæ en idiot rolf, her klager du på at start har fått møe negativ omtale idet siste, så slenger du faen mæ ud denne linken, bruk hodet.................
Jeg var på kampen og den var helt grusom. Var faktisk ufortjent at Start klarte opprykk. Eik spillerne var enormt aggresive og spilte ut Start i 1 omgang. Itillegg brant de 1 straffespark i andre omgang.
Det var dette jeg fryktet, at man gir motstanderen en enormt "go" med slike uttalelser og da skal de faen meg hvis at de er bedre enn som så.
Heldigvis endte det med opprykk, men det var på nære nippet.
Min agenda er at å "fyre" motstanderen med slike latterlige ting kun svekker din egen sjanse til i dette tilfellet opprykk.
I MK tilfellet kan man ikke "true" en spiller til å spille for Start ved å si at man brenner alle broer til klubben.
Til Espen: Det er pga slike "utspill" klubben får en hel del negative oppslag, og det er det jeg setter fokus på.
Kanskje på tide å skjønne at alt som står i de jævla avisane ikke stemmer, samma faen om de blei fyrt opp av det, vi æ i andre å det æ det viktigste, va mk anngår så gir æ faen, måtte heile byen brenne ned, de kan jo hoppe på elva, det æ jo flere som har brøvd det tidligere uten særlig hell.
Selvsagt stemmer ikke alt, men det er noe i det selvsagt. Tror ikke ting bare "dukker" opp helt uten videre. Trenger jo ikke lese avisen hvis alt som er negativt for meg er usant.
Ser du har moderert overskriften din.
"Hvem tror du at du er, Wiggen!"
Greit nok at du modererer deg selv. Men kunne kanskje skrevet;
"Hvem tror jeg at jeg er!" i stedet?
Alle ser jo at dette er blåst opp av media. Og at styret i supporterklubben sluker dette rått og blåser det enda mere opp med krigsoverskrifter er da betenkelig. Synes ikke Wiggen fortjener å bli satt i gapestokk av sine egne på grunn av en fillesak.
Dette er jeg som enkeltperson som synes det er å gå for langt. Det å gi et lag ekstra inspirasjon foran et slikt møte på den måten står jeg for er helt latterlig. Og det holdt på å gå så veldig veldig galt, det var kun flaks som sikret oss opprykk til 2 divisjon.
Og nei, jeg setter han ikke i gapestokk, jeg stiller spørsmål om hvordan man opptrer ovenfor antatt svakere motstanderne og dere sjanser.
Men nå kommer det ikke flere svar fra meg på denne tråden, de som ser poengt skjønner hva jeg er ute etter, de som ikke gjør det kan lese tråden en gang til.
Rolf: Du kan ikke skrive innlegg på forumet for din egen regning, når det på venstre site står:
Rolf Eivind
Styremedlem / Site admin
Da blir med ett innlegget ditt en mening fra - ikke en privatperson - men fra nettstedets administrasjon og et styremedlem.
;-)
Og at styret i supporterklubben sluker dette rått og blåser det
Det var denne jeg viste til, men det står for min regning. Er noe annet å legge på forsiden, mine meinger på forumet er private.
Måtte bare få med dette også.
Kjenner godt til det dilemmaet. Dessverre vil nok alltid folk henge seg ekstra opp i det når et styremedlem skriver private innlegg. Det er vel forresten en del av det å ha et styreverv, at man må moderere sine offentlige meninger en del.
For det er vel ikke helt på jordet å anta at du tar med dine private meninger på styremøter?
;-)
Forresten bør Wiggen få fred. Han fikk ufortjent mye pepper det året han var hovedtrener. Folk klarte ikke se de store linjene og skjønne at laget ikke kunne annet enn å måtte gjennom en slik sesong. Og Wiggen var mannen som tok på seg drittjobben.
Så er det jo dette med media, som jeg liker så "veldig godt" for tiden. Har jo skjønt at overskriftene som virker helt utrolige, de er ofte det. De er ikke til å tro, fordi de ikke er sanne. Det samme med oppsiktsvekkende uttalelser. Årsaken til at de er oppsiktsvekkende, er at de er feilsitert og satt ut av kontekst. Media har blitt et sirkus hvor sannheten knapt kan øynes.
Wiggen liker å fyre, men ikke tro alt du hører. Som regel er 90% av det feil.
Jeg er enig med Rolf i denne saken - slike saker er uansett unødvendige, og jeg tror ikke de dukker opp av intet.
Og dessuten bør Rolf kunne uttale seg som en enkeltperson og ikke som en stemme for hele styret!
Når det er sagt, så tviler også jeg litt på agendaen til Eik-treneren i denne saken. Spesielt det med Nordlie på telefonen om Moldova vs. Brasil.
Han fremstilte det jo som om Nordlie ringte ham for å fortelle ham det, men
for alt vi vet, kan det jo være det skjedde med en humoristisk undertone/ironi e.l.
Syntes også han (Eik-treneren) uttalte seg rimelig klysete angående Hardarsson og Start generelt i denne sammenhengen.
Men som nevnt - slike uttalelser er uansett helt unødvendige og gir motstandere ekstra tenning.
gultogsvart
09-10-2005, 14:33
Wiggen er da en offentlig person så lenge han representerer IK Start, og da må det vel være lov å diskutere hva vi supportere synes om hans utsagn? Det er vel ikke særlig mye gapestokk heller..?
Og klart; vi må jo basere mye av denne diskusjonen på medias framstilling av saken som veldig ofte er satt litt på spissen. Men nå har vel vi alle stor del av kunnskapen vår hentet fra media, og det vil jo være meningsløst hvis vi bare dropper å diskutere ting bare fordi de har stått i en eller annen avis..
Det må være lov til å være en smule kritisk mot egen klubb og trenere uten at man blir beskyldt for å ville rasere klubben, fryse ut klubbens trenere eller det som verre er! Til og med når man er styremedlem, selv om jeg er enig med Jens om at man da må opptre litt mer forsiktig.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.