Se full versjon : Start3 rykker opp til 4-div
Et meget ungt Start3-lag sikret opprykk til 4. divisjon etter 5-2-seier borte mot Dristug i årets siste kamp. Dermed er junioravdelingens spillere sikret en god kamparena neste år - noe som er meget viktig for den fremtidige rekrutteringen.
To opprykk på en dag er ikke verst!!!
Vi gratulerer! :D
Reservesamen
09-10-2005, 01:06
eventuellt kan du lese det sava har klippet ut på ikstart.no.....................
eventuellt kan du lese det sava har klippet ut på ikstart.no.....................
Jepp : P
hvilken avdeling kommer start 3 i ??
kommer de i samme avdelig som FIL ??
flaxxlodd
09-10-2005, 20:06
lommer de i same avdelig som FIL ??
Er du full?
Reservesamen
09-10-2005, 20:58
lommer de i same avdelig som FIL ??
Er du full?
De spiller nok ikke i finmarksavdeling nei.....
franki man trenger jo ikke å ha doktorgrad for å skjønne at Start 3 kommer til å knuse FIL til neste år. Eller Farsund IL om du vil.
utlending
11-10-2005, 19:01
franki man trenger jo ikke å ha doktorgrad for å skjønne at Start 3 kommer til å knuse FIL til neste år. Eller Farsund IL om du vil.
Siden 2 lag rykket opp var det vel også 2 som rykket ned? Farsund endte nest sist i 4 divisjon, så de spiller vel ikke mor Start 3 til nest år.
Tvedestrand, derimot, skal gi Starts unggutter hard kamp! :wink:
Ettersom Hisøy/ØIF/FKA 2 trakk seg fra 4 div før sesongen er det bare 11 lag i 4.div. Et mindre enn det skulle vært. Flekkefjord og Trauma går opp. Våg og Sørfjell går ned. KSI rykker ned og Lillesand og Start 3 rykker opp. Dermed er det 12 lag i 4.div igjen:)
Og dermed møter Farsund Start 3 til neste år ja.
utlending
11-10-2005, 19:48
Javel. Godt å se at Tvedestrand skal få sjansen til å få revansj for 8-0 tapet i Farsund..
Tilbake til topic - jeg tror Start 3 kommer til å greie seg bra i denne divisjonen, og med litt flyt kan kjempe i toppen. Opprykk til 3 divisjon om 2 år burde være innen rekkevidde.
Nivået i 4. divisjon er vanvittig dårlig. Man finner nesten ikke større sprang i norsk fotball enn fra 4. divisjon til 3. divisjon...
Kan ta et eksempel: Tveit lå på bar bakke i 5. divisjon, og rykket opp til 4. divisjon. Første sesongen i 4. divisjon førte til direkte opprykk til 3. divisjon. Det er med å beviser at nivået er særdeles lavt. Dette var et eksempel og jeg trekker ikke mine slutninger kun utifra dette.
Med Start 2 i 2. divisjon, vil sannsynligvis Start 3 mønstre et langt bedre lag neste sesong. Flere reserver fra A stallen vil spille kamper for start 2 enn tilfellet har vært i år, noe som nok vil føre til at noen av spillerne som har spilt endel kamper for Start 2 i år, vil spille endel kamper for Start 3 neste år. Slik jeg ser det får vi se et forsterket Start 3 lag neste år, med innslag av spillere som har spilt mye fotball i 3. divisjon.
Start 3 kommer garantert til å kjempe helt i toppen av 4. divisjon, og jeg ser absolutt ikke bort ifra at de kan ende blant de to beste og dermed rykke opp. Jeg mener nesten helt sikkert at det ikke finnes regler for at Start 3 ikke kan spille i 3. divisjon så lenge Start to spiller i 2. divisjon.
Altså, Start 3 har en god sjanse til å rykke opp på første forsøk slik jeg ser det, og laget bør helt klart gå for direkte opprykk!
Start 3 kommer garantert til å kjempe helt i toppen av 4. divisjon, og jeg ser absolutt ikke bort ifra at de kan ende blant de to beste og dermed rykke opp. Jeg mener nesten helt sikkert at det ikke finnes regler for at Start 3 ikke kan spille i 3. divisjon så lenge Start to spiller i 2. divisjon.
Altså, Start 3 har en god sjanse til å rykke opp på første forsøk slik jeg ser det, og laget bør helt klart gå for direkte opprykk!
Ja, Rosenborg og Odd har 2.lag i 2.divisjon og 3.lag i 3.divisjon. Tror det er slik at 3.laget bare må bestå av juniorspillere. Det var slik Start 3 begynte rett i 5.divisjon og slapp å starte i 6.divisjon, det at AFK ser viktigheten med talentutvikling.
Start 3 rykker nok opp ja, hvis laget kommer til å bestå av G-17 og G-18 landslagsspillerne vi har i Start (for dem kommer nok ikke til å spille i alle fall hjemmekampene i 2.divisjon, men heller bortekampene, fordi A-lagsspillerne ikke blir sendt langt bort).
Reservesamen
11-10-2005, 20:51
Det finnes ingen regel om at 3.lag må stille med kun juniorer. Eksempler på det er Donn 3 og Vindbjart 3 som består av folk godt opp i årene.
Tror det er slik at 3.laget bare må bestå av juniorspillere. Det var slik Start 3 begynte rett i 5.divisjon og slapp å starte i 6.divisjon, det at AFK ser viktigheten med talentutvikling.
Ser her at jeg var litt uklar. Jeg mener at siden Start 3 slapp å kvalifisere seg til 5.divisjon gjennom 6.divisjonsspill, men begynte rett i 5.divisjon, så må Start 3 bestå av bare juniorspillere. Det var en del av dealen med AFK.
Det var da synd å høre at Våg rykker ned. Men, det bør jo bety at det kan bli noen gode kamper i 4. divisjon til neste år.
Utrolig viktig for lagene i distriktet at vi har gode lag også i lavere divisjoner - det er der vi får trent talentene. Om det er i Tvedestrand, Farsund eller Vennesla, vi har mange eksempler på at det er mulig å komme fra en drittplass og bli god i fotball. Sjansene blir nok ikke mindre når vi har et lokomotiv i Start, MK som forhåpningsvis holder seg i 1. divisjon og lag som Fløy og Arendal som er med på å holde trykket oppe.
Uansett - lykke til Start 3. Nå bør det vel legges opp til et 4. lag også hvor de dårligste juniorene og Gutte-spillerne kan kvalifisere seg til landslagsspill?
Reservesamen
11-10-2005, 21:38
Tror det er slik at 3.laget bare må bestå av juniorspillere. Det var slik Start 3 begynte rett i 5.divisjon og slapp å starte i 6.divisjon, det at AFK ser viktigheten med talentutvikling.
Ser her at jeg var litt uklar. Jeg mener at siden Start 3 slapp å kvalifisere seg til 5.divisjon gjennom 6.divisjonsspill, men begynte rett i 5.divisjon, så må Start 3 bestå av bare juniorspillere. Det var en del av dealen med AFK.
En slik deal vet jeg ikke noe om, men det er mulig du har rett.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.