Ølvomm
09-10-2005, 15:15
Prøver å lage en liste over spillere i Start som har spilt kamper/vært uttatt på diverse norske landslag til nå i år. Har skrevet spillerne under det høyeste nivået av landslag de har vært innom:
Norge A:
Alex Valencia
Fredrik Strømstad
Atle Roar Håland
Marius Johnsen
Bård Borgersen
Kristofer Hæstad
Norge M21:
Lars Martin Engedal
Jesper Mathisen
Norge G19:
Morten Hæstad
Norge G18:
Morten Irgens
Magnus Ask Mikkelsen
Norge G17:
Henrik Ommundsen
Jan Jenssen
Christer Kleiven
Espen Børufsen
I tillegg har vi disse som har vært innom landslag tidligere, men ikke i år:
Norge A:
Bjarte Lunde Aarsheim
Norge M21:
Steinar Pedersen
Kenneth Høie
Norge G19:
Leif Otto Paulsen
Jon Midtun Lie
Todi Jónsson og Johannes Hardarson har jo dessuten vært uttatt til Færøyene og Island.
Det vil si at Start har hatt 17 spillere uttatt til diverse landslag i år.
Av spillere i Start har 22 spillere vært uttatt/spilt kamper for landslag nå eller tidligere.
Om Ben Wright, Stefan Bärlin eller Bala Garba har landskamper for sine land, husker jeg ikke. Kanskje noen kan hjelpe her? Er det flere jeg mot formodning har glemt?
Når nå Start har hele 6 landslagsspillere som ikke er i A-stallen (i tillegg har vi Aram Khalili som hadde vært på G-16 om han hadde fått statsborgerskap), har Start et ansvar for å utvikle disse videre. Utviklingen bør skje i 2.divisjon nå. Derfor blir det spennende å se om Start 2 til neste sesong kommer til å bestå av bare A-lagsspillere eller en blanding. Jeg håper vi ser det siste, at både A-lagsreservene får kamptrening og at våre unge landslagsspillere ikke råtner på rot.
Norge A:
Alex Valencia
Fredrik Strømstad
Atle Roar Håland
Marius Johnsen
Bård Borgersen
Kristofer Hæstad
Norge M21:
Lars Martin Engedal
Jesper Mathisen
Norge G19:
Morten Hæstad
Norge G18:
Morten Irgens
Magnus Ask Mikkelsen
Norge G17:
Henrik Ommundsen
Jan Jenssen
Christer Kleiven
Espen Børufsen
I tillegg har vi disse som har vært innom landslag tidligere, men ikke i år:
Norge A:
Bjarte Lunde Aarsheim
Norge M21:
Steinar Pedersen
Kenneth Høie
Norge G19:
Leif Otto Paulsen
Jon Midtun Lie
Todi Jónsson og Johannes Hardarson har jo dessuten vært uttatt til Færøyene og Island.
Det vil si at Start har hatt 17 spillere uttatt til diverse landslag i år.
Av spillere i Start har 22 spillere vært uttatt/spilt kamper for landslag nå eller tidligere.
Om Ben Wright, Stefan Bärlin eller Bala Garba har landskamper for sine land, husker jeg ikke. Kanskje noen kan hjelpe her? Er det flere jeg mot formodning har glemt?
Når nå Start har hele 6 landslagsspillere som ikke er i A-stallen (i tillegg har vi Aram Khalili som hadde vært på G-16 om han hadde fått statsborgerskap), har Start et ansvar for å utvikle disse videre. Utviklingen bør skje i 2.divisjon nå. Derfor blir det spennende å se om Start 2 til neste sesong kommer til å bestå av bare A-lagsspillere eller en blanding. Jeg håper vi ser det siste, at både A-lagsreservene får kamptrening og at våre unge landslagsspillere ikke råtner på rot.