PDA

Se full versjon : Strømstad til Milan?

REBell
10-10-2005, 07:44
AC Milan er en av flere europeiske klubber som skal ha vist interesse for Starts stjerneskudd Fredrik Strømstad (23).

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=292872

Klarer Soler holde på Strømstad til etter VM 2006 hvis Milan kommer på banen? Utrolig moro at slike klubber følger våre spillere, det er nesten helt uvirkelig å lese..

Imponer alle på onsdag Fredrik!

doobie
10-10-2005, 08:23
Nei, nei, ikke enda!!

DayWalker
10-10-2005, 09:37
Har faktisk hørt rykter gjennom kamerater som kjenner Fredrik om at Milan har vært intressert lenge og fulgt med i timen. Tror det kan bli vanskelig å holde på noen av stjernene våre etter sesongslutt men håper innderlig Soler klarer holde dem her til etter VM06.

Vi har da ikke råd til å selge unna ryggraden i laget vårt om vi har ambisjoner om å bli best i norden.

sava
10-10-2005, 10:20
Milan har vært innteresert lenge så det er ikke noe nytt sånn sett....
Men det er gøy å se at verdens-klubber som Milan legger merke til vår lille yndling. Men som Soler sier, ingen selges hvis Norge kommer seg til VM. At Norge kommer seg til Tyskland neste år så sinnsykt viktig for klubben Start at jeg har ikke ord!
Og skal komme et svært bra tilbud dersom Strømstad selges i nærmeste fremtid.

Bedreviter
10-10-2005, 12:11
Strømstad var vel på treningsopphold en plass i Italia lenge før han debuterte på A-laget til Start (Eller tar jeg helt feil nå?), og vil derfor tro at diverse agenter der nede har fulgt litt med på utviklingen hans de siste årene. I tillegg så er jo lille Fredrik AC Milan-supporter til de grader, så hvor lett det blir å beholde han om han virkelig er ønsket er vanskelig å si.

DayWalker
10-10-2005, 12:14
Det hadde vært utrolig synd å miste Fredrik etter nåværende sesong og som det blir sagt så er han AC Milan supporter så det holder... Jeg kan jo fortså ham om han ønsker å prøve seg i Milan da, det er ikke værdagskost å bli tilbudt kontrakt med en slik klubb.

Til tross for dette håper jeg virkelig han blir minst et år til da jeg annser ham å være Starts viktigste spiller!

Klovn, humørspreder og en vannvittig god spiller som han er :D

Helge
10-10-2005, 13:14
Unner Fredrik ALT godt i hans fotballkarriere og håper Milan drømmen kan bli virkelighet. Men jeg blir ikke lei meg om han får ett år til i Start. Han er kommet litt i skyggen av Doffen og det på tross av at han faktisk er teknisk bedre enn Doffen. Har vel ikke helt samme strikkmotoren og de ville taklingene, men det tar han jo absolutt igjen med utsøkt teknikk og overlegent overblikk!!!

frankieboy
10-10-2005, 17:59
Det som er bra er at Fredrik nå er landslagspiller, og dermed flyr prisen i været for han...
Og hvis Milan ønsker han, så tror jeg vi snakker om flere titalls millioner.. Det bør det være for en ung spiller som nå også er på landslaget...

Men jeg er ganske trygg på at Soler og Co ikke selger verken Fredrik eller noen andre for knapper og glansbilder...

Keiko
10-10-2005, 18:24
He he litt i overkant dette her??

Da selger vi uansett ikke for under 70 mil

frankieboy
10-10-2005, 19:47
Flere titalls millioner er et beløp på minst 20-30 mill... Iallefall hvis han spiller bra til onsdag, og blir med videre... og at Norge kvalifiserer seg til VM... da prater vi store penger...

Fasitsetteren
10-10-2005, 21:49
hadde vært morsomt. Fredrik sammen med Pirlo, Sheva og resten av laget om å løfte CL-troféet. Tror jeg hadde fått tårer i øynene da altså.

Eirik
10-10-2005, 22:47
En overgang til Milan er nok altfor tidlig foreløbig for Fredrik.
Jeg tror ikke han spiller ut verken Gattusso eller Pirlo. Da blir han sittende på benken og vil være destruktivt for hans karriere.

Bli hos oss i hvert ett år til, Fredrik!

bob hund
11-10-2005, 00:15
Om jeg husker rett så var den italienske klubben Verona ute etter Strømstad for mange år siden. Før han knapt hadde spilt A-lagsfotball på Start.

Mr.Nor
12-10-2005, 06:27
Strømstad kommer til å gå til en større klubb i løpet av ett par år, det er jeg overbevist om. Da er det bedre at han går til en stor klubb som AC Milan enn en mindre klubb som Anderlecht eller Alkmaar(?).

Milan har i allefall litt penger så det ikke er snakk om småpenger om han går dit, må jo ha noe igjen for vår lille store Fredrik. Men bli gjerne to tre sesonger til. :D

DayWalker
12-10-2005, 08:25
Stod nå i papirutgaven av Fevennen at AC milan ønsker å hente duoen Doffen/Strømstad... DET er krise om begge forsvinner på likt.... Grøss og gru

aljahnsen
12-10-2005, 11:17
Jeg tror ikke Strømstad eller noen av juvelene våre blir solgt enda...

For spillerene selv så er det også best at de blir i Start en stund til :)

Men det må være stort for Strømstad og være ønsket av favorittklubben sin

sava
12-10-2005, 13:12
Som sagt, det er ekstremt viktig at Norge kommer seg til VM.
Hvis det skjer selges de hvertfall ikke til Milan eller noe andre klubber iår!

Alladin Sane
12-10-2005, 13:23
Og da er det vel ikke lenge før Liverpool snapper opp Bala Garba.

AC Milan er kanskje verdens største klubb. At klubben i fullt alvor hevdes å vurdere Strømstad og Hæstad er intet mindre enn absurd. At Marius Johnsen også skal ha vært aktuell, er enda vanskeligere å fatte. Riktignok kjøpte de katta i sekken i Steinar Nilsen for noen år siden, men på stopperplass har Norge tross alt fostret fram et par spillere i verdensklasse, og Milan virker ellers bunnsolide på overgangsmarkedet.

Jeg er helt enig med Soler, Strømstad og sikkert også Hæstad i at ingen Startspillere er gode nok for Milan. Ergo lukter det jo en grisegod handel her. Så jeg kan ikke helt fatte hvorfor folk frykter salg. Dette er jo julekvelden for både spillere og klubb.

Salg vil gi klubben penger, pr og gjøre Start særdeles attraktiv for unge spillere med høye ambisjoner. Og når man ser hva Nordlie har fått ut av vrakgods, talenter og middelmådigheter til nå, er det vel ingen grunn til å frykte at han ikke skal klare å erstatte dem dersom pengene kommer på bordet.

DayWalker
12-10-2005, 13:31
Til dels enig men det er også som å banne i kirka... INGEN kan erstatte Strømstad, så enkelt er det!

Ikke bare for hans fantastiske spill på banen, innsats og blø for drakta med hjertet i klubben.. Men også for hans utrolig utstråling, personlighet og ablegøyer. Han er VIKTIG for miljøet så vel som ryggraden i laget.

Fredrik har spillt i klubben fra han var 7 år, stått på, kjempet, blitt dumpet av islendingen men fortsatt å stå på.

Det blir en trist trist dag for Start og supporterne den dagen Fredrik forlater oss, vi er selvfølgelig glade på hans vegne... Men klubben har da mistet sin kanskje viktigste spiller...

Håper det blir ei god stund til Fredrik, vil ikke miste deg!

Rolf Paulsen nr 9
12-10-2005, 13:40
Fredrik fortjener all hell og lykke!

Men tror at han trenger både 1 og 2 sesonger til i Start før han bør gå til utlandet. Dette gjelder de andre (doffen og m.johnsen) også.
Spillerne bør vise at de kan prestere på et jevnt høyt nivå over flere sesonger mener jeg. I hvertfall for å spille seg inn på et lag som AC Milan.

Men forstår jo at lysten til å ta turen utenlands er der.
men for å dra ut som proff bør de og vurdere sjansen for å få spille.... finns jo flere eksempler på at spillere fra norge blir sittende på benken...

så jeg ber både fredrik, doff og marius og de andre om å bli ett par år til og fortsette oppturen med START. f.eks champions league på ny stadion

Det blir moro det. Og vil de gå glipp av det????

utlending
12-10-2005, 14:29
Veldig enig med Alladin Sane her. La oss nå huske at avisoverskrifter har kun en hensikt: friste folk til å kjøpe avisa! Jeg tar nå det som står der med en STOR klype salt.

Det er klart det er gøy å spekulere at en av europas største klubber muligens er interessert i spillere fra lille Start, men vær litt realistisk da!

Jeg ser jo at Strømstad, Doffen og Marius har kvaliteter som gjør dem attraktive til klubber på kontinentet, og de blir nok solgt en dag, men det blir nok til en klubb på nivå med Brugge/PSV Eindhoven/Olympiakos/osv og ikke en av de aller største. Dessuten så er det bedre for spillerene å gå til en klubb hvor de får sjansen til å spille mye og ikke til en klubb hvor de blir holdt på benken av verdensstjerner.

sava
12-10-2005, 14:42
men det blir nok til en klubb på nivå med Brugge/PSV Eindhoven/Olympiakos/osv og ikke en av de aller største. Dessuten så er det bedre for spillerene å gå til en klubb hvor de får sjansen til å spille mye og ikke til en klubb hvor de blir holdt på benken av verdensstjerner.

Der er jeg nok veldig uenig. Er helt sikker på at hvis noen av spillerne våre blir solgt blir det IKKE til en "bakgårds" klubb. De klubbene du nevner der er jo sånn sett aktraktive nok sånn sett, men jeg tror nok spessielt Strømstad og Hæstad har høyere mål og vil prøve noe nytt enn spill i Brugge hvor flere nordmenn har vært. Jeg sier dette pårgunn av at Strømstad-Doffen har kvaliteter som gjør at de kan nå ekstremt langt. Soler har også sagt at det selvfølgelig vil bli en viss pris på spilleren, det er greit nok og selvfølgelig viktigst. Men tror nok også det er litt viktig for Start som klubb og ikke minst spilleren selv at det blir en stor-klubb... Og at de blir benkeslitere i en klubb kan godt hende, men den eneste formelen er å spille bra vet du. Da nytter det ikke om du er verdensstjerne eller ikke....

Her må man tenke stort, og det tror jeg også folk i Start gjør...

Kolo
12-10-2005, 15:36
Da var det ryktet avvist. Nok fevennen som nok en gang skaper storm i et lite melkeglass.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=293161[/url]

Eirik
12-10-2005, 15:47
Typisk fevennen dette ja - spesielt Enersen!
Og jeg både håper og tror dette er en fjær som er gjort til ti høns.

Men jeg er ikke helt overbevist likevel - Milan har interesser av å dysse ned en slik sak før det kommer flere interesserte inn i bildet, og dersom de eventuelt skulle gå til det skrittet å kjøpe dem, vil jo flere interesserte presse prisen opp.

Lynet
12-10-2005, 16:15
Jeg tror ikke det som stod i fevennen idag er ren sprøyt, men dog overdrevet en god del...

Det er vel ingen tvil om at AC Milan er interessert i Strømstad, Hæstad og Johnsen. Det er bevist gjennom at de har hatt speidere for å se spillerne. Men at de planlegger bud allerede nå, er nok mindre riktig. Jeg tror likevel ikke vi skal utelukke at det kan komme bud etter sesongen fra den kanten...

Jeg håper selv alle spillerne blir med Start videre, for det er noe virkelig stort på gang, og skulle vi miste våre viktigste spillere, vil det få konsekvenser, nettopp fordi de bortimot er umulig å erstatte om Start ikke bruker flere titalls millioner. Som Solèr sa: "Selger vi Fredrik for 10mill vil Start sitte igjen med 3mill. Vi vil ikke ha en sjanse til å erstatte Fredrik for kun tre mill, så det blir uaktuelt!" Det at investorer eier 70% av rettighetene til spillerne irriterer meg. Start går glipp av store penger når noen av talentene en gang går til en utenlandsk klubb, dessverre. Samtidig hadde nok ikke Start vært der de er idag om ikke investorer hadde gått inn med penger når vi stod på konkursens rand...

Jeg håper og tror ingen spillere selges før etter neste sesong, men det er klart Start også må regne med at spillere vil bli solgt, så lenge de flosker opp så mange talenter til storspillere. Uten at Start blir noen breddeklubb av den grunn...
Personlig håper jeg altså spillerne blir så lenge som mulig, og at Start skaffer seg inntekter på andre måter, gjennom suksess på fotballbanen, i Norge og ute i Europa, en suksess som avhenger nettopp av klassespillerne som kan bli solgt unna i fremtiden...

Men for å være litt føre var; Hva bør et bud ligge på for at spillere som Hæstad, Strømstad, Johnsen og Valencia skal få dra utenlands? Hva vil vi være fornøyde med?

Litt artig å lese artikkelen der Nordlie tydelig er lei alt maset om at Startspillerne er aktuelle for utlandet, der han uttaler dette på spørsmål om han ikke er enig i at Milan er en bedre klubb enn Start:
"- Ja, foreløpig..."
http://fotball.fvn.no/nyhetsarkiv/article.jhtml;jsessionid=RUTSGQA2ES01BQFIMUNSFEQ?a rticleID=87408

Jeg tar Nordlie på ordet: Ingenting er umulig i fotball, og jeg ser ikke noen definert grense på hvor langt Start kan nå som fotballklubb!
Bli i Start, Fredrik, Marius, Doffen og Alex!

Lynet
12-10-2005, 17:44
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=293159

Hårreisende at vi holdt på å gi slipp på et så fantastisk talent som Strømstad, og alt pga en inkompetent islending som trener, og en enda mer inkompetent daglig leder i Nils Sverre Ingebretsen!
Heldigvis klarte de ikke å ødelegge samarbeidet til Fredrik og Start helt før de forsvant...

Ellers gledelig at Fredrik stadig er ute i mediene å sier at han stortrives i Start og ønsker å bli værende. I går nevnte han minst tre år til i Start om sine fremtidsplaner, og i denne artikkelen sier han at han over hodet ikke har dårlig tid! Vi får håpe Fredrik fortsetter å vise sin eminente teknikk, i gul drakt for Start, i flere år!

sava
12-10-2005, 18:23
Ja det er trist å lese at Start forsøkte og gi han bort, husker den tiden der som et rent helvette og noe jeg ikke håper kommer til og skje igjen.

Carra
12-10-2005, 19:05
Synes denne tråden blir litt for dum. Strømstad er en veldig bra fotball spiller, men her har det vel sporet av litt. Strømstad spille sammen med Kaka, Pirlo, Schechenko og Gattuso. Nå har han vel "et lite stykke" opp til dem. Noe han sier selv. Mediene har tatt helt av sted med dette. Mulig det er et stunt før serieavslutningen.

Lynet
12-10-2005, 19:16
Synes denne tråden blir litt for dum. Strømstad er en veldig bra fotball spiller, men her har det vel sporet av litt. Strømstad spille sammen med Kaka, Pirlo, Schechenko og Gattuso. Nå har han vel "et lite stykke" opp til dem. Noe han sier selv. Mediene har tatt helt av sted med dette. Mulig det er et stunt før serieavslutningen.

Hvordan kan du kalle det for dumt å diskutere om Milan er interessert i Strømstad, så lenge de faktisk har vist interesse gjennom å overvære Startkamper for å finsikte blant annet Strømstad og Hæstad?

Det eneste i denne saken som er blåst opp er at Milan angivelig skal være klar med et bud så fort sesongen i Norge er over, noe som visst ikke stemte...

bosve
13-10-2005, 17:47
Hvorfor skal han forlate Start nå da?. Han sulter ikke i Start han. Og det er da bedre at han utvikler seg i Start enn at han sitter på benken i Milan. Landslagsplassen mister han sikkert også. Dessuten kan det jo bli både VM og sikkert også europacup spill med Start til neste år. Må da være best for han å oppleve litt med Start først, klubben han er vokst opp i. Han er jo bare 23 år, og kan spille i 10 år til. Tar han 3 seriemesterskap, 1 cupmesterskap og champions league spill med Start de nærmeste årene kan han gå videre.

bosve
13-10-2005, 17:57
Fredrik Har Milan som favorittklubb etter Start. Ergo vil han helst spille for Start. Når det gjelder alle pengene han ville fått i Milan, interesserer han midt i ryggen, for han får mer enn nok i Start. Hovedinteressen hans er tross alt fotball og målet hans er å utvikle seg til å bli en ballkunstner som underholder Menigheden bedre enn Maradona, og det koster ingenting.

Reservesamen
13-10-2005, 21:38
Selvfølgelig skal Start selge Strømstad, Kanskje ikke akkurat nå, men kanskje etter sesongen, eller neste der etter. Salgsummen vil ligge på mellom 40-60 millioner. At 70 % tilfaller investorer er bare sånn det er, det er grunnen til at Start er der de er i dag. Vi kan med andre ord si at det er fredrik som har reddet klubben.

Fredrik er en av Starts beste spillere, en av de mest trofaste, og en av de best likte. Husker godt han stod med Tigerberget før han slo gjennom. bl.a semien i cupen borte mot Viking.

Selvfølgelig skal en spiller av Fredriks kaliber og ambisjoner selges til en større og bedre klubb enn Start. Vi må stikke fingeren i jorda og innse at vi har et stykke igjen før vi har Milans standard.

Jeg tror ikke Fredrik blir solgt til Milan, jeg tror han går til en klubb som ser på Fredrik som en stjerne. Med fast plass på laget som deltar i CL regelmessig får han en god utvikling videre før han kan være aktuell for en europeisk toppklubb.