Se full versjon : Navnekonkurranse, hva skal butikken hete?
mr.leipsland
12-02-2005, 19:34
Som annonsert skal Menigheden åpne egen butikk i vestre strandgate. Butikken trenger selvsagt ett navn. Forslag til navn kan legges inn i denne tråden her! Vinneren får forhåpentligvis en flott premie :)
Denne tråden skal kun omhandle navnet på butikken. All annen diskusjon rundt butikken tas i denne tråden (http://www.menigheden.no/forum/viewtopic.php?t=9)
Rolling stones
12-02-2005, 20:16
Menigheden supportershop!
Enkelt og greit!
Scally Scouse
12-02-2005, 20:46
Menighedshuset, Menigheden-Ik Start , Menigheden-Ik Start Sjappa, Menigheden Supporterplass, Sørlandsbutikken, Menigheden-IK Start Shop...Nah, tror æ glir å tar mæ et glass æ. Så regner med at om et par timer, så er hjerner mer smørt for gode svar 8)
"kapellet" klinger fint.
Vi mødes på kapellet klokka seks.
:P
"Menigheden - Start support"
Men synes forslaget til RS: "Menigheden Supportershop" var et meget godt forslag! Enkelt og greit....
Rolling stones
12-02-2005, 23:49
Hva har nå et bedehus med en supporterklubb å gjøre?
Bedehuset var nok ironisk ment, men bra det blir kommentert, for mener alt av bedehus og menighedshus osv forslag bør forkastes. Bør ha noe med supporter i seg, og gjerne navnet på supporterklubben eller noe med Start. Å bruke for mange religionsuttrykk bare fordi supporterklubben heter menigheden tror jeg har veldig liten effekt!
Trenger noe som fenger og oppfattes enkelt og greit!
Hva med Nr 12? siden medigheden er Starts 12. spiller....
er bare et forslag...
Hva med skrifteboksen eller katedralen.
Tenker bare på den gode katolske "Kassene klinger, og sjelen ut av skjærsilden springer" :twisted:
Når det er sagt. Synes nr. 12 var bra.
Er det nødvendig å gjøre det så vanskelig. Et veldig enkelt butikk navn vil være IK Start Suport Shop. Det er unødvendig og bruke navnet til suporter klubben. Det er idrettsklubben som bør frontes, ikke oss selv. :shock:
Bedreviter
13-02-2005, 10:14
Må bare si meg enig med siste innlegg, det passer best og beskriver det meste.
Ole-Bernt
13-02-2005, 12:41
Enig i at det bør være et enkelt og greit navn: Startsjappa er for østlands, men noe lignende. Start-butikken, Startbua,
Ikke IK Start, men Start. Jo kortere navn , desto greiere og bruke. (Det vil sikkert likevel komme kallenavn i fleng)
Hvilket gatenummer har butikken? Kan det spilles på det, så vet folk hvor de skal finne den.
hannehaa
13-02-2005, 12:48
jeg synes den bør hete startbutikken
Hva med "Start Supporteren" ?
VIPEN kappel tror jeg skulle være bra!
frankieboy
13-02-2005, 14:00
START-SUPPORT
Sørlendingen-ik starts supportershop
Og kanskje feks Quartfestivalen og CB (cb ølets venner?) også kunne tenke seg i å gjøre butikken mer attraktiv?Rett og slett samle alle tingene vi er stolt av på et sted
Men nei,Alf Petter, dette er ikke et sted vi kommer til å reklamere for mollestad-eika på.... :) hehe..
Er det nødvendig å gjøre det så vanskelig. Et veldig enkelt butikk navn vil være IK Start Suport Shop. Det er unødvendig og bruke navnet til suporter klubben. Det er idrettsklubben som bør frontes, ikke oss selv. :shock:
Og der klarte vi å skrive 3 feil på ett navn. Gjerne et enkelt navn, men uten alle skrivefeilene. Og helst på norsk.
Heller Startbutikken.
Ole-Bernt
13-02-2005, 23:08
Hva med :
Nr 12
Den originale Startbutikken
?
selv om sjappa ligger i nr 16 eller deromkring.
Den tolvte spilleren og kobling mot Start som klubb.
simpel man
14-02-2005, 05:23
Stemmer også for et enkelt og greit navn, som start suporter shop e.l.
Bør ikke hete start 1000, start life suport shop, matare butikken... ok!?
Giovanni
14-02-2005, 15:17
hva med Start-Skuddet?
enkelt og greit... før en går på stadion stikker en innom startskuddet for litt stæsj... :D
Supporteren
14-02-2005, 15:25
Jeg synes Nr 12 er det beste forslaget til nå,
gjerne med undertittelen Start Supporter Shop.
Jeg kan jo begynne med noen ting jeg IKKE synes butikken skal hete. Det er for eksempel veldig dumt å bruke engelsk ord deling som flere foreslår. Dette kommer av at mange vil blande inn engelske ord i navnet. Derfor synes jeg navnet skal være norsk. Altså ikke inneholde ordet shop.
Hva har vi som alternativer til shop?
Sjappe - brukt før
Butikk - ja, hvorfor ikke. Litt kjedelig kanskje.
Forretning - tja...
Bua - tja...
Krambua - blir vanskelig og litt rart sammen med andre ord. Men tøft alene.
Landhandel - Nå beveger man seg så langt bort at det fort blir dumt.
Så er jo spørsmålet om navnet på butikken skal kobles til Start eller til Menigheden. Det er jo ikke supporterutstyret til Menigheden som skal selges der, men IK Starts.
Et enkelt navn som ikke krever noen undertittel er min mening
Startbutikken (som andre har foreslått)
Startbua
frankieboy
14-02-2005, 22:58
Jeg har foreslått dette tidligere - men jeg synes det fremdeles er det beste forslaget. START-SUPPORT - er et navn som kan brukes både på Norsk og på utenlandsk. (Tenk på han engelske gutten som var stor fan av Ben Wright som kom for et år siden for å se på Start-kamp --- Da vet han hvilket sted han skal gå for å kjøpe mer utstyr)
Dessuten så handler SUPPORT om å støtte noe - og her støtter vi Start. Jeg synes heller ikke vi skal ha Start-support-shop, for det blir for utenlandsk, men START-SUPPORT - sier alt i 2 enkle ord!!!
Syntes den skal hete: African royal start support ernst take away.
(Ligger jo nesten i Afrika bar og På ernst, Så må vi jo passe inn i nabolaget. Royal indian bengal takeaway ligger jo rett ved siden av he he)
STARTSHOP.
OPPMANNEN. (Det er han som sørger for at gutta har rene drakter,baller og sko)
Notch Johnson
15-02-2005, 21:46
Den heter ikke det.
Den heter: Royal Bengal Indian Take away & Grill.
Ellers, så er IK START SUPPORTER SHOP beste alternativ.
Må få med IK siden det er idrettsklubben Start vi snakker om, og SHOP har et bedre internasjonalt preg over seg en noen andre sløve butikk/sjappe navn vi har i Norge!
IK Start supporterbutikk
Ikke "shop" - det er utenlandsk.
Nå synes jeg redselen for å bruke engelsk blir vel stor her. 'Shop' eller 'Shoppen' er jo så gangbart i norsk dagligtale at det nesten blir mer søkt å bruke 'butikken'. Og så traust da gitt!
Er enig at utsalget/konotoret ikke bør ha et over-fancy navn, men er dere som synes at 'Shop' er "for engelsk" tilhenger av å si 'pøb' også? - istedet
for pub?
Nok en gang;
Start Supporter Shop
Mitt ord er lov, så vennligst ikke motsi meg :wink:
Bedreviter
19-02-2005, 06:01
Noen mener "sjappa" blir for østlandsk, men selv har jeg vokst opp i kr.sand og sagt sjappetitt og ofte. Kanskje vi kommer fra forskjellige sider av byen? NR.12 eller kapellet eller menigheden-shop gir mening for dem som kjenner til supporterklubben men kanskje ikke like mye for dem som vet at de liker IK Start men ikke kjenner til menigheden. Kall det Start-sjappa eller noe med Start slik at en gjør seg lettere tilgjengelig for alle eventuelle kunder, da menighedens "misjon" må da være å tiltrekke seg mest mulig penger/kunder.
Selv holder jeg en knapp på "Start-sjappa",men Start Supportershop eller Start Butikken er andre fornuftige forslag :)
Notch Johnson
20-02-2005, 21:33
Makrellsjappa, Rægeshop?
Den finner du på fiskebrygga.....!!
cfossnes
21-02-2005, 10:30
Syntes "nr.12" var et tøft navn, men da må man ha en undertittel. "Start supporter shop" syntes jeg også er et godt valg. Kan også brukes som undertittel på "nr.12".
kjell jenka
23-02-2005, 18:08
Hva med 12-boden?
Jeg støtter Paul Jenka, 12-boden er bra!
Frykter at vi ender med nr. 12 eller noe i den retningen. Synes selv det blir litt for lamt, må jeg innrømme. Da vil jeg heller at vi skal gå for Start´eren. Synes ellers at Startskuddet er det beste navnet som er lansert inntil videre
Det er viktig at navnet både henspeiler på Supporterklubben og Start.
NR 12 - IK Start Supporterbutikk synes jeg i den anledning er
et solid navn.
Det beste forslaget jeg har lest til nå er helt klart: NR 12
Det vil si at det er hovednavnet, at kjøperne blir kjent med det navnet og dermed vil vite at "menigheden" har drakt nummer 12. og den "tolvte spiller"
Under hovednavnet NR12 kan det stå noe annet, for.eks IKStart supportershop, Start bua, (hvis butikken er på en gatehjørne) IKSTART Corner Shop, Menighed bua, Kristiansands(norges?:P) store stolthet, Vi som lier IKSTART, En by et lag IKStart, Alt går i gult åh svart, gult og svart. IKSTART , Menighedens shoping senter, Menigheden- Start support.
NR12 er hovednavnet. Men det må være noe mer, håper jeg har kommet med noen brukbare forslag.
Dette blir bra!! :D
Mitt forslag er
NR12-
Vi som lier IKStart!
Ser bra ut med ny butikk. Imponert over innsatsen som vises av dere for tiden! Godt å se at min skepsis var grunnløs. (Mange andre som før har prøvd å starte med ny giv uten å lykkes...)
Men apropos butikk: Bruk nå den nye logoen og den æren vi fikk av IK Start ved å kalle butikken NR12. Rett og slett. Ikke noe mer eller mindre.
Logoen er genial, for den har med "menigheden" og "12". Om butikken da heter NR12 så vil litt markedsføring sørge for en knallgod gjenkjennelse av Starts supportere: Vi er en menighed som er Starts 12.spiller. Det er vel så rett ut som det går an å få sagt det, så dere er absolutt inne på noe.
Sats enkelt, slik alt annet er:
Nr.12
Ser bra ut med ny butikk. Imponert over innsatsen som vises av dere for tiden! Godt å se at min skepsis var grunnløs. (Mange andre som før har prøvd å starte med ny giv uten å lykkes...)
Men apropos butikk: Bruk nå den nye logoen og den æren vi fikk av IK Start ved å kalle butikken NR12. Rett og slett. Ikke noe mer eller mindre.
Logoen er genial, for den har med "menigheden" og "12". Om butikken da heter NR12 så vil litt markedsføring sørge for en knallgod gjenkjennelse av Starts supportere: Vi er en menighed som er Starts 12.spiller. Det er vel så rett ut som det går an å få sagt det, så dere er absolutt inne på noe.
Sats enkelt, slik alt annet er:
Nr.12
Bare Nr.12 blir for enkelt, det kan missforståes og tror ennå ikke folk vet hva som forbindes med nr12.
Vi må hjelpe folk og dermed ha en "underskrift".
Sier igjen, mitt forslag:
NR12-
Vi som lier IKStart!
Nr12 er bra, men da må det være en undertekst helst ja, for det er viktig at folk, altså mannen i gata, skjønner at dette har med Start å gjøre.
Nei "sava", vennligst ikke begynn med vi liår opplegget igjen..... Det er oppbrukt og dårlig!
Nr12 - IK.Start Supporter Shop
Nr12 er bra, men da må det være en undertekst helst ja, for det er viktig at folk, altså mannen i gata, skjønner at dette har med Start å gjøre.
Nei "sava", vennligst ikke begynn med vi liår opplegget igjen..... Det er oppbrukt og dårlig!
Nr12 - IK.Start Supporter Shop
Da ville jeg ha hatt: Nr12- Norges store stolthet, IKSTART!
Nytt forslag: Startgropa
Stedet du tar 'sats' før du skal i ilden.
Nr12- Vi som lier Ikstart! går jeg får hehe..
monsivar
01-03-2005, 15:45
kanskje d er foreslått før, men hva med
START-VIP'en
Sava skrev:
Bare Nr.12 blir for enkelt, det kan missforståes og tror ennå ikke folk vet hva som forbindes med nr12.
Vi må hjelpe folk og dermed ha en "underskrift".
Tjah. Det er vel heftig markedsføring som må til. Butikken må opp og frem i fevennen, tvsør, nrk sørnytt, og annonseres av speaker på stadion. Navnet må markedsføres sammen med menigheden - at vi er Starts 12.mann.
Og "Nr.12" høres mer ut som et merkevare enn "Nr.12 + forklaring"
Men på butikkvinduet kan det selvsagt stå noe mer. Det er selve navnet jeg mener bør være så enkelt.
Og det ser jo ut som styret nå tar markedsføring på alvor, og da burde det ikke være noe prob å la Nr.12 bli et kjent begrep i byen. Det samme gjelder menigheden.
Bedreviter
04-03-2005, 04:37
Hva er dette styret med nr.12 og 12. mann? Det er ikke unikt for Start eller menigheden, alle supporterklubber er sin klubbs 12. mann, og for Menigheden å satsefor mye på dette blir ikke passende, heller forvirrende. Brann-supporterne har kalt sitt medlemsblad " den 12. mann" i noen år nå, og selv i kr.sand er ikke menigheden alene om"nr.12". Donn har jo også overrakt spillertrøye 12 til Sebraberget, og det er sikkert masse supporterklubber rundt forbi som også ser på seg selv som "den 12 mann". På dette forumet kan en få inntrykk av at folk tror at det bare er Start som har en 12 mann. Vær så snill og gi butikken et fornuftig navn tilknyttet Start-navnet.
det som er litt morsomt å bruke Nr12. som navn er at. Hvis vi ser på Start som en "Jesus" så hadde han tolv disipler, siden vi allerede har kalt supporterklubb "menigheden", syns jeg det passer med Nr.12..
Bedreviter
04-03-2005, 10:54
Og den tolvte displen var Judas... Troddeikke vi skulle trekke den religions-greia forlangt med supporterklubben, støtter menighedsbladet som navnpå fanzina da det er et blad for menigheden,men å trekke inn disiplene blir å gå over streken. Og å trekke oss inn i samme posisjon som Judas blir vel iallefall å dra den for langt...
hvis du ikke skjønner ironien i det jeg mente er du helt blåst...
Bedreviter
04-03-2005, 11:11
Så du mente det motsatte av det du sa? Så du mente ikke at startsupporterne skulle regnes som disipler likevel? Kanskje jeg er helt blåst men lurer veldig på hva av det inlegget som var "ironi"...
selvfølgelig mente jeg det med disipler. kan ikke falle meg inn å mene noe annet... ironien lå i religionsgreia..
Søndag1800
06-03-2005, 19:09
Min stemme går for
--Nr 12 - Start Supporterbutikk--
Synes "Nr 12 -Starts supportersjappe-" er et bra navn, ellers var ikke 12-boden så verst heller... men nr 12 er som flere har nevnt før meg ikke unikt for Start som klubb. Samtidig er det vanskelig å finne ett navn som omhandler navnet Menigheden uten at det faller skjevt ut... Himmelporten ol. Er glad d ikke er meg som skal velge.
Ymse forslag tatt ut av det blå (prøver å lage dem forholdvis nøytrale):
"Gult og Svart -Start support-"
"Fodball-sjappa - Start"
"Sørlandets fodballsjappe" måtte vel ha solgt div. andre lokale lags effekter her og da, og d er vel ikke aktuelt.
"den gule plass"
"IK.Start support" -helt sikkert nevnt før... men klinger fremdeles bra.
Kommer ikke på flere i farten. Dette var bare Brain-storming fra min side, i håp om at det kanskje skulle dukke opp noe fornuftig. Om d gjorde det får dere bedømme. (Tviler...)
mr.leipsland
07-03-2005, 22:59
Avgjørelsen ble tatt i kveld, så nå er det bare å vente på at butikken åpner :)
Blir etter påske, rundt 1 april.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.