PDA

Se full versjon : Nettsiden må bli bedre

STARTFANS NR1
22-03-2005, 02:47
Nettsiden må bli mye bedre, elendig layout, Tigerberget sin var heller ikke allverdens, men denne er ren søppel i fohold. Lag noe som "smeller litt når folk logger inn, flash o.l, bilder og lyd..

Kan ikke drive med denne kjedelige siden

jonal
22-03-2005, 09:37
Nettsiden må bli mye bedre, elendig layout, Tigerberget sin var heller ikke allverdens, men denne er ren søppel i fohold. Lag noe som "smeller litt når folk logger inn, flash o.l, bilder og lyd..

Kan ikke drive med denne kjedelige siden

For det første så skjønner man fort at det ikke er deg man skal høre på når det gjelder funksjonalitet og design. Flash, bilder og lyd er alle i utstrakt bruk (som du anbefaler, siden du vil det skal smelle når man logger inn) dumt å bruke på en side. Siden skal være for alle, og derfor er proprietær programvare dumt å bruke. Det kan du bruke på din egen hjemmeside.

OG ja, hadde du, som du påstår, vært STARTFANS NR1 så hadde du visst at siden ikke er ferdig. Det jobbes med saken.

All konstruktiv kritikk settes nok pris på, men nedhøvling blir bare for dumt...

Lynet
22-03-2005, 11:23
Styret i Menigheden har gjort en utmerket jobb så langt! Det virker som ting virkelig blir gjort, og ikke bare snakket om...

Er det noe å sette en liten finger på, er det fremdriften av nettsiden. Skulle ikke den vært klar med nytt design senest 20. mars, 2 dager siden?

22-03-2005, 12:02
Heisann
Jeg sa til Anders at jeg skulle sende over endel materiale, men har blitt alt for opptatt med jobben de siste ukene. Derfor har det drøyd litt.

Lynet
22-03-2005, 17:32
Okei, da velger jeg å spørre mr.leipsland: Når antar du at siden vil være ferdig med nytt design?

STARTFANS NR1
22-03-2005, 19:37
Dette innlegget er ikke ment som nedhøvling, men av erfaring så er det nå en gang slik at når en side legges ut "halvferdig" så blir liksom ikke interesen så stor. Jeg mener ikke at sidene ikke skal forandres på, tvert imot..Det jeg mener er at Grunnoppsett og layout bør være 100% når siden legges ut på nettet.. Det er viktig at oplysninger og kommer tydelig fram...

Til dere som jobber med dette, så jobb på og prøv å få fortgang i sakene..

Ment som positiv kritikk..

Børre Fredriksen
23-03-2005, 00:16
Pratet nettopp med Anders som bekreftet at han nettopp hadde mottatt det siste han manglet for å oppdatere nettsiden. Men han hadde altså lyst på påskeferie (Hrmmppfff!!) som ble innvilget. Det betyr at siden skal være ferdig oppdatert like etter påska..

Børre

theMan
24-03-2005, 00:00
voldsomt for en mensenutbrytelse fra denne topiclageren ja :S

Lynet
04-04-2005, 10:46
Pratet nettopp med Anders som bekreftet at han nettopp hadde mottatt det siste han manglet for å oppdatere nettsiden. Men han hadde altså lyst på påskeferie (Hrmmppfff!!) som ble innvilget. Det betyr at siden skal være ferdig oppdatert like etter påska..

Børre

Det drøyer ut med den nye lay-out`en på siden.... Mulig påskeferien ble litt lang i år...

Noen som vet om siden snart skal oppdateres?

mr.leipsland
04-04-2005, 11:00
Alternativt betyr det at

- man fikk visse problemer med selve websiden
- diverse annet må også gjøres

Svaret på spørsmålet ditt er at ingen vet, men alle innblanda ønsker å få det ferdig fortest mulig.

tendenfan
04-04-2005, 11:12
Letteste er vel å legge den nye layouten ut på en testside og få med noen aktive brukere av menigheden.no til å teste og kommentere. Da vil dere får innspill og forhåpentligvis fortgang på de nye sidene

Det meste av innholdet hentes vel fra databaser, så det bør ikke være det store problemet?

Lynet
07-04-2005, 23:18
Bra forslag å legge utkastet ut på en testside for å få kommentarer på arbeidet, enig her. Da blir det iallefall en BRUKERvennlig side!
Må selvfølgelig ikke slippe den i all offentlighet, for 100 kommentarer blir fort bare vas....

sava
15-04-2005, 12:27
Jobbes det med eller?
Det er greit til å bare skrive her på forumet men det blir litt "tamt" Og nå som sesongen er i gang hadde det vært kult å ha orgentlig side.
Men det med bildene, det må vel tas iår? Det er vanskelig for det er jo få kamper og ta fra i så fall...
Håper inderlig vi kan få nytt forum også.

jonal
15-04-2005, 13:17

Hva? Du får jo faktisk ikke bedre forum enn dette..

Håper du mener å bytte ut fargene!

sava
15-04-2005, 13:25

Hva? Du får jo faktisk ikke bedre forum enn dette..

Håper du mener å bytte ut fargene!

Jeg mener det er altfor kjedelig...
Må ha litt start insperasjon over det..

mr.leipsland
15-04-2005, 13:25
Er to stakkarer som jobber med saken ja, ellers blir ikke forumet byttet ut, men fargene blir. Nærmer seg heldigvis nå :)

sava
15-04-2005, 13:28
Er to stakkarer som jobber med saken ja, ellers blir ikke forumet byttet ut, men fargene blir. Nærmer seg heldigvis nå :)

Konge :D
Men når du sier samme forum, det blir vel litt modernisert liksom?

mr.leipsland
15-04-2005, 13:32
Samme funksjonalitet, men utseende blir mer IK Start.

Lynet
15-04-2005, 16:56
Nettsiden må få en bedre lay-out, og det er godt å høre at det fortsatt jobbes med det...

Når det gjelder forum, så skjønner jeg ikke hva du synes er så dårlig sava...?
Forumet er av de mest oversiktlige, uten masse dill som animasjoner/bilder under nicket osv, heldigvis!(sjekk TV2 nettavisens debatt og for eksempel Viking Hordenes forum, slik vil vi ikke ha det). Fargene i forumet bør over i mer Start-preg, og fargene må matche den øvrige lay-outen på hjemmesiden.

Altså min mening er; Få på plass ordentlig lay-out på siden, la forumet matche med lay-out`en fargemessig, ellers har forumet absolutt den funksjonaliteten som trengs og bør ikke endres!

Søndag1800
16-04-2005, 11:45
Når det gjelder logoen vår. Er mitt tips at den settes på midten av siden.

Lynet
18-04-2005, 11:21
Har jeg kommet til Nordea`s, Montèr`s eller Riis sin hjemmeside? Jeg har allerede grei forsikring, trenger ikke materialer og frontruta er enda ikke knust. Jeg er forvirret... Og hva betyr den bittelille gule og svarte logoen oppe i venstre hjørne?

Poenget er bare at det burde vært mulig å få til noe mer... Nå tror(håper) jeg ikke dette er noe slags endelig utkast, men jeg ser ikke poenget med å legge ut en ny lay-out bit for bit. Det blir fort veldig halvt...Ta heller alt i en sleng!

Jeg mener absolutt ikke å klage, for jeg synes det gjøres en bra, frivillig!! jobb, men jeg håper bare vi får se en annerledes side enn det den ser ut til å være på vei mot nå...

PS; Skjønner at samarbeidspartnerne ønsker reklameplass, og det må de også få, men valg av plass er nok noe av det dårligste jeg kunne forestilt meg...

mr.leipsland
18-04-2005, 11:31
Samarbeidspartnerne våre er veldig viktig for supporterklubben og det var ønskelig å få på plass logoene med en gang.

Nordea, Montér og Riis Bilglass er våre hovedsamarbeidspartnere og det er naturlig(og i samsvar med avtalene) at de får en sentral plassering på siden.

tendenfan
18-04-2005, 11:31
Har jeg kommet til Nordea`s, Montèr`s eller Riis sin hjemmeside? Jeg har allerede grei forsikring, trenger ikke materialer og frontruta er enda ikke knust. Jeg er forvirret... Og hva betyr den bittelille gule og svarte logoen oppe i venstre hjørne?

Poenget er bare at det burde vært mulig å få til noe mer... Nå tror(håper) jeg ikke dette er noe slags endelig utkast, men jeg ser ikke poenget med å legge ut en ny lay-out bit for bit. Det blir fort veldig halvt...Ta heller alt i en sleng!

Jeg mener absolutt ikke å klage, for jeg synes det gjøres en bra, frivillig!! jobb, men jeg håper bare vi får se en annerledes side enn det den ser ut til å være på vei mot nå...

PS; Skjønner at samarbeidspartnerne ønsker reklameplass, og det må de også få, men valg av plass er nok noe av det dårligste jeg kunne forestilt meg...

Må si meg 100% enig. All respekt for de som legger ned mange timer for fellesskapet. Men synes heller man skal bruke ressursene på å få opp den nye siden istedet for å hele tiden lappe litt på den gamle. De 3 logoene burde vært plassert i venstre marg under menyen, og ikke ødelegge hele layouten med denne usymetriske headingen

tendenfan
18-04-2005, 11:35
Samarbeidspartnerne våre er veldig viktig for supporterklubben og det var ønskelig å få på plass logoene med en gang.

Nordea, Montér og Riis Bilglass er våre hovedsamarbeidspartnere og det er naturlig(og i samsvar med avtalene) at de får en sentral plassering på siden.

Det skjønner vi alle, men synes du headingen ser vakker ut? Tror faktisk hovedsponsorene hadde satt pris på at logoene heller ble litt mindre og at det så gjennomført ut.

jor-el
18-04-2005, 11:45
huttetu, dette ser bare ikke bra ut. helt enig med tendenfan i at sponsorene selv ønsker mer diskré layout...
dette kan ikke menigheden være bekjent av :?

Bulle
18-04-2005, 11:52
Noen som har råd om hvordan jeg skal takle kollegaer med Viking FK strikkegenser?

Finn/lag en løs tråd i genseren, bind den fast i pulten hans, så sier du jobben har skaffet billetter til Start - Viking, og at dem er lagt ut til "salg" i resepsjonen. Vips, så er genseren borte.

Alf Qaida
18-04-2005, 11:54
Nå bør ihvertfall våre samarbeidspartnere være fornøyd... Har jo tatt hele headingen vår... Foreslår at folk smører seg litt med tålmodighet. Alle dere vett jo selvsagt at det ikkje blir slik det nå. Jeg håper folk ser det!? Og samtidig ser at våre hovedsamarbeidspartnere skal ha en sentral plassering på websida vår!? Dog ikkje slik som nå, der vår logo og vårt navn blir helt tilsidesatt.

Og til tendenfan; Er det slik at jo mindre logo hovedsamarbeidspartnerene har, desto mer fornøyd er de? I såfall betviler jeg dine kunnskaper akkurat på dette. Kverulerende? Javel, men du legger litt opp til det og da... :-)

mr.leipsland
18-04-2005, 11:55
Tendenfan, i likhet med Start kan vi ikke be våre samarbeidspartnere om å redesigne sine logoer.

Kunne alltids krevd mindre logoer under menyen til venstre slik foreslått, men da ville også verdien sunket. Om våre samarbeidspartnere etterlyser mindre logoer så vil vi selvsagt etterkomme dems ønsker.

Jeg kan faktisk ikke skjønne at det klages på en såpass smal stripe på toppen av websiden.

tendenfan
18-04-2005, 12:07
Og til tendenfan; Er det slik at jo mindre logo hovedsamarbeidspartnerene har, desto mer fornøyd er de? I såfall betviler jeg dine kunnskaper akkurat på dette. Kverulerende? Javel, men du legger litt opp til det og da... :-)

He he... jeg har vel aldri påstått at sposorene ønsker logoen så liten som mulig, men jeg påpekte at de aller fleste ville vært mer fornøyd med at logoplasseringen passet litt bedre inn på siden. Headingen ser ut til å være laget av Andungen barnehage.

Hvis det viser seg å være så vanskelig å lage et godt design, synes jeg meningheden skal bruke noen kroner på å sette "bort" jobben til noen andre. Utenforstående får gjerne førsteinntrykket når de kommer inn på websiden, så en stilren side er viktig.

Ellers skal dere ha veldig god skryt for at siden blir jevnlig oppdatert, blant de beste i klassen!

Keiko
18-04-2005, 12:30
Vært bortreist et par dager..... har derfor ikke vært innom.....
Fikk sjokk når siden dukket opp! Vår egen logo er jo 5% av siden.....de resterende er 40%.... latterlig og flaut! Tipper sponsorene ikke har sett det enda... da ville dere hørt det! Ser jo billigere ut denne siden enn Lidl....
Få linkene ned under menyen med en gang!!!

Lynet
18-04-2005, 17:03
Jeg kan faktisk ikke skjønne at det klages på en såpass smal stripe på toppen av websiden.

Smal stripe? Med en gang man entrer menigheden.no, er det de store fargerike logoene som er blikkfang NR 1! Og de fanger opp blikket gjennom hele surfingen på siden...Menighedens logo blir helt tilsidesatt...
Slik skal det ikke være... Det ser uryddig ut!
Siden bør bygges opp med en gjennomtenkt lay-out, der fargene står sentralt i sammen med logoen/navnet. Hvis vi ser noen måneder tilbake, så var selve lay-out`en på TB.com faktisk rimelig bra...
Alf: Jeg skjønner også at sluttproduktet ikke blir seende ut som det nå gjør, men vil være en fordel å komme med ny lay-out, først når alt er klart, ikke del for del... Det blir fort oppfattet som halvt!

Og jeg kan si med en gang; Menigheden får garantert ingen god hjemmeside hvis intensjonen er å klatte på siden som allerede er oppe nå... Det blir bare søl...

Ølvomm
18-04-2005, 17:13
Og når dere først har klart å få opp reklamen på headingen, så burde i det minste Nordeas reklame være klar og tydelig :wink: Det virker som om jeg ser med tåkesyn på den reklamen, utydelig, kornete og stygg... Skjerpings.. Må jo gå an å få tak i en Nordeareklame som ser stilren og fin ut, slik som Monter og Riis's er... Det er vel det minste en kan forlange :wink:

jensm
18-04-2005, 22:58
Jeg er kanskje ikke rett mann til å si noe, men synes jo ikke menigheden innfrir når det gjelder nett. Joda, er kjempe at nyheter og referater blir lagt ut raskt. (men det gjorde jeg også det første halvåret) Håper flere enn dere som skriver nå får ansvar slik at dette fortsetter.

Men jeg synes jeg husker det ble lovet mye når TB skifta navn. Blant annet lå vel ny nettside klar, det var bare å vente på vedtak? Vedtaket om navneskifte er gjort, logo er forlengst på plass.
Vet jo bedre enn mange at ting tar tid med å lage denne typen media, men slik det ser ut nå er det en del ferdiglagde komponenter (forum, artikler) som er puslet sammen på ti minutter. Med et par digre logoer som stjeler all oppmerksomhet.

Jeg skal ikke klage. Jeg vet hvor slitsomt det er. Men litt mer enn dette må vel til og med jeg kunne forlange?

Slik det er nå, ville jeg bedt om å vente med å få min logo på siden dersom jeg hadde eid et firma og vært sponsor.

Ølvomm
19-04-2005, 20:51
Og når dere først har klart å få opp reklamen på headingen, så burde i det minste Nordeas reklame være klar og tydelig

Ja, ingen har ennå svart! Det er et utrolig stort uromoment når en går inn på siden og den gusne, kornete reklamen lyser ut all sin reklamevirkning rett i øynene dine... Kan dere ikke få en reklame som er like klar og tydelig som de andre to? Og jeg er 100 % seriøs nå!!!

mr.leipsland
19-04-2005, 20:56
Akkurat fått en ny annonse tilsendt ølvomm! :) Må bare finne ut hvordan det skal omrokkeres (litt forskjellig størrelse på disse)

Ølvomm
19-04-2005, 21:11
Glimrende.. Ikke meningen å være krass men irriterer meg masse den reklamen... Hehe...

sava
04-05-2005, 12:08
Hva med å legge ut bilder fra Viking kampen i steden for LSK-kampen på layouten og forsiden?
Mye mye bedre, og flere folk. Var jo en kamp som kommer til å skrives om i lange lange tider. Historisk kamp!

Supporteren
09-05-2005, 01:09
Tok det bare her jeg ..

Hvorfor er det ikke tabell på forsiden ??

Ølvomm
23-05-2005, 19:40
Jeg skal absolutt ikke klage over nettsiden, men håper snart at det blir gjort noe med forumet, med tanke på fargevalg som er litt mer Start. Jobbes det med saken, eller?

sava
23-05-2005, 20:32
Synes personelig det går veldig tregt. Forumet bude bli oppgradert, tabell på forsiden skulle ikke være noe problem?
Og jeg synes dere burde kanskje ha layout fra Viking eller brann-kampen.

skaren
24-05-2005, 15:06
Hva med å få en kort intro omtrent som den på www.kickcafe.no (hvor de spiller en eller annen sang)... bytt ut denne låta med 11 mann med bein av stål, og fyr inn noen skikkelig startbilder som skaper stemning... hadde vært kult.

Palle
24-05-2005, 16:43
Jeg liker IKKE introer på websider. Spesielt sider man besøker ofte. Da blir man bare lei av å klikke seg forbi hver gang. Begynner allerede å bli lei av startsida til ikstart.no.

Lynet
24-05-2005, 17:02
Jeg liker IKKE introer på websider. Spesielt sider man besøker ofte. Da blir man bare lei av å klikke seg forbi hver gang. Begynner allerede å bli lei av startsida til ikstart.no.

Startsiden til ikstart.no er jo genial! Den gir perfekt reklame for neste hjemmekamp!!
Om det ikke hadde vært reklame for neste kamp, noe som er viktig og tydelig skal komme frem, så er det lite vits med slik startside.(som da startsiden til ikstart.no inneholdt koder til å skaffe seg bakgrunnsbilder og annet fjas...)

Kan bli litt mye, men det hadde jo vært artig å prøvd ut å hatt startside på denne siden her, der Elleve mann med bein a stål refrenget spilte gjennom en gang, eventuelt til man forlot siden ved å klikke videre. På en slik startside kunne man reklamert for kommende turer i regi av menigheden, og eventuelt reklamere for medlemsskap...

Hva sier siteadmin? Det kan helt klart bli for mye, men jeg synes ideen var artig...

killerwolf
24-05-2005, 17:23
Enig med deg, Lynet! Er jo mange som klager på at de ikke finner info om turene. Ville jo vært knall å promotere neste bortetur på en slik startside! På samme måte som Start reklamerer for neste hjemmekamp!
Noe å tenke på...

LG
24-05-2005, 18:37
Skjønner ikke hva alle skal klage så på når det gjelder web-siden. Den er stilren, lett å navigere i, ofte oppdatert og webbens beste forumløsning. For meg er det viktigste med en web-side 1) Oppdateringsfrekvens og 2) Brukervennlighet. Denne siden har begge deler.

Overdreven bruk av flash-grafikk som på kick siden er unødvendig, irriterende og ser ikke noen vits i å bruke tid og penger på å få det på siden vår. La oss heller konsentrere oss om å ha supportersiden med BEST INNHOLD ;)

LG

P.S. God ide med å ha tabell på forsiden, er jo lystig lesing for tiden det :D :D

Chria
25-05-2005, 00:56
Enig med deg, Lynet! Er jo mange som klager på at de ikke finner info om turene. Ville jo vært knall å promotere neste bortetur på en slik startside! På samme måte som Start reklamerer for neste hjemmekamp!
Noe å tenke på...

Vi prøvde med popups, men webmaster fikk så mange klager på at folk hadde fått det med seg at han ble nødt til å fjerne det - synd spør du meg. Men skjønner det litt også - når man er ofte inne på sidene blir det en plage.

Så smaken er som baken....

jonal
25-05-2005, 09:46

Helt enig her! Det er kun irriterende. Og dessuten synes jeg lyd på hjemmesider er en forferdelig uting. Det stjeler ressurser og f€#cker opp musikken jeg allerede hører på i bakgrunnen.

Skjønner ikke hva alle skal klage så på når det gjelder web-siden. Den er stilren, lett å navigere i, ofte oppdatert og webbens beste forumløsning. For meg er det viktigste med en web-side 1) Oppdateringsfrekvens og 2) Brukervennlighet. Denne siden har begge deler.

Så sant så sant. Etterhvert som dere, som synes fancy grafikk er best, får noen år på baken foran internet så vil dere skjønne tegninga.

menigheden.no er en oversiktlig side med mange oppdateringer. DET er det som teller.

Forumet bør snart få farger som står i stil til resten av siden er det mange som sier. For de av dere som er så utålmodige kan dere jo hjelpe leips og de andre med å finne en som passer. Det finnes nemlig mennesker som driver på med slikt ute i verdens største land; utlandet. De lager themes, templates, styles til phpBB som vi bare kan laste ned å bruke.

Knock your self out: http://tinyurl.com/7som7

Jeg synes en enkel en uten for mye graderinger (les: bilder) er veien å gå. Da er kanskje dette en som det er verdt å modifisere litt på:

http://www.phpbbhacks.com/templatesdemo/index.php?s=144

800 vs 1024

Menigheden.no kjøres per dags dato i en fast bredde på 800. Jeg tror denne med letthet kan utvides til 1024. Det er ytterst få som kjøre 800*600 i 2005, og de som gjør det har gamle maskiner/skjermer som er modne for utskiftning. Man vil dog alltid finne unntakene, men jeg tror ikke det er mange.

Det kan hende at jeg tar feil vedr. brukerne her så derfor foreslår jeg en liten undersøkelse. Administrator-gutta kjører igang en liten test over et par uker som tester hvilken oppløsning folk kjører med. Etter endt test kan man enten forsvare 800 eller ha argumenter til å oppjustere til 1024.

Det finnes mange forskjellige måter å gjennomføre denne testen på; ved gratis hits-counters-sites, script, server-side applikasjoner...

Man kan også vurdere å ha fast bredde på de to sidekolonnene og flytende på den midtre. Men designmessig og publiseringsmessig kan dette fort bli rotete.

bare noen tanker...

Lynet
25-05-2005, 13:42
Jeg slenger meg på, og er enig i at det ville vært bra å endre bredden til 1024.

Synes fargene på den eksempelsiden du nevner er greie. Personlig ønsker jeg meg en stil i gult og svart. Alt skal selvfølgelig ikke være gult og svart, det gjelder å finne en balansegang. Fargene bør ikke gå på bekostning av hva som er mest oversiktlig for brukerne! Det enkle er ofte det beste, det kan bli for mye farger også...
Men altså; En gjennomført stil med gul/svarte farger i moderate mengder ville gjort susen!

Ølvomm
25-05-2005, 13:48
Det blir litt gjentakning av hva andre har sagt, men å øke bredden til 1024 ville ikke vært dumt.. Hva sier siteadministrator til det mon tro?

mr.leipsland
25-05-2005, 13:54
siteadmin er helt enig i at websiden burde vært litt bredere ;) Siteadmin er også enig når det gjelder forumfarger

Når det gjelder "intro" så er det noe jeg personlig hater. Går da også rett til http://ikstart.no/default.aspx?m=3 når jeg skal inn på ikstart.no. Vil nok bli brukt på helt spesielle ting, men neppe som fast innslag. Men det må og skal gjøres noen grep for bedre annonsering av turer og arrangement.

Ølvomm
25-05-2005, 13:57
siteadmin er helt enig i at websiden burde vært litt bredere ;) Siteadmin er også enig når det gjelder forumfarger

Godt, hehe.. Siden the big boss er enig, så får vi håpe at det blir forandringer her om litt da..

Lynet
25-05-2005, 14:32
En ting til...

Skulle akkurat til å sjekke forsiden, for å berømme hvor mange nyheter som er lagt ut allerede siden Brannkampen...
Siden blir vanvittig raskt og ofte oppdatert med nyheter, noe dere skal ha mye ros for! Veldig bra! Snart raskere ute med nyheter enn VGNETT jo :lol:

Men så dukker problemet opp; Den siste nyhetssaken nederst på siden er fra 24. mai, altså i går. Nyheter bør ligge lenger enn som så. Jeg mener derfor det burde vært en oppsamling av de ytterligere 10-15 neste innleggene. Ikke i full størrelse, men med overskrift som en hyperkobling(link) til selve saken. Er dette vanskelig å få til eller siteadmin?
Det er iallefall for galt at nyheter forsvinner ut i intet allerede etter 1 dag(ja jeg vet det har vært mye landslag osv nå), og deter for galt om frekvensen på nyhetsoppdatering må skrus ned for at nyhetene skal bli liggende lenger. En liste som jeg nevnte over vil løse hele problemet :D

Man kan jo trykke på siste nyhet nederst på siden og trykke videre på neste for å finne tidligere nyheter, men dette blir fort tungvindt og lite synlig for brukerne....

jonal
25-05-2005, 14:38
Det brukes Mambo og det bør derfor være mulig å utvide antall nyheter på forsiden. Også muligheter for at et visst antall nyheter står med kun overskrift i bunnen....

Dinho07
09-03-2006, 15:21
Satt og så på flere lag sine hjemmesider, og gjorde meg opp en mening om at ikstart.no ser mye mer "amatørmessig" ut enn mange andre sine. Nå ble vel ikstart.no oppgradert i fjor, men håper at vi kan komme opp på et mer proffesjonelt nivå når det gjelder ansikt utad.

Rolling stones
09-03-2006, 21:25
Der må jeg si meg meget uenig...

IK Start sin hjemmesiden er vel en av de desidert mest profesjonelle hjemmesidene...

Skjønner ikke på hvilket grunnlag du kan komme med disse påstandene?

Fredrik
17-04-2006, 01:04
Ser at webmasteren her har fikset litt på menyen og satt opp et par linker oppe ved reklamen! Det var fint og bra!

Hva synes dere andre?

Lynet
17-04-2006, 01:24
Ja menigheden.no har virkelig løftet seg ytterligere i løpet av påska!

Både menyknapper i toppen, og kolonna til høyre har endret seg!

Bra idè å legge innmeldingsskjema i kolonna, samt info og påmelding til de turene som kommer i nær fremtid!

Fasitsetteren
17-04-2006, 02:50
Noen små detaljer må fikses på. Når du er her inne på forumet og trykker på "forum" kommer du på indexen. Uansett en mye bedre side!

jalapenos
17-04-2006, 12:54
Kanskje fått inn flere forum, for det har jeg sett at andre sider har.

franki
17-04-2006, 13:06
alt har blitt så mye bedre :wink: veldig fin side nå

Soffa
17-04-2006, 13:22
jeg synes dette designet som er på forumet nå ikke er det peneste i verden.
knappene og alt det gule er fint det, (får kansje litt omega3 tablettfølelse av de runde knappene men:P) men synes at alt det svarte burde skiftes på, blir for mye svart.

jeg synes det ser tomt og spinkelt ut.

Esben
17-04-2006, 13:28
Gøy at endringene faller i smak. Fargevalg vil det alltid være delte meninger om, men konstuktive innspill mottas med takk. Skal vi bli veldig bra på oppdateringer/interessante saker trenger vi imidlertid flere i redaksjonen. Det hadde vært veldig bra om noen av dere var interessert i å skrive litt redaksjonellt stoff. Ta kontakt på tlf. 92064587 eller send mail til webmaster@menigheden.no om du kan tenke deg å bidra.

Bedreviter
18-04-2006, 00:25
Når man er inne på forum-sidene og trykker på linkene som ligger på toppen (under banner-reklamen) så kommer man rett til Menigheden-forsiden i stedet for det temaet man har trykket på.

REBell
18-04-2006, 00:31
Fant ikke fila hvor html tingen skulle inn her på forumet :wink:
Vi får vente på ekspertene.....

DayWalker
29-11-2006, 22:35
Måtte bare dra opp igjen denne tråden og si jeg begynner å like både selve siden og forumet mer og mer. Jeg har lagt merke til veldig mange små ting den siste tiden som gjør at fler og fler brikker faller på plass.

Vil bare rette en takk og si til dere som jobber med weben at dere gjør en kanon jobb! Stå på! :D

Alf Qaida
30-11-2006, 17:23
Måtte bare dra opp igjen denne tråden og si jeg begynner å like både selve siden og forumet mer og mer. Jeg har lagt merke til veldig mange små ting den siste tiden som gjør at fler og fler brikker faller på plass.

Vil bare rette en takk og si til dere som jobber med weben at dere gjør en kanon jobb! Stå på! :D
Kan det ha noe med at du har blitt moderator/administrator nå eller? :wink:

REBell
30-11-2006, 17:26
Her kjøper vi oss posisjoner :lol:

DayWalker
30-11-2006, 17:26
Nei det er ikke det altså... Jeg har ikke hatt noen verdens ting med selve weben å gjøre men synes det begynner å bli virkelig flott.

Når posten ble skrevet visste jeg ikke enda om jeg skulle bli admin eller ikke.

Skjønner dog det virker misstenksomt :P

Roy Eriksen
12-12-2006, 20:03
Hjelp meg. Vi skal ha 100 års jubileum på Kristiansand døveforening. Jeg ønsker ha nedtelling som Ikstart har den. Forbindelse Sør Arena-stadionen.

Hvor finner jeg slik php eller html

REBell
12-12-2006, 22:18
PM OleB

aulin
12-12-2006, 23:30
Hjelp meg. Vi skal ha 100 års jubileum på Kristiansand døveforening. Jeg ønsker ha nedtelling som Ikstart har den. Forbindelse Sør Arena-stadionen.

Hvor finner jeg slik php eller html

Det enkleste for deg blir å gå for litt javascript, benytt noe av det som finns gratis på nettet, feks: http://www.hashemian.com/tools/javascript-countdown.htm

Alf Qaida
05-03-2007, 12:01
Har vel mer med forumet å gjøre. Det forsøples stadig. En kikk på de siste 50 nye medlemmene på diskusjonsforumet, viser at ca. 47 av disse har et navn som får meg til å tenke at de en eller annen gang kommer til å forsøple forumet med spam, virus etc... Så spørsmålet er til administrator/moderator: Er det ikkje mulig å slette slike medlemmer før de snart overtar hele forumet?

Søndag1800
05-03-2007, 12:26
Problemet med "botter" er at de registrerer seg automatisk og setter et x-antall innlegg før man aldri hører noe mer til de igjen. Desverre ingenting eller lite å gjøre med det.

Det finnes noen anti-spam kontroller vet jeg, tenker spessielt på den hvor man må skrvie inn en 4-sifret kode før man poster innlegg/temaer.

Kolo
05-03-2007, 12:33
Problemet med "botter" er at de registrerer seg automatisk og setter et x-antall innlegg før man aldri hører noe mer til de igjen. Desverre ingenting eller lite å gjøre med det.

Det finnes noen anti-spam kontroller vet jeg, tenker spessielt på den hvor man må skrvie inn en 4-sifret kode før man poster innlegg/temaer.

Jeg er på ingen måte sikker på dette, men det er vel ikke en gang en slik ordning når man skal opprette en bruker? En slik ordning er altså at man må gjenta noe som står litt utydelig i en boks. Hvis det stemmer at det for tiden ikke finnes, vil en slik innføring redusere problemet betraktelig.

Tarune
05-03-2007, 14:37

Jeg er på ingen måte sikker på dette, men det er vel ikke en gang en slik ordning når man skal opprette en bruker? En slik ordning er altså at man må gjenta noe som står litt utydelig i en boks. Hvis det stemmer at det for tiden ikke finnes, vil en slik innføring redusere problemet betraktelig.

Det finnes allerede, har hatt det i noen måneder nå. Problemet er at bottene klarer å registrere seg selv om de må skrive inn det som står i den boksen. De hacker oss rett og slett. Vi er for tiden på leit etter en ny forumtype. Der man er så og si fri for botter.