PDA

Se full versjon : Når starter billettsalget?

ultras
13-02-2005, 20:24
Når får vi kjøpt billetter på posten til årets seriekamper hjemme?

REBell
13-02-2005, 20:41
Det siste jeg hørte var slutten av mars.
Dette gjelder enkeltbilletter.

frankieboy
13-02-2005, 22:58
Jeg skal bort i 1,5 mnd og får ikke med meg alle kampene i år, derfor kommer jeg ikke til å kjøpe sesongkort.
Er jeg som medlem garantert billetter til de kampene jeg vil?
Hvor mange plasser får vi reservert på "vår" tribune?

Blir det mulig å kjøpe disse billettene på forhånd, eller er ikke det noe poeng...

Ser jo for meg at noen av kampene (eks LSK, Viking, RBK) blir utsolgt..

REBell
13-02-2005, 23:13
Det er kun sesongkort som er garantert plass.
Enkeltbilletter må kjøpes så lenge beholdningen rekker,
men jeg tror ikke det blir solgt mer enn 3000 sesongkort, så da
er det 5000 enkeltbilletter foran hver kamp.

LSK, Viking og Enga får nok 1000 billetter hver, så da har vi sørlending
4000 billetter til fordeling på noen av storkampene.

På vår tribune vil det være plass til 400-500 personer.
Det blir medlems kontroll på tribunen.

frankieboy
14-02-2005, 08:42
Det jeg mener er at hvis resten av stadion er utsolgt, og det er 150 ledige plasser på menighedsfeltet, vil jeg som medlem da få plass på stadion, eller vil vanlige folk bli plassert der før meg??

hvis jeg ikke får kjøpt bill på forhånd?

jensm
14-02-2005, 09:31
Mener du det seriøst Rolf?
At det blir medlemskontroll på et felt som vil ta 4-500 stk?
Er dere steingale. Selvsagt må et mål være å fylle opp feltet! Dere må jo huske at det sikkert er en del gode gamle som ønsker å fortsatt synge for Start, men som ikke blir menighedenmedlemmer. Skal disse bare sluses ut? Skal supporterklubben altså begynne å arbeide mot sin hensikt, som må være å få flest mulig til å synge?

Ellers må billettmaset kuttes ut. Det er utrolig mange som ikke gidder prøve skaffe seg billett når det mases om at det kommer til å bli vanskelig hvis man ikke kjøper på forhånd. Velkjent effekt. Tipper Start kommer til å ha problemer med å fylle stadion i år, mye pga dette. Starts kamper sendes jo på webTV (tv2/nrk). Billigere enn stadionbillett, og man får garantert plass i egen stue.

REBell
14-02-2005, 11:09
Ujevn kvalitet på disse sendingen, jeg tror ikke disse kommer til å konkurrere mot stadionopplevelsen. Så et par av kampene på
web tv ifjor, og var en heller kjip opplevelse.

Skal vi sikre medlemmene våre god plassering på stadion er det viktig
med enkelte grep. Vi er for til for alle betalende medlemmer.
Skal supporterklubben ha arrengement før kampen er det viktig
at tribunen vår ikke fylles opp med gud og hvermann før vår medlemmer kommer opp på stadio. Vi får tross alt den eneste ståbribuna på stadion, ser man bort fra gresset.

Supporterklubben skal jobbe mot en syngende stadion, men det er viktig
å poengtere at supporterklubben er til fordi noen betaler medlemskap.

Om og hvordan er slik kontroll blir er ikke bestemt, men vi kan ikke risikrere at tribunen blir fylt opp av alle andre, da har vi ikke noe eget felt lenger.

Jeg tror ikke vi får problemmer med å fylle stadion til enkelte kamper
i år. Det kommer til å bli smekk fult mot flere av topplagene.

mr.leipsland
14-02-2005, 16:11
Det jeg mener er at hvis resten av stadion er utsolgt, og det er 150 ledige plasser på menighedsfeltet, vil jeg som medlem da få plass på stadion, eller vil vanlige folk bli plassert der før meg??

hvis jeg ikke får kjøpt bill på forhånd?

Ja da vil du få billett. M-feltet og billettene til 110kroner stykket er forbeholdt Menigheden, enkelt og greit.

Supporteren
15-02-2005, 11:02
Jeg er litt enig med jensm her.

Hva visst jeg f.eks. vil ha med meg en kompis på kamp en dag ?
Jeg kan jo ikke kreve at han skal bli medlem først !
Skal jeg klare å verve ham, må jeg kunne ha ham med på en kamp,
og vise ham hvordan ting er, etc etc.
Det blir jo vanskelig å verve nye medlemmer,
uten å gi dem en opplevelse av hvordan det er i Menigheden.

Men så klart, alle medlemene må jo få plass, så det er jo et dillemma.

REBell
15-02-2005, 11:13
Ikke se helt sort hvitt på det.
Men det er for å sikre oss triunen som vår, hvordan dette
blir i praksis er vanskelig å si. Men på et bredt grunnlag er
det vikig å kommunisere ut at det er vår tribune.

Esben
16-02-2005, 19:46
Synes faktisk ikke det er urimelig å kreve at man har betalt de lusne 200 kronene for å kunne stå på egen tribune. Det blir jo faktisk en av "medlemsfordelene" dette her, og da synes jeg styret gjør helt rett i å kjøre kontroll på dette nå som vi får egen tribune.

Et poeng til;
Det har ved enkelte anledninger tidligere år vært slik at fok som ikke er medlemmer har laget bråk og supporterklubben har fått skylda. Med litt bedre kontroll vet vi ihvertfall hvem vi "bør snakke til" om det på tribunen skulle utarte til noe vi ikke kan være bekjent av.

Rolling stones
16-02-2005, 20:01
her mener jeg supporterklubben må være rimelig konsekvent, enten så er det for medlemmer, eller så er det ikke...

Og hvis en ønsker å ha noen med på kamp som ikke er medlemmer så får de enten bli det, eller så får de stå en annen plass..

Hva er poenget i å stå der hvis du ikke er medlem? Har du lyst til å stå der så har du råd til kr. 200!

frankieboy
17-02-2005, 08:39
Jeg er enig i at det burde må være konsekvent på dette området. Jeg mener at hvis folk har med venner, så kan dere stå og observere litt bortenfor menigheden, og hvis han/hun er interessert så er det jo bare å melde seg inn.
Forøvrig så synes jeg noen fra styret eller andre bør stå utenfor stadion før hver kamp og rekruttere medlemmer, slik at det blir enkelt å bli medlem, og at man da kan få rabatter på den kampen også. Tror man får endel nye medlemmer på den måten. (men det er kanskje allerede planlagt allikevel)

Keiko
17-02-2005, 11:30
Husk at den beste fordelen ved å være med i Menigheden skal være sikker plass på egen tribune! Vi har en egen pris fordi vi er hakket ivrigere enn de fleste andre! Jeg ønsker å stå sammen med supportere som synger/lager liv. Dersom alle slipper til på feltet vårt, ja da blir det jo nøyaktig samme problemer som før. Dvs 10-15 personer mellom hver syngende supporter!
Endelig har vi muligheten til opptre samlet, så kutt ut maset om venner som ikke er medlemer! Meld de inn nå!!!
Vi må ta høyde for at 100-200 plasser kan stå ledige i feltet vårt, selv om resten av stadion er full. Sånn er det å starte en supporter klubb på nytt!