PDA

Se full versjon : SMS-varsel

Supermann
11-02-2005, 10:12
Hva slags nyheter er det som blir sendt på SMS varsel?
Er det målene til Start, så er det jo greit å betale en krone (selv om det forhåpentligvis blir dyrt...)
Er det nyheter om fotballpub på Up-town så er det kanskje ikke like interessant (for meg som bor i Oslo)?
Men bra tjeneste å tilby - all ære til de som har ordnet det!

For noen år siden var det jo en tjeneste som ga oss sms med resultatene i Starts kamper - jeg har savnet det, så hvis det er det som er greia så er jeg veldig happy :D

REBell
11-02-2005, 10:15
SMS tjenesten er ment som en nyhets formidler for Menigheden.
Det vil si at vi melder om Kick Off fest, åpning av butikk, medlemsmøter
og annen informasjon som bør kjapt ut til medlemmene.

Det vil foreløpig ikke bli scoringsvarsel eller lignende.

jonal
11-02-2005, 10:29
VG, NRK og andre medier har vel scoringsvarsel i bøtter og spann...

Søndag1800
11-02-2005, 10:31
Men de griske svina tar vel 10,- for ei scoring eller no..Hehe

jonal
11-02-2005, 10:34
Men de griske svina tar vel 10,- for ei scoring eller no..Hehe

Minst!

REBell
11-02-2005, 10:38
Det er ikke noe problem å opprette scoringsvarsel for Start sine kamper,
både treningskamper, seriekamper og cupkamper.
Problemmet er å få noen til å sende ut scoringsvarselene.

Skal man ha noe slikt er det viktig at det funker 100%.

Supermann
11-02-2005, 11:02
Scoringsvarsel er hvertfall noe jeg kunne tenkt meg å betale for, men 10 kr. er det ikke verdt. Hvis Menigheden hadde kunne tilbudt en slik tjeneste så hadde det vært suverent - ta 2 kroner, så tjener man inn 1 krone (til TIFO el.l.) for hvert mål (pr. bruker). Alle monner drar...

Dette er jo også ett godt tilbud for oss utenbys supportere - og de er det jo mange av :D

REBell
12-02-2005, 11:54
Skal se om det er mulig å ordne en kjapp og billig scoringsvarsel.

gauti
13-02-2005, 00:07
Hva skjedde egentlig med Scoringsvarsel på 19180?? det var jo gratis...

Ole-Bernt
13-02-2005, 14:29
Hva skjedde egentlig med gratistjenesten. Jo, den gikk vel den veien som alt annet som er gratis, man tjener ikke nok og slutter.
Dessuten var det ikke helt gratis. Hver melding var sponset for å dekke inn serverleie etc. Og det var litt av en jobb å skulle følge med og sende ut varsel hver gang det var scoring.

Hvis dere skal opp med en SMS-tjeneste, pass på å ikke gå i fella og lag en tjeneste som bare funker av og til. Scoringsvarsel bør komme på såvel borte- som hjemmekamper, og det krever sitt å være tilstede på alle kamper og rapportere.
Ikke kan man stole på andres tjenester heller. Det blir jo helt feil å stjele informasjon fra andre og kalle det sin egen.

desibelo
27-12-2006, 21:05
Husker godt Scoringsvarsel 19180 hehe.
Når det ble mål på stadion pep alle mobilene til alle tilskuerne samtidig. Pip pip pip pip.

Ahh those good old days..

Var det ikke gimlekollen media senter som hadde noe med den tjenesten å gjøre??

Ole-Bernt
27-12-2006, 21:32
Var det ikke gimlekollen media senter som hadde noe med den tjenesten å gjøre??
Nei, det var det ikke. www.ikstart.no sto bak faktadelen.
Er det behov for en gjentakelse og hva vil dere i så fall ha for informasjon på SMS?

Ole-Bernt
28-12-2006, 15:21
Scoringsvarsel er ikke innteresant lenger, det blir å gå baklengs inn i framtida.Spørsmålet var: Hva er interessant. (ikke hva som ikke er interessant:))

Kenneth Storberget
29-12-2006, 17:00
Info fra Menigheden hadde vært noe og få på SMS, når det skjer nye ting og tang. Samlinger, fester, nyheter og sånner saker og ting.
Men det er jo spørs va folk gidder og betale for dette da.

Er jo ikke gratis og sende ut SMS til dem som logger seg på denne tjenesten. Hvis dette ska være noe som Menigheden ska tjene penger på så må jo prisen være 5 kr så at man tjener litt, men tror neppe at folk gidder og betale det for og få samme info på telefonen som man kan gå inn og lese her på forumet.

Hvis man lager en gratis tjeneste for medlemene så koster det jo M ca 1 kr og sende ut en SMS, så er vi 1000 som er pålogget så koster det jo 1000 kr for M når dem sender ut og det tror jeg heller ikke at M vil betale når det bare koster penger.

Så personli tror jeg ikke at dette med SMS kan bli noen stor hitt, hvis ikke folk er villige til og betale for det da.

Om det er masse folk som logger seg på så kan man jo begynne og tenke seg at folk i Oslo ikke gidder og få vite va som skjer i Kr.sand og omvent, da er det jo enkelt og lage to kode ord på tjenesten. Så at Kr.sand medl. kun går ut til folk som har logget seg på Kr.sand og Oslo meld går kun til dem som er pålogget Oslo.
Så slipper Oslo folket og få masse meld som dem ikke trenger. (så at supermann klaget litt på det).

webmaster
21-03-2007, 15:07
Noen som har peiling på vbulletin eller? :D

RuneAdmin
21-03-2007, 16:40
finnes allerede en tråd om dette.