PDA

Se full versjon : Laguttak pr 14 februar

tendenfan
14-02-2005, 02:00
Tenkte vi skulle overta rollen til Tom for et øyeblikk og sette opp hvordan vi ville tatt ut laget pr dags dato. Jeg kaster meg ut i det:

Nilssen

Pedersen (h)
Borgersen (m)
Håland (m)
Johnsen (v)

Strømstad
Joey
Hæstad

Garba (v)
Risholt (m)
Valencia (h)

Keeperplassen leder Rune klart. I forsvaret ser jeg kun Engedal som en reell utfordrer, og det er godt å ha han i bakgrunnen.

På midten er det jevnt mellom Tom og Joey, men siden Tom har vært ute en periode får Joey foreløpig tillitt.

I angrep har Wright og Midttun Lie foreløpig ikke levert hva som ventes i Eliteserien, så da dytter jeg Bala ut på kanten og gir Risholt sjansen som midtspiss. Her blir forhåpentligvis Bärlin også en het kandidat når han er fit for fight

Hva mener dere andre :?:

REBell
14-02-2005, 02:28
Jeg er enig fram til angrepsrekka.

Bala - Bärlin - Midtun Lie

Midtun Lie beviste mot Molde at han er en spiller
som er kommet for å starte kamper for Start.
Solid bakover på banen, og da åpner vi opp for
Garba og Bärlin framover.

Pr dags dato ser jeg på Kai som et 5 valg, Valencia
er også foran han i køen, mens Wright er siste.

Jeg tror forøvrig Nordlie kommer til å se motstanderen
an før han tar ut laget. Mange av disse spillerne
innhar helt forskjellige kvaliteter. :?

Lynet
14-02-2005, 11:08
Helt enig også jeg frem til angrepsrekka. Nå ble det en møkkakamp på fredag, så er vanskelig å sette opp noe lag men gjennomgangsmelodien sier:

Nilssen

Pedersen Borgersen Håland Johnsen

Strømstad Hardarsson Hæstad

Valencia Garba Lie

Enig i at Nilssen er et stykke foran Høie bakerst!

Forsvarsrekka er klar til seriestart allerede nå, det er jeg sikker på!

Strømstad og Hæstad spiller også seriestarten med mindre det blir skader. Kampen er helt åpen mellom Berhus og Hardarsson, men per dags dato etter litt småskader hos Berhus og imponerende spill av Hardarsson, pluss at det ikke er hentet inn noen forsterkning, så har Hardarsson plassen sentralt på midten!

Mest spenning knytter det seg til angrepsrekka....
På topp er Bärlin enda ikke fit for fight, og er derfor ikke på mitt lag, men er overbevist om at han vil bli fast inventar. Valencia har etter min mening vært god i vinter, og kan bli veldig god om han finner toppformen, så han vil jeg ha på høyrekanten.

Garba har vært variabel, fra det bedre til det elendige. Av og til virker han helt uinteressert og bør skjerpe seg hvis han ikke skal bli danket ut på benken. Han må jobbe hardere, samt kanskje avslutte tidligere eller avgi ballen tidligere med fordel. Men han er fortsatt førstevalg sentralt fremme...

På venstrekanten vet vi Wright kan bøtte inn mål når han er i form, noe han dog ikke er per dags dato. Var elendig og totalt fraværende mot Sandefjord, så han har mye å jobbe med frem mot seriestart, håper han kommer! I tillegg har vi Lie som jeg mener er nærmest førsteelleveren nå. For han var god mot Molde, men dog dårligere mot Sandefjord selv om dette er dårlig pekepinn da hele laget var dårlig. Hadde seriestarten gått idag ville Lie spilt!

Bärlin
Når Stefan kommer i form og er helt fit for fight er jeg overbevist om at han kommer inn på laget, og da synes jeg Valencia Bärlin Garba virker som en spennende trio der fremme. Tiden vil vise hva som skjer, de 11 beste får nok spille. Kanskje er vi nærmere en førsteellever allerede etter kommende helgs kamp mot Aalesund.....?

Lynet
14-02-2005, 11:12
Skjønner ikke helt hvorfor du vil ha Risholt sentralt fremme. Han stiller etter min mening ett hakk bak Valencia, Garba, Bärlin og Wright i køen.....
Dette sier jeg ut ifra spilletid i kampene hittil, og han har vel ikke akkurat utmerket seg, selv ikke mot et svakt MK lag... Men nå har ikke jeg vært på treningene så jeg vet ikke! Spennende blir det iallefall og det viktigste er at de 11 beste 10. april også spiller 10. april!

tendenfan
14-02-2005, 11:29
Skjønner ikke helt hvorfor du vil ha Risholt sentralt fremme. Han stiller etter min mening ett hakk bak Valencia, Garba, Bärlin og Wright i køen.....

Mitt viktigste argument med å gi Risholt midtspiss plassen er at han er den eneste offentive spilleren vår som er i stand til å gi motstanderens forsvar litt "juling". Er enig i at det er meget dristig og ønsket derfor litt debatt rundt dette.

Valencia er den eneste av de som skal spille fremme som har en klar plass på laget mitt, de andre får kjempe om de 2 ledige plassene.

Lynet
14-02-2005, 14:58
Flott, da tror jeg vi i bunn og grunn er enige, selv om jeg mener det blir for dristig å bruke Risholt som midtspiss, redd han blir for "lett"...

Deler ditt syn på Valencia, han vil jeg også ha som rendyrket fast høyreving!! Med tillit vil han finne toppformen og da blir han meget god. Resten får kjempe om de andre plassene, men som sagt ut ifra at Wright er helt ute av form og Lie ikke overbeviser:

Valencia - Bärlin - Garba virker å være ei meget spennende angrepsrekke!

Selv om mye av laget er klart, er alt åpent i angrepet.... Flere må hive seg på å si hva de mener om oppstillingen...!

cfossnes
18-02-2005, 11:33
Per dags dato vil jeg sette opp følgende førsteellever:

Nilssen

Pedersen - Håland - Borgersen - Johnsen

Strømstad - Berhus - Hæstad

Valencia - Bärlin - Garba

Nilssen er i mine øyne førstevalg som keeper, mer stabil enn høye foreløpig. Backrekka er udiskutabel. Grunnen til at jeg velger Berhus foran Joey på midten er fjorårssesongen, hvor Tom var en av Starts beste spillere. Angrepsrekka er jeg mest usikker på, her er det mange alternativer. I øyeblikket har vi faktisk ikke noen klar A/B rekke i angrepet, noe jeg tror kan være en fordel.

Lynet
19-02-2005, 19:38
Etter dagens kamp mot Aalesund ser førstelaget mitt fortsatt slik ut:

Nilssen

Pedersen Håland Borgersen Johnsen

Strømstad Hardarsson Hæstad

Valencia Garba Lie

Viktig å poengtere at vi fortsatt ikke har sett hva Bärlin står for, håper han snart er fit for flere minutter. Berhus er skada.

Ingen spilte seg ut av laget, men Garba bør snart begynne å score mål igjen.

Det mest positive er at Valencia spilte seg flere hakk nærmere førstelaget 10. april. En meget god kamp, med driblinger, tunneller og ett fantastisk arbeid som førte til selvmål og 3-0, klasse! Kom ofte rundt på kanten og fikk lagt inn, fortsett sånn Valencia!

Lynet
03-03-2005, 21:56
Slik stallen ser ut nå, og ut ifra spillernes form hovedsaklig basert på Vikingkampen, en tilstedeværelse på trening og en hot signering, ser laget mitt nå slik ut:

Nilssen

Pedersen - Håland - Borgersen- Johnsen

Strømstad - Nyarko - Hæstad

Valencia - Garba - Lie

*Nilssen synes fortsatt veldig klar bakerst.

*Forsvarsrekka er selvskreven, men Engedal banker på døra...

*Hæstad og Strømstad trenger en sjef, et defensivt rivjern å løpe rundt. Det har de fått i kanonsigningen Alex Nyarko!! Han blir selvskreven midtbanesjef!! Strømstad er ikke helt i form, men den gutten finner fintene og tunnellene innen 10. april, hvis ikke banker en spillesugen Paulssen på døra.....

*Valencia mener jeg er best på høyrekanten, han fortsetter å imponere! Bala og Lie har ikke imponert men i mangel av konkurrenter foretrekker jeg dem likevel. Sikker på at Wright og Bärlin kommer sterkt etter småskadeperioder, og de vil helt klart kjempe hardt om en plass på laget! Fortsatt meget spent på Bärlin.... Blir en knallhard kamp om alle de tre fremste plassene på laget!!

utlending
03-03-2005, 23:02
Min vurdering:

Keeper: Nilssen / Høie: Jeg tror ingen kan sit hvem som står mot LSK før siste trening før seriestart...

H. back: Steinar Pedersen (alternativ: Glenn Andersen)

Forsvar: Håland / Borgersen. Engedal kan komme in uten at vi svekkes noe særlig. Bak ham er vel Berhus beste alternativ. Aligo bør leies ut til Fløy hvor han kan få spilletid.

V. back: Marius Johnsen blir årets overraskelse i Tippeligaen. Midtun Lie og Andersen er alternativ.

Sentral midtbane: Her er vår nye beste venn Alex Nyarko selvskreven. Bak ham er køen lang: Hardarsson, Berhus og Jesper Mathisen. Jeg tror ikke Jesper får mye spilletid i hans nye posisjon...

Indreløpere: Doffen og Fredrik kommer til å glede tilskuerne på Stadion i hele år. Jeg tipper en av dem får landlagsdebut før året er omme. Bak dem er vel Paulsen, Hardarsson og Risholt de beste alternativ. Rike bør finne seg en 1stedivisjonsklubb.

H. kant. Valencia er fantastisk. Ohene kan blomstre iår. Morten Hæstad og Kai Risholt kan vel også spille her.

Midtspiss: Bala Garba og Bärlin kommer vel til å kjempe om denne plassen. Jesper kan også spille her, men er vel bak både Ben Wright og Kai Rishot i køen.

V. kant: Jeg tror vi finner Jon Midtun Lie her mot LSK, men når Ben Wright er i form er han veldig god. Bärlin og Garba kan også spille her.

Der er min vurdering. Jeg tror så lenge midbanen holder seg frisk og i form kan vi slå hvem som helst på station, men tar neppe mange poeng på bortebane.

Men plassen skal vi beholde!

Keiko
03-03-2005, 23:37
Min vurdering:

Kee: Nilsen. Har desverre vært meget mye bedre enn Høye i vinter!

Midt stopper: Håland og Borgersen. Helt klart viktig at Lars martin får endel kamper i år, pga utviklinga. Tror Borgersen vil pådra seg 3 karantener i år!

H.back: Pedersen. Ser desverre ingen andre kandidater. Lars kan spille her, men er ikke direkte god som back. Glenn er et greit alternativ.

V.back: Marius. Ingen utfordrere.

Sentralt midt: Nyarko. Ingen over, ingen ved siden av. Joey et klart andre valg.

Midt: Doffen og Fredrik. Tipper Joey får en del minutter på en av disse plassene. Er redd Fredrik blir litt "spak".

H.Kant: Valencia. Er en ener der borte. Bala går nok til høyre dersom Valencia er ute.

Spiss: Bala!!! Har desverre ikke troen på Stefan!!! :oops: Kai putter 5 i tippeligaen i år!

V. kant: Lie. Har ike overbevist meg, men Ben er jo helt ute av det! Tror Stefan får en del kamper her!

de unge: Jesper må snart gidde å løpe litt når han spiller! Ordn pusten! Morten er desverre langt fra plass, men har troen på at Ohene utvikler seg videre!

PS! Rike må til Fløy.....

REBell
03-03-2005, 23:50
Keeper: Kenneth Høie
Det er 1 grunn til at Soler har siklet på denne spilleren i 2 år. Gi han
kampene på La Mange og han er 1 keeper.
Vi kommer til å ha glede av denne spilleren i mange år.
Gratulerer med ny bil Høie, kul Bmw 330 CI

Ellers er vi enig.

Lynet
04-03-2005, 09:52
Høie må skjerpe fotarbeidet betraktelig. Siden han heller ikke har overbevist på andre felt som keeper i vinter, så må han heve seg betraktelig om han skal stå 10. april!

Høie er en god keeper og et stort talent, det har han vist før, men per dags dato er Rune Nilssen en bedre keeper!

Alf Qaida
04-03-2005, 12:00
Ser at Rolf Eivind skriver at Soler har siklet etter Høie i 2 år. Og poenget er....?? Etter hva jeg har skjønt, så er det vel Tom Nordlie som bestemmer hvem som skal spille. Ihvertfall ikkje Soler. Men joda, talent har han. Han har ekstremferdigheter på streken som Rune Nilssen bare kan drømme om. Men med beina er han ikkje heilt god. Og det skaper uro og usikkerhet i hele laget, spesielt den bakre firer. Samarbeidet Nilssen - Håland er helt fantastisk. De vett hele tida hvor de har hverandre. Og Nilssen beviste i fjor at han var en god keeper. Det er Høie som er ny, som skal danke ut Nilssen. Han må bevise. Og sålangt har han absolutt ikkje gjort det. Nilssen er per i dag et soleklart førstevalg på keeperplassen.

Når det gjelder sentral midtbane så må jeg si meg veldig enig med Tom Berhus. Han sa, tror det var på tvsør, at det er Nyarko som må bevise. Det er han som er ny og dermed må han bevise at han er mye bedre enn Berhus. Og Joey, som har bevist i treningskampene i vinter at han er vel så god som Berhus. Så per i dag så er Joey førstevalget på sentral midt. Berhus er rusten (skada), og Nyarko er ikkje godt nok samspilt med resten av laget.

Til Stefan Bärlin, så vil jeg bare si at vi ikkje må forvente gull og grønne skoger av han i begynnelsen. Er et nytt system for han. Tar tid å vende seg til. Bare spør Joey, for han tok det nesten ett år. Bärlin kom fra amatørfotball i Sverige, til proff i Start. Det kan fort føre med seg belastningsskader og overtrenthet. Jeg sier bare obs-obs!! Men det lille jeg har sett av han, så ser jeg absolutt at han har teknikken, farten etc... Så gi han litt tid!

Lynet
04-03-2005, 16:04
Som dere har lest før er jeg veldig enig med deg Alf angående Høie! Når det gjelder Bärlin, så er jeg også sikker på at han kommer, og blir god, men han trenger tid til å spille seg inn i det nye systemet, og inntil videre er han ikke noe førstevalg...

På midten vil Nyarko gå rett inn på laget, hvis han fortsetter å overbevise slik han har gjort på treningene. Han er nok en klasse over de andre spillerne uansett å mye Berhus sier han må danke ut de som allerede er der. Vi kan få en vanvittig tilvekst om det medisinske går i orden, noe jeg er rimelig sikker på!

Keiko
04-03-2005, 18:25
Når det gjelder Høie, så er jeg utrolig skuffet! Var sikker på at vi hentet en keeper som var MYE bedre enn Nilsen!! Nilsen er ok, men ingen keeper som kan redde oss kamp etter kamp. Får bare håpe at det ENORME talentet i Høie snart kommer fram! Vi har ikke tid til å vente 2-3 år! Gi oss enorme redninger!!! PLEASE

Lynet
04-03-2005, 18:46
Trenger ikke gi oss enorme redninger, det har han forsåvidt gjort, men fotarbeidet må ha en helt annen kvalitet!

mr.leipsland
04-03-2005, 19:00
Hva er galt med Nilssen? Føler at folk dømmer Nilssen for tabber han gjorde for 4-5 år siden. Tenk gjennom fjoråret, var det mange mål som følge av keepertabber? Nei. Det er en ting som kjennetegner en god keeper og det er stabilitet. Nilssen er akkurat det, stabil. Skal være enig i at han ikke er noen typisk matchvinnerkeeper, men jeg vil heller ha en keeper som utstråler trygghet enn en som gjør flotte TV-redninger.

Høie var et stort talent for noen år siden, men har aldri klart å levere over tid. Synes ikke keeperduellen er særlig jevn, det er knock-out i favør Nilssen om vi skal dømme etter hva de har levert i år og i fjor. At Solér har sikla etter ham i 2 år og at han kjører BMW 330 holder ikke.

Visdomsord
05-03-2005, 00:38
Etter min mening holder ikke Nilsen mål i Eliteserien. Han hang brukbart med i fjor, men med tanke på hvor lite han egentlig hadde å gjøre var det vanskelig å bedømme han. At han ikke gjorde tabber i fjor som noen her påstår er jo bare tull. Hvem husker ikke Skeid kampen. En av de værste keepertabbene jeg har sett. Og hvem husker ikke alle tabbene og feilplasseringene i foregående sesonger.
Jeg frykter hvordan dette vil gå mot langt bedre spisser og langt flere sjanser imot nå i tippeligaen.

Det at Nilsen er så trygg med bena er for meg fullstendig tullball. Jeg har hjertet i halsen hver gang det er tilbakespill og han skal prøve å finte eller sparke ut ballen.

Jeg var derfor veldig lettet da vi fikk vår nye keeper, men av det jeg har sett til nå har det vært like ille som Nilsen om ikke værre.

Etter min mening er keeperplassen lagets dessidert svakeste lagdel (en lagdel må jo være svakest) Dessverre er det jo også en av de viktigste (om ikke den viktigste) lagdelene.

Jeg er normalt ingen pessimist og er sikker på at Start klarer seg dette året, men kunne ikke dy meg etter alt skrytet av Nilsen her i tråden.

Lynet
05-03-2005, 02:44
Riktig at Nilssen er en stabil keeper, men uten de store tv redningene. Skulle gjerne sett han gjorde noe mer spektakulære redninger også, men stabilitet og generell trygghet er viktig som leips sier.

Og til du med visdomsordene: Du kan ikke ha sett mange kamper hvis du mener Nilssen er farlig på tilbakespill osv. Han er veldig god med beina, det er her han har sin styrke som keeper! Høie er katastrofe med beina etter det han har vist i vinter, håper han skjerper seg og jobber med fotarbeidet for da blir han en veldig god keeper!

Keiko
05-03-2005, 11:50
Nilsen har jo faktisk endel av styrken sin i beina. Han er jo ikke i nærheten av å være dårlig på dette området, så du som mener det har kanskje ikke vært på stadion siden en viss landslagskeeper stod i mål for oss......

Nilsen er en ok keeper, ikke tvil på det, men han er ikke den match vinner vi hadde trengt bak der! Han finner jo faktisk på å slippe inn noen mål som faktisk Dudek hadde redda!!
F.eks i fjor slapp han inn et innlegg/skudd fra 30 meter som kom høyt og som bare var å plukke ned, men neida han slapp den mellom hendene og inn... Dette er bare et eksempel!

Nilsen i mål er ingen krise, men hadde vært tryggere dersom han hadde vært 4 hakk bedre!!!

Visdomsord
05-03-2005, 12:53
Jeg har nå faktisk sett hver eneste hjemmekamp inkludert cupkamper siden 1983 (med unntak av 5-10 totalt der jeg har vært bortreist) så at jeg ikke har sett Nilsen.........

Jeg mener nå at han ikke er så god men bena. Han skal altid utfordre sjebnen og dra det for langt....Vente for lenge før han spiller ut tilbakespill (og motstanderen er kommet farlig nær), ta en unødvendig dribling, sparke den ut over sidelinjen til innkast (ikke kontroll på tilbakespill) etc. Det kan sikkert for mange (spesielt unge vil jeg annta) se veldig imponerende ut når han klarer en dribling etc, men dette er tullball og jeg liker keepere som sprer trygghet og ikke gjør noe unødvendig av noe slag.

Etter min mening er han medium minus med bena i forhold til de andre eliteseriekeeperne. Han viste bedre takter i fjor med henhold til plassering, men gjør sjelden noen gode redninger utover det en forventer. Totalt sett mener jeg han ikke holder eliteseriestandard. Det gjør heller ikke Høie av det jeg har sett av han så langt (og ja Keiko og Lynet jeg har sett alle treningskampene) men jeg håper at dette bedrer seg.

Ølvomm
05-03-2005, 13:14
Det er trist og måtte innfinne seg med at ingen av de keeperne vi har i dag dessverre ikke holder eliteseriestandard av den kvaliteten start trenger for å kjempe i toppen.. Selvsagt klarer vi oss, men det svakeste leddet hos oss er keeperplassen... Alle står jo med hjertet i halsen hver bidige gang det er et tilbakespill til Rune, klarer han å drible denne gangen også? Som oftest går det greit, men i tippeligaen er jeg stygt redd for at det ikke går greit... Som Visdomsord sier det, han spiller ofte ut over sidelinjen ja.. Og det er heller ikke sjelden av TN skjeller Rune ut på sidelinjen etter slike harsadiøse skogsturer og dribleserier på sekstenmeteren.. Høie har ikke overbevist, så for meg er det hipp som happ hvem som står mot LSK!

Keiko
05-03-2005, 14:21
Det som kan sies er at vi da er enige om at Nilsen ikke holder elite nivå!
At vi er uenige om tilbakespill for så være....

Slik jeg ser det, så er det ingen konkuranse mellom keeperene våre. Høie når desverre ikk Rune til knærne enda....

Er Tommy Runar nesten et bedre alternativ en Høie??

Giovanni
05-03-2005, 16:05
og si at han ikke når Nilssen til knærene er det dummeste jeg har hørt... gi mannen litt tid fram mot seriestart, så tror jeg vi har en habil tippeligakeeper... det sier jeg på grunnlag av hva jeg sett tidligere av han, både for bryne, og ikke minst for sogndal mot enga, hvor han kanskje var grunnen til at ikke oslo klubben tok gullet sist sesong.

i motsetning til Nilssen så er han en matchvinner type...
Espen Johnsen var heller, er, ikke god med beina, men hvor mange kamper har ikke han vunnet for både Start og Rosenborg...

Søndag1800
06-03-2005, 13:41
"dessverre ikke holder eliteseriestandard av den kvaliteten start trenger for å kjempe i toppen"

Syns det er tidlig å si. Høie har jo allerede bevist at han kan, vi husker blant annet alle kampen mellom enga og sogndal i fjor, 2 runder før serieslutt i fjor. Hadde det ikke vært for Høie hadde nok enga blitt seriemestere. Han har det inne, gi ham noen kamper til så skal dere se..

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_sogn_og_fjordane/sport_nrk_sogn_og_fjordane/4180840.html

REBell
06-03-2005, 13:58
Høie trenger å forbedre kommunikasjonen med forsvaret, kommer dette
opp på nivået til Nilssen er han førstekeeper.

Iver Mykland
06-03-2005, 19:15
Dette er mitt lag:

Keeper: R.Nilssen
Forsvar: Pedersen-Håland-Borgersen-Johnsen
Midtbane:Strømstad-Nyarko :D -Hæstad
Angrep:Valencia-Garba/Bærlin-Lie.

Wright kommer nok heller innpå mot slutten, hvis vi trenger mål.
Vanskelig å si hvem som starter av bala og bærra.
men bærra virker UTROLIG dyktig

Keiko
06-03-2005, 22:08
Høie var kanon god mot Enga, ingen tvil om det! Men synes vi rosemaler litt her: Husker dere Rbk kampen til Høie i fjor?? Ja den gikk på tv.... fytte katta å RÆVA han var da!!

Jeg tviler ikke på talentet, men i dag, ja så rekker han ikke Nilsen til de berømte knærene!!!

mr.leipsland
06-03-2005, 22:36
Jeg er litt forundra over at man tror at Høie skal stabilisere seg på under en måned hos Start når han ikke har gjort det på flere år i andre klubber.

Høie ble spådd en stor fremtid da han var i FKH, men han har aldri slått helt til. Det har vært sporadiske glimt, men aldri over tid. Jeg kan ikke se noen grunner til at han skal få et voldsomt oppsving plutselig i Start. Forhåpentligvis blir han bedre over tid, men før seriestart? Aldri.

Skjønner at veldig mange så VIF-SIL, men jeg fatter ikke at man skal vektlegge den enkeltkampen så mye. Høie var veldig god, men han fikk nå god hjelp av VIF også. Typisk "keeperkamp" spør du meg. Det er merkelig at påfølgende kamp, mot Odd ikke får noe særlig oppmerksomhet, for da stod han ikke så veldig godt.

Man kan godt trekke frem enkeltkamper, som da Nilssen stod mot RBK i 2000, men man må se på helheten når man vurderer keeperen og der vinner Nilssen som har stått trygt over lengre tid.

Nilssen har slettes ikke spilt seg ut av laget og står mot LSK.

Lynet
06-03-2005, 23:35
Høie har ikke innfridd helt, og håper og tror han blir bedre hvis han bare får tid på seg, men per dags dato er Nilssen en bedre keeper og derfor skal han stå!
Nytter ikke trekke frem gamle enkeltkamper, for høie har garantert stått like mange skiitkamper som han har stått kanonkamper som Sogndal-Vif... Start trenger stabilitet og trygghet i bakerste ledd, det representerer Nilssen best av de to på nåværende tidspunkt!

Giovanni
07-03-2005, 16:46
jeg skjønner ikke hvordan folk kan si at R.Nilssen er så forbanna god, sier heller ikke at Høie er topp enda... men at han er så mye dårligere er noe forbanna tull... I mine øyne har Nilssen klippekort blant fansen, siden han er en av dem som har vært mest lojal mot klubben...
i mine øyne er han litt under snittlig t.liga standard

Lynet
28-03-2005, 20:18
Etter kampen mot Bryne samt et opphold på La Manga, mener jeg det er stor sannsynlighet for at disse elleve blir å finne fra start 10. april:

Nilssen

Strømstad Hardarson Hæstad

Valencia Garba Lie

De eneste plassene jeg ser usikkerhetsmomenter, er den sentrale midtbaneplassen og venstrekanten i angrep. Resten er bankers!

Hardarson har vært god i hele vinter, men bak lurer Berhus og spesielt Nyarko, og jeg holder døren åpen for endringer her helt frem til seriestarten.
Lie har tidvis vært god, og med Wright ute, er han nok rimelig sikker på venstresiden. Men jeg hadde hatt lyst til å se en helt annen angrepsrekke etter at Stefan Bärlin ser ut til å være på vei mot formen, og visst imponerte når han kom innpå mot Bryne idag. Det er vel først og fremst Valencias høyrekantplass Bärlin må kjempe om, men Valencia har vært såpass god, og er fantastisk i toppform at han vil jeg ha på høyrekanten.
Jeg har derimot lyst til å prøve denne kombinasjonen:

Valencia Garba Bärlin

Altså skyve Bärlin ut på venstresiden, så sant ikke Lie får et oppsving nå rett før seriestart. Men dette bør testes ut før seriestart isåfall. Lurer på om ikke Bärlin kom inn på nettopp denne plassen i dagens kamp. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Han kom iallefall inn for Lie...

Dette forslaget kommer litt tett på seriestarten, men det virker som et meget spennende angrep! Noen synspunkter?

Keiko
29-03-2005, 00:00
Kepperen er bankers etter dagens kamp!! Rune blir vår første keeper! Litt kjipt at ikke Høie er bedre enn dette.... Hørte 2-0 målet var NOK ei blemme..... Faen assa!!

REBell
29-03-2005, 00:15
Rune er bankers i mål.

Pedersen - Håland - Borgersen - Johnsen BANKERS

Joey er konge på midten, men Nyarko snuser på en plass. Doffen sikker.
Strømstad er nærmest benken på midten.

Bärlin spiller på topp 10 april, garantert!! Garba er bankers.
Valencia er nærmere benken enn Lie!

Lynet
02-04-2005, 11:48
http://fotball.fvn.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=75843

Ser at lagoppstilling trolig blir som følger:

Nilssen

Strømstad Hardarson Hæstad

Valencia Garba Lie

Denne lagoppstillingen har jeg tippet stort sett helt siden en gang i februar, og det er ikke overraskende i det hele tatt!

Men stusser litt over at det er keeperduellen, Nilssen - Høie, som trekkes frem av "dueller" nå rett før seriestart. Høie kom til klubben som en favoritt til å overta keeperplassen. Men etter min mening er Nilssen, ut ifra vinterens prestasjoner et klart førstevalg, og bør absolutt stå 10. april. Nordlie mener det er close race, og at det ikke er avgjort enda, men jeg tror Nordlie allerede har Nilssen i bakhodet, noe han har hatt en god stund allerede. Nilssen skal gjøre utrolig mye dumt mot Odd i morgen, for å ikke få stå i seriepremieren. Nordlie ønsker nok bare å holde begge keeperne på tå hev helt inn...

Ellers trekkes spillere som Berhus, Nyarko og Bärlin frem som klare utfordrere til startelleveren, selv om seriestarten nok kommer litt fort. Kan det komme en overraskelse eller to helt opptil seriestart? Mulig, men gjør iallefall veldig godt å se så store navn på innbytterbenken, noe som vil komme meget godt med utover i en lang sesong med skader, suspensjoner og eventuell formsvikt!

REBell
02-04-2005, 14:58
Jeg tror Bärlin spiller :wink:

Samtidig sliter Nyarko litt med kondisen, så Joey starter sentralt.