PDA

Se full versjon : Start2-Fløy

Helge
14-02-2005, 13:42
BRA av Start 2!!! Og etter sigende skulle de jo ha vunnet! Når Jesper og Hæstad er på U-landslagssamlign i tillegg virker dette laget MEGET godt forspendt :D

Lynet
14-02-2005, 15:01
Ja, Start 2 med bare juniorspillere har levert 2 solide kamper mot Fløy i vinter! Pluss en bra kamp mot MK! Så det ser veldig bra ut i de yngre rekkene...

Når det gjelder Start 2, så går det rykter om at Christoffer Nyhus har dratt tilbake for å spille 3. divisjon med Tveit.... Noen som kan bekrefte/avkrefte? Han var tross alt kaptein mot Fløy nå sist!

Metatron
14-02-2005, 15:17
Det stemmer at han har gått til Tveit, http://www.n3sport.no/Organisation.asp?WCI=wiKlubbKassaNews&WCU=250891&CatId=986

Satser på at Tveit klarer seg bedre i 3dje divisjon denne gangen enn ved forrige forsøk :roll:

røkkeløkka
14-02-2005, 20:09
Ja, jeg hørte idag at han er gått til tveit.. Det er nok ikke den eneste av de unge som forsvinner.
Start satser jo bare på de m kontr. resten er som alle vet brukt som "røde kjegler" på treningsf.
Har hørt rykter om 2til som er i diskusjom med deres nye klubb.
Jeg tipper at start2 iløpet av denne ses er kun en kampgruppe, ikke et samlet lag. De blir det samme som Mk2 er i vikeligh.

Ølvomm
14-02-2005, 20:26
Det var meget trist å høre at Christoffer slutter i start, men allikevel fullt og helt forståelig. Det må jo være frustrerende og ikke føle å bli satset nok på.. Etter det jeg vet så hadde ikke Christoffer Nyhus kontrakt, og da er det egentlig bare å komme seg bort fra start fortere enn svint, for å utvikle seg i andre klubber. Christoffer kommer til å få en helt annen rolle i Tveit enn på start 2, han vil spille hver kamp fra start til slutt, det hadde han desverre ikke på start 2.. Lykke til i Tveit Christoffer, kom tilbake til oss om et par år og vis Wiggen at han gjorde et feilsteg å ikke satse på deg! 8)

mr.tessemsen
14-02-2005, 22:19
hvem er disse to du snakker om, røkkeløkka? er det noen som vil få spilletid i start2?
det er bra at nyhus endelig har bestemt seg for noe, tror han vil lykkes i tveit..Lykke til:)

mvh tess

røkkeløkka
14-02-2005, 22:51
det er nok spillere som nyhus.. vent å se..

Lynet
14-02-2005, 23:33
Skjønner ikke hvorfor det siktes mot Wiggen i denne saken...
Er ikke han som har ansvaret for å ta ut laget på Start 2! Det er det Erik Tronstad som gjør.

Synd Nyhus går tilbake til gamleklubben, for jeg tror veien tilbake i diskusjonen hos en eliteklubb kan bli svært lang. Håper han lykkes i Tveit og hjelper bygda til å ha et stabilt 3. div lag!

Nyhus har fantastiske avslutter egenskaper, og kan bli en hit i 3.div! Han beviste allerede søndag i treningskamp mot Birkenes at han har noe å fare med, Tveit vant 5-1 og Nyhus putta 3 av målene!

Synes det var rart han forlot Start, for han spilte faktisk ganske mye, og var blant annet kaptein mot Fløy sist onsdag! Tror muligens han led under 4-3-3 systemet, for spillertypen, liten og rask med gode avslutninger, trives nok utrolig mye bedre i 4-4-2 med en stor sterk makker på topp! Og det får han i Tveit, garantert....

Kanskje putter han 30 mål i serien i år og Start henter han tilbake, tiden vil vise, men jeg tror veien blir lang... Lykke til!

Ølvomm
14-02-2005, 23:50
Det at det siktes til Wiggen betyr at det er han som har det overordede ansvaret over talentene i klubben, og styrer mye av det Tronstad måtte mene om hvilke spillere som skal spille kamper på start 2. Hvis en uten kontrakt spiller enormt bra i Tronstads øyne på trening, og burde ha spilt på bekostning av en spiller med kontrakt, kan Wiggen overstyre dette, det var det flere eksempler på i sist sesong! Det er Wiggen i samarbeid med TN, ET og sportslig utvalg som bestemmer om en spiller skal få kontrakt og skal satses på, med Wiggen som den med det avgjørende ordet! Håper dette ble litt klarere for deg Lynet! :)

REBell
15-02-2005, 04:19
Tronstad ble ansatt foran denne sesongen.
Så Wiggen har ikke hatt så mye å si for hans uttak i fjor.

Ølvomm
15-02-2005, 16:04
Tronstad ble ansatt foran denne sesongen.
Så Wiggen har ikke hatt så mye å si for hans uttak i fjor.

Jeg er jo selvsagt helt klar over dette! Kanskje mitt innlegg var litt uklart, men poenget er jo om det er Terje Ellingsen eller Erik Tronstad som trener start 2, så kan Wiggen overstyre dette. Det var flere kamper at TN og BW bestemte hvilke at spillerne på A-laget og talentene som skulle spille kamper, selv om Ellingsen var totalt uenig i dette. Det er Wiggen som har kommet til den konklusjonen sammen med sportslig utvalg at Christoffer ikke har fått kontrakt (hva Tronstad har sagt om Christoffer den lille tida han har vært i klubben vet jo ikke jeg)...

mr.tessemsen
15-02-2005, 23:01
hørte i dag at også sindre trondsen har sluttet i start2 og gått til donn...??? er det satt igang en spillerflukt i start-troppene? det ser jo rimelig tynt ut på spissplassen, hvor det nå kun er aram khalili som er rein spiss(ssom er i b-stallen)- eller er det noen andre? gjør start feil i å slippe fra seg nyhus og trondsen?

mvh tess :?:

Lynet
15-02-2005, 23:42
Start har vel ikke noe valg i og med at det ikke er tegnet kontrakter med spillerne det gjelder. Grunnen til at de sluttet er vel forholdsvis usikker, kanskje er det utbrenthet som er grunnen, noe vi har sett blant unge spillere i Start før....

Ølvomm
16-02-2005, 00:21
Start har vel i alle fall Espen Børufsen som er ren spiss, kom fra Våg og har kontrakt. Han har tre fire kamper for G-16 landslaget i fjor. Ellers er det tynt i rekkene... Det at også Sindtre slutter er selvsagt beklagelig, men det er klart at unge spillere vil ha spilletid, det får dem desverre ikke på høyt nivå i start.. Derfor er det et godt alternativ å gå til klubber som Donn... Håper start snart tar hintet, og kommer til å la en fin mix av A-lagsspillere og talenter boltre seg på start 2 i år, også talenter uten kontrakt!

mr.tessemsen
16-02-2005, 17:58
hmm...lynet; hvordan kan du si at spillere slutter seg til andre klubber fordi de er utbrente?tror heller det er fordi de vil ha spilletid enn at de vil "trappe ned" fordi de er slitne.
men selvfølgelig, kan aldri vite så lenge vi ikke vet hvorfor spillerne slutter.

jeg var å så en kamp med våg i fjor, da spilte børufsen ving..han er vel ikke rein spiss?

mvh tess

Rolling stones
16-02-2005, 18:16
Hvis en spiller går i fra Start til Tveit eller Donn så forteller det vel egentlig mest om spillerens ambisjonsnivå!

Hvis han ikke får nok spilletid på Start2, og slutter, javel...
Med riktig innstilling så hadde de bitt tennene sammen og kjempet om plassen...

Og jeg kan ikke skjønne at dere kan være uenige i at Start2 må benytte seg av de beste spillerne som er disponible for å nå målet om opprykk. Det henvises til stadighet av de samme debatantene at de nest beste ikke får god nok motstand og kamptrening..

Da er det jo fordømt viktig at vi rykker opp, og følgelig topper både 2 og 3 laget for at alle våre talenter til enhver tid skal ha best mulig motstand på høyest mulig nivå!!

Ølvomm
16-02-2005, 22:52
Da er det jo fordømt viktig at vi rykker opp, og følgelig topper både 2 og 3 laget for at alle våre talenter til enhver tid skal ha best mulig motstand på høyest mulig nivå!!

Det er klart det er viktig at vi rykker opp med både andre og tredjelaget i år. Å få start 2 i 2.divisjon og start 3 i 3.divisjon er et must for talentutviklingen på sørlandet, det er jeg enig med det i. Men poenget er at spllere på start 2 ikke gidder å vente i hele to sesonger på at start 3 skal klare å rykke opp til 3.divisjon, slik at de får den matchingen de ikke kommer til å få på start 2 slik forholdene er denne sesongen! Derfor går de til andre klubber. Er det vanskelig å fatte? :wink: Først når start har andre og tredjelaget der de hører hjemme, altså i andre og tredjedivisjon, så vil alle talenter som ikke er i Jesper Mathisen-klasse, men nesten like store talenter som Nyhus og Trondsen storme til start og ikke forlate klubben slik som i dag. Start har et problem i mellomtiden, til dette er biff...

Ølvomm
17-02-2005, 00:08
Christoffer Nyhus spilte mye for Start 2 i fjor, før han brakk beinet.
Til nå i vinter vet jeg lagoppstillingen til Start 2 i to av treningskampene, Nyhus spilte begge kampene mot Fløy fra start. Det er viktig å merke seg at Nyhus også var kaptein i disse to kampene!

Med andre ord, jeg kan ikke se at han slutter pga lite spilletid.... kan du det?

Børufsen spilte venstre kant for Våg, og kom inn som venstre kant mot Fløy, tror det er der han skal rendyrkes, men kan nok spille spiss også!

Det er jo klart at de unge på start 2 spiller treningskampene, dette for å lokke dem til å være i klubben til sesongen starter. Da begynner marerittet med benkesliting og lite spilletid. I enkelte kamper i fjor så ble det brukt 7-10 spillere fra A-laget plus Jesper og Morten H, da sier det seg selv at det ikke ble masse spilletid på talenter som har forlatt klubben, som Mads Nesset til Vigør, Sindre Trondsen til Donn, Karl Erik Jåtun til Donn, Ronny Polenz til Våg med fler. Christoffer spilte riktignok en del frem til han ble skadet forrige sesong, men bare 4 av 10 kamper fra start, resten som innbytter. I Tveit så kommer han til å starte hver bidige kamp, det hadde han desverre ikke gjort i start 2 denne sesongen.

Børufsen spilte mest ving på Våg, ja det stemmer, men han er allikevel en like god spiss som ving, det kommer nok an på hvem vi møter og spillermateriale som bestemmer hva han kommer til å spille i år tenker jeg...

røkkeløkka
17-02-2005, 00:23
Den neste som går blir frustøl. Han gidder ikke sitte mest på benken og spille fast i 5-div.
Den neste er Rune. Han er 1- års senior, og vil ikke bli satsa på.
Men også han, altforgo til 5-div.
Det vi sitter igjen med før sommerferien tipper jeg er kun en kamp gruppe. ingen treningsgruppe. Slik som MK2.

Ølvomm
17-02-2005, 15:34
Jeg har også hørt rykter om at Morten Frustøl og Rune Løvland som du sier, at de er på vei bort, beklageligvis, men som sagt før, helt fortsåelig...

Rolling stones
17-02-2005, 16:56
Ølvomm skrev:
"Men poenget er at spllere på start 2 ikke gidder å vente i hele to sesonger på at start 3 skal klare å rykke opp til 3.divisjon, slik at de får den matchingen de ikke kommer til å få på start 2 slik forholdene er denne sesongen! Derfor går de til andre klubber. Er det vanskelig å fatte? "

Nei, hvordan løser du det da? hvis du på den ene siden vil ha de opp i hhv 3 og 2 divisjon, men ikke vil toppe laget?

Det du sier er jo selvmotsigende, er det så vanskelig å fatte :wink:

Ølvomm
17-02-2005, 17:42
Det jeg forklarte så lett slik at enhver person i verden skulle skjønne det har du nok misforstått! Det jeg forklarer er jo hvorfor de unge spillerne drar. Hvis jeg var en ung spiller som er god nok for tredjedivisjon, så hadde jeg ikke giddet å vente i to sesonger på å få matching i sin egen klubb på tredjedivisjonsnivå. Alternativet er å vente og spille en sesong for start 3 i femtedivisjon og en sesong i fjerdedivisjon. Ville du Rolling Stones ha gjort det? Spillerne er jo selvsagt egoistiske og driter i å få start 3 opp to divisjoner, i forhold til sin egen utvikling.

Jeg er enig med deg i at det kan virke selvmotsigende å ikke toppe lagene for å få start 3 og start 2 opp der de hører hjemme. Start 2 vil fint klare å rykke opp med en fin mix av 4-5 A-lagsspillere og resten unge talenter i årets sesong. Erik Tronstad har fåt frem en ny giv i laget og alle har utviklet seg grasat i forhold til i fjor. Christer, Espen og Aram vil tilføre laget mye. Det samme Jan Jenssen. Ingen av dem unntatt Jenssen som spilte et par kamper, spilte noe i fjor.

Start 3, med de spillerne de disponerer over i år, er mer enn gode nok til å rykke opp. De har i kamper imponert masse og vunnet kamper mot fjerdedivisjonslag. Hvis talentene på start 2 bytter på å gå ned til start 3 kampene, er saken biff. To spillere er nok til hver kamp, og det bør rulleres på.

Håper du Rolling skjønner hva jeg mener nå, tror nok alle andre her skjønte hva jeg mente :wink:

mr.tessemsen
21-02-2005, 16:48
personlig skjønner jeg ikke hvorfor noen talenter uten kontrakt gidder å være i start. er det fordi start er det beste laget på sørlandet, som igjen gir spillerne status??de får tydeligvis ikke komme til på 2.laget.jeg syns at start bør tenke litt over hva de gjør mtp talenter

wiggen sier at start er best på å fostre frem talenter(eks: hæstad, jr, johnsen, engedal, mikkelsen.) dette skjønner jeg ikke, for det er bare to spillere på a-laget som er EKTE startere(strømstad og ohene)..det er jo de mindre klubbene som vigør og våg som står for utviklingen til spillerne..

noen som har noe å si til dette, så er jeg veldig motakelig for både kritikk og ros:)

mvh tess 8)

Ølvomm
21-02-2005, 21:22
Jeg fatter og begriper heller ikke at talenter uten kontrakt gidder å spille for start 2. Det at de ikke har kontrakt er jo ensbetydende med at start ikke vil
satse på dem. Klart det ligger masse prestisje å spille på start 2. Det er hevet over enhver tvil. Mer prestisje enn å spille for Vigør eller Våg... Jeg har selv gått på idrettslinja på Gimle, og de som spilte for start 2 var cremé de la cremé...

Jesper har utviklet seg i Gimletroll, Morten Hæstad i RIL, Magnus Mikkelsen Christer Kleiven og Leif Otto Paulsen i Vigør, Morten Irgens i Vålerenga, William Alligo i Søgne, Espen Børufsen i Våg osv....

Disse klubbene har nesten slept ferdig disse diamantene, der start bare har pusset dem litt mer glinsende....

askepott
22-02-2005, 01:19
Hvis du lurte, så er Jessie Ohene en tidligere Vigør spiller. Altså ikke en ekte starter :wink:

kris ti an sand
22-02-2005, 19:05
Det er klart folk vil spille i start2, det er selvfølgelig status å spille der når du f.eks er 17 år og ikke minst 16år som Jan Jensen, Per Arnfin Rudi, Espen Børufsen, Christer Kleiven og Aram Kahlili når det er sammen med de store som jesper mathisen og de.

Men det store problemet er at noen ikke er tålmodige nok til å vente på spilletid i en sesong!!!