Se full versjon : Start-Aalesund
Rolling stones
14-02-2005, 15:28
Nå må vi vise hva vi duger til her nede og stille opp for vårt elskede Start!
La Nordmark få føle litt på kroppen å hva han har i vente når han kommer på stadion til sommeren!
Håper virkelig det blir bra oppmøte i vår nest siste treningskamp hjemme før seriestart!
KARDINALEN
15-02-2005, 11:56
Kunne ikke sakt det bedre selv.......la oss vise møringene hvem som er sjefen..... :D :D
håper at flest muli møter opp på kampen på lørdag!!!!
vel møtt på lørdag.....
:twisted: :evil:
Får håpe oppmøte blir bedre enn det vi så under Sandefjord kampen.
Kanskje runder vi 800, men jeg har min tvil.
Håper mange stiller opp ja!! Viktig det, spesielt siden det er Aalesund!
Tror faktisk det kommer endel, for har jo etterhvert utviklet seg litt "munnhuggeri"(ikke helt det ordet jeg leter etter men stå bom stille akkurat nå.... hehe) mellom Start og Aalesund. Noe mer enn opp mot 1000 tilskuere kan vi nok ikke forvente uansett....
Sees på kampen!
Hvordan tror du at det vil komme 1000 mennesker for å se start etter
den kampen mot Sandefjord sist. Max 500. 20 fra menigheden og 480
andre.
Sportslig hilsen
Bygget :lol:
Opp mot 1000 tilskuere kan være så mangt, men det hørtes litt dramatisk mye ut, enig i det......
Det jeg mente å si var at jeg håper/tror på mellom 500 og 1000 tilskuere, opp mot 1000 tilskuere om du vil;)
Giovanni
16-02-2005, 01:11
vet at det kommer en god del sørlendinger fra Oslo nedover til helgen, og mange vil nok også stille opp til kampen,..
gleder meg som en unge, første kamp med Start som jeg får sett for året... blir nok en 700 vil jeg tro
8)
Supporteren
16-02-2005, 09:49
La oss til helgen svare på tiltale fra Marius,
og møte opp mannsterke for å vise guttene hvor mye vi vil støtte dem ! :wink:
Rolling stones
16-02-2005, 12:19
Jeg har troa på nærmere 1000 i morra..
Bare å møte opp!!
Kampen spiller lørdag klokka 14.00 :idea:
Rolling stones
16-02-2005, 12:36
hehe...
Satt litt opptatt mens jeg skrev det, hadde ikke helt tankene på rette plassen :D
vet at det kommer en god del sørlendinger fra Oslo nedover til helgen, og mange vil nok også stille opp til kampen,..
Hvor mange er det snakk om? en bil? hehe...høres jo ut som det er en hel skare som skal nedover;)
Aafk sliter med skader på sentrale spillere. Om disse blir klar til sesongstart er vel forsatt usikkert.
Jeg tipper vi stiller med toppet lag, dog uten Bärlin fra start.
Krematoriet
19-02-2005, 11:25
De er blitt ganske så blærete og høye på pæra, oppi Moldeland.
Håper Start fortsetter trenden mot Aafk fra i fjor.....
God kamp, til de som er så heldige og kan se den live.. :lol:
[quote="Krematoriet"]De er blitt ganske så blærete og høye på pæra, oppi Moldeland.
quote]
Dere er ikke helt borte vekk i Arendalland heller.
-Loke- :wink:
cfossnes
19-02-2005, 18:04
Vel, det gikk jo ikke så verst i dag da :lol: :lol:
Synd jeg ikke var hjemme og fikk sett kampen, er jo litt vanskelig å få med seg ting og tang fra Kina. Ser man på resultatene i treningskampene, så skal vi ligge godt an i forhold til noen av våre nærmeste "motstandere" på tabellen (Molde og Aafk) Men ta av skal man heller ikke, skal Start beholde plassen må det full skjerpings til i hver eneste kamp. Men for en gangs skyld har jeg en god følelse foran denne sesongen. Jeg har en følelse at vi står bedre rustes til å overleve Tippeligaen enn på veldig mange år. Og at vi er langt bedre rustet enn opprykkskollega Aalesund kan man bare se på resultatet i dag for å forstå.
frankieboy
19-02-2005, 18:05
Var på kampen, og det var klasseforskjell på Start og hypokondersund.. Gurimalla hvor ofte spillerne til Aalesund lå strødd... Ble jo nesten patetisk til tider, når de måtte sette inn spillere som allerede hadde blitt byttet ut..
Når det er sagt, så er noe av det jeg sitter igjen med, stemningen. Greit nok at det var grusomt kaldt, men VI i menigheden/start-supporterne var fryktelig tamme. Det er ingen unnskyldning at det var treningskamp. For det første var det skrekkelig lite folk i gult og svart. Jeg synes at folk som kommer på supporterfeltet SKAL og BØR ha på seg gult anntrekk. Noen har på seg svart, men det skiller seg ikke så mye ut... Var vel kanskje 6-7 av oss som hadde på oss drakt/gult, og det er latterlig.
TA PÅ DERE EN GUL GENSER/JAKKE hvis ikke dere har drakt....
Ellers så var det helt dødt, bortsett fra 5 min av 2 omgang der det ble satt igang 3-4 sanger.... Jeg vet at det ikke er det samme å synge når man ikke er så mange, men der inne blir jo lyden veldig bra, og selv om vi var 10-12 som sang, så hørtes det...
Det er noen som har en gave til å starte sanger, og disse bør ta ansvar her. Jeg og andre med meg, er med så fort det blir satt igang en sang, men det er ikke så lett å starte sanger for alle...
Evt så må vi sette opp 2-3 personer som kan ta ansvar.
Nei, her var vi ikke til god støtte for laget, og vi MÅ skjerpe oss. Vi SKAL være Starts 12 spiller, men i dag var vi akkurat som sveklingene på Aalesund som lå nede skada hele tiden... Vi lå nede omtrent hele kampen, bortsett fra 5 min i 2.omg og da lot Start seg inspirere og scorte 2 mål.
Nei, skjerpings alle mann. Til torsdag kommer det trolig 50 Viking-supportere ned hit, og det hadde vært en skandale om de "vant" tribunen!!
KARDINALEN
19-02-2005, 18:25
konge me seier idag................
ikke rart at ålesund sliter me møe skader,de tåler jo ikke å bli tatt på,skulle tro de hadde me seg mamma på trening til å bli trøsta av når de slår seg og attpåtil så må de bytte innpå en spiller som allerede er byttet ut,hva skjer!! det virket slik at ålesund spillerene bare ble lappet sammen å sendt ut på banen igjen:=) syntes NESTE synd på Ålesund!!!!! :twisted: :evil:
mr.leipsland
19-02-2005, 18:45
frankieboy: Det er ingen unskyldning at det er treningskamp, men det er en forklaring. Det blir fryktelig kunstig om 10-15 stykk står å synger fordi det er en "plikt". Sanger og rop må komme som følge av ekte engasjement. På en heller daff treningskamp som betyr nada så er det for meg helt naturlig at stemmninga er dempa.
Er helt sikker på at kampen mot Viking vil være helt anerledes. Viking er et lag (hvertfall jeg) ønsker at vi skal banke uansett om det er trening eller serie og engasjementet blir deretter.
Søndag1800
19-02-2005, 19:16
Hentet fra VG nett, for de som vil ha litt "objektiv" info.Hehe:
Som Viking supporter var det artig å se kampen nøytral live.
er ikke så ofte en får anledning til det.
"Jeg må si Aafkmyra at forskjellen mellom lagene var faktisk mye større enn rusultatet tilsa.
Maken til forskjell er det faktisk lenge siden jeg har sett mellom to lag i samme divisjon. En så det på alt - innstilling, dueller, fart, kreativitet osv.
Til og med når start satte inn en rekke juniorspillere gjorde de nesten hva de vil mot Aalesunds forsvar.
tror faktisk at Aalesund kun hadde en halv sjanse i hele kampen og det er jo smått utrolig.
Nei dere jeg ble imponert over Start og desto negativt ovverrasket over Aalesund."
For å ta det sportslige først.....
Synes Start leverer en fin kamp og vinner greit 4-0. Men Start spilte ingen praktkamp, og hadde heller ikke mange målsjanser utenom målene, men dette synes jeg bare er meget betryggende. 4-0 er sterkt!
Aalesund slet i store deler av kampen, og kom til særdeles få sjanser, spesielt i andre omgang var de tannløse. Noe av skylden kan kanskje alle skadene ta, for det var nok ikke ett fullt ut toppet mannskap vi møtte.
Litt om laget...
Nilssen står rolig der bak og har full kontroll hele kampen gjennom, og glimter til med ett par meget gode redninger! Flott kamp, der du tok nok et lite steg nærmere førstelaget 10. april!
Forsvarsrekka med Pedersen Håland Borgersen og Johnsen synes jeg spilte solid som vanlig. Fint mål av Johnsen, en vanvittig kapasitet og ha på dødballer for og imot som blir meget viktig! Sleit med farten bakover ved ett par anledninger i dagens kamp, men for all del bra kamp! Synes spesielt Pedersen utmerket seg i dag, som mot molde. Han spiller særdeles trygt defensivt, og kombinerer nå også veldig fint fremover på banen med Valencia. Veldig bra! Håland/Borgersen i midten er trygge som alltid, men Borgersen har ikke stått frem slik jeg forventet han skulle gjøre. Men bevares, nok en trygg kamp, han blir en bauta der bak!
Engedal kommer inn på slutten og gjør ikke forsvaret dårligere av den grunn, bra!
Midtbanen med Strømstad Hardarsson og Hæstad fungerer greit idag. Strømstad er åpenbart ikke i det praktslaget vi vet han er når han er i toppform. Han gjør endel tekniske finesser idag og spiller bra, men han kan likevel så mye bedre, og dette kommer til seriestart! Hardarsson har overrasket veldig positivt i vinter og forsvarer plassen på laget, god defensivt, ikke like delaktig offensivt. Hæstad er enorm, ikke mer å si. Han løper, takler, dribler, finter, serverer og scorer et vanvittig fint mål på et hodestøt, veldig bra!
Mathisen og Paulsen som inn, og synes mathisen spilte veldig rolig, kaldt og bra sentralt, mens Paulsen jobbet hardt og scoret et bra mål!
Angrepet med Valencia Garba og Lie synes jeg spilte greit. Spesielt Valencia var meget frisk. Kom ofte rundt på kanten og fikk lagt inn, i tillegg hadde han flere fine driblinger. Tror jeg tellte 2 tunneller! Gjorde alt selv i forkant av selvmålet som førte til 3-0.
Garba fortsetter i samme spor, litt daff og ikke så frisk som vi vet han kan være, men det var forbedring fra forrige kamp. Han dribler veldig bra når han får sjansen, men mister den ofte i siste liten. Han må avslutte eller avlevere ballen litt tidligere. Nok engang målløs av banen, dessverre.
Lie synes jeg er god defensivt men er ikke så godt med offensivt idag som han har vært tidligere, grei kamp.
Wright, Kai og Bärlin kom inn. Wright var friskere de få minuttene han fikk idag enn han var i hele Sandefjord kampen tilsammen. Hans prestasjoner går i riktig retning! Kai fikk ikke til noe særlig de få minuttene han fikk. Bärlin hadde ett par ganger han var nære å komme helt igjennom, dette var da han flyttet seg over som midtspiss/høyre kant, for det virka som han sleit med å komme inn i kampen på venstresiden. Tror han blir bra når han blir fit for mer enn 10-15 minutter!
Rike og Andersen er ikke kommentert pga for liten spilletid.
Alt i alt en god kamp, tilbake på vinnersporet etter feilskjæret mot Sandefjord! Banens beste spillere var Hæstad, Valencia og Pedersen!
Men viktig og samtidig betryggende å få frem at det er mye å gå på, Start skal bli enda bedre enn de leverte idag!
Så det utenomsportslige....
Det kom lite lyd fra tribunen idag, som flere kommenterer, men det er fullt forståelig. Folk blir rett og slett ikke engasjert når det er treningskamp. Folk nøyer seg med å stå å se på fotballkampen og glede seg over gode prestasjoner men dog sier seg fornøyd med litt applaudering... Kan ikke dømme Menigheden etter treningskamper, for det har aldri vært noe spesielt liv på disse kampene tidligere heller. Vent til det spilles om poeng, da vil det nok se anderledes ut!
veldig bra oppsumering av kampen... ;)
flott at noen gidder å skrive såpass detaljert!
KARDINALEN
19-02-2005, 19:42
jepp,godt å se slike ilsjeler som gidder skrive såå masse :D
fint for dem som ikke fikk sett kampen,kan jo bare lese LYNETS innlegg så får det fulle bilde av kampen :evil: :twisted:
Til Lynet, du skriver fylfig og godt. Setter pris på at noen gidder og skrive så mye fra kampen , det er intr for de som ikke er tilstede.
Men du skriver at det var få sjanser. det var vel 5-6 store sjanser i tillegg til målene, med store sjanser mener jeg skudd i tverligger/stang fra pedersen. Skuddet fra strømstad rett på keper fra 9 meter som Bårlin ikke klarer og ta returen på osv. I tilegg så produseres det i bøtter og spann med halvsjanser. Start spilte en god kamp selv om Aalesund var dårlige. Det var godt spill i mange trekk. Så ikke kom her og si at det var en middels kamp fra Start med få målsjanser.
Greit, tenkte vel litt for mye på å holde beina på jorda osv når jeg skrev kanskje!? Men synes ikke Start rulla opp med så vanvittig med sjanser som mot Molde f eks. Ville vise en forskjell der, men ingen tvil; Start vant 4-0 og det sier det meste om Starts prestasjoner!
Søndag1800
25-03-2005, 02:20
Gidder ikke lage ny tråd. MEn ser vår gode venn Mbaye er klar for Aalesund! Hvordan var det nå igjen, var han ikke svært nær for å signere for oss?
http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/tippeliga/article364522.ece
Aafkmyra
25-03-2005, 04:23
Greit, tenkte vel litt for mye på å holde beina på jorda osv når jeg skrev kanskje!? Men synes ikke Start rulla opp med så vanvittig med sjanser som mot Molde f eks. Ville vise en forskjell der, men ingen tvil; Start vant 4-0 og det sier det meste om Starts prestasjoner!
Ser at en skrive at Aalesund spilte 0-0 mot et B prega kongsvinger.Hva med og skirve at vi hadde store problem med og stille lag?,og at vi måtte spille med 4 juniora og 3 og 4 valg på mittbana.
Og uten noen av våres spissa og keeper treneren i mål?,jeg må si at vi ikke har tapt mot et enaste av 1 div laga i år.Noe ikke Start kan skryte av,er veldig bra med det laget vi har stilt.Det laget dere slo 4-0 ligna mer på 2 laget til Aafk som til vanlig spilla i 3 div,ellers så er det ikke mange år siden dere satte en uslålig rekord.
Med bare litt over 10 poeng i tippeligaen,så det kan være lurt og gjekke dere ned noen hakk.Dere står fremdeles med 0 poeng,når det gjelder at vi ikke har forsterka laget våres er det veldig feil.Jeg kan nevne noen forsterkninga.
1 Adin bedre en Deinoff
2 Werni bedre en ekeberg
3 Halli like god som Skiri
4 Fjørtoft den beste sentrale mittbane spilleren våres han er i full trening
5 Johnsen bedre på kanten en Hoseth og Moldskred
dem andre kjøpa vil jeg vente før jeg utala meg om
Av dem som går rett inn på laget som vi har mangla store dela av oppkjøringa til tippeligaen
1 Adin Er i trening og imponera stort
2 Fjørtoft også i trening og er kjempe god
3 Dos santos trener forsiktig er et soleklar valg normalt
4 Moldskred trener noen uke til er den beste spissen våres
5 Johansen et sikkert kort sentralt på mittbana sammen med Fjørtoft
vi har også spilt en del uten Steen og Melland og Lie
Spillera som vi har brukt mye som nok ikke får spille mye når sesongen starta
1 Lie 18 år gammel keeper er et stort talent,men får nok ikke spille mye
2 Aam er et 3 eller 4 valg på Back plass
3 Pedersen og spiller som nettopp er blitt tatt ut til G 19 landslaget
4 Fagermo spilte lite i fjor får nok ikke spille mye i år heller
5 Hansen har spilt mye i år får knapt spille noe når dem skada er tilbake
6 Lie bror til keeper lie får nok ¨spille veldig lite
7 + en junior som nettopp har fått lærlinplass i A stallen,
Så at dere har slått dette laget er ikke mye og rope hurra for,men Aafk er i klar stigning.Vi har en klar formstigning noe ikke Start har,så jeg tror vi skal gjøre deres latterlig gjøring av Aafk til skamme :D
Krematoriet
25-03-2005, 11:35
Velkommen Galiat. Du klarte å forville deg inn her og.. :lol:
Aafkmyra
25-03-2005, 12:08
måtte neste gjøre det når jeg så en skreiv ,at vi spilte 0-0 mot et b prega kongsvinger lag.Mens han ikke skev et ord om alle dem vi mangla,og etter Start sin innsats mot Kongsvinger i fjor.Så hadde det vært lurt og holde munn der,ellers så har vi i det minste ikke tapt mot et første div lag i år.Ikke alle som kan skryte av det samme :lol:
Krematoriet
25-03-2005, 12:19
Men, dere har vel ikke vunnet mot lag fra eliten heller :?:
Aafkmyra
25-03-2005, 12:41
Men Hvem har vi stilt med? Hansen Lie Aam Fagermo Pedersen og 3 juniora til som jeg ikke husker navet på en gang.Tror du at det blir dette laget vi stiller med i år?.Når vi har Adin Melland Fjørtoft Dos santos Moldskred Johansen osv i bakhånd? :shock:
Krematoriet
25-03-2005, 12:53
Jaja, myra. Er da ikke Starts skyld at Aafk har en sykelig tynn stall? :roll:
Aafkmyra
25-03-2005, 13:17
Stallen begynner og se bra ut den no,vi har gjort et røver kjøp.Som har sikra oss Johnsen gratis fra Fredrikstad.Han har stor fart og gir venstre sida våres et stort løft,han var 1 valget til Normark i november.
Ellers så har vi 4 raske kant spillera,og en mye bedre sentral mittbane og gode spissa.Og et forsvar som er kraftig styrka,selv uten Skiri som ikke blir savna et sekund.
Og det viktigaste skadene begynner og avta kraftig,selv Start hadde merka det om dem hadde 8 av dem 11 beste skada.Til og med Vif og Rosenborg hadde merka det,men skader varer ikke evig veit :) du
En Johnsen fra fredrikstad sier meg ingen ting.
Siden dere kjøper spillere fra fredrikstad, er vel den spilleren benkesliter der? Og en benkesliter fra plankebyen kan vel neppe være så stor forsterkning :twisted:
Iver Mykland
25-03-2005, 13:44
Hehe, Aalesundsfolk asså :D
Start har en utrolig sterk stall nå, og vi havner foran dere på tabellen uansett. Vi droppa å kjøpe Werni. Dere kjøpte han, men hos oss så var han ikke god nok. Vi henta heller Borgersen :D Så om at vi Start folk skal dempe oss litt, der tar du feil. Vi kan være høylytte, fordi i år rykker vi ikke ned i motsettning til dere. Vet at vi tok en stygg rekord i 2002, men vi mista omtrent hele laget før seriestart. Så henta vi inn masse dårlige folk, som ikke skjønte hva de andre på laget sa. Vi henta inn tidenes verste trener. Så nå er det dere oppe på den forblåste kysten vår som sliter. Ikke VI :D
Bare innse det, vi rykker ikke ned
Aafkmyra
25-03-2005, 15:59
Werni sa nei til og spille for Start,Aafk ga han et mye bedre tilbyd.Når det gjelder Johnsen så var han en av favoritt spillerane til Fredrikstad,at Drillo ikke vil ha han, forteller det meste om Drillo og ikke om Johnsen.
Det er bare og lese hva Fredrikstad supporterane mener om den avgjørelsen,for og forstå at han er en god spiller.Han er den beste Venstre vingen til Fredrikstad,når dere kommer til Color Line stadion lover jeg dere mye bank på bana,men vi skal ta godt imot supporterane og trøste dere.
Og ser vi på dem siste kampene til Start,er viser dem at forma er på vei nedover.Mens Aafk til tross for at vi mangler 6 faste,viser en klar formstigning.
Da er forma til Odd og Fredrikstad og Molde og Start betydlig dårligere,Stabæk som vi spilte 1-1 mot sist slo Malmø på borte bane i går.Og det viser jo at Stabæk er et veldig godt 1 div lag.
Vi kommer nok til og markere oss i åres tippeliga også,og ikke gjøre :D som Start i 2002.Og drite oss ut for hele norge
Iver Mykland
25-03-2005, 18:07
kan du bevise meg at start sin form er på vei nedover..
dessuten så er start det laget som har best resultater å vise til i vinter :D
så, fuck off!!! Fucking Aalesund fan
Pell dere langt til helvette vekk fra forumet vårt!
Vi driter vel i aafk kampen og hele Aalesund egentlig, vi vinner uansett og jeg orker ikke begynne med alle forklaringer hvorfor Start er mye mye bedre enn Aalesund akkurat nå.
Brann, VIF Og RBK kampene, det er de som er store.
Ikke mot bønder...
hahahah. Peter Werni!? seriøst? En spiller med mindre talent skal du lete lenge etter.
Aafkmyra
25-03-2005, 21:22
Forumet våres er jo full av start supportera, og da må vi ha låv til og være her.Start har vært best så langt i år ja,dere har vært veldig gode.Men dem siste kampene har ikke vært skremmende gode,til og med Start treneren innrømmer det.Jeg har hele tiden sakt at dere kom for tidlig i form,og dem siste resutata tyder jo på det :D
Forumet våres er jo full av start supportera, og da må vi ha låv til og være her.Start har vært best så langt i år ja,dere har vært veldig gode.Men dem siste kampene har ikke vært skremmende gode,til og med Start treneren innrømmer det.Jeg har hele tiden sakt at dere kom for tidlig i form,og dem siste resutata tyder jo på det :D
Er du dum? eller bare virker det sånn?
Er det start du snakker om nå?
Jeg driter i om det er start supportere på deres forum, ikke få forum vårt fullt av bønder.
Faktiskt så har de siste kampene vært blandt de beste, sogndal kampen , Columbus Crew var bra. Men det er det siste som sier noe om hvor amatørmessig snakk du holder på med. At vi ikke er i form?? LOL!
Du skal huske mr. Aafkmyra at Start har ikke tapt siden 11 februar. 6 kamper har vi vunnet på rad. OG at vi er i bedre form nå enn vi var i begynnelsen av treningskampene.
Og jeg vil heller ikke si at Keiko akkurat har innrømmet det, hvor har du det fra?
Og det mest rare er at du snakker om "og dem siste resutata tyder jo på det ". Gjør det det ja? Hm... vi har ikke tapt i det siste. Og hvis du begynner å gå inn på at for.eks Start 1- 0 Sandefjord ikke var bra kan jeg forsvare mot at vi prøvde ut et deffensivt arbeid, og vi fant ut at Start er et lag som må spille offensivt. Men tviler på at du visste så mye om det, Og jeg tviler på at du visste så mye om de siste resultatene start har.
Dere har nok med deres eget lag. Og det verste er at du ikke kommet med riktige opplysninger.
Fisk videre dere :wink: Og pliz ikke send Werni hit.
ååå jeg er så glad for at ikke start kjøpte han.
Aafkmyra
25-03-2005, 22:45
Jeg tenker på 1-0 seieren mot Sandefjord som var meget dårlig,ellers så har dere stort sett spilt med toppa lag i år.Får dere 4 eller 5 skada blir dere med en gang kraftig svekka,Aafk har fått brukt 3 og 4 valgt og juniora på dem fleste trenings kampene.
Og dermed vil vi stå mye bedre rusta om vi får en del skader i sesongen,og bruke dem 16 beste hele tiden er ikke bare lurt.For må dere bruke dem som ligger som nommer 17 og 20 osv,så vil dere få et stor problem.
Dem siste åra har dere jo slippet billig unna med skader og gule og røde kort,vil dere slippe like billig unna i år?.Hvordan vil dere takle det? :D :lol:
Keeper:
Kenneth Høie (2. valg, svekker ikke 1. oppstillinga nevneverdig)
Tommy Runar (3. valg, ut fra dagens situasjon er dette en svekkelse)
Rune Nilssen (1 valg)
Forsvar:
Glenn Andersen (3. valg, ut fra dagens situasjon er dette en svekkelse)
William Aligo (3. valg, ut fra dagens situasjon er dette en svekkelse)
Marius Johnsen (1 valg)
Lars Martin Engedal (2. valg, svekker ikke 1. oppstillinga nevneverdig)
Steinar Pedersen (1 valg)
Bård Borgersen (1 valg)
Atle Roar Håland (1 valg)
Midtbane:
Alex Nyarko (1 valg)
Fredrik Strømstad (1 valg)
Kristofer Hæstad (1 valg)
Johannes Hardarsson (2. valg, svekker ikke 1. oppstillinga nevneverdig)
Asbjørn Rike (3. valg, ut fra dagens situasjon er dette en svekkelse)
Leif Otto Paulsen (2. valg, svekker ikke 1. oppstillinga nevneverdig)
Tom Berhus (2. valg, svekker ikke 1. oppstillinga nevneverdig)
Morten Hæstad (3. valg, ut fra dagens situasjon er dette en svekkelse)
Angrep:
Jesper Mathisen (3. valg, ut fra dagens situasjon er dette en svekkelse)
Jon Midttun Lie (1 valg)
Stefan Bärlin (1 valg)
Kai Risholt (2. valg, svekker ikke 1. oppstillinga nevneverdig)
Bala Garba (1 valg)
Ben Wright (2. valg, svekker ikke 1. oppstillinga nevneverdig)
Alex Valencia (2. valg, svekker ikke 1. oppstillinga nevneverdig)
Forsvaret var 2004 beste lagdel, nå er det den svakeste! (Bredden)
Vi tåler skade på keeper, 1 forsvarspiller, 2 midtbanespillere og 2 angrepsspillere uten at startoppstillinga blir nevneverdig svekket!
Selvsagt er det uheldig med skader, men vi klarer oss greit med 3-4 og kanskje 5 skader i troppen.
1-0 seieren over Sandefjord var en opprtur fra 2-1 tapet i Sørlandshallen, så at du kan komme med en påstånd om at vi er på vei ned er latterlig.
5-6 dager før knuste vi Sogndal.
Jeg tenker på 1-0 seieren mot Sandefjord som var meget dårlig,ellers så har dere stort sett spilt med toppa lag i år.Får dere 4 eller 5 skada blir dere med en gang kraftig svekka,Aafk har fått brukt 3 og 4 valgt og juniora på dem fleste trenings kampene.
Og dermed vil vi stå mye bedre rusta om vi får en del skader i sesongen,og bruke dem 16 beste hele tiden er ikke bare lurt.For må dere bruke dem som ligger som nommer 17 og 20 osv,så vil dere få et stor problem.
Dem siste åra har dere jo slippet billig unna med skader og gule og røde kort,vil dere slippe like billig unna i år?.Hvordan vil dere takle det? :D :lol:
Du bare dummer deg ut nå, kampen mot sandefjord prøvde vi ut ting..
Enkelt og greit, men vi vant jo. Og det er det viktigste. Selv om vi ikke spillte bra vant vi. Dere har tapt mot: Molde, Start, Skarbøvik (haha) og Tromsø. Spillt uavgjort mot: FC Dallas, Kongsvinger og stabæk.
Det er mye dårligere enn å vunnet mot "bare" 1-0 sandefjord. Og det er kamper dere har hatt tilnermed toppet lag og har tapt.
Start har heller ikke brukt toppet lag i hver kamp, vi har brukt et bra lag og fått slik at spillerne har blitt vandt til sine posisjoner og formasjon som Nordlie har lagt opp til.
Men jeg mener også at Start har en mye mye bredere stall enn Aafk. Ser jo bare den info Rolf Eivind kom med. Sier litt hvor sterk stall vi har.
Alex nyarko som 2 valg kanskje. Han er ikke brukt i det hele tatt.
Stefan barlin eller Alex valencia som 2 valg. Ben wright har vi. +++
Vi har noen av norges største talenter, flere enn aafk på U-landslag.
Så jeg tror ikke det blir noe problem i det hele tatt.
At du sier at dere vil stå bedre rustet før sesongstart er nok et eksempel på dine kunnskaper om start. OMG!
Ifjor spillte vi med nesten bare den samme første 11`eren i alle kampene. Så jo hvordan det gikk: P haha!
No future sier jeg bare :D
Dette blir for dumt. Kom deg tilbake til "byen" deres. :lol:
Reservesamen
26-03-2005, 01:59
Gutter, gutter.
Et aktivt forum med gjester fra AAlesund kan vi godt ha. De skriver for å provosere, og vi kan vel diskutere uten å slenge dritt. JEG synes ikke det hører hjemme å skjelle ut folk fordi at de er inne på forumet vårt. Ta det som et kompliment!
Aalesund supporterne er tydeligvis ute etter å provosere, og det skal de få lov til, men provokasjonen henger ikke på greip!
Start har vært best av alle lagene i Norge i vinterens treningskamper. Aalesund har vært svakere og slitt endel med skader, noe som nok er en av grunnene til det. Man skal ikke legge så stor vekt på treningskampene, for alle lagene står fortsatt med null poeng, det stemmer, og det blir noe annet når det skal spilles om poeng.
Men jeg fatter ikke hvordan dere kan unngå å innse at dere har en førsteellever og en stall som vil slite enormt med å holde seg i årets eliteserie. Aalesund har tatt altfor lett på oppgaven de står overfor, nemlig å stable et lag på beina som er godt nok til å beholde plassen. Dere klarte det nesten i 2003, all respekt, for det var en bra sesong av Aalesund. Men dere stiller dessverre langt svakere nå, før årets sesong. Dere har trodd det vil gå av seg selv denne gangen, i deres andre forsøk på å etablere dere i toppdivisjonen. Det er en felle, som dere dessverre har gått i. Laget er ikke særlig forsterket, og det er ikke rart dere dømmes nedenom og hjem av omtrendt alle, også media og fotballeksperter. Og det er nettopp dette som er det eneste som taler til fordel for Aalesund, men selv om alle lagene vil undervurdere Aalesund, så er det likevel ikke godt nok...
Påstanden om at vi har en svak stall synes jeg Rolf Eivind ødelegger veldig greit. Stallen er sterkere enn på lenge, men for all del, den har et stort potensiale til å bli langt langt sterkere, og det skal den også bli - Vi bygger stein for stein på sørlandet!
Hvorfor trekkes 2002 sesongen inn? Greit nok, tidenes svakeste sesong av et lag i øverste divisjon. Men det har da ingeting med årets sesong å gjøre. Start mistet over halve førstelleveren etter opprykket, og lå nede uten sjanse til å holde seg. Spillere ble hentet inn usett, og situasjonen kan rett og slett ikke sammenlignes med idag. Start har beholdt alle spillerne, og forsterket hver lagdel med kvalitetsspillere!
Ellers blir jeg forfjamset over påstanden om at vi skal ha hatt en formsvikt den siste tiden, som Aafkmyra uttaler. Det vitner om at du ikke har peiling på hva du snakker om, og at du KUN er ute etter å provosere uten særlig grunnlag for argumentene dine.
Start har kommet hjem fra et 2 uker langt opphold på La Manga. 3 kamper med fasit; 3 seire med til dels overbevisende sifre 5-1, 3-0 og 1-0. Den første kampen mot Columbus er vanskelig å bedømme pga mulig svak motstand, men 5-1 vitner om god fotball. Sogndalkampen var visst en fantastisk kamp fra Starts side, der Sogndal faktisk leverte en fin kamp de også, og det sier det meste. Mens det i siste kamp mot Sandefjord ble eksperimentert med å gi andrevalgene sjansen fra start, samt starte kampen i lavt press, noe som ikke fungerte optimalt. Start la om til høyt offensivt press, og kampen endret fullstendig karakter. Nordlie uttalte at han var rørt over prestasjonene under oppholdet, spesielt på treningene, og han hadde aldri opplevd så høy kvalitet før!
Prøver du, Aafkmyra, å påstå at Start har hatt formsvikt??? Latterlig...
Til sist vil jeg bare si at jeg er godt fornøyd om Start beholder plassen i år, for det er det viktigste denne førstesesongen, noe som også er Starts hovedmål. Det vil bli en knalltøff sesong, der det må kjempes om hvert eneste poeng hvis plassen skal beholdes, men jeg ser også at Start kan overraske mange i år. Det blir tøft, spennende og artig, og kun knallhard jobbing vil gi fortsatt elite-eksistens i 2006! Vil ønske Aalesund og alle deres supportere lykke til i årets sesong i eliteserien, men som veldig mange andre også har innsett, det blir med denne ene sesongen også i denne omgang - Aalesund rykker ned med et brak!
Veldig bra skrevet.
Men det er ett hovedpunkt jeg vil trekke inn som du sa litt om.
2002- Sesongen var katastrofal på mange måter, trenerskifte, misslykkede U-spillere, Negative rekorder i fleng, rett og slett ikke bra nok spillere i troppen og det ente med et bladask ned til 1-divisjon igjen.
Jeg spørr som Lynet, hvorfor trekke denne sesongen inn i 2005?
Det jeg vil frem til er at jeg er stolt og imponert over den jobben Wiggen ++ har gjort med de spillerne som var i 2002-sesongen. Han har klart å beholdt roen noe som ingen andre i Start har. Jan hallvor ble jo desperat, flere i styret var enormt bekymret og trakk seg fra klubben.
Tror de du hadde gjort det hvis de visste at Start/spillerne ville bli i klubben videre? NEI!
De var feige, de så ikke noen penger som de kunne tjene som Start-"medlemm".
2003-Sesongen vil mange huske som en av de tristeste gjennom Start-historien, for meg også. Men jeg er kanskje en av de få som hadde troen på dette laget. Styret sa at det var kanskje minst 3 år til før de skulle begynne å satse igjen.
Det hadde ikke jeg noen tro på, med de talentene som vi hadde/har i klubben så måtte det bli noe stort av laget.
Publikumm ropte "wiggen på gå", de var ikke fornøyde med resultatene.
Men kunne vi forvente noe bedre av et rent juniorlag?
Tilbake til Bård wiggen så er han den i klubben jeg har størst respekt for, i den sesongen har det skjedd mye. Selvfølgelig har Tom "keiko" gjort enormt mye for klubben. Man skal huske at den stallen vi hadde i 2004 var nesten lik som i 2003. Enormt bra.
Men Bård wiggen må har gjort noe, et eller annet. For helt fra begynnelsen av var Start overlegne i divisjonen. Og utviklinga må ha vært enorm.
Fredrik strømstad for.eks ble jo vraket av islendinger i 2002. I 2003 fikk han tillitt og var en gedigen spiller på banen, noe som han også var i 2004.
Lars Martin engedal kom på u21-laget iløpet av sesongen, nå er han kaptein og er 2-valg i en TL-klubb.
Kristoffer hæstad har altid vært et stort talent, han må også ha utviklet seg enromt mye.
++
Iår kan disse bli store stjerner i Tippeligaen. Vi har spillere som faktiskt kan bli det!
Ps: skift tema på tråden... til for.eks: hvorfor klarer Start seg i Tippeligaen!
Visst denne Stian Johnsen fra Fredrikstad er så veldig god og attpåtil en av favortittspillerene. Hvorfor spilte han bare 12 kamper ifjor og scorte 1 mål?
Fryktelig opptatt av denne 2002 sesongen til Start. Man kan da overhodet ikke sammenligne årets Start lag med det for tre år siden. Rett og slett patetisk. Virker litt bittre enda etter to sviende nederlag i fjorårsesongen. Du skryter så veldig av dette laget ditt som er nesten identisk med det som gikk rundt som statister på Kr.sand stadion.
Og selvfølgelig er det jo et veldig stort sjakktrekk å spille med 4 juniorer og keppertrener i mål to uker før seriestart. Ja det er jo viktig at de er klar for å spille ca. 35 min hver hele sesongen. Det er jo viktigere det enn å sveise sammen de som virkelig skal spille.
Visst denne Stian Johnsen fra Fredrikstad er så veldig god og attpåtil en av favortittspillerene. Hvorfor spilte han bare 12 kamper ifjor og scorte 1 mål?
Fryktelig opptatt av denne 2002 sesongen til Start. Man kan da overhodet ikke sammenligne årets Start lag med det for tre år siden. Rett og slett patetisk. Virker litt bittre enda etter to sviende nederlag i fjorårsesongen. Du skryter så veldig av dette laget ditt som er nesten identisk med det som gikk rundt som statister på Kr.sand stadion.
Og selvfølgelig er det jo et veldig stort sjakktrekk å spille med 4 juniorer og keppertrener i mål to uker før seriestart. Ja det er jo viktig at de er klar for å spille ca. 35 min hver hele sesongen. Det er jo viktigere det enn å sveise sammen de som virkelig skal spille.
Kan jeg spørr hva du snakker om?
Nei det ble tatt litt ut av det blå her. Var ment til han derre Aalesund idioten.
Så at han til stadighet drar frem denne 2002 sesongen. Skjønner egentlig ikke helt hvor han vil hen med det. For det å sammenligne fremmedlegionen fra 2002 med dagens sørlandske lag er jo helt idiot. Og visst man først skal det så er det jo divisjonsforskjell.
Dette med at Aafk bruker juniorer sier vel litt om bredden i klubben. Start har bredere stall enn Aafk. Man har Paulsen, Berhus, Engedal og Nyarko eller Joey i bakhånd. Vi vet at disse holder høyt nivå og det vet vel Nordlie også. De kjenner formasjonen og stilen så Nordlie trenger ikke rulere så veldig på laget i oppkjøringen.
Reservesamen
28-03-2005, 00:24
Synes ikke det ble tatt ut av det blå, synes heller vi skal holde oss til temaet i trådene. I stedet for å mase om å endre navn på tråden....
Ps: skift tema på tråden... til for.eks: hvorfor klarer Start seg i Tippeligaen!
Enig med reservesamen her, kan ikke skifte navn på en tråd som handler om en kamp Start spilte mot Aalesund for lenge siden! Men det er da ikke noe problem å fortsette å diskutere Aalesunds og Starts stall på denne tråden under navnet "Start-Aalesund"...
Forøvrig er dette med skadetrøbbel og liten bredde i stallen, mye av grunnen til at Aalesund sliter. Når Aafkmyra så fremhever det som "positivt" at Aalesund blir tvunget til å bruke juniorer og keepertreneren, så blir det bare latterlig. Ikke nok med at Aalesund ikke har god nok stall for å overleve, men de vil så til de grader slite om de ikke engang får stablet førsteelleveren sin på beina innen 10. April! Enig med Carra her...
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.