PDA

Se full versjon : Adgang til M-feltet

mr.leipsland
11-04-2005, 22:32
Folk fikk øynene opp for M-feltet mot LSK og medlemstallet stiger raskt. Det gir behov for innstrammning i medlemskontroll, men vi holder fortsatt en dør på gløtt for gjester.

I skrivende stund er vi 530 medlemmer og tallet er stigende. Det betyr at vi er flere medlemmer enn M-feltet er godkjent for. Dersom du ønsker å ta med en venn opp på M-feltet må du hente et gjestepass i supportershoppen på kampdagen (butikken er åpen 13-15.00 på kampsøndager). Pga den begrensede plassen på M-feltet har vi kun tilgjengelig 35 gjestepass til hver kamp. Dette sørger for at utenforstående ikke vil ta plassen til medlemmer samtidig som rekruteringen ivaretas på en best mulig måte. Det er kun mulig å hente ett gjestepass per medlem og medlemskortet må vises ved henting av gjestepass.

aljahnsen
11-04-2005, 22:35
Er endel som ikke synger eller roper...

Organisering må til, en annen ting er å få noen ikke alt for vanskelige sanger i starten tror jeg, få folk til å tørre å synge ut..

Ikke for kompliserte sanger, det er vikitg...

Vi skal bygge en sabla bra supportergjeng her, dette blir bra :)

Rolling stones
11-04-2005, 22:40
Hva hvis målsettingen om 1000 medlemmer oppnås og tribunen bare er godkjent for 500, hva gjøres da?

mr.leipsland
11-04-2005, 22:47
Da blir det nok ny tribune/nytt felt :)

Billy Bright
13-04-2005, 14:26
Javel, og det er ordnet med IK START og eier av Kristiansand stadion ?

forbanna kverrulant. Mye skal skje om den tribunen blir fylt opp av menigheden. Tigerberget hadde jo nesten 1000 medlemmer i 2000 (eller når det var), men det var bare rundt 200 som sto med berget.

Og hvis det nå skulle bli sånn at feltet blir fullt, noe som jeg er 99% sikker på ikke skjer i år, er jeg sikker på at Start ordner det.

Rolling stones
13-04-2005, 16:05
Tipper vi var mere enn 200 på søndag, så da er allerede rekorden i fra 200 slått da!?

REBell
13-04-2005, 16:18
Det var rundt 350 på feltet vårt på søndag.

aljahnsen
13-04-2005, 20:10
.. og da skal vi lage liv, et bra TIFO show mål settes sammen :)

En banner over hele gjengen, med et fett design og skrift eller lignende som Start hadde i 2001 mot VIF... Det var sabla bra :)

Careen
14-04-2005, 13:05
Trodde m-feltet utelukkende var forbeholdt Menighedens medlemmer jeg :D (med evt gjester)
På søndagens kamp var det andre supportere som hadde billetter til m-feltet enda de ikke var medlemmer :!: :!: Her har det tydeligvis skjedd en tabbe ett eller annet sted. (Håper de ansvarlige ordner opp i dette før kampen mot Viking) :?

Ellers vil jeg si at det ikke er positivt for supporterklubben at det er noen som står på toppen av tribunen og tømmer vann i hodet på folk som går forbi. Er det noe vi IKKE trenger så må det være slik barnslig oppførsel, der noen få ødelegger for resten :oops: :oops:
Det kan være med på å gi folk et negativt bilde av Menigheden, og det ønsker vi jo ikke :wink:

mr.leipsland
14-04-2005, 13:27
Det er ikke til å legge skjul på at det kom endel ikke-medlemmer opp på tribunen selv om den store majoriteten var medlemmer. Vi lærte mye av LSK-kampen og har tatt en gjennomgang av rutiner og arbeidsoppgaver på stadion for å unngå hendelser som det med vannet(den hendelsen understreker også viktigheten av at kun medlemmer slipper inn). Mot Viking forventer vi at vaktholdet blir bedre enn det var i mot LSK. M-feltet er for medlemmer (+de med gjestepass) og da skal det også være slik i praksis.

Bedreviter
15-04-2005, 02:10
Vi bør kanskje heller vente til vi har vunnet seriegull så det blir noen golden showers :oops:

Rolling stones
15-04-2005, 13:54
Er du som medlem i krattet sikret billett uansett! eller er det sånn at medlemmer også må være tidlig ute for å sikre seg?

Tenker bare på medlemsfordelene, hvor det står at man har tilgang til plass på M-feltet!

Børre Fredriksen
17-04-2005, 11:07
Dersom tribunen vår blir for liten har vi fått løfter fra IKStart om at det skal finnes en løsning på problemet. Vakthold ved tribunen skal være 2 personer ved hver inngang. En fra securitas (som skal ta fyll og bråk) og en egen vakt som skal kontrollere medlemsskap. På grunn av at en av våre mange leverandører (av medlemskortene) ikke klarte å levere disse på tiden fikk vi problemer med kontroll av disse mot LSK. Dette skal være på plass mot Viking. Ta med medlemskort, gjestepass eller kvittering for betalt medlemskontigent så slipper du inn. For å få en god plass bør man være tidlig ute - spesielt mot Viking og VIF.

Børre

klokkeren
18-04-2005, 13:10
sier bare stakkars dem som fikk vann i hodet.... Det ble kaldt nok utover kvelden....

Er det satt opp noen rettningslinjer ovenfor hva som vil skje med medlemmer som gjør slike ting i fremtiden? Eller andre personer som kommer inn på M-feltet vårt som bare lager kvelme? Var nemlig en slik idiot der mot Lillestrøm....

Ellers så er jeg enig i at vi må oppføre oss på tribunen, men samtidig må vi jo lage show. Vann er ikke så farlig da.... Verre om det hadde vært en hard gjenstand som ble hevet over kanten.....

Ny kamp nye muligheter sier nå bare jeg da :)

Ronny
25-04-2005, 19:26
Det er mulig at noen mener at sånt er gøy osv. Personlig mener jeg at det der er sånt forbanna tøys vi burde holde oss for gode til.

Jeg forstår også at det ikke er en barnehage og at man ikke kan passe på alle til enhver tid, men sånn barnslig oppførsel førte til at jeg ihvertfall ikke ville melde meg inn i Tigerberget (det var en av grunnene).

Når man står sammen i gruppe slik som vi, så blir alle assosiert med den profilen gruppa har. Om det er en "familievennlig", eller på den annen side "rølpete" profil, så blir alle dratt over en kamp.

Jeg sier ja til høy temperatur, og gjerne noen "skaff deg briller da for fa...", men jeg sier klart nei til å kaste vann på andre som GARANTERT ikke ser humoren i det like godt som den som kaster vannet (eller for den saks skyld halvliteren jeg så noen pælme inn vinduet i en passerende bil, i fjor i Mandal).

Rolling stones
28-04-2005, 10:24
Ser på førstesiden at vi må komme tidlig for å sikre oss plass! Regner med at det ikke selges mere enn 500 billetter til M feltet da dette er maks av hva tribunen klarer? Og ihht medlemsfordelene som markedsføres så er jeg sikret plass på M feltet. Forventer da at jeg får plass uavhengig om jeg kommer kl 17.15 eller 18.00 såfremt jeg har gyldig billett!

Gimse
28-04-2005, 20:26
Når det er 560 medlemmer i Menigheden sier det seg selv at 60 stykker ikke vil komme inn om samtlige medlemmer kommer på kampen. Det vil vel nesten aldri skje. Jeg ser ikke helt ditt poeng her, og kommer selv til å være tidlig ute for å få meg plass.

REBell
28-04-2005, 20:29
Slik medlemslistene nå ser ut har vi ikke 500 medlemmer på kamp enda.
Men informasjonen er nok lagt ut for å gardere seg.

Det er Start som selger billettene, og mange kjøper M-felt billetter uten å gå inn på tribunen.

Vi kommer nok i underkant av 500 på tribunen under kampen, men vi oppfordrer selvsagt alle til å komme i god tid til kampen.

Gimse
28-04-2005, 20:30
Rettelse 703 medlemmer. Hvis du kommer kl.18 og ikke får plass så hører ikke jeg på dine klager. Det er Start som har satt opp dette feltet, og hvis det blir for lite skal de komme opp med en løsning. Det er ikke Menigheden som har bestemt størrelsen så vidt jeg vet.

Rolling stones
28-04-2005, 21:56
Rettelse 703 medlemmer. Hvis du kommer kl.18 og ikke får plass så hører ikke jeg på dine klager. Det er Start som har satt opp dette feltet, og hvis det blir for lite skal de komme opp med en løsning. Det er ikke Menigheden som har bestemt størrelsen så vidt jeg vet.

Hvis jeg har kjøpt billett på M-feltet så skal jeg selvfølgelig komme inn uansett om jeg kommer kl. 17.15 eller 18.15..

Har aldri hørt på maken... Det er jo helt opplagt, jeg har kjøpt billett 2 uker før kamp og skal selvfølgelig få min plass , hvis ikke så hadde jeg benyttet sittetribunen, og ordnet meg billett i god tid før kamp!!

Gimse
28-04-2005, 22:01
Sannsynligheten for at du får plass er veldig stor. Men nå er det engang sånn at tribunen ikke er så veldig stor. Og jeg ser selvfølgelig poenget ditt her, men nå er det nå engang sånn at det ikke er så veldig mye plass. Og da må det nødvendigvis bli førstemann til mølla. Start har jo forøvrig lovet en løsning på problemet om det skulle bli for liten plass, så vidt jeg har forstått.

|carra|
30-04-2005, 13:12
Kommer en inn på m-feltet med vanlig ståplassbillett hvis en er medlem?
Er jo billigere for medlemmer som er studenter og kjøpe denne billetten..

Rolling stones
30-04-2005, 14:08
Er jo billigere for medlemmer som er studenter og kjøpe denne billetten..

Ikke vet jeg å hva slags standpunkt styret har tatt i forbindelse med ditt spørsmål. Men mitt standpunkt er definitivt NEI!

Det koster kun kr.10 mere som medlem av Menigheden, men du får definitivt vesentlig bedre plass for den 10eren på M feltet. Og da salget av billetetter til M feltet er eneste mulighet til å kontrollere å mange som forventes på M feltet før kamp, bør det definitivt kun aksepteres billetter kjøpt til M feltet.

Supporteren
30-04-2005, 14:11
Finnes det bare 500 billetter til feltet ?
Isåfall hva med oss som har sesongkort, er vi medregnet der?

mr.leipsland
30-04-2005, 14:54

Ja

Børre Fredriksen
30-04-2005, 20:59
Det er nødt til å være slik at fremvisning av medlemskortet eller kvittering for betalt medlemsskap gir adgang til M-feltet. Inntil 500 personer er sluppet inn. Det kan ikke tas hensyn til om man kommer med studentbillett, menighedsbillett eller sesongkortbillett.

Vi må imidlertid erkjenne at det har skjedd en tabbe her. IK Start valgte å selge studentbillettene 10 kroner billigere enn våre billetter uten å informere oss om dette på forhånd. Da tabben var skjedd var det for sent å snu for IK Start selv om vi prøvde å få endret dette. Dette vil ikke skje igjen. Vi kommer aldri til å akseptere denne forskjellen fom neste år.

Når IK Start sier at de skal finne en løsning dersom vi fyller M-feltet så stoler jeg faktisk på at de gjør det. De kan imidlertid ikke finne en løsning før problemet dukker opp. Vi manglet 150 mot LSK og det er derfor ingen grunn for klubben til å gi oss en løsning ennå. Om noen må nektes i morgen så må de finne en løsning før neste hjemmekamp - det har de lovet oss. På grunn av en sterk økning i medlemstall de siste ukene er det en mulighet i morgen for at medlemmer må nektes adgang til feltet - derfor går vi ut med informasjon om at medlemmer må være tidlig ute for å være sikret plass.

Bastionens medlemmer kastet "gjenstander" på linjedommeren under kampen mot FFK. Noen kastet vann på andre tilskuere under vår kamp mot LSK. Dette holder IKKE.

DERSOM VI HAR ET STERKT NOK ØNSKE OM Å BLI MANGE SYNGENDE SUPPORTERE PÅ STADION - SÅ MÅ VI SØRGE FOR AT ALLE MULIGE SYNGENDE PUBLIKUMMERE FRISTES TIL Å KOMME DIT !!!!!

Og dette er faktisk ditt ansvar først og fremst. Derfor synger du ikke voldelige eller rasistiske sanger. Derfor kaster du ikke stein på dommeren. Derfor er det viktigste for deg å bygge opp eget lag og egne spillere.

Jeg har ingen planer om å foreslå strenge regler knyttet til utkastelse eller andre straffer - fordi jeg stoler på at supporterne i menigheden er voksne nok til å sørge for å endre egen eller andres adferd til det bedre uten å måtte gjennomføre slike tiltak.

Om vi går i oss selv så vet vi hva som er dumt og hva som er barnslig. Håper og tror alle går i seg selv og tar ansvar. La oss bli landets mest involverende og integrerende supporterklubb så blir vi både størst og best på litt sikt.

Lykke til mot Viking. Bruk stemmen - hele kampen - til støtte for IK Start.

Børre

[/u][/b]

Hater_MK
05-05-2005, 11:46
hvor mye koster en billett på M-feltet?

vidsyn
05-05-2005, 13:18
110,-