PDA

Se full versjon : Bärlin dras med överansträngning - kan inte stryketräna

REBell
15-02-2005, 15:40
Stefan Bärlins första tid som proffs i norska IK Start har inte varit helt spikrak. En överansträngning i ljumsken stör.

- Vi har tränat ganska hårt och det har satt sina spår i ljumsken. När de andra kör styrketräning två gånger i veckan, så rehabiliteringstränar jag min ljumske. Fotbollspassen är jag alltid med på, säger Bärlin.
På grund av skadan har "Bärra" bara kunnat göra två korta inhopp i sina två första träningsmatcher med nykomlingen i Tippeligan.
Bärlin spelade tio minuter när Start slog Tippeligalaget Molde med 4-0. Mot division 1-laget Sandefjord blev det 25 minuters spel, men då förlorade Start med 2-1.
- Det är sådär med försäsongsmatcher. Det är mycket upp och ner, säger Bärlin.
IK Start spelar med en 4-3-3-taktik, något som Bärlin sagt att han inte gillar.
- I Djurgården spelade vi en offensiv 4-3-3-taktik mot lag som bara backade hem. Det passade inte mig. Start är nykomling och kommer spela mycket kontringsfotboll. Det passar mig bättre, säger Bärlin.
Hur har din första tid i Norge varit?
- Allting känns riktigt bra, förutom att jag är trött på att bo på hotell. Jag vill ha en lägenhet så fort det går och kommer kanske lägga bud på en nu i veckan.

http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=127617

Får håpe Bärlin finner seg til rette i en 4-3-3 formasjon før sesongstart.
Samtidig som han blir 100% klar for kampene.

Lynet
15-02-2005, 16:39
Stefan blir veldig god!

Tror han har slitt etter overgangen til kunstgress og hadde også lite grunntrening før han kom ettersom han ikke ønsket å trene i Sverige før han skrev under for Start av frykt for å bli skadet...

Leilighet ordner han, så slipper han hotell tilværelsen, da blir det mye bedre.
Han sier ellers han trives veldig bra.
Angående 4-3-3 så bemerkes at Start kommer til å spille mye på kontringer i år, og det vil helt klart passe Stefan bra. Overbevist om at han spiller høyre ving eller midtspiss(håper på midtspissplassen). Han har vist gode glimt i de minuttene han har spilt, spesielt mot Molde. Mot Sandefjord var det sterkt å komme i bakrom og få slått inn til Risholt så lenge forsvaret ligger lavere enn egen 16 meter...

Vi må gi han tid, så blir han veldig bra!