PDA

Se full versjon : Sørlandet og ikke bare Kristiansand

Lars Olav Karlsen
06-02-2007, 13:37
Jeg for min del kunne tenke meg større fokus på sanger som fremmhever at Start er Sørlandets storlag og ikke bare Kristiansand. Jeg har ved mange anledninger syntes det var litt for mye "Vi er kristiansandere" og det passer jo veldig dårlig for meg som er stolt Grimstad borger.

De gangene jeg har vært på kamp i Oslo har jeg lagt merke til at der er ganske mange Sørlendinger som heier der, og på langt nær bare kristiansandere.

Supporteren
06-02-2007, 15:16
Dette blir for dumt. Start er og blir et lag fra Kristiansand. Ergo, "Vi er Kristiansandere". Jeg er selv fra Vennesla, men vi kan ikke stå og synge "Vi er Kristiansandere, og Venndøler. Vi er fra Grimstad og fra Arendal. Vi er noen fra Evje, og til og med et par fra Åseral." bla bla bla..

Lars Olav Karlsen
06-02-2007, 15:40
Nei, for all del. Jeg er på ingen måte uenig i at Start er fra Kristiansand, og jeg foreslår på ingen måte noen oppramsing slik du viser til her.

Men jeg vil bare vise til at sanger som "Vi er Christiansandere" ikke er representative for alle. Sangen må jo absolutt brukes, men etter min mening bør en også kunne lage sanger som formiddler at Start er sørlandets stolthet.

Jeg kan f.eks. ikke stå å synge "Vi er Christiansandere", og et heiarop skal jo være av den typen som flest mulig kan være med på. Eller tar jeg feil der?

Bente Sæth Berntsen
06-02-2007, 16:45
Vi har jo flere Sørlands"sanger" også.
Og når ting fungerer blir det brukt. F.eks Heltane fra Sørlandet runger jo bra den.

Variasjon vil det alltid være.

Gimse
07-02-2007, 13:12
Nei, for all del. Jeg er på ingen måte uenig i at Start er fra Kristiansand, og jeg foreslår på ingen måte noen oppramsing slik du viser til her.

Men jeg vil bare vise til at sanger som "Vi er Christiansandere" ikke er representative for alle. Sangen må jo absolutt brukes, men etter min mening bør en også kunne lage sanger som formiddler at Start er sørlandets stolthet.

Jeg kan f.eks. ikke stå å synge "Vi er Christiansandere", og et heiarop skal jo være av den typen som flest mulig kan være med på. Eller tar jeg feil der?

På Startkamp er alle fra Kristiansand:)

åædde
08-02-2007, 13:03
må si meg enig med gimse i det asså, er du på stadion så er du fra kristiansand uansett hvor du er fra:D

Lars Olav Karlsen
08-02-2007, 18:15
hm, kanskje det var for mye forventet at folk fra Kristiansand skulle forstå den ;)

pG
08-02-2007, 18:40
ja i grimastad er de jo ikke like dumme :wink:

men det er start vi heier på, start fra Christianssand. Hvordan er det da galt å synge "vi er Christianssandere"?

Gimse
08-02-2007, 19:58
hm, kanskje det var for mye forventet at folk fra Kristiansand skulle forstå den ;)

Jeg er stolt Fevikgutt jeg:) Det kaster kanskje ett annet lys over min kommentar?

Gimse

Lars Olav Karlsen
09-02-2007, 02:21
Jeg har aldri sagt at det er galt og synge "Vi er Christiansandere".

Det jeg prøvde og få frem var bare at enkelte av kampene jeg har vært på så har denne typen sanger vært veldig mye brukt istedenfor og bruke andre Start sanger.

Men for all del, det er jo ikke noe veldig problem. Hvis overhode ingen andre er såpass lokalpatrioter som meg og synes dette er litt rart så er det jo absolutt ingenting og snakke om. :)

Lynet
09-02-2007, 10:01
Hvis overhode ingen andre er såpass lokalpatrioter som meg og synes dette er litt rart så er det jo absolutt ingenting og snakke om. :)
Er du så lokalpatriot som du sier, så burde du vel strengt tatt holdt med Jerv? :lol:

Lars Olav Karlsen
09-02-2007, 16:33
Hvis overhode ingen andre er såpass lokalpatrioter som meg og synes dette er litt rart så er det jo absolutt ingenting og snakke om. :)
Er du så lokalpatriot som du sier, så burde du vel strengt tatt holdt med Jerv? :lol:

Ja, men det gjør jeg jo også :) Har både Jerv t-skjorte og caps ;)

Rocky
13-02-2007, 21:35
Jeg skjønner hva du mener, men som sagt her inne så er alle kristiansandere når vi er på stadion. Jeg er Lyngdalpatriot på min hals, men seff synger jeg med når sanger som dette blir sunget. Jeg er jo ikke akkurat på stadion for å fremelske min lokalpatriotisme mer enn at jeg er en stolt sørlending (under den sangen kristiansander) :) Men hvis du har problemer med å synge det så kan jo du rope ut "grimstad-gutt" mens vi andre synger kristiansandere :D

Viskelæret
01-03-2007, 12:12
Fornuftig sagt av Gimse...

er selv fra Vennesla men på kamer synger jeg med av full hals om at jeg er kristiansander :D

Martha
22-07-2007, 15:09
jeg er fra Christiansand, å jeg liker denne sangen godt! Jeg har ofte med venner som ikke er fra Chr.sand, å jeg får de til å synge med... de sier d at nå som de heier på start, så kan de på kamp synge: VI Æ CHRISTIANSANDERE"!!!!!!

(For d er jo en DRIT bra sang egentli:P)

jensiq
05-08-2007, 15:17
kunnet jo synge:

vi æ født på sørlandet, hurra, hurra
og vi æ født på sørlandet, HURRA, HURRA
og vi æ født på sørlandet, og vi æ født på sørlandet
vi æ født på sørlandet, hurra.

kan ta den to ganger, før vi tar "vi æ kr,sandere" to ganger.

Tarune
06-08-2007, 16:35
Fra og med i morgen blir Grimstad byen det skjer.

Fasitsetteren
06-08-2007, 16:50
Fra og med i morgen blir Grimstad byen det skjer.

Byen som lever på Terje Vigen, en syklist og skryter av at de har det ene av Aust-Agders to veikryss eller noe sånt.

Herlig.