PDA

Se full versjon : Menigheden Øst (www.menighedenost.no)

Cathrine;)
28-02-2007, 10:19
La merke til at det ikke var noen tråd for menighden øst. Og forumet på hjemmesiden www.menigheden-ost.no var en direkte link til dette forumet. Veldig kjedelig for oss som synes det er litt tungvint å surfe igjennom alle sidene for å finne en tråd.

Sånn at denne tråden gjør vel det litt lettere for oss fra øst. Så slipper vi å bla gjennom side etter side og se etter "vår" by eller fylke:D

Kjempe bra med Kick off på The Dubliner. Er det 18 års grense for å komme inn?

balas
28-02-2007, 14:01
Da gjentar jeg mitt spørsmål i denne tråden.

Er det noen som er interessert i å være med på min kjøretur Kristiansand-Ålesund-Oslo etter påska? Jeg kan by på flott Volvo med mer sjarme og sjel enn vakre attributter;-)

Topp det. Jeg kommer helt sikkert til å kjøre avsted til en god del av kampene, også på sørlandet, så bare å hive seg med:-)

Cathrine;)
28-02-2007, 14:42
Topp det. Jeg kommer helt sikkert til å kjøre avsted til en god del av kampene, også på sørlandet, så bare å hive seg med:-) Hvis du skal nedover på de andre kampene før sommeren henger jeg meg på. Splittpot på bensinen? :D

Rune Askland
28-02-2007, 14:58
Da gjentar jeg mitt spørsmål i denne tråden.

Er det noen som er interessert i å være med på min kjøretur Kristiansand-Ålesund-Oslo etter påska? Jeg kan by på flott Volvo med mer sjarme og sjel enn vakre attributter;-)

Jeg er klar for landeveien. Har sendt en PM.

Lars Olav Karlsen
28-02-2007, 15:07
Det jobbes med og sette opp rimelig alternativ på busser så jeg håper flesteparten har mulighet til å stille opp om disse turene istedenfor og kjøre privat.

Men når det gjelder Ålesund turen sender jeg en PM :wink:

Det er vel også meningen at vi i Menigheden Øst skal få en egen avdeling i forumet her, men ting tar tydeligvis tid. Håper dette kan ordnes raskt slik at vi slipper og plage alle som ikke interesserer seg for oss i Øst.

dyngvold
03-03-2007, 22:27
Hvordan er rollen til Menigheden Øst i forhold til Menigheden?

Er Menigheden Øst en uavhengig "klubb" eller er det en offisiell grein av Menigheden?

Hvis Menigheden Øst er en del av Menigheden, hvorfor har de ikke da en mer integrert nettside sammen med Menigheden? (F eks under Menighedens hoveddomene eller hva det nå heter)

Hvis de ikke er en del av Menigheden, hvorfor er de ikke det?

Mvh
Startsupporter i Oslo som syns det er veldig positivt med en avdeling i Øst!!

Lars Olav Karlsen
04-03-2007, 02:20
Hei, jeg er ikke i styret men har jobbet en del med og profilere Menigheden Øst i det siste og tenker og engasjere meg mye mer fremover. Derfor vet jeg litt om hva Menigheden Øst er.

Menigheden Øst er en avdeling av Menigheden, noe som gjenspeiles i at det er Menighedens logo som brukes med kun "øst" lagt til nederst.

Jeg er ikke sikker på hvor godt samarbeidet mellom Øst og Menigheden er, men jeg tror det jobbes med og bli bedre og mer systematisk. En må huske på at Menigheden Øst nå knapt er et år gammel og fortsatt kun har et konstituert styre og ikke et valgt styre.

Det har visst etter hva jeg har forstått vært lovet en egen seksjon i forumet her også for Øst og det vi engasjerer oss i, men det og opprette en liten ekstra del her tar visst lenger tid en hva jeg trodde var mulig :wink:

Jeg synes også at det er bra med et eget domene, men det er viktig at det er så likt menighedens som mulig. Det er det jo nå når det er slik det er.

Men Menigheden Øst har helt klart en del andre behoverer enn hva Menigheden generelt har slik som at de fleste kamper er bortekamper for oss, og vi har vår egen pub i Oslo. Men når vi er i Kristiansand er vi jo naturligvis en del av den vanlige menigheden.

Men det kommer til å bli jobbet mot turer til både hjemmekamper og bortekamper, egne fordeler for medlemmer i Oslo og godt samhold for oss som bor her.

Rocky
04-03-2007, 16:13
Hva med billettkjøp for vi i øst? Jeg har sykt lyst til å reise på åpningskampen til sør arena, men har vanskelig for å møte opp på supportershoppen og stå i kø utenfor der ei uke før kamp siden jeg bor i oslo..

Ser at det er snakk om en ny Start-pub i oslo? Hva med Joe`s, er det samarbeidet slutt eller kommer de til å fortsette å være startpub?

Tarune
04-03-2007, 16:43
Hva med billettkjøp for vi i øst? Jeg har sykt lyst til å reise på åpningskampen til sør arena, men har vanskelig for å møte opp på supportershoppen og stå i kø utenfor der ei uke før kamp siden jeg bor i oslo..

Ser at det er snakk om en ny Start-pub i oslo? Hva med Joe`s, er det samarbeidet slutt eller kommer de til å fortsette å være startpub?

Det er ingen som kan garantere billetter til noen, KUN de som har sesongkort. Men noen vil nok være villige til å kjøpe svartebørs billetter til denne kampen for en drøy tusenlapp, så hvorfor ikke spytte i noen hundre ekstra og få 12 kamper med på kjøpet?

Lars Olav Karlsen
05-03-2007, 01:24
Det er ingen som kan garantere billetter til noen, KUN de som har sesongkort. Men noen vil nok være villige til å kjøpe svartebørs billetter til denne kampen for en drøy tusenlapp, så hvorfor ikke spytte i noen hundre ekstra og få 12 kamper med på kjøpet?

Det er tydelig at denne argumentasjonen kommer fra en som bor i Kristiansand og som ikke helt forstår at folk i Oslo faktisk ikke har muligheten til å gå på så mange kamper. Ja, jeg forstår at det ikke blir lett med åpningskampen siden denne har ekstra stor interesse men jeg blir veldig skuffet over Menigheden og Start som klubb ikke får til å legge noen få billetter ut til oss som ikke har sesongkort.

Her er det snakk om man ønsker å ha fans som ikke bor sentralt rundt Kristiansand.

balas
05-03-2007, 01:28
Jepp. Og ikke minst en gjeng som støtter meget lojalt opp om laget i mange kamper i østlandsområdet (samt vest- og midt-norge). Tror vi hadde merket forskjell uten de 1000 til 2000 som pleier å stille opp.

Haddeland
07-03-2007, 00:33
Mange som skal på kick-off festen på The Dubliner da?

Rolling stones
16-03-2007, 02:16
Hvordan er rollen til Menigheden Øst i forhold til Menigheden?

Hvis Menigheden Øst er en del av Menigheden, hvorfor har de ikke da en mer integrert nettside sammen med Menigheden? (F eks under Menighedens hoveddomene eller hva det nå heter)

Menigheden Øst er som det er sagt kun en underavdeling, men desverre så er det et større materie å få oss plassert på førstesiden under de øvre faner. Dette er under utarbeidelse og er lovet å se dagens lys en av de nærmeste dagene..

For de av dere som bor i Osloregionen vil jeg anbefale å gå inn på Menighedenost.no

frankieboy
16-03-2007, 08:07
For de av dere som bor i Osloregionen vil jeg anbefale å gå inn på Menighedenost.no

Er velkjent at Start har lansert Startbrødet, men at Menigheden kommer med egen ost var nytt for meg... :-)

Rolling stones
16-03-2007, 18:40
Er velkjent at Start har lansert Startbrødet, men at Menigheden kommer med egen ost var nytt for meg... :-)

Ja, ny ost var sannelig nytt for meg også? men websiden til Menigheden Øst har altså følgende adresse: www.menighedenost.no

Espen Andre Svendsen
18-03-2007, 16:12
Hvis du blir forvirret med oster og slikt, kan du prøve deg på www.menigheden-ost.no.

Kanskje det er lettere det? :)

aljahnsen
20-03-2007, 20:31

Det er tydelig at denne argumentasjonen kommer fra en som bor i Kristiansand og som ikke helt forstår at folk i Oslo faktisk ikke har muligheten til å gå på så mange kamper. Ja, jeg forstår at det ikke blir lett med åpningskampen siden denne har ekstra stor interesse men jeg blir veldig skuffet over Menigheden og Start som klubb ikke får til å legge noen få billetter ut til oss som ikke har sesongkort.

Her er det snakk om man ønsker å ha fans som ikke bor sentralt rundt Kristiansand.

Særiøst, her er det likt for alle. Få billetter? Det bor ganske mange utflytta sørlendinger rundt omkring i landet, skal man legge ut en drøss med billetter som kanskje ikke blir solgt? Kjøp sesongkort så kan man se de kampene man vil, uten stress om å få billetter. Dropp et par bykvelder, en kveld på den nye operaen etc. så har du et sesongkort på SørArena. Det er tross laget i vårt hjerte.

REBell
20-03-2007, 20:44
Vi i Menigheden har ingen kontroll over billettsalget til kampene i år. Vi skal ikke involveres i billettsalg og har enda ikke oversikt over kapasiteten vi får.

Alle billetter legges ut på nett av de som ikke selges som sesongkort, og det er førstemann til mølla. Altså er det like stor sjans for de på Østlandet som de i Kr.sand.

Kan det være mer rettferdig?

aljahnsen
20-03-2007, 20:51
Vi i Menigheden har ingen kontroll over billettsalget til kampene i år. Vi skal ikke involveres i billettsalg og har enda ikke oversikt over kapasiteten vi får.

Alle billetter legges ut på nett av de som ikke selges som sesongkort, og det er førstemann til mølla. Altså er det like stor sjans for de på Østlandet som de i Kr.sand.

Helt enig Rolf, men virker ikke som andre skjønner det helt ;)

Lars Olav Karlsen
21-03-2007, 00:49

Helt enig Rolf, men virker ikke som andre skjønner det helt ;)

hehe, ser ut som om du har blitt mer opptatt av å kritisere meg en å sjekke om det Rolf svarer er korrekt i forhold til mitt spørsmål ;)

Jeg spurte ikke om å fordele billetter til noen spesielt. Jeg er kun interessert i at det faktisk blir lagt ut billetter til alle kamper for vanlig salg. Jeg har flere ganger hørt om klubber som har tak på hvor mange årskort de selger rett og slett for at en viss del alltid skal legges ut for salg. Det er praksis som viser at man setter pris på alle, ikke bare de som kjøper et av tippeligaens dyreste sesongkort (ja, for hadde Start vært såpass generøse som Rosenborg så skulle jeg kjøpt sesongkort umiddelbart uansett antall ganger jeg kom til å få bruk for det)

REBell
21-03-2007, 01:35
Billettsalg til Sør Arena
Sesongkortsalget er i god gang og er eneste mulighet for deg som ønsker å garantere deg fast plass på Sør Arena. Det er ingen tvil om at det er stor rift om billettene.
Startkortet:
For deg som det ikke passer å ha sesongkort anbefales Startkortet. På dette kortet kan du via www.ikstart.no kjøpe de forskjellige kampene og lagre dem direkte inn på kortet. Kortet har mange andre fordeler:
Du slipper å stå i kø. Billetten har du lagret på kortet som du benytter ved inngangen på kampdag.
Du sparer ekspedisjonsgebyr på kr 20,- pr billett (pr kamp).
Informasjon fra Start som endring av kamp tidspunkt, nyheter etc.
Tilbud fra Startbutikken.
Informasjon om andre kamper eller konserter.
Salget av Startkort starter 22. mars. Startkortet kan kun bestilles på www.ikstart.no. Prisen er kr 100,- pr stk. Kortet blir sendt hjem til deg i posten. 3 dagers postgang må beregnes.

Enkeltbillettsalg på www.ikstart.no:
Salget av enkeltbilletter starter mandag 9. april kl 24.00 på www.ikstart.no. Det er da en stor fordel om du innen denne dato har skaffet deg Startkortet.

Køvarsel:
Billettlukene på Sør Arena vil ikke være klare til den første kampen. Vi oppfordrer derfor alle som ønsker å kjøpe enkeltbilletter om å handle på www.ikstart.no. Da vil du unngå å stå i kø i Starthallen.

Enkeltbillettsalg i Starthallen:
Salget av enkeltbilletter vil skje i perioden 12-15 april i Starthallen. Åpningstidene er:
Torsdag 12. april kl 12 - 17
Fredag 13. april kl 12 - 17
Lørdag 14. april kl 10 - 14
Søndag 15. april kl 14 - 20

Internettbestillinger kan avhentes i Starthallen i åpningsperioden. Vi tar ikke imot telefonbestillinger. Avhenting av fribilletter, se egen info.

Sportslig hilsen fra
IK Start

Lars Olav Karlsen
21-03-2007, 21:21
Takk for god info.

Jeg kjøpte Start kortet i fjor. Var det ikke sånn da at det også kunne brukes i år eller må jeg kjøpe et nytt?

REBell
21-03-2007, 22:57
ALLE MÅ HA NYTT STARTKORT FOR 2007!

Rocky
22-03-2007, 15:16
Hvor mange billetter kan kjøpes om gangen ved kjøp i starthallen? Jeg og et par kompiser bor i Oslo og har planer om å få med oss kampen? Kan jeg f. eks kjøpe 5 billetter i starthallen eller er det en granse på dette?

Rocky
22-03-2007, 15:19
Får en menighetsrabatt hvis en bruker Startkortet eller får en bare normalpris på det?

admin
22-03-2007, 15:21
Menigheden har sin egen pris på sine felt. Denne prisen er kun for medlemmer, og det er kun medlemmer som har adgang til feltene. Disse billettene kan selvsagt også kjøpes på Startkortet!

Vi har ikke egne priser andre plasser på stadion.

Søndag1800
22-03-2007, 18:57
Kan brukes i år også.

Helt sikker? Jeg snakket med noen i Starthallen i dag angående noen billettspørsmål og da ble det nevt at man trenger et nytt startkort for årets kamper. Var iallfall slik jeg forstod det, men skal ikke påstå det bombastisk.

The Rock
28-03-2007, 19:04
Fikk ikke vært på arrangementet på fredag. Legger dere ut bilder på hjemmesiden og/referat????

roald
01-04-2007, 14:55
TA OG SE PÅ MEDINGEHDEN-ØST DER LIGGER DET TUR TIL VIKING KAMPEN. DA JEG HADDE DET START KORTET FIKK MAN BARE TIL NORMAL PRIS IKKE RABAT PÅ PRISEN FOR DET HADDE DEM IKKE BEGYNT MED I FJOR.
DET ER KUN F PLASSER IGJEN PÅ BUSSEN TIL KR.SAND START VIKING

roald
01-04-2007, 15:00
SE PÅ MEDIGHEDEN ØST DER LIGGER DET TUR TIL START-VIKING
DET ER KUN FÅ PLASSER IGJEN TIL DEN TUREN FORT DERE OG MELE DERE PÅ SLIK DERE FÅR PLASS DET ER MEGET BILIG 350 TUR RETUR
HÅPER A MANGE VISER INTERESSE FOR SLIK VI KAN SETTE OPP FLERE TURER OM INTERESEN ER DER. DET SKAL BLI KULT MED NY STADION SER FREM TIL OG VÆRE DER NÅR STADION ÅPNES

aljahnsen
02-04-2007, 11:23
SE PÅ MEDIGHEDEN ØST DER LIGGER DET TUR TIL START-VIKING
DET ER KUN FÅ PLASSER IGJEN TIL DEN TUREN FORT DERE OG MELE DERE PÅ SLIK DERE FÅR PLASS DET ER MEGET BILIG 350 TUR RETUR
HÅPER A MANGE VISER INTERESSE FOR SLIK VI KAN SETTE OPP FLERE TURER OM INTERESEN ER DER. DET SKAL BLI KULT MED NY STADION SER FREM TIL OG VÆRE DER NÅR STADION ÅPNES

DET VAR DA VOLDSOMT DA, hehe :)

Blir bra med åpning av ny stadion ja, har meldt meg på den turen æ :D

flaxxlodd
02-04-2007, 11:37
Godt å se CAPS LOCK`en har kommet til Oslo :wink:

balas
05-04-2007, 23:15
Tjohei!
Tror dere ikke det hadde vært litt lurt om vi i øst skaffet oss litt av de store flaggene og litt andre fete effekter? Det er jo tross alt endel av oss som drar på det meste av bortekamper, og i tillegg vil det jo alltid være noen som kan dra med seg utstyret til hjemmekampene også.

Jeg tror ihvertfall det kunne vært med på å sette en bedre ramme for start rundt bortekampene, og kanskje det er akkurat dette som skal til for å ta poeng borte igjen? ;-)

bmg
06-04-2007, 04:10
edit :roll:

Lars Olav Karlsen
06-04-2007, 17:37
Tjohei!
Tror dere ikke det hadde vært litt lurt om vi i øst skaffet oss litt av de store flaggene og litt andre fete effekter? Det er jo tross alt endel av oss som drar på det meste av bortekamper, og i tillegg vil det jo alltid være noen som kan dra med seg utstyret til hjemmekampene også.

Jeg tror ihvertfall det kunne vært med på å sette en bedre ramme for start rundt bortekampene, og kanskje det er akkurat dette som skal til for å ta poeng borte igjen? ;-)

Det var ikke dumt, men jeg tror nok vi må gå til anskaffelse av nye flagg hvis vi skal ha egne og ikke ta av de Menigheden i Kristiansand er avhengig av på alle hjemmekamper.

Men er det ikke en kjerne ifra Menigheden i Kristiansand som også reiser på de fleste bortekamper og dermed har med flagg eller er flagg noe man generelt kun har på hjemmekamper? Har aldri tenkt på dette så kjekt om noen andre vet svaret?

Tarune
07-04-2007, 00:19
Hei.

I år som i fjor kommer vi til å sende med tifo effekter til bortekampene som vi arrangerer. Disse kampene kommer vi til å gjøre dette på:

17.06 Fredrikstad - Start
24.06 Lillestrøm - Start
29.07 Viking - Start
12.08 Stabæk - Start
02.09 Vålerengen - Start
23.09 Strømsgodset - Start
30.09 Sandefjord - Start
21.10 Odd Grenland - Start
04.11 Lyn - Start
11.11 Cupfinalen!!!

Atlså de "nærmeste" borteturene. Til Aalesund kampen borte har også Mr. "Løper hele dagen" spurt meg om lån av ett stort flagg, som jeg innvilget. Det må bare hentes først.

Når det gjelder lån av ting til andre kamper må jeg desverre si at vi starter forberedelse til hjemmekamper over en uke i forveien. Da starter vi med reperasjon av "faste" bannere, vasking av flagg, finpussing på 2-hånds og lignende. Så dette er heller vanskelig. Men om dere ønsker kan dere godt få en tiforull(rull med stoff til å male på) som dere kan dekorere selv(kan godt hjelpe til med laging av skisser til dette, men opptegning og sånn må dere nok ordne selv).

Ellers er dere hjertelig velkomne til å delta aktivt på Sør Arena på kampdag med TIFO-show, så dere også får ett innblikk i hvordan vi jobber og gjør sakene. Gjerne holde store flagg og lignende hvis dere ønsker det.

Med vennlig hilsen

Rune Stray
Tifosjef.

Helge
07-04-2007, 14:20
En må huske på at Menigheden Øst nå knapt er et år gammel og fortsatt kun har et konstituert styre og ikke et valgt styre.

For noe av oss som har vært litt med her i Oslo, så ser det jo LITT rart ut at vi kun er "knapt et år gammel". For å si det slik; Oddis og jeg har vært mer eller mindre aktive siden litt etter opprykket i 99. Kanskje litt etter hvis en skal se litt stort på det. Da kalte vi oss Tigerberget Øst, men prinsippet var vel det samme. Uansett; det ble arrangert turer og vi hadde til og med CB pils hos gutta på Belfrys. Der funka det fint inntil i fjor våres da de plutselig fikk veldig problemer med å få inn kampene til Start. De ble droppet til fordel for Joe's. Han stilte med alle kamper og litt smørepizza innimellom. Det var visstnok litt lite plass hos Urfan av og til (ikke det at jeg måtte gå noen andre steder noen ganger), så noen har funnet ut at Dubliners er bedre. Fantastisk billig pils er det jo også biltt (NB:IRONI!!!). Noen i "styret" som kjenner noen på Dubliners eller? Vel, en skal vel kanskje være fornøyd så lenge det blir vist Start kamper der. CB pils? Er det å fremskaffe eller? Urfan fiksa den biffen selv om Hansa (leverandøren hans) sikkert ikke var så hissig på at de skulle selge CB der (jada, de er vel de som eier CB uansett, men han sa i alle fall at han ikke kunne få CB på tanken, men kunne ha boksøl i skapet).

Det ville være fint om en kunne klare å få forhandlet prisen på pils litt ned slik at en i alle fall fikk 2 halvlitere på hundringsen.... Nå er jo 4 kroner ikke SÅ mye å hyle for, men det bør det jo heller ikke være for Dubliners... Søndagen er vel ikke den dagen det er så mye folk på puben der uansett.

Jeg synes det er topp at folk vil legge ned jobb i Menigheden Øst og gidder å stå på for at vi skal få litt orden i sysakene her. Håper de klarer å holde tunga rett i munnen og får til bra sammarbeid med Menigheden. Det skar seg jo brillefint når Medigheden skulle ha alle billettene som vi i Oslo hadde "jobba" for å få til landskampene (kvote regnet ut etter hvor mange av de dritkjedelige privatlandskampene en gidder å slepe seg på). Nå får vi jo se hvor mange billetter de klarer å få omsatt... Ikke det at landslaget er så jævlig kult å se på for tiden (hehe, litt surmaga i dag ja...).

Det var dagens lille historietime med surmaga oppgulp til dessert. Gleder meg uansett som en unge til mandag! Gir Dubliners en sjanse siden dette tydeligvis er det nye Menigheten Ost :lol: sitt stamsted. Ny pub, ny sesong.

Lars Olav Karlsen
08-04-2007, 02:06
Ja, jeg har hørt at det har eksistert før, men det var jo totalt nede og ikke eksisterende for litt over et år siden.

Joes var veldig hyggelig men veldig mange klaget på at de ikke fikk sett kampen pga dårlig lokale og dermed gikk en videre. Menigheden Øst har som mål at flere en de få som ser bra på Joes skal være fornøyde derfor fant vi et mye bedre lokale.

Ølprisene kan helt sikkert forhandles videre av pubansvarlig, men da må vi bevise at vi faktisk møter opp på kampene. Etter hva jeg har forstått er avtalen med Puben at de gjerne investerer i mere utstyr og andre ting om vi faktisk møter mannsterke opp.

Så da er det en utfordring til dere som ikke skal til Ålesund i helgen, møt opp på Dubliners og vis at vi faktisk fortjener billigere priser en stamkundepris ;)

Slowhand
08-04-2007, 15:37
Helt enig med Helge om at det er blodpris på øllen!!
Spiller ingen rolle hvor mange som kommer og gjeldende pris. Vi får sett START og de tar penga våre. Er det ikke det alt går ut på??
50 spenn+ gjør at mange kun kjøper en øl, det gjør i hvertfall jeg.
Slike priser Urfan hadde gjorde det gøy å drikke :P

Så til det at alt var totalt "nede" her østpå inntil i fjor er så feil som det kan få blitt.
Vi har vært OPPE hele tida med Helge og Oddbjørn i spissen.
(Oddbjørn er for øvrig mentor og altmuligmann for Ygor og Bruno nå. Erik vet å plukke det beste fra de beste 8) )
Vi dro på kamper og møttes på Belfry jevnlig.
Det var mailinglister og nyttig og mindre nyttig info blei sendt ut, akkurat som nå. Bare kødder, mest nyttig da Helge.
Men etter at TV-avtalen kom blei det jo en ny verden med START på TV hver helg.

Er ikke lenge igjen nå til det braker løs og fykatta å æ gleder mæ...

START - FOR EVIG OG ALLTID!!

Lars Olav Karlsen
09-04-2007, 13:04
En liten melding fra Ålesund her :)

Ølprisen er en ting, men det er da enda viktigere at alle som kommer får sett kampen? Vi er like langt om folk ikke gidder og komme og det bare er de 20 første som får sett.

Hvis dere fortsatt var aktive i fjor da det ble startet opp igjen så holdt dere dere veldig godt sjult. Email lister kommer man seg ikke på hvis ikke folk kjenner til en.

Møttes dere på Belfrys? Trodde du hele tiden lovpriste Joes jeg. Jeg var nedenom Belfrys et par ganger i fjor og da var jeg stort sett alene der og så kamp.

Simen
09-04-2007, 13:25
Mange fra Øst der oppe?

Lars Olav Karlsen
09-04-2007, 16:37
Vi er en bil, men har truffet på en del andre her.

Nå har vi fått lånt en leilighet rett overfor stadion og spiller Start sanger for full guffe mot alle som går forbi og skal på kampen :)

The Rock
09-04-2007, 20:57
Jeg kommer uten tvil til å boikotte The Dubliner etter at de ikke klarte å få de nødvendige kanalene får å vise Start. Så uproffesjonelle som The Dubliner var i dag går det ikke an være!!

Haddeland
09-04-2007, 22:02
Jeg kommer uten tvil til å boikotte The Dubliner etter at de ikke klarte å få de nødvendige kanalene får å vise Start. Så uproffesjonelle som The Dubliner var i dag går det ikke an være!!
Jeg var ikke selv i Oslo så slapp heldigvis dette. Men hvor fikk dere sett kampen når de ikke klarte å fikse riktig kanal på The Dubliner?

The Rock
09-04-2007, 22:08
Jeg var ikke selv i Oslo så slapp heldigvis dette. Men hvor fikk dere sett kampen når de ikke klarte å fikse riktig kanal på The Dubliner?

Joe's viste kampen og det samme gjorde scotsman og harveys men en gikk jo glipp av første omgang. Og det blei mye unødvendig stress utav det hele.

Rocky
09-04-2007, 22:16
Det var jo en skandale av Dubliner! Vi var sikkert 100 mann der inne som alle gikk glipp av 1-0 målet... Tipper det blir bedre plass der inne neste gang :) Men eieren beklaget veldig da, han skal ha for det.

Haddeland
09-04-2007, 22:48

Joe's viste kampen og det samme gjorde scotsman og harveys men en gikk jo glipp av første omgang. Og det blei mye unødvendig stress utav det hele.
Hmm, kan ikke si at det frister å ta turen der neste gang jeg skal se kamp. Dette var rett og slett for dårlig, en avtale er en avtale!

Slowhand
10-04-2007, 07:00
DET SOM SKJEDDE PÅ DUBLINER IGÅR VAR HELT UHOLDBART.
Boikott heretter vel??
Ikke noe blir sjekka på forhånd mht om kampen virkelig kan vises. Tror jeg da, for alt klikka jo :evil:

Var ikke anna å gjøre enn å dra på Joe's og der var det stinn brakke og...
HAN VISTE KAMPEN :P GREAT!!
Og for en kamp det blei.
Men mot viking blir det Joe's på meg.

Hvem er det beste laget i Norge...

Lars Olav Karlsen
10-04-2007, 14:53
Jeg våknet opp i dag et par timer etter at jeg hadde sovnet etter hjemkomsten til en telefon om dette.

Dette SKAL fikses til neste helg. Vi kommer tilbake til hva som skjer i morgen kveld.

Men på tross av elendigheten var det veldig godt og høre at det var så mye som 100 stk som møtte opp, noe som betyr at det faktisk ikke holder med et så lite lokale som Joes.

Vi skal få dette til og vi skal få et fantastisk miljø her i Oslo området.

Ole Gilboe Hermansen
11-04-2007, 07:35
Var veldig amatørmessig av Dubliner på søndag ja. Jeg har sendt en mail til menigheden Øst til post-mailen. Er det noen som kan svare på når jeg evntuelt får svar? Gjelder turen til Kr.Sand i helgen.

aljahnsen
11-04-2007, 09:34
Hei.

Vi må beregne oss på å kjøre gamleveien rundt Sande og Holmestrand til Søndag. Nye E-18 i Vestfold er stengt pågrunn av sikkertsmangel i tunnelene. Etter at taket raset på nye E-18 i Vestfold i vinter så har man tatt en ny sikkerhetssjekk og tunnelene holder ikke mål. Latterlig dårlig av vegvesenet og de som har hatt ansvaret her. Kan bli noe kø altså.

Blir iallefall en sabla bra tur, æ gleder mæ. Ny stadion og greier, dette blir bra :D

Ole Gilboe Hermansen
11-04-2007, 10:53
Har meldt meg på turen til Kr.Sand. Vil jeg få svare på om jeg er med eller snart?

aljahnsen
11-04-2007, 10:55
Har meldt meg på turen til Kr.Sand. Vil jeg få svare på om jeg er med eller snart?

Hei, jeg sender deg en PM med et telefon nummer som du kan ringe. Så får du nok et svar vet du ;)

startdronninga
11-04-2007, 13:06
Tjohei!

Vi skal nå kjøpe inn ulike effekter og lage TIFO som vi i Øst kan ta med på "våre hjemmekamper" Vi skal snakke med folket i Kristiansand vi...

Lars Olav Karlsen
11-04-2007, 23:03
Angående Menigheden Øst og hva som skjer fremover.

Vi har vært i kontakt med Dubliner etter mandagen og de var virkelig lei seg for det som skjedde. De har investert masse penger for å kunne vise oss Start kampene, og dette skyldtes rett og slett kommunikasjonssvikt mellom oss i Menigheden øst styret og Dubliner.

Det var veldig positivt at det møtte opp så mange for å se kampen og vi garanterer at neste kamp (Start - Viking) garantert kommer til å gå på Dubliner.

Dubliner har ikke vært noen tradisjonell fotballpub og har derfor ikke vært vant med hvordan alt fungerer og vi tok litt for lett på oppfølgingen fordi vi trodde at alt var i orden. Nå skal vi fortsette dialogen med dem fram til neste kamp og vi lover god stemning når Viking kommer for å få bank på søndag.

Det at det kom så utrolig mange viser at Dubliner er et bra valg av pub. De har god plass til oss, og kommer til å legge alt til rette for at det blir en strålende fotball opplevelse.

Når det gjelder øl prisen er denne faktisk ikke stort forskjellig fra gamle Joes. Joes tar 38 for 0.4 men Dubliner serverer 0.5. Den reelle prisforskjellen blir derfor bare 4.5 for samme mengde øl.

Vi i styret for Menigheden Øst skal legge ned en masse arbeid fremover for at medlemmer av Menigheden kan få en flott fotballopplevelse her i Oslo enten man bare er på besøk i hovedstaden på kampdag eller bor her fast. Vi er sikre på at dette kommer til å bli en flott sesong for Start, og oss supportere.

Jeg har også blitt informasjonsansvarlig for oss i Oslo, så er det noe dere lurer på angående ting i Øst er det bare og spørre meg. Jeg skal hjelpe med hva som trenges av info eller opplysninger.

Lars Olav Karlsen
Informasjonsansvarlig

Tarune
11-04-2007, 23:08
ØY! Lars Olav. første prioritet er flagget mitt!!!

Lars Olav Karlsen
11-04-2007, 23:19
ØY! Lars Olav. første prioritet er flagget mitt!!!

Hehe, ja men det ligger klart til å bli med tilbake til Kristiansand. :)

Lars Olav Karlsen
12-04-2007, 12:11
Bare en liten oppdatering om hva som skjer her i Oslo.

For å gi et plaster på såret kommer Dubliner til å selge øl for 30 kroner halvliteren i en time før kampen til alle som kommer for å se Tromsø - Start.

Tusse
12-04-2007, 14:35
Dubliner har fått velfortjent mye pepper. småflaut å ikke sjekke slike ting før fem minutter på første seriekamp. Neste kamp går på TV2, så det burde vel gå greit. Jeg for min del synes gode gamle Joes er triveligere, men bestikkelser som 30 kroner halvliteren i en time går rett hjem hos meg.

Lars Olav Karlsen
12-04-2007, 16:38
Dubliner har fått velfortjent mye pepper. småflaut å ikke sjekke slike ting før fem minutter på første seriekamp. Neste kamp går på TV2, så det burde vel gå greit. Jeg for min del synes gode gamle Joes er triveligere, men bestikkelser som 30 kroner halvliteren i en time går rett hjem hos meg.

Problemet var som sagt kommunikasjonssvikt, de hadde bestilt alle kanaler som trengtes og siden de ikke var vant med hvordan disse sportskanalene fungerer med menyer og slikt ble de tatt litt på sengen. Vi burde i aller høyeste grad tatt høyde for dette og fulgt tettere opp.

Men av skade blir man klok, og vi har satt inn alle krefter på at dette skal bli bra, i tillegg til at Dubliner som sagt tilbyr veldig billig øl som et plaster på såret.

Det med at Joes er trivelig er jeg faktisk helt enig i, men jeg har vært på Dubliner og sett og her ligger faktisk alt til rette for at det skal bli vel så trivelig for mange flere en hva det er på Joes. Jeg er derfor overbevist om at hvis folk gir Dubliner og oss en sjanse til kommer dere til å bli meget positivt overrasket.

Supermann
12-04-2007, 16:43
Helt enig at det var kjipt på mandag at Dubliners bommet med oppsettet, men Dubliners er jo en MYE bedre pub enn Joes så i det lange løp tror jeg det blir knallbra med Dubliners som stampub - gleder meg til resten av sesongen!

Dieu7
13-04-2007, 11:09
Det var veldig trist at Dubliner ikke klarte å få det til på mandag, og de fikk/har fått mye og velberettiget kritikk; på mandag, her på forumet etc. Det er flere årsaker til at det skar seg, men det viktigste er nå å tenkte fremover. Vil i den sammenheng gjøre dere oppmerksom på at Menigheden Øst er i tett dialog med puben og det skal gjennomføret et møte med dem imorgen slik at dette aldri gjentar seg. Dubliner vil som Lokarlsen nevner gi alle som møter til kampen mot Tromsø en kompensasjon (30 kr pr halvliter i timen før kampstart).

Ellers vil jeg bare kommentere et par utsagn som er lagt inn på forumet. Enkelte mener at ølen er veldig dyr på Dubliner (52 kr, normalpris 58 kr). Til sammenligning er det "hele" 3 kr billigere på Joe's, så jeg ser ikke helt behovet for å starte et hylekor av den grunn. Dersom vi møter opp i stort antall fremover er vårt forhandlingskort for ytterligere prisreduksjon på øl også større. Det er dessuten nevnt at det er mye triveligere på Joe's - til de kan jeg forsikre dere at vi skal gjøre Dubliner til en vesentlig triveligere plass å være.

Jeg håper derfor de av dere som skal se Start-Viking "ute" i Oslo kommer til Dubliner på søndag, slik at vi får samlet flest mulig Start-supportere på et sted.

----------------------------------------------------------------------
"Den ene halvparten går til høyre, den andre halvparten til venstre. Resten blir med meg."

The Scotsman
14-04-2007, 23:25
vises på 2 storskjermer og 2 flatskjerm TVer i 2. etasje på The Scotsman.
62,- for 0,6 Ringnes

Tarune
14-04-2007, 23:31
vises på 2 storskjermer og 2 flatskjerm TVer i 2. etasje på The Scotsman.
62,- for 0,6 Ringnes

Å reklamere for ringnes på ett forum for mengiheden er vel ikke det smarteste man kan gjøre. Vi drikker CB og pisser ringnes.

ToRy
15-04-2007, 09:52
Det er jo meningsløst å reklamere for slik ølpris. Jeg kaller det blodpris. Og så ringnes attpåtil!!
Er det du som eier scotsman eller??

Nei folkens, la oss samles på DUBLINER. Det er det som er den offisielle Menigheden Øst-pøbben. Bedre å være samla enn å spre oss over hele byen.

Ølpris er faktisk IKKE viktigst her, det er å se START spille og vinne.
Vi knuser siddisa idag, gleder mæ!!

Torgrim

Ole Gilboe Hermansen
16-04-2007, 15:33
Vil takk for en fantastisk tur sørover. Koselig å se Bærums Verk og Porsgrunn.

Dieu7
16-04-2007, 15:53
Menigheden Øst arrangerer busstur m/minibuss (13 plasser) til Bergen mot Brann. Turen koster kr 600,- t/r og vi reiser lørdagsmorgen med retur etter kampen.

Påmeldingsliste vil komme www.menighedenost.no, forhåpentligvis i løpet av dagen.

aljahnsen
16-04-2007, 20:04
Vil takk for en fantastisk tur sørover. Koselig å se Bærums Verk og Porsgrunn.

Denne her slenger jeg meg på. Takker for en herlig tur, og GRATULERER te alle Start fans med en fantastisk stadion.

Koselig å se Bærums Verk og Porsgrunn ja. Når blir åpningsermonien på terrassen Rolf? :P

Kommer ut med bildene fra turen :)

Dimsion.moo.no
17-04-2007, 10:37
Hehe
Var ganske gøy på bussen oppover :D

Tror jeg rakk å hilse på samtlige av dere. Spesielt Rolf :icon_wink: :P
Hehe.
Kjempe gøy tur og gleder med til at muligens blir fler:D

aljahnsen
17-04-2007, 12:10
Hehe
Var ganske gøy på bussen oppover :D

Tror jeg rakk å hilse på samtlige av dere. Spesielt Rolf :icon_wink: :P
Hehe.
Kjempe gøy tur og gleder med til at muligens blir fler:D

Rolf var i form som alltid, ble byttet ut i pausen også, hehe ;)

Dimsion.moo.no
17-04-2007, 12:54
He he. Ja det er jo ikke alle som klarer å prestere like mye runden ut:icon_razz:

roald
20-04-2007, 09:23
da vi kjørte innom bærums verk det var en meget dø plass hvor er folket der smiler. da vi var i porsgrunn så man den flotte naturopplevelsen sikker derfor han viste oss den flotte rundturen på bar en halvtimes ekstra tur.
håper alle melder seg på turen til bergen
da har vi også tenkt og selge det samme som sist og en ting til bagueter .

Dieu7
20-04-2007, 11:28
Vil bare informere om at Tromsø-Start vil bli vist på The Dubliner. Se www.menighedenost.no for ytterligere informasjon om hva som skjer søndag på puben.

aljahnsen
21-04-2007, 00:57
Jeg har sendt bilder fra Start - Viking turen til både en i styre og til webmekkeren til Menigheden Øst, men ser ikke at noen bilder har kommet inn på siden enda. Må få inn de bildene vet du. Var en kjempetur. Vi sees på Dubliner til Søndag :D

Lars Olav Karlsen
22-04-2007, 22:23
Takk for en flott kveld på Dubliner til tross for det elendige resultatet. Vi var godt over 100 stk og det var virkelig morro.

Jeg har sendt bilder fra Start - Viking turen til både en i styre og til webmekkeren til Menigheden Øst, men ser ikke at noen bilder har kommet inn på siden enda. Må få inn de bildene vet du. Var en kjempetur. Vi sees på Dubliner til Søndag :D

Skal ta tak i det. Bildene må ut :)

Lynet
22-04-2007, 23:41
Takk for en flott kveld på Dubliner til tross for det elendige resultatet.
Elendig resultat? 1-1 mot Tromsø på Alfheim vil jeg karakterisere som et godt resultat.

Ole Gilboe Hermansen
23-04-2007, 10:00
Ja det var koselig på Dubliners. Jeg skjønner lokarlsen synes resulatatet var elendig. Vi hadde vel alle håpet på tre poeng. Men, allt i allt må jeg si at resultatet når man ser kampen i ett var greit.

Lars Olav Karlsen
23-04-2007, 12:57
Elendig resultat? 1-1 mot Tromsø på Alfheim vil jeg karakterisere som et godt resultat.

Jeg er nok av samme oppfatning som Stig Inge, at skal vi ligge i toppen så må vi kunne slå lag som Tromsø.

Espen Andre Svendsen
23-04-2007, 21:28

De bildene glemte jeg rett og slett å legge ut, beklager det. De ligger uansett ute nå, sammen med bilder fra Dubliners i går. Flere bilder fra gårsdagen (+ noen fra Start-Viking) kommer i morgen. Takk for bidraget! ;)

ToRy
24-04-2007, 05:43
Flotte bilder Alex, bra jobba!!
Ser forresten at julenissen kom tidlig til Christian by iår

Rolling stones
24-04-2007, 12:46
Flotte bilder ja.

Vil forøvrig anbefale å gå inn på vår hjemmeside www.menighedenost.no da Christian Wirak har skrevet en god artikkel.

Forøvrig artig på Dubliner på søndag hvor vi hadde god steming og med et oppmøte på ca 150 personer. Morro dette, og kanskje enda mere overraskende at det er bedre stemning på Dubliner enn hva jeg har vært vant til ifra TVkampene på fotballpub i Kristiansand.

aljahnsen
24-04-2007, 17:28
Flotte bilder Alex, bra jobba!!
Ser forresten at julenissen kom tidlig til Christian by iår

Der ja, bildene inne og greier :)

Var en flott tur, både tror og håper på mange gode turer iår. :)

Ole Gilboe Hermansen
02-05-2007, 20:40
Jeg har nå vært med to ganger til Kr.sand med noen supportere fra Oslo og jeg vil gjerne takk for turene.Spesielt takk for at jeg nå går rundt og nynner på Reidar Flaa-låten.

Lars Olav Karlsen
02-05-2007, 20:55
Bare hyggelig, jeg går og nynner på den jeg også :)

Lars Olav Karlsen
03-05-2007, 23:51
Da har vi fått oss en egen del her på forumet for diskusjon rundt ting som angår oss i Øst så da stenger jeg denne sammletråden.