PDA

Se full versjon : Kan vi snart slutte å synge om samer!!

Børre Fredriksen
13-04-2005, 22:11
Iallefall når vi ikke spiller mot Tromsø. Det er som å synge at vi skal spise kanari når vi spiller mot MK. Det blir rett og slett for pinlig for oss. "Vi skal banke alle samer - vi skal knulle deres damer" ????? Det er så over alle grenser barnslig. Ikke rart en eller annen Oslo avis kalte oss "barnesupporterklubben" med slike tekster. Det er IKKE morsomt. Det er IKKE tøft. En liten gjeng på vår tribune synger - resten bøyer hodet i skam sammen med resten av stadion. Vær så snill - ikke dra i gang denne igjen - EVER!!

Børre
(Privat ytring)

mr_harald
13-04-2005, 22:16
Haha kan være enig i at det ikke er fullt så fet!

Panna
14-04-2005, 00:47
Hihi, samer?? teksten er vel : vi skal banke alle sammen, ikke alle samer?

:lol:

Nekter for at jeg har sunget feil i alle disse årene ?? :shock:

Forøvrig syntes jeg sangen er kongefet!

vidsyn
14-04-2005, 06:17
Teksten er samer (les. Lapper, urbefolkning i skandinavia)..
En svært svært pinlig sang igrunn, kan muligens aksepteres at den synges mot tromsø og bodø-glimt.
Det å hetse med samene begynner å bli meget slitt og direkte barnslig, det sidestilles med å drive kaste bananer mot spellere med afrikansk opprinnelse, noe som faktisk var langt festligerere..

(Skjønner ikke hvorfor NFF aksepterer hets av Samer, og men ikke av Fargede personer..samer mindre verdt kanskje?)

Notch Johnson
14-04-2005, 09:46
er elålelålelålelålålelåa med Mattis Hætta en bedre sang da? :shock:

Pastor
14-04-2005, 11:01
Har igrunnen aldri skjønt denne trangen til å knulle samedamer. Ikke altfor mye fint på Finnmarksvidda....

Alf Qaida
14-04-2005, 11:58
Dette sa Tom Nordlie i stadionposten;

"-Ikke sleng dritt til motstandere og dommere. Supportere bør heve seg over å beskrive enkeltpersoner, særlig når det går på hudfarge og slikt."

Bør vi ikkje ta spaden i egne hender å etterleve nettopp det "Kongen" vår påpeker...?

Billy Bright
14-04-2005, 12:02
synger selv "alle sammen". Så slipper vi å støte disse alkoholiserte snøscooter fantatikerne.

Rolling stones
14-04-2005, 12:18
Har igrunnen aldri skjønt denne trangen til å knulle samedamer. Ikke altfor mye fint på Finnmarksvidda....

hehe..

Du har neppe avtjent verneplikten i finnmark :wink:

Pastor
14-04-2005, 12:44
Nei, etter rekruttskolen var jeg på Lista. Var mest sauer der....

Marius's fan nr 1
14-04-2005, 21:38
"Vi skal banke alle samer - vi skal knulle deres damer" ????? (Privat ytring)

Har virkelig Start-supportere sunget dette? Da er de en skam for fotballen, OG for Start! Blir helt flau på deres vegene! Trodde virkelig ikke noen supporter kunne synke så langt ned!

Rolling stones
14-04-2005, 22:55
Så,så Mariusfan...

Det er værre ting på en fotballstadion som har skjedd enn at noen har hatt en litt sær humor... ikke særlig morsomt, men ikke ta nå helt av da!

mr_harald
14-04-2005, 23:11
Så,så Mariusfan...

Det er værre ting på en fotballstadion som har skjedd enn at noen har hatt en litt sær humor... ikke særlig morsomt, men ikke ta nå helt av da!

Word

Bedreviter
15-04-2005, 02:08
Pastor skrev:

hehe..

Du har neppe avtjent verneplikten i finnmark

Jeg har desverre avtjent verneplikten på Finnmarksvidda og må si meg veldig enig med Pastor, ikke mye der oppe som en har lyst til å rote seg borti :shock:

Notch Johnson
15-04-2005, 11:04
"Vi skal banke alle samer, vi skal knulle deres damer" sangen, inneholder jo også "Vi skal feste/drikke når vi vinner ligaen"... :D

For min del så kan dere spare dere for "Viking dro til Oslo for å treffe Kongen vår" sangen også.
Hva er egentlig så morsomt med den, bortsett fra å høre menigheden banne da... :shock:

Pastor
15-04-2005, 13:45
Viking fra vest
Offer for incest
Å knulle familien
Det liker de best

Notch Johnson
15-04-2005, 13:49
Ja den har vi jo sunget i 15 år Pastor.

Kongesang!! :P

UltraGeff
15-04-2005, 15:03
For meg virker det som om dere liker best å synge om knulling istedenfor å støtte laget ? :roll:

sava
15-04-2005, 16:14
Er bare noen få som synger det der. Synes ikke vi skal legge oss så mye opp i det. Det vil altid være noen som synger dritt.

:D

Ikstart<3
Kristiansand<3 Norges svar på Italia.

Panna
15-04-2005, 16:30
"Det vil altid være noen som synger dritt. "

Det var da skrekkelig hvor husrent vi skulle ha det her da!
bu-hu..vi må jo støtte laget...!

Selvsagt skal vi støtte laget,men å slenge dritt til motstanderlaget er da like viktig! Vi skal da prøve å få opp litt temp ?!?

Selvsagt er det barnslig,men so what?

Nei til dere kreative sier jeg bare, finn på flere hat-sanger,det mener nå iallefall jeg!

sava
15-04-2005, 16:34
"Det vil altid være noen som synger dritt. "

Det var da skrekkelig hvor husrent vi skulle ha det her da!
bu-hu..vi må jo støtte laget...!

Selvsagt skal vi støtte laget,men å slenge dritt til motstanderlaget er da like viktig! Vi skal da prøve å få opp litt temp ?!?

Selvsagt er det barnslig,men so what?

Nei til dere kreative sier jeg bare, finn på flere hat-sanger,det mener nå iallefall jeg!

Det er jeg enig i!
Vi skal jo skape litt bråk...!

Ja til flere hat-sanger om våre siddis "venner" :wink:

Alf Qaida
15-04-2005, 17:14
Incest-sangen er så patetisk og dårlig at det vil være helt latterlig å synge den. Men gjerne ja takk til noen få nye hatsanger. Men det er ikkje der fokuset bør være, mener jeg! Fokuset bør være på Start, laget, trenerne og spillerne. Hvor mange av dagens spillere er det egentlig som har en skikkelig bra sang? Kan telle de på ei hånd! (Nå er det jo veldig subjektiv hva som er bra eller ikkje...) Og det at Atle Roar spilte for MK før er gøy når vi møter MK, men ikkje akkurat veldig artig når vi møter lag i tippeligaen. Han var vel i sin tid innom Vålerengen. Og mens vi er på den hatbølgen; Valencia og Brann, Bergen og Mjelde...

Start har fått endel nye spillere til årets sesong. INGEN av de har i dag en sang! Skal vi ikkje synge sang om de da?? Eller skal vi plutselig bare improvisere der og da på stadion?? For da blir det noe lignende som dette; "Nyarko, klapp-klapp-klapp, Nyarko, klapp-klapp-klapp, etc...."

Personlig så mener jeg det bør være en skikkelig gjennomgang av dagens sanger, for deretter å invitere til et "sangverksted" der nye sanger skrives, synges og testes ut. Vær KREATIV!!

Opplyser om at dette var personlige ytringer fra meg!

vidsyn
15-04-2005, 17:34
ja artig med "hat-sanger" så klart, det hører jo med... men syntes same greiene har utspilt sin rolle, er vel noe som henger igjen fra dengang norges befolkning bestod kun av nordmenn, og som samer som minoritet. Nå er det vel snart nordmenn som er minoriteten...
Så syng og skrål med full hals, men ville heller blitt kalt same enn somaler bare så det er sagt! :?

Børre Fredriksen
15-04-2005, 17:38
Det går fint an å synge eller rope om motstanderen uten å synke ned på et latterlig og barnslig nivå. Det handler ikke om å være stueren. Det handler faktisk om å velge å støtte laget fremfor å dumme seg ut. Jeg vet at veldig mange "voksne" supportere (iallefall i hodet) har fjernet seg fra Tigerberget nettopp på grunn av barnslige, dumme og pinlige sanger og rop om enkeltpersoner, grupper eller dommere. I en supporterklubb som ønsker å bli større enn Tigerberget noen gang kunne bli er det faktisk veldig viktig at potensielle supportere ikke opplever det samme som tidligere. En supporterklubb "for alle" betyr at vi IKKE synger disse sangene. Klarer vi ikke det så har ingenting forandret seg og vi vil fremdeles bli oppfattet som "barnesupporterklubben". Voksne mennesker synker nemlig ikke ned til dette nivået.

vidsyn
15-04-2005, 17:42
Sant..men da kan vel alle voksne folk la være å synge disse sangene da, helt og greit.
Og kanskje påvirke andre til ikke å synge, hvis det er der skoen trykker.

Voksne folk går i dress, har godt betalte jobber og drikker vin.

Billy Bright
15-04-2005, 17:45
alf, nå surrer du litt. Vi har da vitterlig lagd en Bärling sang. Sang den i hallen et par ganger i vinter, og på kråga før lsk kampen. Men ikke så mye vits å synge for verken Nyarko,Bärlin eller Høie når de ikke spiller...

Mel:joline(husker plutselig ikke hvordan det staves)
"Bärlin, Bärlin, Bärlin, Bäääärliiin,
han kommer ifra Sverige og han er en målmaskin!!"

eller en klassiker på puben når promillen er stigende
mel:call on me
"Bärlin - målmaskin!"

hehe, men den siste lar vi ligge. Ellers er det jo et par til nye som går på motstanderlag, gjerne i markens på fuktige lørdagskvelder, men når "offer for incest" sangen er for grov for styret, så egner neppe disse seg.. :twisted:

Alf Qaida
15-04-2005, 18:11
Staves slik BB: Jolene. (Så skal jeg ikkje nevne hvem som nevnte for Fossa at dette var en melodi som kunne passe til nettopp Bärlin....)

Har også kommet med et forslag om sang til Borgersen;
mel: Ble i sin tid i ManU brukt til Andy Cole. (Husker ikkje hva melodien heter)
Borgersen, Borgersen.
Bård Borgersen.
Vårt forsvarsvern,
En mann av jern.
Bård Borgersen.

Synes personlig den er heilt konge, og bare MÅ læres!! :-)

Rolling stones
15-04-2005, 18:18
sanger med innhold av insest og puling bør vi alle holde oss for gode til å synge, hvis ikke er det nok flere enn meg som vil trekke oss ut. Ikke fordi at jeg er prippen på noen som helst måte, men det blir rett å slett for harry!

Det aller viktigste når supportersanger skal lages, er at det er ordvalg i sangene som man kan dra skikkelig ut, så det blir skikkelig trøkk.

Eks: "for vi er kristiansandere hurra, hurra" Kan vel egentlig ikke finne et dårligere ordvalg i en supportersang, ingen av ordene i teksten er det mulig dra ut for å få trøkk i sangen, og det paradoksale er at teksten i seg selv er dårlig, for vi er da ufattelig mye mere enn kristiansandere... Vendøler, Farsund, Bygland, Grimstad,Arendal, etc..

Her har vi jævli mye å lære av klanen som er veldig flinke på akkurat det, kanskje noen kunne få noen tips i fra de?

vidsyn
15-04-2005, 18:36
den sangen er jo bra da..."When johnny comes marching home again hurrah hurrah""
:twisted:

Palle
15-04-2005, 18:36
Godt poeng igjen, Stones. Noe av det samme lider Borgersen-sangen av. Ordene passer ikke helt til melodien, det blir liksom litt tannløst og uten snert. Selvsagt lett for meg å si, men det er faktisk et poeng å ha trykk på riktig stavelse også når man synger.

Børre Fredriksen
16-04-2005, 00:08
Aller først. Jeg er fremdeles meg - ikke styret! Om jeg ikke hadde vært i styret så hadde jeg ment det samme og uttrykt meg veldig mye klarere. Hva er så poenget mitt?

Hvorfor i aller huleste h.... er det slik at Aalesund pr i dag har Norges beste publikum? Hvorfor har de et dritkult stadion og et engasjert publikum? Hvorfor er publikum og supporter faktisk det samme? Kanskje de har klart å la stedet og laget blir det viktigste? Kanskje de har klart å drite flatt i casuals og hooligans og gamle "aper" og "bøfler" og "tigre"?

Kanskje det faktisk er slik at laget er viktigst for dem?

Om vi noensinne skal klare å bli gode så må vi faktisk drite i de 30 som synger "vi skal banke alle samer.." alene og begynne å ta de 500 som synger "Ja vi elsker IK Start.." på alvor?

Børre

Kjetil Haugersveen
26-04-2005, 13:51
når det gjelder sang, i alle fall på stadion er jeg ganske altetende. men tror det er viktig at vi har sanger og melodier som "alle" kan stille seg bak, blir det sanger som er såpass langt oppi dalstrøka at folk kvier seg for å synge blir det litt tassent. blir det sånn at bare 1/3 av menigheden synger fordi sangene er vel "revolusjonære" ser/høres det bare teit ut. det at det synges høyt og kraftfullt er prioritet 1. hva som synges får heller komme i andre rekke, men gode tekster er jo mye mer inspirerende å synge.
klarer vi å skape sanger som alle trøkkere til på har vi skutt gullfuglen.
Men når det er sagt, hvis noen absolutt vil knulle samedamer så får jo det være greit... og rune de saue historiene tror jeg det er best du holder for deg sjøl...

Supporteren
26-04-2005, 15:36
Jeg er fra Vennesla, men djizez, tar det ikke tungt å synge;
"Vi er Kristiansandere, hurra hurra!" Vi er jo liksom laget fra Kristiansand.
Og jeg synes også at den sangen får ganske bra trøkk i seg.

Ronny
27-04-2005, 02:39
Jeg mener at sånne barnslige og støtende sanger er fullstendig tåpelige.

Jeg synger på hver eneste forbanna kamp, og hver gang de nevnte sangene synge, rister jeg på hodet og bøyer det i skam.

JEG er der for å støtte laget, og kanskje "dizze" en keeper eller to (Moldskred i fjor, lite provoserende oppførsel. Noen som husker han? :lol: ).

Men når vi begynner med "knulle" sangene osv, har jeg noen ganger sett på de håpefulle guttungene/jentungene som stod foran og ved siden av oss, med store øyne.

Dette KAN være noe av grunnen til at mange vegret seg for å melde seg inn og stå sammen med Tigerberget. Husk nå på at 90% av de på kampene IKKE finner det naturlig å synge sånne sanger.

Jeg finner det heller ikke naturlig å kaste vann på andre utenforstående, som helt sikkert ikke ser like humoristisk på det, eller å kaste en halvliter inn vinduet i åpne biler (det så jeg i Mandal i fjor). Jeg var dritflau på Tigerbergets vegne! :oops:

Kan vi ikke klare ha det gøy, morsomt og støtte laget uten dette?

Hvis svaret er at vi ikke kan det, så husk på at ALLE oss i Menigheden blir assosiert med dette, selv om det bare er 30 som synger "vi skal banke alle samer", Børre. Hvorfor skal 90% finne seg i at 10% synger dritten? Jeg gidder ikke å bli assosiert med det...

Keiko
27-04-2005, 23:30
Det går fint an å synge eller rope om motstanderen uten å synke ned på et latterlig og barnslig nivå. Det handler ikke om å være stueren. Det handler faktisk om å velge å støtte laget fremfor å dumme seg ut. Jeg vet at veldig mange "voksne" supportere (iallefall i hodet) har fjernet seg fra Tigerberget nettopp på grunn av barnslige, dumme og pinlige sanger og rop om enkeltpersoner, grupper eller dommere. I en supporterklubb som ønsker å bli større enn Tigerberget noen gang kunne bli er det faktisk veldig viktig at potensielle supportere ikke opplever det samme som tidligere. En supporterklubb "for alle" betyr at vi IKKE synger disse sangene. Klarer vi ikke det så har ingenting forandret seg og vi vil fremdeles bli oppfattet som "barnesupporterklubben". Voksne mennesker synker nemlig ikke ned til dette nivået.

Er enig med deg her Børre. Og syntes ikke det var så galt mot LSK. Veldig riktig retning å gå det at Ultras starter sangene som skal synges! Jeg har meget stor tro på det med forsanger! Men mener det hadde vært oppdimalt å ha Ultras midt på tribunen, og ikke bakerst. Vanskelig å høre de bak + at det startes flere sanger på en gang!

At det kommer rop mot motstanderen og dommer, er jo helt naturlig! Engasjement er det som driver oss! Men at vi skal ha organiserte sanger på dette området er for dumt! Greit nok med "dere er enda verre enn vi trodde" et par ganger, men allsang på "mor og far er søsken" funker IKKE bra!
Ik Start er det som driver OSS, og derfor må vi støtte de i tykt og tynt!

Håper sangene blir bra søndag, ellers spiser Hordene oss levende med sang!

Ronny
28-04-2005, 12:37
Så ikke den, sorry :lol: