PDA

Se full versjon : Stortromme på kampene?

sava
15-04-2005, 00:30
Hva med å få tak i en stortromme eller no?
Ha den i kampene, synes den lager litt samba og sydlandsk stemning og kan begynne på sanger osv...
Er bare et forslag..
Men det hadde vært utrolig gøy å ha. Og når vi ikke synger kan den alltid spilles på uten at det høres pinligstille ut fra menigheden sin side.

Vi må tørre å prøve noe nytt synes jeg!!

jdm
15-04-2005, 08:32
Personlig synes jeg det er litt... MK... :o I kampen mot Lillestrøm ble det å sparke i plata bak med hælen en slager. Jeg synes det funka godt. Spesielt i dødballsituasjonene. Blir på en måte mer supporterstemning enn om en av oss hadde stått å slått på ei tromme.

Jeg synes det er bra med alle forslag her inne, så absolutt ikke kritikk til ditt forslag sava!

franki
15-04-2005, 09:34
Det går vel å leie noen trommer av et skole korps....

mr_harald
15-04-2005, 10:58
Vær så snill, trommer, trompeter og kubjeller må vi holde oss for gode til! Ingenting som er være enn når Makrellstimen drar igang den der japp reklame sangen på trompet, eller den der: Jeg gikk en tur i skogen å søkte skogens ro, da hørte jeg fra lien en gjøk som sa: EMKÅ oh lala chachacha EMKÅ!

Billy Bright
15-04-2005, 11:18
Vet jeg ikke bare snakker for meg selv nå: Tar noen med seg en trommer kan det ikke garanteres for deres sikkerhet.

For det første er det ekstremt harry(ikke kom med noen idiotiske argumenterer om "se på italia og brasil osv"), for det andre kommer det til å ødelegge for synginga og for det tredje blir vi sett på som like stor bønder som stimen og havørnan (eller hva f... de heter).

Så, spar oss for denne diskusjonen. Vi er fotballsupportere, ikke et jævla korps!! :evil:

sava
15-04-2005, 11:46
Jamen herregud.
De skal da ikke ødelegge sangene våre. Det skal vi da klare, jeg mener at menigheden er ofte ja veldig ofte pinlig stille. Det kommer ikke et pip fra kanten på kanskje 10-min, da kan det være lurt å ha en tromme for og få opp stemning.
Kanskje også for å starte opp en ny-sang. Og deres sikkerhet? Menigheden må da klare å få inn en felles stortromme. Og hvem bryr seg om MK har det?
Jeg synes det lagde utrolig liv her på stadion og fikk positiv respons fra andre deler av landet som så kampen på tv.
Det er jo også vanlig i storklubber uti europa.
Vi skal da faen mæ klare og få det til bedre enn de...

Men dette forslaget kommer vel til og gå i vasken som mange andre :roll:
Vi må tørre å prøve noe nytt, ikke bare det samme vanlige år etter år.
Typisk norsk egentlig...
Hvis dette ikke ble noe bra så tar vi det vekk etter for.eks Viking-kampen..

Bulle
15-04-2005, 11:54
Arhf, please, no....

Skaffer du et knippe sør-amerikanere med bongos og diverse kastanjetter osv har du samba rytmer.

Det norske svaret på dette er en stor feit fyr i vikinghjelm med ei gikantisk stortromme - som i utakt dunker på tromma i tide og utide. Dette mer til irritasjon enn glede. - Og ikke snakk om saue-bjeller...

Ikke at jeg har spesielt ønske om det, men skal du ha et instrument fra sørlandet må det være trekkspell.

sava
15-04-2005, 11:58
Arhf, please, no....

Skaffer du et knippe sør-amerikanere med bongos og diverse kastanjetter osv har du samba rytmer.

Det norske svaret på dette er en stor feit fyr i vikinghjelm med ei gikantisk stortromme - som i utakt dunker på tromma i tide og utide. Dette mer til irritasjon enn glede. - Og ikke snakk om saue-bjeller...

Ikke at jeg har spesielt ønske om det, men skal du ha et instrument fra sørlandet må det være trekkspell.

Voldsomt hvor du skulle gå ut av diskusjonen.
Har da bare snakket om Tromme. Og vi skal ikke ha noe vikinghjelm?!
Og hvem ser hvem som spiller på de? Jeg bryr meg ikke om det..

Jeg tror dette kan bli veldig bra...

Bulle
15-04-2005, 12:11
Ut av diskusjonen? Kommenterer og kommer jo bare med min mening til innspillet ditt.

Rolling stones
15-04-2005, 12:16
Hvis det hadde kommet sauebjeller på M-feltet så hadde i hvertfall jeg plassert meg under tak igjen!

Trommer også, minner meg om bygdeentusiasme, hvor den eneste måten å lage støy på er med ei og annen tromme...

mr_harald
15-04-2005, 12:57
Er vel egentlig ingenting å diskutere engang. Alle vet at trommer, trompeter og det som værre er er noe som passer for stimen og Håndballens venner. Og mer harry gjeng en de, det finner man ikke!

mr.leipsland
15-04-2005, 13:23
Er vel egentlig ingenting å diskutere engang. Alle vet at trommer, trompeter og det som værre er er noe som passer for stimen og Håndballens venner. Og mer harry gjeng en de, det finner man ikke!

Kan jeg spørre hva du synes om:

- Black Army
- Ultra Boys
- Curva Sud
- Brøndby Support

Eller er eneste erfaring du har med trommer MK og håndballens venner?

Helge
15-04-2005, 13:34
Ikke for å være negativ, men NEI!!!! Bruk stemmen, hendene og hode til bortesupporterne (pleier å være ganske tomme og hule). Ellers passer dette KUN på stadion med 100.000 eller flere (litt vanskelig å koordinere saker og ting da). Til vi får en slik stadion; INGEN instrumenter!!!

mr_harald
15-04-2005, 14:48
Kan jeg spørre hva du synes om:

- Black Army
- Ultra Boys
- Curva Sud
- Brøndby Support

Eller er eneste erfaring du har med trommer MK og håndballens venner?

Vet at det er mange klubber rundt omkring i Europa som driver med dette men jeg mener allikevel at når man er på kamp skal man bruke stemmen. Er vanvitti mye kulere når hele stadioen synger et eller annet enn når en kar står å dundrer ivei på en tromme.

Problemet er jo å få hele stadioen til å synge. Tror at forslaget om å dele ut endel av sangene på ark til folk når de kommer på kampen er et godt forslag.

aljahnsen
16-04-2005, 00:16
NEI NEI NEI NEI NEI NEI NEI

Det dummeste som finnes er trommer på fotballkamper...!

Glem denne ideèn okei??

frankieboy
16-04-2005, 15:25
Jeg synes også det kunne vært moro å prøvd noe nytt... Kanskje trekkspill - som noen nevnte :P
Det er et faktum at trommer/trompeter/andre instrumenter hjelper å lage stemning... Det hjelper til med å holde takten, og det er lettere å holde folk samlet til en sang...
Jeg synes at hvis man hadde prøvd et instrument, eller to, så måtte det fo all del ikke misbrukes... Dvs spille i hytt og pinne, og samtidig med at man synger.... Det viktigste redskapet vårt er stemmene, men jeg tror et eller flere instrumenter kunne vært skikkelig kult å prøve...

Ikke bare gir det mer trøkk på våre egne sanger, det hjelper også til med å "ødelegge" for motstanderne sine sanger....

Dessuten så synes jeg det blir teit å slakte noen sitt forslag - det er som Mr. Leipsland nevnte mange klubber som har dette med stor suksess...
At MK har det, bryr meg midt på ryggen..., og at håndballens venner bruker det - viser jo at det kan lykkes.... (selv om det er lettere å dominerer inni en hall da)

Nei, la oss ikke være redd for å prøve noe nytt - men gjerne med andre typer instrumenter....

og JA, sauebjeller bør vi holde oss langt borte fra...

aljahnsen
16-04-2005, 16:34
Ingenting er så idiotisk som trommer, korps etc på tribunen...

Jeg blir JÆVLIG forbanna hvis noen tar med trommer på stadion i det hele tatt...

sava
16-04-2005, 16:52
Jeg er hvertfall positiv til å prøve noe nytt, for.eks i Viking kampen. Hvis dette ikke fungerer så er det greit nok, da blir det bare med den gangen.

Syns "frankieboy" kom med noen gode innspill! :D

aljahnsen
16-04-2005, 16:56
... hvis dette blir realitet...!

Skal vi få stempelet "harry" så er dette veien å gå...

Tror ikke på rekrutering til Menigheden hvis Menigheden blir til Stadion buekorps...

Gi dere!

sava
16-04-2005, 17:02
... hvis dette blir realitet...!

Skal vi få stempelet "harry" så er dette veien å gå...

Tror ikke på rekrutering til Menigheden hvis Menigheden blir til Stadion buekorps...

Gi dere!

Er da faen meg bare snakk om en tromme!
Ikke noe annet?

Jeg tror dette kunne blitt utrolig bra og jeg håper vi kan prøve dette i Viking-kampen.
Tror ikke vi blir stemplet som noe harry, vi har jo klart og bli stemplet som kristne supportere da må vi faen mæ klare og ha et rykte som "harry" som du kommer med.
Bare tøv!!

aljahnsen
16-04-2005, 17:06
Jeg var på Bislet med en kompis å så VIF - Glimt og jeg ble så irritert over tromma til Glimt, det hører ikke hjemme på en stadion..

Odd hadde også tromme og kubjeller da de var i 1 divisjon sist...!

Håper styret i Menigheden er på min side her...

sava
16-04-2005, 17:13
Kamp i bislet?? LOL! Snakker du seriøst nå?
Det er jo mange år siden, og vi skal klare å gjøre det bedre enn glimt sine..

Og det er forskjell på kubjeller og trommer.

aljahnsen
16-04-2005, 17:18
Jeg lover deg at skal vi få god pr fra de andre supporterklubbene så dropp dette forslaget, jeg mener det...!

Reservesamen
16-04-2005, 21:57
Jeg synes instrumenter på stadion er en god idè. Men hvorfor bare trommer, Tamburin er jo et instrument som egner seg bra til å holde takt med. Jeg tror fele eller munnharpe kunne gjort seg bra. Eventuellt trekkspill som tidligere nevnt.

Fra spøk til side: NEI

Alle er inneforstått med at vi har en jobb å gjøre i forhold til stemning på stadion. For vi er vel enige om det hæ? Det vi trenger er mere synging, bedre synging, bedre organisering. Alt samma er gammelt nytt, og det har vært prøvd å gjort noe med det i mange år. Drit i MK, Black Army, Leipsland og alle andre som synes det er kult. Det er ikke kult.

Leipsland gikk på valg med uttalelsen: "Jeg er for trommer, men hvis flertallet er mot, vil jeg ikke prøve å få det til".

Flertallet her på forumet vil iallefall ikke ha trommer eller andre rytmesinstrumenter på stadion. Jeg håper styret er imot det også.

mr.leipsland
16-04-2005, 22:30
Reservesamen: Vet veldig godt hva jeg gikk på valg på, kommer derfor ikke til å gjøre noe for å innføre trommer heller.

Jeg kan godt drite i Black Army selv om jeg synes det er helt ok å se på andre grupperinger for å ta lærdom av hva de gjør, men da bør da andre drite i å blande inn håndballens venner, kubjeller osv. Hvorfor blander du inn tamburiner? Det er da ingen som har sagt at de ønsker slikt! Det blir enkelt og greit usaklig.

Jeg påpeker at dersom eneste erfaring folk har med trommer er B/G-supporterne så er det forbanna dårlig vurderingsgrunnlag. B/G-supporterne er latterlige uten tromme også de.

Her fremstilles det som noen ønsker at en full tulling skal stå å dælje på ei stortromme i 90 minutt mens alle holder kjeft. Da har man jo misforstått totalt.

Poenget med trommer er faktisk å få flere til å synge. Trommer vil hjelpe folk å holde takten og dermed tempoet nede slik at trøkket blir høyere og sangene går lengre. Det er selvsagt også kun tenkt at man bruker trommer på noen få utvalgte sanger. Dermed kan vi vel kanskje enes om at intensjonen er god?

Skal glatt innrømme at det finnes endel potensielle problemer med trommer, som f.eks at den blir for dominant, men jeg kan ikke si annet enn at jeg tror de problemene er overkommelige i den grad de eksisterer.

Heldigvis for deg så står jeg for hva jeg gikk til valg på, og kommer ikke til å gå inn for noe tromme. Diskusjonen rundt derimot tar jeg gjerne.

Reservesamen
16-04-2005, 22:36
Jeg synes instrumenter på stadion er en god idè. Men hvorfor bare trommer, Tamburin er jo et instrument som egner seg bra til å holde takt med. Jeg tror fele eller munnharpe kunne gjort seg bra. Eventuellt trekkspill som tidligere nevnt.

Fra spøk til side: NEI

Jeg har ikke dratt tamburiner inn i diskusjonen, heller ikke fele eller munnharpe, det står da klert og tydelig at det var en spøk.

Når det gjelder dine uttalelser, så regner jeg med at de representerer ditt standpunkt. Når du sier at du ikke vil gjøre noe for å få trommer innført, hevder jeg at det er nettopp det du gjør med dine uttaleser.

Jeg synes det er på sin plass at jeg poengterer hva du som styremedlem har sagt i din valgtale, slik at folk kan veie de opp mot dine uttalelser på forumet.

Notch Johnson
16-04-2005, 22:40
Det viste seg gang på gang at når tigerberget var fler en et par hundre, så begynte sangene i hytt og vær, og ingen klarte å følge med.
Med ei tromme som virker som en metronom, så blir det mye lettere å holde takten. Sånn er det bare.

Jeg tror det hadde vært artig å prøve en gang.
Skal vedde på at hvis noen hadde tromma på 3-4 kamper, så hadde de fleste merka godt at tromma var borte etterpå, men noen her er jo allerede grusomt negative uten å ha prøvd da... :roll:

Reservesamen
16-04-2005, 22:51
Hvis ikke vi klarer å lage nok lyd med stemmer og klapping, kan vi like godt lav vær.

For meg er trommer like mye å fuske i faget som da FKH - supporterne i 1999 hadde installert mikrofon foran sin egen tribune.

jensm
17-04-2005, 10:56
Poenget med trommer er faktisk å få flere til å synge. Trommer vil hjelpe folk å holde takten og dermed tempoet nede slik at trøkket blir høyere og sangene går lengre. Det er selvsagt også kun tenkt at man bruker trommer på noen få utvalgte sanger. Dermed kan vi vel kanskje enes om at intensjonen er god?

Skjønner poenget ditt, men tror ikke det vil få så mange flere til å synge. Noen flere sikkert, men ikke nok til at det har noen hensikt.
Tempoet er greit nok, sålenge en stødig kar skal spille. Men jeg er redd tempoproblemene i menigheden er større enn at ei tromme vil holde oss på plass. Det ble jo mye rart selv når den nye sangen ble spilt høyt på anlegget...

Trøkk? Joda, men det er tromma alene som vil gi mer trøkk. Og da kan vi vel like godt ha et band som spiller til sangene våre?

Intensjonen er god, uten tvil. Men selv tror jeg ikke det er veien å gå. Er mange som ikke liker bruk av trommer i denne sammenhengen. Dessuten er vi ikke mange nok. Trommen vil bare overdøve og på motsatt side av stadion vil det bare høres dunking. Og det blir for dumt.

Men leipsland, vi fant jo fort ut at det var mye lyd i den nye tribunen (dunke med hælen bakover) så da er du vel fornøyd?? :-D
vi kan jo få til en heftig trampeklapp!
Slik vi gjorde på kørnere osv mot lsk.

vidsyn
17-04-2005, 19:32
La oss for all del slippe å ha en trommer på stadion, mange folk kommer for å se en god fotballkamp, ikke for å høre på tromming og alskens støy.

Droscher
17-04-2005, 20:22
Synes heller vi kan få en forsanger med en ropert/ megafon..
så kan alle høre åssen sang vi skal synge, sånn at alle synger sammen, på Lillestrøm kampen, hørte jeg at det var forskjellige startsanger som var ute og gikk, og det er jo ikke helt bra..

frankieboy
17-04-2005, 23:16
Ja, det hadde vært bra med en person med ropert som kunne lede oss i sanger.... Da hadde alle sunget samme sang, samt at noen hadde ansvar for at det ikke ble for stille for lenge...

må også komme med nye sanger til de nye spillerne... Eks Bård og Midtun Lie...

jonal
18-04-2005, 10:50
La oss for all del slippe å ha en trommer på stadion, mange folk kommer for å se en god fotballkamp, ikke for å høre på tromming og alskens støy.

Nei for all del.. La oss slipper alt det derre bråket rundt det som skjer på matta... :shock:

Palle
18-04-2005, 11:23

Støy hører hjemme på fotballkamper. Hvis du ikke liker støy kan du jo gå på snooker-kamp i stedet :D

Bulle
18-04-2005, 11:35
Støy hører hjemme på fotballkamper. Hvis du ikke liker støy kan du jo gå på snooker-kamp i stedet :D

Litt gammelt, og sikkert kommentert flere ganger før, men her har du Tom Nordlie om lyd fra tribunene (sakset fra www.ikstart.no ):

-Hva kan vi supportere gjøre for at motgangen skal utebli,
Tom Nordlie?
-Det viktigste er at dere støtter laget uansett. Det er ofte slik at hvis laget vinner, så sier supporterne at “vi vant”. Hvis laget derimot taper, sier de heller “hva er det dere driver med nå?”.
Det skal hete “vi” både i medgang og motgang, oppfordrer Tom og etterlyser mer lyd og idioti på tribunen:
- Publikum må ta mer av, ikke bare klappe med finger-
tuppene rett opp. Vi er ikke i kirka. Vi er på fotballbanen. Her har prester, næringslivstopper, unger og tanter lov til å være idiot et helt sekund på rad. Kom dere ut av bruspulvergutta-uniformen og inn i Felleskjøpet-capsen, erter treneren.

Inn med kua?
-Blir du begeistret hvis vi roper “ut med dommern, inn med kua” og “dommern er drita”?
-Ikke sleng dritt til motstandere og dommere. Supportere bør heve seg over å beskrive enkeltpersoner, særlig når det går på hudfarge og slikt. Jeg ble selv kalt Keiko tidligere. Det var moro til å begynne med, men etter hvert var det ikke så gøy lenger. Jeg taklet det, jeg har vært igjennom såpass mye i livet at sånt preller av. Men det er ikke alle som tåler det, forklarer han.

- Helt klart, mer lyd og idioti, men vi må finne på noe annet enn tromme synes jeg...

Alf Qaida
18-04-2005, 11:42
Palle. Kutt ut den latterliggjøringa av snooker. Alle vett at det er Ronnie "The Rocket" O'Sullivan som regjerer snookerbordet!! Og da er det ikkje stille på tribunen...!

Og til webmaster Leipsland. Foreslår at du legger inn forum. Og da ønsker jeg meg et eget snookerforum her på menigheden.no. :-) Ingenting er som dager med 6-7 timer snooker!

Keiko
18-04-2005, 12:35
Gløm det!!! Greit nok i sydlige land med tradisjon for det! Men her hjemme er det bare latterlig! Trommer/trompeter gir bra lyd, men er faen mæ så juks at det går ikke ann.....
Er det noe som er bedre enn Klanen når de synger med sine stemmer, uten noe hjelp fra intrumenter???

Pastor
18-04-2005, 13:05
Kan vi ikke bare synge inn noen sanger på en cd og få speaker til å spille dem av under kampen? På denne måten slipper vi å anstrenge oss så voldsomt. Det blir lettere å følge med på kampen og man slipper i tillegg den ekle skallebanken som kan komme etter å drukket tett hele helgen.

Dette har jo vært prøvd før på dødballer. "We will rock you" og "Life is life" er jo meget bra sanger, men jeg er sikker på at det vil bli enda bedre om Menighedens røster blir blåst utover høyttalersystemet!

klokkeren
18-04-2005, 13:20
Men for GUD's skyld ikke finn på noen tromme greier. Vi er ikke BØNDA ifra Kristiansand, vi er menigheden i ifra Kristiansand. I vår menighed så er slike rytmiske innstrumenter tabu... Det mener i alle fall jeg. Vræl og atter vræl sier jeg.

Så ha temmen klar til neste hjemmekamp, så får vi vrælt/sunget(for de som kan det) i samtlige 90 minutter

vidsyn
18-04-2005, 17:16

Nei for all del.. La oss slipper alt det derre bråket rundt det som skjer på matta... :shock:

Jaja, jeg skjønner det lød litt dumt det jeg skrev hehe..Selvfølgelig skal det være liv rundt banen, er ikke en 70år gammel snerpete enkefrue som mener det er ukristelig å henge klærne til tørk på en søndag... ;)
Men syntes bare kubjeller og trommer kan være til mer ubehag for både laget og tilskuere enn til behag. (Jeg har muligens bare vært litt for ofte fyllesyk til å sette pris på denslag lyder på søndager hehe)
Liv skal det være såklart, det hører med, men trommer...? Neppe noen slager!

Ps. Savner forøvrig et snooker, dart og poker forum her, for vi som liker gentlemans sporter. (poker, en sport?! Why not..)

aljahnsen
18-04-2005, 17:27
Det hører ikke hjemme på fotballkamper

Jeg sier det igjen, det vil bare drite oss ut

jdm
18-04-2005, 17:33
Jeg er som sagt imot forslaget om trommer og annet på stadion. Men alikevel synes jeg det kunne være interessant å sett en avstemning her på siden. Er det mulig å få til?

Eppo
18-04-2005, 17:57
begynner vi med trommer vil vi ta etter mk.
er imot trommer. Vi er mange som synger på m feltet, men også mange som ikke synger, så er mer for å heller prøve å få fler til å synge! Enn å begynne med trommer osv :) heller mer flagg, å skjerf til å vaie med enn trommer

Giovanni
18-04-2005, 19:00
nå kan trommer være et bra verktøy for og få igang resten av publikum...
men det kommer litt an på hvordan den blir brukt, eller om vedkommende bruker trommen i tide og utide... de som har sett kamper fra sør-europa vil ha lagt merke til hvordan det får med seg publikum.
men om det fungerer på stadion er en helt annen sak... kunne kanskje prøvd et par kamper...

klokkeren
18-04-2005, 22:46
Vel, vi trenger da ikke å ta etter alt hva som skjer på de syderligere breddegrader. ser vi ut som en gjeng Italienere/Spanjoler kanskje? Har det seg ikke slik at deres kultur er mere dans/show en vår? Så da skal vi kanskje begynne å danse au eller? For de gjør jo det.... Lager skikkelig tribunebråk også..... Rett og slett får jeg vel bare si at det å si at siden andre gjør noe så må absolutt vi også gjøre det er patetisk og latterlig. En ropert til å få alle i Menigheden til å synge samme sang på samme tid er jeg for, men mere hjelpemiddler enn det er jeg i mot....

Grøsser med tanken på bli som MK.... Noen som husker hvor J.... det var i parken da de bønda sto å slo på de fatene? Gikk jo ikke an å synge i det hele tatt... Ikke at det var lurere med den trompeten da..... men vi fikk oss jo i alle fall en god latter :D

Reservesamen
18-04-2005, 22:59
Hvis vi absolutt skal se andre steder, kan vi vel se til Oslo og klanen. De er litt flere enn oss da, men de klarer seg fint uten "hjelpemidler".

Giovanni
18-04-2005, 23:50
som jeg skrev... "om det fungerer på stadion er en helt annen sak"
dermed så mente jeg ikke at vi nødvendigvis trenger og bli sør europeer...

på en annen side, nå vet jeg ikke hvordan det var første kamp, men slik som det har vært de foregående årene, så har vel daværende Tigerberget sett ganske patetisk ut i manges øyne... no offense...
Nå er ikke Kristansand Stadion kjent for og være den mest livlige kamparenaen... så kanskje noen hjelpemidler kunne vært nødvendig til tider... bare min mening... 8)

vidsyn
19-04-2005, 21:49
Er jo ikke verre enn at du kan ta med deg ei tromme og tromme så mye du vil, så får du jo bare se åssen folk reagerer..kanskje blir det en kjempesuksess eller kanskje folk ler av deg og du må ta tromma under armen og gå hjem i pausen, the drumming walk of shame..

jensm
19-04-2005, 23:43
Det at folk vil le av oss eller synes vi er patetiske er ikke noe argument. Altfor mange debatter her preges av utsagn som: så har vel daværende Tigerberget sett ganske patetisk ut i manges øyne (Giovanni)

Synes det er ganske skremmende at generasjonsskiftet har ført med seg denne gigantiske misoppfatningen.

Selvsagt har TB (nå også menigheden) vært sett på som patetisk, teit, knøttliten, taus, osv osv av alle andre! For de som gidder uttale seg om vår supporterklubb er selvsagt de som er med i andre supporterklubber!

I mange år har det vært kultur for å slenge dritt om motstandernes supporterklubber i fanziner og på nettsteder. Og faktisk også meget usaklig, også til dritt å være. Og da har selvsagt også TB vært nevnt.

Så viser det seg at halvparten av Starts "nye" supportergenerasjon har tatt denne "kritikken" på alvor og trodd at hele norge ler av oss. Og dermed sørga for nytt navn.

Joda, nytt navn ble greit det nå som det har gått litt tid, men det vil ikke gå lenge før vi må bytte igjen dersom ikke folk skjønner dette jeg prøver å si.

Vi vil for alltid - av alle andre - betegnes som patetiske. På samme måte som vi betegner alle andre som det samme. Kanskje bortsett fra Klanen, som er norges eneste felles aksepterte supporterklubb (bortsett fra av noen småkvitrete fugler som fortsatt sliter med sjokkskader etter at de fløy hardt i et gulsvart vindu)

Så please. Ingen flere argumenter om at "alle andre vil synes vi er teite"
For det første er det patetisk i seg selv å bry seg om hva andre supporterklubber mener.
For det andre er det patetisk å tro at all "kritikk" fra andre supporterklubber er annet enn ren og skjær fyring på bålet.

Når det er sagt:
Ønsker ikke trommer, jeg tror ikke selv at det er tingen for oss. Heller ikke trompeter eller munnharper. Lyden av skrikinga vår og vårt nye stillas får holde.
Uansett hva andre måtte mene om dette.

Giovanni
20-04-2005, 00:27
skjønner helt klart hva du mener... har man tilhørighet til en klubb, vil det alltid være slik at alle andre klubber og supportere er en gjeng med idioter!

men det jeg mente med er at supporterklubben i Start til tider har vært så ustrukturert at det hele har bare sett latterlig ut... all honnør til dem som har prøvd, men til tider har det sett vanskelig ut... 'Det kan virke som det har blitt gjort noen feilgrep, og fokus på feil sted... mye mulig jeg tar feil, beklager hvis, men slik har det sett ut utenfra.

nå med nytt navn kan det virke som det har blitt mer blest, men vi får se når motgangen kommer... men det viktigste av alt bør være og lage en klubb som er for alle, hvor alle kan føle en viss tilhørighet... kan ærlig si at jeg er mot menigheden som navn, og mange med meg, som aldri vil føle noe tilhørighet med det navnet... da var TB mye bedre...

men hovedfokus for styre bør være og lage en plan, på hvordan dere kan skape interesse blant dem som ikke er interresert pr. idag... både for unge og eldre... lage en konstruktiv plan om hvordan hver og enkelt kan bidra på sin måte! hvordan dere vil framstå som sup.klubb, og hva dere kan tilby utenom matchdag... dere trenger også kjente fjes som kan være med og trekke fram sup.klubben... på en positiv måte selvsagt... eventuelt bruke en del penger på og markedsføre dere selv ordentlig!