PDA

Se full versjon : Start-Viking

Lynet
16-04-2007, 01:49
Hvordan var stemningen, sangene, mot Viking?

Dette er ikke kritikk, men synspunkter. Jeg er selv ikke på menighedens plasser så vil ikke kritisere for mye.
Men sangene forsvant litt idag. Hordene var overraskende aktive, men det blir jo ofte slik på borteturer.
Jeg mener det på neste kamp bør fokuseres på sanger som er innarbeidet, sanger som alle kan. Enkle sanger med trøkk i!
Kanskje prøve ut en ny sang, men ikke kun kjøre nye sanger som fungerer sånn halvveis.
Bør bygge stein for stein, ikke prøve seg på et luftslott..

DayWalker
16-04-2007, 01:55
Vel for å gjennta meg selv fra en annen tråd og jeg var på Menighedens felter.

1. Vi sliter med tempo og rytme på sanger til de grader! Veldig veldig mange synger sangene ALT for fort som også har vært et tidligere problem men i dag synes jeg det var ekstra ille når vi ikke en gang klarer holde liv i "heltane fra sørlandet"!

2. Flere sanger ble startet samtidig, nok en uting fra tidligere!

3. Forsangere var usynlige, verken så eller hørte mye til dem.

4. Folk må fordeles bedre mellom feltene for å skape litt albuerom og en ikke-skjev fordeling. Føler også en kontroll av hvem som skal hvor på de enkelte feltene burde bli ordnet innen rimelig tid selv om det ikke har noe med stemning å gjøre.

5. Selvom man ikke hørte forsangere ble det prøvd å starte noe mange ganger i løpet av kampen men mange virker uintresserte rett og slett. Meget trist!

Fasitsetteren
16-04-2007, 06:11
Jeg mener det på neste kamp bør fokuseres på sanger som er innarbeidet, sanger som alle kan. Enkle sanger med trøkk i!

Jeg er enig. Vi bør fokusere på å klare én - maks to - ny(e) sang(er) per kamp. Hvis ikke klarer ikke folk å lære seg dem og blander alt.

På slutten av kamper når vi presser på for utligning/seier bør vi heller ikke synge (nye) sanger som ikke trøkker. Da bør vi kjøre på med sanger som trøkker noe vanvittig for å inspirere og engasjere laget på banen.

Det var mange som kun kom på kampen i dag kun fordi det var åpningskamp og det er jo så morsomt å se på, så jeg tror stemningen automatisk vil bli bedre utover sesongen. Noe av problemet i dag var også det at det stod folk på forsangerfeltet som ikke hadde noen ting å gjøre der. Neste kamp bør det enten være vakter som fysisk hindrer personer adgang, eller så får vi kaste dem ut - noe som ikke lykkes i dag(selv om det kun var halvhjertet).

Simen
16-04-2007, 14:52
Veldig bra at dette blir tatt opp, det legges taktikker for hver dag nå for å forbedre - ALT.

Et stort problem var at det for meg ikke hørtes ut som R/S var interessert i å synge. Folk tør ikke åpne kjeften, utrolig kjipt men er vel de som har utnyttet "billig" sesongkort som står der da, kanskje? Kanskje tar jeg feil og dem sang, men stemningen var alt for dårlig.

Og ja, vi må bare innse at det ikke går å ta flere nye sanger i et gjafs, men konsentrere oss om 1 sang hver kamp av de nye.

Blir nok en ny løsning på forsangere neste kamp, lad opp stemmen folkens :D

Start4ever
16-04-2007, 18:16
Noe av problemet med synginga i år var at det var en del som svarte på gi meg en S når de ikke skulle svare. Det ble gitt litt dårlig info om den sangen der igrunnen, jeg hadde ihertfall ikke hørt et ord av at den andre siden skulle svare før jeg hørte forsangerne si det. Jeg sto like ved forsangerne, så jeg fikk det med meg. Det var helst de som sto litt lenger unna som svarte, men de kunne da ikke vite at de ikke skulle svare, fordi de sto ikke nærme nok forsangerne

West
17-04-2007, 11:21
Jeg satt midt på stadion over midtlinjen, og hadde Viking supporterene til venstre og Menigheden til høyre: jeg hørte nesten ingenting annet enn Viking hele kampen. Det kommenterte også mange andre som satt rundt meg.

Nå er det ikke Menighedens ansvar alene å skape stemning på stadion. Det satt tross alt 10.000+ andre også der som burde deltatt, men at vi "tapte tribuneslaget" så til de grader på åpningskampen er ganske så pinlig.

Synes nå jeg ....

Just my to cents..

Simen
17-04-2007, 14:32
At vi tapte "tribuneslaget" såpass som du gir utrykk for blir helt feil. For alt jeg vet er du en siddis som just har registrert deg, så er det sagt. Men ja, det var tamt til tider, men et stort problem her er også at IK Start tok inn "vanlige" folk på R og S feltet, i og med at billettbestillingen var slik den var.. Hvor mange er ikke sikkert, men mange var det.

Men som sagt, Hordene var godt med de. Og for dem som er veldig gira på tribunekamper, kan det jo sies at Menigheden har gått seirende ut av de to siste duellene i Stavanger, så det er kanskje noe med borteturer og store følger som skaper noe ekstra.

Men fremover blir det andre baller, vi skal heve oss flere hakk - ikke noen, men ALLE.

Rory
17-04-2007, 14:51
Hei :)

En ting jeg gjerne vil legge til her er dybden på en del av sangene..

snakka med et par stykker etter kampen som både nå og tidligere sesonger har vært vakt rundt omkring på stadion, spesielt ved bortesupporterene og de kommenterte det at de fleste av sangene var såpass dype at det var vanskelig å tyde det som ble sunget, det ble "mumlende" og "grumsetet"...

.. og det er jo synd, vi vil jo gjerne formidle et budskap her! så kanskje vi skulle tenkt litt på det sammen med far/hurtighet/takt osv...

Ellers er jeg også enig i at vi foreløpig burde holde oss til de sangene som flest mulig kan slik vi virkelig får gitt uttrykk fra oss.

Selv har jeg som mål å miste stemmen mot slutten av hver kamp og ligger greit an der foreløpig :)

West
19-04-2007, 20:48
Markens: du trenger ikke kalle meg Siddis fordi jeg kritiserer litt.

Jeg født, oppvokst og bor i Kristiansand.

Det er viktig å få med at når Menigheden lager lyd, så hører man det. Det dumme er bare at det går slik i rykk og napp. Det blir 1 minutt med "Hele stadion" og så blir det dessverre stille i 5 minutt før man får et "Heia Start", og så er det stille igjen.
Skulle ønske man kunne få til en slik kontinuerlig strøm av lyder som man gjør på kampene i England og enkelte utvalgte Norske kamper.

Simen
19-04-2007, 21:17
Grunnlaget mitt for den kommentaren var at det var første posten din, og er typisk supporterfora at folk joiner og later som de er egne supportere osv osv osv.. men er du Christianssander så er du Christianssander. Og ja, stemningen var til tider laber - på tide at folket får fingern ut av ræva å begynner å gabe litt mer.