Se full versjon : aalbu...
...hva skal vi med han? han har vel ikke noe annet å tilføre enn stilkarakterer... :evil:
Bjarmann
Sognæs
Aalbu
3 østlendinger som ikke ønsker bo i byen, jeg tror man gjør en stor
feil med å ikke lete etter sørlendinger til den aktuelle jobben.
En profilert sørlending ville skapt mye mer blest og hygge rundt klubben
enn noen LSK profiler.
Jeg kunne tenke meg en gammel Start-profil. Vet ikke om de er interesserte men folk som Totto, Lydersen eller Eftevaag hadde vært stas.
Skjønte aldri hva Aalbu hadde å gjøre i Stabæk, og kan absolutt ikke skjønne hva han har å gjøre i Start.
Av de nevnte kandidatene, har jeg kun tro på Bjarmann.
Rolling stones
16-02-2005, 12:16
Fler gode grunner til å få Bjarmann til byen da!!
Han har kunnskap
kontakter
et vinnende vesen
og viktigst av ALT - PENGER
Totto Dahlum som Sportsdirektør.. :roll:
Bjarmann er grei nok, en god kar.
Men det er ikke en sørlending som er nevnt, kun østlendinger som
ikke ønsker å bo i byen.
mr.leipsland
16-02-2005, 13:08
Skal mannen ha jobben i lengre tid er vi nesten nødt til å få inn en ekte Starter. Det bør hvertfall være et krav at han kan tenke seg å flytte til Christianssand. Har liten tro på Oslofolk som må pendle 300km til jobb, da er det i så fall en kriseløsning inntil Borgersen tar over for det vil aldri fungere i lengden.
Ser på Bjarmann som det eneste alternativet av disse tre.
Helst, som flere påpeker, må det være en som bor i nærheten. Og aller helst en med tilknytning til Start, fotball og sørlandet.
Rolling stones
16-02-2005, 13:45
Har jo funka bra med Erik da!
Han har jo pendla hele tia?
...til dere som har troen på bjarmann, hva kan han tilføre? elkjøp millioner?? neppe, nei forkast alle alternativer, å gå for en gammel profil heller... hva med lydersen?
Rolling stones
16-02-2005, 14:04
El-kjøp millioner er vel like gode som alle andre millioner?
Men til opplysning så har Bjarmann med familie solgt seg ut av El-kjøp og Bjarmann forvalter i dag en formue på over 300 mill!
mr.leipsland
16-02-2005, 14:24
Har jo funka bra med Erik da!
Han har jo pendla hele tia?
Nei? Solér sier jo selv at han ikke har klart å gjøre en god nok jobb og Nordlie er tvunget til å gjøre Solérs oppgaver.
4.10.03 skrev Fevennen at Solér skulle bli manager i Start. Han holdt bare litt over ett år. Jeg synes det viser at det ikke funka med Solér. Målet nå må da være å finne en langsiktig løsning.
Du ser jo på sportsdirektøren som en investor. Jeg tror ikke vi får fri tilgang til Bjarmans elkjøpmillioner om vi ansetter ham.
Profilmessig er jeg også overbevist om at en sørlending er best, det er en fordel med litt lokal forankring også i administrasjonen. En som kjenner klubbens historie og verdier. Bjarmann kan sikkert komme i riksmedia, men lokalt kan han aldri bli det samme som en ekte sørlending.
Rolling stones
16-02-2005, 15:05
Tom Nordlie sa jo at Erik var en utmerket Manager i 2004! han pendla da også!
Poenget er at tida nå ikke strekker til, da han starter opp nytt rekrutteringsfirma! Må jo tjene litt penger igjen han også stakkar:-)
Er enig med Aalbu i at det er viktig med en profilert mann i stillingen!
Hvem skulle vært aktuell i fra byen, som også det er realistisk å tro ville tatt jobben? Myggen :lol:
Rolling stones
16-02-2005, 15:46
Enig, får vi han så har vi gjort scoopet!
Men slutter han i en attraktiv stilling i TV2 for å sette seg i en meget utsatt Direktørstol?
Iver Mykland
16-02-2005, 16:05
Jeg tror Bjarmann kunne gjort en god jobb.
Men det hadde vært KONGE med Svein "Matta" Mathisen som sportslig direktør :D
Av de tre nevnte i avisen idag, Aalbu,Sognæs og Bjarmann, ser jeg kun Bjarmann som aktuell.
Sognæs skjønner jeg ikke hvorfor vurderes en gang, han er ikke profilert nok til å gå inn som sportsdirektør i Start som østlending!
Aalbu ønsker jeg ikke. Han var en god hoppsjef og burde fortsatt med det enda. Han viser lite styrke og dårlige tegn ved å forlate Stabæk etter et halvt år og nedrykk. Det viser liten vinnerkultur, og vi trenger vinnere i Start! Aalbu, uaktuell!
Bjarmann er en profilert vinner, med lang fartstid i norsk fotball. Han har derfor et bra kontaktnett med mange muligheter. Har sett han for meg i sjefsstolen siden han ble aktuell for lenge siden. Det er heller ikke noe minus at han sitter på en enorm pengesekk, selv om det kanskje er tvilsomt han vil investere store beløp i Start uansett. Det at han er østlending er minus, spesielt siden han ikke ønsker å flytte til sørlandet. Men absolutt, Bjarmann kan bli en god sportsdirektør!
Som flere sier, så bør Start ansette en profilert sportsdirektør, men sporsdirektøren bør også være sørlending! Rolf treffer spikerhodet når han nevner Svein Mathisen... Det ville vært fantastisk om han sa opp i TV2 for å bli heltidsansatt sportsdirektør i Start! Hvilken profil og ressursperson! Ser han for meg i lederstillingen allerede, så får håpe han er inne på blokka til Solèr....
Tore Andrè Dahlum tror jeg også kunne passet bra som sportsdirektør, og han er en profilert sørlending i tillegg.
En sportsdirektør bør ikke bare være profilert, men han må også ha kompetanse til å utføre arbeidet en slik stilling krever. Enhver fotballspiller, er ikke gitt å ha kompetanse til å styre en fotballklubb sportslig. Håper Start finner rett mann. Glem Aalbu, tenk tanken på Bjarmann, men vær så snill å gjør et scoop ved å ansette Svein Matta Mathisen som ny sportsdirektør i Start på heltid!!
Rolling stones
16-02-2005, 18:25
Enig i at Bjarmann er eneste alternativ av de 3 kandidatene..
Også enig i at Mathisen hadde vært "konge"
Men er VELDIG UENIG i at Dahlum hadde vært ett alternativ!!
Han er alt for lett i denne sammenhengen..
Da hadde det vært bedre med "Myggen" Om ikke annet så hadde vi fått bra med spalteplass i riksmedia hver gang han tok seg ei gravøl etter et tap :mrgreen:
Ole-Bernt
16-02-2005, 20:31
Nå synes det blir litt vel mye snakking om navn fordi personer har navn som klinger. Og lite om hvilke kvalifikasjoner de samme personer innehar og som gjør dem skikket til å gjøre en god jobb.
Hva skal stillingen som manager/sportsdirektør kreve av en person? Hva må man kunne for å gjøre en god jobb?
En ting er sikkert: Det holder ikke bare å ha et navn som blir gjenkjent på gata.
Øyvind S.
16-02-2005, 21:11
OleB:
Det er da ingen som har foreslått Frank Strandli enda, selv om det er et navn som klinger bra..
1. Matta
2. Claus Eftevaag
3. Torgeir Bjarmann
Eftevaag?? Hyggelig kar og fotballflink, men ærlig talt Start trenger nok en med litt mer under topplokket.... :roll:
Jeg poengterte nettopp at sportsdirektøren også måtte ha kvalifikasjoner til jobben, ikke bare være en profil. Det som er klart; Vi får inn størst profil ved å ansette en tidligere fotballspiller, for han er garantert kjent som en profil gjennom riksmedia. Men kompetanse er viktig, og bare fordi man har vært fotballspiller, så er man ikke automatisk kvalifisert for en adm. jobb innen fotball. Men man har nok god kjenskap til hva som rører seg i en fotballklubb.
Matta er derfor en utmerket kandidat, en kjent profil, som har opparbeidet seg endel erfaring opp igjennom etter sitt virke i TV2 osv... Jeg er sikker på at han er profilert nok og kvalifisert til å bli en fullgod sportsdirektør i Start!
Øyvind S.
17-02-2005, 10:16
Til Ultras:
Med all respekt; hvis du ikke tror Claus E. har noe under topplokket, sier det mest om deg.
Tror det blir viktig å få inn en person som er villig til å bli lenge sammen med oss her nede på sørlandet! Synes ikke det er så viktig at personen er en Start legende.... Så lenge personen er kvalifisert for jobben og er villig til å blø for klubben, ja så er det nok for meg! :P
KARDINALEN
17-02-2005, 12:22
Heilt horribelt det man fikk lese i fevænnen her om dagen....vi har ikke brukt for en som slutta i samme jobben i stabæk pga for møe jobb me å være NRK ekspert..hvorfor skal han Plutseli få mer tid nå???
nei AAlbu hold dæ på Østlandet å driv me hobbyen din som er Hopp!!! å la Sørlandets stolthet være i fre :D :D
:evil: :twisted:
Nå sluttet vel Aalbu pga at Stabæk hadde for svak økonomi til å forsvare det å ha en sportsdirektør i 1.div.
Når det gjelder de kandidatene som jeg foreslo i forrige post, plukket jeg stort sett bare ut noen tilfeldige favoritter hos meg.
Av disse ville jeg tro Lydersen ville vært best. Mener han har vist med satsingen på kunstgress og ballbinger, at han må ha en del mellom ørene.
Men det er jo en selvfølge at den som skal ha denne jobben må ha noe mer på CVen enn at han en gang har briljert på Stadion. Det er bare litt vanskelig for oss vanlige supportere å vite hvem av de som faktisk har det. Det bør bli styret sin jobb å finne ut av:)
Men poenget mitt, og jeg tror de fleste andre her inne, er at de heller vil ha en med lokal forankring enn en østlending med dårlig tid.
Matta hadde vært genial i en slik stilling, men tror ikke han hopper av jobben i TV2 så lett.
Rune Bratseth er helt enige med oss :lol:
Aalbu går inn i teamet til Susann "tutta" Pettersen, og kan dermed sies å være uaktuell som sportsdirektør i Start, heldigvis!
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.