Se full versjon : Vi skal utfordre Menigheden
Menigheden bare står der og ser triste ut, de. Vi, derimot, lager nemlig så himla mye liv at det kommer til å bli helt vilt på stadion fremover. Bare til kampen i dag har vi bannere, sanger, rop, stjerneskudd og nødbluss. Det kommer til å bli 17. mai og nyttårsaften på samme dag, fortsetter Pedersen.
__________________________________________________ ___________
Var ute på denne kampen, og samlet var det like mange på hele stadion som vi var på M tribunen. Men la de leve i håpet :lol:
Hahahahha
Dummeste jeg har hørt, det skal ta av mot Viking!! :D
jævla dumt!!
selvølgeli skal det ta av mot viking!! :D
Børre Fredriksen
17-04-2005, 22:48
er Fløy!!! Med en historie som er 1000 år eldre enn byen og 2000 år yngre enn kongsgården på Lund. Den dagen de møter MK i cup eller i 1. divisjon om et år eller to så bør alle gode Startsupportere melde seg inn (25 kroner) og støtte gudane fra øya.
For øvrig så er de pr i dag (selv om bare 10-12 synger) bedre enn oss på tekster... Resten kan vi lære dem noe om - om de vil - og det vil de nok ikke. Har aldri ledd så mye i løpet av en kamp noen gang
Heia Fløy
Børre
Jeg kommer nok aldri til å stille meg først i rekke for å støtte Fløy. Men møter de MK så skal jeg stå der og klappe for Fløy jeg. Enda jeg er fra Grimstad.
Gimse
Noen som har skjønt at de er sinnsykt flinke til å skaffe seg spalteplass ute på øya?? :roll: :wink:
frankieboy
18-04-2005, 18:43
Jeg synes også at de er veldig flinke på øya... De har noen knallmorsomme tekster og de synger med og laver bra med lyd selv om de er få..
tror vi har noe å lære, evt får en gjeng fra de som forsangere... hvis de er start-fans da....
blir bra
Reservesamen
18-04-2005, 23:11
Hva er dette Børre, skal Lederen i Menigheden være medlem i Rægestimen også nå. Hva med Svaberget og Makrellstimen, er du medlem der også eller. Dette holder ikke!!! :wink:
TorJostein
19-04-2005, 07:11
Slik jeg ser det er det bare én skikkelig supportergjeng i sør, og det er Fløy (Jeg bor på Grim, så dette er ikke snakk om en patriot med subjektive meninger). Men selvsagt, dette er noe som vi SKAL fikse på. Første kampen mot LSK var en skandale, sett fra supporternes side (men det er også urettferdig sagt, ettersom vinden var litt slem den dagen), men 1. mai SKAL vi lage liv! For første gang på kanskje 800 år skal det bli slik et liv på Stadion som man i Norge kun finner i Oslo og Bergen.
Er dere med, eller vil dere følge med på kampen?
Denne rægestimen tror de virkelig er noe, ja kanskje vi i menigheden ikke var fullt så gode mot LSK. Men please, vi er jo nye til å være menigheden.
Gi oss tid, så skal vi vise oss hva vi egentlig står for!
Slik jeg ser det er det bare én skikkelig supportergjeng i sør, og det er Fløy
Så du innslaget på tv sør?? Rægestimen skaper blest, men hallo var de 10 stk?
Jeg drar på Kristiansand Stadion for å se Start levere toppfotball. "Følge med på kampen?" Selvfølgelig skal jeg følge med på kampen, og det håper jeg for guds skyld absolutt alle andre også skal. Det bør kunne kombineres med å supporte spillerne inn til ny seier gjennom liv og støtte under kampen!
Børre Fredriksen
19-04-2005, 23:15
Litt morsomt dette her. Kan bli en interessant lenke. Vil derfor gjerne dele noe med dere alle sammen. Her er mine (gode?) argumenter for å melde seg inn i Rægestimen
1 Dersom Fløy klarer opprykk til førstedivisjon og 2. laget vårt klarer opprykk til andredivisjon så vil endelig Kristiansand ha et godt tilbud til alle talenter og spillere i byen på riktig nivå. Det har vi aldri hatt før. En klar fordel for IK Start og en mulighet til å få til noe som aldri vil kunne skje i samarbeid med feks MK
2 Det er en haug av tidligere Startspillere på Fløy - og vil helt sikkert være det i flere år
3 Det er helt normalt å være medlem i flere supporterklubber! Hva er forskjellen på å være medlem i supporterklubben til Juventus eller Liverpool eller i supporterklubben til Fløy (I tillegg til menigheden selvfølgelig)? Er det feil fordi det er et annet Norsk lag? I så fall så lurer jeg på hvorfor det er verre med et Norsk enn et Engelsk lag... Tipper at 90% av medlemmene i menigheden har en favorittklubb i England!
4 Hva er galt med at supportere støtter andre supportere i enkelte kamper? Vi har hatt Enga supportere flere ganger på vår tribune sammen med Tigerberget (var blant annet en hel haug av dem hos oss i den beryktede opprykkskampen mot Godset). Vi har også hatt supportere fra andre norske klubber samt Celtic!! på vår tribune. Alle jeg har pratet med syntes det er kjempekult - men at vi skal støtte andre lag er altså en utilgivelig synd?? (PS De fleste i rægestimen går på Startkampene - selvfølgelig)
5 Ble litt feilsitert i Fevennen uten at jeg vil gjøre noe nummer ut av det. Sa aldri at da har jeg tre lag osv Jeg sa at da vil jeg bli medlem i tre supporterklubber. Start, Wolves og Fløy ...
6 Rægestimen kan aldri bli som oss og det er de veldig klar over. De kan hverken bli så mange - ha så gode og mange aktiviteter - så gode Tifoshow som oss osv. Medlemsskapet deres koster 25 kroner. Om det hadde hatt samme pris som hos oss så hadde nok ikke tallet på medlemmer kommet opp i så mye som 300. Også i forhold til antall medlemmer er vi nå dobbelt så store og vil øke enda mer. I forhold til antallet på Tribunen på øya så var de imidlertid veldig gode til å skape liv og røre. Spesielt tekstene på sangene syntes jeg var veldig gode - faktisk mye bedre enn de fleste av våre..
Jeg syntes faktisk det er mye verre med de "Startsupporterne" som prioriterer å sitte på ei kro i byen for å se Tottenham eller Liverpool samtidig som Start spiller hjemmekamp enn det er at jeg blir medlem i Rægestimen. Jeg beviser tross alt i handling hvilket lag som står mitt hjerte nærmest...
IK Start
Jatakk begge deler vil nå jeg si :)
For å være skikkelig engasjert supporter kan det faktisk hjelpe å følge med på kampen samtidig som man synger/jubler/skriker.
Reservesamen
21-04-2005, 22:19
slapp av sjef. noen har flere koner, andre har flere favorittklubber. ikke noe problem.
Men jeg er enig i mye du sier, men jeg tror ikke jeg melder meg inn der. Slik jeg ser det, så synes jeg det er positivt for sørlandsfotballen at så mange lokale lag som mulig er høyt opp i systemet. Dette inkluderer både Fløy og MK. Ville være synd om MK rykket ned f.eks.
Grunnen til dette er at ingen av disse lagene vil noen gang være en konkurrent til Start, som jo har en unik posisjon på sørlandet.
For at Start skal kunne rekruttere gode talenter til klubben, er det viktig at disse får god matching i lokalmiljøet, og det får de ved å spille på høyest mulig nivå. Ideellt sett burde det vært 1.div lag også i øst, men det er nok langt frem i tid dessverre. I tilleg burde det vært 2-3 lag fra hvert av agderfylkene i 2.div. Da ville gode talenter ha mulighetene til å utvikle seg i gode sørlandsklubber før de kom til landsdelens toppklubb.
Jeg synes det er topp at Fløy gjør det bra i 2 div så langt, kommer sikkert til å se noen kamper på øya i år, men neppe i "rægeutstyr". Når det gjelder MK ønsker jeg de alt godt, selv om jeg må innrømme at jeg lo godt da Follo utlignet. Litt skadefryd må en få lov til å unne seg etter katasrofeåret med 3 tap mot lillebror fra vest.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.