Se full versjon : Gullkassetten
Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i denne??
Hadde vært utrolig morro
:D
Reservesamen
16-02-2005, 23:25
tror de sitter på et lite lager på kontoret til menigheden. Hvis ikke kan Rolf eller Børre eller noen ta kontakt med meg, så skal jeg skaffe flere av de
Kassetten vil sikkert bli solgt i den nye butikken som skal komme vil jeg tro, men vet altså ikke sikkert...
Ryddet akkurat kontoret, og der er det kun 1 kassett der.
Ellers er det 1200 cder :shock:
Skal se om det kan skaffes.
KARDINALEN
17-02-2005, 12:48
GULLKASSETTEN er et MUST,mista min for mange årsiden,men vil gjerne ha en viss de forsatt er å oppdrive.... :evil: :twisted:
Fått signaler om at dette kan ordnes.
Da er det bare vente til de er på plass.
Det blir anoonsert her!
Det er bestilt 1 parti som ankommer oss før Aafk kampen på lørdag
hvis vi er heldig.
Send en PM eller mail, så skal jeg legge av en kassett.
Det kommer totalt 24 i denne omgangen.
rolf@menigheden.no
er det bare kassetter eller er det mulig å få gullkassetten i CD format?
Hvis det var mulig å få den i CD format, så hadde det vært genialt!!
Tror det hadde solgt som gull;)
utlending
17-02-2005, 19:35
Det er ganske lett å kopiere kassett til mp3 eller CD med en Macintosh.
Jeg kan godt gjøre det hvis noen vil sende den til meg her i Kanada :!: Eller kansje det finnes en Start-supporter i Kristiansand med en Mac :lol:
Man bruker et lite gratis-programm som heter "audacity"
Det er snakk om rettigheter og lignende.
Siden vi ønsker et godt forhold til Start bør vi sjekk
om de liker organisert kopiering av et produkt.
Kan ikke sette igang noe slikt helt uten videre.
Men vi er på saken.
Litt av sjarmen er et skikkelig utseende. Ikke bare ei brent plate.
Bra det jobbes med det opp imot start iallefall, for tror flere har interesse av å kjøpe den på CD!
jeg legger ihvertfall inn en bestilling dersom jeg kan få kjøpt en CD. er veldig enig at det er viktig med skikkelig utseende, og ikke bare en brent CD
Dette høres sinnsykt ut! Tror du Ik Start går med på å pirat kopiere kasetten som betyr så mye for oss alle?? Neppe.
Greit dersom klubben eller Menigheden kan stå for orginal kopieringen og evt videre selge cd en, men det høres for godt ut til å være sant!
At noen legger ut kunnskapen om hvordan dette kan gjøres i Menighedens forum føler faktisk jeg er på kanten......
utlending
18-02-2005, 17:08
Jeg ble vel litt ivrig der; forslaget mitt var ikke ment som oppfordring til pirat kopiering, men heller at det er ganske enkelt for IK Start eller Menigheden å få det gjort dersom viljen er der :oops:
Bedreviter
19-02-2005, 05:52
Det er tross alt snakk om en kasett som er 25 år gammel, IKStart kan vel strengt tatt ikke regne med fortsatte inntekter på denne kassetten? Husker jeg kjøpte en kasett fra Start ca 1990 for kr 10 (det er kanskje 25-30kroner i dagens kroner), om Start setter seg på bakbena angående kopiering og videreformidling av innholdet så blir det vel sært. Og for min del bryr jeg meg ikke stort om innpakningen, husker ikke helt hvordan coveret så ut men jeg tror et helt streit bilde duger fint som cover på en eventuell CD. Men det hadde vært flott omden ble trykket opp igjen,mistet min kasett for en del år siden og den er sårt savnet, for all del så vil jeg lett betale 200 kr for en CD men mener vel strengt tatt at det blir vel spesielt om Start prøver å skape noe særlig profitt ut av den.
Den finnes allerede på CD .Dog kansje ikke helt lovlig men foreløpig er det lov og kopiere ting du selv har kjøpt.
Reservesamen
21-02-2005, 17:44
Når det gjelder kopiering, nekter jeg å tro at Start sitter på rettighetene. Tenker det er Asbjørn Arntsen som sitter på de. Det var han som var initiativtaker til kassetten.
Er nevnt 2 navn, Asbjørn Arntsen og Finn Hansen.
Her kan du høre enkelte sanger fra kassetten.
http://www.ikstart.no/arkiv/sesongoversikter/1980.htm
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.