Se full versjon : Fotball Manager
Reservesamen
19-04-2005, 13:19
Savner en off topic-kategori, så jeg legger denne her.
Noen som er Fm-spillere?
Har en save med Start, har prøvd det meste av taktikker, uten for mye hell. Noen som har noen erfaringer å dele?
Ikke bortsett fra at det suger å spille med Start!
Prøvd å finne noen oppdateringer, men vanskelig.
Har bare manuelt flyttet spillerne over Start.
Reservesamen
19-04-2005, 14:29
Har vunnet serien med Start, og utviklet endel gode spillere, men det blir vanskeligere etterhvert, når du ikke kan kjøpe spillerne på navnene. Er nå i 2011, og det er jo nesten ingen kjente igjen....
FM/CM er et vakkert spill som for.eks Doffen spiller en god del :D
Besøk: www.fmnorge.com
Norges største FMside og kan diskutere en god del fotball der, er en gedigen Ikstart-tråd der også.
Har spilt med Start på forrige utgave av CM/FM og spilte med RY_Scramjet taktikken fra www.fmnorge.com. Vant 1. div første året, vant TL andre sesongen og TL+UEFA Cupen tredje sesongen. Doffen og Matta Jr. storspiller hvis du bare gir de tillit fra begynnelsen av. Ellers var Magnus Myklebust (Hødd), Ole Martin Kristiansen (Sparta) og Nessi (Sparta) i go'form i løpet av andre sesongen. Fikk også Moldskred som keeper og han storspilte og ble fast landslagskeeper i løpet av kort tid.
Har enda ikke prøvd å spille med Start på FM men har planer om å teste ut RY_Scramjet også der.
Reservesamen
19-04-2005, 21:12
Scramjet var jo den offisielle jukse taktikken på siste cm, og jeg kan herved avkrefte at den også funker på FM. Doffen er forøvrig en meget god man å ha på FM. Andre Startspillere jeg har hatt suksess med er ikke mange. Fredrik ble kjøpt opp av Leeds (som jo jeg også er manager for) men ble kjapt misfornøyd med situasjonen i en heller dårlig Leeds-periode. Ble solgt til Ipswich, og deretter til Burnley. Doffen er i Leeds fortsatt, hvor han har fast plass på venstre kant, og i krisesituasjoner blir han brukt som spiss. Har vært en av lagets beste i mange år, og hviser seg som en loyal spiller som alltid leverer varene.
Alex Valencia fikk også prøve seg i Leeds, men var altfor dårlig, og ble også ett offer for prøving og feiling med taktikken. Spilte i lange perioder uten flankespillere.
Ellers har mang en norman vært innom klubben, og i dag består Leeds av 40-40% Nordmen og engelskmenn, resten svensker og portugiserere + diverse. Pr tiden er Vaagan Moen, Carew og Karadas de største profilene.
I Start har Spillere som Wright, Høie, Bala (lagt opp) Lar Martin, Atle Roar vært stødige. Jesse Jesper og andre talenter har aldri slått gjennom, men er fortsatt i klubben, Mister aldri troen. Morten Moldskred, Joakim Austnes, Kopteff er noen av de få innkjøpene, ellers har jeg bygd opp laget bestående av spillere fra egen jr-avdeling (dvs nye spillere i spillet).
Noen som spiller http://www.hattrick.org da?
Jeg spiller hattrick...sinnsykt kult!!!
Cm er tidenes spill!!! Hvem er tidenes CM spiller for deg??
Tsigalko er tidenes cm spiller for meg!!
Har meldt meg på Hattrick i dag!! Noen som vet sånn ca hvor lenge jeg må vente på lag??
Husker ikke helt,men tror det er en 3-4 dager.Du får beskjed på mail.
Du kommer til å bli hekta på Hattrick :D
Jeg er av den mening at taktikken skal man finne selv ikke laste den ned fra nettet. På FM så er nok 4-1-3-2 formasjonen som allerede ligger inne på spillet en bra formasjon. Nå har ikke jeg spilt så mye FM enda da jeg ikke har PC som klarer spillet selv, men siste CM versjonen spiller jeg ofte.
Hattrick røkker noe verre. Mitt lag er Gimse's Crazy Gang om noen av dere skulle mangle treningskamp en uke.
Hattrick røkker noe verre. Mitt lag er Gimse's Crazy Gang om noen av dere skulle mangle treningskamp en uke.
Ditto.
Mitt er todd forest
Stig Hornnes
25-04-2005, 12:44
Spiller med Start på FM og har nå kommet til 2014. Begynte med to kjipe sesonger i 1. div, før jeg på tredje forsøket rykket opp med soleklar margin. Vant så tippeligaen og royal league på første forsøk. Etter det har jeg vunnet royal league to ganger til, tippeligaen en gang til og ikke vært dårligere enn nummer to i serien!
Jeg bruker en flat 4-4-2 formasjon, og cluet er å satse på unge spillere. Jeg fant frem til en satsnikngsgruppe som bestod av Jesper Mathisen, Henrik Ommundsen og Aram Khalili fra reservelaget, og sørget for at de fikk prøve seg endel på førstelaget ganske tidlig. Det lønnet seg etter et par sesonger, Jesper er helt sinnsyk på dette spillet!
Ellers har jeg ikke kjøpt noen særlige stjerner, men har hentet unge talent hele veien og har lykkes vannvittig med det. Blant annet hentet jeg Lasse Staw fra fredrikstad(keeper) og Alexander Banor Tettey fra Rosenborg, og begge disse har vært helt fantastiske! Lasse Staw spesielt, han er det bare å hente så fort man kan!
Etterhvert som sesongene har gått har jeg fortsatt i samme sporet, søkt etter spillere som er maks 16 år, hentet 4-5 til klubben før hver nye sesong og utviklet de til stjerner. Har så senere solgt disse spillerene til blant annet juventus og chelsea og tjent gode penger!
Det er fullt mulig å lykkes med Start, man må bare være litt tålmodig til å begynne med.
Noen som husker gode gamle BMP (Bundesliga Manager Professional)? Jeg spilte den engelsk versjonen uuuuutrolig mye på begynnelsen av 90-tallet..
Fant to screen-dumps:
http://www.mobygames.com/game/dos/bundesliga-manager-professional/screenshots/gameShotId,82013/
http://www.mobygames.com/game/dos/bundesliga-manager-professional/screenshots/gameShotId,82014/
Flere bilder fra den Tyske versjonen:
http://www.mobygames.com/game/bundesliga-manager-professional/screenshots
:-)
Mimre mimre...
edit: la til download..
Og hvis ingen har noe imot det. Her er spillet:
http://home.online.no/~oehee/zippz/Manager.zip
Har ikke fått testa det enda. Fant det nettopp. Det ble jo laget for DOS, så jeg er usikker på om man må ha DOS-driver til lydkortet for å få lyd.
Dette er noe for dere ung-gutta (Ikke at jeg er så gammel da..) som er vokst opp med CM og FM.. Slikt hadde vi det før..
mr_harald
27-04-2005, 13:40
Noen av dere som spillte Wfm?
ja wfm var jo helt konge da.. :)
Noen som husker gode gamle BMP (Bundesliga Manager Professional)? Jeg spilte den engelsk versjonen uuuuutrolig mye på begynnelsen av 90-tallet..
Man kan få orgasme av mindre! Dette var et stort øyeblikk å mimre tilbake på!! Takk for tidenes beste linker!! :D :D :D
MoffyDickov
08-05-2005, 23:02
Spiller litt med Start:
---------------Nilssen
Pedersen Håland Engedal Johnsen
------Strømstad Joey Hæstad
Bärlin----------------------Bjørnstad Hagen
----------------Garba
Bedreviter
03-06-2005, 04:23
Er det nødvendig å legge inn begge patchene for å være oppdatert, eller vil det holde med å legge inn den seneste (altså er den første patchen inkludert i den siste?) Og hvor skal patchen saves?
Vet det er dumme spørsmål men jeg er ingen racer når det gjelder data...
Det er fullt mulig å lykkes med Start, man må bare være litt tålmodig til å begynne med.
Det skal være sikkert og visst. Jeg rykket opp i andre forsøket etter en kjedelig første sesong. Andre sesongen startet litt dårlig, og innen opprykket hadde jeg bannet mer enn en gjennomsnittlig nordlending gjør på et år. I tillegg hadde jeg ødelagt en mobiltelefon(ikke første gangen jeg må få ny mobil etter aggresjon i forbindelse med CM). Men opprykket ble til slutt sikret, og jeg vant eliteserien i første sesongen. Spiller nå i Royal League og gjør det solid.
Gimse
Stig Hornnes
03-06-2005, 16:27
Det skal være sikkert og visst. Jeg rykket opp i andre forsøket etter en kjedelig første sesong. Andre sesongen startet litt dårlig, og innen opprykket hadde jeg bannet mer enn en gjennomsnittlig nordlending gjør på et år. I tillegg hadde jeg ødelagt en mobiltelefon(ikke første gangen jeg må få ny mobil etter aggresjon i forbindelse med CM). Men opprykket ble til slutt sikret, og jeg vant eliteserien i første sesongen. Spiller nå i Royal League og gjør det solid.
Gimse
Hehe, kjenner den aggresjonen ja! Tror ikke det finnes noe annet spill som klarer å få meg tilnærmet like forbannet engang som vårt alles kjære cm/fm.
Bedreviter
05-06-2005, 05:11
Er det nødvendig å legge inn begge patchene for å være oppdatert, eller vil det holde med å legge inn den seneste (altså er den første patchen inkludert i den siste?) Og hvor skal patchen saves?
anyone?
Stig Hornnes
05-06-2005, 16:46
anyone?
Det skal være nok å bare legge inn den nyeste vil jeg tro. Men det skader ikke å legge inn begge to.
Spiller med Start og vant CL-finalen akkurat! :D
Når vi er inne på FM og CM er Kristofer hæstad en stor FM spiller, det har han sagt selv : )
Gimse
Du er ikke alene, dette kunne vel vært hver og en av oss:
http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/article416031.ece
Det skal jeg love deg. Tror nok det kunne vært meg ja. Hende jeg spiller med vinduet åpent, og da....
Gimse
Start4ever
16-07-2005, 16:36
hehe, tror ikke det er noe i verden som gjør meg så aggresiv som FM, har flere ganger slått av maskinen i sinne, og glosene har haglet rundt i rommet. Men se på det positive, det betyr bare at jeg er engasjert :wink:
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.