Se full versjon : Start 2
Sånn da har vi en egen Start 2 tråd, der man kan komme med alt av ting i og rundt andrelaget.
www.ikstart.no melder:
Utklassingssifre for Start2: 6-0
Start2 slo Jerv hele 6-0 (2-0) i en treningskamp i Sørlandshallen onsdag. Særlig defensift var det mye bra å se på Start. Målene ble satt inn av Stefan Bärlin 16', 3 mål av Kai Risholt (43', 50' og 55'), Jesper Mathisen 59' og Jan Jensen 80'.
Nok en meget sterk og utklassende Start 2 seier! Morro at Kai Risholt er på gang!
Noen som var på kampen som gidder å komme med en kamp/spiller vurdering?
mr.tessemsen
17-02-2005, 15:40
ettersom jeg har hørt fra en kamerat, så scoret risholt tre enkle mål, men selvfølgelig - det er viktig å være til stede til rett tid. men at han scorer i 3 div treningskamp vil ikke si at han er på gang, vi er tross alt i tippeligaen!! :? men er godt å se at start vinner :lol:
mvh tess
At han er på gang betyr ikke at han starter 10. april, for det tror jeg 100% sikkert han ikke gjør.
Viktig hvis han kan fortsette å ha den samme målteften utover!
Start 2 møter Tveit til treningskamp førstkommende lørdag 26.02 kl 11.00 i sørlandshallen!
Tveit er nyopprykket og satser hardt for å etablere seg i 3. divisjon, mens det kun er opprykk til 2. divisjon som gjelder for Start 2. Start 2 har imponert med å knuse både FK Arendal og Jerv, samt spille jevnt med Fløy(2.div) i flere kamper, mens Tveit på sin side har vunnet de fleste treningskampene sine. Christoffer Nyhus får et raskt gjensyn med gamle lagkammerater. Fortsetter han scoringsshowet han har hatt etter overgangen til Tveit, og senker dem alene? Hva kan Starts talentfulle unggutter utrette mot et fremmadstormende Tveit lag?
La pilsen vente til lørdagskvelden og møt opp tidlig lørdag formiddag for å få med deg en forhåpentligvis spennende og underholdende treningskamp mellom to gode lag!
Spilleren som for bare 2 uker siden forlot Start til fordel for Tveit, får nå muligheten til å overbevise Strømsgodsets trener Anders Jakobsen om at han er rette mannen for Strømsgodset i kommende sesong.
Fredag morgen reiser Christoffer Nyhus østover for å trene med Strømsgodset. 18 åringen har fått tilbud om å vise seg frem på trening med Drammensklubben fredag og spille treningskamp for dem på lørdag, mot Hønefoss.
Nyhus får altså ikke muligheten til å senke gamle lagkammerater i lørdagens treningskamp mellom Tveit og Start 2. Gjorde Start en feil ved å ikke satse på ham? Det gjenstår å se...
mr.tessemsen
25-02-2005, 17:54
nå håper jeg start snart får åpnet øynene. Jeg ser ingen grunn til at spiller i start2, som mathias hasund, morten frustøl, rune løvland, henrik ommundsen erlend kaldstad og jan jenssen gidder å spille der. de med kontrakt har jo ingen valg uansett. Både sindre trondsen og christoffer nyhus har sluttet, disse unge og meget talentfulle. Og hvis flere slutter må yngre spillere med mindre erfaring og fysiske evner tre til. Dette gjør jo at treningstempoet blir labert = at de resterende spillerne ikke utvikler seg stort mere. :idea: .. hvordan vil da start gjøre det i jr.nm :?:
mvh tess
røkkeløkka
25-02-2005, 19:26
Det at de med kontrakt ikke har noe valg er jo helt sykt.. bare se nå mot viking. at jesper og morten ikke en gang ble sendt til oppv . og de isteden sendte utpå en venndøl som ikke har en dritt i tippel å gjøre.. det er garantert siste ses hans, samt at hvordan tenker egentlig tom....driter han fullst i de unge talentene som ikke en gang får sitte på benken. ta f,eks viking. de bytta hele 7 stk i pausen.. hadde tom hatt et snev av intr for talentutvikling, ja så hadde han drete i rerultatet, og sett hva de er gode for..nei.. send de unge 4mil vestover.. der får de en mulighet til å vise seg..
Rolling stones
26-02-2005, 01:10
Det at de med kontrakt ikke har noe valg er jo helt sykt.. bare se nå mot viking. at jesper og morten ikke en gang ble sendt til oppv . og de isteden sendte utpå en venndøl som ikke har en dritt i tippel å gjøre.. det er garantert siste ses hans, samt at hvordan tenker egentlig tom....driter han fullst i de unge talentene som ikke en gang får sitte på benken. ta f,eks viking. de bytta hele 7 stk i pausen.. hadde tom hatt et snev av intr for talentutvikling, ja så hadde han drete i rerultatet, og sett hva de er gode for..nei.. send de unge 4mil vestover.. der får de en mulighet til å vise seg..
bla,bla...
Treningskampen mellom Tveit og Start 2 endte idag 2-2, etter at Tveit ledet 2-0 etter to mål av tidligere Startspiller Terje Leonardsen. Start 2 kom sterkt i andre omgang og utliknet etterhvert ledelsen. Start 2 fikk også straffe 10 min før slutt, som dog ble reddet av Tveits keeper.
Tveit har et meget spennende lag på gang, men det er et lag Start 2 bør og skal slå om de skal klare opprykk til 2. divisjon!
Fyldig kamprapport:
http://www.n3sport.no/Organisation.asp?WCI=wiKlubbKassaNews&WCU=255888&CatId=986
Hvis det er noen som har flere opplysninger om kampen, målscorere for start 2, samt lagoppstillinger, hvem utmerket seg osv?, så hadde det vært fint om dere la det ut!
Ole-Bernt
26-02-2005, 16:22
Jesper Mathisen og Magnus Ask Mikkelsen scorte for Start2
røkkeløkka
26-02-2005, 16:44
Slapp av,, det er ingen fare selv om start2 sleit med en uavgj idag mot tveit.de er et lag som garrantert kommer til å rykke ned igjen til 4. start idag er ikke det som det vil bli i serien.. det vet alle. tipper at 5 av de som spilte idag blir å finne i 3-div. resten i 5.
når jesper, christer og morten ikke har dagen, så blir det sånn.
Slapp av,, det er ingen fare selv om start2 sleit med en uavgj idag mot tveit.de er et lag som garrantert kommer til å rykke ned igjen til 4. start idag er ikke det som det vil bli i serien.. det vet alle. tipper at 5 av de som spilte idag blir å finne i 3-div. resten i 5.
når jesper, christer og morten ikke har dagen, så blir det sånn.
Hvem var best i kampen idag da? Hva var den fullsteindige lagoppstillinga til Start 2?
Start 2 kommer jo til å bli ispedd spillere fra A-stallen og blir å finne i toppen av 3. div, men å si at Tveit rykker rett ned igjen i 4. div skal du være litt forsiktig med. Laget er sterkt forsterket med flere spennende spillere. Tveit har imponert i flere kamper i vinter, og jeg tror de kommer til å sparke godt ifra seg når serien starter!
Reservesamen
26-02-2005, 18:12
Var på kampen idag jeg, kjenner ikke alle spillerne, men skal prøve meg på en lagoppstilling:
Keeper er jeg usikker på, med det var han også. Håpløs i feltet ved flere anledninger. men vet altså ikke hva han heter...
Bak spilte Jan Jensen, Matias Hasund av de jeg kjente igjen.
På midten spilte Jesper, Christer Kleiven og Morten Hæstad. Av disse var det vel bare Christer som visste seg frem noe særlig, Lille-Doffen var bare delvis aktiv fremover, mens Jesper viste at han var god med ball i beina, men ikke spesielt god arbeidskapasitet. I tillegg utmerker han seg ved å kjefte på dommeren så mye at han blir sendt av banene. Skal ikke påstå at dommeren var god (for det var han ikke), men helt håpløst av Jesper spør du meg...
Fremme spilte Magnus Ask Mikkelsen, Aram Kalilhi og Espen Bøufsen. Av disse var de vel bare Espen som gjorde en brukbar figur. Aram var dyktig på hodet, og hadde fart i beina, men led nok under at laget ikke fungerte noe særlig. Nesten ingen av stussene hans ble plukket opp av medspillere.
Målene ble altså satt inn av Magnus og Jesper. I tillegg kan en jo nevne at Jesper bommet på straffe på stillingen 2-2.
Syntes Tveit stod fram som et bra lag. Leo var dominerende fra sin dype sentrale midtbaneposisjon. Første målet var glimrende spill mellom Christoffer Nyhus og Leo som startet angripet på egen banehalvdel. Andremålet var et frispark fra sikkert 35 meter som ble stusset over keeperen som av en eller annen grunn var på vei ut. Bommet iallefall totalt...
Er ganske sikker på at Tveit ikke blir en kasteball i 3.div. Når det gjelder Start 2, er det godt å vite at laget blir komplettert med a-lags spillere som Glenn, Asbjørn, Bala osv. Skal vi rykke opp, må de beste få spille også her. Når jeg nevner Bala er det fordi jeg regner med at Kai tar midtspissplassen, ihvertfall etter Bala's innsats mot Viking å bedømme.
Til reservesamen
Synes vurderingene dine mister sin troverdighet, når du plasserer bala på reservelaget, og forventer at Risholt tar den sentrale spiss plassen. Bra at du gir dine vurderinger, men det hjelper lite, hvis du sitter på finnmarksvidda med vrangforestillinger om hva som er den reelle situasjonen...[/quote]
kris ti an sand
26-02-2005, 20:41
De nye spillerne som var der å spilte kamp i dag er til vanlig fantastisk gode. Ene av grunnen er jo at de er heilt nye, og dette var vel første kamp for start2 hvis jeg ikke tar feil?
Jeg har sett alle sammen spille kamp, som du sier så var keeperen ( Per Rudi 16år) under sitt beste, han har vært borte fra trening i over ei uke og rett til kamp, pga sykdom. Han er ellers enormt god i feltet og har gode redninger og reaksjons-sterk + at han har enormt godt tilslag fra fem meter og utspark, kanskje litt rusten i kroppen etter sykdom?
Jon Ole og Glenn Stian som var i forsvaret er også sikre i bakre rekke. De kontrollerer og klarerer uten problemer og Erik Foss som kom innpå etterhvert for Jon Ole i midtforsvaret som egentlig er sentral midtbane!
Ellers av Start2 så spilte de dårlig i dag, ingen presterte bra og ingenting gikk bra. Passningspillet var på trynet osv..
Men Start2 vil komme sterkt tilbake og knuse alle i divisjonen sin og da rykke opp til 2divisjon der de hører hjemme. :D
Reservesamen
26-02-2005, 22:58
Er fullstendig klar over at det er lite sannsynnlig at Bala spiller for Start 2, men jeg var jævlig skuffa over Bala mot Viking. Jeg vet imidlertid hva han står for, og håper han innfrir...
Kai derimot har ikke helt fått sjangsen i Start enda, og jeg håper han får mange muligheter, for jeg ser potensialet i han. Kjenner ikke til hvordan han gjør det på trening, men det aner meg at han er litt slapp. Noen som kan avkrefte dette?
Deler din oppfatning av Bala. Han har skuffet meg i de tre siste treningskampene, mot Sandefjord, Aalesund og nå Viking, dessverre. Han er veldig sterk og flink til å ta ned ballen og holde på den, utrolig noen ganger hvordan han klarer å ta ned pasningene i pressede situasjoner. MEN så begynner han å rote.... Han tar med seg ballen og vender kanskje av ett par spillere, men så velger han å fortsette istedet for å sende en pasning eller avslutte selv. Håper Nordlie forteller Bala at han må bli flinkere til å avlevere ballen, enten i form av pasning eller avslutning, for han går seg for mye fast. Det er heller ikke positivt at han har sluttet å score mål.
Når det er sagt så blir ikke Bala å finne på noe Start 2 lag. Jeg er overbevist om at han finner formen og putter mange mål i årets sesong, for i form er han meget god. Men Kai har vært frisk de gangene han har kommet innpå, men foreløpig tror jeg han blir litt for "lett" for eliteseriespill. Uansett spennende hvordan angrepet vil bli seende ut i år. Overbevist om at det blir mange forskjellige angrepsrekker i løpet av sesongen, for i år må også angriperne være i form for å spille, ikke bare spille fordi det ikke finnes alternativer!
mr.tessemsen
27-02-2005, 19:39
Av det jeg har hørt,kris ti an sand, er ikke disse (start3)spillerne FANTASTISK gode, det er jo en grunn til at de er på 3 laget og ikke på 2 laget. Men når folk slutter på andrelaget, betyr jo det at disse tar deres plass. Mener at matta jr, hæstad og kleiven ikke kan avgjøre en kamp helt alene, de trenger jo gode medspillere som kan gjøre dem gode! Totalt er det nå 4 spillere som har sluttet i start2 (christoffer nyhus, rune løvland, sindre trondsen og morten frustøl)..Hva er det som skjer? :?
mvh tess
Jeg vet ikke grunnen, men kanskje treningsmengder ikke står i stil med ambisjonsnivået?
Kanskje de føler de kan gå til en annen 3. div klubb og samtidig bare trene halvparten av hva man gjør i Start 2?
Dette blir bare spekulasjoner, men jeg skjønner ikke helt hvorfor de nevnte forsvinner, for etter det jeg vet har alle vært rimelig faste i treningskampene til nå i vinter.
Nyhus gikk til Tveit(skal på prøveopphold til Strømsgodset)... Men hvor har de tre andre du nevner havnet?
røkkeløkka
27-02-2005, 22:18
Jeg tror at avskallinga ikke er over..
Tipper at ryktene om at kleiven går tilbake til vigør er sanne..
han har sikkert samme klausul i kontrakten at innen 6mnd kan han gå tilbake til moderklubb som magnus hadde.. tipper at disse unguttene snakker sammen på skolen. når de ser at ikke jesper eller morten slipper til, hvorfor skal da krister og espen gjøre det.. nei , så lenge tom er sjef, så kan vi bare glemme at de får slippe til.. han er kjent i hele fotball norge for å drite i de unge. jeg har pratet med mange fra andre toppklubber der hvor tom har hatt hovedansvaret, og resultatet har vært helt innlysende. han tenker kun på de som er best til enhver tid. selv i treningskampene.. så i start må du være meget ekstrem om du skal få komme innpå..som ung..
Dessverre kan ikke alle på Jr og 2.laget ta steget opp på førstelaget,
det vil alltid være et frafall av spillere.
Dette tror jeg Tom, Soler, Wiggen og Tronstad har full kontroll på.
Virker som det er endel her som tror at om man er ung og spiller på Start 2, så er det automatikk i at man skal få sjansen på A-laget. Det er ikke slik det fungerer. Det er et syltynt nåløye å komme gjennom, og det er ytterst få som klarer det. Sånn er det i alle klubber.
Er det så vanvittig mange unggutter som får sjansen i de andre tippeligaklubbene, sett bort ifra Lyn? Nei, jeg vil nesten si Start er en av de klubbene som gir flest unggutter sjansen og satser mest på talentutviklinga.
Røkkeløkka: Det er lite pålitelig å slenge ut at du har snakket med folk i andre toppklubber som Nordlie har trent og der sier de akkurat det samme. Det er svada og blank løgn du bare slenger ut i luften.
Synes folk bør se fotballen i øyan, og se hvordan det virkelig foregår. Enkelte unge talenter med det lille ekstra kommer gjennom det trange nåløyet, og får sjansen på toppnivå. Skal Start bli en toppklubb, og i første omgang etablere seg i eliteserien, er det slik det må være. Start driver ikke på breddenivå. Se realitetene!
En ting, til hvilke klubber har Frustøl og Løvland gått til?
Rolling stones
03-03-2005, 12:59
Jeg tror at avskallinga ikke er over..
Tipper at ryktene om at kleiven går tilbake til vigør er sanne..
han har sikkert samme klausul i kontrakten at innen 6mnd kan han gå tilbake til moderklubb som magnus hadde.. tipper at disse unguttene snakker sammen på skolen. når de ser at ikke jesper eller morten slipper til, hvorfor skal da krister og espen gjøre det.. nei , så lenge tom er sjef, så kan vi bare glemme at de får slippe til.. han er kjent i hele fotball norge for å drite i de unge. jeg har pratet med mange fra andre toppklubber der hvor tom har hatt hovedansvaret, og resultatet har vært helt innlysende. han tenker kun på de som er best til enhver tid. selv i treningskampene.. så i start må du være meget ekstrem om du skal få komme innpå..som ung..
Dette er årsaken til at jeg mener Røkkeløkka må se på en ny tilvekst til første 11en som
frustrerende :roll: 8)
Noe som bekreftes ved at Røkkeløkka har vært rimelig hissig på å poste innlegg når de unge ikke har fått tilstrekkelig med spilletid etter hans ønsker... men når vi nå kanskje kan lande historiens hotteste signering så hører vi ikke et pip i fra den kanten :wink: :roll:
askepott
03-03-2005, 15:40
Morten Frustøl prøver seg på MK trening med a-laget, mens Rune Løvland fortsatt er i start! Hvor har noen fått det fra? :?
Totalt er det nå 4 spillere som har sluttet i start2 (christoffer nyhus, rune løvland, sindre trondsen og morten frustøl)..Hva er det som skjer? :?
mvh tess
Jeg vet ikke jeg, men stolte på mr.tessemsen! Han har i alle fall trent med Vigør i det siste!
Christoffer Nyhus kan ikke sammenliknes med verken Jesper mathisen, Jesse ohene eller Espen børufsen på topp på start 2, han har ingenting på start 2 å gjøre, så jeg synes det er topp at han tar turen til tveit. Ikke har han fysikk, noen spesiell teknikk, fart eller målteft, så alle start 2 kamper ifjor, og var fornøyd med å se at han ikke lenger er i veien for yngre og langt bedre spillere (bedre å ha 15 år gamle aram som reserve).
Frustøl er en flink back i forhold til sin høyde, men ikke utviklet seg bra nok i forhold til alder, og ønsker han lykke til videre. Yngre og bedre alternativer finnes.
Beklager, men dette er og blir survival of the fittest. Blir spillerne 19 og 20 år er de for gamle, langt yngre og bedre spillere danker dem ut!
Mvh petrus
Mye riktig i det du skriver her petrus. Det er survival of the fittest, og de fleste må gi tapt, mens noen ytterst få klarer å komme gjennom nåløyet. Veldig mange talenter stagnerer i alderen 18-19 år, og blir derfor ikke med videre.
Nyhus har ikke fysikk, men gutten er rask, teknisk og meget målfarlig. Han har veldig gode avslutteregenskaper, så her er jeg sterkt uenig med deg. Hvis han ikke ender i Godset, kommer han til å bøtte inn mål for Tveit i år, har allerede vist i et par treningskamper at han fortsatt kan (f eks. 3 mål mot Birkenes)! Så vi vil nok se han sprudle for Tveit i år, er mitt tips!
Om Nyhus er rett spiller for Start er en annen sak, for han trives ikke i 4-3-3. Han er klart best i 4-4-2 med en stor kraftig tilrettelegger som makker. Da kommer hans avslutteregenskaper frem! Blir spennende å følge han i Tveit i år, kanskje vil han være aktuell for Start igjen en gang i fremtiden?
Giovanni
05-03-2005, 16:42
Begynner og bli særdeles lei av alt prat om at ung gutta ikke får nok sjanser... de kampene jeg har sett hvor Jesper spiller, så har han ikke imponert meg noe nevneverdig... er faktisk mer spent på Hæstad Jr. og Magnus Ask.... tror de kan gjøre det enda bedre...
Når spiller slutter etter som følge av at de syns selv at de er langt bak i køen, så vitner det om dårlig innstilling, og lite tro på seg selv.
Er en ikke villig til å blø for å komme gjennom nåløyet så har de vel ikke så mye i klubben og gjøre... en kan ikke forvente og spasere inn i tippeligaen.
Rolling stones
05-03-2005, 17:55
Begynner og bli særdeles lei av alt prat om at ung gutta ikke får nok sjanser... de kampene jeg har sett hvor Jesper spiller, så har han ikke imponert meg noe nevneverdig... er faktisk mer spent på Hæstad Jr. og Magnus Ask.... tror de kan gjøre det enda bedre...
Når spiller slutter etter som følge av at de syns selv at de er langt bak i køen, så vitner det om dårlig innstilling, og lite tro på seg selv.
Er en ikke villig til å blø for å komme gjennom nåløyet så har de vel ikke så mye i klubben og gjøre... en kan ikke forvente og spasere inn i tippeligaen.
Veldig enig med deg her Giovanni, akkurat hva jeg også har forsøkt å formidle siste tida...
Er nesten provoserende og i beste fall patetisk å lese enkelte innlegg vedr våre unge talenter i klubben! Hvis enkelte ikke ser verdien i å la ungguttene trene med profiler som Borgersen, Nyarko, Hæstad osv. kontra å trene med middelmådigheter på MK er for meg helt uforståelig.
De har videre muligheten til nå å bidra på et vinnerlag som sannsynligvis start2 vil bli i år og få være med på å rykke opp til 2 divisjon, samt at noen høyst sannsynlig vil få noen innhopp i i ELITEN!
A-stallen har så mange spillere at det ikke vil være aktuelt for ytterst få å trene med dem hvis det ikke blir skader. Når det gjelder utviklingen så er det en kombinasjon av trening som gjøres hver dag og kamper. For mange av de unge på start 2 mener i alle fall jeg at det ville være bedre å gå til MK, her vil de spille fast på MK 2 mot noen innhopp på start 2... Det er veldig viktig å få spille kamper, det er jo kampene vi trener til, og tillitt er det som skaper fotballspillere, ikke det å trene med Borgersen en gang i måneden.. Går talentene til MK, vil de få trene en del med deres A-lag, som holder greit førstedivisjonsnivå, hakke bedre enn start 2 (ser bort i fra den treningskampen)... Det jeg vil fram til er at å spille kamper som er viktigst for en fotballspiller, det er der han får vist seg fram til at han duger.. Da er det ett fett om det er i MK eller enn annen klubb.. I start får dem ikke spilletid... Morten Frustøl gikk nettopp til MK, og trener med A-laget nå ihåp om å få få A-lagsplass... Han kommer til å bli en hit for MK 2 i tredjedivisjon...
Hørte rykter om at det er kamp mot Frigg, Oslos stolthet av et andredivisjonslag (er meget gode forresten) i Sørlandshallen i dag... Stemmer dette og i tilfelle når?
Etter det jeg vet spiller Start 2 mot Frigg på Flekkerøya kl. 19.00 i dag!
Takk! Bra at jeg ikke hadde møtt opp i Sørlandshallen... Tror jeg skal ut.. Driter langt i idol i alle fall!!
Takk! Bra at jeg ikke hadde møtt opp i Sørlandshallen... Tror jeg skal ut.. Driter langt i idol i alle fall!!
Opplysningene mine stemmer ut ifra Starts plan, men det kan selvfølgelig ha kommet endringer. Jeg vil nok tro at det stemmer at det er kamp på Flekkerøya, men ikke kom til meg om det blir bomtur :roll:
Veldig bra hvis du kan komme med referat fra kampen da, har ikke anledning til å stille selv...
askepott
09-04-2005, 15:00
Start2 tapte 8-1 mot frigg!
Hva i helvete skjer? :shock:
Det klaffet dessverre ikke, så jeg var ikke på kampen allikevel. 8-1 er dårlig ja, men en skal huske på at Frigg er et meget habilt 2. divisjonslag som kom på 5-6 plass i fjor.. Men uansett, altfor dårlig av start 2 dette.. Morten Hæstad er med G-19, Jesse, Henrik og Jesper er skadet... Og hvis start ikke hadde en fra A-laget ble det nok i tøffeste laget!
8-1 var det stygt resultat, dessverre.
Men spent på hvilket lag Start 2 stilte med, siden så mange av de faste var ute... Noen som har lagoppstilling?
Tøft å møte Frigg, vi skal huske Starts A-lag slet mot dem i en treningskamp i fjor sommer på Dønnestad(vant vel knapt 2-1 eller noe). Kanskje en fordel at ungguttene får seg èn trøkk ett par uker før seriestarten i 3.div? Men 8-1 var i drøyeste laget...
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.