PDA

Se full versjon : Stabæk - Start (kamptråd)

frankieboy
01-08-2007, 21:20
Neste helg møter vi en av årets store overraskelser - Stabæk på Nadderud. Vålerenga viste at det ikke er umulig for bunnlag å spille jevnt med dem.

I kjent stil har jeg kikket på kort-situasjonen, og kommet fram til at følgende spillere går glipp av denne kampen hvis de får gult kort nå i helga. Start spiller hjemme mot Tromsø, mens Stabæk møter Rosenborg borte.

Hos Start er følgende spillere i faresonen:
*Morten Hæstad
*Jon Midttun Lie
*Ygor

og hos Stabæk må følgende spillere unngå kort:
*Tom Stenvoll
*Alanzinho
*Veigar Pall Gunnarsson
*Bjørnar Holmvik
*Christian Keller
*Pontus Segerstrøm

Er et par av disse spillerne jeg gjerne skulle sett stod over mot Start...

Vel, vi får følge med i helga!!

Simen
01-08-2007, 22:09
Et Stabæk uten Alanzinho og Veigar PG hadde vel ikke gjort noe.. En kamp hvor jeg er veldig sikker på en U. Stabæk kommer til å dale på tabellen fremover, vi skal sørge for det.

frankieboy
04-08-2007, 19:26
Og der fikk Veigar gult kort, og må stå over mot Start... :-D

Lars Petter Stendal
04-08-2007, 19:28
det hjalp.. må bare den forbaska svensken på topp bli utvist så tar vi stabæk neste mandag...

Gerrard
04-08-2007, 20:14
Ett gult til nå så er han ute han også:)

Rolf Gjerdsjø
05-08-2007, 20:17
Stabæk vakler litt etter etpar dårlige kamper (VIF og RBK) og Start viser stigende form. En U er ikke helt usannsynlig og med en solid dose flaks kan vi vinne.
Det som trengs da er at Stabæk forventer en lett kamp og at ballen for en gangs skyld kan gå stang-inn denne sesongen. Men mest sannsynlig en U er mitt tips.

Messi
05-08-2007, 20:32
Stabæk vakler litt etter etpar dårlige kamper (VIF og RBK) og Start viser stigende form. En U er ikke helt usannsynlig og med en solid dose flaks kan vi vinne.
Det som trengs da er at Stabæk forventer en lett kamp og at ballen for en gangs skyld kan gå stang-inn denne sesongen. Men mest sannsynlig en U er mitt tips.Den legen di skulle jeg gjerne ha møtt:-) er du en av de som er skuffet hver lørdag fordi du ikke har fått 7'eren i Lotto?

Rolf Gjerdsjø
05-08-2007, 22:14
Den legen di skulle jeg gjerne ha møtt:-) er du en av de som er skuffet hver lørdag fordi du ikke har fått 7'eren i Lotto?

Nja, jeg vet ikke helt hvem som burde møtt hvilken lege her... Skal vi klare noe som helst, må man være optimister. Og helt ærlig Messi, større mirakler enn at Start tar ett poeng mot et Stabæk har faktisk skjedd!

(Ellers jeg jeg meget klar over hva sannsynligheten for å få 7 rette i Lotto er, og derfor spiller jeg sjeldent. Ergo, heller ikke skuffet ;))

Dazem
05-08-2007, 23:38
husker noen av dere kampen mot godset? Da start scorte på overtid? I en kvalik kamp. I de siste 10 min så hadde alle mistet troen på at start skulle holde seg oppe. Men hva skjedde?? Mirakelet skjedde!! Hærligste målet i hele mitt liv.. aldri vært så glad!

Så mitt poeng er at mirakeler kan skje! Hvem vet hva som skjer. Man må være optimister. Laget har allrede begynt å få mer og mer følingen på hverandre og spiller mer og mer som ett lag. Borre var god mot Tromsø! Årst gjorde bra jobb. Strømstad viste seg frem igjen etter endel kamper i skyggen! Her ligger alt til rette til å være optimistiske! Det er iallefall jeg! Men regner ikke med noe annet enn tap for å være realistisk! Men HÅPET er der!!

Stig Remnes
06-08-2007, 00:37
Ole Martin Årst må stå over Stabæk kampen etter å ha fått sitt 5 gule kort for sesongen.

Tb4Ever

Mr.Nor
06-08-2007, 00:46
Slutt å tull da.. Han har jo 4... :)

http://fotball.vg.no/bors/spiller.php?spiller_id=2978&sesong_id=383&klubb_id=52

Millonarios
06-08-2007, 08:20
Slik vi har spilt i det siste, og med SIB i godstolen, ser jeg det som svært lite sannsynlig at vi får gevinst borte mot Stabæk. I så fall må alt klaffe - både taktisk og for enkeltspillere. Stabæk er et lag jeg har sansen for: spiller unorsk, underholdene, litt småteknisk fotball og har typer som kan avgjøre en kamp alene. Derfor blir det ekstra viktig at det defensive fungerer. Å feile i offsidefella mot Gunnarsson og en viss svenske av navn Daniel Nannskog ville betyd en mild form for selvmord. Heldigvis står Gunnarsson over mot oss etter det jeg har skjønt.

Rosenborg opptrådte perfekt mot Bærumslaget. Knut Tørum hadde studert gjestene og visste at Stabæk ville prøve å styre kampen med ballbesittelse og pasningsspill gjennom midtbanen. Vertene la upopulære Vidar Riseth inn som et anker rett foran forsvarfireren for å plage livet av playmakeren Gunnarsson, mens Stabæk aldri klarte å variere spillet med pasninger ut til vingene for å få innlegg. Med 4-3-3 (mot 4-4-2) som hovedformasjon og hvor Tettey, Riseth og til dels Sapara med sin fotballkløkt og geniale posisjonering, klarte trønderne gang på gang å bryte spillet til Stabæk. Dette er noe vi kan lære av.

Det er et enormt tap for Stabæk at Veigar Páll Gunnarsson har karantene. Han opptrer over hele ballbanen da han beveger seg nedover for å hente ball. Det er han som er hele drivkraften i spillet. Rosenborg oppdaget tidlig dette. Med å observere hva islendingen gjør med ballen, og ikke minst hans aggresjon og irritasjon når han ikke får noe til, klarte RBK til en viss grad å stoppe han. Man skal dog ikke glemme at forsvarsfireren lå ved 8 av 10 ganger perfekt - og ballen kom sjelden gjennom til en målkåt og aggressiv svenske. Mot oss vil etter all sannsynlighet Markegård spille ved siden av Nannskog. Evt. snakkes det også om Tchoyi på topp som et bindeledd mellom midtbanen og angrepet.

Hvem som vil levere baller til Nannskog mot Start er vanskelig å si. Tchoyi har en fin fot, men er vel mest kjent for sitt enorme steg, gode basisferdigheter, fine dribleferdigheter og hans evne til å skjerme ball. Mot RBK viste han dog en del svakheter. Den andre midtbanemannen, Henning Hauger, er en som bør på sjansen på landslaget snart. Om ikke nå, så er han absolutt en mann for fremtiden for Hareide sine stolte gutter. Et klokt fotballhode. Selv om han vil bedømmes som en mer defensiv midtbanespiller på Stabæk, har han også kvaliteter offensivt, ikke en typisk ryddegutt. God skuddfot og en ganske så bra teknikk i norsk sammenheng. Hvis Tchoyi går opp som spiss går assist-kongen fra 06, Tommy Stenersen, inn på den sentrale midtbanen. Har en imponerende og følsom fot. Skal ikke se bort fra at det er Tommy som blir Nannskog's redningsmann.

Alanzinho må vi nok derimot bare la gå og håpe på at han ikke har dagen. Rutinerte Steinar Pedersen klarer aldri i verden å stoppe han – tro meg! Min desidert største yndlingsspiller på et lag utenom mitt kjære IK Start. Jeg hadde betalt millioner for å få han hit allerede før han fikk sin gjennombruddssesong i 2007. Hvilken enorm spiller, óg en perfekt type av mitt store fotballhjerte. Å se en så lettbeint, teknisk spiller i en steinalderliga som Tippeligaen tross alt er trodde jeg aldri noensinne jeg skulle fått se etter at Erik ”Myggen” Mykland for et tiår tilbake siden la de svarte skoene på hylla og forlot Kristiansand for godt.

I den kreativitetiskiske og tekniske anlagte delen av gamet når vi aldri Stabæk til kneene. Strengt tatt er det bare Brann som gjør det av fotballag i dette landet. Her blir det å opptre godt defensivt, spille en gjennombruddshissig fotball, hive innpå Lars M. Engedal for å plage et par av spillerne til Stabæk og håpe på litt flaks. Hadde vært fristende og kjøpt tilbake David Nielsen å sette han inn i en Riseth-rolle bare for å kødde det ekstra til.

Stig Remnes
06-08-2007, 08:39
Slutt å tull da.. Han har jo 4... :)

http://fotball.vg.no/bors/spiller.php?spiller_id=2978&sesong_id=383&klubb_id=52

Dette er feil. Han hadde tre før jan kom til Start, derfor stod han over første kamp mot Aalesund. Så fikk han gult mot Haugesund, og gult igår. Da må han stå over neste kamp. Og han må også stå over en kamp for hvert gule han får utover.

Tb4Ever

Magne Hadland
06-08-2007, 09:18
Gult kort mot Haugesund var jo i en annen "turnering". Trodde man bare dro med seg cup-kort hvis det var utvisninger og man røk ut av turneringen.

Stig Remnes
06-08-2007, 09:28
Så vidt jeg kjenner NFF's regler, tar man med gule kort fra cupen dersom man ryker ut.

Tb4Ever

REBell
06-08-2007, 09:30
Man tar kun med seg karantener fra cup til serie.

mr.leipsland
06-08-2007, 09:38
Alanzinho må vi nok derimot bare la gå og håpe på at han ikke har dagen. Rutinerte Steinar Pedersen klarer aldri i verden å stoppe han – tro meg!

Ligger Strømstad godt plassert stopper han Alanzinho greit.

Stig Remnes
06-08-2007, 09:58

Men vi må jo bare vente til Brann kampen før han må stå over da. Han har jo et snitt på 1 kort per kamp. Etter 5 gule må han stå over for hvert gule han får.

Tb4Ever

Millonarios
06-08-2007, 10:37
Ligger Strømstad godt plassert stopper han Alanzinho greit.

http://www.youtube.com/watch?v=Qqt3kAXgFtc&mode=related&search=

Brand
06-08-2007, 10:41

Ja,når Start rauk ut mot FKH drar Startspillerne som fikk gult med seg det
inn i serien.

Det betyr vel at Årst har 5 og må sone?

Brand
06-08-2007, 10:43
Men vi må jo bare vente til Brann kampen før han må stå over da. Han har jo et snitt på 1 kort per kamp. Etter 5 gule må han stå over for hvert gule han får.

Tb4Ever

hmmm...er det ikkje etter 5-7-9 da?

mr.leipsland
06-08-2007, 10:44
Han klarte å drible av Strømstad to ganger. Greit nok det for Strømstads del.

Millonarios
06-08-2007, 10:49
Han klarte å drible av Strømstad to ganger. Greit nok det for Strømstads del.

Hehe, tror nok uansett ikke det vil bli Fredrik sin jobb å stoppe Alan. Ryktes om at han vil legge seg i Veigar-posisjon bak Nannskog i en fri rolle. Jeg tror uansett ikke JJ velger det da Stenersen etter mine bedømninger da vil bli tvunget over på venstrekant. Dog med god posisjonering og kløkt kan Strømstad selvsagt få tak på han. Herlig spiller uansett. Har blitt mye bedre, både rent fysisk og taktiskt enn videoen fra 2006. Regner med å se han i Portugal innen to år. :-)

monsivar
06-08-2007, 14:30
Nå har Start ei uke på seg til kampen. Håper de bruker den godt, slik at vi er klare til å slå stabæk på mandag.
De må ta med seg det positive (det var en bra kamp, med mye start sjangser) inn mot denne kampen.

Det er ekstra mye negativt rundt klubben vår nå, men det de trenger mest av alt er vår støtte!

Pål Thorsen
06-08-2007, 14:47
Du har nok feil der vil jeg tro!
Som Rolv sier kun karantene dras med!

Martha
06-08-2007, 14:51
Start kan fint slå Stabæk om de fortsetter der de glapp i Start- Tromsø kampen! D er fullt mulig, men de treneger støtten vår!... For noen år siden så var det MANGE sørlendinger som samlet seg og filmet litt av "supporterlivet" i kristiansand når laget de elsker var langt nede og hadde en vanskelig kamp mot rosenborg på lerkendal... Denne filmen ble sendt med Mobil til start-trener eller støtteapr.. Og spillerne så sansynligvis denne før kamp.. Jeg mener å huske om jeg ikke tar helt feil at start spillte uavgjort eller tapte på overtid denne kampen, og etter kampen ble (var d tigerberget da?:S) Ihvertfall supporterne som var igjen i Kr. sand takket mya av spillerne! Det gav dem et løft! Dette er noe vi kan gjøre, vi som ikke har tid eller ikke kan reise av forskjellige årsaker!jeg tror gutta leverer en bedre kamp med sånn støtte!...

En ting til, Ole M skårer igjen, og d samme gjør Espen B. !!

Skrevet av EK... (ikke Martha:P)

Brand
06-08-2007, 14:59
Du har nok feil der vil jeg tro!
Som Rolv sier kun karantene dras med!

Eg er veldig glad for å ta feil her. :)

Stig Remnes
06-08-2007, 15:03
hmmm...er det ikkje etter 5-7-9 da?

Nei det er 5,6,7,8 osv. Og har sjekket med andre dommere, kort fra cupen tas med inn i serien dersom man ryker ut. Så Årst må stå over Stabæk kampen.

Tb4Ever

REBell
06-08-2007, 15:44
Nei det er 5,6,7,8 osv. Og har sjekket med andre dommere, kort fra cupen tas med inn i serien dersom man ryker ut. Så Årst må stå over Stabæk kampen.

Tb4Ever

§ 2-1 Advarsler i seriespill

(1) Med de presiseringer som følger av § 2-2 har en spiller etter tre advarsler for samme lag i samme sesong, karantene fra neste seriekamp for samme lag med mindre den myndighet divisjonen eller aldersklassen sorterer under skriftlig har gitt beskjed om noe annet.

(2) Deretter har spilleren karantene fra en kamp hver gang han har fått to nye advarsler for samme lag med mindre den myndighet divisjonen eller aldersklassen sorterer under, har gitt skriftlig beskjed om noe annet.

(3) Soning skal alltid finne sted i førstkommende seriekamp.

3-5-7-9-11-13-15 (tviler på man rekker flere..)

REBell
06-08-2007, 15:46
§ 2-3 Advarsler i NM-kamper

(1) Etter to advarsler i de ordinære NM-runder i samme mesterskap, har spilleren karantene fra neste NM-kamp i samme mesterskap, med mindre den myndighet neste kamp sorterer under skriftlig har gitt beskjed om noe annet.

(2) Deretter har spilleren karantene fra en kamp etter hver advarsel, med mindre den myndighet neste kamp sorterer under skriftlig har gitt beskjed om noe annet.

(3) For spiller som har byttet klubb, teller advarsler pådratt for tidligere klubb som om de var pådratt for den nye klubben.

§ 2-4 Særskilte regler om kvalifiserings- og sluttspillkamper

§ 3-3 Utvisning i NM-kamper

(1) Spiller som blir utvist i NM-kamp har karantene fra å spille neste NM-kamp i samme aldersklasse med mindre den myndighet neste kamp sorterer under skriftlig har gitt beskjed om noe annet. Dersom det ilegges karantene for flere kamper, trer karantenen for de resterende kamper først i kraft når forholdet har kommet til klubbens kunnskap eller skriftlig underretning har kommet frem til klubben på en slik måte at den ikke har rimelig grunn for ikke å ha gjort seg kjent med underretningen.

(2) Hvis det besluttes å ilegge karantene for mer enn én kamp, skal én kamp sones i første NM-kamp og øvrig soning skje i andre obligatoriske kamper for klubbens førstelag etter utvisningen. § 3-2(3) gjelder tilsvarende for den del av karantenen som ikke skal sones i NM-kamp.

(3) Hvis soning i pågående NM ikke er mulig, skal soningen skje i første obligatoriske kamp(er) for klubbens førstelag etter utvisningen.

__________________________________________________ ______________

Man drar ikke med seg gule kort fra cup til serie.

balas
06-08-2007, 17:19
Det stemmer. Det er greit å lese årets regler før man uttaler seg bastant. Særlig skulle jeg tro det var grei skuring for en som hevder å være dommer...;-)

Man drar vel sånn sett heller ikke med seg karantene for gule kort i cupen med seg inn i serien, bare for utvisning.

frankieboy
06-08-2007, 18:25

Tb4Ever

Tydelig at det er mange inkompetente dommere rundt forbi, siden alle disse tar feil både når det gjelder kort fra cup til serie, og også når det gjelder karantene etter x antall kort!!!

Eller hva Tb4Ever?? :-)

Stig Remnes
06-08-2007, 18:52
Er faktisk du som er ganske inkompetent på hva som er en dommers oppgave. En dommer har faktisk ikke noe med hva slags karantener spillere får osv. Det blir bestemt av krets/forbund.

Jeg tok feil, er nye regler fra i år dette. Men er vel slik at å ta feil ikke er lov, eller hva Frankieboy ?

Tb4Ever

DayWalker
06-08-2007, 21:08
Start kan fint slå Stabæk om de fortsetter der de glapp i Start- Tromsø kampen!

Totalt feil! Fortsetter Start der de glapp forrige kamp blir det et helvete på Nadderud!

Fortsetter Start derimot før det glapp snakker vi andre boller ;)

Messi
06-08-2007, 21:35
Er faktisk du som er ganske inkompetent på hva som er en dommers oppgave. En dommer har faktisk ikke noe med hva slags karantener spillere får osv. Det blir bestemt av krets/forbund.

Jeg tok feil, er nye regler fra i år dette. Men er vel slik at å ta feil ikke er lov, eller hva Frankieboy ?

Tb4Ever
Det er lov å ta feil. Det gjør vi vel alle her inne fra tid til annen.

frankieboy
06-08-2007, 23:01

Tb4Ever

Selvfølgelig er det lov å ta feil... Kan ikke regne med at alle er feilfrie - som meg... :-)
Det virket bare som du var så sikker, siden du nevnte at flere dommere også var enig med deg!!!
Men, du la deg jo flat og innrømmet feilen - så da er alt bra... :-)

YgorNo1
06-08-2007, 23:26
Skulle sett Bruno sette Alan.. på plass, hadde frydet meg.

Brand
08-08-2007, 12:56
Skulle sett Bruno sette Alan.. på plass, hadde frydet meg.

Ygor vrakes muligens.

http://fotball.fvn.no/eliteserien/article87266.ece

Mr.Nor
08-08-2007, 12:59
Ygor vrakes muligens.

Merkelige greier, synes han nå må få lov å spille sentralt på midten, få inn litt hodestyrke på midten, synes ikke Joey var allverdens mot TIL.

Annan_er_best
08-08-2007, 13:06
Ygor vrakes muligens.

Ygor har ikke spilt seg ut, er han på vei bort? Bytte Ygor mot en spiss?

ALI-Ikke Kristen
08-08-2007, 13:17
Årskane kan være skade / slitasje, eller litt for mange personlig feil i avgjørende situasjoner. Trenger ikke å være på vei vekk.

Ø.K.P
08-08-2007, 13:23

Tviler sterkt. Om Ygor forsvinner så er det ikke bare spiss som trengs. Null backup i midtforsvaret.

Ideelt sett så kunne jeg gjerne sett at vi fikk inn en midtstopper og kvittet oss med en sentral midtbanespiller (ikke Ygor).

Notch Johnson
08-08-2007, 13:25

Tb4Ever

Du gav en annen gult kort på mitt lag i vårsesongen men det var jeg som ble rapportert inn med gult kort til fotballforbundet så litt skyld har dere i karantener også......... ;-) hehe

benwright
08-08-2007, 13:26
Ygor skyves vel opp til midtbanen, om han blir danka ut av forsvaret av Lars Martin?

StevieY
08-08-2007, 13:30
Ygor skyves vel opp til midtbanen, om han blir danka ut av forsvaret av Lars Martin?

Det burde han selvsagt, og det burde vært gjort for lenge siden, men det ser ikke slik ut...

Neon
08-08-2007, 13:30
Ygor, var både ute og inne ifra "førsteaget" under dagens morgentrening. Jeg tror, han kommer til å fortsette som stopper. Årst, var jo til og med nede å spillte stopper for RESERVELAGET en peiode, så det rett og slett ingen sak å snakke om! Han er sikkert tilbake på første laget på treningen i ettermiddag. (Dønnestad 16:00)

Stig Remnes
08-08-2007, 15:24
Du gav en annen gult kort på mitt lag i vårsesongen men det var jeg som ble rapportert inn med gult kort til fotballforbundet så litt skyld har dere i karantener også......... ;-) hehe

Husker faktisk den der.
Da får du ta en samtale med laglederen din, for han gav meg navnet ditt, på spillere som hadde fått gult. Mulig han gav feil navn, men det er hans feil, ikke min.

Tb4Ever

Roy Eriksen
08-08-2007, 15:30
Hva skjer dersom noen spiller fra Stabæk røde kortet og slått ut fra Cup? Står noen over Stabæk-Start?
Idag skal Stabæk spille mot Tromsø.

Neon
08-08-2007, 15:31
Hva skjer dersom noen spiller fra Stabæk røde kortet og slått ut fra Cup? Står noen over Stabæk-Start?
Idag skal Stabæk spille mot Tromsø.

Karantener overføres til serien, om man blir sått ut ja!

Roy Eriksen
08-08-2007, 15:33
Okei. Så skal jeg se på kampen kl 18 (Stabæk - Tromsø). Håper at Stabæk taper med to røde kortet. hehehe

Neon
08-08-2007, 15:38
Okei. Så skal jeg se på kampen kl 18 (Stabæk - Tromsø). Håper at Stabæk taper med to røde kortet. hehehe

Håper på karantene både Alanzinho, Nannskog og Tchoyi

stibere
08-08-2007, 15:38
vises den på tv eller er det bare på t2 sumo?

Roy Eriksen
08-08-2007, 15:42
Jeg har 1 års abb. hos Tv2-nett.

Neon
08-08-2007, 15:49
vises den på tv eller er det bare på t2 sumo?

Kun Sumo tror jeg... Har selv abb, både på tv og sumo, men kan desverre ikke få sett kamen i kveld, grunnet jobb!

Et tips til alle som har fri i kveld:

Møt opp på Dønnestad om 10 min! Å kom tett på spillerene, å se hvordan det jobbes! Trenes der, til ca 18:00

bosve
08-08-2007, 20:34
3-0 til Stabæk over Tromsø ja. 3 mål bedre enn det vi klarte mot dem på søndag det. Synes Tromsø virket tammere enn på søndag, men det har vel dessverre med motstanden å gjøre også vil jeg tro :(

kaptein
08-08-2007, 21:46
Stabæk valser over Tromsø. Noe annet en det vi kan si vi gjorde. Nå er ikke fotball mattematikk men det blir knallhardt mot Stabæk.

Vi ligger 4 poeng etter vårsesongen når vi tar med de kampene som er spilt. Slår vi Stabæk er vi 2 poeng etter vårsesongen.

YgorNo1
09-08-2007, 12:49
Antatt lag;

...........................Høie

.......Pedersen Håland Engedal Paulsen

..........Strømstad Joey Doffen

.......Borre Årst Bruno

Jeg synest Lie klarte seg bra offensivt, men vrakes!!!Etter dagens økt å beregne.
Egentlig så er Bruno sikkrere offensivt en Lie så ingen dum idè.Siden Lie har liten drilling i det offensive pga Vback plass i det siste.

Neon
09-08-2007, 13:16
Antatt lag;

...........................Høie

.......Pedersen Håland Engedal Paulsen

..........Strømstad Joey Doffen

.......Borre Årst Bruno

Jeg synest Lie klarte seg bra offensivt, men vrakes!!!Etter dagens økt å beregne.
Egentlig så er Bruno sikkrere offensivt en Lie så ingen dum idè.Siden Lie har liten drilling i det offensive pga Vback plass i det siste.

Lie, er strekkskadet, å kan dermed ikke trene!

Joey og Engedal ble i dag byttet med Annan og Ygor halveis i formasjonsøkten.
Hva dette betyr, vet ikke jeg, men virker ikke helt som han/de har bestemt seg!?

Virket som spillerene er i et meget godt humør, å det er flere som sprudlet på treningen i dag...

SIB, syntes spillerene virker litt trøtte, så dermed blir ettermiddagens treningen erstattet med en lett joggetur,

Treningen i morgen tidlig, begynner en time tidligere en vanlig, grunnet varmen. De begynner altså da 09:30.

Seven
09-08-2007, 13:40
Sabla kjedelig å forandre på noe som endelig så ut til å funke. Er det 100% sikkert at Jon Midttun Lie ikke starter eller er det snev av håp om at han kan riste dette av seg frem til mandagen?

Etter det han presterte i forrige kamp mener jeg Midttun Lie er et klart førstevalg på den plassen. Bruno føler jeg meg slettes ikke trygg på.

Neon
09-08-2007, 14:05
Sabla kjedelig å forandre på noe som endelig så ut til å funke. Er det 100% sikkert at Jon Midttun Lie ikke starter eller er det snev av håp om at han kan riste dette av seg frem til mandagen?

Etter det han presterte i forrige kamp mener jeg Midttun Lie er et klart førstevalg på den plassen. Bruno føler jeg meg slettes ikke trygg på.

Både Lie og Børrufsen er forventet klare til kampen. Regner med de minst må være med for fullt på treningen på lørdag, til å være aktuell til en ellever.

zFp
09-08-2007, 14:08
Storsett når noen spillere "forventes" tilbake til kamp så viser det seg gang på gang at så ikke skjer. Så tror ikke vi skal forvente at de rekker kampen

Brand
09-08-2007, 14:10
Berre eg som synes det er defensivt "sjølmord" å spille med
Bruno-Borre på bortebane mot eit angripende lag som Stabæk?

Neon
09-08-2007, 14:20
Fokuset i denne kamen, blir å ligge lavt, å kontre på Stabæk.

Stabæk mister ofte ballen på sin venstreside, å på treningen i dag, var det mye fokus på å få raske kontringen på høyresiden. Å da ha en Bruno på motsatt side, som løper mye innover i banen, kan være avgjørende!

Brand
09-08-2007, 14:22
Fokuset i denne kamen, blir å ligge lavt, å kontre på Stabæk.

Stabæk mister ofte ballen på sin venstreside, å på treningen i dag, var det mye fokus på å få raske kontringen på høyresiden. Å da ha en Bruno på motsatt side, som løper mye innover i banen, kan være avgjørende!

Ser den,men eg er likevel bekymra for Brunos defensive kvaliteter,
hadde heller sett en 4-4-2 med Årst-Bruno på topp.

Neon
09-08-2007, 14:34
Ser den,men eg er likevel bekymra for Brunos defensive kvaliteter,
hadde heller sett en 4-4-2 med Årst-Bruno på topp.

Formasjonsbytte, rett før en kamp er nok helt uaktuellt, i alle fall så lenge 4-3-3 har hvert starts formasjon i mange år nå...

Bruno innponerer meg mer og mer på trening for tiden, så ting begynner faktisk å se litt lysere ut med tanke på spillerene i alle fall.

For de som er innteresert, innponerer også Kenneth Høie på treningene. Tar skikkeig ansvar, å får mye skryt fra forsvaret sitt...

Brand
09-08-2007, 14:36
Formasjonsbytte, rett før en kamp er nok helt uaktuellt, i alle fall så lenge 4-3-3 har hvert starts formasjon i mange år nå...

Klar over det er uaktuelt,dette var kun meininga mi,og 4-3-3 går jo
så det griner :icon_rolleyes:

Helge
09-08-2007, 15:25
Stabekk ja. Det kan jo bli interessant. Sabla jo lett ned Tromsø i cup-en. Vi kan jo håpe på at de har gått på en smell og blitt "utlada". Jeg blir positiv overraska hvis vi klarer uavgjort. Vi hadde jo skikkelig gullhår i våres da det "bare" ble 1-1.

Millonarios
09-08-2007, 15:48
hive innpå Lars M. Engedal for å plage et par av spillerne til Stabæk

En en minimal analyse på hvordan vi skulle slå Stabæk, kan det se ut som teamet tenker noe av det samme som jeg gjorde. Jeg nevnte helt i starten av uken at det kunne vært aktuelt å sette inn en hardbanket stopper av Engedal sitt kaliber, rett og slett bare for å ødelegge fintspillet til Stabæk. Ser ut som ønsket mitt blir en realitet. Dog forventer jeg at Lars er i form og at han viser noe helt annet enn han gjorde mot Viking. Personlig ville jeg også tatt ut Hardarson og satt inn Santiago på midtbanen.

Espen K G
09-08-2007, 16:34
Jeg må nå ærlig innrømme at jeg ikke synes Borre er noen latsabb når det kommer til defensiv jobbing. Mot Trømsø var han i hvert fall nede og jobbet, selv om ikke han er den beste høyrebacken jeg har sett ;)

Neon
10-08-2007, 12:46
Laget på dagens formasjonstrening:

Del 1:

Høie

Pedersen - Håland - Engedal - Paulsen

Strømstad - Joey - Doffen

Borre - Årst - Lie

Del 2:

Høie

Pedersen - Håland - Ygor - Paulsen

Strømstad - Annan - Doffen

Borre - Årst - Lie

Høie forlat banen på slutten av treningen, av for meg en ukjent grunn.

Jeg håper på dette laget:

Høie

Pedersen - Håland - Ygor - Paulsen

Stømstad - Annan - Doffen

Borre - Årst - Lie

Annan_er_best
10-08-2007, 13:53
Er Runar fortsatt skada, eller kan vi håpe på han i steden for Høie.

Neon
10-08-2007, 13:55

Trente alternativt i dag i alle fall. Blir nok ikke klar!

Ole Gilboe Hermansen
10-08-2007, 14:18
Mange forventer at vi skal tape denne kampen. Det tror jeg kan være bra for oss.

REBell
10-08-2007, 14:19
Mange forventer at vi skal tape denne kampen. Det tror jeg kan være bra for oss.

taper vi er jo vi så godt som ferdig ;)

Ø.K.P
10-08-2007, 14:22
Nåja.. Odd og Sandefjord har også harde bortekamper..

Brand
10-08-2007, 14:30
Nåja.. Odd og Sandefjord har også harde bortekamper..

Absolutt.

Når eg tenker så tenker eg 10 kamper,ikkje 1.

Odd,SF og VIF for den del har den fordelen at dei har HEIMEKAMP mot
oss,og dette er 3 kamper der vi nesten må vinne for å få nok poeng TOTALT
sett.
Slår vi Stabæk ser det lysere ut fordi da viser vi klasse,da viser vi at vi kan,
men vi må fortsatt ha mange poeng.

Historien viser at vi antagelig må regne med 27-28 poeng for å få kvalik,
altså må vi ca doble fangsten vår.

Det hjelper veldig lite at vi har god kontakt NO dersom vi taper dei neste 4
kampane,noke som "lett" kan skje.

Vi har 6 av 10 kamper borte,det er heller ingen fordel i utgangspunktet.

Eg krysser fingrane men eg er ikkje optimistisk før vi tar litt poeng.

Brand
10-08-2007, 14:48

Høie garanteres klar til mandag,håper det ellers blir det visstnok Dirscher
som skal stå i mål.

Besserwisser
10-08-2007, 15:40

Tror faktisk det kan være en suksessoppskrift. Føler vi har bevist så langt i år at vi ikke er heidundrandes gode i å legge oss bakpå. Stabæks store svakheter er backspillerne og keeper som absolutt ikke er spesielt gode. Med Stenersen antakelig i startoppstillingen og uten Veigar kan raske kontringer med Bruno og Borre bli gull verdt. Men Lie er jo i knallform - endelig et luksusproblem :icon_eek:

Neon
10-08-2007, 16:30
50 000 i belønning til spilleren som avgjør kampen. Netthandelen, har ikke meldt seg helt ut nei :D

http://www.dagbladet.no/sport/2007/08/10/508482.html

Seven
10-08-2007, 16:51
Savner Bård Borgersen i ultra-viktige oppgjør som dette. Et hav av rutine og et helvede å spille imot. Tror han kunne blitt en viktig brikke i kampen om å berge plassen. På samme linje som klysa Riseth hadde det vært gøy å se Borgersen tirre Nannskog ut av kampen med et kort eller to. Hadde ikke gjort noe om han kriget inn en scoring på dødball heller. Sies han viste storform i vinter. Noen som vet noe mer om hvor lenge han er uaktuell med skade?

Millonarios
10-08-2007, 17:05
Bård er ute med skade.

YgorNo1
10-08-2007, 17:17
Siden RBK kampen borte har vi sluppet in 12 mål innenfor første 15 og siste 15minutter av matchen.
19 totalt innsluppne.
Hvis ikke dette tas til rette så blir dette også fakta mot Stabekk.

magnussl
10-08-2007, 17:38
La os lage et helvettes leven på den kampen folkens! Håper doffen og co er villig til å blø for laget i denne kampen. Kan ikke beskrive hvor deilig det hadde vært å knerta stabæk borte!!

magnussl
10-08-2007, 17:44

Hvorfor skal vi bruke tommy når Kenneth har stått så bra i det siste? er veldig fan av tommy, men mener strengt tatt at kenneth bør brukes nå som han er i form. bare synd han ble skada på trening.

Annan_er_best
10-08-2007, 18:20
50 000 i belønning til spilleren som avgjør kampen. Netthandelen, har ikke meldt seg helt ut nei :D

http://www.dagbladet.no/sport/2007/08/10/508482.html

Kjedelig for Høie :).

Og jeg er litt bekymret om Start leder 1-0, for da vil vel spillerene som ikke scoret 1-0-målet stå i kø for å score selvmål, slik at de kan få mulighet for å få scoret det avgjørende 2-1-målet.

YgorNo1
10-08-2007, 18:42
Disse pengene får sikkert Bruno eller Børufsen .
Mine favoritter.

Lars Olav Karlsen
10-08-2007, 19:27
Kjedelig for Høie :).

Og jeg er litt bekymret om Start leder 1-0, for da vil vel spillerene som ikke scoret 1-0-målet stå i kø for å score selvmål, slik at de kan få mulighet for å få scoret det avgjørende 2-1-målet.

2-1 målet kan også scores før motstanderen har scoret ;) (1-0, 2-0, 2-1)

Seven
10-08-2007, 20:05
Bård er ute med skade.

Er fullstendig klar over dette selv og slettes ikke det jeg spurte om... ;)

Neon
10-08-2007, 21:17
Start frykter Alanzinho:

http://fotball.fvn.no/tv/article87436.ece

Bjerland
10-08-2007, 21:42

Nei,, Start kan ikke bytte Ygor mot en spiss.. Ygor kommer til å bli en av de beste i Tippeligaen.. Men han trenger tid.
Men nå er det vel snart på tide å bruke Ygor på midten i flere kamper etter hverandre, blir morro å se når han kommer i toppform;)

YgorNo1
10-08-2007, 22:42
Dilemma når ANNAN må spille for tilværelsen, Ygor ville gjordt mest forseg i Midtbane leddet.
Han sliter i luftrommet bak, og med fysikken til relativt store/høye motstandere.
Men Annan trenger spilletid.Ygor er for god for benken...ikke lett.

YgorNo1
10-08-2007, 23:05
http://www.stabaek.no/content/view/309/22/

Uff da Stabæk, er det slik det er i Klubben vår.
Dagdrømmenes teater.

og etter hvert ser det ut til å ha demret for stadig flere at ambisjonene ikke står i stil til forholdene ellers i Kristiansand.

Roar Håland er en godt over gjennomsnittlig god midtstopper, og selv om meningene er delte er det flere som hevder Rune Nilsen er en dugelig målvakt.

Kristoffer Hæstad, hele Norges ”Doffen” er kanskje eliteseriens mest oppskrytte spiller.

Noen gloser hvordan de ser på oss i Sosseland.
Der det er viktigst for en ung mann å ha rosa tøystykke surra rundt hode og låne pappas sorte Audi.

En ting er sikkert, dere kommer ikke tusslende hjem fra hjemme- åkeren deres før Start har pløy over dere .

Seven
10-08-2007, 23:20
Hehe stor fallhøyde etter slike utsagn...

Hvor deilig hadde det ikke vært med en mirakuløs seier på mandagen? ;)

mr.leipsland
10-08-2007, 23:26
Stabækfolka kaster jo stein i glasshus så det holder. Må minne om at den klubben der har vedtak på Champions League semifinale i 2007. Semien skulle spilles på blått kunstgress forann 25 000 tilskuere på Blue Dream Arena.

Fasiten er at de i år takket nei til Intertoto fordi klubben ikke var klar for slikt enda...

YgorNo1
11-08-2007, 00:00
Ikke stort bedere på forumet dems.
De har laget julius sangen til SIB,
Her kommer Bjørnebye som alle kan se
Han svinger seg i toppen av et tre.
Åh Bjørnebye vi vet du er på vei
- Adeccoliga'n venter på deg!

Og en høy faktor av null fokus på kampen.
Og så jævla overlegne fjortispjatt.

Hehe bli gøy å se om de går med halen mellom beina .
JEG VIL HA SEIER T START

Millonarios
11-08-2007, 11:53
De glemmer jo totalt at Hæstad har vært mye bedre enn Strømstad denne sesongen.

zFp
11-08-2007, 19:37
Ja syns også den var fantastisk bra. Men spørs om det er så posetivt og synge den da:D

cuntboi
11-08-2007, 20:17
enig i at bård hadde vært fin å ha med mot nannskog,han er litt mer kynisk enn "snille" atle,ygor og lars martin,men satan å nannskog hadde parkert han på 40 meter:) til dere som følger treningene,hvordan ligger vi an med jesper egentlig? han har jo spilt mer på de siste par ukene enn i hele karrieren..ser vi an fra start snart eller er an kanskje ikke så rå som vi har håpet på?

YgorNo1
11-08-2007, 21:33
Vis man er Synest refrenget passer på sørarena så hører du/dere vel hjemme
et helt annet sted???
Kan jo evnt komme tilbake når skuta er på rett kjøl, det vil jo gjøre livet lettere for alle.:D

Låta er morsom påfunn, på høyde med 7-8 klassetrinn på skolen.

frankieboy
11-08-2007, 22:22
ja, hadde Menigheden (eller deler av menigheden) begynt å synge en slik sang, så hadde jeg meldt meg ut på flekken!!!

Jeg kan være uenig i at SIB er trener, men på kamp støtter jeg ALLTID den treneren og de spillerne som representerer Start!!

og ingenting hadde geldet meg mere enn at Stig Inge og gutta slår kraftig tilbake til mandag, og tar med seg 3 poeng sørover!!

Neon
11-08-2007, 23:18
ja, hadde Menigheden (eller deler av menigheden) begynt å synge en slik sang, så hadde jeg meldt meg ut på flekken!!!

Jeg kan være uenig i at SIB er trener, men på kamp støtter jeg ALLTID den treneren og de spillerne som representerer Start!!

og ingenting hadde geldet meg mere enn at Stig Inge og gutta slår kraftig tilbake til mandag, og tar med seg 3 poeng sørover!!

Er så jævla enig!

YgorNo1
11-08-2007, 23:57
Ser ut som lille pjokken Alanzinho blir dratt sentralt bak Nannskog, start terpet steinar inn på å stoppe Alan.. igår og regnet med at alan skulle ta kanten.
Kan se ut som det blir Somen...

Det blir en i såfall meget baktung JOEY muligens hvis vi ikke får løftet laget og skapt press.
Ville nok hatt en Frisk ANNAN/Ygor på ALAN

Mitt tips til kampen om jeg var SIB;

..................................Høie(Mest sannsynlig klar)

..........Steinar......Håland......Engedal....Paul sen

...............Strømstad........Ygor........Doffen

.............Borre...............Årst..........Bør u/Bruno

Tent, energisk og motivert.
Mandag skal vi vise Norge Start på sitt beste.

Stig Hornnes
12-08-2007, 18:10
Stabæk har vist svakhetstegn i det siste og minner meg på mange måter om Start i 2005. De har spilt gode kamper men fått dårlig poengfangst nå etter ferien. Start ble rundspilt av Stabæk på Sør Arena og var griseheldige som klarte å få med seg et poeng.

Start sliter med å få den bakre fireren til å fungere. Det så bra ut til å begynne med denne sesongen, men etterhvert har det gått langt tråere. Jeg forventer at de kommer til å få kjørt seg skikkelig mot Nannskog imorgen. Stabæk mangler heldigvis Pall Gunarsson, det er derfor lov å håpe på at svensken ikke får de ballene han trenger for å putte. Men Stabæk har flere som kan legge gode baller. Tchoyi, Hauger og Stenersen er alle spillere som kan fore Nannskog. Det er her Start må gjøre jobben dersom det skal bli poeng.

Start hevet seg spillemessig i kampen mot Tromsø, spørsmålet er hvor sterkt preget spillergruppen er av utlikningen som kom langt på overtid. Om vi skal ha en sjanse på å overleve bør spillerne ha lagt det bak seg allerede. Det er igrunnen ett fett hva motstanderne heter fremover, vi må ha poeng uansett.

Millonarios
12-08-2007, 19:09
Jan Jönsson har gitt seg selv to alternativer:

1. Sette opp Eirik Markegård ved siden av Nannskog. Dette ble nevnt som et alternativ i BDTV for noen timer siden.
2. Sette inn Somen i Veigar-rollen som offensiv midtbane bak Nannskog. Var vel det de fleste trodde på forhånd. Dog er ingenting er offisielt, laget blir tatt ut i morgen.

aljahnsen
12-08-2007, 19:20
Håper Bruno starter, tror han og Borre kan bli meget viktige imorgen.

Bruno sliter ut venstresiden, Borre vil få rom til å slå sine passninger og bang sier det, ÅRRRRRRRRRRRSSSSST. Tre sånne imorgen hadde vært flott. Årst med hatrick imorgen :)

Brand
12-08-2007, 20:00
Igjen går resultata imot oss....håper gutta bretter opp ermene
og jobber inn 3 poeng.

Espen K G
12-08-2007, 20:07
Igjen går resultata imot oss....håper gutta bretter opp ermene
og jobber inn 3 poeng.
Hvilke resultat gikk mot oss? Var vel ikke noen bombe at VIF slo Godset og at AAFK vant hjemme. De to lagene vi virkelig kniver med tapte, så nå kan vi gå forbi, eller i hvert fall komme pari med dem.
Å tro på noe annet enn kvalik er vel overmål p.d.d.

Brand
12-08-2007, 20:10
Hvilke resultat gikk mot oss? Var vel ikke noen bombe at VIF slo Godset og at AAFK vant hjemme. De to lagene vi virkelig kniver med tapte, så nå kan vi gå forbi, eller i hvert fall komme pari med dem.
Å tro på noe annet enn kvalik er vel overmål p.d.d.

Både ÅFK-Odd og SIF-VIF uavgjort hadde vel vært bedre.

Grunnen til eg meinte det gikk imot er at seier mot Stabæk er liksom
"siste sjanse" til å slippe kvalik.

Espen K G
12-08-2007, 20:21
Joda, det kunne nok vært bedre, men det kan ikke ha vært forventet. Eller "bør" ikke ha vært forventet er vel mer korrekt :)

Jeg har belaget meg på kvalik mot Ham Kam. Det er vel laget jeg helst vil møte av de tre som ligger på topp i Adecco :D

Supermann
13-08-2007, 10:34
Syns egentlig resultatene i går var veldig bra for Start sin del. Både Odd, Sandefjord og Strømsgodset tapte. Det hadde selvfølgelig vært bedre med uavgjort i noen kamper, men alt i alt var det ikke så værst. Jeg tror Start går forbi disse tre lagene og at vi dermed slipper kvalik.

ALI-Ikke Kristen
13-08-2007, 10:55
Det har blitt en luke mellom de tre siste lagene og Strømsgodset. Den luka må vi få tetta igjen fort som f...

Brand
13-08-2007, 11:13
Det har blitt en luke mellom de tre siste lagene og Strømsgodset. Den luka må vi få tetta igjen fort som f...

Jepp....og uten seier mot Stabæk er det nok kjørt angående trygg grunn,
da må vi ta kvalikplassen.

Vi kan nesten ikkje påregne at noken av laga som har 21 poeng og meir
havner på mindre enn 28 (to seire og en uavgjort på 9 kamper).

Slår vi Stabæk har vi faktisk en slags kontakt,4 poeng bak en trio.

Messi
13-08-2007, 11:28
Vi kan nesten ikkje påregne at noken av laga som har 21 poeng og meir
havner på mindre enn 28 (to seire og en uavgjort på 9 kamper).

Slår vi Stabæk har vi faktisk en slags kontakt,4 poeng bak en trio.
Hvis jeg for en gangs skyld skal være litt positiv så tror jeg at vi har en fair sjanse i dag. Hvis vi ikke blir for feige og blir liggende dypt og bare måke baller mot Årst. Stabæk har vært noe rustne i det siste. Vi må også tørre å være raskt oppe i Alanzinho og takle hardt! Lar vi han få rom forran seg(startbane) og kan sette fart er vi i deep shit!

Skulle vi få poeng i dag så tror jeg vi har best mulighet til å hente Lyn og Godset. Vi har to sekspoengere mot begge disse lagene. Jeg holder fortsatt en knapp på Stabæk, men en skal aldri si aldri.

Jeg har blitt invitert av en Stabæk sponsor på kampen i dag, så jeg skal spre umoral blant Stabæk supporterne:-) God kamp!

Brand
13-08-2007, 11:33
jeg skal spre umoral blant Stabæk supporterne:-) God kamp!

Eg er dessverre ikkje optimist før en trepoenger blir hanka inn,håper inderlig
det blir ikveld. :)

Godt å lese at du jobber fra innsiden med å bryte ned motstanderen.

hehe

bosve
13-08-2007, 12:25
Skal vi unngå kvalik må vi vinne i dag. For vi er nå 7 poeng unna sikker plass. Og kvalik er noe vi må prøve å unngå. Jeg så Glimt som ligger på 3 plass i adecco spille forrige dagen, og de imponerte stort.

benz
13-08-2007, 12:54
Dette er mugliens bare svada men hvis vi ser litt tilbake så har den 13/8 på mange måter vært en lykke dato for Start!

Den 13/8 2005 slo Start RBK 5-2, 13/8 2006 slo Start Viking 3-1!
kall meg overtroisk men jeg har stor tro på seier i dag!

benwright
13-08-2007, 12:56
Annan fra start? I følge fvn. Ville nå heller sett Ygor fra start der. Annan holder nok ikke 90 minutter, så Ygor får vi nok se uansett.

Brand
13-08-2007, 13:07
Annan fra start? I følge fvn. Ville nå heller sett Ygor fra start der. Annan holder nok ikke 90 minutter, så Ygor får vi nok se uansett.

SIB har ei (forunderlig) evne til å skape usikkerhet,nå leverte vi beste kamp
på lenge mot TIL,kvifor ikkje bygge vidare på det?

Neida,nå skal en som knapt har spilt plutselig inn?

Annan er god nok han,men dette handler om å bygge vidare på noke som
fungerte rimelig bra mot TIL.

Annan_er_best
13-08-2007, 13:18
Annan er best!

REBell
13-08-2007, 13:34

Annan og Joey som var vurdert i posisjonen.
Ygor er nok noe unna en plass sentralt tror jeg...

Messi
13-08-2007, 13:50
SIB har ei (forunderlig) evne til å skape usikkerhet,nå leverte vi beste kamp
på lenge mot TIL,kvifor ikkje bygge vidare på det?

Neida,nå skal en som knapt har spilt plutselig inn?

Annan er god nok han,men dette handler om å bygge vidare på noke som
fungerte rimelig bra mot TIL.

Ulikt hva de fleste suksesstrenere gjør Brand! Helt enig, dette virker merkelig!

Ole Gilboe Hermansen
13-08-2007, 14:26
I dag må vi vinne. Gleder meg til å se klubben live igjen.

benwright
13-08-2007, 15:03
Gleder meg som bare det til kamp i kveld. Blir viktig å ta poeng her.

Annan_er_best
13-08-2007, 15:24
http://www.ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=480728

Muligvis erstatter Engedal Bruno i midtforsvaret, mens Annan trolig får teste den senstrale midtbanerollen.

Blir Bruno også vurdert i midtforsvaret nå? :)

Gledelig med Annan fra start.

skvik
13-08-2007, 15:40
Har faktisk en godfølelse for kampen. Håper de går hardt ut.

The Rock
13-08-2007, 16:05
Hvor i svarte blir det av lagoppstillinga til start idag. Har fvn.no begynt å boikotte start.? Står jo ikke noe nytt om start i dag. For håpe det betyr at enersen er sparka for han skriver jo bare skit uansett

Messi
13-08-2007, 16:13
Da drar jeg til Nadderud!

Krysser fingrene og håper det beste.

Umoral kan loves fra sponsortribunen til Stabæk.

God kamp!

Millonarios
13-08-2007, 16:36
Hvor i svarte blir det av lagoppstillinga til start idag. Har fvn.no begynt å boikotte start.? Står jo ikke noe nytt om start i dag. For håpe det betyr at enersen er sparka for han skriver jo bare skit uansett

Nilssen
Pedersen - Håland - Engedal/Santiago - Paulsen
Strømstad - Annan/Joey - K. Hæstad
Borre - Årst - Lie

Espen K G
13-08-2007, 16:51
Hvis jeg for en gangs skyld skal være litt positiv så tror jeg at vi har en fair sjanse i dag. <snip> God kamp!
Husk å kle deg godt på kamp i dag så ikke feberen går over 40 ;)

kaptein
13-08-2007, 18:27
Har også på følesen av at det kan gå veien i dag. Så Messi vi er enige der hehe

Rune Abrahamsen
13-08-2007, 18:29
Når selv Messi er optimist når SIB er trener, så må det vel gå veien...

REBell
13-08-2007, 18:33
Annan er foretrukket for å ta ut Alanzinho i utgangspunktet.
Etter å ha diskutert laguttaket med SIB litt :)

frankieboy
13-08-2007, 18:37
Jeg prøver noe nytt for første gang i år...

Dropper den nye Start-drakta, og tar på meg drakta fra 2005-sesongen!!!
Må jo bli en suksess... :-D

Semb sier at han ville ha helgardert kampen, og mener Start er mye bedre enn tabellen viser. Håper på en stor overraskelse i dag!!

kriskristoff
13-08-2007, 18:38
Nå kommer kampnervene. Håper Start gir alt i dag!
Lykke til!

Stig Remnes
13-08-2007, 18:40
Nilssen
Pedersen - Håland - Engedal/Santiago - Paulsen
Strømstad - Annan/Joey - K. Hæstad
Borre - Årst - Lie

Nå er rune nilsen ikke på benken, og han er jo 3 eller 4 keeper nå. Han har nok spillt sin siste Start kamp, heldigvis mener nå jeg.

Tb4Ever

REBell
13-08-2007, 18:42
Nå er rune nilsen ikke på benken, og han er jo 3 eller 4 keeper nå. Han har nok spillt sin siste Start kamp, heldigvis mener nå jeg.

Tb4Ever

Han er ute med skade.....

frankieboy
13-08-2007, 18:52

Tb4Ever

Som Rolf sier så er han ute med sykdom/skade, og ellers vil jeg tro at han absolutt er med i kampen om å være førstekeeper. Føler vi har 3 jevne keepere nå, uten noen veldig solid ener!!

Eppo
13-08-2007, 19:18
herregud å nannskog sipper over bare å miste ballen. uansett å ren taklingen er!

Store Tå
13-08-2007, 19:19
For dere som ikke ser på:
Start har begynt bra!
God innsats, og god presisjon.

Bård Larsen
13-08-2007, 19:29
Start begynte bra, som de har gjort i de fleste kampene de har tapt i år. Nå har de derimot kommet inn i velkjent kampmodus: feilpasninger, tversovere, tilbakespill og Flo-pasninger opp mot ensom spiss. Noen som fremdeles tror dette går veien?

Legu
13-08-2007, 19:36
helvete! :( 1-0

Bård Larsen
13-08-2007, 19:37
osv. osv osv.........bla bla bla.
dakars bjørnebye!

zFp
13-08-2007, 19:50
de spiller så dårlig at det faktisk er imponerende at det går ann. hadde ikke hjulpet om vi hadde bedre spillere heller. Bjørnebyes fotball filosofi er en katastrofe. Eneste som kan hjelpe er og sparke han!!!

Store Tå
13-08-2007, 19:51
Mye bra. Annan nærmer seg formen fra i vinter. Strømstad nærmer seg noe.

Men ikke alle tar like mye ansvar. Årst skuffer, men spydspisser trenger ikke være så synlige så lenge de skårer.

Den som skuffer mest er Borre. Han er nesten helt usynlig, og ikke heldig de gangene han blir involvert. Håper han byttes ut mot Bruno i pausen.

Midtun Lie bør få fortsette litt til. Han kjemper godt og sliter ut Stabæk-forsvaret slik at de blir møre til Børufsen slipper innpå.

ALI-Ikke Kristen
13-08-2007, 19:51
Stabæk går vel på halvmaskin og Start spiller stakk to i angrep.

Annan har gjort sine saker bra, det samme kan ikke sies om Borre. Total fraværende.

benwright
13-08-2007, 19:52
4-4-2!! Noe må gjøres.

Stig Remnes
13-08-2007, 19:54
helvete! :( 1-0

Flott scoring. Håper Start en gang får en spiss som er like god som Nannskog. Nå er det bare å håpe at Start innser at nå må treneren byttes. Men det er nok for sent. Som straff for at SIB tviholdt på jobben, får vi ha han som assistent til assisten treneren de neste 3 årene. Han bør ihvertfall ikke få sluttpakke. Maken til dårlig jobb.

Tb4Ever

KeZmAn
13-08-2007, 19:55
Strømstad spiller rævva! Mister ballen eller sender en pasning som ikke når frem! Han er langt fra formen. Enda verre går det med Martin Borre. Fortsetter han slik som han spiller idag og som han har spilt tidligere blir han det dårligste kjøpet ever

Bård Larsen
13-08-2007, 19:58
Hele opplegget er en komedie. Alt har gått i grus. Start rykker ned på bunnplass. Det er jeg helt, helt sikker på. Det verste er at nedrykket er et resultat av en jevnt nedadgående kurve som startledelsen har sett komme. De sitter med alt ansvar. SIBs mangel på kompetanse, ledelse og spillemønster er så tydelig, og så katatrofal, at dette ikke kan lastes spillerne.
Jeg gruer meg (og gleder meg litt også, hvis de rette hodene kommer til å rulle - Soler, Mathiesen, SIB) til oppvasken etter sesongen. For dette er en skam, det lukter råttent helt inn til styrerommet. Skulle ikke forundre meg om det dukker opp økonomiske føringer av høyst innbringende og kanskje kriminell karakter bak Starts nedrykk. Hvordan KUNNE ledelsen selge Valencia, Bärlin og Nielsen? Hvordan inn i hælvete kunne de finne på å bruke 10 minllioner på to brasilianske farmerspillere? FAEN!!!!!!

vidsyn
13-08-2007, 20:06
Om Solers hode ruller så kan fort hele klubbens hode rulle..om ikke en oljesjeik eller noe kjøper opp hele laget..faen faen, hvorfor faen rykker vi alltid ned når alt ser så bra ut?

Bård Larsen
13-08-2007, 20:08
Soler må gå! Soler er fotballens svar på Keiser Nero. Han brenner ned alt han har bygget opp!

Store Tå
13-08-2007, 20:10
Borre har for øvrig spilt seg kraftig opp i andre omgang.

desibelo
1-1 Årst!

JIIIIIPIIII

Store Tå
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Eppo
jaaaaaaaa, jævelig deilig:D

Battis
13-08-2007, 20:13
Årst har startet nedbetalingen

desibelo
13-08-2007, 20:14
Har vi teoretisk mulighet til å ta igjen brann?

Bård Larsen
13-08-2007, 20:17
At dere gidder! Det er halv time igjen....

desibelo
13-08-2007, 20:19
Kryss pølsefingrene!

Battis
13-08-2007, 20:29
Borre har forbedret seg veldig i andre. Syns også Annan har vært et friskt pust.

Dette KAN gå veien. Gud hvor dejligt det hadde vært

Store Tå
13-08-2007, 20:36
Synes Stabæk er et ekkelt lag. Minner om Molde.

desibelo
13-08-2007, 20:36
80 min nå kommer nedturen!

desibelo
13-08-2007, 20:40
Jævla satans 3 mill! med ryggsekk

Bård Larsen
13-08-2007, 20:54
Pent resultat med liten uttelling. Siste mulighet var denne kampen, og det gikk altså ikke.

Mr.Nor
13-08-2007, 20:56
Pent resultat med liten uttelling. Siste mulighet var denne kampen, og det gikk altså ikke.

Du minner meg veldig om Kjell Kristian Rike..

DayWalker
13-08-2007, 20:56
Synes folk må slutte å være så forbanna negative nå! Oppturen om det kan kalles det, fortsetter! Angrepsspillet kommer seg hvert fall mer og mer synes jeg.

Store Tå
13-08-2007, 20:57
Dette var en enorm opptur etter åtte elendige kamper på rad.
Jeg er overbevist om at dette laget er bedre enn Odd og Sandefjord. Og kanskje tar vi også igjen Strømsgodset eller Aalesund.
I så fall har vi sikker plass og kan glede oss til neste sesong.

Betryggende å se Høie så god i mål. Annan var solid og aggresiv, selv om han nok har enda mer inne.
Årst og Borre tok seg opp etter pause. Midtun Lie overbeviste.
Stopperparet fungerte ganske godt, selv om det var et par misforståelser for mye.
Strømstad nærmer seg noe. Hæstad var ustabil, men kommer sterkere igjen.

Og ikke minst hadde laget et par fine angrep. Kanskje litt for fine, men aboslutt fremgang offensivt.

Dette kan gå!

desibelo
Ja men du..

Det som er positivt idag er at de viser at det vil bli et helvete å møte start i år. De kriget Stabæk som faen ut av stilen.

kaptein
ikke særlig spill. men god kjemping. 1 poeng var ikke galt mot Stabæk. Utrolig at folk kan mene at nå var toget gått. For det første er det mange kamper igjen, og for det andre så er det 2 lag som går direkte ned 3 sist spiller kvalifiseringskamper. Dette må gå veien. La oss være litt opptimistiske da.

killerwolf
13-08-2007, 21:01
Bra kjempet og isolert sett et ok resultat borte mot Stabæk, men 1 poeng er for lite. Nå er det tre lag på 15 poeng og 6 poeng opp til sikker grunn.

svaberget
13-08-2007, 21:01
Dette var bra!

Spillerne VILLE noe, de vant dueller og var nærmere 2-1 enn Stabæk.
1-1 borte mot medaljekandidat er svært bra!

Nå gjelder det å samle krefter og finpusse detaljer til hjemmeseier mot Brann!

skvik
13-08-2007, 21:02
Oppturen fortsetter. Håper sutrekoret her inne begynner å roe seg ned. Det er veldig bedring kamp for kamp for tiden. Snart kommer seirene og poengene.

Millonarios
13-08-2007, 21:04
Uten tvil en opptur! Spillemessig var det kanskje ikke verdens beste kamp, men man så allikevel tendenser til relasjoner offensivt vi aldri har sett før. Gutta kriget, Lie viser 2005-klasse, Annan er en ny dimensjon i spillet vårt, mens Årst viser seg som en målscorer med to mål på rad. Borre kom seg utover 2. omgang, dog forventer jeg meg mer av både Strømstad og Doffen. Forhåpentligvis vil formen bli enda bedre utover. Med litt flaks og bedre utelling på sjansene våre kunne vi tatt med oss tre poeng i dag.

frankieboy
13-08-2007, 21:05
Dette var en stor opptur! Vi var best i 60 min av kampen, og Start var klart nærmest å vinne på slutten. Den gigantiske sjansen til Midttun Lie og gode sjanser til Bruno og Børufsen kunne gitt oss 3 viktige poeng.
Selvfølgelig har Stabæk også sjanser, men ingen så store som den Midttun Lie hadde..

Men i dag kjempet vi utrolig bra, og jeg ser absolutt positivt på fremtiden!!
Og dette var også viktig for moralen i laget!!! Nå har vi to uker til neste kamp og da skal vi igjen fylle stadion til kampen mot Brann!!

fonzie
13-08-2007, 21:08
hvem var han fyren SIB la armen rundt (ref tv2 sendingen nå) som ikke var så "hypp" ? en stabæk-spiller..?

boyeman
13-08-2007, 21:09
jeg tror det var 4 dommer han la armen rundt.:)

mr.leipsland
13-08-2007, 21:11
Stemninga har snudd! Tidligere ble spillere som brant store sjanser kritisert, nå blir de som ødelegger scoringsmuligheter kåret til BB! Livet er herlig dere.

Gutta viser stor innsats og forhåpentligvis redder vi oss på det.

voss
13-08-2007, 21:14
Jeg har liksom levd med nedrykk tanken i en god stund nå. Nå har jeg faktisk troa igjen. Idag viste vi at vi kan. Seriøst bare les hvilke kamper vi har igjen sammenlignet med odd og sandefjord. Dette klarer vi! Gøyere å kjempe om å holde seg enn å vime rundt i ingenmannsland :)

Reservesamen
13-08-2007, 21:15
Fornøyd jeg...

Men jeg lurer på om noen som har tatt opp kampen kan skjekke: Hva stod på blokka til Sibbe? Kameraet zoomet et par sekunder på skribleriene, men hva hadde han skrevet?

voss
13-08-2007, 21:17
Fornøyd jeg...

Men jeg lurer på om noen som har tatt opp kampen kan skjekke: Hva stod på blokka til Sibbe? Kameraet zoomet et par sekunder på skribleriene, men hva hadde han skrevet?

Hehe AKKURAT det samme tenkte jeg! Noen som har den Thomas Gjertsen boksen som spoler tilbake?

Roy Eriksen
13-08-2007, 21:17
Idag spilte de mye bedre enn sist 5 kamper. Håper at de visre mye mer bedre når de spiller mot Brann om 6 dager. Håper på vi vinner denne gang. Tror at de vil ikke gå nede til 1. div.
Men vi trenger en nye spiss uansett.

svaberget
13-08-2007, 21:18
Fornøyd jeg...

"...ikke hiss deg opp, ikke hiss deg opp.....tribuneslitere er tapere....."[/I]

noe sånn kanskje

Roy Eriksen
13-08-2007, 21:19
Fornøyd jeg...

Tv2 har ikke lov å zoome hva boka til SIB står når det er direkte tv. Kanskje har de TV2 bruddet regler. Vi får hva Nøff sier om saken.

Notch Johnson
13-08-2007, 21:22
Hurra, nå klatrer vi på tabellen.....

MrKokken
13-08-2007, 21:23
Samma hva som stod på blokka til SIB, vi gjorde en relativt god kamp i dag, selv om vi ikke klarte å ta 3 poeng.

Notch Johnson
13-08-2007, 21:25
Fornøyd jeg...

Kampen går sikkert i opptak senere i kveld eller en annen dag på Tv2 sport.
Det er nok enkelt å finne det ut.

REBell
13-08-2007, 21:25
Hurra, nå klatrer vi på tabellen.....

Klaterer vi i snitt 1 plass pr runde gjør vi det bra :)

Kolo
13-08-2007, 21:30
Helt utrolig at noen sier at toget er gått etter denne kampen. Vi har like mange poeng som kvalikplassen for svarte!

For det første: uansett hva man synes om taktikken, i dag var den tilstede. Kynisk og aggresivt, men veldig effektivt. Alanzinho ble pakket glimrende inn, Lite rom ble gitt til Nannskog stort sett igjennom hele kampen. Kontringsspillet var tilstedet for første gang på lenge, og jeg likte å se gutta skyte når de fikk muligheten utenfor 16m.

Flere spillere viser gryende form. Mest gledelig syhnes jeg faktisk Annan var i dag. Mister ballen av og til ved å holde på den for lenge, men sjeldnere ved feilpasning enn hva tilfellet er med Joey.

SIb gjorde jobben sin i dag. De begynte bra i første omgang, men dabbet av utover i omgangen. I andre starter de enda bedre enn de gjorde i første.

Her er alle mulighetene til stede!

Kenneth Storberget
13-08-2007, 21:38
Synes det spiltes kjempe bra i dag, fortsetter dem på den måten så kan dette gå veien.
Men dem må slutte og være så skudd redde. Var jo flere som kunne skyte opp til flere gangner, men kun Strømstad som turte og prøve. (trenger han 50.000 kansje).

Øyvind S.
13-08-2007, 22:02
Jeg registrerer at en del supportere går bananas etter at vi klarer 1-1 mot et noe svekket Stabæk, og taper ca 7-4 i sjanser. Det sier vel mer enn noe annet usedvanlig svake vi har vært de siste 10 kampene.

Men jeg er selvsagt enig i at de siste to kampene har vært mange skritt framover. Mer enn man realistisk kunne håpe på. Samtidig må vi innrømme at det ikke har gitt mer enn 2 poeng. Slik det ser ut nå har vi en fair sjanse til kvalik, er ikke på noen måte gitt at man trenger 29 poeng for å komme dit.

Jeg registrerer at også Start begynte å trene mer og hardere igjen for 2-3 uker siden. Utvilsomt positivt, selv om det er synd at de trengte et svangerskap i tid på å skjønne at det måtte til.

Den offensive planen ser ihvertfall ikke jeg noe til, annet enn at trioen Borre - Årst - Lie har ganske mye taktisk kompetanse på intuisjonen.

Særlig Årst blir gull verd i kampen om å unngå nedrykk.

REBell
13-08-2007, 22:10
Jeg registrerer at en del supportere går bananas etter at vi klarer 1-1 mot et noe svekket Stabæk, og taper ca 7-4 i sjanser. Det sier vel mer enn noe annet usedvanlig svake vi har vært de siste 10 kampene.

Men jeg er selvsagt enig i at de siste to kampene har vært mange skritt framover. Mer enn man realistisk kunne håpe på. Samtidig må vi innrømme at det ikke har gitt mer enn 2 poeng. Slik det ser ut nå har vi en fair sjanse til kvalik, er ikke på noen måte gitt at man trenger 29 poeng for å komme dit.

Jeg registrerer at også Start begynte å trene mer og hardere igjen for 2-3 uker siden. Utvilsomt positivt, selv om det er synd at de trengte et svangerskap i tid på å skjønne at det måtte til.

Den offensive planen ser ihvertfall ikke jeg noe til, annet enn at trioen Borre - Årst - Lie har ganske mye taktisk kompetanse på intuisjonen.

2 uker til neste kamp, kan også gjøre endel underverker. Selv om vi spilte MYE uavgjort i vår også. Vi trenger en trepoenger snart!

Kolo
13-08-2007, 22:13

Ikke overraskende at de som lenge har vært blant de mest kritiske her inne, har vanskeligheter med å innrømme at ting kan være i ferd med å snu, selv med SIB ved roret.

Å si at folk går bananas er vel kanskje noe drøyt, men ja vi er sulteforet på noe å glede oss over. La oss få glede oss i fred uten noen sure oppstøt i noen timer i hvertfall.

zFp
13-08-2007, 22:14
Enig i at det var et skritt i rektig retning, men så mye mere en det var det ikke!! At Lie blir banens beste sier desverre mere om kampen en hans prestasjoner i dag.... Som vanlig er det ingen plan over det offansive spillet. Borre for god for den norske serien? jasså ja.... Det posetivet er vell måten Alanzinhio ble stoppa på. Strømstad, Annan og Pedersen var solide i den jobben. Høie me et par gode redninger. Men ingen god kamp fra Starts side. hadde dette vært før nedturen begynte hadde vi klaget alle mann. Men toget er jo absolutt ikke dratt sin vei riktig enda for de som tror det. Fremdeles gode muligheter på kvalikk plassen. Desverre er det nok det eneste vi har mulighet på, skal vi være litt realistiske.

Kolo
13-08-2007, 22:22
Enig i at det var et skritt i rektig retning, men så mye mere en det var det ikke!! At Lie blir banens beste sier desverre mere om kampen en hans prestasjoner i dag.... Som vanlig er det ingen plan over det offansive spillet. Borre for god for den norske serien? jasså ja.... Det posetivet er vell måten Alanzinhio ble stoppa på. Strømstad, Annan og Pedersen var solide i den jobben. Høie me et par gode redninger. Men ingen god kamp fra Starts side. hadde dette vært før nedturen begynte hadde vi klaget alle mann. Men toget er jo absolutt ikke dratt sin vei riktig enda for de som tror det. Fremdeles gode muligheter på kvalikk plassen. Desverre er det nok det eneste vi har mulighet på, skal vi være litt realistiske.

Hvis man tror at Start ikke har mulighet på sikker plass med 6 poeng igjen og 30 poeng igjen å spille for, så overvurderer man eliteserien kraftig.

Øyvind S.
13-08-2007, 22:31
Ikke overraskende at de som lenge har vært blant de mest kritiske her inne, har vanskeligheter med å innrømme at ting kan være i ferd med å snu, selv med SIB ved roret.

Egentlig er vel det at det har snudd, akkurat det jeg skriver. Problemet er bare at utgangspunktet var så elendig, at selv om vi er blitt 10 hakk bedre, er det fortsatt middels minus i Tippeliga-sammenheng. Og spørsmålet er vel om det er har snudd på grunn av eller på tross av SIB??

Som de ivrigste her kanskje husker skrev jeg en lang kommentar om at det ville være best for Start om Bjørnebye gikk, allerede etter 4 serierunder. Da hadde Start ikke tapt enda. Så ikke beskyld meg for å snu kappa etter vinden.

Poenget mitt er at jeg mener Start, med sin stall i fjor høst, og 20 mill til spillerkjøp, med en trener fra middels og oppover, hadde kjempet om gullet. Da hopper jeg ikke i taket fordi vi spiller to middels kamper som viser at vi muligens kan ha en sjanse til å klare kvalik.

At det skal to 1-1- kamper og noen gode treninger til for at folk allerede begynner å gjøre narr av oss som roper etter en bedre trener, har jeg problemer med å forsone meg med.

Jeg opplevde 2005, og drømmer om gull. At ambisjonene er senket til å først og fremst vise at alle kan stå sammen, og dernest at vi skal håpe å berge plassen, klarer jeg heller på ingen måte å forsone meg med.

Kolo
13-08-2007, 22:39
Der er vi fullstendige enige Øyvind. Og det var ikke meningen å beskylde deg for å vende kappa etter vinden. Jeg er bare dritlei av all negativitet rundt klubben, uansett om det gjelder pisset som er blitt levert på banen og på benken, eller om det er snakk om krangling her inne. Som deg vil jeg uansett være kraftig misfornøyd med sesongen, og vil fortsatt helst se at SIB pakker sakene sine og går.

men selv om man ikke nødvendigvis trenger å like tanken, går det an etter en endeløs rekke med nedturer, å tenke litt positivt når vi tross alt spiller ok og får med oss et poeng fra et av ligaens sterkeste hjemmelag.

Jeg skal ikke bestemme hva du skal mene eller si her inne. Jeg ble bare nok en gang litt oppgitt over se det samme negative preiket på tross av at også du er enig i at det var et skritt i riktig retning.

Hvis folk vil være med og prøve å tenke positivt og gjøre det beste ut av situasjonen, gå inn på tråden jeg har startet på Tifo/Tribuneaktivitet.

Øyvind S.
13-08-2007, 22:42
Kolo: Da kan vi faktisk langt på vei møtes på det siste innlegget ditt.. :)

Fish
13-08-2007, 22:51
Det må ille for alle pessimistene her å erkjenne at Start - sakte men sikkert - er i ferd med å løfte seg og spille bra fotball. Hvordan skal de da få næring til sin pessimisme...

Realiteten før dagens kamp var at motstanderen var i tetsjiktet, vi spilte på deres hjemmebane, og våre resultater har vært elendige i månedsvis - med dertilhørende lokal og nasjonal hets. Man må derfor evne å isolere denne kampen og innse at både innsats og resultat er godkjent. Med den selvtillitten guttene hadde med seg fra Kr.sand, er det faktisk veldig oppløftende det de får til på Nadderud i dag.

Føler at mange supportere er slik som Stabæk-publikummet var overfor Høie i dag etter at han hadde fått det gule kortet for tidsdrøyinga. Bare Høie gikk noen skritt bakover for å ta fart før utspillene ble han pepet vilt på. Når våre spillere gjør småfeil blir det påpekt med én gang. Tror det er tid for å nullstille supporterknollene for en del av oss og juble hemningsløst for hver pasning på banen i riktig retning som kan føre til Start-poeng. Ikke nedsabling for hver pasning som *ikke* gjør det.

Nå får laget en pause fra fotballen en stund, og ikke minst - mediapresset. Nå skal spillerne ta med seg det positive fra denne opplevelsen og være topp forberedt til oppgjøret mot Brann om 12 dager.

Uten Helstad på banen har jeg stor tro på at vi kan slå dem. Vi har reist oss før, og Brann har jammen meg dritt seg ut før.

Roy_Keane
13-08-2007, 22:56
helstad spiller mot start han sa de på tv2....
helt ok kamp i dag, men syntes vi er inneffektive....
om vi vinner 2 kamper, og spiller resten U får vi 18 poeng da er vi sikret, så vi får satse på noe sånt :)

susidus
13-08-2007, 22:58
Synes det var mye bra på Nadderud i dag.
Strømstad har en del å gå på i forhold til den siste lille touchen, men den kommer. Ville dog overraske meg om Hareide tar ham med i landslagstroppen, selv om det sikkert ville hjelpe på selvtilliten hans - og formen.
Annan styrte bra, men alt for liten bevegelse rundt ham, og derfor blir det ofte den feige støttepasninga, istedet for offensivt i lengderetninga.
Og hvorfor mister Start nesten ALLTID ballen når de har innkast?
Det er fryktelig irriterende, ikke bare idag, men i altfor mange kamper, er innkast nærmest ensbetydende med å gi ballen til motstanderen...
Høie gjorde et par brukbare redninger, og med Børufsen tilbake i godt slag snart, vil vi ha en spiller som er gjennombruddshissig, og ikke for pirkete! Det lover godt ;)
Pedersen hadde mye bra offensivt, synes jeg, Håland var stort sett trygg.
Engesdal synes jeg mangler mye når det gjelder spilleforståelse, og havner alt for ofte i trøbbel/ på halvveien.
Alt i alt er langt steg i riktig retning - til tider god og underholdene angreps-fotball - til tider nervepirrende forsvarsspill, og irriterende balltap.
Vel - uansett - jeg har trua på at dette skal gå - med et nødsskrik (ö)

Fish
13-08-2007, 23:01
Det var da bedritent... Spiller Helstad er jeg er avmålt optimist. Men tar guttene våre ut potesialet sitt, så er det fremdeles en åpen kamp. Det hadde jeg ikke sagt for noen uker siden...

mr.leipsland
13-08-2007, 23:13
Fish, jeg må si meg veldig uenig angående å isolere denne kampen. Isolert sett ville jeg vært skikkelig forbanna over at vi spiller en dårlig kamp, der angrepsspillet skranter og vi knapt skaper sjanser.

Jeg sier tvert om, vi må se denne kampen i sammenheng med det vi har prestert og hvor vi ligger på tabellen. Vi kan ikke forvente champagnefotball. Vi kjemper godt og har marginene med oss. Det gir ett sårt tiltrengt poeng som vi skal være glade for.

Messi
13-08-2007, 23:26
Jeg koste meg på kampen i dag! Hvis vi kjemper slik i de resterende kampene og viser samme innsats og tæl så er det håp i hengende snøre.

Vil berømme Kenneth Høie med en meget god kamp. Har sett at motstanderne har scoret på oss før i situasjoner hvor Høie avverget på en mesterlig måte.

Ellers var både Håland, Annan og Midtun Lie positive synes jeg, og Ole Martin viste gamle takter på målet. Borre kom seg kraftig etter sidebyttet. Doffen kjempet i vanlig stil.

Fredrik har dog en god vei til å prestere opp mot forventet.

Dog skjønner jeg ikke hvordan vi kan falle av så kraftig de siste 20 min av 1 omgang.

Rett skal være rett! Dette var betydelig bedre enn jeg hadde fryktet.

YgorNo1
13-08-2007, 23:53
Jeg ser konturene i noe drastisk positivt i Start nå, spillet har lenge vært sån ok, og det blir bedere og bedere nå.
Fortsatt litt barnesykdommer i angrepet, dvs riktige løp i boxen og nok folk der.
Som tilskuer så jeg mye bra i dag.
Vil fremheve Annan, Doffen,Lie og hele bakre del og spesielt Paulsen.
Sitter igjen med en følelse av at denne kampen kunne vi ha fått mere ut av.
SIB må bytte tidligere. Da spesielt Lie og satt børu på hans plass.
Var ikke Bruno`s type kamp idag.

Per Christian Dversnes
14-08-2007, 00:19
Mest frustrende nå er Strømstad,
han leverer vannvittig svakt i forhold til
toppnivået han innehar.

Men jeg føler vi skritter i riktig retning!

Fish
14-08-2007, 00:33
Fish, jeg må si meg veldig uenig angående å isolere denne kampen. Isolert sett ville jeg vært skikkelig forbanna over at vi spiller en dårlig kamp, der angrepsspillet skranter og vi knapt skaper sjanser.

Jeg sier tvert om, vi må se denne kampen i sammenheng med det vi har prestert og hvor vi ligger på tabellen. Vi kan ikke forvente champagnefotball. Vi kjemper godt og har marginene med oss. Det gir ett sårt tiltrengt poeng som vi skal være glade for.

Jeg følger deg forsåvidt på den. Det jeg ønsket å få frem var at supportere som følger hvert trekk på banen gjennom hele sesongen veldig lett kan relatere alt det negative spillerne (og ikke minst treneren) har foretatt seg hittil, til kveldens oppgjør. Jeg vet det er nesten "umulig" å justere innstillingen sin til null når man har sett all elendigheten denne sesongen, men det er nettopp det man burde gjøre slik situasjonen er nå. På *den* måten mener jeg det ville vært god idé å la denne kampen ha sitt eget liv og bli vurdert deretter. En liten selvhjelpsaksjon om ikke annet.

Vi spiller ikke en superkamp i kveld, men at du isolert sett mener at vi spiller en "dårlig kamp, der "angrepsspillet skranter og [...] knapt skaper sjanser" - den skjønner jeg lite av. Det man tross alt *ikke* kan isolere er det faktum at Stabæk er et bra lag, uansett Starts form og plassering på tabellen. Det var i sannhetens navn ingen dårlig kamp av Start som man (i hvert fall jeg) under noen omstendigheter hadde grunn til å bli forbanna over. Litt skuffa kanskje, men ikke forbanna.

Ikke dermed sagt at jeg ikke ble fortvila over en del enkeltsituasjoner. JML skulle f.eks. ha putta den på slutten. Håpløst å ikke ta vare på den.

Neon
14-08-2007, 00:44
Jaja, nå er høstens vanskeligste bortekamp ferdigspillt, å gutta sloss seg til ett poeng.

Det er veldig mye positive ting å trekke frem i dag, å mye er også nevnt av dere andre. En som kanskje har fått litt for lite oppmerksomhet etter kampen, er Kenneth Høie. Han står en meget god kamp i dag. Vet at han har gjort mye merkelig opp i gjennom, men han har vist virkelig fremgang, både på trening og i kamp.

Forskjellen mellom oss og lagene på toppen av tabellen, er måten vi angriper oss på. "Topplagene" spiller på en mye mer direkte måte. De slår, som regel rett i bakrom, eller direkte ut mot en av kantene/backene...

Når vi har ballen på ca 20-30 meter, skal den liksom innom 5-6 styker før det skal angripes. Å minst en av de spiller alltid en støtte passing. Se f.eks på LSK i går. De bare vippet ballen i bakrommet, der angriperene allerede er på løp.

Det som skjer når vi har så mange trekk i den posisjonen, er at vi er veldig sårbare, for farlige brudd, som fører kontringer imot, noe som igjen fort kan føre til mål.

Om av disse 4 av disse 5-6 spillerne utenfor boksen, heller går på løp innover, å de to resterende tar seg av innlegg/stikkere, er sjansen mye større får å få avsluttet. Gjerne også skore.

Men for all del! Formkurven er på vei oppover!!! :D

frankieboy
14-08-2007, 07:05
Noe som irriterer meg er at vi ikke har noen som kan skyte...
Det er svært ofte gode skuddmuligheter på 18-20 meter, men som regel blir det fiseskudd - hvis man i det hele tatt skyter!! (noe som er sjeldent)
Så eks Fredrik i dag. Dundrer til fra 18 meter, og ballen triller inn til Stabæk-keeper...
Savner en midtbanespiller som KAN skyte.. Håper Ygor kan vise litt av dette når han omsider får prøve seg på midten!!

Ole Gilboe Hermansen
14-08-2007, 08:05
Normalt sett ville jeg ha sagt at et poeng mot Stabæk er godkjent og jeg vil si at spillet i går bra, men nå er ikke situasjonen normal. Vi hadde trengt alle poengen, men nå må vi se fremover.

Helge
14-08-2007, 10:03
Det var jo som faen at ikke skuddet til Jon M L. gikk inn da!!! Bare flaks (uflaks for oss) at Stabekk-spilleren kom henni ballen. Kunne jo like gjerne gått inn.

I går var det mange som gav mye. Annan var bra og det var også Høie! Han redda et poeng. I tillegg redda Håland også en ball som jeg så i mål. Herlig innsats!

Det kunne gått skikkelig galt noen ganger, men heldivis er ikke Nannskog like drepende effektiv hver gang han skyter. Faen, av og til virker det jo bare som om alt han gjør går inn.

Bra av Årst å være der han SKAL være på målet!

Ellers synes jeg 1 omgang ikke var noe å skrive hjem om. Borre helt borte og lange baller opp på ensom Årst funker jo ikke i det hele tatt. Når Pedersen kom med oppover og vi fikk spillet ut på kantene og fikk lagt inn ble det mye farligere. Kombiner dette med gjennombrudd ala Borre på slutten og det blir bra....hvis dommeren får med seg offside-reglene sa. Borre er jo ikke offside når han får ballen fra en Stabekk-spiller....

Alladin Sane
14-08-2007, 10:37
Fra min plass på Nadderud var det vanskelig å få noe godt bilde av kampen, men jeg fikk vel inntrykk av at Start var heldige, spesielt i første, men spilte taktisk klokt og brukte fryktelig lang tid på alle faste situasjoner.

Deler ellers frustrasjonen med Borre og Strømstad som var svake. Paulsens venstrebackspill var også under enhver kritikk, men han kan nok ikke bedre. Lie vil noe, Årst er en luring foran kassa og Kenneth Høie er det lite å utsette på. Annan er også på gang.

Det er vel i overkant naivt å si at et formsvakt Stabæk uten Pall er årets verste bortekamp. Selv anså jeg denne kampen som overkommelig, og er litt skuffa over at Start ikke gutset mer mot slutten i forsøk på å rane til seg alle tre poengene. Start må nok fremdeles vinne 5 kamper inn for å nå sikker plass, og nå er det en kamp mindre å gjøre det på. Det skjer nok aldri.

Kvalikplassen ser ut til å bli halmstrået. Den er absolutt ingen garanti for fornyet kontrakt, og i mine øyne er også Odd det beste laget av trioen i bunnen, så det skal uansett holde hardt, men sålenge utgangspunktet er likt, er jo sjansene så avgjort til stede.

Start er litt på gang. Men å drøye tiden mot et balltrillende, inpotent Stabæk er uhyre mye enklere enn å styre hjemmekamper eller krige mot bunnlag i sekspoengskamper på bortebane. Det er vanskelig å se hvor Start skal ta poengene sine hen.

Forøvrig ble jeg imponert over Henning Hauger. Noe for Hareide?

Brand
14-08-2007, 13:23
Helt utrolig at noen sier at toget er gått etter denne kampen. Vi har like mange poeng som kvalikplassen for svarte!

Toget har naturligvis ikkje gått med tanke på kvalikplassen,kampane borte
mot Odd og Sandefjord blir nøkkelkamper i så måte.

Eg er av den meining at toget har gått med tanke på å unngå kvalik.

Forberedt på å sluke mange kameler om eg tar feil,og sluker dei med glede.

:)

Millonarios
14-08-2007, 13:49
Forøvrig ble jeg imponert over Henning Hauger. Noe for Hareide?

Han har vært på gang i hele våren. Ble tatt ut på landslaget da Norge var på USA-turnering en god stund før VM 2006, men mistet godt og vel hele sesongen i fjor. Fått sitt gjennombrudd denne sesongen og viser seg som en meget spennende spiller. Gode basisferdigheter, flink i både det offensive og defensive og har et bra skudd. Viser også et viss internasjonalt snitt.