PDA

Se full versjon : Martin Borre - tråden

Espen K G
03-08-2007, 09:20
Ser ikke ut som om det er laget en egen tråd for denne mannen, så da drister jeg meg til å starte en :)

Til dere som har vært på trening og kikket siden han kom til klubben. Kan dere bekrefte det SIB sier her: http://fotball.fvn.no/eliteserien/article86855.ece
"Jeg har ennå ikke sett Martin slå ett dårlig innlegg på trening, sier Bjørnebye"

Dersom det stemmer er det jo meget bra å få MB skadefri, men det er jo en veldig hausing av en spiller før hans debut fra start da.

Lynet
03-08-2007, 10:47
Jeg har sett ham slå et dårlig innlegg ja, og det samme har nok SIB gjort...

Men god innleggsfot har han helt klart!

flaxxlodd
03-08-2007, 11:41
Spennende spiller denne Borre. Ekspertene mener han var for god for både Tippeligaen og Superligaen. Merkelig at havnet i Start da.
Mulig de mente Adeccoligaen

Espen K G
03-08-2007, 12:09
Spennende spiller denne Borre. Ekspertene mener han var for god for både Tippeligaen og Superligaen. Merkelig at havnet i Start da.
Mulig de mente AdeccoligaenDet som ble sagt var:
"Vi har, i tillegg til å ha fulgt han selv, hentet inn klassifiserte [sic] referanser. Som, kanskje til og med noen av dem gikk ut på at han muligens er for god for norsk fotball".

Regner forresten med at SIB mente "kvalifiserte".

magnussl
03-08-2007, 14:13
Tror og håper Martin blir bra utover høsten og helst allerede mot Tromsø.
Årst er helt klart avhengig av gode innleg for å putte i kassa, og jeg tror ikke vi kunnet fått noen som passet bedre til den oppgaven enn Martin Borre. Spørsmålet er vel bare om han er i toppform, han har jo vært skadet en god stund nå.

Alladin Sane
03-08-2007, 15:46
Nå var jo Bruno Starts klart beste spiller mot Viking. Dog kun i de 30 minuttene han fikk på høyrevingen. Han hadde balletak på Pereira. Om det finnes snev av sirkulasjon i topplokket til trenerteamet, og Bruno er spilleklar, bør han vel starte på høyre kant også hjemme mot Tromsø.

At han etter 30 minutters herjing med Pereira ble flyttet til motsatt kant viser vel imidlertid at man ikke kan ta noe for gitt når det gjelder trenerteamets taktiske preferanser.

Skal vedde på Røsler sto og vurderte grep for å demme opp for Starts høyreside da Startbenken kom ham i forkjøpet.

magnussl
03-08-2007, 21:20
Nå var jo Bruno Starts klart beste spiller mot Viking. Dog kun i de 30 minuttene han fikk på høyrevingen. Han hadde balletak på Pereira. Om det finnes snev av sirkulasjon i topplokket til trenerteamet, og Bruno er spilleklar, bør han vel starte på høyre kant også hjemme mot Tromsø.

At han etter 30 minutters herjing med Pereira ble flyttet til motsatt kant viser vel imidlertid at man ikke kan ta noe for gitt når det gjelder trenerteamets taktiske preferanser.

Skal vedde på Røsler sto og vurderte grep for å demme opp for Starts høyreside da Startbenken kom ham i forkjøpet.

Synes også det er litt merkelig at SIB rokerer på den plassen nå som vi endeleig kan oppnå litt kontinuitet. Men tror nok at Bruno kommer inn et stykke ut i andre omgang fordi Borre ikke er helt i form enda. Det vil jo selvsagt avhenge av hvordan kampen utløper seg...

frankieboy
03-08-2007, 22:21
Synes også det er litt merkelig at SIB rokerer på den plassen nå som vi endeleig kan oppnå litt kontinuitet. Men tror nok at Bruno kommer inn et stykke ut i andre omgang fordi Borre ikke er helt i form enda. Det vil jo selvsagt avhenge av hvordan kampen utløper seg...

Så vidt jeg har fått med meg, så er Bruno skada... og at det er grunnen til at han ikke er med. Om han er god nok til å spille litt gjenstår å se, men jeg tipper han står over denne kampen!!

hibs
03-08-2007, 22:32
Så vidt jeg har fått med meg, så er Bruno skada... og at det er grunnen til at han ikke er med. Om han er god nok til å spille litt gjenstår å se, men jeg tipper han står over denne kampen!!

Fra fevennen i kveld ,bare 2 ut med skade, Bård og Geir L

http://fotball.fvn.no/eliteserien/article86903.ece

Neon
03-08-2007, 23:20
Fra fevennen i kveld ,bare 2 ut med skade, Bård og Geir L

http://fotball.fvn.no/eliteserien/article86903.ece

Bruno deltok IKKE på dagens fellestrening! Han trente aternativt.

Mener også Borre er et bedre alternativ på høyrekanten.

Med Årst på topp, trenger vi kantspillere, som kan legge presise innlegg.

Jeg mener Bruno trekker alt for mye inn i banen, til å spille kant i ett 4-3-3 system.

Bruno hadde vært pefekt som en fremskyvd midtbanespiller i ett 4-5-1, eller fremst i diamanten i et 4-4-2 system.

Da kan han utfordre fra sentralt i banen, eller evt, sende stikkere til spissene i bakromet.

Bør brukes litt sånn som Koren ble brukt i LSK. I mellomrommet mellom midtbane og spiss... Dog, tror jeg ikke han har samme skuddfot som Koren da, desverre!

Bruno er en spennende spiller, som jeg tror vi kan få mye glede av i åreme fremover.

Pål Thorsen
04-08-2007, 15:08
Jeg har sett ham slå et dårlig innlegg ja, og det samme har nok SIB gjort...

Men god innleggsfot har han helt klart!

Du ser du alle trengingene på dønnestad eller??

Siden du er distriktets "lokarlsen" lol!!!
Måtte tulle litt med deg!!!

Hils "pitbullen" fra meg!

Lynet
04-08-2007, 19:46
Du ser du alle trengingene på dønnestad eller??

Siden du er distriktets "lokarlsen" lol!!!
Måtte tulle litt med deg!!!

Hils "pitbullen" fra meg!
Hehe... han har dratt til Oslo for å jobbe nå...
Tok ikke helt den distriktets....?
Men ser ikke så mange treninger nei, men får med meg noen av og til hehe.. kort vei da vettu;)

Pål Thorsen
04-08-2007, 22:13
Hehe... han har dratt til Oslo for å jobbe nå...
Tok ikke helt den distriktets....?
Men ser ikke så mange treninger nei, men får med meg noen av og til hehe.. kort vei da vettu;)

Tveits store sønn??

BTW? sitter du ved siden av "Bullen"?

Stikker opp og hilser på i morra da!

Mr.Nor
14-08-2007, 10:46
Må innrømme at kjøpet av Borre har gledet meg, men at Start må begynne å benytte seg mer av hans kvaliteter. De må spille kjappere opp gjennom midten og så dytte ballen i bakrommet ut på kanten slik at han kan bruke farten sin. Sånn som det er pr i dag er det.. Keeper spiller til stopper spiller til back spiller langt opp på Årst og så vinne andreballen. Eller så spiller man ballen inn i midtbaneleddet hvorpå man får ørten støttepasninger, før man er såpass presset at man dytter ballen frem i angrepsleddet hvor forsvaret ligger kompakt og kan stoppe angrepene i de fleste situasjoner.

Synes Start må begynne med en liten kursendring, begynne å bruke vingene mer enn det de gjør nå, hvorfor ikke spille mer direkte frempå dem tidlig når bakrommene er store? Det er vel ikke slikt at man på død og liv må ha den lange mot Årst? La han ligge der han er best, inne i boksen.

Messi
15-08-2007, 14:25
Så opptak av kampen mot Stabæk i går. Nils Johan Semb var av den oppfatning at Borre ikke hadde kvaliteten til verken Bärlin eller Valencia.
Han sa videre at han vurderte Bärlin David N og Valencia som bedre offensivt enn Midtun Lie Årst Borre. Jeg deler vel langt på vei bekymringen rundt Borre.

Ole Gilboe Hermansen
15-08-2007, 14:35
Så opptak av kampen mot Stabæk i går. Nils Johan Semb var av den oppfatning at Borre ikke hadde kvaliteten til verken Bärlin eller Valencia.
Han sa videre at han vurderte Bärlin David N og Valencia som bedre offensivt enn Midtun Lie Årst Borre. Jeg deler vel langt på vei bekymringen rundt Borre.

Stefan, David og Alex er ikke lenger spillere i klubben og de vil trolig ikke komme tilbake. Frustrerende å høre på så bra de kunne ha vært. Støtt spillerne vi har.

rooland
15-08-2007, 14:37
Borre er en bra spiller visst han blir brukt riktig, men det mener jeg når han kommer på løp og ikke får ballen i beina. Vi har alle fått med oss til nå at han ikke har kvaliteten til alex teknisk, tror ikke han er bedre enn stefan heller teknisk, men vil vente med en konkluksjon på borre til jeg har sett fler kamper av mannen og han blir bedre kjent med gutta!!!

balas
15-08-2007, 14:55
I motsetning til Alex og Stefan, så kan jo Borre legge inn. Hjelper ikke å drible av 11 mann to ganger hvis man avslutter med å dundre ballen i førsteforsvarers hode (Valencia) eller føtter (Bärlin).

Alex slo vel sitt siste OK innlegg rundt st.hans 2005.

Mr.Nor
15-08-2007, 17:50
I motsetning til Alex og Stefan, så kan jo Borre legge inn. Hjelper ikke å drible av 11 mann to ganger hvis man avslutter med å dundre ballen i førsteforsvarers hode (Valencia) eller føtter (Bärlin).

Alex slo vel sitt siste OK innlegg rundt st.hans 2005.

Helt enig med deg. Bare Start lærer seg å bruke styrkene til Borre kan det bli kjempebra, spille han i innleggsposisjon, enten ved å spille i bakrom eller frispille han. Sånn som vi har spilt i det siste har han ofte fått ballen feilvendt eller i veldig pressede situasjoner. Men håper det går seg til når Borre og resten av troppen lærer hverandre å kjenne..

Vi må benytte oss av styrkene hans, enormt god innleggsfot.

Mr.Nor
07-10-2007, 06:07
Helt enig med deg. Bare Start lærer seg å bruke styrkene til Borre kan det bli kjempebra, spille han i innleggsposisjon, enten ved å spille i bakrom eller frispille han. Sånn som vi har spilt i det siste har han ofte fått ballen feilvendt eller i veldig pressede situasjoner. Men håper det går seg til når Borre og resten av troppen lærer hverandre å kjenne..

Vi må benytte oss av styrkene hans, enormt god innleggsfot.

Så deilig å få rett egentlig.. :)

I går så vi hvor god Borre er.. Savne Alex? Tja.. Liker å få innleggene når angriperne er på vei inn i feltet jeg.. :) Farligere da.. Unødvendig å ta 5 finter på kanten før innleggene kommer.. :)

Og innleggene til Borre hva kan man si? KLASSE!!

Ole Gilboe Hermansen
07-10-2007, 07:56
Hvem er Stefan og Alex? He he. Jeg er fornøyd med Martin jeg.

Krs
09-10-2007, 08:35
Den Danske dreng kan mere enn at spille bold....

Han har meningers mot, og det er bra. Hadde bare ønsket han hadde holdt det for seg selv inntil plassen var sikret. Kan fjerne litt fokus.

http://fotball.fvn.no/eliteserien/article91814.ece

Ole Gilboe Hermansen
09-10-2007, 08:51
Jeg tror ikke dette har noen innvirkning på spillet vårt i negativ grad. De andre i klubben har vel fått med seg at Martin sitt engasjement. Jeg er enig med Martin at det nå er på tide å ikke leve på 2005-sesongen. Det var en bra sesong,ja, men som Martin sier: Vi har mange nye spillere,ny trener og ny stadion.

Gimse jr
09-10-2007, 15:36
Kan ikke blitt mere enig i Borre her. Virkelig en bra signing, selvom jeg var meget skeptisk i utgangspunktet

flaxxlodd
09-10-2007, 16:18
Borre er en kvalitetsspiller. Noe han også var i Danmark.
Synd det måtte en kjempekamp til for at folk skulle forstå. Men sånn er det nå hvertfall.
Savnet av Alex forsvinner selvsagt mer og mer ettersom Borre vokser. Når det er sagt er det vell 2 år siden Alex var i form.

SilentBob
09-10-2007, 16:32
Jeg har vært en av de som har hatt klokketro på Borre hele veien. Og at han nå i tillegg viser at han stiller krav til klubben sin, er utelukkende positivt. Start trenger kravstore spillere, som ikke finner seg i ting de mener blir gjort feil!

Stå på, Martin!

SilentB

aljahnsen
09-10-2007, 16:37
Martin Borre er virkelig en spiller jeg har sansen for han. Har hatt store forventninger til han fra den dagen han signerte for Start. Nå ser vi endelig at han leverer varene og ser ut til å trives i Start.

Godt at vi endelig har fått en spiller som kommer med sine meninger. Jeg er 100 % sikker på at Martin er en spiller som gir alt for laget og for å levere på banen.

Vi får mye moro med Martin i årene fremover. Hvem faen er Alex Valencia.

Alladin Sane
09-10-2007, 17:34
Hvem faen er Alex Valencia.

Alex Valencia er norsk høyreving som kom til Start fra Brann før 2004-sesongen og tok hintet og ble presset ut av klubben sommeren 2007. Perioden sett under ett var han Starts i særklasse beste spiller, og utvilsomt den beste høyrekanten i eliteserien siden Chippen, og definitivt den beste spilleren som har ikledd seg sort og gult siden Erik Mykland.

Jeg gleder meg som alle andre her inne over Borres gode spill på lørdag. Han var meget god. Han når naturligvis ikke Valencia til anklene, men det er da også urettferdig å sammenligne ham med en slik spiller. Jeg ser imidlertid ikke at Borre fremstår noe bedre ved at man rakker ned på Valencia, som tross alt ga så mange fine øyeblikk og ville vært i klubben den dag i dag om han hadde blitt behandlet på en anstendig måte.

Borres engasjement er sikkert positivt. Stusset litt over å lese at han løp rundt hele banen og dirigerte mot Sandefjord. Kanskje det var derfor han aldri var der han skulle være og Start ble overkjørt på høyresiden i andre omgang. Personlig er jeg litt mer begeistret for eksempelets makt. Borre var uhyre svak mot Sandefjord, og da blir det litt i overkant patetisk å hudflette lagkameratene for kollapsen i media dagen etter.

SilentBob
09-10-2007, 17:54
Borre når ikke Valencia opp til anklene? Når så du siste en kamp med Alex Valencia? Han har ikke prestert i nærheten av sitt toppnivå de siste to årene, og dermed er det helt greit at han fikk ta snippsekken å dra.

SilentB

aljahnsen
09-10-2007, 17:59
Alex Valencia har ikke bevist noe som helst siden 2005 sesongen. Han har heller ikke fått en ny vår i Aarhus.

Lynet
09-10-2007, 23:13
Blir for dumt å rakke ned på Valencia som var vår klart beste og viktigste spiller i 2004 og 2005 sesongen! Det bør dere holde dere for gode til...

Men strålende at Borre nå viser hva han kan. Han blir nok bare enda bedre neste sesong!

SilentBob
09-10-2007, 23:40
Å herregud. Er det ikke lov å påpeke at Alex, i den siste halvannen sesongen, ikke akkurat leverte fantastiske varer? Og at det dermed kanskje ikke var så dumt at han gikk, og vi fikk inn en ny spiller?

SilentB

Mr.Nor
09-10-2007, 23:58
For all del, Alex var helt sjef i Nordlies 4-3-3 system, ett system han var "laget" for. Med backer som engasjerte seg fremover, han kunne dra en finte å slå inn. Men sånn vi spiller nå med 2 på topp og 4 på midten tror jeg faktisk Martin Borre passer bedre inn, mer direkte i spillestilen. I tillegg føler jeg at Borre har ett bedre fotballhode enn Alex, han er veldig flink til å lese medspillernes plasseringer i tillegg til at han har mer stabilt gode innlegg.

Alex er nok mer en publikumsspiller enn Martin på grunn av sitt finterepertoar. Men det kan igjen gjøre spillet litt statisk..

Så konklusjonen er vel at vi har fått inn en litt annen spillertype som iallefall jeg synes passer bedre i forhold til måten vi spiller på nå, selv om Alex er hjertelig velkommen tilbake.. :)

Notch Johnson
10-10-2007, 08:42
Hvem faen er Alex Valencia.

Skam deg! Vår beste høyrekant på maaaaange år, og herjet med samtlige venstrebacker for et par år siden!

Alex Valencia: HYLL HYLL!

Alladin Sane
10-10-2007, 09:52
Alex Valencia har ikke bevist noe som helst siden 2005 sesongen.

Om lista di ligger der, så er det ikke en Startspiller som har bevist noe som helst siden 2005. Heller ikke Martin Borre.

Liten tvil om at Valencia tok et steg tilbake fra den sensasjonelle 2005-sesongen i 2006, men han var da fremdeles en av lagets beste spillere. Årets sesong var svart, men jeg tror vel ikke Borre ville levert bedre prestasjoner som enslig spiss.

stibere
10-10-2007, 10:02
Å herregud. Er det ikke lov å påpeke at Alex, i den siste halvannen sesongen, ikke akkurat leverte fantastiske varer? Og at det dermed kanskje ikke var så dumt at han gikk, og vi fikk inn en ny spiller?

SilentB

kan ikke ha en spiller som ikke takler å få konkuranse om plassen

Alladin Sane
10-10-2007, 13:14
kan ikke ha en spiller som ikke takler å få konkuranse om plassen

Valencia ble solgt dager etter han ble kåret til BB mot Lyn i en av svært få kamper der han fikk spille i rett posisjon. Bjørnebye omtalte Borre som for god for norsk fotball, og brukte ellers pressekonferansen til indirekte å si at Berlin og Valencia tilhørte fortiden i 4-3-3.

Hvorvidt Valencia takler konkurranse, kan man vel diskutere. Trolig gikk han til en langt bedre klubb enn Start, der man må forvente at konkurransen er større.

Det er imidlertid et faktum at Bjørnebye stort sett brukte Valencia som enslig spiss, og hentet inn to nye høyrevinger de siste månedene Valencia var i klubben. Til tross for at Valencia var eliteseriens beste høyreving i 2005 og 2006. Så da handler det vel ikke først og fremst om å ikke takle konkurransen, men om å ikke gidde kaste bort tiden sin på benken pga av en komplett inkometent trener. Valencia kunne ikke gamble på at Bjørnebye ville bli sparket etter kun ett år i klubben, og valgte å dra. Det var utrolig synd for Start som mistet sin beste spiller på over ti sesonger.

Mr.Nor
10-10-2007, 13:25
Hvorvidt Valencia takler konkurranse, kan man vel diskutere. Trolig gikk han til en langt bedre klubb enn Start, der man må forvente at konkurransen er større.

Han klarer ikke å spille seg til fast plass på laget som ligger nest sist i Superligaen det sier meg at Alex er ikke det han var.. Har en vei å gå, han får komme seg tilbake til samme stabile gode nivå som før..

Å at du sier AGF en langt bedre klubb enn Start må vel være dagens uttalelse.

aljahnsen
10-10-2007, 13:38
Skam deg! Vår beste høyrekant på maaaaange år, og herjet med samtlige venstrebacker for et par år siden!

Alex Valencia: HYLL HYLL!

Er det mulig??

Alex Valencia var god i 2004 og 2005 sesongen. En kongespiller for Start, men han er ikke i Start nå.

For å pynte litt på det, så var det en spøk. Det burde de fleste skjønne. Hvem faen er ??? vi har jo ... Okei?

stibere
10-10-2007, 15:14
Valencia ble solgt dager etter han ble kåret til BB mot Lyn i en av svært få kamper der han fikk spille i rett posisjon. Bjørnebye omtalte Borre som for god for norsk fotball, og brukte ellers pressekonferansen til indirekte å si at Berlin og Valencia tilhørte fortiden i 4-3-3.

Det er imidlertid et faktum at Bjørnebye stort sett brukte Valencia som enslig spiss, og hentet inn to nye høyrevinger de siste månedene Valencia var i klubben. Til tross for at Valencia var eliteseriens beste høyreving i 2005 og 2006. Så da handler det vel ikke først og fremst om å ikke takle konkurransen, men om å ikke gidde kaste bort tiden sin på benken pga av en komplett inkometent trener. Valencia kunne ikke gamble på at Bjørnebye ville bli sparket etter kun ett år i klubben, og valgte å dra. Det var utrolig synd for Start som mistet sin beste spiller på over ti sesonger.

Kan ikke kalle bjørnebye en inkompetent trener,er jo tross alt han som har hentet inn de som står fram for start,borre,olsen,årst og hulsker

Supporteren
10-10-2007, 16:07

SilentB

Hvilken spiller på Startlaget presterte den siste halvannen sesongen? Doffen, Strømstad og de fleste andre på laget hadde alle sett sine bedre dager.

Hoppalong
10-10-2007, 16:57
Kan ikke kalle bjørnebye en inkompetent trener

Ha ha ha!!! Dette var dagens kommentar!

stibere
10-10-2007, 17:50
Ha ha ha!!! Dette var dagens kommentar!

kan ikke være særlig inkompetent når det er han som henter flere av spillerne som forhåpentligvis redder start denne sesongen

Hoppalong
10-10-2007, 17:57
Det er helt feil. Mannen er inkompetent. Jeg kan forsikre deg om det, så da slipper du å bruke mer energi på den saken.

Det var vel neppe Bjørnebye som sto for spillerkjøpene alene? Og du må heller ikke glemme at uansett spiller, underpresterte samtlige under SIBs ledelse (les: Doffen, Strømstad, Alex, Stefan, David...etc). Ikke en stjernespiller i verden ville levert varene under hans klamme hånd.

Det skal jo legges til at "gamle travere" som Pedersen, Haaland, Høie og etterhvert Strømstad slettes ikke har gjort seg bort i det siste... under Benny?

Espen K G
10-10-2007, 19:49
Valencia ble solgt dager etter han ble kåret til BB mot Lyn i en av svært få kamper der han fikk spille i rett posisjon. Bjørnebye omtalte Borre som for god for norsk fotball, ...

Skivebom i to setninger på rad.
Valencia skrev under avtalen med AGF før Lyn kampen.
http://fotball.bt.no/eliteserien/article84659.ece

Og, SIB sa aldri at Borre var for god for norsk fotball. Han sa at han hadde fått mange referanser, og at en av disse mente at Borre muligens var for god for norsk fotball.

Hvis du skal bruke fakta, så bruk det i hvert fall riktig.

SilentBob
10-10-2007, 20:06
Jeg er litt enig med siste taler her. Alle mulige midler brukes på å sverte SIB. La nå denne mannen få lov til å være i fred, og fokuser heller på andre ting. Jeg tror dessuten at det ligger mer bak salget av Valencia, Bärlin osv, enn det som noen gang vil komme frem.

Jeg er enig med Borre. Glem fortiden. Den er uansett forbi. La oss fokusere på at Start i fremtiden skal ta stadige steg mot å bli et av norges beste lag over tid. Og jeg er ovebevist om at det best gjøres ved å se fremover, og ta steg for steg, og ikke prøve å ta snarveier.

SilentB

Alladin Sane
11-10-2007, 10:26
Skivebom i to setninger på rad.
Valencia skrev under avtalen med AGF før Lyn kampen.
http://fotball.bt.no/eliteserien/article84659.eceHvis du skal bruke fakta, så bruk det i hvert fall riktig.

Hvis du skal dokumentere uttalelsene dine, får du starte med å sende med riktig link. Her står det vitterlig at avtalen ikke er underskrevet. Dessuten uttalte jo også Matta at ingenting var undertegnet da han ble intervjuet om Valencias fremtid etter Lyn-kampen.

Det er synd å si det, men her driter du deg nok ut, Espen K G!

Nå var det ikke mitt ønske å rakke ned på hverken Borre, Bjørnebye eller andre forumdeltakere. Bare understreke at jeg synes Alex Valencia fortjener et bedre ettermæle. Alex Valencia var eliteseriens klart beste spiller i 2005, og hovedårsaken til at Start kjempet i toppen av norsk eliteserie for første og eneste gang siden 1992.

Vi som har fulgt Start siden 80-tallet vet at det kan gå 15 år til vi får se en slik spiller i gult og sort igjen.

Eirik
11-10-2007, 12:43
Ikke misforstå meg nå, jeg syns Alex fortjener et godt ettermæle for tiden sin i Start og det skal sies at han er en meget god spiller.

Men for å ta hvorfor jeg liker Borre bedre enn Alex:
For det første er det ETT system Valencia passer til - 4-3-3. Derfor ble han solgt fra Brann i sin tid skal vi tro Mjelde. Dagens formasjonsendring til 4-4-2 har vært en av hovedårsakene til snuoperasjonen vi er i ferd med å gjøre, og Borre passer MYE bedre inn i 442 enn nevnte Alex.
For det andre - Valencia går alltid, alltid ut på kanten. Det gjør spillet hans mer forutsigbart enn Borre som er flinkere til å variere.
Og backene leste etter hvert mer og mer spillet hans, noe jeg tror er en viktig grunn til at han etter 2005 ikke lyktes like godt lenger.
For det tredje: Alex ville alltid vekk og til utlandet. Det sa han så og si fra dagen han kom hit. Borre virker derfor mer lojal til dagens Start uten disse ambisjonene. Har mer tro på at vi har en spiller for fremtiden i Borre.

Men for å si noe positivt om Alex så har han et fantastisk finereportoar, og i form er han knallgod. Men som andre har påpekt er det nå en stund siden vi så ham briljere sist, selv om han var veldig god siste kamp mot Lyn.

Espen K G
12-10-2007, 04:18
Hvis du skal dokumentere uttalelsene dine, får du starte med å sende med riktig link. Her står det vitterlig at avtalen ikke er underskrevet. Dessuten uttalte jo også Matta at ingenting var undertegnet da han ble intervjuet om Valencias fremtid etter Lyn-kampen.

Det er synd å si det, men her driter du deg nok ut, Espen K G!
Du har helt rett. Jeg legger meg flat for den :icon_redface: Det korrekte skal være at avtalen ble underskrevet dagen etter Lyn-kampen.
http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article84902.ece

Det virket derimot på ditt innlegg som om at Start bestemte seg etter Lyn kampen for å selge Alex. Han var vel i realiteten klar for dem uken før, men skrev ikke under før dagen etter kampen.

Men, jeg skal skjerpe meg med faktainnhentingen i fremtiden...spesielt i de innleggene hvor jeg klager på andres fakta :icon_eek:

Mr.Nor
12-10-2007, 21:41
Moro å se at Borre trives i byen i allefall.

Espen K G
12-10-2007, 22:58
Moro å se at Borre trives i byen i allefall.Enig. Han virker som en type som kan bringe noe veldig positivt, både på banen og utenfor, til Start. Gleder meg virkelig til å se hvilken effekt MB får for laget i fremtiden.
Om noen år kalles han "Årets kjøp" :)

Ole Gilboe Hermansen
12-10-2007, 23:08
Veldig hyggelig at du trives Martin.

Krs
14-10-2007, 21:30
Vi kan jo alle tenke vårt, men er det noen som vet noe sikkert om hva MB sikter til?

http://fotball.fvn.no/eliteserien/article91814.ece

YgorNo1
15-10-2007, 19:34
Godt vi har MB som kan vekke klubben.
Forran denne sesongen er det gjordt mye feilvurderinger, også i sesongen har de vist innkompetanse.
Første steg mot toppen var å signere en uerfaren SIB, som var gambling og gikk galt.
Matta var ikke med på planleggingen og har vist seg å hente inn spillere som har vært suksess etter han kom til.
Så vi får håpe.
MB blir tatt med åpne armer og det er bra.
Jeg tror det er mye som skal ut av munnen til MB.

Espen K G
13-11-2007, 23:10
Ser noe positivt, selv om det ikke er super-duper nyheter, om Martin Borre:

"Samtidig tyder mer på at Martin Borre fortsetter i Start. Den danske vingen har vært i samtaler med klubbledelsen, og innrømmer overfor bold.dk at han vurderer framtiden. Men Start vil beholde 28-åringen." http://fotball.fvn.no/eliteserien/article94477.ece

Det tror jeg vil være et av de viktige valgene Start-ledelsen gjør foran neste sesong, og ikke minst fremtiden til Start. Dersom man ser på intervjuet på bold.dk får man også et innblikk i hvilken rolle han er ment til, og kan spille, i et fremtidig Start-lag.

"Træneren ville have, at jeg skulle være en ledende figur og være med til at stille krav til klubben og gøre den mere professionel. De ting har ikke ændret sig, og jeg synes stadig det er spændende at være med til at bygge en klub op. Nu bliver det bare helt fra bunden." http://www.bold.dk/nyt/index.php?vis=75909

Håper virkelig at han fortsetter, og gjør den jobben han var tiltenkt i tillegg til å være god på banen. Profesjonalitet er noe vi vil trenge i Start i tiden fremover, det har årets sesong vist til gagns.

Jan Roald
14-11-2007, 20:27
Har skrevet det før og gjør det igjen

Martin Borre er en spiller som vil tilføre start det EKSTRA. Er en mann med meninger også utenfor banen, itillegg vil han løpe fra og rundt de fleste venstre backer i 1 divisjon

Runny
15-11-2007, 14:09
En god nyhet :)

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/sorlandet/sport_nrk_sorlandet/1.4047592

Jan Roald
15-11-2007, 14:11
YES, dette var utrolig viktig for IK START

monsivar
15-11-2007, 14:24
Tror kombinasjonen Borre -> Årst blir en suksess i adeccoen!

Morten Torjussen
15-11-2007, 14:32
Fantastisk er ordet jada Borre. "For fænden mæn"http://www.menigheden.no/vbforum/images/icons/icon10.gif

Per Christian Dversnes
15-11-2007, 14:49
Helt knall at Borre blir!

Kapteinsemne.

Ole Gilboe Hermansen
15-11-2007, 16:26
Meget bra.

Mr.Nor
15-11-2007, 16:48
Det var saker det

hibs
15-11-2007, 18:52
Knall at Martin blir i Start:icon_razz:

Kenneth Storberget
15-11-2007, 19:52
Det er deiligt og være Dansk, i Norge.

Roy_Keane
15-11-2007, 20:04
martin borre kommer til å eie 1 div, tipper han får 20 assist eller noe sånn, og minimum 8 mål.

flott.

Lynet
15-11-2007, 20:27
Utrolig viktig at Borre blir! Vi har hvertfall angrep godt nok til å rykke opp med Borre, Årst, Kahlili, Hæstad, Mathisen, Børufsen, Bruno og forhåpentligvis Hulsker!

Får vi beholde Håland og klarer å hente IAO, ligger vi meget godt an!

Ole Gilboe Hermansen
15-11-2007, 21:15
Litt pirkete men på bildetteksten i NTK-artikkelen nevnes Atle Roar, men det er da bildet av Steinar med Ole Martin og Martin.

Espen K G
15-11-2007, 23:33
Dette var definitivt ukens gladnyhet!! Nå kan jeg drikke øl med god samvittighet i dag også :)

benwright
16-11-2007, 01:15
Veldig bra, Borre!

Ole Gilboe Hermansen
16-11-2007, 11:11
http://fotball.fvn.no/forstediv/article94692.ece

Sånne spillere er jeg glad vi har i klubben. Stå på Martin.

Bård Larsen
16-11-2007, 13:20
Borre sier: "Det største ansvaret for nedrykket ligger hos spillerne. Når jeg har vært med å spille klubben ned, så skal jeg være med å spille den opp igjen også."

That's the spirit!!!!!

Helge
16-11-2007, 13:39
Borre har litt selvinnsikt gett. Og han var jo ikke med i begynnelsen av sesongen engang, så han kan jo ikke ha hatt fullt og helt ansvar for nedrykket. Borre begynte litt famlende, men har absolutt funnet seg til rette i 4-4-2 systemet med bra innlegg fra kantene. Jeg tror han kan bli bra i 1.div og sammen med et slagkraftig angrep ser dette absolutt lyst ut. Rykker vi ikke opp ved første forsøk så er det kroken på døra. Men jeg synes en direkte opprykksplass absolutt er realistisk!

Frank W. Brevik
16-11-2007, 14:02
Ja, for fanden, Martin Borre! Med tanke paa hvor viktig Borre kan bli for Start, vil kanskje ogsaa Hulsker bestemme seg for aa bli. Jeg tror neppe det skal staa paa for daarlige medspillere, for aa si det slik! Det gir en fin signaleffekt, dette.

Stig Hornnes
16-11-2007, 14:07
Det er ganske ekstremt at de to som har gått ut og tatt ansvar er to som ankom midt i sesongen. Lurer på hva som egentlig foregår i huet på resten av spillerne...

Alladin Sane
16-11-2007, 17:54
Det faktum at disse to spillerne ankom en klubb i krise midt i sesongen betyr nok også at de har sikret seg avtaler de fleste andre spillerne bare kan drømme om.

Strømstad og Hæstad har vært faste på Start i syv år, og følte nok tiden var moden for nye utfordringer etter denne sesongen uansett. For dem er det nok vanskeligere å forlate Start nå siden sesongen endte med nedrykk.

Ole Martin Årst ble vel ikke akkurat tryglet om å bli i moderklubben Tromsø. I Start fikk han tredoblet lønna si etter fylte 33 og en avtale som varer til han er 37. For hans del kunne nok Start like gjerne rykket ned i bedriftsserien, han hadde blitt like forbanna. Og det har ingenting med lojalitet å gjøre.

Jeg synes man skal tenke seg litt om før man proklamerer svulstig om lojalitet og svik. Tar man signalene fra klubbledelsen alvorlig, står Start overfor et inntektstap på 20-30 millioner neste sesong, og jeg synes folk bør tenke gjennom hvordan en klubb som Start skal kunne kutte kostnader/hente inntekter i denne størrelse.

Da blir det med ett ganske åpenbart at det aller verste som kan skje er at Hæstad og Strømstad bestemmer seg for å hjelpe klubben tilbake til eliten. En slik lojalitet vil kunne sende klubben til skifteretten.

gånåpå
13-12-2007, 15:50
Dette er forsåvidt gammelt nytt. Men gøy å lese hva tidskrifter fra Danmark skriver.

Dette er fra: http://www.forza.dk/index.php/news/show/id=144086

Potentialet er helt enormt højt i Start, faktisk højere end i OB. Økonomien er god, mange lokale virksomheder støtter op om os, og der sidder altid omkring 11.000 tilskurere på lægterne. Det skaber en rigtig god stemning, som man kun kan nyde som fodboldspiller.

Martin Borre trives også fint uden for banen i det sydnorske, hvor hans kæreste har fået arbejde, så alt er sådan set som lovet, da han rejste derop - bortset fra de sportslige resultater.

De må så komme til næste år.

- Selvfølgelig bliver det da langt fra fedt at skulle spille i den næstbedste række, men så må jeg sætte mig nye mål, og målet er helt klart at rykke op i Tippeligaen igen med det samme, slår Martin Borre fast.

stibere
30-07-2008, 22:10
Martin Borre på vei tilbake til Danmark.

Vejle som er den aktuelle klubben

http://fotball.fvn.no/nm/article114327.ece

Mr.Nor
30-07-2008, 22:17
Om så er riktig så er vel ikke det det største tapet for klubben. Hvor mye kan vi få får han tro? Vil også frigi en god del lønnskostnader.

sureup
30-07-2008, 22:25
byebye. mye potensiale men altfor ustabil og aldri imponerende

DelPiero
30-07-2008, 22:49
Takk for nå, hadde forhåpninger om deg! Du var alltid for god for norsk fotball(ref Matta). Er takknemlig for viljen til å bli ved nedrykket, men dessverre er det også alt.

Morten Torjussen
30-07-2008, 22:57
Takk for nå, hadde forhåpninger om deg! Du var alltid for god for norsk fotball(ref Matta).
Var "han vi ikke nevner navnet på" som sa han var for god for norsk Tippeligahttp://www.menigheden.no/vbforum/images/icons/icon12.gif

Ellers så venter jeg dermed på signeringer. Foreløpig er vi -2 i stallen. Olsen og Borre ut. Ingen signeringer enda selv om det er mye prøvespiller for tida.

sureup
30-07-2008, 23:01
Var "han vi ikke nevner navnet på" som sa han var for god for norsk Tippeligahttp://www.menigheden.no/vbforum/images/icons/icon12.gif

Ellers så venter jeg dermed på signeringer. Foreløpig er vi -2 i stallen. Olsen og Borre ut. Ingen signeringer enda selv om det er mye prøvespiller for tida.

-1 er vi på
husk PBH ;)

Startjenta
30-07-2008, 23:27
Å nei!:(
Nå drar han mest sannsynlig fra klubben...:(
Nei...
Bli, Borre! Vær så snill! Du er jo god!

sureup
30-07-2008, 23:42
Å nei!:(
Nå drar han mest sannsynlig fra klubben...:(
Nei...
Bli, Borre! Vær så snill! Du er jo god!

han har jo ikke bevist at han er god i start drakta

Aukland
30-07-2008, 23:59
Jaja, det blir mye utskiftninger her. Men med den store lønningsposten han opptar og altfor varierende prestasjoner og mye skadeproblemer, bør han greit kunne erstattes. Hadde vært fint om vi fikk en ok sum for han i tillegg.

Lykke til videre, Borre!

DMcCarty
31-07-2008, 00:17
Enig, altfor store utskiftinger i start laget år etter år. Det har jo vitterlig vist seg at kontinuitet ikke akkurat er noe minus.. Tvert imot undervurdert..
At ikke ledelsen lærer det snart er for meg et stort mysterium.. Nå ser det jo ut som vi skal fylle opp med amerikanere og afrikanere.. hva skjer med talentfabrikken start, hva skjer med alle lokale.. Engedal forsvinner. Borgersen er snart ferdig..
I tillegg forsvinner borre, kanskje, Dog er han ingen stor kontinuitetsbærer men han er erfaren og har faktisk vært i klubben i 1 år.. Noe som faktisk ikke er så ille til start å være..

Neste år tipper jeg på 1-3 sørlendinger på laget, maks..
Greit å tilføre laget toppspillere, men at start skal ha så flaks at landslagspillere fra nigeria, lagos, usa etc.. kommer på samlebånd, helt gratis til klubben har jeg ingen som helst tro på...
Tipper dette stort sett er troppspillere som tar plassen til lokale talenter.
Litt off topic men men..

Borre kan utifra kvalitetsmessige forhold bare dra, han har etter mitt syn vært en gedigen skuffelse og har aldri vist noe av det han selv har uttalt som en selvutnevnt sjef, kaptein etc...

REBell
31-07-2008, 08:22
Borre
Ygor
Bruno
Annan

Ikke mange igjen av de vi handlet ifjor med tanke på at Årst har spilt lite i år...

Magne Hadland
31-07-2008, 08:31
-1 er vi på
husk PBH ;)

Nei -2 Husk Fredrik Strømstad :)

Runny
31-07-2008, 09:34
http://ekstrabladet.dk/sport/dansk_fodbold/vejle_boldklub/article1039058.ece

ezp1
31-07-2008, 11:06

I tillegg til å være "for god for norsk tippeliga" ble det jo også sagt av han som ikke skal nevnes at han aldri har slått et dårlig innlegg...

synes ikke å ha sett at han har slått så mange gode heller...

Alladin Sane
31-07-2008, 11:25
Martin Borre har ikke vist noen verdens ting i Start, og koster klubben 3 mill i året i følge Fevennen.

Han hadde vel et brukbart rykte i dansk fotball, så det er kanskje håp om å få noen kroner for ham. Men om han gis bort for å spare lønn, må vel også det feires.

Seven
31-07-2008, 12:24
Enig, altfor store utskiftinger i start laget år etter år. Det har jo vitterlig vist seg at kontinuitet ikke akkurat er noe minus.. Tvert imot undervurdert...

Jupps. Og det er desverre ikke bare hos oss. Dette gjelder nesten samtlige lag på øverste nivå i Norge. Massive utskiftninger og nesten nye lag hver sesong. "Topplagene" eier ikke kontinuitet og samspill, presterer ujevnt som fy og taper mot bunnlagene så det synger. Mer spenning, helt klart, men kvaliteten på kampene daler ned til det latterlige. For en nøytral tilskuer er de fleste kampene rett og slett blitt gørrkjedlige.

Når det gjelder oss så har vi vel ikke hatt noe særlig valg etter nedrykket. Forhåpentligvis har vi lært av feilene som har blitt gjort de siste sesongene og at ting gjøres riktig og fornuftig fremover når det er ryddet opp i rotet og endelig økonomien atter en gang er under kontroll...

En ting som jeg synes er svært positivt oppe i alt dette er utvidelsen av Eliteserien. Dette vil gi de "ressursterke" lagene stabilitet og arbeidsro. Man kan tenke langsiktig og bygge lag uten å automatisk havne i nedrykkstriden, som nå blir forbeholdt jo-jo-lagene og diverse askeladder. Tror dette er bra for norsk fotball på sikt.

Tusse
31-07-2008, 14:08
Disse spillerne som har blitt kjøpt inn for 1-2 sesonger siden har vel ikke akkurat vist seg som kanonforsterkninger. At vi blir kvitt rubbel og bit av overbetalte underytere ser jeg på som bra. Kontiuniteten må vel ikke være der bare for å være der...

Arne Sandstø har vist før at han kan bygge lag i Odd med spillere som ikke får de største overskriftene. Jeg synes det er riktig at han får bygge sitt eget lag og ikke prøve å fikse opp det rasket Bjørneby skrapet sammen.

YgorNo1
31-07-2008, 14:59
Jeg tror feil-ansettelse av Tvedte og SIB + Nordlie`s Stalin-ledelse av troppen har gjordt mere ondt for klubben enn mange av de gode spillerene som har gått inn og ut av porten.
Vi kan talenter men spillere som man kan si er over den fasen (Borre fks) kan vi svært lite om. Siden alle vi henter inn faller som en stein i form.
I Start samles alt i en box, men sannheten er jo at Årst trenger helt annen trening en fks Kleiven.
Feil ansettelser av ledere er mer sannsynlig enn dårlig spillerkjøp.
Jeg tror Ygor fks hadde blitt en annen spiller i RBK eller VIF.

Simen
31-07-2008, 18:31
http://ikstart.no/default.aspx?m=3&amid=483907

Martin Borre fristilt fra kontrakten. aii, ikke en gang overgangssum :/

Her er det "spare-penger-på-lønn" tankegang!

mr.leipsland
31-07-2008, 18:46
Må si jeg hadde håpt på ett par millioner i overgangssum, men det er jo desverre helt riktig som folk sier at Borre desverre ikke har vist noe som helst. Sånn sett så taper vi ingen ting sportslig, men en skadefri Borre kunne potensielt vært en habil høyrekant neste år. Nå er det ingen tvil lengre om at Start må kjøpe en høyrekant også. Lista over tiltrengte forsterkninger begynner å bli veldig lang.

DMcCarty
01-08-2008, 00:16
At borre er noe sportslig tap tror jeg ikke.. Mulig han er en leder på trening eller i dusjen, men på banen har han ikke vist noen ting..

Og tusse, jeg tror du sterk undervurderer verdien av kontinuitet..
se på rbks storhetstid, en gjeng middelmådige trøndere spilte sammen år etter år og ble jækli gode sammen..

Stabæk er i samme type situasjon... Stort sett samme grunnstamme de siste 3-4 årene.. Krydrer det hele med etpar forsterkninger hvert år, samtidig som noen forsvinner selvfølgelig..
Spissparet og midtbanen finner hverandre i blinde.. tror ikke akkurat den eventuelt nye spissen til start starter blindt på en pasning som ludde kommer til å spille..

mr.leipsland
01-08-2008, 10:15
Da kan man se han i Vejle-drakt http://www.vejle-boldklub.dk/news3.aspx?NewsID=17db64dc-5f97-11dd-ab7c-005056843820

banana joe
01-08-2008, 13:45
Vejle fodboldklub er dumpekandidat i Superligaen i Danmark . . .
http://ekstrabladet.dk/sport/dansk_fodbold/vejle_boldklub/article1039551.ece

banana joe
01-08-2008, 14:09
Danske media:
http://politiken.dk/fodbold/article546597.ece

Ole Gilboe Hermansen
01-08-2008, 17:48
Takk for det du har gjort for oss. Lykke til videre.

stibere
01-08-2008, 17:59
Lykke til videre!!!!

Lars Olav Karlsen
01-08-2008, 18:07
Jeg må ærlig si at jeg ikke klarer og ønske en tulling som han lykke til videre. Artikkelen i Dansk presse fikk meg til å miste respekten for han totalt, og nå har han greid og sutre seg til å gå vederlagsfritt til Danmark. Nei slike spillere trenger vi virkelig ikke.

Fasitsetteren
01-08-2008, 18:14
Takk for det du har gjort for oss.

Hva da? Nedrykket?

Håper Vejle rykker ned. Såpass fortjener denne overbetalte kartoffel-snakkende dansken.

sureup
01-08-2008, 18:16
Enig med fasit

Han har bare krevd masse om at spillere skal bli og at Start skal kjempe i toppen, uten noen som helst krav til seg selv og/eller selvkritikk når vi alle vet at han ikke har imponert i det hele tatt...

Ole Gilboe Hermansen
01-08-2008, 22:35
Hva da? Nedrykket?

Håper Vejle rykker ned. Såpass fortjener denne overbetalte kartoffel-snakkende dansken.

Jeg formulerte meg kanskje litt dumt. Prøvde bare å være hyggelig over for Martin. Vel, uansett lykke til videre Martin er det jeg vil si.

YgorNo1
01-08-2008, 22:37
Merkelig holdning til spillere som forsvinner, plutselig er de et hat objekt!!
Nei det var ingen suksess men Borre kom som en god spiller men ble ødelagt av div, en som ikke hadde peiling på trening og deretter skader.
Borre forsøkte med god vilje ...

mr.leipsland
01-08-2008, 22:52
Det er ikke vanskelig å forestille seg at Borre har fått litt andre signaler om tilstanden til klubben enn hva som reelt er tilfelle. At Start har kvitta seg med ett helt lag kan man heller ikke nekte for. Se på trådene som omhandler hva vi må ha før TL'09. Vi trenger jo en halv førsteellever og spillere som Ygor ønsker man å selge for å få inn rimeligere alternativer.

Å være sur på Borre fordi han har vært skadet og dermed ikke har fått bidratt klarer jeg ikke helt, men jeg skjønner jo at folk blir frustrerte når den store drømmen er å bli like gode som Aalesund.

Lars Olav Karlsen
02-08-2008, 00:56
Dette blir jo bare tull, Borre bestemte seg for å bli med videre da vi rykket ned og situasjonen har ikke forandret seg noe nevneverdig siden den gang.

Jeg har heller ikke vanskelig for å tro at han har blitt forespeilt gull og grønne skoger, men og komme med dette nå blir for dumt når Start spiller bra og er på vei rett opp igjen.

Jeg var der dessuten sist han spilte og det var ikke bare meg rundt der jeg satt som kommenterte at han ikke virket som han var innteresert i å spille i det hele tatt, og det ble direkte latter da han (mest sansynelig med en feil) ble utnevnt som en av de beste spillerne i pausen.

Det at han også har klart og bli løst fra kontrakten fra 1 august, og samtidig tydelig har drevet med ganske mye i Danmark i det siste (før han ble løst fra kontrakten) gjør også at jeg misliker dette sterkt.

Espen K G
02-08-2008, 02:36
Dette er synd for klubben. Det eneste alternativet på høyre siden som er igjen er Hæstad og han har vist at han ikke har innleggsfoten som behøves av en ving. Joda, han har scoret noen mål i det siste, men det er ikke en vings primære jobb. Han skal legge opp til spissene slik at de kan score mange flere og der er han helt ute å kjøre slik jeg ser det.
Borre mener jeg har kvaliteter langt utover det Hæstad har, det er bare kjipt at han ikke har fått vist det i år. I fjor viste han noe av det han kan, men i år har han vært skadet. Det bør ikke brukes mot han synes jeg.
Borre var en av de ytterst få som var tydelig på hva som krevdes av en klubb som Start, selv etter nedrykket. Han velger faktisk en identisk klubb i Danmark (jo-jo klubb med stort potensiale) så motivet kan ikke være å vinne gull og pokaler.

Nei, dette var kjipt...
Håper vi får en billig erstatter, for det er stusselig på høyre siden nå som Borre er borte :(

Fasitsetteren
02-08-2008, 03:53
Dette blir jo bare tull, Borre bestemte seg for å bli med videre da vi rykket ned og situasjonen har ikke forandret seg noe nevneverdig siden den gang.

Det er meget rimelig å påstå at han ble med ned i Adecco-ligaen ene og alene på grunn av mangel på tilbud. Vedder fem knekkebrød på at han gjerne ville forlatt skuta hadde han hatt muligheten til det.

öystein thorsen
02-08-2008, 13:54
jeg spyr på hele mannen. ok, jeg har ikke sett alle matcher han har spilt i, men det jeg så imponerte ikke. kommer ikke til å savne ham, det er sikkert.
men mitt spörsmål er hvorfor blir han fristilt? la vejle betale for spillere som andre klubber gjör. neida, ledelsen i start synes veldedighet er fine greier. latterlig.

Lars Olav Karlsen
02-08-2008, 14:20
neida, ledelsen i start synes veldedighet er fine greier. latterlig.

Vi er nok dessverre i en situasjon der vi kan la oss presse. Det er snakk om at Borre hadde rundt 3 mill i lønn og da sparer Start 1 1/2 mill på å fristille han nå.

öystein thorsen
02-08-2008, 14:30
damn. 3 mill i lönn til den mannen? verden er gal. digg å bli kvitt han.

REBell
02-08-2008, 15:02
Det er meget rimelig å påstå at han ble med ned i Adecco-ligaen ene og alene på grunn av mangel på tilbud. Vedder fem knekkebrød på at han gjerne ville forlatt skuta hadde han hatt muligheten til det.

Tror du kune veddet atskillig mer på akkurat den påstanden uten å ta noe risiko :)

Roy_Keane
03-08-2008, 16:26
håpløst, bare håpløst....
føler alt bare går nedover nå, ser for meg en mørk fremtid for ik start for å si det sånn...

Store Tå
03-08-2008, 16:38
Se ikke så mørkt på det. Tror ikke det går så mye mer nedover nå.

Har tro på Arne Sandstø og Skisland. Det kan ta tid å bygge et nytt storlag, og økonomien må bedres først. Det å kvitte seg med Borre bedrer økonomien, og er helt sikkert nødvendig.

For meg blir det mest spennende hva som skjer ved et eventuelt opprykk, altså om klubben da klarer å sikre seg de kvalitetsspillerne som er nødvendig for ikke å fortsette å være et jojo-lag.

Startjenta
04-08-2008, 00:40
Ja, ja.., Jeg syns i allefall at det er trist.. Sikkert mange som er uenig med meg, men det driter jeg egentlig i.

Lykke til videre da, Martin!:)

Seven
04-08-2008, 00:52
damn. 3 mill i lönn til den mannen? verden er gal. digg å bli kvitt han.

Tre millioner... Har vanskelig for å tro det er sant. Huff...

Rune Abrahamsen
04-08-2008, 10:09
En spiller som er for god for norsk fotball fortjener jo ihvertfall 3 mill i året. Det sier seg selv;)

Besserwisser
04-08-2008, 12:00
Borre forsøkte med god vilje ...

Vet ikke helt det. Har hørt at han har gått rundt og sagt at han ikke er motivert til å spille den siste tiden i start. Skulle 3 mil. var motivasjon nok. Overbetalt danskepølse..

Notch Johnson
04-08-2008, 21:36
Han hadde ikke så mye som 3mill i året.

Nærmere 2mill er riktig, men samtidig, alt for mye.

Kan legge til at Vidar Riseth har 4mill i GRUNNLØNN i Lillestrøm, så det er ikke bare vi som overbetaler underpresterende fotballspillere.

Lykke til videre Martin Borre. Du var ihvertfall alt for seriøs rundt bordet i Texas hold'em. Hadde du bare vært like seriøs i Start....

Lynet
05-08-2008, 11:50
Borre viste ingenting i Start.
Flott at de lot ham gå...

kompa
05-08-2008, 15:30
[QUOTE=Notch Johnson;174973]Han hadde ikke så mye som 3mill i året.

Nærmere 2mill er riktig, men samtidig, alt for mye.

Kan legge til at Vidar Riseth har 4mill i GRUNNLØNN i Lillestrøm, så det er ikke bare vi som overbetaler underpresterende fotballspillere.

LSK har har en rik onkel som pusher inn penger. Vi har en rik onkel
som ikke interesserer seg, men flår oss.

banana joe
12-08-2008, 11:47
Martin har pt. betinget suksess i Vejle, noe de mener skyldes for dårlig grunnlag i IK Start:
http://ekstrabladet.dk/sport/dansk_fodbold/vejle_boldklub/article1042760.ece

Øyvind S.
12-08-2008, 12:16
Martin har pt. betinget suksess i Vejle, noe de mener skyldes for dårlig grunnlag i IK Start:
http://ekstrabladet.dk/sport/dansk_fodbold/vejle_boldklub/article1042760.ece

Jeg likte særlig de om at "han fikk ikke satt mange føtter riktig".... :)

Lars Olav Karlsen
12-08-2008, 13:34
Bør ikke denne (og forsåvidt Strømstad debatten) flyttes over i et annet forum. Ingen av disse spillerne spiller for tiden i Start og jeg har vanskelig for å tro at Borre skulle kunne dukke opp igjen her.

steffn
12-08-2008, 16:33
Merkelig. Er det bare meg som hører det singler noe veldig i glasshuset?

Man får ikke utnyttet Borres kvaliteter i "andre divisjon" (Adeccoligaen) i Norge, men det er greit å gå til en klubb i andre nivå i Danmark. Er det bare meg eller skyter denne Christensen seg selv i beinet?

For min del kan hele tråden slettes.

bmg
12-08-2008, 16:51
Merkelig. Er det bare meg som hører det singler noe veldig i glasshuset?

Man får ikke utnyttet Borres kvaliteter i "andre divisjon" (Adeccoligaen) i Norge, men det er greit å gå til en klubb i andre nivå i Danmark. Er det bare meg eller skyter denne Christensen seg selv i beinet?

Ikke så stiv i dansk,men"andetholdet" vil vel si Start 2 og 3 div?..

banana joe
12-12-2008, 13:46
Det går squ ikke så godt i Danmark heller . . .:icon_idea:
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/dansk_fodbold/superligaen/vejle_boldklub/ (17 Martin Borre 8 0 0 0 395 2,20)

Lars Olav Karlsen
12-12-2008, 17:22
Det går squ ikke så godt i Danmark heller . . .:icon_idea:
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/dansk_fodbold/superligaen/vejle_boldklub/ (17 Martin Borre 8 0 0 0 395 2,20)

Nei, han har vel stort sett hatt større krav til alle rundt seg en til seg selv så det var ikke så overraskende.

torasbjoern
12-12-2008, 22:59
Nei, han har vel stort sett hatt større krav til alle rundt seg en til seg selv så det var ikke så overraskende.

Det som er overraskende var at Start hentet han...eller kanskje ikke. Vi hentet jo Ygor og Bruno for 13 millioner kroner, det ble en suksess med alle kjøpene der! Kun Årst og tildels Hulsker som gjorde det virkelig bra. Annan var stort sett plaget med virus i kroppen. Men han kom seg og gjorde det ok.

doppelt gemoppelt
13-12-2008, 11:49
Det som er overraskende var at Start hentet han...eller kanskje ikke. Vi hentet jo Ygor og Bruno for 13 millioner kroner, det ble en suksess med alle kjøpene der! Kun Årst og tildels Hulsker som gjorde det virkelig bra. Annan var stort sett plaget med virus i kroppen. Men han kom seg og gjorde det ok.

Årst og Hulsker har ikke gjordt det virkelig bra. Skadet og sist nevnte lat.
SIB hentet Borre, fordi han holdt et høyt nivå men glimrende innlegg..og nesten aldri skadet.
Katta i sekken alt samma.
Ygor holder mål men ruinerer klubbens økonomi.
Bruno var en flykting som bare ville bort fra slummen.
Ellers har jeg det bra.:icon_lol: