Se full versjon : Aafk ønsker dispensajon til å hente spillere
Aafk har 2 skader på forsvarsspillerne sine, dette mener de er så uheldig for laget at de ønsker å hente en ny spiller. Fordi overgangsvinduet er stengt må de søke om dispensasjon fra NFF.
Bør de få det?
Nei, det mener jeg ikke.. Ålesund kan takke seg selv for at de ikke hentet flere spillere til troppen.. De må vel ha drøss av juniorgutter de kan bruke?
Selvfølgelig bør de ikke få det. Som sagt, Ja AAFK har bare seg selv å takke.. Og hvis NFF godtar dette er det ikke bra for norsk-fotball mener jeg.
Regler er regler...
Det er Aalesunds to beste forsvarsspillere som er ute med langtidsskader; Christian Steen og Petter Werni. Petter Werni har forsåvidt slitt i hele vinter, sågodt at Start til slutt droppet å hente han!
Når stopperparet er ute, blir det svært vanskelig å erstatte dem, nærmest uansett klubb.
Egentlig bryr det meg ikke om Aalesund får dispensasjon eller ikke, men ut ifra sunn fornuft synes jeg de bør få det. Jeg tror Start hadde reagert på akkurat samme måte om Håland og Borgersen skulle ryke på langtidsskader på samme tidspunkt.
Start hentet inn Sæther Moen fra RBK, og Poljak fra Stabæk i høst pga tynn stall i angrep og en langtisskadet Valencia. Hvis jeg ikke hukser helt feil så var dette utenom overgangsvinduet(skal ikke si noe helt sikkert, for det kan ha vært under sommervinduet, men jeg tror det var senere), og Start søkte om dispensasjon, noe de også fikk.
Tromsø fikk for kort tid siden hente inn en keeper pga skadeproblemer. Det er litt viktigere når det gjelder keeper, men likevel, de fikk dispensasjon.
La Aalesund få hente inn en erstatter, det er svært begrenset med ledige kvalitetsspillere på markedet nå uansett. Ender bare opp med å svi av enda flere midler...
frankieboy
21-04-2005, 15:35
vanskelig å vite hvor man skal sette grensa hvis Aafk får disp nå...
Hva hvis Nyarko og Berhus blir skada, og Start ikke har noe cover for Joey?? Skal de da få disp?
Nei, noen er heldige noen er uheldige med skader - sånn er livet. Man kan alltid omplassere noen, eller ta opp juniorspillere...
Gir man disp, så blir det som sagt vanskelig å vite hvor man skal sette grensa....
Absolutt Frankieboy, du har et poeng der...
Det må være en klar grense et eller annet sted, og den kan være vanskelig å sette om aalesund får disp. En flytende grense er ikke noen fordel for noen, da dette bare vil bli utnyttet.
Men når Aalesund mister sine to soleklare førstevalg på stopperplass, og etter det jeg vet ikke har spillere på respektabelt nivå å sette inn på den kanskje viktigste plassen på laget, så tror jeg ethvert lag hadde ønsket seg disp for å hente erstatter. Det blir litt feil å sammneligne med Nyarko og Berhus, da disse ikke er like viktige for førstelaget per dags dato som nevnte spillere i Aalesund.
Det er opp til NFF å avgjøre hvilken grense en bør sette på dette, men at Frankieboy`s poeng med at det kan bli problemer med å sette grenser for senere anledninger, det er jeg fullt ut enig i!
Jeg mener at frem til dette problemet gjelder oss, så er det som tidligere nevt Aalesund sin feil at de ikke har spillere som de kan sette inn.. Hvis Håland og Borgersen blir skadet, så har vi et problem.. Hva skulle vi gjort da? Vi kunne jo selvsagt satt Lars Martin og Steinar inn i midtforsvaret, og evt. Glenn på høyre back... Med andre ord så har vi såpass bred stall at ikke laget vil bli sinnsykt masse svekket, men selvsagt en del...
Start hentet spillerne innenfor overgangsvinduet.
Det er en back og en stopper.
Som om Pedersen og Håland, da måtte Andersen og Engedal steppet inn.
Ikke noe voldsom krise, selv om det hadde vært kjipt for oss.
Men det er slik fotballen er.
Jeg er helt klar på at de ikke må få hente inn erstatning. Jeg hadde tenkt å svare på dette tidligere i dag, men glemte det vekk. Jeg hadde tenkt å bruke Start som eksempel for å vise at Start faktisk har to stykker som kan steppe inn om man får to skader. Vi har også Tom B. som kan spille back om det skulle knipe veldig.
Aafk har her en for tynn stall noe som vel var litt av ankepunktet til ekspertene da de dømte Aafk nord og ned før sesongen. Skulle man gi lov til dette ville NFF få et problem med grensesettingen. Dette kommer innenfor kategorien etterpåklokskap, og da kan det jo bli veldig lett for andre klubber også å bli etterpåkloke. Det er ikke ønskelig.
Gimse
Nei, jeg ser faktisk ikke noe grunn til at man bør få dispensasjon, og jeg er AaFK-supporter selv. Blir vanskelig å sette grenser for andre lag senere da.
Vi spilte på Hamar med to erstattere bak, og det gikk helt greit. Det var ingen avgjørende faktor ved baklengsmålene.
Werni er klar mot Brann uansett, så den diskusjonen er vel begravd nå.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.