PDA

Se full versjon : Start-ledelsen i møte

Millonarios
05-08-2007, 21:02
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article87044.ece

mr.leipsland
05-08-2007, 21:04
Dette er veldig enkelt, om ikke styret sparker Bjørnebye så er de ikke skikket til å inneha slike viktige verv.

Tarune
05-08-2007, 21:04
Spennende. Møtet er visst planlagt i forkant av kampen.

Ole Gilboe Hermansen
05-08-2007, 21:06
Noe vil skje.Ny trener? Erik sier at møte var planlagt før kampen.

Espen
05-08-2007, 21:07
Det eneste de trenger å bli enige om på det møde æ at SIB og Matta må pelle sæ te helvede vekk.

YgorNo1
05-08-2007, 21:08
Vel, planen er lagt og jeg tror SIB er FORTSATT trener er ganske sikkert.

Kenneth Storberget
05-08-2007, 21:09
Spennende. Møtet er visst planlagt i forkant av kampen.

Ja eller så er det noe man sier til pressen så at dem ikke skriver: KRISE MØTE ETTER KAMPEN.

Tror nokk ikke at dette møtet var så planlagt som Erik vil ha det til.

Annan_er_best
05-08-2007, 21:10
De hadde vel planlagt et møte etter kampen, men om Start hadde vunnet, ville de avlyst møtet.

Nikolai
05-08-2007, 21:10
Tviler på at han får sparken ikveld, men det er jo en mulighet for at han trekker seg.

Annan_er_best
05-08-2007, 21:13
Tviler på at han får sparken ikveld, men det er jo en mulighet for at han trekker seg.

Ja, det tror jeg faktisk det begynner å bli en sterk mulighet for at han gjør. Eventuelt at han fortsetter som trenerassistent, om han har så stor tillit i spillergruppa som det virker, så vil det jo være en positiv løsning.

kaptein
05-08-2007, 21:17
Tror også det kan være en mulighet for at det blir en delt løsning på trener siden. kanskje Bård Borgersen og Bjørnebye. vet ikke jeg, men er iallefall sikker på at kommer Svein "klysa" Hansen så gidder ikke jeg mer. Vet jeg har mange med meg på det. Ja bortsett fra Svein Hansen sin meget gode "nære" venn "Messi"

Annan_er_best
05-08-2007, 21:19
Tror også det kan være en mulighet for at det blir en delt løsning på trener siden. kanskje Bård Borgersen og Bjørnebye. vet ikke jeg, men er iallefall sikker på at kommer Svein "klysa" Hansen så gidder ikke jeg mer. Vet jeg har mange med meg på det. Ja bortsett fra Svein Hansen sin meget gode "nære" venn "Messi"

Eller en delt løsning med Østenstad og Bjørnebye, om en skal tro bildene fra tribunen.

Ole Gilboe Hermansen
05-08-2007, 21:22
Det at Østenstad var på stadioen, var det tilfeldig? Kan være at det blir en løsning hvor Stig Inge vil være med i trenerteamet med f.eks Østenstad.

Øyvind S.
05-08-2007, 21:22
Utrolig spennende. Dette tyder på at denne kampen i utgangspunktet var en siste sjanse.

Det jeg bare frykter, er at de blir enige om at innsatsen var så bra, og vi var så nærme seier at vi må fortsette litt til...

Innsatsen og fightingen stod til terningkast 5+ idag. Dessverre var strukturen og planen over angrepsspillet til en svak toer.

Neon
05-08-2007, 21:24
Hvorfor i all verden skulle Østenstad dra fra jobben som sportssjef i klubben i sitt hjerete, som kjemper om gull til starts trenerteam?

Da må de i så fa ha tilbydt han MØE penger!

Ole Gilboe Hermansen
05-08-2007, 21:26
Hvorfor i all verden skulle Østenstad dra fra jobben som sportssjef i klubben i sitt hjerete, som kjemper om gull til starts trenerteam?

Da må de i så fa ha tilbydt han MØE penger!

Et meget god spørsmål. Men, det må være intressant for en trener å overta et lag i krise.

desibelo
05-08-2007, 21:29
Menigheden må ta et standpunkt!
80-90 prosent her inne vil ha utskiftninger i ledelsen i klubben, første prioritet er ny trener.

SI IFRA AT VI BRYTER SAMARBEIDET OM DET IKKE SKJER NOE!

Hvis ikke det blir sagt klart ifra hører der ikke på flertallet her inne og da melder jeg meg ut, da står ikke jeg for det samme som supporterklubben gjør.

Fasitsetteren
05-08-2007, 21:30

Slutte å heie på start? Det er aktuelt, ja.

REBell
05-08-2007, 21:32
Menigheden må ta et standpunkt!
80-90 prosent her inne vil ha utskiftninger i ledelsen i klubben, første prioritet er ny trener.

Hvis ikke det blir sagt klart ifra hører der ikke på flertallet her inne og da melder jeg meg ut, da står ikke jeg for det samme som supporterklubben gjør.

Du må hvertfall gi oss noe tid til å samle tankene ;)

Annan_er_best
05-08-2007, 21:36
Møtet er ferdig. Bjørnebye fortsetter om ikke Capello kommer.

Store Tå
05-08-2007, 21:38
SIB fortsetter etter møtet...

Ganske trist.

Tarune
05-08-2007, 21:38
Vil noen ta og ringe Capello da?

DonInge
05-08-2007, 21:40
kom til mobilsvar :(

Brand
05-08-2007, 21:45
SIB fortsetter etter møtet...

Ganske trist.

Ubegripelig

Kenneth Storberget
05-08-2007, 21:49
Håper at Erik sa til SIB noe som dette:

- Du får kvelden og natten på deg og tenke, er du rett man for Start eller ikke. I morgen vil jeg at du kommer på kontoret med svar.

desibelo
05-08-2007, 21:50
Slutte å heie på start? Det er aktuelt, ja.

Les hva jeg skriver, det er samarbeidet med ledelsen det er snakk om.

Det at vi stiller oss bak disposisjoner av penger og mennesker.

Brand
05-08-2007, 21:50
Imens opplever VIF opptur med sitt grep,leder 2-0.

Ole Gilboe Hermansen
05-08-2007, 21:51
Men, har ikke Erik tidligere sagt at selv om Capello skulle komme, sitter Stig Inge trygt?

Piren
05-08-2007, 21:52
Nordlie måtte gå i fjor, da lå vi bedre ann. SIB har fått de spilleren han har pekt på har vel svidd av ca 20 mill men solgt et par spillere.

Det må være flaut å være Erik Soler og innse at å sparke Nordlie var feil, å ansette SIB var enda mer feil, men største feilen er å ikke ta konsekvensen og sparke SIB
Fyfaen jeg finner nesten ikke ord.

killerwolf
05-08-2007, 21:53
Håper at Erik sa til SIB noe som dette:

- Du får kvelden og natten på deg og tenke, er du rett man for Start eller ikke. I morgen vil jeg at du kommer på kontoret med svar.
Tror du virkelig SIB vil innrømme at han er feil mann for Start?
SIB tenker egen karriere foran Starts beste. Punktum.

Messi
05-08-2007, 21:55
Nordlie måtte gå i fjor, da lå vi bedre ann. SIB har fått de spilleren han har pekt på har vel svidd av ca 20 mill men solgt et par spillere.

Det må være flaut å være Erik Soler og innse at å sparke Nordlie var feil, å ansette SIB var enda mer feil, men største feilen er å ikke ta konsekvensen og sparke SIB
Fyfaen jeg finner nesten ikke ord.
Vær så snill å ikke begynn med Nordlie igjen. Det var andre grunner enn det sportslige til at han ble sparket.

mr.leipsland
Ubegripelig. Her skulle vi være:
http://www.sfgov.org/site/uploadedimages/police/honors/medals2.jpg

Her er vi:
http://www.faucets-plus.com/Elizabethan%20Classics/English_Turn_toilet_small.jpg

Hvordan kan Solér har tro på at Bjørnebye er riktig mann?

zFp
Skjønner ikke helt hva vi skal med Østenstad, han har jo absolutt ikke noe mere og vise til en Bjørnebye. Men Bjørnebye MÅ GÅ

Brand
05-08-2007, 21:56

Han sa nok det motsatte ja,ifølge fvn:

"Stig Inge er den beste til å lede laget, sier Solér"

Lars Petter Stendal
05-08-2007, 22:01
forstår ikke hvorfor SIB ikke trekker seg nå. Petter Myhre gjorde jo det, og se nå, slo nettopp Brann 2-0.. ikke sikkert at de hadde tapte m Myhre, men man må da tenke på KLUBBEN og ikke sin egen kariere...

desibelo
05-08-2007, 22:04
Er det flere enn meg som er lei av å høre at Bjørnebye alltid fokuserer på hvor mange poengtap HAN KAN TÅLE. Dette har jo for faen ikke noe med hvor mange mye han personlig kan tåle, det har med hvor mange poengtap idrettsklubben Start kan tåle. Han mister all respekt hos meg. Nå må han ta hatten sin å GÅ!

Kenneth Storberget
05-08-2007, 22:04

Mente bare at det er en "snill" måte og gi han sparken på.

REBell
05-08-2007, 22:07
Er det flere enn meg som er lei av å høre at Bjørnebye alltid fokuserer på hvor mange poengtap HAN KAN TÅLE. Dette har jo for faen ikke noe med hvor mange mye han personlig kan tåle, det har med hvor mange poengtap idrettsklubben Start kan tåle. Han mister all respekt hos meg. Nå må han ta hatten sin å GÅ!

Skal han ha en viss respekt MÅ han stikke fingeren i jorda og være åpen rundt hva som skjer og skal skje. Hva han tåler og ikke tåler personlig.

Spruce
05-08-2007, 22:09
Nå må det da faem meg være nok! Det er jo tydelig at så godt som samtlige vil få fjernet Bjørnebye. Hvorfor ikke markere det under neste kamp???

Ikke begynn meg det derre støtte Start pisset. Er vel for faen derfor vi sier ifra

Roy_Keane
05-08-2007, 22:09

fantastisk bra skrevet, han går ned med start, får sparken, pluss en jævla falskjerm han har fått skrevet inn i kontrakten, så hører vi aldri noe mer til bjørneby, start selger alle sine "gode" spillere, og er ruinert for mange år fremover.

Espen K G
06-08-2007, 01:05
Nå er ikke jeg medlem av Menigheden, men jeg ville ikke hørt på "hylekoret" her inne som påstår at 80-90% av Menigheden ønsker SIB vekk etter i dag. Dersom "dere" skal gå ut med noe offisielt må alle medlemmene i Menigheden spørres, ikke bare de 10-20 mest vokale som skriver oftest her inne. IMNSHO.

FYI: Jeg er ikke noen stor tilhenger av SIB. Han er altfor uerfaren som trener, og til nå har det virket som om han ikke klarer å formulere sine idéer om spillestil og taktikk til sine disipler på banen. Med det sagt, nå har ledelsen blitt spurt i hvert fall i 2 måneder om SIB fremdeles har tillit som trener eller ikke. Dette har kommet som et resultat av dårlige resultater, en vokal supporterskare i harnisk, samt et ønske fra media om å ha noe å skrive om. Ledelsen vet at dette er noe det prates om, og som blant mange er sterkt ønsket. Det kommer ikke til å forandre en dritt om folk her inne hyler og bærer seg etter hver kamp. Les dette to ganger: Ledelsen er klar over situasjonen. De er ikke blinde! Når de da fremdeles beholder SIB vil det ikke gjøre noe fra eller til hva supporterene sier. De har bestemt seg!
Mitt råd; shut up and show up! Møt på kampen og gjør som Menigheden i dag. Støtt laget i 95(forbanna overtid!!!) minutter. Etter et tap (det føles slik i dag) kan dere gå hjem og gråte deres bitre tårer, kaste ting i veggen om det føles bedre. Men vær klar over at ledelsen er fullt klar over situasjonen, og de har bestemt seg. Garantert! Sutring her inne ville ikke gjøre noen forskjell i det hele tatt!

frankieboy
06-08-2007, 08:50
Helt enig med deg Katana97...

Bra skrevet!

svaberget
06-08-2007, 10:52
Jada, jeg stikker hånda inn i et vepsebol og saken har vært debattert ørten ganger.

Men det må være takhøyde blant fansen og i klubben for litt fakta:

klubbens sportslige leder, Svein Mathisen, vil ha stø kurs - ingen endringer - hvorhen da?

klubbens trener, SIB, vil fortsette som trener men hadde han vært ansatt i det private næringsliv så hadde døra vært der..........

spillerne vil gjerne vinne, men da må det komme uttelling på sjansene

Brand
06-08-2007, 11:12
Jada, jeg stikker hånda inn i et vepsebol og saken har vært debattert ørten ganger.

Men det må være takhøyde blant fansen og i klubben for litt fakta:

klubbens sportslige leder, Svein Mathisen, vil ha stø kurs - ingen endringer - hvorhen da?

klubbens trener, SIB, vil fortsette som trener men hadde han vært ansatt i det private næringsliv så hadde døra vært der..........

spillerne vil gjerne vinne, men da må det komme uttelling på sjansene

Toget gikk i sommarpausen,at Start plutselig skal hanke inn rundt 1,5 poeng
pr kamp i 10 kamper er det vel berre julenissen som trur på når vi bomma mot
eit svekka TIL.
I og med at både VIF,SF og Odd vann så trur eg kvalikplassen vil ligge på
28-29 poeng kanskje til og med 30.
Vi må altså antagelig ta 15 poeng for å komme på kvalik,vi har i tillegg
bortekamp mot både VIF,SF og Odd,såkalte 6-poengskamper.

Dersom ledelsen trur SIB er god så betyr det at spillematerialet er dårlig og
det er ein skremmende tanke.Da betyr det at Soler & Co aksepterer nedrykk
pga for dårlig stall.

frankieboy
06-08-2007, 11:41
Jeg vil tippe at man diskuterte å få inn forsterkninger på møtet i går kveld. Tipper man ser etter en midtstopper, en venstreback og en spiss. Tror ikke vi får dette, men det er i disse posisjonene vi må forsterkes!! Kanskje vi ikke trenger spiss, da Khalili og Mathisen kan være back-up for Årst, men skulle gjerne hatt en duellsterk og høy midtstopper!!! Når Håland også sliter med skader, så blir behovet enda sterkere!!!

Midttun Lie viser at han er best på vingen, og bør ikke flyttes bak på back igjen!! Derfor trenger vi en god venstrebent back der!

REBell
06-08-2007, 11:42
Spiss er prioritet nr 1.

Annan_er_best
06-08-2007, 11:43
Spiss er prioritet nr 1.

Det var nok derfor Østenstad var der.

Helge
06-08-2007, 11:47
Ja, la oss for all del få inn noen flere gamle, avdanka spillere. Svein "Matta" Matisen på topp! Og så får vi inn Karsten Johannesen som trener. Da er vi der.

PS: så at Risholt skåra i helga gett. Var ikke han i kikkerten da?

REBell
06-08-2007, 11:49
Ja, la oss for all del få inn noen flere gamle, avdanka spillere. Svein "Matta" Matisen på topp! Og så får vi inn Karsten Johannesen som trener. Da er vi der.

PS: så at Risholt skåra i helga gett. Var ikke han i kikkerten da?

Han var ønsket byttet mot Ben Wright, Hønefoss avslo.
Er nok den type spiller som blir sett etter. Korttidsløsninger, ikke noe for framtiden.

Annan_er_best
06-08-2007, 11:50
Jeg tror ikke det var diskusjon om ny spiss, nå når vi nettopp har fått Årst. For en ny spiss blir nok uansett en middelmådighet som skal være reserve for Årst, og det er ikke viktig nok til å ha ett styremøte om. De feiret nok bare Solérs bursdag en dag før tiden.

desibelo
06-08-2007, 15:00
Nå er ikke jeg medlem av Menigheden, men jeg ville ikke hørt på "hylekoret" her inne som påstår at 80-90% av Menigheden ønsker SIB vekk etter i dag. Dersom "dere" skal gå ut med noe offisielt må alle medlemmene i Menigheden spørres, ikke bare de 10-20 mest vokale som skriver oftest her inne. IMNSHO.

FYI: Jeg er ikke noen stor tilhenger av SIB. Han er altfor uerfaren som trener, og til nå har det virket som om han ikke klarer å formulere sine idéer om spillestil og taktikk til sine disipler på banen. Med det sagt, nå har ledelsen blitt spurt i hvert fall i 2 måneder om SIB fremdeles har tillit som trener eller ikke. Dette har kommet som et resultat av dårlige resultater, en vokal supporterskare i harnisk, samt et ønske fra media om å ha noe å skrive om. Ledelsen vet at dette er noe det prates om, og som blant mange er sterkt ønsket. Det kommer ikke til å forandre en dritt om folk her inne hyler og bærer seg etter hver kamp. Les dette to ganger: Ledelsen er klar over situasjonen. De er ikke blinde! Når de da fremdeles beholder SIB vil det ikke gjøre noe fra eller til hva supporterene sier. De har bestemt seg!
Mitt råd; shut up and show up! Møt på kampen og gjør som Menigheden i dag. Støtt laget i 95(forbanna overtid!!!) minutter. Etter et tap (det føles slik i dag) kan dere gå hjem og gråte deres bitre tårer, kaste ting i veggen om det føles bedre. Men vær klar over at ledelsen er fullt klar over situasjonen, og de har bestemt seg. Garantert! Sutring her inne ville ikke gjøre noen forskjell i det hele tatt!

Du har helt rett i at vi ikke bestemmer trenerens skjebne, det jeg etterlyser er et klart standpunkt fra supporterklubben.

Det blir feil og si at vi støtter(stiller oss bak) de avgjørelser som gjøres på styrerommet, når det store flertallet ikke gjør det.

VI MÅ DERIMOT VÆRE KLARE PÅ AT VI IKKE STØTTER DET.

Det bør markeres med banner(o.l.) , kraftig dialog med ledelsen og et krystallklart standpunkt ute i media.

Så er jeg spent på; Hvor mange prosent av menighedens medlemmer tror du vil beholde Bjørnebye?

Espen K G
06-08-2007, 15:10
Derfor må dette tas et steg videre, det er helt rett at sutring ikke hjelper, stort sett ingen steder. (hva sutring er kan jo diskuteres)[/b]
Sutring er gjentatt klaging uten nye argumenter, eller ny arena for klagingen. Mao, sutring imnsho det som reflekteres i over halvpartene av postene på dette forumet.
Jeg hørte for 8 kamper siden at SIB var for uerfaren som trener og at han måtte gå.
Jeg hørte for 8 kamper siden at laget virket planløst i angrep, og at SIB som trener hadde skylden for dette og måtte gå.
Jeg hørte for 8 kamper siden at vi manglet en venstre back.
Jeg hørte for 8 kamper siden at vi manglet en god backup spiss.
Jeg hørte for 8 kamper siden at Matta var et fjols i mediasammenheng.

Jeg har hørt ALT før...ingenting har forandret seg. "Hylekoret" har bare blitt noe større, og noe mer høylytt. Kom med noe nytt (Messi forsøker i hvert fall med nye argumenter, selv om han minner meg mest om "Tosken David"), eller aksepter at dere (ikke myntet direkte på deg Affe) sutrer.

Viktige saker må kjempes med andre midler enn det, kampen må fortsette.
Da bør dere finne et annet fora å kjempe saken i. Det er allerede bekreftet at det som sies/skrives er her overlevert Styret og resten av ledelsesapparatet i Start, og det har ikke gjort noen som helst forskjell.

De som ønsker SIB vekk noe så fryktelig. Kjemp kampen! Stå på! Jobb for det! Men ta det en annen plass enn her. Det har blitt forsøkt lenge uten resultat, og nå er det på tide å finne på noe nytt. Igjen, imnsho.

Espen K G
06-08-2007, 15:20
Du har helt rett i at vi ikke bestemmer trenerens skjebne, det jeg etterlyser er et klart standpunkt fra supporterklubben.
Det blir feil og si at vi støtter(stiller oss bak) de avgjørelser som gjøres på styrerommet, når det store flertallet ikke gjør det.
VI MÅ DERIMOT VÆRE KLARE PÅ AT VI IKKE STØTTER DET.Hvem er "vi"? Som jeg sa, først må det klargjøres at det virkelig finnes et "vi", som i Menigheden. Jeg er ikke sikker på om det "vi" er så stort som de mest vokale her inne vil ha det til.
Det bør markeres med banner(o.l.) , kraftig dialog med ledelsen og et krystallklart standpunkt ute i media.Banner; helt uenig! Det er kamp og da ønsker jeg å se en samlet supporterskare som støtter hele laget i fulle 90 minutter.
Dialog med ledelsen, og ut i media; Helt topp! Kjør på. Men da må den som fremmer det være sikker på at han prater for et flertall, og ikke de som skriker høyest.
Så er jeg spent på; Hvor mange prosent av menighedens medlemmer tror du vil beholde Bjørnebye?Etter kampen i går er jeg usikker. Jeg tror de som ønsket ny trener uansett ikke så noe positivt i går, og fremdeles skriker like høyt. Mens de som har vært i tvil, og har begynt å bikke mot et trenerbytte, så mye positivt i gårsdagens kamp. Jeg er i den siste kategorien (ikke noen bombe ;) ) og etter det jeg så i går er jeg reservert positiv. Dersom SIB kommer inn neste kamp og gjør store omrokkeringer på laget derimot, tar han vekk den positive følelsen. Derfor er jeg "reservert" positiv, for det er sjeldent vi har stilt med samme mannskap to kamper på rad i år :(

Dazem
06-08-2007, 15:27
Enig med deg Katana!!! Jeg er også en av de i rekken av "Reservert" positiv.

Pål Thorsen
06-08-2007, 15:51
De som ønsker trenerens avgang men ikke vil ødelegge kampene med mishagsytringer og bannere med negative påskrifter kan jo fortsatt få sagt sitt sammen med dem som mener at hvor som helst er like godt som noe annet!

Hva med å samle alle som krever at hoder skal rulle, store som små til bannerbæring og falkkeltog i byens gater så ville ihvertfall ikke spillerne bli dradd ned i en kampsituasjon??!!
På denne måten ville nok budskapet kommet frem på mildest mulig måte!

Og sutring er vi jo verdensmestere til anyhow!

Du finner ikke en sørlending som ikke sutrer!

Men la oss alle som sutrer og ikke, samle oss og presse det vi mener ned i halsen på Hele IK Start!!

En smule forbanna!

Neon
06-08-2007, 22:24

100% enig! Jæva bra skrevet!