PDA

Se full versjon : Svein Hansen factfile

Alladin Sane
07-08-2007, 15:16
Etter utallige oppfordringer tar jeg utfordringer og lager en egen Hansentråd.

Hvem er denne mannen som har ledet laget fra bitte lille Mandal, denne forstaden til Kristiansand med like mange innbyggere som Start hadde tilskuere hjemme mot Tromsø? Jeg aner ikke, men har sett litt på CV'en hans:

høsten 1999 : Ansatt som trener for MK

2000 : MK vinner 2. div på målforskjell og rykker opp til 1.divisjon
2001 : 13. plass og nedrykk 2 poeng fra sikker plass.
2002 : Vinner 2.div suverent og rykker opp påny
2003 : 7. plass i 1 divisjon
2004 : 5. plass i 1 divisjon
2005 : 13. plass og nedrykk 2 poeng fra sikker plass
2006 : Vinner 2.div suverent og rykker opp påny

våren 2007 : Svein Hansen overlater trenervervet til Smerud og går over i rollen som sportsjef i MK etter en svak sesonginnledning.

Selv den mest nedsnødde supporter må vel erkjenne at denne CV'en er knallsterk. Ut fra ressurser er Svein Hansens resultater i MK sensasjonelle.

Kvadraturen
07-08-2007, 15:22
4 poeng våren 2007 med et budsjett som ikke er dårlig i 1 div.

Tja ikke akkurat imponerende (fordi om det var det i 2003 og 2004)
Har også snakket personlig med noen som har blitt trent av han i MK og de var ikke alle like imponerte. Mk hadde tross alt en kanon årgang fra 2002-2005

Men for all del - at han trolig er flere hakk bedre enn SIb er jeg helt enig i.
Men tror alikevel hans fortid som lokal riksklovn gjør det umulig for han å bli akseptert her.

Ønsker noe nytt. Gjerne utenlandsk. Er blitt nevnt trenere fra England, Usa, Danmark og Sverige her på forumet. Tror det er her man må kikke.

Kolo
07-08-2007, 15:31
Jeg tror de aller fleste er enige om at han gjorde en god jobb med MK. Jeg er ingen ekspert på MK. Men jeg mener vel å huske at han tok over et ganske godt utgangspunkt etter Tronstad? Og frem til 2002 var det vel Tronstad som hadde hovedansvaret?

Men for all del han fikk ut mye av lite.

Min begrunnelse for at han likevel er feil mann for Start er todelt.
1. Han er lite populær blant supporterne i fra før. Utgangspunktet med å ta over en klubb som ligger i den situasjonen klubben gjør nå er ille nok fra før.
2. Jeg tror f.eks Sture Fladmark eller Vidar Davidsen er bedre kandidater. Dette fordi de har vist at de duger i eliteserien tidligere. De virker som relativt sindige personer som f.eks vet å ikke skape unødvendige overskrifter i avisene etc.

Messi
07-08-2007, 15:31
Jeg støtter deg helt! Svein Hansen sine resultater med MK er beundringsverdige. Hvis han tilnærmelsesvis kunne brukt det samme som Start og unngått å måtte selge sine beste spillere som Atle Roar Håland, Hamre, Smerud Walltrip etc, hvor hadde MK vært da?

La denne mannen få prøve seg i Start! Snakker vi om en ny Karsten?

Jeg tror godt vi kan oppleve edelt valør med Svein som trener! Svein Hansen med Borgersen som assistent? Kunne blitt et godt trenerpar. Begge ujålete typer som setter innsats høyt. La oss akseptere at han foretrekker jeans og treningsjakke? At han sier ting han mener rett ut! At han hadde ertet på seg Uwe Rösler og fått tyskeren til å gå fra sans og samling.

Svein Hansen kan drille en første 11
Han er en fighter!
Han er en meget god pedagog!
Han har sin måte å spille på!
Han stiller krav!

Seriøst kjære Start fans: Hadde ikke dette vært en lettelse med tanke på hva vi har i dag?

Hadde ikke dette gitt oss troen på at vi kunne reddet plassen?

Og ikke minst, etter suksess så hadde han ikke reist avgårde. Tenker da på Hareide, Sollied etc som forlater klubben når en større klubb lokker.

Ja til en lokal trener, Ja til Svein Hansen!

Og hvem av dere hadde ikke vært fornøyd hvis Start hadde karret seg fatt i Tippeligaen etter noen trenerfaglige håndgrep av Mr. Hansen?

Messi
07-08-2007, 15:39
1. Han er lite populær blant supporterne i fra før. Utgangspunktet med å ta over en klubb som ligger i den situasjonen klubben gjør nå er ille nok fra før.
2. Jeg tror f.eks Sture Fladmark eller Vidar Davidsen er bedre kandidater. Dette fordi de har vist at de duger i eliteserien tidligere. De virker som relativt sindige personer som f.eks vet å ikke skape unødvendige overskrifter i avisene etc.
1. Tror ikke det utelukker at en trener kan utrette noe. Hvis han hadde reddet plassen og havnet på topp 5 neste sesong tror jeg de som idag kaller ham hore og klyse hadde kjørt til Feda på pilgrimsferd!

2.
Det er ihvertfall ingen jeg kjenner her inne som håper at Davidsen tar over VIF. Sier han er utrolig svak og fort blir overkjørt av spillergruppa. Sture Fladmark klarte å terge på seg Brynestad i Lyn. Ellers er jeg ganske nøytral iforhold til ham. Foretrekker heller en med lokal tiknytning. Men for all del, Alt er bedre enn det vi har nå!

Rune Abrahamsen
07-08-2007, 15:39
Leser jeg Svein Hansen ei gang til her inne på forumet så spyr jeg...

REBell
07-08-2007, 15:40
Alt Svein Hansen prat i denne tråden fra nå av ;)

Per Christian Dversnes
07-08-2007, 15:41
Herregud hvor desperate noen kan bli.....
Svein Hansen...

HAHAHAHA

Messi
07-08-2007, 15:42
Leser jeg Svein Hansen ei gang til her inne på forumet så spyr jeg...
Dette er en Svein Hansen Tråd.

Messi
07-08-2007, 15:42
Herregud hvor desperate noen kan bli.....
Svein Hansen...

HAHAHAHAEn burde være ganske desperate nå, ihvertfall hvis en ser på tabellen, hva laget presterer og i tillegg har et hjerte for Start!

Alf Qaida
07-08-2007, 15:45
"For me sko bygga tak øve Feda
ja, så sende me dei galne der.
Dar bu mange rare folk der,
men dei sko faene meg blitt fleir."

Messi
07-08-2007, 15:45
Alt Svein Hansen prat i denne tråden fra nå av ;)Velkommen skal du være Rolf Eivind til å uttrykke hva du synes om ideen med Svein Hansen som Start trener. Jeg har seriøst troa på at han er rette mann for klubben. Og så håper jeg at vi tillater Svein Hansen i flere tråder den dagen han tropper opp på Stadion med gul og svart treningsjakke:-)

flaxxlodd
07-08-2007, 15:48
Glemt å hente resepten på apoteket?

SVEIN HANSEN !?!?!?!

Brand
07-08-2007, 15:53
heihei :)

Eg er enig med mykje Messi skriver ellers,men å bytte inn Hansen ser
eg på som et steg til sides,ikkje fram.

MrKokken
07-08-2007, 15:56
Huff, huff.

Svein Hansen må aldri sette sin fot på Sør Arena som trener for Start.

Jeg tror han passer bedre i en mindre klubb som MK, enn i en klubb som Start, der forventningene og presset er mye større. Skal vi ha ny trener, som erstatning for den urutinerte SIB, noe jeg for øvrig ikke støtter, bør vi i alle fall finne noen som har mer erfaring kontra SIB enn hva Hansen kan vise til.

farsanGT
07-08-2007, 15:59
Godt dere endelig fikk en egen tråd til denne hyllingen av deres Messias.

Men han har ikke utrettet noe annet enn trenerene til Tromsdalen, Alta, Skeid, Hødd, Raufoss med flere, som har kjørt heis mellom adecco og 2.divisjon i årevis. Er det ikke på tide dere begynner å hylle disse trenerene også ? Disse klubbene har heller ikke ræva full av penger, og er nok budsjettmessig på nivå med MK.

Æ vurderer å hylle Dag Opjordsmoen og Isaaaak Matti Joikka Fætta Hætta til "alle" (3-4) dere Hansen-diggere har fått dere MSN.......

Messi
07-08-2007, 15:59
Etter utallige oppfordringer tar jeg utfordringer og lager en egen Hansentråd.

Hvem er denne mannen som har ledet laget fra bitte lille Mandal, denne forstaden til Kristiansand med like mange innbyggere som Start hadde tilskuere hjemme mot Tromsø? Jeg aner ikke, men har sett litt på CV'en hans:

høsten 1999 : Ansatt som trener for MK

2000 : MK vinner 2. div på målforskjell og rykker opp til 1.divisjon
2001 : 13. plass og nedrykk 2 poeng fra sikker plass.
2002 : Vinner 2.div suverent og rykker opp påny
2003 : 7. plass i 1 divisjon
2004 : 5. plass i 1 divisjon
2005 : 13. plass og nedrykk 2 poeng fra sikker plass
2006 : Vinner 2.div suverent og rykker opp påny

våren 2007 : Svein Hansen overlater trenervervet til Smerud og går over i rollen som sportsjef i MK etter en svak sesonginnledning.

Selv den mest nedsnødde supporter må vel erkjenne at denne CV'en er knallsterk. Ut fra ressurser er Svein Hansens resultater i MK sensasjonelle.
Her kan dere lese litt om gladgutten fra Feda:
http://www.mk.no/start.asp?p=2&s=2&u=3&pid=44

Messi
07-08-2007, 16:01

Men han har ikke utrettet noe annet enn trenerene til Tromsdalen, Alta, Skeid, Hødd, Raufoss med flere, som har kjørt heis mellom adecco og 2.divisjon i årevis. Er det ikke på tide dere begynner å hylle disse trenerene også ? Disse klubbene har heller ikke ræva full av penger, og er nok budsjettmessig på nivå med MK.

Æ vurderer å hylle Dag Opjordsmoen og Isaaaak Matti Joikka Fætta Hætta til "alle" (3-4) dere Hansen-diggere har fått dere MSN.......
Ja, Start kommer nok også til å kjøre den samme karusellen hvis vi ikke får en ny trener, og det med et annet budsjett. Ja takk til Opjordsmoen i forhold til Bjørnebye. Tror dette er trenere vi har sjans på å kunne få.

Messi
07-08-2007, 16:06
heihei :)

Eg er enig med mykje Messi skriver ellers,men å bytte inn Hansen ser
eg på som et steg til sides,ikkje fram.
Tror han er noe av det beste som i realiteten kunne ha truffet oss. Hvem andre tar sjansen på å ødelegge sitt gode navn og rykte i yoyo klubben Start.

Jeg kunne ønsket meg Gerry Francis, Colin Calderwood, Knut Torbjørn Eggen, Hans Backe, Trond Sollied, Tommy Svennson. Men jeg tror desseverre at disse ikke har noen interesse eller mulighet til å overta vårt kjære Start.

En ting er jeg urokkelig på: Det er større sjanse for å berge plassen i Tippeligaen med Svein Hansen enn med Stig Inge Bjørnebye!

farsanGT
07-08-2007, 16:06
Ja, Start kommer nok også til å kjøre den samme karusellen hvis vi ikke får en ny trener, og det med et annet budsjett. Ja takk til Opjordsmoen i forhold til Bjørnebye. Tror dette er trenere vi har sjans på å kunne få.

Da regner jeg med du starter en Opjordsmoen tråd så fort som faen, så vi slipper det gnålet ditt om Svein Hansen noen timer.

Messi
07-08-2007, 16:07
Da regner jeg med du starter en Opjordsmoen tråd så fort som faen, så vi slipper det gnålet ditt om Svein Hansen noen timer.Gjør det selv, jeg er foretrekker Hansen.

Millonarios
07-08-2007, 16:13
Greit nok å komme med litt statistikk, men jeg har enda ikke sett en person komme med en analyse av hans filosofi, tankemåte og engasjement i forhold til å få opp et lag som ligger på bunnen av Tippeligaen. Har han virkelig de evnene? Jeg har også registrert hans klokskap og taktiske evner fra godstolen, men jeg har dessvere ikke fulgt han tett nok til komme med en lengre analyse. Ser dere han som en trener kortsiktig, eller tror dere han kan bidra å få Start opp på toppen igjen. Erik S. sa jo til TV2 igår at han ville ta opp Start til den øverste eliten i løpet av to år.

Messi
07-08-2007, 16:24
Greit nok å komme med litt statistikk, men jeg har enda ikke sett en person komme med en analyse av hans filosofi, tankemåte og engasjement i forhold til å få opp et lag som ligger på bunnen av Tippeligaen. Har han virkelig de evnene? Jeg har også registrert hans klokskap og taktiske evner fra godstolen, men jeg har dessvere ikke fulgt han tett nok til komme med en lengre analyse. Ser dere han som en trener kortsiktig, eller tror dere han kan bidra å få Start opp på toppen igjen. Erik S. sa jo til TV2 igår at han ville ta opp Start til den øverste eliten i løpet av to år.

Jeg tror at han godt kan lede og bygge Start til å bli et topplag. Men hvis jeg hadde vært styreleder i IK Start, så hadde jeg ansatt han ut sesongen for å redde plassen. Så hadde jeg evaluert situasjonen derfra. Med sikret Tippeligaspill neste sesong og et budsjett med rom for forsterkninger er det lettere å også vurdere trenere med større navn enn Svein Hansen.

Når det gjelder Svien Hansen langsiktig så er han nok en trener med veldig bestemte meninger og kan nok også spille Drillo fotball om det må til. Han ville nok ha endret laget etter motstanderen og noen ganger overrasket på denne måten. Som pedagog og rektor har han både erfaring med ungdom såvel som det å lære fra seg. De spillerne jeg har snakket med opp i gjennom som har spilt i MK sier at han er gudebenådet som pedagog.

Jeg skal få en tidligere MK spiller som vet mer enn meg til å komme med eksempler på konkret spillestil og lederstil.

Dazem
07-08-2007, 16:46
Sier bare det enkelt og greit. Blir Svein Hansen trener for start så er sannsynligheten stor for at jeg gir opp fotballen på sørlandet. Da kommer jeg til å slutte å møte opp på kamper. Desverre. Han ser jeg på som ikke tema.. Jeg har ikke tenkt å akseptere det om han evt skulle komme!!

Alladin Sane
07-08-2007, 16:54
Jeg er usikker på om Hansen er rett mann, men presenterte statistikken fordi man ikke kan argumentere mot suksess.

Tiden og handlingsrommet er altfor knapp til at jeg kan se noen utenfra komme inn å utgjøre den store forskjellen. Jeg har ingen tro på at Svein Hansen kan redde Start fra nedrykk om Ingo ryker etter tap på Nadderud.

Jeg synes Starts sportelige ledelse skal få fullføre sesongen. Om det ender med Adecco, er det naturlig at de forlater klubben samlet. Og da tror jeg Svein Hansen kan være en god og rimelig kandidat til å føre klubben tilbake.

rødøye
07-08-2007, 17:19

Enig Enig Enig.

Glem Svein Hansen. FInn en som har noe å vise til på TOPPNIVÅ som TRENER. Det holder liksom ikke at han har spillt på Liverpool & Rosenborg og lagt ut kjegler for Åge Hareide.

petrucci
07-08-2007, 17:52
Åhhh.. Husker de dager da Svein Hansen var trener for mitt kjære Flekkefjord FK. Det var tider det. Da var de faktisk litt gode. Til tider lå de over MK på tabellen i 2. divisjon. Men så fikk MK snusen i Hansen, og så gikk han dit. Deretter ble det 3 div på FFK, og deretter 4 div. Nå har Flekkefjord klart å kommt seg opp i 3 div igjen.. Men det blir aldri det samme som når Hansen var der.

Stig Hornnes
07-08-2007, 19:29
Jeg er usikker på om Hansen er rett mann, men presenterte statistikken fordi man ikke kan argumentere mot suksess.

Man skal ikke glemme i "regnestykket" som ble presentert innledningsvis at Erik Tronstad også var med i trenerteamet frem til 2002, da med Svein Hansen som spillende trener. Det var visstnok en delt hovedtrener stilling, selv om det virket utad som om Tronstad hadde mest å si. Hvordan dette utspant seg reelt hvet ikke jeg, men poenget er uansett at oppturen til MK begynte før Svein Hansen fikk det fulle ansvar.

Det er selvfølgelig vanskelig å si noe annet enn at Hansen hadde stor suksess i 2002 og 2003. Men det påpekes av de mest ihugga at dette ble gjort med minimale resursser. Innen Hansen tok over eneansvaret hadde klubben vært gjennom både opprykk og nedrykk samt en sterk økning i budsjett. Mandal er itillegg mer enn en landsby, ifølge Statistisk Sentralbyrå har byen 14 200 innbyggere(http://www.ssb.no/kommuner/1002). Til sammenlikning har Sogndal 6822 innbyggere og Notodden drøye 12 000, Kongsvinger har litt over 17 000. Det er altså mulig å skape et bra lag på små plasser, det er blitt gjort før.

Messi
07-08-2007, 20:13
Til sammenlikning har Sogndal 6822 innbyggere og Notodden drøye 12 000, Kongsvinger har litt over 17 000. Det er altså mulig å skape et bra lag på små plasser, det er blitt gjort før. Spesielt Sogndal har imponert mange langt utenfor Norge. Nå har noe selvfølgelig sin forklaring på at opplandet med Førde, Stryn mm er ganske stort, samt at de har hatt Lerum i ryggen. Kongsvinger kjenner jeg godt fra min tid som regionsjef der for firmaet jeg jobber i. Det er jo et økonomisk sentrum for sør Hedmark. Men helt klart imponerende når de lå forran lag som både LSK og VIF i eiteserien.

Messi
07-08-2007, 20:15
Man skal ikke glemme i "regnestykket" som ble presentert innledningsvis at Erik Tronstad også var med i trenerteamet frem til 2002, da med Svein Hansen som spillende trener. Det var visstnok en delt hovedtrener stilling, selv om det virket utad som om Tronstad hadde mest å si. Hvordan dette utspant seg reelt hvet ikke jeg, men poenget er uansett at oppturen til MK begynte før Svein Hansen fikk det fulle ansvar.

. Ser ikke bort fra at Tronstad og Hansen kunne ha dannet et godt lokalt fotballfaglig trenerteam! Hansen som hovedtrener med Beinet som assistent! Det kan jeg absolutt se for meg på Sør Arena!

Messi
07-08-2007, 20:17
Sier bare det enkelt og greit. Blir Svein Hansen trener for start så er sannsynligheten stor for at jeg gir opp fotballen på sørlandet. Da kommer jeg til å slutte å møte opp på kamper. Desverre. Han ser jeg på som ikke tema.. Jeg har ikke tenkt å akseptere det om han evt skulle komme!! Det hadde nok godt over med tiden. 3-0 mot Viking på Sør Arena og du hadde reist med flagg og hornmusikk til Feda!

Notch Johnson
07-08-2007, 20:27
Nå har jeg lest mye om Svein Hansen her, og karismaen hans er vel ikke akkurat som en fullmåne skinnende over oggevann..

..men, han har ihvertfall en ok CV med en relativt liten fattig klubb fra Mandal. Hva tror dere står på Bjørnebye sin CV om et par år?

Neppe noe å skryte av.

DelPiero
07-08-2007, 21:02
Nå var jo de trenere i Mk i noen år og isammen ble det først opprykk så nedrykk og etter det skiltes de vel ikke akkurat som venner.. Ifølge media...

kaptein
08-08-2007, 09:00
Tronstad og Hansen var trenerteam i Mk en stund med hell. Da det skar seg mellom dem så valgte MK Hansen siden han kunne kombineres som både spiller og trener. Tronstad var den som fikk mye av æeren for oppbygginga av MK. Men Hansen sin stil klarte han ikke i lengden. HVorfor de skulle kunne sammarbeide så veldig nå forstår jeg ikke.

Besserwisser
08-08-2007, 16:04
Hvis Messi er sønnen til Svein Hansen fordi han har et litt bedre bilde av ham enn virkeligheten, blir det jo nærliggende å lure på hvor mange som er sønner og døtre av Bjørnebye??

Eller hva OleB, stibere og Besserwisser

Selv om jeg er positiv av natur er jeg absolutt ikke i familie med Bjørnebye, hedigvis for begge parter sikkert. Men jeg har en tro på at ting kan snu under han selv om jeg ikke føler at diktlesning er løsningen og at årets sesong er svaret. Jeg mener at Bjørnebye har gjort mange feil, men at han får altfor mye pepper for ting ute av hans kontroll som skader, rusk etter Nordli, overpresterende stall, spillere som vil bort, generasjonsforyngelse etc. Det er mer å skrive denne veien samt at du har selvfølgeleig i masse av det du også hevder Øyvind. Men jeg både håper og tror at trenden vil snu, 3 poeng på Nadderud vil gjøre mye, og at vi i fremtiden kan være enige i at snuoperasjonen Start nå går igjennom var mer enn vellykket.

Det å gi spillerne, ledelsen og klubben ro fremover tror jeg er noe av den beste medisinen selv om man er uenig i mye av det de gjør. Stadig sutring kan være med på å unødvendig forsure tingenes tilstand, tror jeg. Det er tross alt mye bra med å ha Bjørnebye på laget for de unge spillerne som er der - husk han var en stjerne når de vokste opp og har en høy stjerne hos aktører og spillere langt utenfor Norges grenser - ting som man etter hvert kan få god nytte av.

Notch Johnson
08-08-2007, 16:35
Svein Hansen og MK slo Start 3 ganger på en sesong, og det var mange av dagens Startspillere som var med.
Jeg er ingen utprega Hansen-fan men resultatene lyver ikke.

Dessuten så hadde MK en plan med 4-3-3 formasjonen sin....

MrKokken
09-08-2007, 10:14
Svein Hansen og MK slo Start 3 ganger på en sesong, og det var mange av dagens Startspillere som var med.
Jeg er ingen utprega Hansen-fan men resultatene lyver ikke.

Supert argument... Nei, Svein Hansen må vi holde oss langt unna.

Notch Johnson
09-08-2007, 10:18
Supert argument... Nei, Svein Hansen må vi holde oss langt unna.

Helt ærlig så ble han ei riksklyse for oss fordi han var med å slo vårt elskede Start. Han vred kniven rundt i fotballhjertene våre, og det er vanskelig å glemme.

Det er mannen du hater, ikke kunnskapene hans vil jeg tro..

Oterslynge
09-08-2007, 10:29
Svein Hansen som trener i Start?!?! Hvem har vært i barskapet mitt?!?!

Notch Johnson
09-08-2007, 10:36
Det er vel bare strengt tatt Messi som forguder den mannen og vil ha han i Start.
Jeg prøver bare å sette fingeren på hva han kan om fotball, ikke hvem han er og hvordan han ser ut.

Kolo
09-08-2007, 11:12
At de slo Start tre ganger den sesongen, sier minst like mye om hvor dårlig det startlaget var, som det sier noe om hvor godt MK laget var.

Av de virkelig billige variantene er nok Hansen blant de bedre vi kan velge. Så hvis økonomien er katastrofal kan jeg være med på en sånn ansettelse. Hvis ikke bør lista legges høyere.

MrKokken
09-08-2007, 12:58
Jeg innrømmer gjerne at jeg ikke har noe særlig til overs for Svein Hansen som person, etter alt han har lirt av seg om Start de siste årene.

Det er dog ikke derfor jeg er negativ til ham. Hvis det skal være aktuelt å ansette en ny trener, mener jeg vi bør gå for en trener som har erfaring fra Tippeligaen eller tilsvarende høyt nivå i andre land, helst gjennom flere år. Det har ikke Svein Hansen.

Det virker som om mange her mener at ansettelsen av SIB på det nærmeste er å betrakte som et opplæringstilbud i det å være topptrener, og jeg tror mye av den samme kritikken vil ramme Hansen hvis han skulle bli ansatt.

Men det blir han ikke.

farsanGT
10-08-2007, 18:53
Ser ikke bort fra at Tronstad og Hansen kunne ha dannet et godt lokalt fotballfaglig trenerteam! Hansen som hovedtrener med Beinet som assistent! Det kan jeg absolutt se for meg på Sør Arena!

Og for ikke snakke om Tore Hansen på venstre back. Hvorfor ikke få inn resten av Hansen-slekta inn i ledelsen, i støtteapparat, og som pølseselgere ?

Messi
12-08-2007, 23:50
Og for ikke snakke om Tore Hansen på venstre back. Hvorfor ikke få inn resten av Hansen-slekta inn i ledelsen, i støtteapparat, og som pølseselgere ?
Utrolig intelligent tanke!

Tviler på at Svein Hansen med slektninger er så interessert å slite i bunnen av Adeccoen med en klubb hvor den harde kjerne av fansen i år får hva de fortjener. Han hadde jo større potensiale og bedre muligheter i MK. 5 plass i Adeccoen er mer enn hva det daue laget fra Kristiansand med de hyper intelligente harcore supporterne kan forvente ytil neste år. De vil jo synge, bedre i 3 divisjon enn med Hansen som trener.

For å forsøke å være seriøs!

Hvilken trner tror dere at Start har mulighet til å få til neste år som har vist så mye mer enn Svein Hansen? Bjørnebye? Wiggen??

Men det er klart det er bedre å ha en Wiggen som tre ganger på en sesong ble latterliggjort av Hansens MK, Ja latterliggjort er ordet. Og så er dere så sippne på dette 4 år etterpå:-) Tenker det hadde morret Hansen ganske bra og en del mandalitter også hvis de hadde fått greie på det. Arbeider sammen med en ex MK spiller her inne i Oslo og han flirer ganske bra når jeg viser ham motforestillingene til Hansen... Ja for latterlige er de.

Ikke det at det ikke mye være lov å ha motforestillinger mot Hansen. Men når de blir fremført i leiet, Hansen er Klyse, Hansen er Hore. Det er noen i Mk som ikke liker han bla bla bla. Og jeg har sett min siste kam hvis den klysa kommer.

At ikke disse såkalte tilhengerne forstår at de ikke får noen supertrener på de daue og trege sørlandet, til noe som i beste fall kan kalles en yoyo klubbdet siste tiåret. Ja hvor mange etablerte topptrenere eller spillere har vi skaffet oss de siste 15 årene. Årst avløste Belsvik på denne listen og det er faktisk 15 år. Hvorfor, fordi Start har et så bra publikum og ledelse at spillerne bare vil der og vi kan plukke på øverste hylle? Hva har vi endt opp med på spiller og trener siden? Teddy Moen, en høyst aldrende Karsten, en sinna islending, Jan Halvor;-), Bård Wiggen, Tom Nordlie med brukket rygg etter Vif, og Bjørnebye. På spillerfronten kan vi jo nevne Ottoson, Ohr, Frigård, Donatas, Svein Kloster, en utrolig dårlig italiener, en haltende finne med navn Hakkala m fl. Ingen Helstad, Iversen, Vaagan Moen, Grindheim, Ijeh, Gaarde, Ocean, Brenne etc..

Og for en slik klubb så drømmer noen om navn som Semb og Martin Andresen. Jeg blir kvalm på disses vegne.

Svein Hansen er slik jeg ser det kanskje det beste vi både kan få og bygge på. Ambisjonsnivået har jo klubben vist. Der i gården tror man at det holder å si det, men jeg vil hevde at en også bør gjøre det. Nordens beste klubb bygges ikke på spillersalg og dårlige erstattere. ei heller på tomme ord. Med Svein Hansen mener jeg at klubben hadde fått en trener som kjenner både laget og landsdelen godt. Vi kunne fått til et bra samarbeid med MK. Vi hadde fått en trener som ikke nødvendigvis hadde tatt en Hareide eller Sollied når suksessen hadde kommet. Og vi hadde fått en trener som er vant med små ressuerser. Når det gjeler de pedagogiske evnene og hans fotballfaglige dyktighet med en klar my way to do it, er dette også positivt.

Nei måtte det bli deilig for de trofaste gode supporterne som har vært med på å lokke storheter til Start, med noen år i Adeccoen. Som det heter hovmod står for fall:-) Og Adeccoen det er neste sesong det!

Espen K G
13-08-2007, 00:21
Messi; forklar følgende:

1. Mr Hansen rykket ned med "det beste MK laget noensinne" fra Adecco til 2. div.
2. SIB rykker kanskje ned med et Start lag som vel kunne forventes å ligge midt på tabellen, muligens i øvre halvdel.

Hva er forskjellen på disse to trenerene? Var det spillerene sine feil som gjorde at MK rykket ned, mens nå er det utelukkende SIBs feil?
Her brukes det argumenter mot den ene, som også burde være argumenter mot den andre. Hva er det som gjør at du er så blind når det gjelder Hansen?

Og ja, hovmod står for fall...den fungerer begge veier gutten min :)

Messi
13-08-2007, 00:37
Messi; forklar følgende:

1. Mr Hansen rykket ned med "det beste MK laget noensinne" fra Adecco til 2. div.
2. SIB rykker kanskje ned med et Start lag som vel kunne forventes å ligge midt på tabellen, muligens i øvre halvdel.

1. Mr Hansen rykket ned med et lag han sa var det beste Mk laget noen sinne. Han var vel den eneste som hadde den oppfattelsen. Avisene tippet laget rett ned igjen. Laget rykket ned med 2 poeng margin.

Men er det pga av dette han kalles klyse og hore?

Det var undertonen jeg forsøkte å få frem. Og at Hansen går utenpå Bjørnebye som trener tror jeg få er uenige i.

Og hvem er alternativet til Svein Hansen som vil overta en upoplær klubb i Adeccoeligaen?

Med upopulær mener jeg tiltrekkningskraft på spillere og trenere samt hvordan klubben blir sett på utenfra Kristiansand. Trege og Harry er vel det jeg opplever i Oslo.

Neon
13-08-2007, 00:50
Han var vel den eneste som hadde den oppfattelsen.

Det viser vel bare hvor innkompetent han er!?

Messi
13-08-2007, 00:57
Det viser vel bare hvor innkompetent han er!?

Ja, den ene settningen viser absolutt det. Det går jo ikke å provosere en journalist når du får kommentar nr 137 om hvorfor MK kommer til å rykke ned Og så hender det kanskje at en trener gjør noe av psykologiske årsaker. Men hei han må være skikkelig dårlig hvis han en gang i livet tar feil. Stakkars mann. En trener som tar feil en gang vil jo være en katastrofe. Bare se på Soler, han er en katastrofe, kanskje fordi han sa at start skal bli Skandinavias ledende klubb og så rykker vi ned. Og de i trener teamet som Mente at Rune "apekatten" Nilsen burde på landslaget. Ooooohhh farlig dyr. Det var feil det.....

Nå forsøkte jeg å være en intelligent Start supporter:-)

rooland
13-08-2007, 09:56
Messi har visst rett i mye av det han sier!!!
Harke gidda og lest gjennom alle sidene enda, men kan faktisk være enig i at Svein Hansen er en dyktig trener, pedagog og taktikker.
Kunne tenkt meg å se han i klubben selv...

Hater å inrømme det men...

ALI-Ikke Kristen
13-08-2007, 10:59
Jepp, en til som har vent over til Darkside. Bra jobbet Messi.

For min del, Svein Hansen må gjerne kommer til Start og inn i støtteapparatet. Men da som gressmåler, vannflaske temperatur måler, sko pusser etc. Uten betaling selvfølgelig.

kaptein
13-08-2007, 11:08
hansen fikk sparken i MK nå i sommer pga manglende resultater. På samme måte var han 1 stemme i styret i MK i 2005 sesongen da han klarte å rykke ned med "tidenes beste MK lag" Han la seg ut med Tronstad slik at han ikke kunne fortsette sammerbeidet og MK valgte Hansen da han var spillende trener og dermed en ok løsning , både trener og spiller.

Hansen har vist både i 2005 sesongen og også i år at han ikke evner å være den taktikkeren som "Messi" og noen få andre her inne mener han er da laget i 2005 rykket ned. Og i år er MK milevis fra å holde seg, alt dette er Svein hansen som leder lagt grunnlaget for.
Ellers så vet vi at Hansen i høyestegrad til tider er lite likt blant spillere og støtteapparat. Han hadde sin lille klikk med folk rundt seg og var kjnet for å forskjellsbehandle. Både med lagutak og ved evaluering etter kamper og på treninger.
Hansen hadde noen år med resultater da MK var i flytsonen, ære være han for det. Men han er langt fra den typen vi trenger.

Blir lei av det maset det er på Hansen her inne blant 2-3 stk. Hansen har vist sin uduglihet. Vi trenger han ikke.

Alladin Sane
13-08-2007, 11:19
Nå uttaler jo også Alex Ferguson nærmest hver sesong at årets lag er tidenes beste årgang. Mener Kaptein at Alex Ferguson er ubrukelig som ikke klarer å vinne ligaen med tidenes beste unitedlag?

Ellers var Hansen sportslig leder og trener i MK. Han overlot treneransvaret til Smerud, og gikk over til å være sportslig leder på heltid. Han ble altså ikke sparket.

Og tror du virkelig at MK valgte Hansen i stedet for Tronstad fordi Hansen også kunne brukes som spiller? Jeg ser du hevder dette. Er dette noe du mener i fullt alvor? Seriøst?

Messi
13-08-2007, 11:37
hansen fikk sparken i MK nå i sommer pga manglende resultater. På samme måte var han 1 stemme i styret i MK i 2005 sesongen da han klarte å rykke ned med "tidenes beste MK lag" Han la seg ut med Tronstad slik at han ikke kunne fortsette sammerbeidet og MK valgte Hansen da han var spillende trener og dermed en ok løsning , både trener og spiller.

Hansen har vist både i 2005 sesongen og også i år at han ikke evner å være den taktikkeren som "Messi" og noen få andre her inne mener han er da laget i 2005 rykket ned. Og i år er MK milevis fra å holde seg, alt dette er Svein hansen som leder lagt grunnlaget for.
Ellers så vet vi at Hansen i høyestegrad til tider er lite likt blant spillere og støtteapparat. Han hadde sin lille klikk med folk rundt seg og var kjnet for å forskjellsbehandle. Både med lagutak og ved evaluering etter kamper og på treninger.
Hansen hadde noen år med resultater da MK var i flytsonen, ære være han for det. Men han er langt fra den typen vi trenger.

Blir lei av det maset det er på Hansen her inne blant 2-3 stk. Hansen har vist sin uduglihet. Vi trenger han ikke. Du repeterer deg hele tiden og sier du er lei! Dette er en en Hansen tråd og jeg anbefaler deg å overse den hvis du er så fryktelig lei! Hansens stilling var ikke tema på årsmøtet i MK i 05. Ingen brakte det på banen. Jeg har spurt og utfordret deg på det med klikker i MK, men ikke fått noen svar. Hvem var klikkene? Skal bli artig å få vite da jeg kjenner rimelig godt til MK. Annet enn at 8 år kanskje kan være nok for noen og enhver. Forresten hvor mange trenere har vi hatt de siste 30 årene som har sittet en lengre periode enn 8 år?

BTW så er sikkert Atle R Håland med i klikken din siden han har skrytt av Svein Hansen:-)

kaptein
13-08-2007, 13:55
kal det hva en vil, men fakta er at Hansen gikk inn i sesongen 2007 som trener for MK. Midt i sesongen så må han gå fra jobben. Er vel rimelig klart at han fikk valget. Enten sitte som sportsjef og la andre ta seg av laget eller på trynet ut. Det kan vel "Messi" bekrefte.

Hansen var en sak på ett ekstraordinært styremøte litt ut på høsten 2005 altså ikke på årsmøtet. Styret valgte å la Hansen sitte etter avstemning og det var 1 stemmes overvekt på at han ikke skulle sparkes. Hovedgrunnen til ett knapt flertall var av økonomisk art.

Når det gjelder Hansen kontra Tronstad så er det vel ikke noe hemmelighet at kjemien ikke var den store etterhvert. Som sagt Hansen er ikke lett å sammarbeide med. MK valgte Hansen siden han også var spiller.

De første årene som trener var det helt klart en suksess. MK var i flytsonen og var ett år sørlandets beste lag. Når det gjelder klikker i MK så vet jeg 100% sikkert at det er slik. har vært i kontakt med ett par av MK unge men erfarne spillere som kan bekrefte dette. navn får dere ikke.

Ja jeg er dritlei av debatten om hansen som trener i Start. Men jeg er nødt til å si igjen og igjen det går aldri bra.
Litt artig foresten at "Messi" sier at jeg gjenntar meg selv gang på gang. Lurer litt på hva "Messi" gjør da hehehe.

DelPiero
13-08-2007, 14:45
Det var undertonen jeg forsøkte å få frem. Og at Hansen går utenpå Bjørnebye som trener tror jeg få er uenige i.

Og hvem er alternativet til Svein Hansen som vil overta en upoplær klubb i Adeccoeligaen?

Med upopulær mener jeg tiltrekkningskraft på spillere og trenere samt hvordan klubben blir sett på utenfra Kristiansand. Trege og Harry er vel det jeg opplever i Oslo.

Hva slags supporter er du egentlig Messi?
Hvis du mener at alle sørlendinger er trege og Harry så forteller det vel litt om hva du vet om sørlandet og i hvilke kretser du vanker...

Når du kritiserer Start for å være en upopulær klubb stiller jeg spørsmålet hos hvem? De fleste fotballinterreserte mennesker i Norge har sin favorittklubb, deretter har de enkelte klubber som de liker å se spille. For de fleste ikke sørlendinger jeg kjenner er Start en meget populær klubb, ofte som nummer to hos dem. Det være seg at Start er kjent for å spille en leken, teknisk og i store perioder lite effektiv fotball. Dessuten har ikke Start akkurat hatt for vane å verken stjele medaljer eller cup gull fra andre klubber som kunne medført en slik holdning.
At Start brått skal bli så upopulære er for meg underlig. Når han hører kommentatorer i riksmedier er de fleste bekymret og lei seg for Starts underprestasjoner iår.

At du nå stadig nevner Hansen kan jo ha mange årsaker. Uansett, vil enhver som kjenner til Start fra mere enn målkavalkader kjenne til historien mellom Hansen og resten av Start og oss som supportere. At Hansen er flink i sitt fag er nok få i tvil om, men at han er flink nok til å trene ett eliteserielag, eller for den slags skyld ett stabilt adeccoliga lag kan ingen av oss vite, da han ALDRI har gjort det. Det vi derimot vet er at han er en person non grata i store deler av supporterskaren og i deler av administrasjonen, og det VET vi. Dermed vet vi også at Svein Hansen ville stått foran en vanskeligere oppgave en alle andre trenere. Hvorfor skal vi eller klubben for den saks skyld ønske å tyne strikken enda mere, og kanskje drive bort enda flere supportere fra stadion?
Mange og jeg med dem har grått over Start iår. Og om Svein Hansen skulle bli trener i Start ville jeg gjøre det igjen.........

Ole Gilboe Hermansen
13-08-2007, 14:49
Hvis du mener at alle sørlendinger er trege og Harry så forteller det vel litt om hva du vet om sørlandet og i hvilke kretser du vanker...

Når du kritiserer Start for å være en upopulær klubb stiller jeg spørsmålet hos hvem? De fleste fotballinterreserte mennesker i Norge har sin favorittklubb, deretter har de enkelte klubber som de liker å se spille. For de fleste ikke sørlendinger jeg kjenner er Start en meget populær klubb, ofte som nummer to hos dem. Det være seg at Start er kjent for å spille en leken, teknisk og i store perioder lite effektiv fotball. Dessuten har ikke Start akkurat hatt for vane å verken stjele medaljer eller cup gull fra andre klubber som kunne medført en slik holdning.
At Start brått skal bli så upopulære er for meg underlig. Når han hører kommentatorer i riksmedier er de fleste bekymret og lei seg for Starts underprestasjoner iår.

At du nå stadig nevner Hansen kan jo ha mange årsaker. Uansett, vil enhver som kjenner til Start fra mere enn målkavalkader kjenne til historien mellom Hansen og resten av Start og oss som supportere. At Hansen er flink i sitt fag er nok få i tvil om, men at han er flink nok til å trene ett eliteserielag, eller for den slags skyld ett stabilt adeccoliga lag kan ingen av oss vite, da han ALDRI har gjort det. Det vi derimot vet er at han er en person non grata i store deler av supporterskaren og i deler av administrasjonen, og det VET vi. Dermed vet vi også at Svein Hansen ville stått foran en vanskeligere oppgave en alle andre trenere. Hvorfor skal vi eller klubben for den saks skyld ønske å tyne strikken enda mere, og kanskje drive bort enda flere supportere fra stadion?
Mange og jeg med dem har grått over Start iår. Og om Svein Hansen skulle bli trener i Start ville jeg gjøre det igjen.........

Kunne ikke ha sagt det bedre selv. Mange jeg snakker som heier på andre lag, sier at Start er en god nummer to. Svært få hater klubben vår.

Messi
13-08-2007, 14:52
Ja jeg er dritlei av debatten om hansen som trener i Start. Men jeg er nødt til å si igjen og igjen det går aldri bra.
Litt artig foresten at "Messi" sier at jeg gjenntar meg selv gang på gang. Lurer litt på hva "Messi" gjør da hehehe. Jeg ser at du ikke kan gi navn:-)

Messi klager ikke på at det skrives om Hansen i en Hansen tråd. Det er vel den storeforskjellen. Og så klager han ikke på at andre gjør det heller.

Messi
13-08-2007, 15:10

Når du kritiserer Start for å være en upopulær klubb stiller jeg spørsmålet hos hvem?

Jeg skrev følgende i meldingen som må ha gått deg hus forbi?

"Med upopulær mener jeg tiltrekkningskraft på spillere og trenere samt hvordan klubben blir sett på utenfra Kristiansand. Trege og Harry er vel det jeg opplever i Oslo."

Og ja Start blir oppfattet her inne slik vi oppfattet(er) Hødd, Ålesund, Moss. Ikke noen klubb med tiltrekkningskraft. Start er Matta, Karsten og Julius. Har aldri påpekt at vi har blitt hatet, til det har vi vært for dårlige de siste 25 årene. Men vi kommer langt bak Viking, Brann, RBK LSK VIF når det gjelder anseelse.

Dette gjenspeiler seg vel i realiteten med at vi ikke klarer å tiltrekke oss spillere av kategorien trygge, gode tippeligaspillere eller hva man kan velge og kalle det. Er det ikke et paradoks for dere som nevner Martin Andresen og Nils Johan Semb at klubben ALDRI har klart å tiltrekke seg denne typen spillere/trenere som kan velge klubber på øverste hylle. Ne, men sitte å drømme det kan vi. Etter en sjuk Benny i Frankrike eller for den slags syld Nils Arne Eggen. Går det an å være mer urealistiske? Det har vel også vært som jeg skrev ganske tynt mellom Belsvik og Årst? Og gi noen gode argumenter på hvorfor for eksempel Nils Johan Semb skulle velge Start. Innblandingen fra Soler og Matta? Ikke mulig å få tak i de spillerne som Brann Viking RBK LSK m.fl. kan hente? Frikort i Dyreparken?

Når det gjelder hvilke miljøer jeg vanker i er det vel blant normale venner og kolleger i Oslo. VIF, LSK, Lyn og Stabæk supportere mange av dem. Og jeg vokste opp og bodde i Kristiansand til jeg var 25. Med alle hjemmekampene mellom 1980 og 1989 på samvittigheten.

En ting er sikkert Start må velge trener på hyllen blant Wiggen, Borgersen, Tronstad, Hansen, Skarsfjord m.fl. Av disse er min favoritt Hansen.

Alf Qaida
13-08-2007, 15:19
En ting er sikkert Start må velge trener på hyllen blant Wiggen, Borgersen, Tronstad, Hansen, Skarsfjord m.fl. Av disse er min favoritt Hansen.
Har DU Hansen som favoritt? Nei det er det neppe noen som har fått med seg! :D

Muligens er 4 av de du nevner på samme hylle. Dog er Hansen flere hyller under.

Annan_er_best
13-08-2007, 15:23
Har DU Hansen som favoritt? Nei det er det neppe noen som har fått med seg! :D

Muligens er 4 av de du nevner på samme hylle. Dog er Hansen flere hyller under.

Det må være Per Joar Hansen han snakker om.

Messi
13-08-2007, 15:24
Det må være Per Joar Hansen han snakker om.
Nei det er gladgutten fra Feda:-)

kaptein
13-08-2007, 15:31
"Messi" maser om at jeg må komme fram med mine kilder etc. Jeg har aldri hatt som hennsikt å si hvem jeg får innformasjon om. Men har sagt tidligere at Håland var i gutteklubben grei i MK, er vel ikke noe rart at også lillebror hansen var i samme klubb.

Men jeg ser fram til tidligere annonsert støtteærklæring til Svein Hansen fra en tidligere spiller under han. "Messi" har lovet dette innlegget i lange tider. Men denne mrX er vel også en fra gutteklubben grei??

Ja jeg er drittlei av maset om SVein Hansen. Men jeg er en som elsker klubben og det ville vært ille om Start virkelig synker så dypt at de gir Hansen jobb. Har velidg mange med meg der. Start trenger opptimisme og ikke en splittende person som hansen ville vært.

Messi
13-08-2007, 15:42
Men jeg ser fram til tidligere annonsert støtteærklæring til Svein Hansen fra en tidligere spiller under han. "Messi" har lovet dette innlegget i lange tider. Men denne mrX er vel også en fra gutteklubben grei??

Ja jeg er drittlei av maset om SVein Hansen. Men jeg er en som elsker klubben og det ville vært ille om Start virkelig synker så dypt at de gir Hansen jobb. Har velidg mange med meg der. Start trenger opptimisme og ikke en splittende person som hansen ville vært. Det blir nok ikke nødvendigvis noen ubetinget støtteerklæring. Jeg har spurt om en ærlig fremtilling.

Så det er to spillere i gutteklubben grei. Det var Atle Roar Håland, som du implisitt sier liker en trener som splitter en klubb? Splittende person blant hvem? En som forteller spillerne hvor skapet skal stå. En som forlanger innsats?

Jeg har etter beste evne forsøkt å finne noe negativt om Svein Hansen blant 9 personer som kjenner MK. Blant annet Erik Tronstad sin tidligere samboer. Hun var sammen med Erik da han ga seg i MK og sa at alt i alt så holder Erik Svein Hansen høyt som trener og person! Ikke noen av dem kan si at Hansen IKKE er mannen for start. Et par av de var i kategorien unge og nye i spillergruppa. En av de jobber jeg sammen med. Splitt og hersk var ikke noe han oppfattet, selv om han tilhørte kategorien innbytter. Noen eldre spillere som Karlsbakk etc ble sure da de ble plassert på benken til fordel for yngre spillere. Med det rimer jo ikke bra med det du skriver.

Det de sier er at det kan bli en kollisjon med Matta. At han ikke er noen dresstype med brylkrem. At han ikke hadde tolerert innblanding fra Soler. Men han har vært populær i Mandal og høyt aktet blant supporterne.

Messi
13-08-2007, 15:45
"Messi" maser om at jeg må komme fram med mine kilder etc. Nei for al del! Kilder på et åpent forum er ikke God Latin. Hadde jeg oppgitt mkine kilder hadde det blitt rabalder. Men kom med spillerne som tilhørte de ulike klikkene gjennom 8 sesonger? Gi 5-10 navn hvis problemet var så fremtredende! Udokumentert. Og ikke saks dem fra en Mk lagoppstilling. Da jeg kjenner en del eks spillere kan det hende at det slumper til at en av de du nevner kommer i den ene eller andre klikken. De som ble dårlig behandlet er jeg mest interessert i!

Alladin Sane
13-08-2007, 16:12
Jeg tror Messi er inne på noe vesentlig her.

Det er ikke nødvendigvis slik at en trener som oppnår mirakuløse resultater med minimale ressurser får ut samme potensialet i en større klubb. Men det er vel ingen grunn til at det skal være veldig annerledes å lede en eliteserieklubb kontra å lede en 1.divisjonsklubb. Å ha lykkes i 1.divisjon må vel uansett være bedre enn å ikke ha lykkes noe sted.

Forskjellene i divisjon ligger først og fremst i media og organisasjon. Svein Hansen er en stødig fyr som har alle forutsetninger for å takle media, men organisasjonen er det verre med. I Start vil han trolig møte maktkamp og motstand internt. Mattas eneste suksesshistorie fra tiden som sport- og mediasjef er jo seier i maktkampen mot Gjone. Start-supporternes kompleksfylte holdning til Hansen er jo også tegn på at Kristiansandere er for små til å akseptere at en mann som Hansen blir Starttrener. Det er åpenbart bedre at Matta kjører klubben til helvete enn at en fra Mandal lykkes i å føre Start til topps.

Og, Kaptein. Enhver idiot forstår jo at Svein Hansen ikke ble valgt fremfor Erik Tronstad fordi han også kunne spille. Svein Hansen var 38 år og ubrukelig som stopper på den tiden. Det var såvidt jeg kan huske spillerøpprør i MK i 2001, og spillere som Nilsen, Rugland og Abrahamsen forlot klubben, men vendte tilbake til klubben etter en sesong, når Hansen hadde eneansvaret. Å ta Tronstads avgang til inntekt for at "Hansen er vanskelig å samarbeide med", viser hvor unyansert og subjektiv du er i hatet ditt.

For all del. For meg kan du gjerne hate Hansen, og kalle ham en hore. Men å blande inn direkte feilaktig informasjon fordekt som saklige argumenter må du se og slutte med, slik at jeg, Messi og andre nøytrale kan få fortsette diskusjonen på et saklig nivå.

Kolo
13-08-2007, 17:37
Alladin sane og Messi: dere sier begge mye klokt(eller i hvertfall ting jeg er enig i:) ). Jeg forstår hvorfor dere nevner S.Hansen som kandidat og at dere forsvarer han mot kritikken vi andre kommer med mot han.

Det jeg lurer på; ut i fra de trenerene som Start realistisk kan ha mulighet til å hente, er Hansen den dere foretrekker i jobben?

I så fall, hvorfor ønsker dere han fremfor for eksempel Sture Fladmark?

kaptein
13-08-2007, 18:10
har aldri kalt hansen for noe "hore" så er det sagt.
Alladin Sane argumenterer forsåvidt saklig. Men å trekke "Messi" inn som en saklig debatant ja da stusser jeg. Det er bare å gå tilbake å se hva han skriver om Bjørnebye Soler og Mathisen. Da tenker jeg ikke på saklig kritikk som det er lett å komme med. Men direkte sjikane.

Når det gjelder Tronstad /Hansen så vet jeg det var dårlig kjemi mellom de to på slutten og en måtte velges som trener. Valget falt på hansen som også kunne fungere som spiller.

Et annet fakta er at hansen trente MK ned en div med tidenes beste lag. Og at hansen var en hårsbredde fra sparken i 2005 sesongen pga manglende sportslige resultater. Han fikk ikke direkte sparken i år, men det kan vel kalles å miste tilliten når han nå kun innehar sportslig leder stillingen.

Jeg har heller ikke noe tro på Bjørneby som mange andre . men å få inn en trener som ikke klarer å motivere i MK der han har vært en "småkonge" i mange år, det er å skyte over mål.

kaptein
13-08-2007, 18:13
Når det gjelder mulige trenere så ville det være overkommelig for Start å hente inn en kapasitet om det finens ledig på markede. Gjøre som Viking å ha en stor bonus ved å klare seg slik de gjorde i fjor med Nordlie. Start har ett godt lag på papiret så muligheten er der enda. En stor fjær i hatten for den treneren som hadde klart det. Å framstille det som om vi må lete på nederste hylle der Svein hansen og Steinar Skeie eller Teddy Moen for den saks skyld er . Det tror jeg ikke på.

Kolo
13-08-2007, 18:17
Kaptein:jeg er enig i ditt standpunkt til at Hansen er feil mann i Start, men jeg er allikevel nesten mer lei av å se deg gjenta svaret ditt som jeg er av Messi sin gjentagning(den kan være ganske kjedelig den også).

Bortsett fra det er jeg ikke interessert i å diskutere debattanter her inne. jeg er her for å diskutere klubben i mitt hjerte og lite annet.

kaptein
13-08-2007, 18:24
er enig jeg gjenntar meg veldig. men klarer ikke holde meg når messi setter i gang.

Alladin Sane
14-08-2007, 10:02
Kolo,
Sture Fladmark er spennende, men for meg et for ubeskrevet blad. Han hadde suksess i Lyn i overgangsperioden etter Baxter, men fikk jo ikke engang lov til å fortsette til tross for at Lyn mot alle odds ledet serien suverent. Spillerne krevde ny trener midt i sesongen. Ut over denne lille sesongen har han vel kun diverse assistentjobber.

Hansen har 8 års erfaring fra MK, de fleste med suksess. Han er voksen, utdannet og lokal. Om Hansen lever opp til forventningene, vil Start omsider få stabilitet og kontinuitet på trenersiden, etter mange turbulente år.

Jeg mener store navn som Hareide, Sollid, Eggens, Jønsson er helt urealistiske.
Benny er for gammel. Av trenere med eliteerfaring tror jeg Davidsen og Teitur kan være aktuelle, men da foretrekker jeg Hansen. Årets sesong kan dog ende med at Mjelde, Sandstø eller Todesen må gå, og disse er absolutt interessante i mine øyne. Blant lokale aktører med trenererfaring, er Hansen den åpenbart beste.

Annan_er_best
14-08-2007, 10:17
Kolo,
Sture Fladmark er spennende, men for meg et for ubeskrevet blad. Han hadde suksess i Lyn i overgangsperioden etter Baxter, men fikk jo ikke engang lov til å fortsette til tross for at Lyn mot alle odds ledet serien suverent. Spillerne krevde ny trener midt i sesongen.

Nå var det vel eieren som hadde det sterkeste initiativet til å bytte trener.

Messi
15-08-2007, 11:08
Alladin sane og Messi: dere sier begge mye klokt(eller i hvertfall ting jeg er enig i:) ). Jeg forstår hvorfor dere nevner S.Hansen som kandidat og at dere forsvarer han mot kritikken vi andre kommer med mot han.

Det jeg lurer på; ut i fra de trenerene som Start realistisk kan ha mulighet til å hente, er Hansen den dere foretrekker i jobben?

I så fall, hvorfor ønsker dere han fremfor for eksempel Sture Fladmark?
Hvorfor jeg foretrekker Svein Hansen er delvis magefølese/subjektiv vurdering av Hansen/Fladmark og delvis begrunnet i følgende:

Jeg kjenner godt en som er medlem av styret for junioravdelingen i Lyn. Han mener at Fladmark gjorde en god jobb i Lyn, men slet med respekten blant de etablerte spillerne. Flere i Lyn ledelsen hadde den oppfatningen at Tommy Berntsen langt på vei hadde mer makt i spillergruppa enn Fladmark. Det var dog flere i Lyn som ville ha Fladmark som hovedtrener, men Brynestad vant gjennom og ansatte Teitur. Siden det har Fladmark blitt 5 år eldre og høstet mer erfaring. Dette kan ha gjort han til en mer autoritær trener.

Svein Hansen har fotballfaglig, utifra hva jeg kan obervere, minst de samme fotballfaglige kunnskaper. Han er i tillegg Sjef med stor S. Noe jeg tror Start trenger is samrøret Soler/Mathisen. De trenger en som har kraft til å stå frem og si at jeg har det fulle og hele ansvaret for hva som presteres på banen.

Jeg har også tro på at det er en fordel for Start å ha en trener med god kjennskap til distriktet. Både når det gjelder talent arbeid og samarbeid med f.eks MK. Historien har vist at Start sine nøkkelspillere stort sett har kommet fra Kvinesdal, Arendal, Grimstad,Søgne, Randesund, Vågsbygd, Hellemyr de siste 25 årene. Vi har ikke vært noen kjøpeklubb som basert oss på å kjøpe regionale spillere på øverste hylle, ei heller har vi hatt eller har denne muligheten.

Utover det så hadde jeg absolutt ikke vært avvisende til Fladmark som trener. Hødd har prestert bra i år. Men jeg holder en knapp på Svein Hansen

stibere
15-08-2007, 11:41
Hvorfor jeg foretrekker Svein Hansen er delvis magefølese/subjektiv vurdering av Hansen/Fladmark og delvis begrunnet i følgende:

Jeg kjenner godt en som er medlem av styret for junioravdelingen i Lyn. Han mener at Fladmark gjorde en god jobb i Lyn, men slet med respekten blant de etablerte spillerne. Flere i Lyn ledelsen hadde den oppfatningen at Tommy Berntsen langt på vei hadde mer makt i spillergruppa enn Fladmark. Det var dog flere i Lyn som ville ha Fladmark som hovedtrener, men Brynestad vant gjennom og ansatte Teitur. Siden det har Fladmark blitt 5 år eldre og høstet mer erfaring. Dette kan ha gjort han til en mer autoritær trener.

Svein Hansen har fotballfaglig, utifra hva jeg kan obervere, minst de samme fotballfaglige kunnskaper. Han er i tillegg Sjef med stor S. Noe jeg tror Start trenger is samrøret Soler/Mathisen. De trenger en som har kraft til å stå frem og si at jeg har det fulle og hele ansvaret for hva som presteres på banen.

Jeg har også tro på at det er en fordel for Start å ha en trener med god kjennskap til distriktet. Både når det gjelder talent arbeid og samarbeid med f.eks MK. Historien har vist at Start sine nøkkelspillere stort sett har kommet fra Kvinesdal, Arendal, Grimstad,Søgne, Randesund, Vågsbygd, Hellemyr de siste 25 årene. Vi har ikke vært noen kjøpeklubb som basert oss på å kjøpe regionale spillere på øverste hylle, ei heller har vi hatt eller har denne muligheten.

Utover det så hadde jeg absolutt ikke vært avvisende til Fladmark som trener. Hødd har prestert bra i år. Men jeg holder en knapp på Svein Hansen

Da er det jo bra at Bjørnebye sitter trygt.
Så slipper vi jo Svein Hansen som trener

Messi
15-08-2007, 12:10
Da er det jo bra at Bjørnebye sitter trygt.
Så slipper vi jo Svein Hansen som trener Jeg har observert at du har en forkjærlighet for Bjørnebye og årets sesong. Det gir deg jo muligheten til å kalle deg god supporter motgang :-)

Messi
17-08-2007, 15:35
Jeg venter fortsatt på at Kaptein kan greie ut om de ulike klikkene i MK uten å oppgi kilder. Som sagt hadde dette vært veldig interessant. Spesielt å få de spillerene som etter Kaptein sin info har blitt behandlet dårlig. Da jeg som nevnt kjenner flere MK spillere hadde det vært interessant om jeg kjenner noen av de som har blitt behandlet dårlig:-) Disse liker dog Hansen veldig godt som trener. Så jeg forstår dere skjønner tegninga:-)

Jeg har fått to så orginale forslag fra Kaptein, som etter hans sigende har blitt behandlet godt. Disse er Atle Roar Håland som jeg opplyste likte Svein Hansen, og selvfølgelig Hansens egen bror Tore. To meget spennende gjettinger fra Kaptein, som virkelig befester han som en stor MK viter.

kaptein
17-08-2007, 15:36
Gud forby at Svein Hansen blir Start trener. Når det klages over Mattas håntering av pressen da skal vi huske hvordan hansen lirte av seg det ene værre en det andre i sin storhetstid. Han var blærete arrogant. Lot være å svare på spørsmål, flirte journalisten opp i trynet med sitt fårete "jeg vet nok best smil" Og får ikke glemme at han i motgang så og si konsekvent sa at det var dommerfeil eller at det var gutta som sviktet at de ikke gjorde som han sa.

Så "Matta" og Klysa Hansen blir sikkert ett godt radarpar hehehe.

Messi
17-08-2007, 15:41
Gud forby at Svein Hansen blir Start trener. Når det klages over Mattas håntering av pressen da skal vi huske hvordan hansen lirte av seg det ene værre en det andre i sin storhetstid. Han var blærete arrogant. Lot være å svare på spørsmål, flirte journalisten opp i trynet med sitt fårete "jeg vet nok best smil" Og får ikke glemme at han i motgang så og si konsekvent sa at det var dommerfeil eller at det var gutta som sviktet at de ikke gjorde som han sa.

Så "Matta" og Klysa Hansen blir sikkert ett godt radarpar hehehe. Ja ditt hat stikker dypt:-) Men bevis nå at du ikke bløffer. Jeg har utfordret deg på å vise dine kunnskaper, uten å blande inn kilder! Hvem var de spillerne som ble dårlig behandlet av Svein Hansen i MK:-)?

kaptein
17-08-2007, 18:20
Venter fortsatt på at den annonserte tidligere spilleren i Mk skal komme med sin lovprisning av Svein Hansen. Vil selvsagt ikke være overasket om en eller annen spiller eller tidligere spiller kan komme med noe der. Men "Messi" har jo snakket om dette lenge og lovet dette.

ja jeg har kilder på at det var klikker i MK og at Hansen holdt seg til noen få etablerte spillere. Så kan vi tenke oss at det er en del igjen av yngre spillere som har mye å utsette på han.
Dette har jeg som ett utsagn fra spiller i MK.

Faktum er at Hansen gikk inn i sesongen 2007 som hovedtrener, men har ikke noe å si på det sportslige nå. Altså MK fant han ikke egnet til å fortsette som trener.
Ett annet faktum er at Hansen i 2005 sesongen holdt på å få sparken, det kan du vel bekrefte "Messi" du som vet det meste i MK. Det var oppe som sak i styret i MK men Hansen berget seg på dårlig økonomi og med 1 stemmes favør, ikke sant "Messi"

Besserwisser
17-08-2007, 18:50
Sture Fladmark er spennende, men for meg et for ubeskrevet blad. Han hadde suksess i Lyn i overgangsperioden etter Baxter, men fikk jo ikke engang lov til å fortsette til tross for at Lyn mot alle odds ledet serien suverent. Spillerne krevde ny trener midt i sesongen.
Nå var det vel eieren som hadde det sterkeste initiativet til å bytte trener.
Svar med sitat

Nå var vel ikke Fladmark egentlig trener heller. Det var Tommy Berntsen som var den egentlige treneren. Ble lagt lokk på da Fladmark vant Kniksen, men Berntsen styrte skuta. Ut i fra det jeg forstår såkommer faktisk Berntsen til å overta etter Henning Berg snart da spillerne i Lyn ikke er fornøyd med treningene og tingenes tilstand. Berg skal visstnok være aktuell for VIF.

Det var nok om andre klubber, men det at Fladmark ikke har trent noe etter Lyn kan være en rimelig god indikator på at de som driver toppklubbene vet noe som ikke nødvendigvis har allmenhetens interesse, ref. ovenfor.

Ser på Hansen og Fladmark som dusteforslag og det at grinepetter Messi fortsetter å juble for mannen samt rakke ned på alt annet får meg til å lure..

Kolo
17-08-2007, 22:35
Det der er jo bare tull at han ikke har trent noen etter Lyn. Er han ikke hovedtrener for et Høddlag som gjør det relativt ba da?

Brand
17-08-2007, 23:33
Det der er jo bare tull at han ikke har trent noen etter Lyn. Er han ikke hovedtrener for et Høddlag som gjør det relativt ba da?

Jo han trener Hødd som leder sin 2. div avdeling.

Brand
17-08-2007, 23:38

Men det er sikkert Andre Nevstad som egentlig trene dei :D

Annan_er_best
26-08-2007, 19:17
Ha ha ha ha ha. 15 min ut i 2. omgang, Molde leder 9-1 :) :) :)

Målfest i Molde, hva sier sportssjef Hansen til dette mon tro?

PS! Denne tråden burde aldri vært plassert i IK Start-diskusjonen, og det er et mysterium at denne ikke er blitt flyttet over til "Generell fotball".

voss
26-08-2007, 19:24
10-1 nå, pepa selvmål

voss
26-08-2007, 19:28
11-1, pepa selvmål.... skjer her da?!

Roy_Keane
26-08-2007, 20:51
12-1 nice kamp

kaptein
26-08-2007, 23:18
12-1 Arven etter Svein "Klysa" Hansen.

Messi
28-08-2007, 12:34
12-1 Arven etter Svein "Klysa" Hansen.

Savnet etter gladgutten fra Feda, mener du vel:-)

Messi
28-08-2007, 12:36
Ha ha ha ha ha. 15 min ut i 2. omgang, Molde leder 9-1 :) :) :)

Målfest i Molde, hva sier sportssjef Hansen til dette mon tro?

Antakeligvis: At det vil være en divisjon i forkskjell mellom Start og MK også etter denne sesongen :D

Aukland
13-10-2007, 15:15
Svein Hansen har sagt opp som daglig leder og sportssjef i MK, og blir Audnedals kommunalsjef innenfor skole- og barnehagesektor fra 1. januar. Da var siste rest av Messis håp KNUST!

kaptein
13-10-2007, 20:02
Ja Messi har vi hørt lite til etter at Bjørnebye måtte gå. Tror att Messi nok ikke er noe Startsuporter men kun ute etter å slenge drit på forumet.
Først var Svein Hansen klar for start sikre kilder sier messi, Så skulle Soler selge seg ut også sikre klder fra Messi. Det siste vi hørte fra Messi var at Svein Hansen var klar som trener for Bryne sikre kilder sier Messi.

Nei Svein Hansen er vi heldigvis ferdige med. Han hadde ett par sesonger der det meste gikk Mk sin vei og ære være hansen for det. Men i den seinere tid har han vel vist sin utilstrekkelighet som trener som endte med sparken i MK.

Måtte Svein Hansen som trener hvile i fred.

beng222
14-10-2007, 13:51
Haha....Messi sine sikre kilder. Er vel ingen som tar den mannen seriøst lenger?

frankieboy
14-10-2007, 18:35
Messi VAR Svein Hansen...

Ingen tvil om det!! Det er derfor han har "gått under jorden" nå...

Øyvind S.
14-10-2007, 19:34
Jeg skjønner godt at folk spøker litt med både Hansen og Messi, og ser absolutt humoren i det.

Men når sant skal sies, er det vel egentlig ingenting som tyder på at ikke Messi har hatt rett i mye han har kommet med.

Dersom Svein Hansen lenge var det heteste alternativet, kan jo det ha vært en medvirkende årsak til at Bjørnebye ble sittende alldeles for lenge. Og hva vet vi om hvem som var andrevalget dersom Benny hadde takket nei??

At økonomien i utgangspunktet har vært skralere enn de fleste trodde og håpet, er jo også gradvis kommet mer og mer for en dag. Det holder vel å nevne Sør Arena-prisen, og at Rasmussen måtte vært økonomisk garantist for Benny.

Dessuten ryktes og ulmer det jo fra mange steder etterhvert at aksjonærlista kan se ganske annerledes ut om relativt kort tid, og dersom Soler skal vektes ned og Øgrey Brandsdal skal inn, er det jo ingen tvil om hvor det kom fra først.

Så får å konkludere:
Er det kun for humorens skyld, så kan man med svært god samvittighet vel dra noen spøker i retning Messi.

Skal man være seriøs, er det ingen tvil om at han visste hva han snakket om. (Sikkert til stor fortvilelse for enkelte).

YgorNo1
14-10-2007, 20:15
Det var skrekkelig mange som dukket opp når SIB etterhvert misslykkes gang på gang.( Lenge leve optimismen ).
Ikke bare Messi som var aktiv men en god del andre som var her i sinnes og kun brukte forumet til propoganda mot SIB.
Vil ikke skrive noe om Messi, det er ikke riktig å slenge dritt.
Nå det er sakt så er han svein Hansen lite edruelig forslag om vi skal oppnå større ting og ikke legge ned IKStart som en toppklubb.

kaptein
14-10-2007, 20:39
Messi var enormt ivrig i tiden da det stormet som værst rundt Bjørnebye. han var kritsik noe som mange andre også var naturlig nok. Men Messi var vel den som gikk lengst og iallefall var ivrigst i skittkastinga mot Bjørnebye. Messi var ute med påstanden om at Svein Hansen så og si klar for tart noe han hadde fra sikre kilder. Han avsluttet sin ryktespredning med å si at Svein Hansen var klar for Bryne noe som skulle offentligegjøres dagen etter, ogsådet fra sikre kilder påstår Messi.
jeg har aldri hatt tillitt til Messi da han kun har vist seg i den perioden rundt Bjørnebye hetsen og det har vært stille fra han siden da. Messi har vært ine på forumet kun for å "fucke" opp fol noe han til de grader klarte.

Når det gjelder Svein Hansen så har aldri Start vurdert han som aktuell (sikre kilder) Såpass oppe i topplokket har styret i Start at de viste at kom en person som Svein hansen så ville ikke stemninga snu og bli noe bedre en den var under Bjørnebye.

Driter i hele Svein Hansen men innrømmer at Messi klarte å provosere meg en del. Men det er jo godt å vite at Messi kun var en idiot som kun varute for å erte på seg folk på forumet, han er ikke noe startsuporter. da hadde han latt høre fra seg nå. Nå som det går godt.

Øyvind S.
14-10-2007, 22:31
Kaptein:

Jeg kjenner ikke Messi personlig, jeg aner faktisk ikke hvem han er. Og faktisk er han den jeg har vært mest provosert på og uenig med selv, da han dumpet inn på forumet for å bare skulle "bevise" at Kristofer Hæstad var oppskrytt og aldri kunne lykkes i noen storklubb. ("Smart" å si om en spiller som i en alder av 21 år var banens beste mot verdens beste landslag i en VM-kamp!)

Men kritikken du kommer med mot Messi er både feil og direkte usaklig. Hvis du ser litt på historikken hans, har han vært utrolig aktiv i perioder, for så å være stille i mange uker, hele tiden. At han har vært stille noen uker nå, er rett og slett helt som normalt.

Det KAN jo være at det har noe med jobben hans å gjøre???? For eksempel.

Messi hadde iallefall kunnskap, innsikt, og kjærlighet nok til klubben til å skjønne at det desidert viktigste for Start i år, var å bli kvitt Bjørnebye. Jeg kan ikke skjønne at dette kan bli brukt mot ham. Hvis det er noen som bør se seg i speilet i høst, må det jo være de som argumenterte for det sinnsyke opplegget om å BEHOLDE Bjørnebye..

Som du skjønner har jeg vært provosert på og uenig med Messi selv. Men å prøve å vri ham til å være Start-hater, kunnskapsløs og det som verre er, er for å si det rett ut direkte latterlig.

YgorNo1
14-10-2007, 23:14
Helt enig Øyvind.
Ok, jeg var med på å støtte sibben til rett før faktisk ALLE innså at det var nødvendig med nye årer.
Vil sammenlikne denne utviklingen "mot messi aksjonen" på det gjevne der folk ikke kan ha sine meninger her.
Messi hadde sine og god -tok absolutt ikke mine forsvars ord mot en fersk og uerfaren trener på linje med en "Nyfødt" bebi der man folanger at den skal kunne ta sine første skritt etter noe usle uker/mnd.
Lenge leve optimismen...og håpet.
Han feilet og var ikke god nok til dette, under vanskelige forhold til tider.
Vel.
Om jeg er sur på herr godeste Messi som sikkert vanker på The Dubliner i Oslo som han har "Røpet", så er det feil å gå til angrep på en person som ikke på en stund er med i diskusjonen og heletatt forumet.

Som nevnt, det kan være div årsaker til fraværet.

kaptein
14-10-2007, 23:22
legger meg flat for at Messi kan ha sine grunner til å være borte fra nettet. Har ikke forutsetning til å vite det.
Men det jeg vet er at Messi var utrolig aktiv i skittkastingen mot Bjørnebye. Jeg er helt enig i at Bjørnebye ikke var rette mannen for start og jeg var selv kritisk fra første stund da han ble annsatt. Jeg lot meg bare provosere over måten Messi gikk ut med personhets mot Bjørnebye.

fakta er jo også att Messi sine sikre kilder langt fra var så sikre som han ga utrykk for. Hansen var aldri aktuell for Start (bekreftet fra Start) Og hansen var helelr aldri aktuell som Bryne trener som messi sine sikre kilder fortalte han.
At Start i år har bommet økonomisk trenger en ikke værerakketforsker for å se. Store overskridelser på Sør Arena og langt fra budsjett når det gjelder sponsor/nærings salg.

Men heldigvis slipper vi Svein Hansen i den sørlandske fotballen og la oss håpe at Messi også holder seg unna forumet.

REBell
14-10-2007, 23:26
Messi var en troverdig fyr på PM, der jeg ble kjent med personen bak nicket. Så han har fått endel pepper på ting han har kommet med som "sikker" info som ble diskturet og nødvendigvis ikke var klart.

Neon
15-10-2007, 00:46
Jeg har også pratet endel med Messi på PM, men kommet fram til, at han vil vite mer enn det han vet! Han konkluderer litt for tidlig...

Han betegner rykter som sikre kilder osv... Ikke bare det, han lager også til tider ryktene selv...

Hvem han er/var osv, bryr jeg meg veldig lite om, men tipper han fremdeles er her inne, under et annet nick! Tør nok ikke vise seg med rett nick igjen ;)

Mange som har hatt søvnløse netter, etter Messi`s sikrekilde avsløring. (Les Svein Hansen)

Messi
15-10-2007, 11:29
Vil med dette bekrefte at Messi er høyst oppegående og kommer sterkt tibake. Har den siste måneden oppholdt meg i Istanbul og Vilnius. Er innom kontoret i Oslo og benytter dermed sjansen til å hilse dere kjære medsupportere.

Virker forresten litt merkelig å se at jeg nesten har fått en egen tråd her inne:-)

Gleder meg stort over resultatene i det siste. Satser på at sesongen er over for oss når Lyn kampen blåses av!

For dere som nesten virket litt urolige over mitt fravær skal jeg vurdere og sende et reisebrev neste gang jeg forlater dere så lenge.

Og jeg fryder meg over hva Bjørnebyes farvel og Hulskers inntreden har gjort for klubben. Hvem liker ikke Bernt idag?

Så Sandefjord og FFK kampene på PVR i går.
Satt i Istanbul med hjertet i halsen gjennom hele 2.omgang da SMS'ene tikket inn mandag for to uker siden.

Ole Gilboe Hermansen
15-10-2007, 11:32
Respekt,Messi. Du har min respekt. Mange ville ha bare løpt å gjemt seg etter så mye dritt du har fått, men du gjorde ikke.

kaptein
15-10-2007, 11:43
Ja du ga meg noen søvnløse netter Messi anngående Svein hansen. Men da jeg forstod at det ikke var noe i det så roet jeg meg ned litt.

Ønsker deg velkommen tilbake og ser fram til konstruktive diskusjoner og meningsutvekslinger om laget i vårt hjerte.

petrucci
27-10-2007, 23:33
Svein Hansen har fått ny jobb. Sørlandets "beste" trenerteam med svein hansen og Tor Henning Hamre i spissen.

Lister FK er det nye laget på sørlandet, der Flekkefjord FK og Kvinesdal IL har slått seg sammen.

http://www.avisenagder.no/artikkel.asp?Artid=1473

kaptein
29-10-2007, 23:24
Svein hansen kaller seg selv og Hamre for Sørlandets beste trener team. ja hva den gutten kan få seg til å si.
"Messi" var ute med sikre kilder først på at Hansen skulle til Start som trener, så når det ikke ble Start så skulle Hansen være klar for Bryne også sikre kilder fra vår venn "Messi". Ingenting av dette gikk inn.
Det som er sikkertar at hansen nå går inn i trenerteam i Lister fotballklubb. Kanskje en liten blåmandag for "sørlandets beste trener" Etter eget utsagn.