PDA

Se full versjon : Start - Brann (kamptråd)

frankieboy
11-08-2007, 08:44
Etter kampen mot Stabæk er det spillefri neste helg pga cup-kvartfinaler (irriterenede at vi ikke slo ut Haugesund, slik at vi fikk kamp mot Nybergsund) og derfor er neste kamp hjemme den 26. august. Dette er TV2 sin hovedkamp og går kl.2000.

Jeg har sett litt på kortsituasjonen, og hvilke spillere som må stå over oppgjøret på Sør Arena - hvis de får gult denne helga!
Brann spiller jo mot Rosenborg allerede i kveld, og vi håper på tøff og tett kamp med mange gule og røde kort...

Følgende spillere hos Brann er 1 kort unna karantene:
* Martin Andresen
* Ramiro Corrales
* Erlend Hanstveit
* Tijah Jaiteh
* Kristian Ørn Sigurdsson

Hos Start så er følgende spillere et kort unna karantene, og må unngå kort mot Stabæk på mandag:
* Ygor
* Morten Hæstad
* Ole Martin Årst
* Jon Middtun Lie
-------------------------------------------------------------------
Gjør absolutt ingenting om Martin Andresen må være igjen i Bergen om 2 uker..

Roy Eriksen
11-08-2007, 11:22
Hallo?. Start spiller mot Stabæk på mandag. ikke imorgen ;-)

YgorNo1
11-08-2007, 11:28
Frankieboy sikter til at det er en laanghelg:)
En Årst mot brann er nødvendig, men la oss håpe han offrer alt på mandag.

Store Tå
11-08-2007, 11:31
Enig i at Andresen er viktig for Brann, men han ser ut til ikke å være like viktig som i fjor. Jaiteh begynner å bli varm i trøya, Eirik Bakke er tilbake etter langvarig skadeavbrekk og Hassan El Fakiri kan også rekke å bli spilleklar til Start-kampen.

Jeg tror derfor Ørn Sigurdsson er en langt viktigere spiller for Brann. Det er den eneste gode midtstopperen de har. Han er til gjengjeld kanskje best i eliteserien. hvis han må stå over, øker våre sjanser betraktelig.

Men jeg håper virkelig at Årst ikke pådrar seg noen gule kort fremover. Hans situasjon er det beste argumentet for å endre reglene for hvor mange gule kort en spiller må ha før han må stå over en kamp. Men det er sikkert en annen tråd...

frankieboy
11-08-2007, 20:55
Vel, da ble det ikke noen gule kort for Brann mot RBK, og dermed kommer de ned med sitt beste lag.
Vi får håpe veldig på undervurdering og at Brann slipper seg ned, for hvis ikke blir det veldig tøft!!!

stibere
11-08-2007, 20:56
Ble ikke akkurat skremt av verken brann eller rosenborg
Brann lekker jo som ei sil

YgorNo1
11-08-2007, 21:37
Med et fullsatt SørArena og gult trøkk, tente og fokuserte spillere så bærer dette kansje veien.
Har mere tro på seier mot brann en Stabæk, kansje begge deler.Jatakk.

stibere
11-08-2007, 21:51
Med et fullsatt SørArena og gult trøkk, tente og fokuserte spillere så bærer dette kansje veien.
Har mere tro på seier mot brann en Stabæk, kansje begge deler.Jatakk.

6 poeng på de to siste kampene.

DayWalker
12-08-2007, 11:13
Ikke at enn skal fryde seg over slikt men, Helstad KAN være ute i 6 uker!

http://fotball.fvn.no/eliteserien/article87495.ece

mr.leipsland
12-08-2007, 11:18
Vi ser ut til å være heldige, Rushfeldt var ute for Tromsø. Gunnarson er ute for Stabæk og nå kanskje Helstad for Brann.

Tar imot all drahjelp vi kan få. Skader og suspensjoner hos motstandernes nøkkelspillere er selvsagt gledelig. Så gjelder det bare for oss å utnytte denne situasjonen da.

Messi
12-08-2007, 14:15
Ikke at enn skal fryde seg over slikt men, Helstad KAN være ute i 6 uker!

http://fotball.fvn.no/eliteserien/article87495.ece Og defor har Brann forsterket interessen sin i Karadas. Tipper han blir klar på mandag hvis det står så ille til med Helstad.

Annan_er_best
12-08-2007, 14:58
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article87501.ece

Brann sikler vel etter Håvard Flo også. Spørs om de gidder å skaffe både Flo og Karadas.

Lynet
13-08-2007, 22:50
Vi slår Brann...
Brann er i ferd med å stikke i toppen, så får de et nederlag... -Garantert!

Remember;)

Helge
14-08-2007, 10:13
Hehe, ja de pleier jo å slappe av litt når de får ei luke + at de i bakhode har vissheten om at de KAN tape og likevel klare gullet. Farlig.... Start er jo en skadeskutt bjørn(eby) for tiden og slike lag kan jo finne på hva som helst... Vi klarte jo 2-2 i Bergen, en kamp vi skulle ha vunnet forøvrig.

Helge
14-08-2007, 10:14
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article87501.ece

Brann sikler vel etter Håvard Flo også. Spørs om de gidder å skaffe både Flo og Karadas.

Hæ?! Han må jo nærme seg 50 år snart jo!

rooland
14-08-2007, 17:07
er vel en 36-37 år, synes det sier en god del om nivået på norsk fotball for tia...når et topplag henter en mann i midtlivskrisa...

Store Tå
14-08-2007, 18:23
Han er vel ikke eldre enn Ronny Johnsen, som er tatt ut på landslaget. Og kraftspisser bør jo kunne holde godt nivå lenger enn dem som klarer seg bare på hurtighet. Tror han ville vært en god back up for Årst, men det er han vel neppe interessert i.

Tror for øvrig norske klubber har mye å lære av seniorpolitikken til AC Milan, regjerende mester i Champions League.

bosve
14-08-2007, 18:49
Dette er en kamp Start må vinne. Brann er et godt lag, men det er først og fremst på hjemmebane de imponerer. De har f.eks kun 1 seier og 3 tap på de 4 siste bortekampene, og vi tok jo poeng av dem på deres hjemmebane hvor de er langt sterkere.

YgorNo1
14-08-2007, 20:12
Nå skal vi og må vi vinne hjemme.
Dette er vårt Fort.

Helge
15-08-2007, 12:04
Fort gjort å gå på en smell her. Både for Brann og Start, men jeg har et lønnlig håp om at Start fortsetter spillet og innsatsen fra 2 omg. mot Stabekk. Ikke minst VARIASJON i angrepsspillet og ikke bare ensretta poling opp mot en enslig Årst på topp. Vi må ha BEVEGELSE og innsats. Da kan dette gå bra mot et Brann med toppskårer ute og litt senka skuldre. ATTACK!!!

magnussl
15-08-2007, 12:09
Må JML stå over mot Brann? Han fikk gult kort mot Stabæk...

monsivar
15-08-2007, 12:40
Får håpe at brann får en tøff kamp imorgen i E-cupen.

Slik at de ikke er helt opplagte mot START.

benwright
15-08-2007, 12:55

Hos Start så er følgende spillere et kort unna karantene, og må unngå kort mot Stabæk på mandag:
* Ygor
* Morten Hæstad
* Ole Martin Årst
* Jon Middtun Lie

Annan_er_best
15-08-2007, 13:06
Får håpe at brann får en tøff kamp imorgen i E-cupen.

Slik at de ikke er helt opplagte mot START.

De har jo ganske god tid til å restituere seg på. Kampen er ikke før 26. august.

Magne Hadland
15-08-2007, 13:39

Jeg kan ikke huske at JML fikk gult kort.. K.Hæstad fikk sitt andre for sesongen og K.Høie sitt første.

Roy Eriksen
15-08-2007, 13:42
Jeg kan ikke huske at JML fikk gult kort.. K.Hæstad fikk sitt andre for sesongen og K.Høie sitt første.

Han fikk ikke gult kort. Det er bare Hæstad og Høie. Riktig

Annan_er_best
16-08-2007, 19:54
Jeg mener vi bør kjøre følgende mot Brann:

Runar/Høie

Paulsen - Håland - Ygor - Vikstøl

Strømstad - Annan - Hæstad

Borre - Årst - Midtun Lie

Reserver:
Høie/Runar
Engedal
Hardarsson
Børufsen
Kleiven
Bruno
Kahili

Ja, Pedersen er ute. Han har ingenting i en Start-lagoppstilling å gjøre.

StevieY
16-08-2007, 21:37
Engedal på venstre, ellers er jeg enig i det laget. Høie blir valgt i mål, selvsagt.

monsivar
17-08-2007, 09:35
Bernt Hulsker inn som super-reserve

Neon
17-08-2007, 10:21
"Mitt lag" mot brann:

Høie

Paulsen-Håland-Ygor-Engedal

Strømstad-Annan-Doffen

Borre-Årst-Lie

Reserver:

Runar
Hulsker
Hardarsson
Vikstøl
Kleiven
Bruno
Mathisen

Simen
17-08-2007, 10:58
Ta nå for all del med Børruf da

boyeman
17-08-2007, 11:04
jeg villet bytta børrufsen mot lie..

Rolf Gjerdsjø
17-08-2007, 16:06
Andreomgangen på Nadderud var oppløftende, og Brann har Start slått før - selv når Start har ligget langt nede. Skadesituasjonen er oppløftende og JML viste lysende takter. For første gang på lang tid tør jeg håpe på en seier hjemme...

Krs
17-08-2007, 21:06
----------------Høie---------------

Pedersen--Håland--Engedal--Paulsen

---Strømstad---Annan---Hæstad----

----Borre-------Årst-----Hulsker----

----

Begrunnelse:
Ingen grunn til å sette Pedersen ut bare fordi han drar til LSK etter sesongen. Han har vært vår beste høyreback i mange sesonger og Start har ikke råd til å unnvære han nå. Vi trenger trygghet. Basert på Stabækk kampen, velger jeg å gjøre minst mulig forandringer med unntak av venstre kant. Hulsker putta to mot MK og viser at han har noe på gang.

Uansett er det "et problem" at vi har for mange gode midtbanespillere og da særlig sentrale i forhold til andre possisjoner på banen. Savner bedre utvalg av backer og midtstoppere.

hibs
17-08-2007, 22:03
----------------Høie---------------

Pedersen--Håland--Engedal--Paulsen

---Strømstad---Annan---Hæstad----

----Borre-------Årst-----Hulsker----

----

Begrunnelse:
Ingen grunn til å sette Pedersen ut bare fordi han drar til LSK etter sesongen. Han har vært vår beste høyreback i mange sesonger og Start har ikke råd til å unnvære han nå. Vi trenger trygghet. Basert på Stabækk kampen, velger jeg å gjøre minst mulig forandringer med unntak av venstre kant. Hulsker putta to mot MK og viser at han har noe på gang.

Uansett er det "et problem" at vi har for mange gode midtbanespillere og da særlig sentrale i forhold til andre possisjoner på banen. Savner bedre utvalg av backer og midtstoppere.

Jeg må si at JM Lie har ikke spilt seg ut av laget og jeg hadde inkludert han(tror ikke han må stå over neste kamp pga kort?)

frankieboy
17-08-2007, 22:36
Jeg må si at JM Lie har ikke spilt seg ut av laget og jeg hadde inkludert han(tror ikke han må stå over neste kamp pga kort?)

Er også enig i at Midttun Lie bør spille. Han har vært vår beste spiller de 2 siste kampene!
Hulsker bør komme innpå i 2.omg - selvfølgelig avhengig av hva stillingen er.

Krs
17-08-2007, 22:52
Jo da JML har ikke vært dårlig, men to spisser som er i flytsonen bør kunne utrette noe på topp. JML har bare putta ett mål i år, og det var på Lerkendal den 16 mai. Får ikke selvtillitt ang avsluttninger av det.

Hulsker er vel muligens også en bedre hodespiller enn JML.

NB - Ser ikke ut til at JML fikk gult kort i kampen mot Stabæk.
http://sport.vg.no/live/index.php?live2op=getKamp&kamp_id=15292&show=

mr.leipsland
17-08-2007, 23:44
JMLs innsats de siste kampene har vært høyst oppskrytt. At han ble kåret til BB mot Stabæk var håpløst. Så mange gode baller han fikk å jobbe med, så lite han fikk ut av dem. JML har desverre vesentlige mangler. Han har dårlige innlegg, er dårlig til å komme til innleggsposisjon, ganske svake mottak og er alt for lite målfarlig. True bakrom gjør han heller ikke.

Hulsker bør gå rett inn på laget som Krs skriver. Hulsker vil få langt mer ut av crossballene fra Steinar enn det JML makter. Hulsker gir også Borre to gode spisser å sikte på.

Brand
17-08-2007, 23:57
Hulsker bør gå rett inn på laget som Krs skriver. Hulsker vil få langt mer ut av crossballene fra Steinar enn det JML makter. Hulsker gir også Borre to gode spisser å sikte på.

Eg er litt skeptisk.

Dersom Årst får gult og Tsar Nicolai skader seg eller får rødt kort er vi
like langt.

Ole-Bernt
18-08-2007, 10:41
Eg er litt skeptisk. Dersom Årst får gult og Tsar Nicolai skader seg eller får rødt kort er vi
like langt.Det var da måte på negativ holdning!!! Ligner på den fyren i TV-reklamen for Posten som var skeptisk til alt. Var det frykt for at internett falt sammen i år 3000??

Krs
18-08-2007, 11:07
Fornuftig.
Spillere kan jo bli skadet og det har vi jo ikke råd til. La juniorlaget spille, da risikerer vi ikke at nøkkelspillere får kort eller blir skadet. :icon_biggrin:

Brand
18-08-2007, 12:41
Det var da måte på negativ holdning!!! Ligner på den fyren i TV-reklamen for Posten som var skeptisk til alt. Var det frykt for at internett falt sammen i år 3000??

Negativ holdning?

Var ikkje Bernt innlånt som backup til Årst da?

Brand
18-08-2007, 12:44
Fornuftig.
Spillere kan jo bli skadet og det har vi jo ikke råd til. La juniorlaget spille, da risikerer vi ikke at nøkkelspillere får kort eller blir skadet. :icon_biggrin:

Dokke må gjerne ironisere,men Hulsker har vist at han fort ryker på
eit rødt kort.

Ole Gilboe Hermansen
18-08-2007, 12:49
"... faktisk fikk bare ett rødt kort på seks sesonger i eliteserien. Det kom etter to gule kort."

http://fotball.fvn.no/eliteserien/article87945.ece

Litt info til de som tror at han har fått så mange rødekort.

Annan_er_best
18-08-2007, 12:51
"... faktisk fikk bare ett rødt kort på seks sesonger i eliteserien. Det kom etter to gule kort."

http://fotball.fvn.no/eliteserien/article87945.ece

Etter det jeg husker så fikk Hulsker noen røde kort for VIF 2.

Brand
18-08-2007, 12:52

Eg har ikkje påstått han får mange,men han vart utestengt når han spilte
i VIF etter videobevis.
Han vart utvist i vinter i RL for "angrep" på dommaren.

Altså usportslige greier.

Men nok om det,er ikkje eg som tar ut laget. :)

Ø.K.P
18-08-2007, 12:59

Synes jeg husker at den situasjonen var et rent uhell..

Brand
18-08-2007, 13:03
Synes jeg husker at den situasjonen var et rent uhell..

Neinei,det var et godt timet løp :D

Brand
18-08-2007, 13:04
Eg er nok den forsiktige typen,og poenget mitt var enkelt.

Eg ønske ikkje at vi plutselig står uten både Årst og Bernt i en kamp.

mr.leipsland
18-08-2007, 13:57
Om en av spissene pådrar seg kort som fører til karantene så får den andre passe seg litt. Den problemstillinga der synes jeg ikke man skal ta hensyn til i laguttaket.

brann_Copper
18-08-2007, 15:52
Still gjerne med både Huslker og Årst, men jeg er redd det blir for tynt. Brann stiller rimelig sikkert med følgende 11:

Oppdal

Guntveit - Sigurdsson - Bjarnasson - Hanstveit

Solli - Andresen - Bakke - Vaagan Moen

Winters - Helstad

Benken:
Corrales - Dahl - Jaiteh - Bjørnsson - Sjøhage - Huseklepp

Jeg håper Start overlever i TL, men jeg føler meg sikker på at dere ikke tar poeng i denne kampen.

Krs
18-08-2007, 16:10
Jo da Brann er et bra lag. Men når vi klarer uavgjort borte mot det som da var det nest beste laget i tippeligaen, er det god mulighet for å slå Brann i Kristiansand.

Er det sikkert at T. Helstad spiller?

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=174929

brann_Copper
18-08-2007, 16:21
Ikke helt sikkert selvsagt, men det sies at han er frisk igjen i god tid før kampen. Start klarer seg, det er jeg sikker på. Dere gjør unna de vanskelige lagene i innledningen av høstsesongen. Deretter blir det lettere.

brann_Copper
18-08-2007, 16:40
http://www.ba.no/sport/fotball/article2935252.ece

Det ser til og med ut til at han rekker landskampen, men jeg håper han hopper over den!

hansa
18-08-2007, 17:17
Dette e en skummel kamp. Begge lag trenger å vinne. Start e et såret dyr og de e aldri enkel å møte. Brann kjemper om gull(gullet ska hem) så vi trenger 3 poeng vi å. Men det ligger litt an te uavgjort. Som e forsåvidt greit nok for begge lag. Dog mest for branns del.
Brann har isje spilt uavgjort på bortebane iår. 4 tap og 4 seier. Bør jo komme en eller annen gang.
Start har vel spilt mye uavgjort på sør-arena, hasje de det?
Lukter en-en lang vei. Farlig farlig kamp. Men kan like godt ta helt av.

Men det ska bli gøyt å reise ner te det blide sørland igjen.
Lykke te. måtte det beste laget vinne. Heia Brann

Annan_er_best
18-08-2007, 17:46
Start har vel spilt mye uavgjort på sør-arena, hasje de det?

3 uavgjort på 10 serie/cup-kamper er vel ikke mye.

Hoppalong
18-08-2007, 17:55
Nei... de får ikke lov til å hasje av Stig Inge.

brann_Copper
18-08-2007, 23:22
Å????

ord som hasje og isje er gatebergensk. Det er ikke alle av oss som snakker slik, og heldigvis bare en og annen tulling som skriver på den måten. Skriv norsk!!

magnussl
19-08-2007, 12:48
Eg har ikkje påstått han får mange,men han vart utestengt når han spilte
i VIF etter videobevis.

Altså usportslige greier.

Men nok om det,er ikkje eg som tar ut laget. :)

Lov å snakke nynorsk på Start-forum? merkelig:p

Brand
19-08-2007, 13:22
Lov å snakke nynorsk på Start-forum? merkelig:p

Veit ikkje,det har gått greit så langt.

Fish
20-08-2007, 12:30
Dessuten; hva har "gatebergensk" med nynorsk å gjøre...

magnussl
20-08-2007, 15:56
Veit ikkje,det har gått greit så langt.

Vet ikke om du skjønte det, men det var en spøk:) Du er hjertelig velkommen til å snakke nynorsk eller om du vil kalle det gate-bergensk.

benwright
20-08-2007, 16:13
Skriv heller på setesdalsk :)

Supporteren
20-08-2007, 16:33
Vet ikke om du skjønte det, men det var en spøk:) Du er hjertelig velkommen til å snakke nynorsk eller om du vil kalle det gate-bergensk.

Offtopic;
Ikke for å gjøre dette til en språkdebatt, men noen ting må man bare påpeke. Det er ingen i Norge som snakker nynorsk, nynorsk er et skriftspråk basert på dialekter som brukes rundt omkring i Fedrelandet. Så var det opplyst.

Brand
20-08-2007, 17:33

Eg tok deg ikkje veldig alvorlig nei,ellers er eg ikkje bergenser og ikkje
prater eg gatebergensk heller. :)

Øyvind S.
20-08-2007, 17:37
Dere gjør unna de vanskelige lagene i innledningen av høstsesongen. Deretter blir det lettere.

Hmm.. Da vet jeg ikke om du fulgte helt med i vårsesongen.. :O/

Brand
20-08-2007, 17:41
Hmm.. Da vet jeg ikke om du fulgte helt med i vårsesongen.. :O/

Det løsner no,er berre å sjå på prosenten som trur vi klarer oss. :icon_rolleyes:

frankieboy
20-08-2007, 23:10
Ser at Helstad har meldt forfall til kampen mot Argentina på onsdag... Sliter med strekkskaden ennå!!

Håper den ikke er leget til helgen, og at han må stå over kampen mot oss!!!

stibere
20-08-2007, 23:15
Trodde han meldte forfall med tanke på at han ville gjøre det han kunne for å bli klar mot start

Bubba
22-08-2007, 15:29
Kan noen fortelle meg hvilke pub start supporterene bruker før kamp? Hørte noe om Kråka eller noe sånt men kan ikke finne noe på nettet om den. Noen som har et telefon nummer til denne puben?

rooland
22-08-2007, 15:31
kråga foran hjemmekampan, uptown, kråga, harveys, på hjørnet foran bortekampan...

Fish
22-08-2007, 16:01
Kan noen fortelle meg hvilke pub start supporterene bruker før kamp? Hørte noe om Kråka eller noe sånt men kan ikke finne noe på nettet om den. Noen som har et telefon nummer til denne puben?

http://www.menigheden.no/index.php?option=com_content&task=view&id=44&Itemid=86

hansa
22-08-2007, 18:06
Kor mye folk blir det på kampen tror dokker? Utsolgt eller halvfullt?
Håper dokker klarer å fulle stadion no som storlaget kommer på besøk

Roy Eriksen
22-08-2007, 18:34
Kor mye folk blir det på kampen tror dokker? Utsolgt eller halvfullt?
Håper dokker klarer å fulle stadion no som storlaget kommer på besøk
Ca 3400 billetter igjen i følge av billettsalg. men kan hende det blir fullt. siden det melder veldig varmere på søndag-kamp. Tipper at det er ca 10-11000 som skal komme. Tror ikke det blir fullt.

hansa
22-08-2007, 18:39
Ca 3400 billetter igjen i følge av billettsalg. men kan hende det blir fullt. siden det melder veldig varmere på søndag-kamp. Tipper at det er ca 10-11000 som skal komme. Tror ikke det blir fullt.

Den e god. Gleder meg. Tror det blir en jevn og spennede kamp med god-fotball

Renie
22-08-2007, 19:57
Dette blir ei bra fotballhelga har æ en følelse av.

Sømme66
22-08-2007, 21:16
Ja det blir ei bra fotball helg..;)
Fordi Start vinner 2-1 etter scoringer av Årst og hulsker..;)
Og et lite trøstemål på tampen av kampen av Martin Andresen Faktisk..

Herlig med 3 poeng skal det bli

Renie
22-08-2007, 21:43
Ja det blir ei bra fotball helg..;)
Fordi Start vinner 2-1 etter scoringer av Årst og hulsker..;)
Og et lite trøstemål på tampen av kampen av Martin Andresen Faktisk..

Herlig med 3 poeng skal det bli

Det blir ei bra fotballhelg fordi Start vinn, og fordi Alta knuse Drøbak/Frogn borte. :icon_mrgreen:

Lars Olav Karlsen
23-08-2007, 01:14
Gode nyheter folkens. Jeg hadde en kort men hyggelig prat med Torstein Helstad i dag og det var for det meste fleiping rundt at jeg ønsket han god bedring, men samtidig at han ikke ble kampklar mot Start. Han forsikret seg om at han var i god form, men på direkte spørsmål om det betydde at han ville kunne spille mot Start så benektet han det. Han trodde selv at han ikke ville ha mulighet til å stille mot Start :D

Mr.Nor
23-08-2007, 01:26
Hyggelige nyheter taes alltid i mot med takk.. Kan godt bli frisk igjen utpå mandagen.. Så slipper vi RBK gull i allefall

Lars Olav Karlsen
23-08-2007, 07:42
Hyggelige nyheter taes alltid i mot med takk.. Kan godt bli frisk igjen utpå mandagen.. Så slipper vi RBK gull i allefall

RBK tar nok ikke gull uansett :) Men jeg ønsket han selvfølgelig god bedring og håpte han var i god form raskt etter søndagen :)

Brand
23-08-2007, 11:25
Kikka litt på kampoppsettet framover.

Nå har vi altså hatt 2 uker uten seriekamp,så skal vi spille 2 kamper
så er det en ny 2 ukers pause pga landskamper.

Så er det 4 kamper før ny 2 ukers landskampspause.

Alle er vel enige om at vi trenger en viss flyt herfra og inn,men denne
oppstykkinga er litt voldsom sjøl om det naturligvis er likt for alle.

Når det er sagt så kan det naturligvis slå begge veier men normalt sett
kan flyt bli vanskelig med sånn oppstykking.

Helge
23-08-2007, 13:28
Når det er FOR tett mellom kampene er det gæent. Når det er for langt mellom kampene er det galt det også. Men som sagt; det er likt for alle. Jeg tror vi skal være glade for at det ikke er Mai-program akkurat nå...

Brand
23-08-2007, 14:46
Når det er FOR tett mellom kampene er det gæent. Når det er for langt mellom kampene er det galt det også. Men som sagt; det er likt for alle. Jeg tror vi skal være glade for at det ikke er Mai-program akkurat nå...

Du misser poenget.Berre sjå på Stabæk før og etter ferien.
Flyt kan forsvinne.

benwright
23-08-2007, 17:11
Thorstein Helstad rekker ikke Brann-kampen mot Start søndag.

Lars Olav Karlsen
23-08-2007, 17:19

Stemmer det :) Skrev akkurat det samme i går ;)

hansa
23-08-2007, 17:32
Vi har fortsatt robbie winters. Bjørnnson eller Sjøhage blir robbies makker.
Lukter mål av de og. Så slapp helt av

hærli-land
23-08-2007, 17:36
Vi har fortsatt robbie winters. Bjørnnson eller Sjøhage blir robbies makker.
Lukter mål av de og. Så slapp helt av

Får håpe Sjøhage får prøve seg da, hadde vært morsomt å se han i aksjon. Brann har en av de beste stallene i Skandinavia, så er flust med valg.

Satser på at vi får bite fra oss litt, har alltid likt kampene mot Brann. Morro, og ender forhåpentligvis opp i start seier.

hansa
23-08-2007, 17:59
Får håpe Sjøhage får prøve seg da, hadde vært morsomt å se han i aksjon. Brann har en av de beste stallene i Skandinavia, så er flust med valg.

Satser på at vi får bite fra oss litt, har alltid likt kampene mot Brann. Morro, og ender forhåpentligvis opp i start seier.

Vi mangler bare strømstad. Da hadde eg vert fornøyd. Har isje særlig stor behov, men en klassespiller av rang. Ung og.

Smart trekk forøvrig å kjøpe hulsker før denne kampen. Enten skårer an eller så får andresen rødt kort på grunn av han. Skummelt.

Notch Johnson
23-08-2007, 18:27

Thorstein Helstad rekker ikke Start-kampen mot Brann søndag.

Millonarios
23-08-2007, 21:43
Først Sigurd Rushfeldt, så Veigar Páll Gunnarsson og nå Thorstein Helstad. Ikke dårlig. :-)

Fish
23-08-2007, 22:31
...men likevel har vi ikke klart å vinne disse kampene :-|

benwright
23-08-2007, 23:08
Det snur nå

Millonarios
24-08-2007, 00:59
...men likevel har vi ikke klart å vinne disse kampene :-|

Vi har heller ikke tapt.

Ole-Bernt
24-08-2007, 07:19
...men likevel har vi ikke klart å vinne disse kampene :-|Kampen mot Brann er ikke spilt...

Annan_er_best
24-08-2007, 08:47
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article88309.ece

Pedersen spiller sannsynligvis ikke, heldigvis. Vi trenger ikke spillere som ikke vil spille for oss lengre. Endelig får Paulsen spilt høyreback. Ygor på venstreback hadde jo vært et spennende trekk, tviler ikke på at han har en del av kvalitetene som trengs der.

rooland
24-08-2007, 09:14
La pedår spille, viktig med en firer som kjenner hverandra godt nå, og etter 2 oppløftende kamper kan man ikke begynne rulleringen...
Pedår ville vært i klubben hadde det ikke vært for SIB!!!

Millonarios
24-08-2007, 09:15
– Helt siden Marius Johnsen forsvant, har vi manglet en venstreback. Nå ville vi teste Ygor der, sier Bjørnebye.

For rekorddyre Ygor, som i utgangspunktet ble hentet som sentral midtbanespiller, er rollen som venstreback helt ny.

– Jeg gjør det som er best for laget i den situasjonen vi har havnet i. Dette blir enda en utfordring for meg, sier Ygor.

Jeg har ikke ord...

aljahnsen
24-08-2007, 10:31
Hva i huleste er det Bjørnebye gjør nå? Ygor som venstreback. Hvordan skal Ygor få ut potensiale sitt hvis han blir flyttet rundt i uvante roller? La Steinar spille, da har vi en forsvarsfirer som kjenner seg godt.

Ygor må få plass på midten, han er for god til å brukes som backupløsninger i den bakre fireren.

Jeg skjønner ikke tankegangen til SIB, men men.

Roy Eriksen
24-08-2007, 11:13
Faaaaeeeeen.. Karadas klar for Brann idag.
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=155108

Ø.K.P
24-08-2007, 11:14
Der var visstnok Azar Karadas klar for brann, men han spiller vel neppe på søndag.

Helstad, Solli, Gashi, Bakke, Karadas, Corrales, El-Fakiri, Sjöhage. Voldsomt mye bra spillere de har signert de siste sesongene..

Roy Eriksen
24-08-2007, 11:20
Det er litt morsom med banner "lag selvmål, så får du kr 100 000,-" haha. Tror ikke at vi får ikke lov å ta med slikt banneren inn til Sør Arena.

Brand
24-08-2007, 11:34
Det er litt morsom med banner "lag selvmål, så får du kr 100 000,-" haha. Tror ikke at vi får ikke lov å ta med slikt banneren inn til Sør Arena.

Her synes eg Netthandelen går over streken.

Roy Eriksen
24-08-2007, 11:35
Her synes eg Netthandelen går over streken.
Ja, men de får lov å hva de sier. ;)

Roy Eriksen
24-08-2007, 11:46
Men jeg tror at Netthandelen trekker seg tilbud til Brann-spilleren. Tipper at deres mål gjør Brann nervøs om noen av brann-spiller skal gjøre selvmål.

svaberget
24-08-2007, 12:25
Ja, men de får lov å hva de sier. ;)

Det er så latterlig som det kan få blitt.

Kan ikke noen be denne Søgne fyren om å begrense seg litt. Fint at han støtter Start ved sponsoravtale, men sånne tivoli-forslag har ingenting med fotball å gjøre.

Selv kunne jeg som markedssjef i Gooba liksom forslå:
"10.000 kroner til den som lar vær å legge inn bud hos Netthandelen"

Ø.K.P
24-08-2007, 12:35
Netthandelen har sett for mye på spansk fotball. Men der har de ihvertfall vett til å holde avtalene hemmelige. :)

Lars Olav Karlsen
24-08-2007, 12:40
Der var visstnok Azar Karadas klar for brann, men han spiller vel neppe på søndag.

Helstad, Solli, Gashi, Bakke, Karadas, Corrales, El-Fakiri, Sjöhage. Voldsomt mye bra spillere de har signert de siste sesongene..

Tror du må oppdatere deg litt over hvem som går ut og ikke bare de som går inn.

Helstad - skadet, spiller ikke
Gashi - veldig god, men han spiller for Fredrikstad

Kan ikke noen be denne Søgne fyren om å begrense seg litt. Fint at han støtter Start ved sponsoravtale, men sånne tivoli-forslag har ingenting med fotball å gjøre.

Helt enig. Menigheden bør ta avstand fra slikt klovneri og fortelle omverdenen at vi har tro på egne spillere og ikke på klovner fra Søgne.

Roy Eriksen
24-08-2007, 12:41

Så prater han tull. Tror ikke at han skal gi kr 100 000 til den som gjorde selvmål. Siden er det ulovlig. Bare til Start-spileren.. Tror at hans mål at det påvirker Brann. Det kalles som skremsel noe sånt.

Lars Olav Karlsen
24-08-2007, 12:43
Så prater han tull. Tror ikke at han skal gi kr 100 000 til den som gjorde selvmål. Siden er det ulovlig. Bare til Start-spileren.. Tror at hans mål at det påvirker Brann. Det kalles som skremsel noe sånt.

Han gjør det bare som et PR jippo. Det er jo relativt klart at om han ringer Brann etter at evnt en Brann spiller har scort selvmål og ber om kontonummeret hans så vil jeg nok ikke tro at han får dette fra Brann. Mye PR, og penger spart.

Roy Eriksen
24-08-2007, 12:50
Han gjør det bare som et PR jippo. Det er jo relativt klart at om han ringer Brann etter at evnt en Brann spiller har scort selvmål og ber om kontonummeret hans så vil jeg nok ikke tro at han får dette fra Brann. Mye PR, og penger spart.

Ja. tror at han trekker seg ut å tilby kr 100 000 i løpet av dagen. hehehe.
Men det er litt morsomt å se Brann-leder reagerer. Det viser seg at de stoler ikke egen spilleren ang tilbud om de gjør selvmål.

Men hva skjer i Brann om en gjorde selvmål (uhell). Får en spilleren sparken pga selvmål?

Det blir moro på søndag.
Jeg er enig at Netthandelen gikk for langt ang kr 100 000,-

mr.leipsland
24-08-2007, 12:58
Netthandelen har sett for mye på spansk fotball. Men der har de ihvertfall vett til å holde avtalene hemmelige. :)

Det som skjer i Spania er noe helt annet og helt legitimt. Der gis tross alt bonusene for å vinne, ikke for at spillerne skal ramme eget lag.

Ø.K.P
24-08-2007, 13:02
Tror du må oppdatere deg litt over hvem som går ut og ikke bare de som går inn.

Helstad - skadet, spiller ikke
Gashi - veldig god, men han spiller for Fredrikstad

Heh. Nå var det spillere inn jeg snakket om, og ikke om de er borte eller ute mot start..

mr.leipsland
24-08-2007, 13:04
Men det er litt morsomt å se Brann-leder reagerer. Det viser seg at de stoler ikke egen spilleren ang tilbud om de gjør selvmål.

Da legger du for mye i det. Selvsagt kan Brann stole på egne spillere samtidig som de reagerer på dette her. Prinsippet med å belønne spillere for å ødelegge for eget lag er selvsagt helt uakseptabelt.

svaberget
24-08-2007, 13:57
Det som skjer i Spania er noe helt annet og helt legitimt. Der gis tross alt bonusene for å vinne, ikke for at spillerne skal ramme eget lag.

I Spania har de også tradisjon for å kaste hele eller havle griser ned fra tribunene - sågar også en moped en gang.

Noe for Menigheden?

Ø.K.P
24-08-2007, 14:02
I Spania har de også tradisjon for å kaste hele eller havle griser ned fra tribunene - sågar også en moped en gang.

Noe for Menigheden?

Det ville isåfall ikke vært første gang grisene flyr i kristiansand. Quart... 01?

Besserwisser
24-08-2007, 14:34
Jeg synest utspillet til netthandelen er helt genialt isolert sett. Han får masse oppmerksomhet til en billig penge. Med tanke på at en artikkel vurderes som fem til ti ganger mer verdt enn en annonse og at en helside i de store avisene koster tett oppunder en halv million er det et skup. Blir det en Brann-spiller som scorer selvmål vil nok pengene uansett bli gitt til veldedighet ellers tror jeg spilleren må sykmelde seg og flytte fra Bergen en god stund.

Håper på 3-0 til Start og hattrick av Solli:)

Neon
24-08-2007, 14:37
Det er vel dette man kaller ekstern markedsføring!?

Genistrek av Netthandelen :D

Brand
24-08-2007, 15:22
Det er vel dette man kaller ekstern markedsføring!?

Genistrek av Netthandelen :D

Og da var genistreken historie.

http://fotball.fvn.no/eliteserien/article88354.ece

Store Tå
24-08-2007, 17:27
Ygor skal visstnok spille venstreback mot Brann. Det betyr at han møter Jan Gunnar Solli.

Solli har jo ikke duellstyrken som sitt fortrinn. Så det er jo mulig Ygor vil gjøre en bedre jobb mot ham enn mot f.eks Armann Bjørnson, som han ville mødt hvis han hadde vært midtstopper.

Men jeg synes SIB gambler med å plassere 10-millionerkronersmannen her. SIB sa jo til og med at han var villig til å endre formasjon for å få plass til Ygor på defensiv midtbane.

Så når han nå ombestemmer seg, bør han være trygg på at Ygor gjør en god jobb som venstreback i denne kampen. For dette ser ut som en aldri så liten karrierebeslutning for SIBs del.

hansa
24-08-2007, 18:01
Kampen mot Brann er ikke spilt...

Kampen mot Brann er ikke spilt... det e riktig. men etter kampen derimot

Krs
24-08-2007, 19:07
Ser at Ygor skal spille back. http://fotball.fvn.no/eliteserien/article88340.ece

De sentrale spørsmål blir da (igjen): Hvorfor har en ennå ikke klart å skaffe en venstreback, og hvorfor har en ikke prioritert å spille inn Ygor sentralt på midtbanen?

Greit at vi har hatt skadeproblem men nå er det primært stolthet som gjør at vi ikke benytter våre to beste backer, Pedersen og Paulsen, samtidig. Dette blir en slags George Bush tankegang; "Enten er du med oss, eller mot oss". Det er INGEN indikasjoner på at Pedersen ikke kommer til å gi 100% på banen. Hva ville han tjene på å gi 99%? - Ingenting. Dette er ikke fair overfor en spiller som har gitt 100% for IK Start i mange år.

Hva med å bruke denne to ukers-perioden uten kamper til å spille inn Ygor sentralt?

Ja, Annan har vært bra, samtidig som Strømstad ikke har vært allverden, selv Åge Hareide har fått med seg dette. Man burde begynne snarest mulig å spille inn følgende lag:

------------------Høie-----------------

Pedersen----Håland---Engedal---Paulsen

---Annan--------Ygor--------Hæstad---

---Borre---------Årst---------Hulsker---

Ja jeg er klar over at endringer skaper usikkerhet. Dette ble anført som ett blant flere argument mot formasjonsendring. Men om vi ikke gjør noen endringer venter Adecco.

Notch Johnson
24-08-2007, 20:56
Fantastisk at Ygor testes som venstre back. Verdens mest utskjeldte plass og der man på løkka setter de dårligste.

Når skal SIB bruke mannen som er for god for tippeligaen der han sies å være best?

cuntboi
24-08-2007, 21:07
første 11'er..
høie

paulsen ygor håland (under tvil) børufsen(!)

annan
borre kleiven

k.hæstad

hulsker årst

denne 11'eren tipper the cuntboi og terje brede ville gjøre en solid jobb mot brann te helga :) p.s noen som vet hva som skjer med jesper(sicknote)mathisen egentlig?! og hva er greia med at bård blir assistent? betyr det at vi får en "usynlig" endring i støtteapparatet eller betyr det noe rent sportslig? som kanskje gir oss det uvurdelige siste lille ekstra som vi er så avhengige av.. hvem vet hva som skjer bak de runde veggene på sør arena..?
mange spørsmål her men få svar... kjenner jeg må grine litt:) det er det små som er de største,de som nå er sist skal engang bli de første.. heia start!

Store Tå
24-08-2007, 22:39
Fantastisk at Ygor testes som venstre back. Verdens mest utskjeldte plass og der man på løkka setter de dårligste.

Når skal SIB bruke mannen som er for god for tippeligaen der han sies å være best?

Nå blander du. Det er Borre som er for god for norsk tippeliga. Men kanskje han kan bli høyreback?

YgorNo1
24-08-2007, 23:16
Eller kommer fra klubben Vasco som hadde vært for god for Norsk fotball!!!

Jeg vil påstå at det rotet som har vært på vkant defensivt har kostet oss mye baklengs.
Om Ygor skal spille der er vel ingen forsterkning, men la meg se og bedømme etter kampen.
Blir artig valg og håper det går finfint, kansje ikke så morro for Ygor å bli "Degradert" til vback.
Kan gå på motivasjonen løs.

At pedersen ble skviset ut er glimrende.

En kamp som byr på mange sjanser forhåpentligvis til Start, Årst blir en viktig brikke.
I tillegg føler jeg at Børu bør spille fra Start.
Viktig at kantene med Borre børu eller Lie er friske og får det til, uten kanter i denen kampen så blir vi kontant stoppet av sterke midtstoppere.

Roy Eriksen
25-08-2007, 09:49
Hmm. det blir ikke nok fullsatt imorgen. Er litt skuffet. selv om er det jo toppkamp både topp og bunn. Brann kjemper for Gull, mens Start kjemper for å unngå nedrykk.

Kanskje skyldes det pga tv2 skal vise kampen på tv.

Forresten åpner lundskråga imorgen for alle "startfan"? Har tenkt å reise til dit og ta 1-2 øl før kampen.
Viser det noe tv som andre kamper spiller?

benwright
25-08-2007, 11:59
Hvor mange tilskuere er ventet å komme?

Annan_er_best
25-08-2007, 12:25
Det blir nok i overkant av 12 000 som blir offisielt tilskuertall. Men om det kommer så mange, spørs vel.

Rolling stones
25-08-2007, 12:33
Hvis Ygor funker på vensteback er jo dette glimrende, da vi har en god midtstopper i Engedal og en god sentral midtbanespiller i Annan. Venstreback har vi nemlig ikke, og funker Ygor der skal vi være skjeleglade av ovenfornevnte grunner.

Hvor mange som ventes på kamp er vel egentlig umulig å si når det gjelder sørlendinger, da det plutselig kan komme 3000 en halvtime før kamp! Skjønner ikke hvorfor ikke folk kan kjøpe seg Startkortet til en hundrelapp, så de slipper å stå i kø før kampstart?

Tipper på 11000 publikummere i morgen!

aljahnsen
25-08-2007, 12:38
Hvis Ygor funker på vensteback er jo dette glimrende, da vi har en god midtstopper i Engedal og en god sentral midtbanespiller i Annan. Venstreback har vi nemlig ikke, og funker Ygor der skal vi være skjeleglade av ovenfornevnte grunner.

Hvor mange som ventes på kamp er vel egentlig umulig å si når det gjelder sørlendinger, da det plutselig kan komme 3000 en halvtime før kamp! Skjønner ikke hvorfor ikke folk kan kjøpe seg Startkortet til en hundrelapp, så de slipper å stå i kø før kampstart?

Tipper på 11000 publikummere i morgen!

Hehey, det var lenge siden :)

Jeg syntes rett og slett at det er en skandale at man skal bruke en klassespiller som Ygor som en backupløsning i forsvaret. At han ikke får spille i favorittrollen sin er for meg helt uforståelig.

Uansett, jeg tror på en meget spennende og tett kamp imorgen. Start kommer best ut av det, imorgen blir det seier :)

Gleder meg til å gå på kamp igjen.!

Vi sees på Sør Arena ;)

Rolling stones
25-08-2007, 12:45
Hehey, det var lenge siden :)

Jeg syntes rett og slett at det er en skandale at man skal bruke en klassespiller som Ygor som en backupløsning i forsvaret. At han ikke får spille i favorittrollen sin er for meg helt uforståelig.

Ja, er kanskje ei stund siden jeg har vært inne på forumet her:-)

Men du må jo være enig i at på sentral midtbane så har vi flere alternativer, mens på venstreback har vi strengt tatt ingen gode alternativer? Syntes det er riktig av SIB og prøve dette jeg da!

voss
25-08-2007, 13:47
bra at karadas ikke spiller denne kampen

aljahnsen
25-08-2007, 15:02
Ja, er kanskje ei stund siden jeg har vært inne på forumet her:-)

Men du må jo være enig i at på sentral midtbane så har vi flere alternativer, mens på venstreback har vi strengt tatt ingen gode alternativer? Syntes det er riktig av SIB og prøve dette jeg da!

Tjaaa, jeg mener Ygor skal spille på midten. Vi har flere alternativer der, men ikke gode nok alternativer. Eneste på midtbanen som har prestert jevnt og godt iår er Hæstad. Strømstad har vært langt fra formen. Annan har vært satt ut pågrunn av kyssesyken/virus.

Midtbanen iår har vært alt for lite kreativ, blitt mye støttepassninger og kriging. Annan viste bra takter i vinter, men han har vært lenge ute. Ygor sin favorittrolle er som midtbaneanker. Jeg vil heller se at Bjørnebye snur midtbanen litt, eller bytter om på formasjonen. Kanskje ikke iår, men det blir uansett for dumt at en spiller som Ygor blir brukt som backup i forsvarsfireren.

Jeg tror ikke Ygor vil spille dårligere enn de andre som har prøvd v.backplassen iår, tvert imot, men vi vil aldri se hans fulle potensiale i den bakre fireren.

Lynet
25-08-2007, 18:02
Jeg klarer ikke se Ygors kvaliteter passende nok til å bekle venstrebacken...
Han har verken farten eller det offensive som kreves, etter min mening.
Synes det er idioti av SIB å sette ut Steinar nå, når det viktigste for klubben er kontinuitet! Endelig har vi kunnet stille med bortimot samme oppstilling over tid, så presterer han å sette ut Steinar og dermed omrokkere på to plasser. Håpløst!

Får bare håpe Ygor klarer venstrebackrollen...

utlending
25-08-2007, 20:39
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article88476.ece

Lov å håpe at dette skjer i løpet av de neste 23 timene? :D

Morten Torjussen
25-08-2007, 21:17
Lov å håpehttp://www.menigheden.no/vbforum/images/icons/icon7.gif

StevieY
25-08-2007, 22:08
Jeg klarer ikke se Ygors kvaliteter passende nok til å bekle venstrebacken...
Han har verken farten eller det offensive som kreves, etter min mening.

Han er nå hvertfall mer ballsikker enn alle andre spillere vi har hatt på den plassen... noensinne. Det er da noe. Ygor er en glimrende fotballspiller, kanskje den beste i stallen vår, og forstår han rollen sin kan nok gjøre en grei jobb også på venstreback.

aljahnsen
25-08-2007, 22:17
Tror ikke Ygor vil være noe dårligere på denne plassen enn de andre som har prøvd plassen iår. Ygor er profosjonell og tar utfordringen, men jeg vil helst se han på midtbanen.

Kom igjen Start, vi skal virkelig slukke Brann imorgen.

INGEN BRANNMANN KAN SLUKKE START I FYR OG FLAMME :)

brann_Copper
26-08-2007, 01:43
Karadas er nettopp kommet til klubben og spiller selvsagt ikke. Det er vanskeligere enn som så å skaffe seg plass i Branns startelver. Du verden som Start skal få slite i morgen!

utlending
26-08-2007, 14:08
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article88476.ece

Lov å håpe at dette skjer i løpet av de neste 23 timene? :D

http://fotball.fvn.no/internasjonal/article88517.ece

Der sprakk det håpet...

Mr.Nor
26-08-2007, 14:26
"Osasuna hentet tjekkier" Flott overskrift.

Klarer noen å finne den fine skriveleifen? :D

Roy Eriksen
26-08-2007, 14:50
Idag må Start vinne over Brann. Mens Sandefjord taper mot Stabæk, Aalesund taper mot Lillestrøm, Odd taper mot Viking og Godset taper mot Lyn.

Så ser det ut tabell:

9. Vålerenga 21 poeng
10. Aalesund 21 poeng
11. Godset 21 poeng
12. Start 18 poeng
13. Odd 15 poeng
14. Sandefjord 15 poeng.

Neste kamp må vi slå Vålerenga. Så er vi over streken. DEt blir nok vanskelig kamp idag og neste uke.

Renie
26-08-2007, 15:53
Jeg håper Start vinner i dag (og redder resten av fotballhelga mi).

hansa
26-08-2007, 16:05
Jeg håper Start vinner i dag (og redder resten av fotballhelga mi).

Eg håper brann vinner. Stor sjangse for det

Millonarios
26-08-2007, 16:48
Ny skade for Brann: http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5690

Guntveit over på venstre, mens Dahl går inn på høyreback.

Renie
26-08-2007, 18:07
Eg håper brann vinner. Stor sjangse for det

Vi får se resultatet etter kampen, er visdommen jeg plutselig husket på etter gårdagens kamp. Men jeg håper fortsatt Start vinner. Eller uavgjort, for hadde jeg faktisk rett på etter kampen i vår.

Espen K G
26-08-2007, 18:58
Idag må Start vinne over Brann. Mens Sandefjord taper mot Stabæk, Aalesund taper mot Lillestrøm, Odd taper mot Viking og Godset taper mot Lyn.
Odd- og Aalesund kampene ser i hvert fall til å gå "vår" vei. Godset ligger likt med Lyn, men det ser ut til at det kommer scoringer i den kampen i 2.omgang. Da får vi bare håpe det er hjemmelaget som sørger for dem.
Det virker litt for godt til å være sant at alle resultatene skal bli til Starts fordel denne helgen, men måtte det fortsette også på Sør Arena! :)

Annan_er_best
26-08-2007, 18:59
Odd- og Aalesund kampene ser i hvert fall til å gå "vår" vei. Godset ligger likt med Lyn, men det ser ut til at det kommer scoringer i den kampen i 2.omgang. Da får vi bare håpe det er hjemmelaget som sørger for dem.
Det virker litt for godt til å være sant at alle resultatene skal bli til Starts fordel denne helgen, men måtte det fortsette også på Sør Arena! :)

Ja, fortsetter det ikke på Sør Arena, hjelper det lite at det går vår vei de andre stedene.

Annan_er_best
26-08-2007, 19:00
Kenneth Høie, Kristoffer Paulsen, Atle Roar Håland, Lars Martin Engedal, Ygor Santiago, , Fredrik Strømstad, Anthony Annan, Kristofer Hæstad, Martin Borre, Ole Martin Årst og Jon Midttun Lie

versus

Opdahl, Dahl, Ørn Sigurdsson, Ørn Bjarnarsson, Guntveit, Sollie, Bakke, Andresen, Vaagan Moen, Bjørnsson og Winters

Annan_er_best
26-08-2007, 19:02
Benken vår:
Nilssen
Hardarson
Børufsen
Hulsker
Borgersen
Kleiven
Rato Silva

Roy_Keane
26-08-2007, 20:57
bra kamp, nydelig at hæstad skårte mål nr 1000, det fortjente han virkelig!
og så dere måten han kysset klubbmerket på, sånt gjør bare at man MÅ elske den fyren, ja til statue av han i byen!

hansa
Grattis med 1-0 te pause. Dokker e det eneste laget ut på der som spiller med hjerte. Overbetalte bratpack som eg heier på ser jo helt talentløse ut. Brann har spilt for halv maskin i hele år. Grunnen te at vi har ledet serien på grunn av vi har norges beste spillere. Men ka hjelper det når de isje gidder å yte mer enn 70%.

Start vinner idag. Å det helt fortjent

Lars Petter Stendal
dette skal vi faen mæ klare!!!!

Annan_er_best
26-08-2007, 20:58
En ting kan vi si til nå. Ygor har ihvertfall ikke spilt seg ut av venstrebackplass. Defensivt er det den beste venstrebacken vi har hatt i år. Håper han kan vise enda litt mer offensivt i andre omgang.

Og Paulsen virker minst like god som Pedersen på høyreback, både defensivt og enda mer offensivt.

hansa
26-08-2007, 21:01
Heia brann

YgorNo1
26-08-2007, 21:04
Heia Brann ja hehehe d trengs

Annan_er_best
26-08-2007, 21:11
Virker som Ygor og Engedal samarbeider om venstreback og midtstopperplassen. Helt ok, så lenge det fungerer.

Annan_er_best
26-08-2007, 21:21
Den linjedommeren tror jeg har sett sine beste dager.

BavarianStarter
26-08-2007, 21:48
And again... I´m speechless

bosve
26-08-2007, 21:52
fy f og ræva denne 2 omgangen har vært. Eier ikke laget kondis?. Blitt kjørt på ræva hele 2 omgang.

Brand
26-08-2007, 21:53
fy f og ræva denne 2 omgangen har vært. Eier ikke laget kondis?. Blitt kjørt på ræva hele 2 omgang.

1-1

God 1. omgang,grusomt dårlig 2. omgang.

Roy_Keane
26-08-2007, 21:55
helvetes jævla feige, inkompetente bjørneby tosk, skulle satt inn børulfsen og bruno lenge før og punktert kampen! jeg blir så forbanna!

feighet straffer seg jo ALLTID, folk som tydeligvis ennå ikke har fått det med seg, begynne å safe inn etter 70 min mot brann er helt døfødt.....

BavarianStarter
26-08-2007, 21:56
Jinxed sh!t what is it??

Ø.K.P
26-08-2007, 21:58
faen ikke mulig..

Piren
26-08-2007, 22:00
Synes det var feil å klage på manglende kondis, første omgang eide START. Problemet er som vanlig at de ikke scorer. De raukjørte Brann, men fikk ikke utelloing.
Synes personlig det så ut som et billig Brann mål mener bestemt det var offside. Brann var heldige med Øvrebø
God innsats fra START i det siste har betalt seg dårlig, men men
Vi må være litt positive nå laget trenger faktisk litt ros, synes de presterte bra i allefall sammeliknet med tidligere prestasjoner i år

Lars Petter Stendal
26-08-2007, 22:01
helvetes jævla feige, inkompetente bjørneby tosk, skulle satt inn børulfsen og bruno lenge før og punktert kampen! jeg blir så forbanna!

feighet straffer seg jo ALLTID, folk som tydeligvis ennå ikke har fått det med seg, begynne å safe inn etter 70 min mot brann er helt døfødt.....

æ æ faen så jævlig enig med deg.... faen, satt jo å venta på det, og det skjer igjen.... faen så typisk.. vekk med Bjørnebye!

Store Tå
26-08-2007, 22:02
Klart det er mulig. Det er til og med fortjent. Når Start legger seg bakpå hele andreomgang, eventuelt ikke har mer krefter igjen etter en god førsteomgang, er det ikke rart slikt skjer.

Jeg mener dette er SIBs ansvar. Enten går spillerne for hardt ut, de er ikke godt nok trent, eller så mangler SIB evnen til å gjøre kjappe analyser og handle raskt.

Han burde foretatt bytter etter 55 minutter. Ut med Borre og inn med Morten Hæstad, Bruno eller Børufsen.

Kanskje burde Steinar Pedersen kommet innpå. Kanskje Kleiven?

Løsningen med ikke å gjøre noe som helst, er i hvert fall ikke imponerende!

zFp
26-08-2007, 22:03
Problemet er faen så enkelt og fårstå. Bjørnebye beordrer laget i forsvar som altid i 2omgang. Eneste grunnen til at vi får samme kampbildet gang på gang i 2omgang. At Bjørnebye ikke fårstår at det umulig kan holde helt inn får en jo til og tenke på hva iq en hans faktisk er.

Annan_er_best
26-08-2007, 22:04
Kanskje burde Steinar Pedersen kommet innpå. Kanskje Kleiven?

Pedersen var ikke på benken.

YgorNo1
26-08-2007, 22:05
Hva får Start til å falle sammen helt fra 60 min og utover...mener jeg har slike tilfeller før i sesongen...faen.
1-1 er ok.
Men det spillet vi hadde i 1 omg var friskt, selv om brann da også var farlige men på langt nær 2 omg.
Sitter nok en gang med følelsen;
Bra spill mye positivt og kriging, men alikevel null utbytte.

SIB;
Hvorfor bytter du ikke spillere som er slitene...vi ble jo rævkjørt siste 15.
Sikter da til Paulsen på slep
Lie var haltene.
Borre var sliten

Veldig bra av alle gutta, inkl bakre ledd + keeper og doffen.

utlending
26-08-2007, 22:09
Satan i helvete! Det er noe av det mest skuffende jeg har sett.

Har vært blandt dem som støtter Bjørnebye, men hva i helvete er det han tenker på - Hulsker in for å trygge en ledelse?? Børufsen burde kommet in istedet. Og Pedersen på tribunen? Idiotisk. Kunne eventuelt satt in ham, flyttet Paulsen på venstre og Ygor opp på midten.

Store Tå
26-08-2007, 22:11
Pedersen var ikke på benken.

Takk for opplysningen. Skyldes det er SIB er fornærmet på ham fordi han ikke fortsetter? I så fall er det barnslig, og kunne ha kostet oss flere poeng.

Men jeg ser jo at det er problematisk å rokere mye rundt i forsvarsfireren på slutten av kampen, så i dette tilfelle var det kanskje ikke avgjørende. Men han burde jo absolutt vært på benken i tilfelle Paulsen måtte ut med skade.

StevieY
Taktisk kjempebommert fra Start-benken kostet oss poenget idag, mener jeg.

Virket som man hadde bestemt seg for at Hulsker på død og liv skulle inn, men når de lengst fremme gjorde en grei jobb fant man ikke rom for han. Hvorfor dytte Lie ned på en rolle han overhodet ikke kommer til sin rett i, attpåtil på feil side av banen? Han fungerte godt som kant, en rolle han kjenner, ikke minst gjør han de riktige tingene defensivt og støtter en ikke altfor trygg Ygor.

Om Strømstad var sliten er det greit han går ut, men da mistet vi også en på midten med litt ro og evne til gode løsninger med ball, noe vi absolutt hadde trengt i hektiske sluttminutter.

For Hulskers del er han fin å bruke når vi jager mål. Da kan han slåss og krige rundt motstanderens sekstenmeter. I dag hadde han lite å bidra med, når vi skulle forsvare oss.

Tullete, unødvendig, idiotisk poengtap, selv om Brann for all er gode utover i kampen og legger hardt press på oss.

hansa
Oi så ufortjent. Men å så deilig. Takk for kampen start. Med sånn spill rykker dere aldri ner. Satt med hjerte i halsen hele kampen. Nervepirrende.

YgorNo1
26-08-2007, 22:15
Skal erkjenne at benken inkl SIB gjorde store feil i byttene. Hulsker inn er jo helt på tryne i en sådan stund.
Han gikk jo rett til egen 16m.
Synd å se lufta går ut...nå får vi se hva sib har å si.....

minibus
26-08-2007, 22:16
Oi så ufortjent. Men å så deilig. Takk for kampen start. Med sånn spill rykker dere aldri ner. Satt med hjerte i halsen hele kampen. Nervepirrende.

Ufortjent for hvem? Etter alle sjansene til Brann så var det vel ganske fortjent med mål etterhvert, at det skjedde så sent i kampen er vel en typisk ting for vertene. Synd for Start, men det ser stygt ut for plassen synes jeg.

At Pedersen er på tribunen viser vel bare at Bjørnebye ikke vet verken sitt eget eller klubbens beste.

YgorNo1
26-08-2007, 22:26
Pedersen på tribunen er det eneste rette...hiv han ut fra treningene også.
Ryggepetter

Søndag1800
26-08-2007, 22:28
Faen i helvete.. Vi må tørre å angripe i 2.omgang og! Uansett må vi løpe og slite oss helt ut. Forskjellen er bare at nå løper vi kun hjemover. Frem med laget uansett om vi leder..

Vi tok uansett poeng mot et lag vi i utgangspunktet ikke kunne forvente poeng ifra. La oss håpe Sandefjord taper imorra

Store Tå
26-08-2007, 22:31
Merkelige uttalelser fra SIB om dommer Øvrebø i dag. Han sa det lyste frykt ut av øynene på ham når Martin Andresen snakket til ham.

Det er jo rart siden Øvrebø ga Andresen gult kort for munnbruk og ellers gjorde en svært god kamp...

Heller ikke Doffen støttet SIB her. Det betyr ikke at han er illojal, bare at SIB her var på bærtur.

minibus
Pedersen på tribunen er det eneste rette...hiv han ut fra treningene også.
Ryggepetter

Tror Start trenger å bruke de spillerne som holder mål. Det kan bli flere som forsvinner om dere rykker ned.

nier'n
Nå MÅ da noen si fra til SIB! Det GÅR IKKE AN å spille sånn som vi gjør i 2. omgang, mot et lag som Brann.

Nok er nok. Ut med SIB!

mr.leipsland
26-08-2007, 22:42
Pedersen skulle selvsagt startet og ikke vært på tribunen. Ikke bare mistet vi de gode crosserne (og dermed fikk vi involvert Lie mindre offensivt) i første og måtte ta til takke med de andres svært upresise fremspill, men når Mjelde byttet Solli med Huseklepp så ble SIB nærmest satt sjakk-matt. Ellers hang ikke akkurat den backrekka veldig bra sammen. Takk og lov for at Helstad var skadet!

I første omgang viser vi mye innsats og litt bra spill, men vi må jo takke Gud, Høie og Winters for at vi ikke havner under allerede etter 6 minutt. At vi så scorer på vår første sjanse som kommer utifra ingenting og at ballen skifter i retning i Sigurdsson er virkelig å ha marginene med seg. I tillegg gikk jo alle andre resultater med oss. Strålende!

Andre omgang er bare tragisk. Man ser kjapt hvor det bærer uten at Bjørnebye klarer å ta grep for å snu kampbildet. Helt horribelt å se hvordan vi spiller da. Stygge balltap, dårlig press, stor strekk i laget osv osv.

Alt i alt er vi heldige som får med oss 1 poeng i en kamp der vi skaper såpass lite og slipper motstanderen til så mange og store sjanser.

YgorNo1
26-08-2007, 22:58
På tide å nevne det for SIB.Men å hive han på dør trengs ikke .
Vi kan ikke stikke hode i sanden for di 30 minuttene av 2omg, men ta med oss alt det positive.
Ser man ikke det så er man virkelig trangsynt.
Brann gira opp de og vi fikk aldri kommet oss oppover slik som i 1omg.
Hadde vi offret oss så kunne det godt skikkelig galt.
Mulig derfor vi ikke turte å hive oss fremmover.
Men byttene er på SIBs konto...friske ben i forsvar og hulsker inn.. hehehe bra taktikk hehehe

TurboTim Birgersson
26-08-2007, 23:04

Du sier noe der... Var spennende;) selv om jeg sitter igjen og er SKUFFA!

Renie
26-08-2007, 23:12
Det var bra med ett poeng i allefall. Selv om æ hadde håpe på alle tre.

stibere
26-08-2007, 23:13
Kenneth Høie spilte en bra kamp i dag,er helt riktig å bruke han som 1. keeper.

Syns også Start spilte bra i 1. omgang,så får satse på de spiller sånn i begge omganger mot Vålerenga i neste kamp. Da blir det 3 poeng!!!!

Ø.K.P
26-08-2007, 23:33
Høie og Håland på rundens (foreløpige) lag. En stund siden sist vi hadde folk med der, så det er jo fremgang :)

ALI-Ikke Kristen
26-08-2007, 23:41
Pedersen skulle selvsagt startet og ikke vært på tribunen.

Jeg syntes Paulsen gjorde en god del ting bra.

Pål Thorsen
26-08-2007, 23:49
Høie og Håland på rundens (foreløpige) lag. En stund siden sist vi hadde folk med der, så det er jo fremgang :)

Håland som glipper markeringen på målet til Brann??

Neppe god nok for rundens lag!

YgorNo1
26-08-2007, 23:56
1 feil kan man gjøre, selv om det får følger.
Høie, paulsen var gode...paulsen virket sliten og ble løpt over..bytte!!!!
Ygor trekker litt sentralt dermed litt farlig, men gjør en bra innsats og en av de bedere som har prøv seg der.
Vi må score mere................1 mål til brann er ok men at vi scorer kun 1 er det samme guffa som før.

Besserwisser
27-08-2007, 00:22
Dette går veien! Har fryktet nedrykk en stund, men nå er jeg overbevist av at vi holder oss. Resultatene mot Brann og Stabæk - Norges klart beste lag samt at alle vi ligger rundt på tabellen ser ut til å ha mistet formen tyder på at vi er på bedringens vei mens de andre går motsatt. Brann skrur opp tempoet og gjør det vanskelig for oss med mye fart i lengderetningen samt at nok det sitter en del sperrer i hodene til start-gutta for tiden som klikker inn når de leder og skal styre kampen. Er imidlertid også kritisk til byttene, men Hulsker var nære på å få headet OMÅ alene med keeper - og at han ikke satte kjempesjansen på slutten er skikkelig bittert. Uansett er vi for gode til å rykke ned og neste gang møter vi et lag som er betraktelig dårligere og som jeg er overbevist om at vi får tre poeng mot.

Men hvorfor får ikke Bruno spille større deler av kampene?

kaptein
27-08-2007, 00:28
igjen så oppfører martin andresen seg som ei klyse og er usportslig kampen igjennom. fikk heldigvis gult kort ut i 2 omg pga kjeften. hadde kjeftet på dommeren kampen igjennom. men er det noen som vet hva ekklingen sa etter kampen til dommeren. nrk sa på radiosendingen at det vistnok var langt over streken.

Mr.Nor
27-08-2007, 00:49
Når skal Bjørnebye slutte å legge seg bakpå når man får en ledelse? Start må vel etterhvert være det eneste laget som floskelen "den livsfarlige 1-0 eller 2-0 ledelsen" stemmer på. Har sett det så mange ganger. Vi scorer, legger oss bakpå.. Greit nok å være kyniske, men SIB ikke begynn med å legge laget bakpå allerede ved starten av 2 omgang.

Ta for eksempel cornerne, da Brann får corner legger vi ikke en eneste spiller igjen på topp, vi har alle inne i egen 16 meter. Dermed er vi avhengig av at Høie får ball eller at Brann avslutter på utsiden, for klarerer vi så kan Brann pumpe ballen opp igjen i vår 16 meter der Brann har alt sitt luftskyts. Det er så defensiv tankegang at det hører ikke hjemme noen plass.

Kan jo også ta for oss byttene, hvorfor bytte inn Hulsker for å flytte Lie ned på midten. Da ville jeg heller fått inn en Kleiven eller Børufsen med friske bein som kan jobbe mer defensivt enn en Lie som har løpt mye gjennom hele kampen. Synes også Lie gjorde en meget bra kamp i dag, kjemper mye og går alltid med full speed mot kassa.

Det er mye bedre å komme utpå i andre omgang med den mentaliteten at her skal vi jakte 2-0 for å prøve å punktere kampen, fortsette spillet vårt fra første, enn å legge såpass om som vi faktisk gjør. Dette tror egentlig jeg er hovedgrunnen til at vi har tapt såpass mange poeng som vi har gjort denne sesongen i de siste 15 minuttene. Vi leder, så blir vi løpende igjennom for her skal vi forsvare oss, så ligger den der. Mentaliteten må endres, noe mer ala slik den var da vi hadde Nordlie som trener, da jakta vi alltid 2-0.

bosve
27-08-2007, 00:54
Var det 8 kampen på rad uten seier?. Årst synes jeg var ganske tam i dag. Skjønner heller ikke at Bruno ikke får prøvd seg litt mere. En av de få spillerne Start har med litt spesielle ferdigheter. Å sende han innpå når 2 minutter gjenstår er tåpelig.

Espen K G
27-08-2007, 01:26
Til de av dere som er negative etter dagens kamp (joda, jeg så 2. omgangen jeg også!):
Hvor mange av dere hadde regnet med noe mer enn 1 poeng i dag? I min bok var ikke dette kampen vi SKULLE ta 3 poeng. Mer en kamp hvor vi burde si oss fornøyd med 1 poeng. Kanskje jeg var pessimistisk, eller alle "dere" pessimistene var for optimistiske.

Jeg skjønner bare ikke hvorfor de samme personene klager IGJEN, etter 1 poeng mot serielederen, når vi selv ligger på nest siste plass. Huff...

Mr.Nor
27-08-2007, 01:31
Til de av dere som er negative etter dagens kamp (joda, jeg så 2. omgangen jeg også!):
Hvor mange av dere hadde regnet med noe mer enn 1 poeng i dag? I min bok var ikke dette kampen vi SKULLE ta 3 poeng. Mer en kamp hvor vi burde si oss fornøyd med 1 poeng. Kanskje jeg var pessimistisk, eller alle "dere" pessimistene var for optimistiske.

Jeg skjønner bare ikke hvorfor de samme personene klager IGJEN, etter 1 poeng mot serielederen, når vi selv ligger på nest siste plass. Huff...

Kan man ikke klage IGJEN etter IGJEN å ha tapt 2 poeng 5 minutt før slutt, der vi IGJEN legger oss bakpå etter å ha tatt ledelsen? Hadde jeg dratt frem en tidligere kamp vi spilte for 12 måneder siden å klaget på den på nytt hadde jeg vært enig med deg. Men realiteten er den at vi ledet mot Brann inntil 5 minutt gjenstod.

Kan man ikke det da ser jeg ikke vitsen med ett debattforum.

Kjetil Haugersveen
27-08-2007, 06:40
La pedår spille, viktig med en firer som kjenner hverandra godt nå, og etter 2 oppløftende kamper kan man ikke begynne rulleringen...
Pedår ville vært i klubben hadde det ikke vært for SIB!!!

Pedår ville vært i Start hvis det ikke had vært for at LSK vill tilby han tre ganger så høy lønn, tror kankjse vi må tørre å se realitetene...

Espen K G
27-08-2007, 08:50
Kan man ikke klage IGJEN etter IGJEN å ha tapt 2 poeng 5 minutt før slutt, der vi IGJEN legger oss bakpå etter å ha tatt ledelsen? Hadde jeg dratt frem en tidligere kamp vi spilte for 12 måneder siden å klaget på den på nytt hadde jeg vært enig med deg. Men realiteten er den at vi ledet mot Brann inntil 5 minutt gjenstod.

Kan man ikke det da ser jeg ikke vitsen med ett debattforum.
Joda, klag alt du vil. Jeg hadde bare håpet at klagingen forandret seg litt sånn etterhvert. Du vet, klag over at Håland glapp markeringen. Klag over spillerbyttene i 2. omgang (mange som har gjort det, jeg vet). Men det går stort sett i det samme fra de samme personene, og jeg skjønner ikke at de orker. SIB sitter, i hvert fall ut sesongen. Ingen kan vel tro noe annet etter alle uttalelsene fra Start-ledelsen.

Det virker forresten heller ikke på uttalelser etter kampen som om det var SIB som påvirket spillerene til å trekke seg bakover i 2. omgang, men heller i eget hode. Men, det er sikkert bare spiller(e) som er lojale mot treneren...igjen ;)
http://fotball.fvn.no/tv/article88579.ece

mr.leipsland
27-08-2007, 09:05
Jeg hadde ikke hatt noe særlig imot ett Startlag som la seg lavt og kompakt i andre, men det er jo ikke hva som skjer. Laget får enorm strekk, konsentrerer ikke godt nok, de flytter ikke beina, mister ballen i farlige posisjoner, klarerer dårlig i forsvar og blir overkjørt rett og slett.

Man kan ikke forvente at Start skal holde det samme høye presset i 90 minutt. Det er alt for energikrevende.

Alf Qaida
27-08-2007, 09:58
Pedår ville vært i Start hvis det ikke had vært for at LSK vill tilby han tre ganger så høy lønn, tror kankjse vi må tørre å se realitetene...
Et mer viktig moment for SteinarP: Lengre kontrakt.

Helge
27-08-2007, 10:11
Jævlig surt og irriterende at vi ikke klarer å holde på ledelsen! Men med litt realistiske briller på; vi har spilt uavgjort 2 ganger med serielederen. I Bergen skulle vi ha vunnet. Kun en dommeravgjørelse unna et annulert mål.

I går var vi heldige. Med Helstad på topp hadde vi blitt rumpekjørt. I tillegg blir vi løpende som hodeløse kyllinger i 2 omgang og det var jo bare et tidsspørsmål når målet ville komme.

Stusser litt på byttene i går. Ville heller satt inn Børulfsen eller Kleiven ja. Litt merkelig å sette inn Huskler. Høie var bra i går og jeg synes også Paulsen gjorde mye bra til tider.

Grattis til Doffen for mål nr 1000! Synd det ikke ble vinnermålet.

monsivar
27-08-2007, 10:15
winters skulle hatt rødt kort da han slo Engedal, men dommeren så det selvfølgelig ikke!!

Seven
27-08-2007, 11:31
Kan noen forklare for Annan at hvis han får vondt og er skadet, så skal han legge seg ned slik at det blir stopp i spillet få behandling. Det gikk bra, men det ble alt for farlig når han hinket rundt i flere minutter og mistet ballen i farlige posisjoner.

utlending
27-08-2007, 11:37
Verste skuffelsen har lagt seg litt, og vil også trekke ut litt positivt fra kampen:
- Strømstad storspillte i 1. omgang, og ser ut til å nærme seg toppform. Det blir meget viktig i de neste kampene, da Start er mye bedre med ham en uten.
- Doffen er igjen den krigeren vi husker fra 2005
- Paulsen og Ygor spillte bra på hver sin backplass, litt rufsete med uvant posisjonering, men lovende begynnelse.
- Det er morsomt å se Annan takle; han begynner å få vist seg frem.
- Det er helt utrolig at Høie er den samme keeperen som spillte så til de grader dårlig før utlånet til Glimt. Meget trygg selv om han enda har litt å gå på.

stibere
27-08-2007, 12:10
NFF vurdere sanksjoner mot Bjørnebye,men andresen slipper unna etter disse uttalesene.

http://www.nettavisen.no/innenriks/ibergen/article1303415.ece

monsivar
27-08-2007, 12:26
Tyder jo veldig på at Bjørneby har rett da, med tanke på at andresen bestemmer for mye og har for mye han skulle ha sagt.

skvik
27-08-2007, 12:27
NFF vurdere sanksjoner mot Bjørnebye,men andresen slipper unna etter disse uttalesene.

http://www.nettavisen.no/innenriks/ibergen/article1303415.ece

Ja, du skal se at vår "venn" Roger Solheim i NøFF svinger pisken over Bjørnebye igjen mens sleipingen Martin Andresen triumferer igjen. Apartheiden lever i beste velgående i NøFF.

Neon
27-08-2007, 13:24
Ja, du skal se at vår "venn" Roger Solheim i NøFF svinger pisken over Bjørnebye igjen mens sleipingen Martin Andresen triumferer igjen. Apartheiden lever i beste velgående i NøFF.

Tør ikke å straffe Norges kaptein ved du!

Feige jævler!!!!!!!!!!

Rolf Gjerdsjø
27-08-2007, 13:42
NFF begynner dessverre å bli mer patetiske enn noen gang. Andresens uttalelser bør få konsekvenser, men de velger å gå etter Bjørnebye i stedet. Kan det være fordi sannheten gjør litt vondt?

Alladin Sane
27-08-2007, 13:57
Hva Andresen sier TIL dommeren ute på banen i kampen hete, og hva Bjørnebye sier OM dommeren for åpent kamera ETTER kampen har vel litt ulik alvorlighetsgrad.

Jeg kan ikke se hvorfor Andresen skal bli straffet for at han angivelig skal ha sagt kyss meg i ræva til dommeren. At Bjørnebye hevder dommeren er redd Andresen og lar Andresen styre kampen, er vel intet annet enn en bønn om å bli utestengt.

Dessuten vil vel alle som så kampen på TV være enig om at dommeren leverte en god kamp, og at misnøyen mot ham var uforståelig. Og uhyre patetisk. Jeg synes det vil være rett og rimelig om Bjørnebye straffes for sine uttalelser.

Rolf Gjerdsjø
27-08-2007, 14:20
Jeg kan ikke se hvorfor Andresen skal bli straffet for at han angivelig skal ha sagt kyss meg i ræva til dommeren.

Det er enkelte ting voksne mennesker ikke sier til og om hverandre uansett hvor mye kampens hete det er. Og Andresen burde forstå dette, eventuelt må NFF forklare dette for ham.
Jeg skal ikke ta stilling til om Bjørnebye burde straffes, men jeg merker meg at dette ligger langt innenfor det NFF har tillatt fra trenere tidligere. Og da blir det noe uryddig, men ikke mer enn at det i seg selv kan aksepteres.

StevieY
27-08-2007, 14:41
NFF er veldig konsekvente på dette, dere som hevder noe annet skjønner ikke hva dere snakker om.

Det er lov å si at en dommer er dårlig, eller arrogant for den saks skyld, som Martin Andresen gjorde. Derfor er ikke det noen sak.

Det er ikke lov å trekke dommerens integritet i tvil, og jeg har forståelse for at de vil vurdere Bjørnebyes uttalelser opp mot dette. Han går langt i å antyde at Andresen får særbehandling. Det er ikke lenge siden Bjørkøy på Fredrikstad måtte sone fordi han sa dommeren var Strømsgodsets tolvte mann.

Dette løser NFF som regel veldig fint, synes jeg. De er klare på hva som er lov og ikke lov, selv om ikke alle skjønner det.

stibere
27-08-2007, 14:45
NFF er veldig konsekvente på dette, dere som hevder noe annet skjønner ikke hva dere snakker om.

Det er lov å si at en dommer er dårlig, eller arrogant for den saks skyld, som Martin Andresen gjorde. Derfor er ikke det noen sak.

Det er ikke lov å trekke dommerens integritet i tvil, og jeg har forståelse for at de vil vurdere Bjørnebyes uttalelser opp mot dette. Han går langt i å antyde at Andresen får særbehandling. Det er ikke lenge siden Bjørkøy på Fredrikstad måtte sone fordi han sa dommeren var Strømsgodsets tolvte mann.

Dette løser NFF som regel veldig fint, synes jeg. De er klare på hva som er lov og ikke lov, selv om ikke alle skjønner det.

Har jo veldig mye å si hvilke personer som kommer med slike uttalelser,hadde andresen sagt det Bjørnebye sa sa hadde det ikke blitt noen sak utav det...

Oterslynge
27-08-2007, 14:50
Litt dårlig taper innstilling på SIB her ja, men dette er jo strengt tatt en sak som er overdimensjonert. Når det gjelder Andresen så er vel dommerne ganske klar over hva slags spiller han er og fikk gult kort når dommeren ikke synes det var noe greit lenger.

Slaget til Winters bør vel egentlig være det NFF skal konsentrere seg om, siden dommeren ikke fikk med seg dette slaget.

stibere
27-08-2007, 14:56
Litt dårlig taper innstilling på SIB her ja, men dette er jo strengt tatt en sak som er overdimensjonert. Når det gjelder Andresen så er vel dommerne ganske klar over hva slags spiller han er og fikk gult kort når dommeren ikke synes det var noe greit lenger.

Slaget til Winters bør vel egentlig være det NFF skal konsentrere seg om, siden dommeren ikke fikk med seg dette slaget.

Winters er jo brannspiller,så lite sannsynlig at det vil bli gjort noe med den hendelsen

Brand
27-08-2007, 15:15
Winters er jo brannspiller,så lite sannsynlig at det vil bli gjort noe med den hendelsen

Jepp,la oss nå håpe at Brann stiller uten både Andresen(3 gule) og
Winters mot Sandefjord.....fleire vi kan få ut av Brannlaget?

Carra
27-08-2007, 16:21
Blir veldig provosert av at man setter Steinar på tribunen. At SIB ikke ser at Paulsen ikke når Steinar til anklene engang er rett og slett trist. Var en hel del situasjoner hvor Paulsen roter det til. Skal vi unngå nedrykk må vi stille med det beste laget hver kamp. La Steinar blø for drakta til han tar turen.

Tarune
27-08-2007, 16:30
Pedersen burde spilt. Han ville storspilt for å hjelpe LSK med gullet...

Atmo90
27-08-2007, 16:31
Blir veldig provosert av at man setter Steinar på tribunen. At SIB ikke ser at Paulsen ikke når Steinar til anklene engang er rett og slett trist. Var en hel del situasjoner hvor Paulsen roter det til. Skal vi unngå nedrykk må vi stille med det beste laget hver kamp. La Steinar blø for drakta til han tar turen.

Pedersens oppførsel i det siste gir han ikke plass på 2. laget en gang(selv om jeg hører rykter om at han skal spille en kamp fordi...). Når man velger penger foran klubben i hans hjerte må det stilles spørsmål til Steinar tilholdssted!

Og btw; Paulsen har vel fortsatt til gode å gjøre en dårlig kamp. Ekstremt stabil spiller som jeg helt klart mener tar Steinars plass uten problemer. Ygor på andre backplass derimot var totalt bom. Men, men. Vi trengte en hodesterk spiller mot Brann, så at Engedal tok den plassen er taktisk riktig av SIB

Ole Gilboe Hermansen
27-08-2007, 16:38
Rett etter kampen var jeg veldig skuffet, men nå har skuffelsen lagt seg.I 1. omgang spillte vi veldig bra tidevis og meget bra å se Kenneth storspille. I 2. synes jeg vi ikke fikk det helt til. Uansett, nå må vi se fremover og håpe at vi får mange poeng.

Carra
27-08-2007, 16:43
Da lurer jo jeg på om du har røykt sokkene dine? Paulsen gjorde en del rare ting på backen i går, det så vel de fleste. Og at han har til gode å spille en dårlig kamp er jo helt latterlig. Steinar burde spilt!!! På hjemmebane skal det angripes. Der er Steinar veldig bra å ha. Vi er ikke i den siyuasjonen hvor vi kan vrake spillere på grunn av noen komentarer.

YgorNo1
27-08-2007, 16:53
Så så...
Det var godt å se Paulsen på sin vante plass der han i årrekke har spilt.
Pedersen er mester i å rygge og god avstand slik at det er mulig å legge tidlig inn.
Ikke et av de pinligste poengtapene hittil i år, men det er slik vi rykker ned...

Kvadraturen
28-08-2007, 15:46
Så synd at Start alltid skal rygge og rygge og bli så defansive når de leder. Det er derfor de aldri vinner.

2 ting er sikkert
1. Start er norges dårligste lag til å holde på en ledelse. Det er derfor meningsløst å begynne å legge seg i forsvar.
2. Ingen andre lag holder nullen så sjeldent. Derfor må Start alltid ha minst 2 mål i en kamp for å vinne. Det bør sitte i hodene på spillerne når de får 1-0. At de må fortsette og jage og jage for 2-0. Rett og slett prøve å glemme at de leder.

rooland
28-08-2007, 16:37
Er negativ til SIB fra før av, men akurat denne siste omgangen var det spilleran som falt sammen som kyllinger, å IKKE SIB!!
Sib gjorde smarte bytter synes jeg, Hulsker med fart som kommer inn på venstresia og som å er en god hodespiller på def. døball...
Hadde han bytta inn børufsen, hæstad eller kleiven hadde SIB fått skyld for "å bruke urutinerte ungutter på slutten av en slik kamp"

Nå må vi pokker mæ slutte å klage!!!!!

Neon
28-08-2007, 18:03
Er negativ til SIB fra før av, men akurat denne siste omgangen var det spilleran som falt sammen som kyllinger, å IKKE SIB!!
Sib gjorde smarte bytter synes jeg, Hulsker med fart som kommer inn på venstresia og som å er en god hodespiller på def. døball...
Hadde han bytta inn børufsen, hæstad eller kleiven hadde SIB fått skyld for "å bruke urutinerte ungutter på slutten av en slik kamp"

Nå må vi pokker mæ slutte å klage!!!!!

Er så jævla enig!