Se full versjon : Er Bård Wiggen blitt assistenttrener?
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article87563.ece
(se helt nederst i artikkelen)
MrKokken
13-08-2007, 09:44
Har tenkt litt på det samme i det siste jeg også, men tror egentlig bare det beror på en feil fra medienes side (la merke til det på TV Sør etter Tromsø-kampen også).
Bård har vært assistent så lenge at det er en innarbeidet tittel på ham.
"- Jeg gleder meg til å gå på jobb hver dag. Jeg føler at jeg får såpass mye tilbake. Men når jeg og Bård Wiggen (ass. trener) skal oppsummere det som har skjedd, er vi skjønt enige: Livet er ikke for nybegynnere!
"
For min del ville det vært naturlig å oppsummere "det som har skjedd" med min egentlige assistenttrener, dvs Hans Tvedte. Ikke med spillerutvikler Bård Wiggen?
Enn så lenge at det ikke er kommet noe sparking eller degradering fra klubben er Hans Tvedte assistent. Men det skal jo sies at Wiggen nesten går på linje med Hans i praksis.
Notch Johnson
13-08-2007, 09:56
Har hørt at Wiggen er mer aktiv i drillinga offensivt siden han sitter inne med mye kompetanse på 4-3-3 fra Nordlies tid.
sjønner egentli hvorfor ikke media har snappet opp disse tingene, det krisemøtet som var for en stund tilbake ble det sagt mer enn "vi må slå viking" osv...
sjønner egentli hvorfor ikke media har snappet opp disse tingene, det krisemøtet som var for en stund tilbake ble det sagt mer enn "vi må slå viking" osv...
Media er dritt lei hele opplegget, samme fraser om og om igjen, og folk er lei..
ALI-Ikke Kristen
13-08-2007, 10:53
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article87563.ece
(se helt nederst i artikkelen)
Leste intervjuet nå. Synest det er fantastisk bra gjort å presse inn 3 stk "jeg" inn i overskriften. Har mannen fokuset på kampen?.
Annan_er_best
13-08-2007, 11:14
Leste intervjuet nå. Synest det er fantastisk bra gjort å presse inn 3 stk "jeg" inn i overskriften. Har mannen fokuset på kampen?.
Nå er det vel ikke Bjørnebye som har laget overskriften.
SIB minner meg faktisk om Mourinho utad,flåseprat som tar vekk fokus
og som til slutt slår negativt ut fordi det KUN er flåseprat vi blir servert.
SIB synes sikkert han er ydmyk men han er faktisk arrogant.
ALI-Ikke Kristen
13-08-2007, 11:26
Nå er det vel ikke Bjørnebye som har laget oppskriften.
Oppskriften til å vinne kamper? .)
Jeg tar friheten til å tro at du mener overskrift. Vel, regner men fvns skribenter har ikke stor nok notat blokk til å komme frem til det alene. For meg virker det som overskrift som er regisert av SIB.
Hva er det han sier? Jeg har hatt mange trenere selv, tatt mye fra dem og kokt det ned til en egen filosofi!! akuratt det er problemet. Han har tatt det han mente var best fra de forskellige trenerne og satt det sammen til en sikkelig suppe. Men ingridiensene passer jo overhode ikke sammen!!
Det ballbesitene greiene, ballen i laget for en vær pris og alle de støte passningene som sinker spillet tipper jeg han har fått fra Liverpool. 4-3-3 har han sikkert tatt fra Nils Arne Eggen. og de uduglie langpassningene kan vi vell gi Drillo æren for. Tilsammen sitter vi igjen me en sikkelig ekkel suppe. og resultatene snakker for seg selv!!
MrKokken
13-08-2007, 13:18
For meg virker det som overskrift som er regisert av SIB.
Håper du tuller?
Å antyde at FVN har så lite journalistisk integritet at de lar intervjuobjektene "regissere" overskrifter, er skudd langt over mål.
Jeg synes overskriften er bra, det sier noe om at SIB legger all energi i klubben, og at han jobber hardt for å snu situasjonen.
Og dere som skal slakte det jeg skrev i forrige setning med vendinger som at "det er problemet" osv - spar dere.
SIB legger all energi i klubben, og at han jobber hardt for å snu situasjonen.
Og dere som skal slakte det jeg skrev i forrige setning med vendinger som at "det er problemet" osv - spar dere.
Er det noken som ikkje trur SIB jobber hardt og gjer så godt han kan?
Er ikkje dissensen om han klarer å snu det?
MrKokken
13-08-2007, 13:32
Er det noken som ikkje trur SIB jobber hardt og gjer så godt han kan?
Er ikkje dissensen om han klarer å snu det?
Fornuftig svar. Det er akkurat det dissensen går ut på.
Det jeg ikke ville ha, var svar som bare slaktet SIB om mener at problemet er at han fremdeles får lov til å være i klubben å jobbe hardt. Det har blitt diskutert opp og i mente i så mange andre tråder.
MrKokken
13-08-2007, 13:38
..så vi kan jo holde diskusjonene om det i de trådene der det diskuteres, og ikke ta alle argumentene på nytt her.
Alladin Sane
13-08-2007, 14:00
Uansett gode nyheter at Wiggen er blitt mer sentral. Start fremstår uten mening og fasong i sin 4-3-3. Wiggen er rimelig sterk fotballfaglig og kjenner spillestilen. At Bjørnebye innser sine og Tvedtes begrensninger vedr spillestil og lar Wiggen få en mer fremtredende rolle er positivt.
Om angrepsmønsteret er i ferd med å bli klarere, kan jo dagens kamp bli interessant. Et ballbesittende Stabæk, litt impotent uten Pall, kan jo fort bli et kontringseldorado for Start om offensiv samhandling sitter.
Dette virker som en overkommelig oppgave!
Ole Gilboe Hermansen
22-08-2007, 13:23
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article88164.ece
Så nå har det skjedd litt forandringer i klubben.
Dette er skjedd for lenge sia i klubben...velkommen etter fvn...
Positiv nyhet...
Kjempe bra, har lengtet etter å se han tilbake der jeg mener han bør være.
Hans Tvedte bør omskoleres i teamet til kansje mere rein fysisk- trener.
Besserwisser
22-08-2007, 23:00
Det ballbesitene greiene, ballen i laget for en vær pris og alle de støte passningene som sinker spillet tipper jeg han har fått fra Liverpool. 4-3-3 har han sikkert tatt fra Nils Arne Eggen. og de uduglie langpassningene kan vi vell gi Drillo æren for. Tilsammen sitter vi igjen me en sikkelig ekkel suppe. og resultatene snakker for seg selv!!
Haha herlig sagt,
Er jo selv for å beholde Bjørnebye, men dette var godsaka.
Godt å se at Wiggen er back in business. Støtter også forslaget om å ha Tvedte som fysisk trener.
Wiggen har mye i seg, tror han bidro mye med TOM sin fremdrift.
Er ikke negativt med støtte passninger, ballbesittende ..italienere og sør amerikanere er jo mestere i det.
Problemet ligger i at det er en krevende form for fotball, Start mangler det explosive som skal til på det rette tidspunktet.
Funker det ikke så ser det latterlig dårlig ut...som det har gjordt til nå nylig.
Krever også et gode sammhandliger i angrep...som å høre nils arene nå hehe.
Det går ikke bra med så mye områkkeringer, skader og spiller-exiter i en sesong.
Nå har laget "satt seg" og vi ser litt bedring ihvertfall.
Langpasninger er også nyttige, men det blir for innlysende at pasningen skal til Årst og det hele ender opp i ingenting. Variasjon.
Tilbake til wiggen...
Nye hovedtreneren?
Kjempe bra, har lengtet etter å se han tilbake der jeg mener han bør være.
Hans Tvedte bør omskoleres i teamet til kansje mere rein fysisk- trener. Hva er det som gjør at han passer som en mer rein fysisk trener? Kan du gi meg en eskrivelse av Tvedtes kvaliteter og hva som gjør at du tror at han vil passe i den rollen? Eller er det synsing?
Roy_Keane
23-08-2007, 16:45
kan svare for ygorNo1 jeg..... høres ut som synsing, bare fordi tvedte har jobbet i fengsel i mange år.... dog han ser jo veltrent ut, men sikkert bare synsing.
MrKokken
23-08-2007, 17:18
kan svare for ygorNo1 jeg.....
Det kan du vel aldeles ikke, med mindre han har gitt deg lov, selvfølgelig.
Kan Messi fortelle meg hva Tvedte er god for som ASS? pr idag !!!
For meg har han ukjente kvalifikasjoner som det ASS trenger å ha på dette nivået.
Aurskog-Finstadbru SK ledet han på beste vis og er dypt savnet der.
Men å har det seg slik at det er en annen verden....
Jeg tror vår kjære Hans trenger tid og bør modnes i Start til han får litt ERF på papiret.
På det grunnlaget synser jeg om ikke han passer best til en annen rolle..en denne lagleder rollen han har hatt.
Som andre her så synser jeg utifra det jeg ser, og den infoen jeg har.
Hans virker som ( Nå synser jeg igjen ) .. en trivelig kar med mye å tilføre.
OK?
Jubler for Wiggen.
Lar SIB og Tvedte modnes
Lite vi kan gjøre med at Styret ansetter 2 som trenger tid når ambisjonene egnetlig var skyhøye.
mr.leipsland
23-08-2007, 21:37
YgorNo1, jeg trodde du forsvarte Bjørnebye jeg. Nå hakker du jo løs på Tvedte og dermed indirekte Bjørnebye.
Å ansette Bjørnebye var en feil av styret. Å ansette Tvedte kom som en følge av Bjørnebye. Det er helt normalt at treneren selv velger sin assistent. Det ville jo vært hårreisende om styret gikk imot sin nye trener.
At Wiggen har fått mer ansvar er selvsagt bra da han med all sannsynlighet er den faglig sterkeste i trenertrioen. I det hele tatt har endringene i det siste vært positive.
I utgangspunktet, ønsket jo SIB, Wiggen som assistent, noe han etter 06 sesongen, takket nei til....!
Tydeligvis ombestemt seg.
Det er ikke å flenge ut mot SIB vel ?
Det er en evighet mellom Aurskog og tippeligaen, derfor ser jeg ikke hva tvedte skal i laglederrollen PR IDAG, som jeg skrev.
Han må modnes.
SIB støtter jeg fordi jeg baserer meg på hva han kan, erfaringer, spillerstall -tilgjengelig og annet.
Og ikke utifra ambisjonene til klubben, de har jeg forkastet ett par tre år fremover i tid.
Jeg flenger vel mere ut mot ledelsen som har ambisjoner og ansetter to som ikke faller til det nivået vi trenger med de ambisjonene.
Støtter SIB og Tvedte men jubler alikevel for Wiggen som ASS.
Kan Messi fortelle meg hva Tvedte er god for som ASS? pr idag !!!
For meg har han ukjente kvalifikasjoner som det ASS trenger å ha på dette nivået.
Aurskog-Finstadbru SK ledet han på beste vis og er dypt savnet der.
Men å har det seg slik at det er en annen verden....
Jeg tror vår kjære Hans trenger tid og bør modnes i Start til han får litt ERF på papiret.
På det grunnlaget synser jeg om ikke han passer best til en annen rolle..en denne lagleder rollen han har hatt.
OK?
Å i svarte natta var det til svar?
Det er du som foreslår Tvedte som fysisk trener, er det ikke? Jeg foreslår han ikke til noe som helst. Jeg synes bare at når noen forslår en spiller til å spille sentral midtbane, eller en assistent trener til å være fysisk trener så må det være begrunnet i noe. Hvis han ikke er god nok som assistent, og ikke har andre beviselige kvaliteter så burde han jo vært sparket.
Nå er vel jeg av den oppfattning av at ERF på et papir ikke gjør deg til en bedre assistent. Ihvertfall ikke hvis denne ERF skal hentes fra Bjørnebye som selv mangler ERF:-)
Jeg er vel også av den oppfatning at Start ikke kan være en forsamling av trivelige karer. Start trenger et trener apparat som kan jobben sin og har fått "fagbrevet" før de begynner i Start.
OK?
Så du vil la uerfarne trenere styre klubben vår etter du ser hvor de har ledet klubben vår? Du synser ikke om han passer best til en annen rolle men synes han skal få litt erfaring på papiret. Start er ikke noen vinkjeller som har tid til å vente i 10 år på resultater når de har investert 280 millioner kroner i ett anlegg.
Jeg er enig i at man skal ha litt tålmodighet, men når ting står til som det har gjort denne sesongen med tanke på salg av spillere, resultater etc så er jeg i den mening at ting skulle vært endret. Men spørs om man ikke heller burde vente til etter sesongen før man foretar seg de store endringene. Så får vi for Myggens navn håpe at vi fortsatt befinner oss i Tippeligaen i år 2008.
Jeg vil ikke at klubben skal ledes av uerfarenhet...det kan ikke jeg bestemme over.
Dere får høns til å bli hund.
Bare et botstridende SPM;) Messi.
Du spurte hva jeg kunne si om tvedter, og jeg "Synset" utifra det jeg har av info om han.
Beklager men om jeg holder med SIB og tvedter, selv om jeg stiller SPM;) om styrets fremtidsplan ved de ansettlesene.'
Den som venter på no godt venter ikke forgjeves.
Kan neste SPM dreie seg om hvorfor jeg tror start vil vokse med disse 2 i trenerteamet ???hehehe
Kan neste SPM dreie seg om hvorfor jeg tror start vil vokse med disse 2 i trenerteamet ???hehehe
Spørsmål, hvorfor?
Fordi jeg har så stor tro og dere så latterlig liten at dere må spørre meg hvorfor jeg ser så rosenrødt på SIB og c/o.
Som det jeg måtte redegjøre for om min påstand om Tvedtes kvaliteter som evt fysisk trener.
Og hvorfor han skulle passe som akkurat det.
En ting er sikkert;
Fra Aurskog til ASS i Start....litt stort sprang kansje.
Selv om jeg har trua på også tvedte i Start teamet som med SIBben.
Jubler for wiggen
Jeg jublet ikke når jeg hørte SIB som overtager.
På en annen side så synest jeg stig inge er kvalifisert, landslaget ga han mye så det er ikke ingenting selv om det er sprik i det å klubb fortball.
Fant raskt ut at han tror jeg trenger tid og slår meg til ro med det....og hvis F... trenger han tid, det er innlysende.
At Hareide fikk SIB med på lasset og at NFF også viste tommelen opp er
"God fisk" .
Selv om mange har meninger om Åge også ...
Landslaget er god lære.
Da tar jeg å avslutter med det og ser frem mot Brann kampen som skal vinnes.
Skal ikke diskutere SIB og c/o før sesongen er over og varetellingen begynner.
Er så dritt lei å ikke kunne få forsvare klubben uten å måtte dokumentere for meg hvorfor jeg er så positiv.
I tro håp og kjærlighet for IKSTART.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.