Se full versjon : Steinar Pedersen til LSK
Steinar har signert for LSK. Drar etter sesongen.
http://lsk.no/?did=9096503
Det var da som bare svarte faen da...
Annan_er_best
16-08-2007, 19:40
Da er vi vel snart i gang med Judas-ropingen? Både høyreback og venstreback er gått til LSK.
HVA SKJER HER???
Steinar, som skulle bli vår Roar Strand og en kontinuitetsbærer i laget flere år frem i tid? Dette er helt på trynet.
Sportslig er han middelmådig, og erstattelig, men signalet dette sender ut er ikke veldig bra.
Fasitsetteren
16-08-2007, 19:42
Jeg forstår ikke lenger noe som helst. Solér: Hva med å sende Hæstad og Strømstad til Brann og Enga? Det virker som en fantastisk god idé.
Annan_er_best
16-08-2007, 19:42
Bjørnebye bør sette Pedersen ut av laget fra neste kamp av. Det bør ikke være aktuelt å gi kamptrening til en spiller som skal til LSK.
Bjørnebye bør sette Pedersen ut av laget fra neste kamp av. Det bør ikke være aktuelt å gi kamptrening til en spiller som skal til LSK.
Har vi så mange alternativ?
Annan_er_best
16-08-2007, 19:44
Har vi så mange alternativ?
Håland og Paulsen er vel rimelige greie alternativer til høyreback.
Hente inn en venstreback, sette Paulsen på høyre. Det er tross alt der han hører hjemme.
Jeg vil ikke se Pedersen spille mer for Start. Kan ikke stole på at hjertet hans virkelig er i Start.
Annan_er_best
16-08-2007, 19:45
Vikstøl er et alternativ vi bør prøve på venstreback.
Rolf Vikstøl kommer til å bli en knallgod spiller, og fortjener sjansen allerede nå. Men med ham må man være forberedt på suspensjoner. Karen får jo gult i hver kamp han spiller.
Annan_er_best
16-08-2007, 19:49
Rolf Vikstøl kommer til å bli en knallgod spiller, og fortjener sjansen allerede nå. Men med ham må man være forberedt på suspensjoner. Karen får jo gult i hver kamp han spiller.
Bra det bare er under en halv sesong igjen :)
Jeg vil ikke se Pedersen spille mer for Start. Kan ikke stole på at hjertet hans virkelig er i Start.
Jo, det kan du stole på.
Jeg er også for å benke Pedersen resten av sesongen, av rent prinsipp, men det blir for dumt å sette spørsmålstegn ved lojaliteten og hjertet hans.
For meg virker det som om han vil rømme skuta. At Start er klubben i hans hjertet, tviler jeg vel egentlig ikke på, til tross for det jeg skrev. Men lojaliteten hans ser jeg ikke. Vitner ikke om lojalitet å skrive under for en annen klubb, samtidig som hans nåværende klubb kjemper i sumpa.
For meg virker det som om han vil rømme skuta. At Start er klubben i hans hjertet, tviler jeg vel egentlig ikke på, til tross for det jeg skrev. Men lojaliteten hans ser jeg ikke. Vitner ikke om lojalitet å skrive under for en annen klubb, samtidig som hans nåværende klubb kjemper i sumpa.
MJs kone og SPs kone er jo søstre.
Penger på en treårskontrakt og sign on fee.
Tom Nordlie har en fæl tendens til å hente gamle spillere som passer.
Paulsenfornorge
16-08-2007, 19:59
Jo, det kan du stole på.
Jeg er også for å benke Pedersen resten av sesongen, av rent prinsipp, men det blir for dumt å sette spørsmålstegn ved lojaliteten og hjertet hans.
Ja han må benkes uansett
Kenneth Storberget
16-08-2007, 20:02
Håper at SIB setter han på tribunen framover. Kan ikke ha en spiller som har hjertet sitt i en annen klubb.
Magne Hadland
16-08-2007, 20:02
MJs kone og SPs kone er jo søstre.
Penger på en treårskontrakt og sign on fee.
Tom Nordlie har en fæl tendens til å hente gamle spillere som passer.
Da går vel JML samme veien?
Da går vel JML samme veien?
Jeg har fryktet mer for Lie enn for Pedersen egentlig, spesielt med at Jan Åge har vært i byen en rekke ganger her i løpet av sommeren.
utlending
16-08-2007, 20:04
Utrolig. Jeg er såpass naiv at jeg jeg faktisk trodde Steinar var ekte Start-gutt men nei, han er bare en av mange, erstattelige fotballnomader.
Som de sier på engelsk: good riddance.
Det hadde i så fall vært et gedigent tap for Start. Jeg håper vi signerer en langtidskontrakt med Jon asap.
svaberget
16-08-2007, 20:07
"Glad kristen" Johnsen til kanari
Steinar P til kanari
FINT!
Ole Gilboe Hermansen
16-08-2007, 20:15
Jeg er i sjokk.
Jeg er i sjokk.
Det er du faen ikke alene om>!!!!!!!!!
Dette er horibelt! Tragisk. Hva inne i h.... sitter vi igjen med etter endt sesong??? skjerp dere i ledelsen. det er Start gutter vi vil ha ikke utenlanske pengehaier!!! Steinar hadde fortjent en ny 3 års kontrakt med grei lønn. Satan er så fortvilet nå!
Luringen
16-08-2007, 20:15
Dette var overraskende.
Men fyren er 32 år gammel, og hvis han ikke ble enig med Start om ny kontrakt så er det helt ok at han drar. Ser ikke for meg at han blir særlig vanskelig å erstatte. Når det er sagt så har jeg tro på at Steinar er såpass profesjonell at han gir ALT for Start ut sesongen, og jeg mener at han ikke bør vrakes før han viser at han ikke er god nok for laget.
Jeg klarer ikke å la meg irritere over dette "tapet"...
Dette er horibelt! Tragisk. Hva inne i h.... sitter vi igjen med etter endt sesong??? skjerp dere i ledelsen. det er Start gutter vi vil ha ikke utenlanske pengehaier!!! Steinar hadde fortjent en ny 3 års kontrakt med grei lønn. Satan er så fortvilet nå!
Keiko og vedkasse
Skaff dere nå informasjon før dere buser ut mot ledelsen i Start!
For det første: Kanskje det var Steinar selv som ville vekk? Siden kontrakten hans går ut etter sesongen kan da ikke ledelsen gjøre noe som helst for å beholde ham uansett hvor sterkt de ønsker å ha ham her!
For det andre: Som alle vet står Start i fare for å rykke ned. Om så skjer så er vi nok nødt til å kvitte oss med spillere uansett. Og hvis LSK blar opp noen millioner i årslønn har ikke Start sjanse til å konkurrere på lønn slik situasjonen er nå. Vi kan ikke ha en mengde spillere i adecco med millionlønner og lange kontrakter, da går klubben rett og slett konkurs.
Når det er sagt syntes jeg også det er trist - dette kom svært overraskende og er beklagelig. Mistet mye av min respekt for Steinar nå...
Men nå vet jeg ikke hva som er grunnen til at han går da.
Men som andre har nevnt her før; han er ikke uerstattelig
For det første: Kanskje det var Steinar selv som ville vekk? Siden kontrakten hans går ut etter sesongen kan da ikke ledelsen gjøre noe som helst for å beholde ham uansett hvor sterkt de ønsker å ha ham her!
Det var da en grov forenkling...
Det er jo nettopp av slike grunner man avklarer kontraktssituasjoner på et tidligere stadium. Før sesongen burde man kommet til enighet med Steinar om en ny kontrakt, eller solgt (hvertfall benket) han. Er man litt smarte lar man ikke spilleren sitte med alle korta, slik du skisserer, men man tar kontrollen selv.
Store Tå
16-08-2007, 20:32
Blir spennende å se hvilken erstatter SIB og Matta henter. Kommer Saarinen slik at Paulsen kan spille høyreback, kan dette bli bra.
Men liker ikke at så mange spillere velger å forlate Start. Synes ikke det indikerer at de liker å spille under SIB. Det er litt rart, for jeg synes nesten det virker som SIB er litt for kompis med spillerne, ikke for streng.
Og når de likevel viser at de ikke liker å spille under SIB, blir jeg mer enn bare litt betenkt.
ALI-Ikke Kristen
16-08-2007, 20:33
Takk for innsatsen Steinar Pedersen.
Inn med Ramiro C. og Paulsen på høyre back.
Keiko og vedkasse
Skaff dere nå informasjon før dere buser ut mot ledelsen i Start!
For det andre: Som alle vet står Start i fare for å rykke ned. Om så skjer så er vi nok nødt til å kvitte oss med spillere uansett. Og hvis LSK blar opp noen millioner i årslønn har ikke Start sjanse til å konkurrere på lønn slik situasjonen er nå. Vi kan ikke ha en mengde spillere i adecco med millionlønner og lange kontrakter, da går klubben rett og slett konkurs.
Når det er sagt syntes jeg også det er trist - dette kom svært overraskende og er beklagelig. Mistet mye av min respekt for Steinar nå...
Men nå vet jeg ikke hva som er grunnen til at han går da.
Men som andre har nevnt her før; han er ikke uerstattelig
Jeg synes du skal drite i å slenge ut sånne kommentarer til andre på forumet!
Og hvilke kontakter har DU i Start, siden du vet hva som skjer og ikke skjer? Og hva vet DU om hvilke kontakter vedkasse og Keiko har?!?
Vi skal da IKKE ned i noen Adecco liga, hvorfor snakker du som om det allerede har skjedd?
Huff og huff. Dette er RÆVA!
Er dette første av flere på vei bort? Har bomkjøpene og pengesløsingen gjort sitt til at vi ikke har råd til å holde på spillerene vi ønsker å ha med videre? Blir det loppemarked på Start-spillere nå fremover?? Hvem blir neste?
Man kan undres på hva som skjer i kulissene om dagen. På SportsTabloid på Tv2 så Matta ut som han ikke hadde sovet på flere uker.
kriskristoff
16-08-2007, 20:37
Det er du faen ikke alene om>!!!!!!!!!
Sjokk her og!!! Makan til sesong dette skulle bli! Herregud
kriskristoff
16-08-2007, 20:45
Er dette første av flere på vei bort? Har bomkjøpene og pengesløsingen gjort sitt til at vi ikke har råd til å holde på spillerene vi ønsker å ha med videre? Blir det loppemarked på Start-spillere nå fremover?? Hvem blir neste?
Man kan undres på hva som skjer i kulissene om dagen. På SportsTabloid på Tv2 så Matta ut som han ikke hadde sovet på flere uker.
Hehe, Matta så RIMELIG sliten ut
Lars Olav Karlsen
16-08-2007, 20:46
Dette er rett og slett tragisk. Hva er det som gjør at Start ikke klarer og komme med et kontraktstilbud som Steinar ikke kan akseptere. Han er da ikke noen stjernespiller, så kontraktstilbudet ifra Lillestrøm kan da ikke være så fantastisk.
Vi har i løpet av dette året mistet over halve første-elveren vår og det er fryktelig betenkelig når vi ikke har greid og kjøpe inn gode erstattere til alle sammen.
mr.leipsland
16-08-2007, 20:46
For det første: Kanskje det var Steinar selv som ville vekk?
Siden kontrakten hans går ut etter sesongen kan da ikke ledelsen gjøre noe som helst for å beholde ham uansett hvor sterkt de ønsker å ha ham her!
Du har ikke tenkt på at Startledelsen må ta en stor del av skylda for at Steinar finner LSK mer attraktivt?
Det er for pokker ledelsen som har satt oss i denne posisjonen.
Det er ikke mer å si til dette enn faen. Steinar er den av forsvarerne våre som er desidert mest aktiv i angrepene våre. Fyren er så godt som aldri skadet noe som slettes ikke er så dumt. Vi snakker om å beholde den lokale profilen. Det må gjelde mer enn bare juniorene.
Nå mangler det vel bare at Fredrik forsvinner så er hele supersida vår ødelagt.
gamleronny
16-08-2007, 20:52
<- LSk supp
Må si jeg undres, Nordlie ble kjeppjaget ut av start med tildels alvorlige beskyldninger slengt etter seg. I tillegg dukket det opp mye sladder om ham i ettertid fra de indre korridorer, tydelig at mange sentrale i start ønsket å sverte ham. Så kommer spillerne plutselig løpende etter nordlie til LSK? Dette er IKKE spillere som går etter pengene, såpass kan vi vel være enige om? På meg virker det som om dere har et seriøst problem.
Luringen
16-08-2007, 20:53
Litt vel mye svartmaling og krisemaksimering her nå. Hadde det virkelig vært så viktig å beholde Steinar? Han forsvinner jo ikke nå, så vi har mer enn god nok tid på å finne en erstatter. Syns ikke dette er noe å grine for.
Skulle tro Start var den eneste klubben som mistet fotballspillere...
Annan_er_best
16-08-2007, 20:54
<- LSk supp
Må si jeg undres, Nordlie ble kjeppjaget ut av start med tildels alvorlige beskyldninger slengt etter seg. I tillegg dukket det opp mye sladder om ham i ettertid fra de indre korridorer, tydelig at mange sentrale i start ønsket å sverte ham. Så kommer spillerne plutselig løpende etter nordlie til LSK? Dette er IKKE spillere som går etter pengene, såpass kan vi vel være enige om? På meg virker det som om dere har et seriøst problem.
Det har dere også når dere har hatt Nordlie en stund.
Luringen
16-08-2007, 20:57
<- LSk supp
Marius Johnsen tredoblet vel lønna si ved å dra til Lillestrøm. Regner ikke med at Steinar Pedersen får noe mindre enn han ville blitt tilbudt i Start...
Forskjellen på Johnsen og Pedersen er vel at Johnsen på en god dag kan heve Lillestrøm... Pedersen blir stallfyll.
Dette er IKKE spillere som går etter pengene, såpass kan vi vel være enige om? På meg virker det som om dere har et seriøst problem.
Det er ikke helt sant.
Johnsen hadde blitt dersom Start hadde gitt han lønnen han ønsket (rundt 2 mill i året). Det fikk han ikke, men det fikk han i Lillestrøm. Derfor stakk han...
Hva som motiverer Steinar til nok en gang å legge ut på fotballeventyr vet jeg ikke.
Endelig kvitt mannen som rygger inn i eget mål hver eneste kamp. Han har selv vært svært delaktig i de mange baklengsmålene i år, og han har en håpløs pasningsfot!
Håpet at start aldri ville fornye konrakten, og at han kan heve 2 mill i året i lillestrøm er helt utopi.
Han er ikke verd en halv mill, deilig å bli kvitt mannen!!
compliance
16-08-2007, 21:04
Jeg synes det er helt greit at vi kvitter oss med Steinar. Han er snart 33 år og har egentlig spilt for mange dårlige kamper for Start etter sølv sesongen. Paulsen tar over høyreback neste sesong uten problem og jeg vurderer han bedre enn Pedersen. Så tommel opp for Start! :icon_smile:
killerwolf
16-08-2007, 21:11
<- LSk supp
At Bjørnebye ikke rekker Nordlie til ankelen er det ingen tvil om, men Tom er en gal mann som ble en belastning for mange.
En del av spillerne trivdes likevel under Nordlie, Steinar ser ut til å være en, dette kombinert med bedre kontrakt/lønn i LSK er trolig grunnen til overgangen.
Bjørnebye neste på overgangsmarkedet? Legg han ut på Netthandelen, utropspris kr. 1,-
stinger2
16-08-2007, 21:12
<- LSk supp
Må si jeg undres, Nordlie ble kjeppjaget ut av start med tildels alvorlige beskyldninger slengt etter seg. I tillegg dukket det opp mye sladder om ham i ettertid fra de indre korridorer, tydelig at mange sentrale i start ønsket å sverte haHæm. Så kommer spillerne plutselig løpende etter nordlie til LSK? Dette er IKKE spillere som går etter pengene, såpass kan vi vel være enige om? På meg virker det som om dere har et seriøst problem.
Spørs om ikke avgjøreldsen om og sparke Tom Nordlie har delt klubben i 2. Virker ikke som Soler og Bjørnebye har klart og samle klubben igjen. Neste år spiller vel Strømstad og Doffen for Lillestrøm også.
Bjerland
16-08-2007, 21:17
Dette er bare trist..
Bjørnebye snakker om å beholde de lokale, men hva skjer.. Jo mannen selger de lokale spillerne våre.
Hva tenker han med egentlig?
Heilt topp at steinar forsvinner
ghostwriter
16-08-2007, 21:20
Er det noen som klarer å sette opp en objektiv liste over Steinars styrker og svakheter? Det hadde jeg satt stor pris på.
Håper for øvrig dere klarer dere i år. Ser alltid frem til kristiansand-turen.
Mvh
LSK-patriot
Bjørn Ove Norlan....
16-08-2007, 21:22
At Bjørnebye ikke rekker Nordlie til ankelen er det ingen tvil om, men Tom er en gal mann som ble en belastning for mange.
En del av spillerne trivdes likevel under Nordlie, Steinar ser ut til å være en, dette kombinert med bedre kontrakt/lønn i LSK er trolig grunnen til overgangen.
Bjørnebye neste på overgangsmarkedet? Legg han ut på Netthandelen, utropspris kr. 1,-
nå syns jeg du satt en altfor høy pris! ikke verd så mye
compliance
16-08-2007, 21:24
[QUOTE Neste år spiller vel Strømstad og Doffen for Lillestrøm også.[/QUOTE]
Dette vil aldri skje. Da er Rosenborg mer aktuelt. Strømstad og Doffen er de to mest profilerte vi har på laget og Start vil gjør alt de kan for å beholde dem. Men jeg tror heller ikke de spiller for Start hvis vi rykke ned. Du kommer ikke med på landslaget hvis du spiller i 1 div. Men at noen av de gå til LSK har jeg ikke tro på.
Er det noen som klarer å sette opp en objektiv liste over Steinars styrker og svakheter? Det hadde jeg satt stor pris på.
Håper for øvrig dere klarer dere i år. Ser alltid frem til kristiansand-turen.
Mvh
LSK-patriot
+ God innsats, brukbar i lufta, flink til å bli med fremover, fantastisk bra til å stjele meter på innkast, lojal på banen og til dels en ledertype
- Dårlig som førsteforsvarer (rygger under press) og til å posisjonere seg defensivt, svake pasninger og innlegg
compliance
16-08-2007, 21:29
Dette er bare trist..
Bjørnebye snakker om å beholde de lokale, men hva skjer.. Jo mannen selger de lokale spillerne våre.
Hva tenker han med egentlig?
Hva gjør vi da med lokalespillere som er for dårlig for laget som skal bli skandinavias beste lag om noen år ?? Sats lokalt ja, men ikke for alle penger.
Dette var trist. Vi kan jo selvfølgelig hente inn en brasilianer som erstatter - gjerne en som er altfor god for tippeligaen...
frankieboy
16-08-2007, 21:38
Er også sjokkert, men hadde vært 1000 ganger verre om det var Jon Midttun Lie som var klar for LSK.
Steinar er absolutt "over the hill", og har vært skyld i mange baklengsmål både denne og forrige sesong! Dårlige markeringer, og det målet han har mot Tromsø var svært tilfeldig...
Hvem spiller høyreback i LSK nå? Stefanutto? Ser ikke at Steinar er noen særlig forsterkning for Lillestrøm.
Nå må vi heller få inn en venstreback, og sette Paulsen over på høyre, og Steinar på tribunen!!
Blir kvalm av spillere som rømmer, bare fordi det ser vanskelig ut!! Vi trenger ikke slike spillere. Vi trenger spillere som gir jernet, og som blør for drakta, uansett hvilken divisjon vi spiller i....
Nå er det imidlertid viktig at vi bruker penger på å gi Jon ny kontrakt. Han har vært vår beste spiller de 2 siste kampene!!!!
The Rock
16-08-2007, 21:39
Det gjør da ingenting at Steinar P forsvinner Paulsen er bedre og ikke minst sørger det for at slesk nå blir vidåpent som en låvedør på backene. Steinar P er jo ikke stort bedre enn han som han skal erstatte Dan Anton Johansen.
ghostwriter
16-08-2007, 21:41
Takk for info!
Og Pedersen er tenkt som erstatter for Rambekk, ikke Stefanutto eller Johanson
Pål Thorsen
16-08-2007, 22:20
Herregud!
Ikke si at dere er lei dere og sjokket over at Steinar går!!??
Jeg har kakefest hos meg!!
Ut med pakket!
Ikke noe tap at pedersen går. Men vi må ha nye kvalitetsbacker på plass til vinteren og det tviler jeg på at Start klarer å få tak i. Jeg synes heller ikke Paulsen er god, han er faktisk betydelig dårligere enn steinar pedersen.
SJOKK.
Trodde aldri at SP skulle gå, Ekte startgutt så jeg han som.
MEN, her kan man ikke erge seg over at en 32 år gammel HBack går vekk, her må man finne frem hammer og spiker for å mekke noe nytt.
Egentlig greit nok, men at han også går til LSK er å bli pissa på...det er det som gjør meg oppgitt.
Lykketil, skal bli godt å se arvesølvet til Nordlie bli forhatt på Åråsen når nåla peker nedover.
Hva får TOM til å tro at man kan bruke brukte kondomer like godt som nye!!
Jeg skal være stolt Start supporter med et lag uten SP og MJ og evnt andre.
Ja til benking av SP og inn med Ygor om det måste behøvs.
Bra av styret og holde på kravene.
Hva Skjer..:
Nå har vi altså fått enda en Judas fra sør..!
Tipper fristelsen ble for stor for Steinar P med tanke på medalje jakt som sikkert fortsetter neste sesong og Tilbake til Nordlie & co..!
Hadde nesten trodd at Steinar P var en av de i Start som spilte med Hjertet utenpå drakten...!
Men Fyfaen..:
Enda en JUDAS ifra Sør..:icon_twisted:
Lars Olav Karlsen
16-08-2007, 23:01
La oss roe oss litt ned så lenge vi ikke vet hva grunnen er. Eneste vi vet er korte meldinger i media og vi vet jo at vi ikke kan stole på de.
Jeg for min del tenker igjennom det jeg vet. Steinar er for meg en spiller som har stått last og brast med Start og ledelsen har siste året gjort så mye rart etter min mening. Så hvem velger jeg og tro har mest skyld i dette?
Om det var lurt eller ikke og la han gå er jo en annen ting, Lillestrøm har ihvertfall ment at han er interessant nok.
Ta det nå litt med ro folkens. Steinar er en middelmådig back. Hvis ledelsen ikke er helt på jordet kan jan lett erstattes. de spillerene som ikke er motivert for å være i klubben finner seg noe annet å gjøre er det beste som kan skje. Det er jo ikke utenkelig at dagens trener er så håpløs at det er uholdbart å ha motivasjon til å fortsette. eller at han rett og slett for bedre betalt eller ser muligheten til å vinne noe med LSK.
Det er tydelig at Steinar går nå for å ramme klubben. Husker da en moden spiller som Robert Pires ikke ville fornye kontrakten i Arsenal, ventet han med å inngå avtale med ny klubb til sesongen var over. Dette i følge ham selv av respekt for klubbens tilhengere.
Når det gjelder resten av sesongen så bør han utelates fra troppen og sitte på benken. En spiller med LSK i sitt hjerte har umulig den rette motivasjonen som skal til for å bidra i et lag som trenger å fighte for poengene ut sesongen. Vi trenger to nye backer nå! Matta må nok fortsette leiting etter flere leiesoldater!
Urs Meier
16-08-2007, 23:14
Jeg er jaggu glad for at Premier League er igang igjen.
24 august 2003, Start - Raufoss 2-7, 1,981 tilskuere på Kristiansand stadion. Jeg var der da. Men jeg vet ikke om jeg orker en ny runde med Adecco nå.
Er også sjokkert, men hadde vært 1000 ganger verre om det var Jon Midttun Lie som var klar for LSK.
Steinar er absolutt "over the hill", og har vært skyld i mange baklengsmål både denne og forrige sesong! Dårlige markeringer, og det målet han har mot Tromsø var svært tilfeldig...
Hvem spiller høyreback i LSK nå? Stefanutto? Ser ikke at Steinar er noen særlig forsterkning for Lillestrøm.
Rambekk spiller høyre back og han er klar for Odd neste sesong!
Og vi bør få tak i Jon Inge Høiland!
snakket med en av mine kilder. han sier at Steinar Pedersen og Marius Johnsen er svågere? I så fall er det jo familien Judasen.
Urs Meier
16-08-2007, 23:22
Det er mulig Steinar er en middelmådig høyreback. Jeg syntes selv at høyresida vår med Steinar, Fredrik og Alex var blant de beste i Norge.
Selvfølgelig er ingen spillere uerstattelige, og det er godt mulig at stallen vår trengtes å lukes i. Men det å få spillere til å fungere godt sammen som et lag krever trening over tid. Det at vi i løpet av en sesong kvitter oss med foreløpig fem førstelagsspillere tyder på at Startledelsen a) ikke er klar over dette enkle faktum, eller b) har "lost the dressing-room" som man sier det i England, og har kommet på kant med store deler av spillerstallen, eller c) har blåst alle pengene våre på ubrukelige brasilianere og er blakke. Alle alternativene er dårlige og tilsier at vi kommer til å tilbringe en god del år i Adecco framover.
Herregud!
Ikke si at dere er lei dere og sjokket over at Steinar går!!??
Jeg har kakefest hos meg!!
Ut med pakket!
Kan jeg komme? :) Pedersens "storhetstid" er over, og en ny back har jeg lenge ønsket på høyresiden. For all del, Pedersen har rutine og er holdningssterk og bidrar nok mye utenfor banen og - men dette kom ikke som en bombe for min del. Hva LSK som visstnok satser skal med Steinar, er for meg et mysterium...
Besserwisser
16-08-2007, 23:34
Bjørnebye bør sette Pedersen ut av laget fra neste kamp av. Det bør ikke være aktuelt å gi kamptrening til en spiller som skal til LSK
Hvilken verden lever dere i. Det er ikke akkurat noen bombe at Steinar går. Såvidt jeg har blitt fortalt ønsket han selv en treårskontrakt med over en mill i lønn. Forstår at det ikke ble akseptert da han knapt er god nok i år. Hørte fra en viking-mann med kontakter at de tilbød rundt halvannen mill i lønn, men ikke lang nok kontrakt. Det som skjer i start ang. pedersen og en del andre utsalg tviler jeg på at er Bjørnebys verk, men ledelsen som holder på med en sunn og fornuftig utskifting. Ingen her kan kommer å si at de ville valgt Pedersen om de kunne velge. Derimot bør han spille fordi han er den beste vi har, men langtidskontrakter med eldre spillere samt høy lønn er bullshit når de er på nivået hans.
Bullshit innlegg på denne besvares med glede.
mr.leipsland
16-08-2007, 23:35
ny back har jeg lenge ønsket på høyresiden.
Svein Hansen har sikkert en fetter vi kan bruke :)
Svein Hansen har sikkert en fetter vi kan bruke :)
Ikke gi meg blod på tann. Jeg skrev en artikkel fra kilder om nettopp en viss Hansen og en viss Soler:-) I morgen.... Bjørnebye er stille om dagen... Den artikkelen ble fjernet uten årsak av administrator.
I morgen er jo MK på besøk.
Folk kan da ikke være nedfor for at Steinar forsvinner, selger seg alt for ofte, særlig taktisk bra er han ikke, når man leder 1-0 med 3 minutt igjen stormer man ikke på ett vilt raid oppover kanten.
33 år om ikke lenge. Om han vil ha mer i lønn og en lang kontrakt så hadde Start skutt seg selv i benet. Hent Saarinen, dytt Paulsen over på høyreback.. Så henter man inn en spiller som kan spille høyre og venstreback. Da vil man ha forsterket laget. Men signalene man sender ut liker jeg ikke.
snakket med en av mine kilder. han sier at Steinar Pedersen og Marius Johnsen er svågere?
Du har virkelig inside information du!!!
Jeg snakket akkurat med en av mine kilder som sa at Messi sitt egentlige navn er Tore Hansen..
Du har virkelig inside information du!!!
Det visste jeg faktisk ikke at de var. Men det ble jo et ganske interessant aspekt når begge forlater Start til fordel for samme klubb. Ellers regner jeg med at det sikkert var kjennt for de fleste som kjenner dem.... Anyway:-)
Inkompetent ledelse!
Det er ikke noe stort tap å miste Steinar, isolert sett. Men kontinuitet er en viktig faktor for suksess, og Steinar er en av kontinuitetsbærerne i klubben. Å skuffe unna halve laget på en sesong er uholdbart. Det fungerer ikke rett og slett, uansett hvor gode erstattere som kommer inn.
Tragisk.
Jeg snakket akkurat med en av mine kilder som sa at Messi sitt egentlige navn er Tore Hansen.. Tore Hansen er en stødig kar, men kan desssverre avkrefte at han er meg:-) Men det begynner jo snart å bli et skrikende behov etter diverse MK spillere for å være forberedt på Adeccoen til neste år. Hvis de tør å spille sammen med den meget sympatiske og populære Hulsker. Eller se Ivar Hoffs sjelfrend Matta luske rundt på Stadion. Nå mangler vi faktisk Ivar Hoff i Støtteapparatet. Sikkert at Matta finner plass til kompisen sin i Start som han gjorde i TV2. Det blir mye kamelspising utover høsten. den største kan dog komme i morgen ettermiddag. Hørte jeg MK som stikkord og en viss manns samtaler med Start sånn etter kampen:-) hihi nå koser jeg meg!
killerwolf
17-08-2007, 00:19
Inkompetent ledelse!
Det er ikke noe stort tap å miste Steinar, isolert sett. Men kontinuitet er en viktig faktor for suksess, og Steinar er en av kontinuitetsbærerne i klubben. Å skuffe unna halve laget på en sesong er uholdbart. Det fungerer ikke rett og slett, uansett hvor gode erstattere som kommer inn.
Tragisk.
Helt enig, isolert sett er det ikke et stort tap, men det virker som ledelsen forbereder nedrykk og spillerflukt/salg slik at SIB kan bygge opp et helt nytt lag.
*Grøss & gru*
Start-ledelsen skal i hvert fall ikke få på seg at de er handlingslammet i disse tider...
Steinar er en jevn sliter. Spiller sjelden kjempebra, sjeldent dritdårlig. Jeg synes hans største force er spilleforståelsen og innsatsen. Sistnevnte er også en ulempe for han siden han satser *for* mye og selger seg i taklinger som en annen ogsa har nevnt her. Litt for mange ganger har jeg irritert meg over hans overivrige utrusninger som en lettbeint ving har unngått og dratt seg fri fra. Men når han har dagen er han virkelig solid - en back å stole på.
Det som er trist er at han er bygutt, og en ekte starter. Vel, vi fikk Årst fra TIL. Samme greia det. Men ja, det hjelper lite i forhold til SP.
Han er erstattelig, trøster meg meg det. Lykke til videre, Steinar. (Tross alt.)
Helt enig, isolert sett er det ikke et stort tap, men det virker som ledelsen forbereder nedrykk og spillerflukt/salg slik at SIB kan bygge opp et helt nytt lag.
*Grøss & gru*
Dette konkluderte jeg med for over en måned siden!
Steinar_Pedersen__JUDAS.jpg
Når blei Steinar P middelmådig??? I beste fall kan det sies for å trøste oss selv.
Han har vært knallsolid og er det fortsatt. Ufattelig at Start slipper han. Tyder vel også på at noe er riv ruskende galt i troppen.
Og Hulsker tyder vel på at også ledelsen er skikkelig på tur.
Sesongen er over... Nedrykk og full kollaps.
Det lukter 1996......
Per Christian Dversnes
17-08-2007, 01:43
Hva i svarteste helvete er det som skjer her nå???
La oss nå for all del kvitte oss med ALLE, absolutt ALLE, som faktisk føler noe for denne klubben.......
Bjørnebye, du bør faen meg ha noe godt opp i ermet, for dette begynner å likne galskap.
Sier ikke at å ikke gi Steinar ny kontrakt var så krise,
men han er dråpen.
Og han er trossalt fra Sørlandet!
VI ER I OPPLØSNING!
Annan_er_best
17-08-2007, 02:01
Vi har mistet to sørlendinger som begge var mer interessert i å følge personen Tom Nordlie enn å følge klubben IK Start. I tillegg har vi mistet tre utlendinger, en rogalending og en bergenser. Det er ingen krise i dette.
Om det er sørlendinger vi vil ha, så er det vel bare bra at 5 av 7 spillere som går ikke er sørlendinger.
Og om det er spillere med hjerte for IK Start vi vil ha, så er det greit å bli kvitt de som tydeligvis er mer glad i Tom Nordlie.
Morten Torjussen
17-08-2007, 02:01
Jeg ser laget mitt falle i frahverandre. Del etter del faller vekk. Snart er det ikke no igjen. Det neste jeg venter på er en Steinar P som står frem i avsien og sier han føler seg presset ut og uønsket i Start. Men jeg trodde spillere som Steinar hadde sitt fulle hjerte hos Start. Der tok jeg vist feil. Når jeg neste søndag ser Steinar spille er det med en stor bismak. Nesten så jeg ikke vil se den mannen på banen. Leit å måtte si det med sant:icon_cry:
Jeg synes du skal drite i å slenge ut sånne kommentarer til andre på forumet!
Var kanskje litt krasst, men blir en smule provosert når noen kritiserer ledelsen i Start for absolutt alt. Og her mener jeg ledelsen er fritatt for skyld
Og hvilke kontakter har DU i Start, siden du vet hva som skjer og ikke skjer? Og hva vet DU om hvilke kontakter vedkasse og Keiko har?!?
Vel, jeg nevner kun det faktum at Steinars kontrakt går ut etter sesongen. Videre skisserer jeg mulige forklaringer.
Vi skal da IKKE ned i noen Adecco liga, hvorfor snakker du som om det allerede har skjedd?
Det gjør jeg da vel ikke. Men nevner at det er mulighet for det, og en hver ansvarlig måte å drive en klubb på må derfor også ta høyde for at det kan skje - dessverre.
For sett nå at det faktisk skjer, og vi gir Steinar en treårs-kontrakt med to millioner i årslønn, for eksempel, vil klubben virkelig få økonomiske problemer.
Derfor må en ansvarlig ledelse ta høyde for at det kan skje - så kan man like det eller ikke, men vil heller se Start i addecco med en grei økonomistyring enn å se Start gå konkurs.
Men selvsagt håper og tror jeg Start skal klare seg i år.
magnussl
17-08-2007, 08:10
Det gjør han bestandig da. Ser ut som han kommer rett fra tre uker på fylla...
Jeg vil tro at ikke det er årslønn som har vært utslagsgivende her, men heller kontraktslengde.
Hvis det er sant som det skrives at damene til Marius Johnsen og Steinar Pedersen er søstre. Er det kanskje noe i det Roy Kean hevder
http://www.dagbladet.no/sport/2007/08/14/508850.html
Tøffel.......:icon_mrgreen:
Hm, kanskje forståelig at Start ikke ville gi Steinar en 3 års kontrakt. SÆRLIG nå som en ikke veit hva som skjer til neste år. Vi KAN klare en sesong i vikar-ligaen, men ikke med halvgamle og overbetalte spillere. Steinar kan være god offenisvt, men han er vel ikke den stødigste bak der. Heller ikke den raskeste lenger, men noen dårlig spiller er han IKKE. Håper vi kan få inn en god erstatter denne gangen. Borre har vel ikke helt fylt skoa til Valencia ennå for å si det slik....
rarnfinn
17-08-2007, 11:08
Dette er tragisk. Hvorfor i helvete kan ikke ledelsen se hva Steinar gjør for Start. Han har vært vår mest stabile, og en av de beste spillerne i år, og de 5 foregående. Dessuten er han fra Kristiansand.
Å nei, vi klarer ikke å erstatte han heller. Steinar er faktisk en av de aller beste høyre backene i ligaen. Gjør sjeldent en feil, og er villig med fremover, selv om teknikken ikke alltid sitter. Slår gode innlegg og scorer også noen mål.
Lykke til videre Steinar, jeg håper du gjør det stort i LSK. Kommer til å savne deg stort på backen.....
Å la han for guds skyld spille resten av kampene, ellers kan vi ønske velkommen til Alta, Trysil og de andre adeccolagene på Sør Arena neste år..
Forbanna inkompetente ledere.
LSK ønsker visst å hente han allerede nå. Kanskje vi kan gjøre et bytte med Stefanutto?
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article87886.ece
rarnfinn
17-08-2007, 11:22
Forskjellen på Johnsen og Pedersen er vel at Johnsen på en god dag kan heve Lillestrøm... Pedersen blir stallfyll.[/QUOTE]
Hvor dum er du egentlig???? Vet du hvem som spiller høyreback på LSK`????
Klart Steinar går rett inn på laget. det er bare en h.back i Norge som er bedre, og det er Storbæk...
Besserwisser
17-08-2007, 11:22
fantastisk bra til å stjele meter på innkast
Traff spikeren på hodet. Tror Faktisk Steinar "Silkefot" er blant verdens beste til dette.
rarnfinn
17-08-2007, 11:23
LSK ønsker visst å hente han allerede nå. Kanskje vi kan gjøre et bytte med Stefanutto?
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article87886.ece
Hva skal vi med en australsk kenguru, når vi heller kunne beholdt vår lokale helt.
Hva skal vi med en australsk kenguru, når vi heller kunne beholdt vår lokale helt.
Han er venstreback.. Vi har høyreback i Kristoffer Paulsen.
Hjelper ikke mye å kunne stjele meter på innkast når 90% av innkastene går til motstanderen, uansett..?
..og Kristoffer Paulsen trenger ikke stjele meter.. Han kaster sykt langt.
rarnfinn
17-08-2007, 11:50
Han er venstreback.. Vi har høyreback i Kristoffer Paulsen.
Ja jeg vet jo at Shane er venstreback... Men hvorfor kunne vi ikke bare beholdt Steinar på høyre og Paulsen på venstre.. Det er ingen som "er" høyreback. Spillerne spiller der de blir plassert av treneren. Det har paulsen gjort, og han har innfridd til de grader. Kan ikke han bare beholde den plassen nå??
Da har vi solgt unna halve laget som tok sølv i 2005, og bare David har blitt erstattet,,
Valencia - Borre (haha, bjørnebye sa han var for god for tippeligaen!!! ikke god nok for adeccoligaen en gang) ???
Berlin - ???
David - Årst
Steinar - ???
Marius - ???
Batty - greit nok i og med at vi har god backup der.
Hvem skal fylle dette?
snakket med en av mine kilder. han sier at Steinar Pedersen og Marius Johnsen er svågere? I så fall er det jo familien Judasen.
Dei har begge tjent klubben i mange år,Start har tjent penger på begge
så dei er på ingen måte judaser etter mitt syn.
Nei, langt i fra noen judas.
Steinar har vært trofast og stabil. Det lukter svidd lang vei. Tydelig at han har fått signaler om at han ikke er med i fremtidsplanene til start. (De neste to-tre årene)
Alf Qaida
17-08-2007, 12:23
Var kanskje litt krasst, men blir en smule provosert når noen kritiserer ledelsen i Start for absolutt alt. Og her mener jeg ledelsen er fritatt for skyld.
Hvorfor er ledelsen fritatt for skyld? I mine øyne er de ihvertfall medskyldige. Vinteren er lang. Så la oss spole tida tilbake til vinteren som var. Hva med å se på troppen som er, og se hvilke spillere som har kontrakt som går ut om ett år. I vinter gjaldt det bl.a. Steinar. Man kan gamble på at Steinar blir uinteressant for andre klubber, og avvente med å gå i kontraktsforhandlinger til sommeren. Det medfører selvsagt en viss risiko for at spilleren gjør seg interessant for andre klubber. For klubber som kan tilby lengre kontrakt, og bedre lønn. Ved å avvente til sommeren gjør det spilleren usikker på fremtiden. Det er da naturlig at han kontakter rådgiver/agent for å se om klubber kan være interessert. For det virker ikkje som klubben han er i, vil forlenge kontrakten.
For det er vel dette som har skjedd her. I stedet kunne Start, ved ledelsen, gått i forhandlinger med Steinar i vinter. Han leverte trossalt godt nok i fjor høst, sånn at sibbe burde hatt et grunnlag og ønske om å beholde han. Uten å vite hva Steinar hadde gjort i vinter, så antar jeg at om man hadde tilbudt han en forlengelse av eksisterende kontrakt med 2 år, samt i tillegg en mulighet for ett nytt år ut i fra et visst antall kamper sesongen før, så ville han trolig takket ja. Selvsagt burde også lønnen økes litt. Som naturlig er ved kontraktsforlengelser.
Men neida. Ledelsen glemmer helt det viktige blant enkelte spillere. Og det er tryggheten for fremtiden. Ledelsen velger å ikkje ta initiativ til kontraktsforlengelse med en spiller som er lokal. Trodde klubben syns det var viktige med gode spillere som var lokale jeg.... I tillegg er han så og si aldri skadet.
Poenget mitt med dette er at til syvende og sist så kunne ledelsen helt klart unngått denne situasjonen ved å tenke lengre frem enn neste dag. Men for hva jeg vet, så var det kanskje dette ledelsen ønsket... At de ikkje ville forlenge med Steinar. Fair enough det, men hvorfor ikkje si det rett ut i media da? I stedet sitter Steinar der som hatobjektet blant supporterne. Nok en gang en personalhåndtering til stryk-karakter. Det er ikkje første gang så skjer, og garantert ikkje siste gang heller.
Til alle som bare klager på alle overgangene for tiden: slutt å se bakover og se framover!
De som er borte ønsket ikke NOK å være i Start. Laget MÅ ha 100% motiverte spillere. Og, ikke minst: Vi har en utrolig sterk yngre garde, flere på Start 2 og 3 som er på vei inn. Jeg er ikke enig i alt SIB og ledelsen gjør, men jeg tror de legger opp til å rekruttere inn en del yngre spillere fra egen stall. Når SP har vært i Start siden -94 er det ikke sjokk at han flytter på seg.
Håper vi blir i TL neste år (er ganske trygg på det) og tror vi vil se et sterkere lokalt basert lag da.
Børst støvet av og støtt laget! Og fram med litt smil!
Veldig enig med familien her.
Det er i høyeste grad ledelsen inkl sib som har skyld i dette.
Mangel på langsiktighet preger start nå. Sib skulle renske stallen, men alt jeg kan se han gjør er å rasere den og bli kvitt de stabile elementene som skulle gi oss trygghet.
Tipper både doffen og strømstad er borte før neste sesong.
Til alle som bare klager på alle overgangene for tiden: slutt å se bakover og se framover!
De som er borte ønsket ikke NOK å være i Start. Laget MÅ ha 100% motiverte spillere. Og, ikke minst: Vi har en utrolig sterk yngre garde, flere på Start 2 og 3 som er på vei inn. Jeg er ikke enig i alt SIB og ledelsen gjør, men jeg tror de legger opp til å rekruttere inn en del yngre spillere fra egen stall. Når SP har vært i Start siden -94 er det ikke sjokk at han flytter på seg.
Håper vi blir i TL neste år (er ganske trygg på det) og tror vi vil se et sterkere lokalt basert lag da.
Børst støvet av og støtt laget! Og fram med litt smil! Steinar Pedersen har ikke vært i Start siden 1994. Han var en 5-6 års periode i Dortmund, IFK og LSK. Så pass burde du ha fulgt med!
Spørsmålet er om snart noen spillere ønsker å være nok i Start?
Steinar Pedersen har ikke vært i Start siden 1994. Han var en 5-6 års periode i Dortmund, IFK og LSK. Så pass burde du ha fulgt med!
Jeg var litt unøyaktig her, men han begynte i Start i -94.
Espen K G
17-08-2007, 12:41
Valencia - Borre (haha, bjørnebye sa han var for god for tippeligaen!!! ikke god nok for adeccoligaen en gang) ???
Er det noen gang noen som har planer om å bruke dette sitatet korrekt? Se videoen fra pressekonferansen mer enn en halv gang og HØR hva SIB sier! Pressen fikk det feil, men det er blitt korrigert flere ganger, blant annet her. Jeg begynner å bli lei av at folk bruker ordene til SIB på denne måten, for det er IKKE det han sa.
Så du forresten kampen mot Tromsø? Der viste Borre at han ikke har veldig store problemer med Tippeliganivået, og det var vel hans første fulle kamp hvis ikke jeg husker feil.
Eg trur Start ser på spillerne slik en arbeidsgiver eg hadde en gang såg på
arbeiderne,alle kan lett erstattes og det skal koste mindre.
Skal man ha en levedyktig TL-stall må man regne med at dei fleste
som spiller regelmessig krever over millionen i årslønn.
2-3 spillere over 2 mill
13-14 spillere over 1 mill
6-7 spillere fra 300 000 til 500 000
Poenget mitt er at dersom Start synes SP leverer varene så gir dei han
3 år x 1 mill+,hvis ikkje så havner han altså i LSK som skjedde i dette tilfellet.
Altså er SP vurdert som for dårlig.
Besserwisser
17-08-2007, 12:52
Var kanskje litt krasst, men blir en smule provosert når noen kritiserer ledelsen i Start for absolutt alt. Og her mener jeg ledelsen er fritatt for skyld.
Ledelsen er selvfølgelig ikke fritatt her. De gjorde det som styrer er satt til å gjøre; foreta valg. I dette tilfellet valgte de å ikke tilby "Silkefoten" en årslønn som hadde vært Norges-ledende for få år siden over flere år. De kunne valgt annerledes, men valgte å ikke gjøre dette. Lillestrøm ville ha Pedersen for Rambekk og velger å påkoste lønnen til SP ved at de slipper å betale overgangssum. De strakk seg lengre. Jeg forstår SP sitt valg, takk for alt og lykke til, og jeg er enig med Start-styret i sin vurdering. Hva Lillestrøm-styret imidlertid har valgt får stå for deres regning.
Kanskje litt defensivt dette, men mulig realistisk:
Har vi for høye tanker om det som skjer i Start? Tror vi at de som er i ledelsen har mer å rutte med enn det de har (på mange måter) ? Jeg føler den økonomiske og sportslige slituasjonen ser verre ut enn jeg kunne ant i begynnelsen av sesongen...mulig at jeg har trodd for godt om klubben (2004 og 2005-sesongen, da det meste gikk på skinner, sitter i). Men jeg frykter at dette er hverdagen, at gode spillere som SP, MJ, SB, AV, DN og andre selges fordi Start rett og slett ikke har råd til å sitte på de.
Ønsker at noen i Start kan svare på det, det fortjener mange frustrerte supportere. Snakk om "Nordens beste klubb om 3 år" blir meningsløst når det er så mye frustrasjon. Jeg har fortsatt tillit til SIB, Matta og Solér, men ønsker en mer ærlighet og åpenhet om det som skjer.
rarnfinn
17-08-2007, 13:19
Hvorfor er ledelsen fritatt for skyld? I mine øyne er de ihvertfall medskyldige. Vinteren er lang. Så la oss spole tida tilbake til vinteren som var. Hva med å se på troppen som er, og se hvilke spillere som har kontrakt som går ut om ett år. I vinter gjaldt det bl.a. Steinar. Man kan gamble på at Steinar blir uinteressant for andre klubber, og avvente med å gå i kontraktsforhandlinger til sommeren. Det medfører selvsagt en viss risiko for at spilleren gjør seg interessant for andre klubber. For klubber som kan tilby lengre kontrakt, og bedre lønn. Ved å avvente til sommeren gjør det spilleren usikker på fremtiden. Det er da naturlig at han kontakter rådgiver/agent for å se om klubber kan være interessert. For det virker ikkje som klubben han er i, vil forlenge kontrakten.
For det er vel dette som har skjedd her. I stedet kunne Start, ved ledelsen, gått i forhandlinger med Steinar i vinter. Han leverte trossalt godt nok i fjor høst, sånn at sibbe burde hatt et grunnlag og ønske om å beholde han. Uten å vite hva Steinar hadde gjort i vinter, så antar jeg at om man hadde tilbudt han en forlengelse av eksisterende kontrakt med 2 år, samt i tillegg en mulighet for ett nytt år ut i fra et visst antall kamper sesongen før, så ville han trolig takket ja. Selvsagt burde også lønnen økes litt. Som naturlig er ved kontraktsforlengelser.
Men neida. Ledelsen glemmer helt det viktige blant enkelte spillere. Og det er tryggheten for fremtiden. Ledelsen velger å ikkje ta initiativ til kontraktsforlengelse med en spiller som er lokal. Trodde klubben syns det var viktige med gode spillere som var lokale jeg.... I tillegg er han så og si aldri skadet.
Poenget mitt med dette er at til syvende og sist så kunne ledelsen helt klart unngått denne situasjonen ved å tenke lengre frem enn neste dag. Men for hva jeg vet, så var det kanskje dette ledelsen ønsket... At de ikkje ville forlenge med Steinar. Fair enough det, men hvorfor ikkje si det rett ut i media da? I stedet sitter Steinar der som hatobjektet blant supporterne. Nok en gang en personalhåndtering til stryk-karakter. Det er ikkje første gang så skjer, og garantert ikkje siste gang heller.
Kunne ikke vært mer enig med deg!!
rarnfinn
17-08-2007, 13:22
Er det noen gang noen som har planer om å bruke dette sitatet korrekt? Se videoen fra pressekonferansen mer enn en halv gang og HØR hva SIB sier! Pressen fikk det feil, men det er blitt korrigert flere ganger, blant annet her. Jeg begynner å bli lei av at folk bruker ordene til SIB på denne måten, for det er IKKE det han sa.
Så du forresten kampen mot Tromsø? Der viste Borre at han ikke har veldig store problemer med Tippeliganivået, og det var vel hans første fulle kamp hvis ikke jeg husker feil.
Jada, jeg var på Stadion mot Tromsø jeg. Borre kom til 3 (tre) innlegg. Det ene headet Doffen utenfor, det andre headet Midtun lie i stolpen og det tredje headet Strømstad i tverrliggeren. Gode innlegg alle 3. Men Martin Borre er på langt nær den "komplette" kantspilleren som Alex Valencia var.
Har fortsatt tilgode å se Borre utfordre og faktisk komme forbi sin back.----
Lykke til i Lillestrøm Steinar
Jada, jeg var på Stadion mot Tromsø jeg. Borre kom til 3 (tre) innlegg. Det ene headet Doffen utenfor, det andre headet Midtun lie i stolpen og det tredje headet Strømstad i tverrliggeren. Gode innlegg alle 3. Men Martin Borre er på langt nær den "komplette" kantspilleren som Alex Valencia var.
Har fortsatt tilgode å se Borre utfordre og faktisk komme forbi sin back.----
De tre innleggene er vel mer en Alex har hatt de siste to årene i Start..
kriskristoff
18-08-2007, 14:59
De tre innleggene er vel mer en Alex har hatt de siste to årene i Start..
Enig, jeg synes borre har gjort det kanon bra jeg. Minner om at han dro av 3 Stabæk spillere i sist kamp...
Notch Johnson
18-08-2007, 15:07
[QUOTE=Alf Qaida;148035]I stedet sitter Steinar der som hatobjektet blant supporterne.QUOTE]
Har vi slike supportere så skjemmes jeg langt inni Dovrefjell!
Enhver idiot skjønner vel at Steinar skifter jobb fordi han ikke er tilbud jobb i Start lenger?
Hvis denne episoden legger et grunnlag for hat til slike som Steinar, så kan like godt hele Menigheden revurderes som supporterklubb.
Bård Larsen
18-08-2007, 15:10
[QUOTE=skvik;148037]Til alle som bare klager på alle overgangene for tiden: slutt å se bakover og se framover!
De som er borte ønsket ikke NOK å være i Start. Laget MÅ ha 100% motiverte spillere.
Ha ha. Under SIB? Og neste uke da? Spikre syltetøy fast i taket?
Lars Olav Karlsen
18-08-2007, 16:23
De som er borte ønsket ikke NOK å være i Start. Laget MÅ ha 100% motiverte spillere.
Du kjøper vel ikke dette svadaet her? Det skal mye til for å holde motivasjonen oppe på 100%, ikke minst ifra ledelsen. Når dette ikke er tilstede kan en ikke forvente at alle spillerne skal ha supermotivasjon når enkelte andre i organisasjonen driver så godt de kan på å knekke det som er.
Steinar ble f.eks ikke tilbudt ny kontrakt han kunne leve med og da kan vi ikke skylle på han for at han valgte en annen klubb som setter pris på han. Hva mener dere andre han skulle gjort? Lagt opp?
Annan_er_best
18-08-2007, 17:42
LSK er interessert i å betale for å få ham nå. Jeg skjønner ikke hvorfor vi holder på ham.
Luringen
18-08-2007, 19:14
LSK er interessert i å betale for å få ham nå. Jeg skjønner ikke hvorfor vi holder på ham.
Fordi han er den beste høyrebacken vi har, og uten en fullgod erstatter på plass så kan vi rett og slett ikke slippe han. Jeg er ikke i tvil om at Steinar kommer til å stå på og kjempe til siste slutt for Start. Jeg håper virkelig ikke klubben er like bitre på Steinar som det er tydelig at en del supportere er... Kontrakten hans går ut etter sesongen.
Annan_er_best
18-08-2007, 19:28
Fordi han er den beste høyrebacken vi har, og uten en fullgod erstatter på plass så kan vi rett og slett ikke slippe han. Jeg er ikke i tvil om at Steinar kommer til å stå på og kjempe til siste slutt for Start. Jeg håper virkelig ikke klubben er like bitre på Steinar som det er tydelig at en del supportere er... Kontrakten hans går ut etter sesongen.
Paulsen er en fullgod erstatter.
Paulsen er en fullgod erstatter.
Hvis du klarer å ha to tanker i hodet på én gang, så skjønner du hvilke problemer det ville skapt. Null backup på høyreback, enda tynnere på venstreback, og i det hele tatt et håløst tynt forsvar.
Vi kjemper en knallhard kamp mot nedrykk og folk vil gå til ligainnspurten med to midtstoppere (Håland/Engedal), en sideback (Paulsen) og ellers nødløsninger fra andre plasser (Ygor/Lie osv) og uprøvde unggutter?
Pedersen må bli.
Paulsenfornorge
19-08-2007, 14:13
Forskjellen på Johnsen og Pedersen er vel at Johnsen på en god dag kan heve Lillestrøm... Pedersen blir stallfyll.
Hvor dum er du egentlig???? Vet du hvem som spiller høyreback på LSK`????
Klart Steinar går rett inn på laget. det er bare en h.back i Norge som er bedre, og det er Storbæk...[/QUOTE] Steinar Pedersen er faen ikke landets nest beste høyreback latterlig å si noe sånt... er glad for at forlater oss som folk her sier så kan han være god fremover. men han er altfor dårlig bakover...
skjønner ikke hva Lsk skal med han....
greit at han går, håper bare vi får inn en bra erstatter. Pedersen har sin styrke i duellspillet, ellers er han træg og aldri ordentlig oppi spillerne som gjør at de enkelt kan legge inn. Viss vi skal begyne og rangsjere HB i norge så kommer nok pedersen et stykke ned. Kan jo nevne Storbæk, Dahl, Rambekk, Strand, Høiland. alle de ville jeg iallefall satt foran Pedersen.
Mot stabæk var han ikke helt på høyde.
Vi kan ikke strekke oss for langt for å beholde en middels back som fylle 33 og SOM i tillegg vil han er 3 års kontrakt.
Han har bidratt med mye, men alle som er forferdet over tapet skal tenke litt på hvor god var han egentlig!!!
Tapet av rutinen og personen er større en kvalitentene.
Vendetta
23-08-2007, 17:23
Ikke lenge til LSK henter Doffen og Strømstad heller da!
Alle vet jo hvor glade de var i Keiko!!:icon_biggrin:
Lars Olav Karlsen
23-08-2007, 17:26
Det vil i tilfelle bli veldig kort glede for da har Tom vært der et år allerede og da har han ikke lenge igjen før han får sparken ;)
Denne skal runge ned mot benken på søndag mot Brann!!!
Melodi: Kumbayah, my lord! (Faktisk Steinar sin org sang!!)
Hvor er hjertet ditt Pedersen?
Din Judas, Pedersen!
Bør går 4-5 ganger! Så han ikke tror det er den orginale
MrKokken
25-08-2007, 00:41
Din Judas, Pedersen!
Dette er noe av det dummeste jeg har lest på lenge.
Annan_er_best
25-08-2007, 01:04
Forhåpentligvis er verken på benken eller på banen.
frankieboy
25-08-2007, 07:09
Synes ikke vi skal ha noen sang mot Steinar, men synes det er bra at han blir vraket fra laget. Det viser at en slik signering - uansett hvor profesjonell man er - ikke blir godt mottatt i Start. Det hadde vært null problem for Steinar og LSK å vente med kunngjøringen til etter sesongen, evt til etter at Start hadde fornyet plassen. Det blir jo rot når en spiller som er fast på laget, midt i den verste krisen, sier at han ikke vil være med Start videre. Hadde Start vært i medaljestriden nå, så er jeg rimelig sikker på at han ikke hadde tatt et slikt valg - iallefall ikke nå.
Jeg synes det er feigt av Steinar å gjøre dette, men føler ikke at det rette er en sang som den foreslått over.... Føler det er stor forskjell på eks personene Stian Ohr og Steinar Pedersen, og at man bør behandle Steinar på en bedre måte enn eks Stian - selv om det er en ussel handling av Steinar å "forlate" skuta midt i sesongen!
Vi får bare svelge frustrasjonene over at han går fra oss og er så sær ...
Trosalt har han gjordt jobben sin.
Fortjener ikke sang, heller bør vi ha fokus på å ha positive tilrop til de som er her pr idag:)
Men skjønner forbannelsen..
MrKokken
25-08-2007, 08:34
Jeg synes det er feigt av Steinar å gjøre dette
Kan du elaborere nærmere på dette?
Steinar forsvinner jo ikke før etter sesongen, og han kommer til å gi alt for laget - forutsatt at han får spille. Overganger er en del av fotballen, og ikke alle kan være så lojale mot et lag som supporterne er. Det må være rom for litt egoisme.
Finner det også rart at du mener det er riktig å benke Steinar, som en slags irettesettelse for at han har signert for LSK. Jeg håper ikke det, fra SIBŽs side, er denslags logikk som ligger til grunn for at Steinar eventuelt går ut av laget.
Dessuten står vi med beina godt plantet i nedrykksstriden, også skal vi sette ut vår faste høyreback, noe som fører til at Ygor muligens må spille på venstrebacken. Det er ikke god latin i mine ører.
Jeg synes Menigheden spiller fallitt hvis Steinar får servert Judas-tilrop i morgen. Det er bare trist. Når det er sagt, har jeg ikke tro på at Menigheden som sådan har oppfatningen til enkelte på herværende forum.
frankieboy
25-08-2007, 09:12
ela..?? hva for no....
Jeg kan godt forklare grunnen til at jeg mener det er feigt, selv om jeg tildels gjorde det i stykket jeg skrev...
Jeg mener at Steinar burde og kunne ha ventet med kunngjørelsen. Han kunne godt ha en muntlig evt skriftlig avtale med LSK om å skrive under når denne sesongen var over, men jeg synes det gir et dårlig signal midt oppi elendigheten vi er/har vært i at han går ut med at han forsvinner etter denne sesongen. Selv om han sier at han vil gi alt for Start - og jeg tviler ikke på profesjonaliteten til Steinar - så vet vi nå at det ikke betyr så mye for Steinar om vi rykker ned eller ikke. Han får et lønnshopp og vil spille i tippeligaen + RL osv neste år. Jeg synes timinga er fryktelig dårlig. Hadde dette skjedd 1.juli da vi lå på trygg grunn, eller mot slutten av sesongen så hadde det vært en ting, men nå som vi ligger på nedrykksplass så burde han ha ventet!!
En annen ting: Steinar var visekaptein for 2 uker siden. Nå er han fratatt dette, og det var han helt enig i!! Han forstod at han ikke kunne bære et slikt verv etter å ha skrevet under for en ny klubb. Da må han jo også forstå at en konsekvens kan bli at han blir satt ut av laget.
Mener du mrkokken at han burde ha beholdt visekapteins-rollen også?
Roy Eriksen
25-08-2007, 09:46
Helt enig at han får ikke spille for Start, selv om han er god forsvar. Men dumt at han sa ja takk til Lillestrøm for 3 år i midt av sesongen. Tror at han får nok litt "pip" om han får spille. Best at han sitter som reservebenk fra nå til slutt av sesong.
Men vil si at jeg takker han for alle år som han spilte for Start.
MrKokken
25-08-2007, 09:54
Elaborere = forklare nærmere.
Jeg er av den oppfatning at det ryddigste er å legge kortene på bordet så snart man kan, slik at man tilkjennegir seg og sin situasjon. Det har Steinar gjort. Da er det ryddet unna, og konsentrasjonen kan brukes på andre, viktigere ting.
Jeg hadde i alle fall følt meg litt snurt hvis Steinar, LSK og Start hadde kunngjort overgangen ved sesongslutt, men at de hadde holdt det hemmelig helt siden sommeren. Såvidt jeg vet, er det mange som er sinte nok på Starts mangel på åpenhet slik det er allerede.
Dine antagelser, av den svært løse sorten, må jeg si, om at det ikke betyr noe for Steinar at vi rykker ned når han likevel reiser ved sesongslutt - ja de er bare svært løse. Steinar sier selv han vil yte 110 prosent ut sesongen. Programerklæring vil noen si, men jeg tror på ham. Han har en lang fortid i Start, er en ekte Kristiansands-gutt og har dessuten familie i klubben. Aldri i livet om han er blitt likegyldig til klubbens skjebne etter at han signerte for LSK.
Jeg har også registrert at Steinar ikke hadde noen problemer med å bli fratatt visekapteins-vervet, men jeg har ikke noen problemer med å se for meg at han kunne vært visekaptein ut sesongen, jf. argumentasjonen over. Men dine slutninger fra at dette var greit for Steinar, til å si at han dermed også må akseptere å bli satt ut av laget, de finner jeg også å være av den løse sorten. Visekapteins-vervet er en formell ting, selv om det sier noe om respekt og tillit i spillergruppen og klubben for øvrig. Det spiller dog ikke inn på muligheten til å prestere på banen, og er sannsynligvis ikke noe å bråke for. Å bli satt ut av laget er langt mer alvorlig, slik jeg ser det.
Steinar selv er nok heller ikke enig i slutningen din, basert på reaksjonene etter å ha blitt forvist til andrelaget på formasjonstreningene;
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article88309.ece
Alladin Sane
25-08-2007, 13:25
Vraking av Steinar P til fordel for Ygor på back kan som de fleste andre initiativ fra Startledelsen denne sesongen tolkes på to måter. Enten er sportslig ledelse idioter, eller så forbereder de seg på Adecco.
Kristoffer Paulsen er ikke i nærheten av Steinar P på høyre back, og ingenting taler for at Ygor har forutsetninger for å bekle venstrebacken.
Vrakingen av Steinar P er utelukkende basert på utenomsportslige argumenter. De fleste skjønner at Start får det tøft med å holde plassen selv om de topper laget. Jeg føler meg ganske sikker på at SIB ønsker å stille med sitt antatt beste lag, og at Steinar P er blant de elleve. Vrakingen er sannsynligvis beordret ovenfra.
Det vil vel ikke overraske stort om det er sportslig ledelse som i bitterhet over å ha mislykkes med å forlenge med Steinar P, nå krever at han benkes, slik at han får straff som fortjent med en høst i kulden. Det er trolig viktigere enn at Start holder plassen.
Hadde Start ligget trygt på tabellen eller i hvert fall hatt andre backer i stallen, så kunne jeg forstått reaksjonen. Nå er den bare nok et vitnesbyrd på hvor små menneskene i Starts ledelse får seg til å bli.
Steinar har alt skrevet under for LSK, Start har ikke noe å tjene på å la han slite benken. Steinar har sin kontrakt med Start ut sesongen og LSK fra og med neste sesong. Steinar trenger ikke spille for å vise seg fram, ergo han blir ikke skadelidende bortsett fra at det sikkert er gøy å spille kamper.
Det er litt mye hysteriske folk på nettet for tiden, alt som blir gjort fra ledelsen og trener blir sablet ned. Om noen mener at ledelsen alt forbereder 1 div da er de teitere i pappen en både Messi og Øyvind tilsammen.
aljahnsen
25-08-2007, 15:05
Din Judas, Pedersen!
Skjerp deg, nå trenger Start støtte. Ikke slike idiotiske buerop eller lignende.
aljahnsen
25-08-2007, 15:10
Steinar har alt skrevet under for LSK, Start har ikke noe å tjene på å la han slite benken. Steinar har sin kontrakt med Start ut sesongen og LSK fra og med neste sesong. Steinar trenger ikke spille for å vise seg fram, ergo han blir ikke skadelidende bortsett fra at det sikkert er gøy å spille kamper.
Det er litt mye hysteriske folk på nettet for tiden, alt som blir gjort fra ledelsen og trener blir sablet ned. Om noen mener at ledelsen alt forbereder 1 div da er de teitere i pappen en både Messi og Øyvind tilsammen.
Som jeg skulle skrevet det selv. Til tider så lurer jeg virkelig på hvor hodet til enkelte ligger. En ting er iallefall sikkert, man ser hvor man har folk når ting går dårligere en hva man har forventet. Jeg er 100 % sikker på at alle i Start yter 100 % for å berge plassen, noe jeg også tror de gjør. At Ygor blir satt på venstrebackplassen er et spørsmålstegn for min del, men det er ikke fordi jeg tror Ygor vil mestre det. Det er heller det at jeg vet at Ygor er best som midtbanespiller.
killerwolf
25-08-2007, 15:12
Jeg håper at Startledelsen stiller det beste mannskapet tilgjengelig for å unngå adecco, det er det eneste som betyr noe nå.
Hvis de holder spillere som burde vært i første 11`eren på benken så lager Startledelsen ris til egen bak. SIB, Mathisen og resten av ledelsen er hovedansvarlig for et eventuelt nedrykk og vil bli utsatt for massiv kritikk hvis det skjer.
Tror ikke ledelsen ønsker å oppleve en hel landsdels krav om at hoder må rulle.
Enig med aljahnsen. Er sikker på att alle rundt start gjør alt for å berge plassen i eliteserien. Også enig i at en ser hvor en har folk når det butter i mot som nå. Klart vi kan være uenige og/eller ikke forstå spillersalg eller kjøp. Lagutak osv. Dette skal også debateres. Men det som er og må være første prioritet for de av oss som bryr oss om Start er at alle gjør hva som er mulig for å holde å plassen.
Øyvind S.
25-08-2007, 16:33
Enig med Alladin. Bjørnebye vet at Steinar er profesjonell, og vet at han styrker laget. Så den eventuelle vrakingen er helt klart noe som er beordret ovenfra. Men jeg synes ikke det fritar Bjørnebye for ansvar. Han framstår nok en gang som den visne høyrearmen til Matta og Soler, og ligner mer og mer på en kenguru som hopper når det sies hopp.
Når det gjelder saken Steinar Pedersen, så skal ikke jeg skyte på ledelsen. Det ville blitt kritikk uansett om han hadde blitt værende på laget eller ikke.
Men jeg må jo si at nå som ledelsen snakker i store ord om unntakstilstand, og nå er det bare å berge plassen som gjelder, så blir det litt merkelig. Er det en eneste spiller som jeg hadde stolt på gav 110 % uansett hvor han spiller neste år, så er det nettopp Steinar Pedersen.
At Messi og meg blir kalt for idioter, bør jeg vel ta som et kompliment når det kommer fra folk som vil beholde Bjørnebye.
Espen K G
25-08-2007, 17:27
Elaborere = forklare nærmere.
Vært mye i England og sett fotball eller? ;)
MrKokken
25-08-2007, 17:52
Vært mye i England og sett fotball eller? ;)
Neida, det er bare slik det blir når en befinner seg i akademia :) Masse morsomme fremmedord overalt.
Ja kaller Messi og øyvind for idioter i noen sammenhenger. Men litt urettferdig og sette øyvind i samme bås som Messi da.
Men for å gjøre det klinkende klart jeg har vært skeptisk til Bjørebye fra første stund og er helt enig i at han ikke har vist seg som den rette for Start. PÅ linje med øyvind og co der. Men jeg vil fokusere på det som er igjen av sesongen og har innsett at Bjørnebye blir sittende. Er positiv til at vi klarer oss. Er dritt lei av de som skal rakke ned på alt og alle i klubben heletiden.
Øyvind S.
25-08-2007, 21:08
Joda, jeg liker heller ikke nedrakking på alt og alle.
Jeg støtter selv, og vil oppfordre alle til å støtte spillerne så mye som det lar seg gjøre. Det verste jeg vet at folk som piper og klager mot våre egne under kampene. Dem er det dessverre ganske mange av. Jeg er definitivt ikke blant dem.
Jeg er til og med villig til å gi Matta en ekstra sjanse eller to (slå den!). Jeg husker Matta som spiller. Han er vel den største medgangsspilleren vi har hatt. Sannsynligvis er han sånn som person også, han takler ikke motgang. Derfor mener jeg han bør finne humøret.
Bjørnebye derimot fortjener ikke flere sjanser i Start. Jeg er livredd for at han skal lede Start i Adeccoen neste år. Får faktisk nesten ikke sove med tanken på det.
Jeg kommer kun til å pipe én gang i morgen. Det er når navnet til Bjørnebye leses opp. Det synes jeg faktisk er vår plikt som Start-supportere.
aljahnsen
25-08-2007, 21:30
Enig med aljahnsen. Er sikker på att alle rundt start gjør alt for å berge plassen i eliteserien. Også enig i at en ser hvor en har folk når det butter i mot som nå. Klart vi kan være uenige og/eller ikke forstå spillersalg eller kjøp. Lagutak osv. Dette skal også debateres. Men det som er og må være første prioritet for de av oss som bryr oss om Start er at alle gjør hva som er mulig for å holde å plassen.
Netopp, og det gjelder også supporterene. Er det noen gang vi i Menigheden kan vise oss frem så er det nå. Det med det meget positive oppmøte på treningen før Viking kampen, bør vi følge opp. Både Start, Menigheden og resten av stadion MÅ virkelig stå på i kampene fremover. Alle ting spiller inn! STØTT OPP...
Det er gjentatt til det kjedsommelige, men noen vil visst ikke skjønne:
ALLE supporterne kommer med sine forslag utifra hva de anser som Starts beste. Også de som er kritiske, som ønsker ny trener osv. Det er ikke slik at å være en nyttig idiot som støtter alt og alle uansett hva de foretar seg er eneste måten å være supporter på. Hvis man oppriktig tror at det beste Start kan gjøre for å holde plassen er å bytte trener, ja så må man få lov å si det! Som dere sier selv: "Men det som er og må være første prioritet for de av oss som bryr oss om Start er at alle gjør hva som er mulig for å holde å plassen." Å si sin mening og kjempe for det man tror på er å gjøre hva som er mulig, og det er ikke slik at de som er positive har noen enerett på dette.
aljahnsen
25-08-2007, 22:07
Det er gjentatt til det kjedsommelige, men noen vil visst ikke skjønne:
ALLE supporterne kommer med sine forslag utifra hva de anser som Starts beste. Også de som er kritiske, som ønsker ny trener osv. Det er ikke slik at å være en nyttig idiot som støtter alt og alle uansett hva de foretar seg er eneste måten å være supporter på. Hvis man oppriktig tror at det beste Start kan gjøre for å holde plassen er å bytte trener, ja så må man få lov å si det! Som dere sier selv: "Men det som er og må være første prioritet for de av oss som bryr oss om Start er at alle gjør hva som er mulig for å holde å plassen." Å si sin mening og kjempe for det man tror på er å gjøre hva som er mulig, og det er ikke slik at de som er positive har noen enerett på dette.
Hva folk sier inne bryr jeg meg heller lite om. Det er hva supportere bidrar til på stadion jeg snakker om. Vi i Menigheden skal uansett støtte opp under kamp. Møt opp og støtt opp.! Det gjelder i hockey, og det gjelder i fotball ;)
Alladin Sane
26-08-2007, 17:08
Enig med aljahnsen.
Hva er du enig i? Hans uttalelse om at ditt forrige innlegg var som om han skulle skrevet det selv?
Steinar Pedersen har vært fast på Start i 5 år. Han er en av to backer i Starts A-stall. Det burde være åpenbart for alle at vraking av Steinar P innebærer en svekkelse av laget.
Mener du Start er i posisjon til å svekke laget for å statuere et eksempel overfor en spiller som har valgt en annen klubb?
Steinar P på tribunen i dag, ser det ut til.
Rolf Eivind for 30 min siden her på Sør Arena.
Han gikk hvis hjem, gadd ikke å se fra tribuneplass.
Steinar har tatt et proffesjonelt valg og skrevet under for LSK, jeg har tatt et proffesjonelt valg og satser på de som vil være her. Sitat SIB til NRK Sørlandet etter kampen.
frankieboy
26-08-2007, 23:20
Bjørnebye sa på P1 etter kampen at han ville prioritere spillere som ville være i IK Start. Er greit nok, men jeg var overrasket over at Steinar ikke var på benken en gang... Riktig å statuere et eksempel på at det var upassende å signere med LSK i den situasjonen Start ligger..
Vil dog tro at han er aktuell for laget mot Vålerenga...
Bjørnebye sa på P1 etter kampen at han ville prioritere spillere som ville være i IK Start. Er greit nok, men jeg var overrasket over at Steinar ikke var på benken en gang... Riktig å statuere et eksempel på at det var upassende å signere med LSK i den situasjonen Start ligger..
Vil dog tro at han er aktuell for laget mot Vålerenga...
Tror kun han er aktuell ved skader.
mr.leipsland
26-08-2007, 23:30
Nok en gang må altså Bjørnebye innrømme at han lyver. For noen dager siden var forklaringa at han ønsket å teste Ygor som back. Ikke at noen trodde på Bjørnebye, men det sier litt om mannen.
ALI-Ikke Kristen
26-08-2007, 23:38
Jeg syntes hele situasjonen er vond.
Øyvind S.
26-08-2007, 23:57
Jeg er så lei av juks og løgn og fanteri og umoral i klubben vår at ord bare blir fattige.
Denne saken er betydelig mer enn vond.
Er det noen av de som vet hva som faktisk har skjedd i denne saken, som kan fortelle meg hvordan slikt kan skje uten at Bjørnebye får sparken på dagen???
Den er lei helt enig.
Men at start har en holdning og et standpunkt for såpass eldere spillere er ok.
Start til han var 36-37 år er tåpelig steinar.
LSK vil ha Steinar alt nå. Start ville fått litt penger for han om de lot han gå nå. Men de vil ikke slippe Steinar før sesongen er over pga at de trenger han. Utrolig at de lar han sitte på tribunen i en slik kamp. Start ble helt klart svekket ved å sette Ygor ut på bacplassen og Enegadl som Stopper. Ygor hadde problemer helekampen og var ikke tilpass med den nye uvante oppgaven.
Helt utrolig at Bjørnebye lar det gå ut over det sportslige dette. Enten for dere la Steinar gå eller la han få konkurere på lik linje som alle de andre.
ER 100% sikker på at Steinar hadde gjort alt for Start i denne kampen. Og er også veldig sikker på at med Steinar på back og Ygor på stopperplass med Håland hadde vært mye bedre en slik det var i dag.
Espen K G
27-08-2007, 00:40
Start ble helt klart svekket ved å sette Ygor ut på bacplassen og Enegadl som Stopper. Ygor hadde problemer helekampen og var ikke tilpass med den nye uvante oppgaven.I første omgang mener jeg at Ygor klarte seg greitt på v.back. Flink til å lese spillet og plasserer seg ikke noe dårligere enn de andre vi har hatt der. Problemene hans i dag var todelt:
1) Mange feilpasninger/for lange pasninger i begynnelsen av kampen, men dette tok seg opp noe etterhvert
2) Klarte ikke å følge med på Huseklepps venstre-høyre finte.
Utover det kan jeg ikke se at han svekker Start nevneverdig ifht det vi har sett på den siden tidligere i sesongen.
Alladin Sane
27-08-2007, 10:08
Steinar har tatt et proffesjonelt valg og skrevet under for LSK, jeg har tatt et proffesjonelt valg og satser på de som vil være her. Sitat SIB til NRK Sørlandet etter kampen.
Ja, da var det Bjørnebyes valg likevel da.
Det er åpenbart viktigere for Bjørnebye å straffe Steinar P enn å redde plassen. Litt overraskende.
Tror forøvrig Start hadde slått Brann med Steinar P på backen. Paulsen og Ygor var svake og må ta mye av skylden for at det glapp voldsomt bakover til tider.
Synes Kristoffer Paulsen gjorde mye bra som høyreback, og det er nå sannsynligvis han som tar over den plassen når Steinar Pedersen drar. Like greit å la han spille seg inn der nå? Tviler på at det hadde gjort store forskjellene om Steinar hadde spilt.
Øyvind S.
27-08-2007, 10:22
Ja, da var det Bjørnebyes valg likevel da.
Jeg tror ikke det, Alladin. Bjørnebye er like mye kenguru som han har vært i ett år. Sies det hopp så hoppes det.
Bjørnebye var veldig klar i begynnelsen på at Steinar P. var profesjonell, og kom til å bli behandlet likt. Hvem som har gitt beskjed om at Steinar bør på tribunen, kan man jo bare gjette seg til. Det finnes vel omtrent to alternativer.
Hvordan skal man kunne sparke en person som til enhver tid gjør det man ber om??
Alladin Sane
27-08-2007, 12:03
Synes Kristoffer Paulsen gjorde mye bra som høyreback, og det er nå sannsynligvis han som tar over den plassen når Steinar Pedersen drar. Like greit å la han spille seg inn der nå? Tviler på at det hadde gjort store forskjellene om Steinar hadde spilt.
Ja, du har sannelig skjønt det!
Kristoffer Paulsen var en katastrofe. Jeg er nesten fristet til å kalle ham Branns tolvte mann. Hvor mange livsfarlige balltap hadde han i eget forsvar i andre omgang? Nok til å avgjøre enhver eliteseriekamp i hvert fall. Han kan takke høyere makter for at Branns offensive spillere hadde en svart dag.
Kristoffer Paulsen er sikkert en hygelig fyr. Han er en veldig anvendelig spiller som er verdifull å ha i stallen, og kan muligens blir en meget god stopper. Som back viser han dessverre gang på gang at han ikke holder mål og kan aldri bli noe førstevalg på denne plassen.
PS: Øyvind - mye mulig du har rett. Bjørnebye er kanskje så lojal at han forsvarer Mattas galskap som om det skulle være hans egen.
Steinar Pedersen får ikke dra..
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article88863.ece
Noen som tror han får spille mer for Start denne sesongen?
Annan_er_best
29-08-2007, 17:57
Han får ikke spille mer, og jeg blir overrasket om ikke LSK får tak i ham før lørdag. Vi kunne jo kanskje ha byttet ham mot Stefanutto :)
Han får ikke spille mer, og jeg blir overrasket om ikke LSK får tak i ham før lørdag. Vi kunne jo kanskje ha byttet ham mot Stefanutto :)
Ja da måtte vi nok gitt noen millioner i mellom. Å spørs om han er interresert i å gå fra gullkamp til overlevelseskamp.. Men er det en mulighet hadde jeg takket ja til å få han inn på flekken.. Han har jo også dobbelt statsborgerskap. Australsk og Italiensk..
ALI-Ikke Kristen
31-08-2007, 08:12
Mathisen forsetter i den arrogante og idotiske stilen sin. SKJERPINGS !
http://www.fvn.no/ftv/index.jsp?id=5928
Notch Johnson
31-08-2007, 08:33
Jeg tror ikke det, Alladin. Bjørnebye er like mye kenguru som han har vært i ett år. Sies det hopp så hoppes det.
Bjørnebye var veldig klar i begynnelsen på at Steinar P. var profesjonell, og kom til å bli behandlet likt. Hvem som har gitt beskjed om at Steinar bør på tribunen, kan man jo bare gjette seg til. Det finnes vel omtrent to alternativer.
Hvordan skal man kunne sparke en person som til enhver tid gjør det man ber om??
Helt riktig. Det er ikke Bjørnebye sitt valg.
Lars Olav Karlsen
31-08-2007, 08:42
Mathisen forsetter i den arrogante og idotiske stilen sin. SKJERPINGS !
http://www.fvn.no/ftv/index.jsp?id=5928
OK, vi er enige om at Mathisen sier mye idiotisk men akkurat i det intervjuet ser jeg ingen grunn til å si noe galt om han.
Den første sekvensen er jo grei. De vil ikke si noe om Steinar Pedersen, og når journalisten sier det han sier så blir jo Matta nødt til å svare på en eller annen måte og i dette tilfellet tok han det fint.
Når det gjaldt overgangen var det jo også greit svart. Han sier at Lillestrøm har ikke kontaktet klubben om en tidlig overgang, og dermed har heller ikke Start gitt de noe avslag heller ;)
frankieboy
02-09-2007, 20:56
Gleder meg til å finne ut hva som skjedde med Steinar. Vi hadde definitivt trengt han i dag - også mot Brann...
Stig Inge sa følgende når han ble spurt om han ikke kunne ha brukt Steinar i dag:
"Jo, absolutt - bare han ikke hadde vært skada." Han bekreftet en gang til at Steinar var skada og ikke tilgjengelig...
P1-reporteren spurte endel andre i Start-miljøet og ingen kunne bekrefte at Steinar var skada. De sa at Steinar hadde trent som vanlig både onsdag, torsdag og fredag...(husker ikke om de nevnte lørdag)
Stemmer det at Steinar IKKE er skada, så har han dritt seg fullstendig ut, og har mistet all min tillit!! (vel, den har han vel mistet for en stund siden)
Sannheten kommer nok fram.
Håper på ny trener og Steinar på backen mot Rosenborg om 2 uker...
Steinar var på Spicheren idag og var ikke skadet slik jeg forstod det på han, så her prøver vel SIB seg en spansk....
frankieboy
02-09-2007, 20:59
Steinar var på Spicheren idag og var ikke skadet slik jeg forstod det på han, så her prøver vel SIB seg en spansk....
Føler ikke at SIB er i en posisjon der han kan prøve seg på noe som helst spansk eller annet... Hans posisjon er tynnslitt og nå tror jeg han ryker!!!
Stemmer dette, er det en ren løgn. Det er noe annet enn den vage tåkepraten som har kommet i det siste.
Når man må lyve, blir det klart for alle at SIB vil/må ivareta andres interesser.
Ser det utenkelig at man skal lyge om noe slikt.
Er han vraket så er han det, ikke mere å si om det SIB?
Bare siden frakie er i webgruppa ;)
Hehe, skulle bare ha spurt om noe på nettsiden, hehe
Alle er jo enige i at steinar skulle spilt både i dag og mot Brann. LSK ville kjøpe han fri, men Start sa nei pga av at de trengte han var svaret. Steinar har ikke vært på benken en gang siden han skreiv under for LSK. Det er jo synlig for alle at Start er sterkt svekket ved dette. Ygor har ikke noe å gjøre på backen både i dag og mot Brann så vi det.
Det er bare helt utrolig at en skal oppleve slike barnslige disposisjoner i en bedrift med 100 mill i omsetning.
Espen K G
02-09-2007, 21:46
Bare siden frakie er i webgruppa ;)
Hehe, skulle bare ha spurt om noe på nettsiden, hehe
Var det fjerning av kommentarer på ikstart.no du skulle spørre om? ;)
Notch Johnson
02-09-2007, 22:26
Hele greia med Steinar er så på trynet at det går ikke an.
Steinar ser på at Start rykker ned, mens han får spille tippeliga uansett neste år.
Til de som har satt Steinar på tribunen : Dere har virkelig skutt dere selv i foten denne gangen.
Makan til opplegg! Gå av, hele gjengen!!!!!!!!!!
Alle er jo enige i at steinar skulle spilt både i dag og mot Brann. LSK ville kjøpe han fri, men Start sa nei pga av at de trengte han var svaret. Steinar har ikke vært på benken en gang siden han skreiv under for LSK. Det er jo synlig for alle at Start er sterkt svekket ved dette. Ygor har ikke noe å gjøre på backen både i dag og mot Brann så vi det.
Det er bare helt utrolig at en skal oppleve slike barnslige disposisjoner i en bedrift med 100 mill i omsetning.Svært så enige vi skulle bli kaptein:-D
Jeg er helt enig! Se på LSK, de bruker Rambekk for det han er verdt selv om han spiller for ODD neste sesong. Når jeg hørte at Steinar hadde signert for LSK, tenkte jeg: F..... og la han råtne på tribunen. Men Start er større og viktigere enn som så!
Jeg tør påstå at med Steinar istedet for KP så hadde vi tatt poeng i dag!
Ja vi er vist enige der Messi hehe.
Syke tilstander i klubben og det er ikke bare sportslige ting som er på trynet. Det er en såpeopera på sør arena for tiden, med de ingredienser som vi finner i en god såpeserie. Sier ikke mer da blir jeg bare pelma ut fra forumet.
Hadde vi hatt en vestre back hadde jeg vært veldig for og la Pedersen råtne på tribunen, men Når det og vrake Pedersen betyr Ygor på backen da sier det seg selv at det blir fordumt
Notch Johnson
08-09-2007, 19:50
Steinar selger huset sitt :(
http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=11094781&sid=4dbaNG0ZG357032&pos=10&tot=65
Roy_Keane
08-09-2007, 20:02
tenk å forlate det fine sørlandet til stygge østlandet, det er bra trist og uforståelig....
Det Ble en trist avslutning på karrieren i Start for Steinar P, Håper han får full Tillit under Benny nå..!
:p
Kenneth Storberget
08-09-2007, 22:26
Ja det håper jeg også. Han fortjener og spille for han er en så god spiller.
Håper og tror at Benny kommer til og bruke 14 spillere som kommer til og være fast fram til plassen er reddet, og der er Steinar med.
Besserwisser
09-09-2007, 00:10
Holder faktisk med SIB i at Steinar er tribunefyll så lenge han har signert for en annen klubb. Jeg mener at det bør gjelde alle spillere uansett status. Har du gjort deg opp en mening om at du vil bytte jobb bør du ikke prioriteres av den enkle grunn at matchtrening ikke kommer gratis på noen og at de potensielle erstatterne trenger det mer enn de som går. Selv om spilleren har vært lojal lenge kan man takke for det, men det skal ikke gi klippekort - se på vår kjære Årsts siste år i Tromsø - ikke heldig den veien heller.
De beste skal alltid spille, men dersom de ikke vil må de nest-beste få muligheten til å bli bra.
Kenneth Storberget
09-09-2007, 01:14
Har du gjort deg opp en mening om at du vil bytte jobb bør du ikke prioriteres av den enkle grunn at matchtrening ikke kommer gratis på noen og at de potensielle erstatterne trenger det mer enn de som går.
Så du mener altså at hvis man ska bytte jobb så ska man bare settes i en krok ut oppsigelse tiden og bare se på alle andre jobber.
Det blir jo bare dumt.
Bruk Steinar i 6 kamper nå, og kansje la han sitte på benken mot LSK som er den nye arbeids giver.
killerwolf
09-09-2007, 01:54
Så lenge vi kjemper for å unngå nedrykk bør det beste mannskapet spille, uansett.
Hadde vi ligget midt på tabellen uten noe å kjempe for så hadde situasjonen vært en annen.
Besserwisser
09-09-2007, 03:42
Så du mener altså at hvis man ska bytte jobb så ska man bare settes i en krok ut oppsigelse tiden og bare se på alle andre jobber.
Det blir jo bare dumt.
Om du sammenligner jobben som fotballspiller med andre jobber er det ikke mitt utsagn som er dumt. Men uten forherligelse forøvrig består en veldig stor del av Pedersens, og de andre spilerne forøvrig, sin jobb foruten å spille kamper i å delta på treninger osv. Dette skjer også i vanlige arbeidssituasjoner der ansatte går oppsigelsestiden ut. Man gir verken store prosjekter eller opplæringssituasjoner til mennesker som er i de posisjonene. Ser ikke at allerede overpriviligerte mennesker skal ha noen bedre arbeidsvilkår.
Om Steinar er god nok så skal han selvsagt spille. Vi er i en situasjon der småligheter ikke kan tålereres. De fleste som har fulgt med start er enige i at Steinar gjør en grei jobb på backen sin, noe langtfra Ygor har gjort. Vi ser i ettertid at muligens har vi tapt 4 poeng på Bjørnebye sin utestengelse av Steinar. Når vi så vet hvorfor Steinar var utelatt fra laget så blir dette bare så dumt at jeg er glad for at Bjørnebye er ute av klubben.
Luringen
09-09-2007, 11:58
Holder faktisk med SIB i at Steinar er tribunefyll så lenge han har signert for en annen klubb. Jeg mener at det bør gjelde alle spillere uansett status. Har du gjort deg opp en mening om at du vil bytte jobb bør du ikke prioriteres av den enkle grunn at matchtrening ikke kommer gratis på noen og at de potensielle erstatterne trenger det mer enn de som går. Selv om spilleren har vært lojal lenge kan man takke for det, men det skal ikke gi klippekort - se på vår kjære Årsts siste år i Tromsø - ikke heldig den veien heller.
De beste skal alltid spille, men dersom de ikke vil må de nest-beste få muligheten til å bli bra.
Det blir jo bare helt håpløst når bitterheten tar overhånd. Steinar har kontrakt ut 2007-sesongen med Start, han er god nok for laget og han ønsker å spille, men får ikke lov... Vi risikerer å rykke ned fordi vi ikke stiller med det beste laget vi har tilgjengelig, er det virkelig verdt det? Vi kan ikke midt i 2007-sesongen begynne å tenke på hvem som er her til neste år - det får vi ta når den tid kommer. Ser også at du nevner klippekort, men det er ingen som ber Steinar ha klippekort i førsteelleveren. Fyren har ikke spilt seg ut av laget, og alternativene er elendige (Ygor som back er en katastrofe, og KP er en middels Adecco-spiller)!
Årst var ute av form i Tromsø og ble vraket, han hadde ikke signert for en annen klubb, så det tilfellet er helt forskjellig fra det vi nå opplever med Steinar.
Besserwisser
09-09-2007, 18:10
Snakket ikke om Steinar spesifikt, men en slik situasjon på generell basis og at jeg mener klubben bør ha det som en fast regel uavhengig av spiller. Når det er sagt har jeg aldri hatt veldig sans for Steinar, men jeg ser jo også at han er såpass trygg at han ikke har spilt seg ut av laget - ei heller at han har fått spille grunnet en form for klippekort.
Dersom Steinar nå får tillit igjen, noe jeg tror han får, hvordan vil vi motta ham på lørdag?
Jeg mener vi må juble like høyt som for resten av spillerne, og vise at vi støtter ham fullt ut, selv om han forlater oss snart. Gutta trenger støtte, alle mann, og da er det ikke riktig å pipe på ham. Vi trenger ham motivert og i form.
Vi bør inkludere han siden han fortsatt er IkStart spiller og det er hans arbeidsgiver.
Er han på banen så får vi heie på de som er der, vi kan ikke ta ut enkeltpersoner på det gunnlaget.
Om han vrakes, noe han har vært i det seneste.. så forstår jeg det meget godt også. Ville ha gjordt det samme.
Klapp for SP.
Jeg er sikker på at SP heller ser at Start overlever fremfor Sandefjord/Odd/Godset osv. Gi mannen en sjanse!
Visdomsord
11-09-2007, 00:21
Nei dette var årets.
Hva er da vits med en kontrakt. Skal en begynne med 4 år eller 3 1/2 hvis du ikke fornyer hvis klubben ønsker at du skal fornye? For ikke å snakke om småkontrakter som Hulsker eller Benny Lennhartsson. De trenger jo igrunnen ikke å komme i det hele tatt da.
En kontrakt er en kontrakt til den går ut. Og i den situasjonen Start er i er det enda mer smålig å hevde noe annet.
Lars Olav Karlsen
11-09-2007, 09:11
Jeg tror eventuelt Start er den eneste klubben i Norge som ikke holder ord når de skriver en kontrakt.
En kontrakt går ikke bare en vei, den går begge veier. Den forplikter for både spiller og klubb. Spilleren skal levere og klubben skal bruke de som er best til en hver tid. Den behandlingen Steinar fikk av SIB var rett og slett forkastelig.
I en annen forbindelse pratet jeg med Anders Rambekk og siden det er han Steinar skal erstatte så spurte jeg han om hvordan han følte situasjonen var for han i LSK. Han var jo i høyeste grad ønsket av klubben, men han signerte like vel for Odd. Men han sa at klubben var ytterst profesjonelle og han hadde fått beskjed at så lenge han spilte sitt beste og det var godt nok så skulle han få spille så mye han ville.
Besserwisser
11-09-2007, 10:11
Hva er da vits med en kontrakt
Den er åpenbart til for å sikre at du har en spiller i en lengre periode. Før Bosman-dommen var ikke kontrakter like viktige for klubbene som det de er nå, men etter den er det klubbenes eneste måte å sikre seg at de har en noenlunde kontinuitet på hvor lenge de har råderett over spillerne.
Hadde det vært slik at Steinar selv kunne ha valgt hadde han nok vært på Åråsen allerede.
Lars Olav Karlsen
11-09-2007, 10:43
Hadde det vært slik at Steinar selv kunne ha valgt hadde han nok vært på Åråsen allerede.
Hvor Steinar mest har lyst og spille til helgen er totalt irrelevant. Man må se på hva han presterer og om han er god nok for Start. Hvis det viser seg at han er dårligere en andre på laget så putter vi han på benken eller tribunen, men jeg har en sterk mistanke om at Steinar faktisk er det aller beste alternativet vårt og da vil det være misbruk og ikke bruke han.
.. og hvor Steinar mest har lyst og spille til helgen vet hverken jeg eller Besserwisser. Vi kan gjette, men det blir uansett totalt uinteressant. Det som teller er hvem som er best for laget.
DMcCarty
11-09-2007, 11:23
Er i utgangspunktet enig i de som sier at folk som har skrevet kontrakt med en annen klubb bør benkes eller tribunes.
Men det kommer selvfølgelig an på omstendighetene rundt.
Nå som det er slik at klubben må kjempe med nebb og klør mot nedrykk mener jeg det er riktig å bruke de beste spillerne til enhver tid.
Hadde klubben ligget trygt plassert på tabellen derimot mener jeg at det er viktigere å drille inn nye spillere eller la unggutter få prøve seg fremfor en spiller som allerede har bestemt seg for å forlate klubben.
Lars Olav Karlsen
11-09-2007, 11:30
Hadde klubben ligget trygt plassert på tabellen derimot mener jeg at det er viktigere å drille inn nye spillere eller la unggutter få prøve seg fremfor en spiller som allerede har bestemt seg for å forlate klubben.
Ja, det er jo helt klart et poeng men som du sier har vi ikke det privilegiet i Start akkurat nå.
Men en skal aldri vrake en spiller ut fra hevnmotiver om at når du ikke vil spille for oss neste år så får du ikke spille nå heller. Når en da i tillegg nekter og selge samme spiller og tjene litt penger på det så blir det litt sånn at "vi driter i deg, du skal få råtne på tribunen for det valget ditt" og det er ikke rett.
DMcCarty
11-09-2007, 12:01
Men en skal aldri vrake en spiller ut fra hevnmotiver om at når du ikke vil spille for oss neste år så får du ikke spille nå heller. Når en da i tillegg nekter og selge samme spiller og tjene litt penger på det så blir det litt sånn at "vi driter i deg, du skal få råtne på tribunen for det valget ditt" og det er ikke rett.
Poenget mitt er at klubben må heller tenke på sitt beste frem mot neste år, enn at spilleren som uansett skal bort får trene og spille på øverste nivå.
Men de trenger ikke være barnslige og legge inn hevnmotiv. Men alle skjønner og kan forholde seg til profesjonelle avgjørelser, men dette er "desverre" ikke noe tema for start iår.
Poenget mitt er at klubben må heller tenke på sitt beste frem mot neste år, enn at spilleren som uansett skal bort får trene og spille på øverste nivå.
Men de trenger ikke være barnslige og legge inn hevnmotiv. Men alle skjønner og kan forholde seg til profesjonelle avgjørelser, men dette er "desverre" ikke noe tema for start iår.
Det beste fram mot neste år er å beholde plassen i TL.
Så da bør man stille det beste laget som tar flest poeng, ellers tenker man ikke på sitt beste.
DMcCarty
11-09-2007, 12:11
Det er jo det jeg har sagt flere ganger her..
Sånn som situasjonen er nå så kan ikke start tenke på at en ny spiller eller en ung spiller få prøve seg..
Det er jo det jeg har sagt flere ganger her..
Sånn som situasjonen er nå så kan ikke start tenke på at en ny spiller eller en ung spiller få prøve seg..
Men slik situasjonen i LSK var ifjor kunne man jo ikke benke Koren og Mifsud? Selv om de ikke kjempet i bunnen...
langemannen
11-09-2007, 12:29
Jeg synes jo at trenere i utgangspunktet skal ta ut de spillerne som utgjør det beste laget. Spillere kommer og går, og jeg synes egentlig ikke at de skal straffes for at de vil bytte jobb. unntak finnes det mange av og det er spillere jeg synes burde sitte på benken i 2 år, istedet for at klubben gir seg og selger ham.(Ashley Cole etc...).. nuvel. I den situasjonen Start er i nå så er det ikke noe poeng i å tenke på neste år. Å redde plassen er det eneste som betyr noe, og om det betyr at Paulsen må sittte på benken i 6-7 kamper i stedet for Steinar så er det vel ingen som begynner å grine av den grunn...
Ole Gilboe Hermansen
11-09-2007, 12:31
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article89763.ece
Steinar inne i varmen igjen. Meget bra.
Lars Olav Karlsen
11-09-2007, 12:36
Det og la bestemann spille handler ikke om å være hyggelig og gi folk trening og spill på øverste nivå. Det handler om å vinne kamper.
Alle skjønner at spillere ikke skal brukes bare for å være hyggelige mot de, men de skal brukes for at laget skal gjøre det best mulig.
mr.leipsland
11-09-2007, 12:39
Uansett hvor man er på tabellen så betyr poengene mye. Er man ikke i nedrykksfare så kan man ta medaljer og/eller kvalifisere seg til europacuper. Ett par plasser på tabellen betyr også sponsorinntekter, f.eks begynner Start SBC-bonuser på 6.plassen og så har vi TV-inntektene. En oppløftende avsluttning kan også hjelpe lag på spillermarkedet. Kanskje tar lagets profil ett ekstra år dersom slutten av sesongen var en positiv opplevelse.
Skal virkelig lag risikere millionbeløp og gå glipp av sportslige utfordringer på grunn av ett slikt prinsipp? I tillegg til dette vil man mest trolig oppnå at spillerne blir enige med sin nye klubb om å holde kjeft om overgangen til etter sesongen. For vær klar over at Steinar Pedersen ikke var pålagt å varsle Start om LSK-avtalen. Steinar bør ikke straffes for å være åpen og ærlig.
http://uk.youtube.com/watch?v=k2vVd2vgwvI
(vet ikke om det er postet før..)
Steinar Pedersen etter CUP seieren over Lillestrøm. For håpe den stikker litt dypt hos LSK fans :P
Fasademontøren
28-10-2007, 00:12
Synes vi skal gi Steinar en verdig avslutning jeg i morgen på hjemmebane!!!!!
frankieboy
28-10-2007, 07:47
Synes vi skal gi Steinar en verdig avslutning jeg i morgen på hjemmebane!!!!!
Nå er vel sjansene gode for at han får en kamp til på Sør Arena etter kampen i morra!!
Pål Thorsen
28-10-2007, 11:26
Gode var vel å overdrive?
Med 1 poeng ikveld så...
Espen K G
29-11-2007, 00:53
SP om flyttesjau, Start, fremtid og Sandstø:
http://fotball.fvn.no/tv/article95494.ece
Interessant at han også sier at han helst ville blitt i Start. Han er ikke første som har sagt det denne sesongen. I tillegg ønsker han å komme tilbake til klubben i en trenerrolle.
Har også et positivt inntrykk av Sandstø, som lover bra.
Til slutt så er det interessant å lese på førstesiden i denne tråden. Flere som fryktet allerede da at JML gikk samme veien som MJ og SP. Jaggu!
Kjetil Haugersveen
29-11-2007, 09:41
Dette dreier seg selvfølgelig KUN om penger og kontrakter.
Hadde Steiner fått så mye penger og så lang kontrakt av Start som i Lillestrøm hadde han blitt. Men Pedersen er ikke noe "edlere" han enn oss andre og velger det som er best for seg sjøl.
Etterpå blir det fremstilt som at Start IKKE var villige til å beholde han, saken er vel snarere slik at de ikke var villige til å beholde han for de premissene han fikk i LSK.
Det som selvfølgelig er lit artig oppe i det hele at det var MJ og SP som stod først i køen da spillernme ville fjerne Tom i fjor... men det hadde de visst snakket ut om nå, så det var greit....
han får ikke noe "lykke til" fra meg - jeg tenker bare på meg og mitt og det er Start
Lars Olav Karlsen
29-11-2007, 11:47
Det er utrolig merkelig hvor mange her på forumet som er i stand til å ransake andres meninger og grunner for hvorfor de gjør ting.
Både Steinar, Marius og Alex har sagt at de helst ville bli i Start men veldig mange har kun bestemt seg for at Steinar og Marius lyver, mest sansynelig fordi de kjenner seg selv og vet at det var slik en selv ville gjort det.
Jeg har blitt oppdratt til å tro på mennesker til det motsatte er bevist, og det ser jeg på som en god oppdragelse. Derfor velger jeg og tro på det som blir sagt her fram til noen med håndfaste bevis kan vise at Steinar og Marius lyver.
Stig Hornnes
29-11-2007, 13:36
Det er utrolig merkelig hvor mange her på forumet som er i stand til å ransake andres meninger og grunner for hvorfor de gjør ting.
Både Steinar, Marius og Alex har sagt at de helst ville bli i Start men veldig mange har kun bestemt seg for at Steinar og Marius lyver, mest sansynelig fordi de kjenner seg selv og vet at det var slik en selv ville gjort det.
Der tror jeg du har mye rett. Det jeg ikke skjønner er hvordan folk kan ha så mye tiltro til Start i disse sakene etter alt det merkelige klubben har foretatt seg den senere tid.
Kjetil Haugersveen
29-11-2007, 16:32
Jeg har blitt oppdratt til å tro på mennesker til det motsatte er bevist, og det ser jeg på som en god oppdragelse. Derfor velger jeg og tro på det som blir sagt her fram til noen med håndfaste bevis kan vise at Steinar og Marius lyver.
Tro på mennesker..De er vel mennesker de som jobber i admenistrasjonen også?? ;-)det har vel vært ganske klart hele veien at Start og Pedersen " ikke kom til enigeht om punkter i kontrakten" og meg bekjent dreier sånne punkter seg ofte om lengde og penger.
Alex var ute i media i høst og sa han hadde dårlig samvittighet fordi han dro fra klubben, nå som de var i en vrien situasjon... det kan vel ikke bety at han har blitt tvunget til å dra?
Marius sa det rett ut at han gledet seg til å komme til en klubb hvor han kunne vinne noe, med et bra lag, en god trener han kjente og en flott stadion.
og meg bekjent gjennom media klarte jo ikke Start og matche tilbudet fra LSK...
jeg tror nå mitt jeg da.
Tro på mennesker..De er vel mennesker de som jobber i admenistrasjonen også?? ;-)det har vel vært ganske klart hele veien at Start og Pedersen " ikke kom til enigeht om punkter i kontrakten" og meg bekjent dreier sånne punkter seg ofte om lengde og penger.
Alex var ute i media i høst og sa han hadde dårlig samvittighet fordi han dro fra klubben, nå som de var i en vrien situasjon... det kan vel ikke bety at han har blitt tvunget til å dra?
Marius sa det rett ut at han gledet seg til å komme til en klubb hvor han kunne vinne noe, med et bra lag, en god trener han kjente og en flott stadion.
og meg bekjent gjennom media klarte jo ikke Start og matche tilbudet fra LSK...
jeg tror nå mitt jeg da.
Helt enig!
Visse andre som skriver før deg har tydeligvis blitt så mye smiska med at de setter spillere foran klubb.
Jeg tror helt sikkert at Steinar har et Starthjerte. Men hvis han hele tia sier det. Hvorfor er det da så enkelt å bare skrive under for Lillestrøm?
Først og fremst har SP sviktet alle sørlendinger og klubben sin. Men, jeg skal innrømme at det bør settes spørsmåltegn ved at en spiller som tidligere i sommer blir sammenlignet med Roar Strand, og skulle være klubbens kontinutetsbærer, plutselig forsvinner så lett.
Når det gjelder MJ, så er det vel ingen sørlendinger som har noe til overs for en slik type..
Notch Johnson
10-12-2007, 15:42
Steinar ble satt ut av laget mot VIF pga Matta og Soler.
Han ble også tilbudt 1.2 mill i året i Start, men endte opp med 2mill i LSK.
Steinar ble satt ut av laget mot VIF pga Matta og Soler.
Han ble også tilbudt 1.2 mill i året i Start, men endte opp med 2mill i LSK.
2mill x 3 år?
Når det gjelder MJ, så er det vel ingen sørlendinger som har noe til overs for en slik type..
Fantastisk generalisering.
INGEN sørlendinger kan ha noe til overs for en slik TYPE.
Greit at du og andre har deres meninger om disse overgangene. Men prøv å holde det på et litt saklig nivå. Blant annet ved å ikke tildele resten av landsdelen de samme meningene som du har selv.
Når det gjelder Marius salget, så er vel de fleste fornøyd med at vi fikk 7.5 millioner for han. Han er nok fornøyd med at han fortsatt kan spille tippeliga og det til så vidt jeg vet 3 ganger så høy lønn som han hadde i Start.
I det ene øyeblikket synes man at det er forkastelig at han gikk, men samtidig er man glade for det? Det er ikke alt som blir sagt her som er like lett å bli klok på....
Fantastisk generalisering.
INGEN sørlendinger kan ha noe til overs for en slik TYPE.
Greit at du og andre har deres meninger om disse overgangene. Men prøv å holde det på et litt saklig nivå. Blant annet ved å ikke tildele resten av landsdelen de samme meningene som du har selv.
Når det gjelder Marius salget, så er vel de fleste fornøyd med at vi fikk 7.5 millioner for han. Han er nok fornøyd med at han fortsatt kan spille tippeliga og det til så vidt jeg vet 3 ganger så høy lønn som han hadde i Start.
I det ene øyeblikket synes man at det er forkastelig at han gikk, men samtidig er man glade for det? Det er ikke alt som blir sagt her som er like lett å bli klok på....
Har aldri snakket negativt om MJ sine spillerkvaliteter, men gjør ingenting av å si at det er helt fint at han har prestert dårlig i LSK til nå.
Han forlot klubben som har fostra han opp til en toppspiller, for å tjene noen kroner ekstra. Derfor tilla jeg alle sørlendingene den meninga om at ingen kan ha noe til overs for han..
Men siste nytt om SP her, gjør han ihvertfall ikke noe bedre. Mista respekten for mannen, som tidligere var min favorittspiller.
Vi skal ikke legge all skyld på spillerene, men klubben som faktisk godt kunne ha sikret seg SP, MJ og tildels David N.
Jeg er flink til å beskytte spillere og heller hakke løs på en ledelse som altid klarer å rote bort noe som lukter litt fulg.
Har selv trodd at spillerene var arrogante uten klubbfølelse, men når fakta og klarhet kommer frem så ser vi at det er andre problemer en spillerene.
Klubben var gjærrige, nå er vi i Adeccoligaen.
Toppspillere med evnt status koster, det har ikke klubben med ambisjoner forstått.
Penger betyr mye for spillerene, mere enn klubbfølese for enkelte og det må vi godta å vise at vi ønsker dem.
Vi skal ikke legge all skyld på spillerene, men klubben som faktisk godt kunne ha sikret seg SP, MJ og tildels David N.
Jeg er flink til å beskytte spillere og heller hakke løs på en ledelse som altid klarer å rote bort noe som lukter litt fulg.
Har selv trodd at spillerene var arrogante uten klubbfølelse, men når fakta og klarhet kommer frem så ser vi at det er andre problemer en spillerene.
Klubben var gjærrige, nå er vi i Adeccoligaen.
Toppspillere med evnt status koster, det har ikke klubben med ambisjoner forstått.
Penger betyr mye for spillerene, mere enn klubbfølese for enkelte og det må vi godta å vise at vi ønsker dem.
Joda, en klubb med ambisjoner må beholde gode spillere, men det går en grense økonomisk. Skal klubben gå med på å pøse ut 2 mill i året på en såpass middelmådig spiller som Marius Johnsen? Start har ikke råd til å bli med på en ny pengegalopp og blakke seg på lønninger.
Hvis pengene betyr alt (i tillegg til det "det flotte stadionet, som Johnsen selv uttalte) og følelsene for Start plutselig er glemt, er det bare å stikke. M. Johnsen var tidenes beste salg, men på tidenes dårligste tidspunkt (all den tid vi sto igjen uten venstreback en hel sesong).
Joda, en klubb med ambisjoner må beholde gode spillere, men det går en grense økonomisk. Skal klubben gå med på å pøse ut 2 mill i året på en såpass middelmådig spiller som Marius Johnsen? Start har ikke råd til å bli med på en ny pengegalopp og blakke seg på lønninger.
Hvis pengene betyr alt (i tillegg til det "det flotte stadionet, som Johnsen selv uttalte) og følelsene for Start plutselig er glemt, er det bare å stikke. M. Johnsen var tidenes beste salg, men på tidenes dårligste tidspunkt (all den tid vi sto igjen uten venstreback en hel sesong).
Veldig bra sagt.
Hjelper ikke å si at Start er klubben i ditt hjerte, Kr.sand er der jeg hører hjemme osv. Når en til de grader, bare tenker med lommeboka.
Ihvertfall ikke troverdig.
Bedreviter
11-12-2007, 15:12
Veldig bra sagt.
Hjelper ikke å si at Start er klubben i ditt hjerte, Kr.sand er der jeg hører hjemme osv. Når en til de grader, bare tenker med lommeboka.
Ihvertfall ikke troverdig.
Kr.Sand er der jeg også hører hjemme, men om noen vil gi meg 3 ganger høyere lønn for samme jobben som jeg har i Kr.Sand så skal jeg nok klare å være borte i noen år.
Kr.Sand er der jeg også hører hjemme, men om noen vil gi meg 3 ganger høyere lønn for samme jobben som jeg har i Kr.Sand så skal jeg nok klare å være borte i noen år.
Nei, skal du sammenligne det med det "vanlige" arbeidsliv så er jeg med på den.
Men her er det snakk om en (kanskje to) som ikke har klubbfølelse.
De sier bl.a at de har gitt alt for Start osv. Men har ikke Start vært med på å hjelpe spilleren fram?
Jeg synes uansett det er egoistisk.
Steinar ville signere tidlig på sommeren. Men Start kom aldri på banen, de drøyde det. Derfor kom LSK med ett veldig godt tilbud som Steinar slo til på helt forståelig. Det var også 2 andre klubber i bildet som serøst var ute etter steinar da LSK signerte han. Start var som sagt ikke villige til å signere han tidligere så derfor sitter matta og co med svarteper og har tapt en god og seriøs spiller.
Bob Affe
11-12-2007, 20:47
Fatter ikke at man gidder å bruke ressurser på å diskutere Steinar P. Alle med en viss forståelse for fotball må jo kunne se at det er en spiller som man enkelt kan erstatte uten å betale millionlønn. I mine øyne var det en korrekt avgjørelse å la Pedersen gå.
Det finnest så veldig mange eksempler på spillere som har sitt egentlige hjerte på plass men der klubben viser en lunken holdning til å vise interesse av å beholde.
Sef var SP krav skyhøyt og at han ville ha en lang kontrakt gjorde det ikke bedere ihans frem tredende alder.
Hadde ikke klubben bukket av så hadde vi sluppet å exprimentert på all verdens utprøving i forsvar/hback eksempelvis. Fordi vi ikke skulle bruke SP lengere som straff.
Hadde skapt litt stabilitet og ro i laget med en mere fornuft i styret og ledere.
+ at vi på samme måte slppper MJ og David N.
Ja da ser vi viktigheten av å gi alt for å beholde disse litt i overkant grådige spillerene våre.
Man kan jo tenke seg hvor mange lønnsøkninger Henry i Arsenal og Totti i Roma har hatt, uten å sammenligne kvaliteter, fordi der er det vel sårt lite.
Poenget er at klubbene må gå langt i å beholde det som kan være avgjørende for suksess kontra dragsuget mot bunn.
frankieboy
12-12-2007, 08:06
Hadde ikke klubben bukket av så hadde vi sluppet å exprimentert på all verdens utprøving i forsvar/hback eksempelvis. Fordi vi ikke skulle bruke SP lengere som straff..
Akkurat det kjøper jeg ikke. Her må Stig Inge Bjørnebye ta HELE skylda. Det var han som "straffet" Steinar, og selv om mange (inkludert meg) synes det på en måte var bra at Steinar fikk en reaksjon, så var det Stig Inge som satte han ut av laget/troppen. I etterpåklokskap ser man selvfølgelig at Steinar burde spilt alt som var av kamper, særlig pga problemene vi hadde i forsvaret!!
Når det er sagt så synes jeg det var en SKANDALØS timing å offentliggjør overgangen på det tidspunktet som Start lå helt nederst. Da burde både han, LSK og Start ha ventet, og offentliggjort dette etter sesongen. Da hadde det ikke gikk den dårlige psykologiske effekten at en av de faste "rømte" fra alle problemene han selv hadde vært med å dra klubben ned i...
Giovanni
12-12-2007, 09:51
Greit nok at Bjørnebye ikke gjorde noen kjempejobb, men det hysteriet som sirkulerer her inne til tider blir bare pinlig. Hva er det neste, snart får han vel skylda om en person har to ulike sokker på seg!
Hvis jeg hadde vært trener så hadde også jeg satt vedkommende som hadde skrevet kontrakt for en annen klubb midt i sesongen på benken. Og det er ganske vanlig praksis i fotballverden.
Hvis jeg hadde vært trener så hadde også jeg satt vedkommende som hadde skrevet kontrakt for en annen klubb midt i sesongen på benken. Og det er ganske vanlig praksis i fotballverden.
Vanlig praksis for et lag som ligger sist i ligaen og kjemper med nebb og klør for å overleve? Neppe. Vil tro du er rimelig langt fra sannheten der du...
Giovanni
12-12-2007, 11:36
Vanlig praksis for et lag som ligger sist i ligaen og kjemper med nebb og klør for å overleve? Neppe. Vil tro du er rimelig langt fra sannheten der du...
Hvis spilleren i tillegg hadde vært rundingsbøye og drit dårlig hele sesongen så er det nok ikke så langt unna sannheten nei... uansett tabellsituasjon
Bedreviter
12-12-2007, 14:57
Nei, skal du sammenligne det med det "vanlige" arbeidsliv så er jeg med på den.
Men her er det snakk om en (kanskje to) som ikke har klubbfølelse.
De sier bl.a at de har gitt alt for Start osv. Men har ikke Start vært med på å hjelpe spilleren fram?
Jeg synes uansett det er egoistisk.
Nå er nå en gang fotballen det vanlige arbeidslivet for fotballspillere. Det er svært enkelt for oss som sitter utenfor og aldri vil komme i den situasjonen hvor man må ta et valg mellom hva som teller mest; best mulig økonomi og best karriere, eller å holde seg i den klubben man er glad i. Vi supportere vil aldri få den problemstillingen, det er ikke slik at vi blir tilbudt 500.000kr i året for å bgynne å heie på Vålerenga, så vi kan alltid ha hodet høyt hevet og skråsikkert hevde at lojaliteten til Start er total.
Start har selvsagt vært med på å hjelpe dem frem, men Start har ikke gjort det av veldedige grunner. Start har hjulpet dem frem av egen interesse, og den dagen de ikke er gode nok så er det kroken på døra og ingen kjære mor samme hvor stort hjertet er for klubben. Når klubben kvitter seg med spillere fordi det vurderes som best for klubben så er det ingen som stiller spørsmålstegn ved det, men når spilleren går fra klubben så er han gjerne en Judas. For Marius og Steinar som følte seg som Start-gutter og har lokal tilhørighet så var nok valget vanskelig, men til slutt så måtte de ta valget mellom lavere lønn under dårligere betingelser i klubben de var glad i eller bedre lønn og bedre betingelser hos en stabil klubb.
Det er lett å kalle dem egoister, men tror de fleste av oss bytter jobb på flekken om vi blir tilbudt bedre stilling og høyere lønn hos en konkurrent av vår nåværende arbeidsgiver, uavhengig av hvor mye av kompetansen vår som er anskaffet his nåværende arbeidsgiver.
Patrick Hansen
12-12-2007, 18:06
Bedreviter skrev:
"Vi supportere vil aldri få den problemstillingen, det er ikke slik at vi blir tilbudt 500.000kr i året for å bgynne å heie på Vålerenga, så vi kan alltid ha hodet høyt hevet og skråsikkert hevde at lojaliteten til Start er total."
Men gudene skal vite at den lojaliteten har fått prøvd seg i sesongen som har gått..
Steinar signaliserte ovenfor Start at han ville ha en rask avklaring på sin kontrakt. Start ville ikke forhandle med han av en eller annen grunn i sommer. Heller vente å se. Steinar kunne ikke si nei da han fikk tilbud om god lønn i 3 år i LSK. Steinar var også villig til 2 år i Start og hadde ikke ksotet allverden om bare Start hadde kommet på banen tidlig. Vet også at det i tillegg til LSK var 2 andre klubber som var intr i Steinar.
Ikke kom å kall Steinar Pedersen for noe sviker siden han skreiv under for LSK. Han hadde ingen anelse på hva Start ville gjøre på det tidspunktet. Han måtte selvsagt tenke på segselv og sin familie.
Nå er nå en gang fotballen det vanlige arbeidslivet for fotballspillere. Det er svært enkelt for oss som sitter utenfor og aldri vil komme i den situasjonen hvor man må ta et valg mellom hva som teller mest; best mulig økonomi og best karriere, eller å holde seg i den klubben man er glad i. Vi supportere vil aldri få den problemstillingen, det er ikke slik at vi blir tilbudt 500.000kr i året for å bgynne å heie på Vålerenga, så vi kan alltid ha hodet høyt hevet og skråsikkert hevde at lojaliteten til Start er total.
Start har selvsagt vært med på å hjelpe dem frem, men Start har ikke gjort det av veldedige grunner. Start har hjulpet dem frem av egen interesse, og den dagen de ikke er gode nok så er det kroken på døra og ingen kjære mor samme hvor stort hjertet er for klubben. Når klubben kvitter seg med spillere fordi det vurderes som best for klubben så er det ingen som stiller spørsmålstegn ved det, men når spilleren går fra klubben så er han gjerne en Judas. For Marius og Steinar som følte seg som Start-gutter og har lokal tilhørighet så var nok valget vanskelig, men til slutt så måtte de ta valget mellom lavere lønn under dårligere betingelser i klubben de var glad i eller bedre lønn og bedre betingelser hos en stabil klubb.
Det er lett å kalle dem egoister, men tror de fleste av oss bytter jobb på flekken om vi blir tilbudt bedre stilling og høyere lønn hos en konkurrent av vår nåværende arbeidsgiver, uavhengig av hvor mye av kompetansen vår som er anskaffet his nåværende arbeidsgiver.
Jeg mener da at arbeidsmiljø er noe som teller vel så mye som penger. Den lønnen han ble tilbudt i Start er veldig mye høyere enn hva de fleste av oss har. Men han ville tydeligvis ha enda mer.
Jeg skjønner godt hva du mener, det du skriver.
Men synes det er synd det skal være slik (hvis det er slik).
Men ligger det ikke noe mer bak enn lønn for hans valg?
I det fvntv intervjuet jeg så, uttalte han at han "lenger ikke hadde noen problemer med start og det var ikke noe problem å komme tilbake til start".
Det må da ha vært no mer enn bare lønn?
Roy_Keane
13-12-2007, 00:59
gud som dere kverulerer over døde saker som er gjennomført og fredig med, la oss respektere steinar, og sette pris på jobben han har gjort for start heller.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.