PDA

Se full versjon : Kan siste mann ut slukke lyset??

Øyvind S.
16-08-2007, 20:36
Da alt hadde vært så ille at man ikke trodde det kunne bli verre, så kommer Bernt Hulsker, og Steinar Pedersen forsvinner.

Jeg har ikke ord.

Kan siste mann ut fra Sør Arena slukke lyset?

Annan_er_best
16-08-2007, 20:37

Er vekstlyset du mener?

Ole Gilboe Hermansen
16-08-2007, 20:42
Vi har mistet mange fra 2005-laget nå. Det er selvsagt synd. Men, jeg velger å se fremover. Lite poeng i å gråte over spillt melk. Vi har mange unge gode spillere som vi i fremtiden vil få nytte av. Mitt håpe er at vi klarer å fortsatt la klubben være med flest sørlendinger på banen og i troppen.

Store Tå
16-08-2007, 20:44
Tror vi skal være fornøyd om vi neste år har flere sørlendinger enn Lillestrøm...
Tipper Nordlie godt kan tenke seg Håland, Hæstad og Strømstad.

voss
16-08-2007, 20:46
RIP IK Start

Ole Gilboe Hermansen
16-08-2007, 20:48
RIP IK Start

????????????????

Vi har mistet mange spillere, men faen heller vi er ikke daua ennå.

mr.leipsland
16-08-2007, 20:51
Vi har mistet mange fra 2005-laget nå. Det er selvsagt synd. Men, jeg velger å se fremover. Lite poeng i å gråte over spillt melk. Vi har mange unge gode spillere som vi i fremtiden vil få nytte av. Mitt håpe er at vi klarer å fortsatt la klubben være med flest sørlendinger på banen og i troppen.

http://www.intriguing.com/mp/_pictures/grail/large/HolyGrail017.jpg

King Arthur: Look, you stupid Bastard. You've got no arms left.
Black Knight: Yes I have.
King Arthur: *Look*!
Black Knight: It's just a flesh wound.

Annan_er_best
16-08-2007, 20:53

Black Knight er mitt forbilde når det gjelder "ikke gi opp"-holdningen og optimismen.

Kenneth Storberget
16-08-2007, 20:56

Hvor er lysbryteren?

Ole Gilboe Hermansen
16-08-2007, 20:57
http://www.intriguing.com/mp/_pictures/grail/large/HolyGrail017.jpg

Bedre å ikke gi opp, enn å gi opp ved motgang. Det er mitt motto. Jeg kommer aldri til å svikte min elskede klubb.

Bård Larsen
16-08-2007, 21:09
Sic transit gloria mundi!

ALI-Ikke Kristen
16-08-2007, 21:36
Nå må folk slutte å opprette tråder i hytte og pine. Greit nok at styret har mistet styringen, men vi supportere trenger ikke å følge etter. Det finnes mer egnet sider hvor man kan oppfordre til strømsparende tiltak.

YgorNo1
16-08-2007, 22:16
Styret har styringen, de vet nok hva de vil. Vi vil ikke det samme men ..

At Steinar går er ikke det værste som har skjedd, men at han går til LSK av alle ting er å bli pissa på.
Hva får TOM til å tro at han skal vinne gull med arvegullet sitt???
NEI, jeg tror syret og start har gjordt alt i klubbens rette linje mot sin strategi.
Steinar ville vel ha kontrakt til han var 35, det ville ikke start.Fornuftig.
Kaller dett ikke å skru av lyset akkurat.

Lars Olav Karlsen
16-08-2007, 22:19
Steinar ville vel ha kontrakt til han var 35, det ville ikke start.Fornuftig.
Kaller dett ikke å skru av lyset akkurat.

Hva Steinar ville ha vet vel ingen av oss her inne, det eneste som er tydelig er at Lillestrøm ønsket og ha han, det gjorde ikke Start.

beng222
16-08-2007, 22:24
I følge media ville steinar p ha 3års kontrakt. Veldig greit at han ikke fikk det i start.

Mr.Nor
17-08-2007, 00:03
Hva Steinar ville ha vet vel ingen av oss her inne, det eneste som er tydelig er at Lillestrøm ønsket og ha han, det gjorde ikke Start.

Bare å se på hva han takket ja til, en 3 års kontrakt. Så da er det riktig å anta at han ønsket det samme hos Start. Jeg ønsket ikke Steinar videre i Start, ønsket du?

Lynet
17-08-2007, 00:09
Nestemann ut bør slukke lyset, og det bør være Mathisen hånd i hånd med SIB!

Kontinuitet er tydeligvis ikke noe som betyr noe, vi har jo en samspilt tropp med en utrolig samhandling!
Halve førstelaget er skuffet unna. Det er det tydeligste tegnet på et lag som rakner og går til helvete ned i adecco! Vi husker alle midten av 90-tallet...

Gi faen i å ødelegge klubben vår, Stig Inge Bjørnebye og Svein Mathisen!
Tenn lyset etter dere, nå er det mørkere enn det noen gang har vært...

Messi
17-08-2007, 00:22
Nestemann ut bør slukke lyset, og det bør være Mathisen hånd i hånd med SIB!

Kontinuitet er tydeligvis ikke noe som betyr noe, vi har jo en samspilt tropp med en utrolig samhandling!
Halve førstelaget er skuffet unna. Det er det tydeligste tegnet på et lag som rakner og går til helvete ned i adecco! Vi husker alle midten av 90-tallet...

Gi faen i å ødelegge klubben vår, Stig Inge Bjørnebye og Svein Mathisen!
Tenn lyset etter dere, nå er det mørkere enn det noen gang har vært...Dette må Soler ta på sin kappe!

jensm
17-08-2007, 00:57
Noen som har tenkt på at Soler vel egentlig er LSK supporter? Dette lukter svidd.

Om et år skal du se han hopper elegant over selv med lommeboka si.

Men denne sesongen begynner ligne en storkollaps. Er redd det vil ta mange år før Sør Arena blir annet enn adeccoarena.. Så kan vi se frem til nabofeider med mk igjen om noen år... sukk...

Per Christian Dversnes
17-08-2007, 01:55
1905-2007

Du var mitt liv. Farvel IK Start.

H.I.F.

Annan_er_best
17-08-2007, 01:56
1905-2007

H.I.F.

Med fare for å bli utestengt, så sier jeg allikevel:

IDIOT!

Morten Torjussen
17-08-2007, 02:11
Bra vi opplever spillesmessig opptur for tiden.
Men når en ser spillere som Steinar forsvinne, forteller det godt hvor klubben er på vei.

å en siste ting.

Du som er siste mann ut av Sør Arena.
I tillegg til å slukke lyset, ten et stearinlyst til minne om klubben samtidig:icon_cry:

Per Christian Dversnes
17-08-2007, 08:02
Med fare for å bli utestengt, så sier jeg allikevel:

IDIOT!

hahaha
syns nå jeg skal få lov å være litt fyllemelodramatisk
uten at det skal gå for deg av den grunn...

IDIOT!

Øyvind S.
17-08-2007, 08:43
Jeg klarte faktisk å sove litt i natt.

Ser at 90 % har skjønt det, men til de siste ti prosentene, så kan jeg fortelle at Start har vært alvorlig syke i omtrent ett år. Tilstanden har blitt verre og verre. I går falt klubben offisielt i koma.

Ingen vet hvor mange år det går til den våkner.

djeeses
17-08-2007, 08:46

Ser at 90 % har skjønt det, men til de siste ti prosentene, så kan jeg fortelle at Start har vært alvorlig syke i omtrent ett år. Tilstanden har blitt verre og verre. I går falt klubben offisielt i koma.

Ingen vet hvor mange år det går til den våkner.

Eller for å si det på en annen måte. Diverse personligheter i ledelsen holder klubben i medisinsk koma, og den våkner ikke til live igjen før noen av dem pakker snippsekken og drar.
Selv da vil den ha varige mèn etter deres herjinger.

Ole Gilboe Hermansen
17-08-2007, 08:58
1905-2007

H.I.F.

Og så stor supporter var du.

DayWalker
17-08-2007, 09:08
Jeg kan ikke se hva denne tråden du quoter har med supporter eller ikke supporter å gjøre men. Frustrasjon til de grader kalles det!

langemannen
17-08-2007, 09:26
Skjønner ikke hva all denne klagingen går på. Hva har Steinar vist i ÅR som gjør at vi skal grine så mye over han? Mannen er 32 år, forbi sin beste tid. Har sikkert en rimelig god lønn, og ville nå ha en treårs kontrakt??!! Skjønner godt at styret ikke kunne gå med på dette. Nå handler det bare om å få en erstatter som er kapabel nok!

Kolo
17-08-2007, 09:27
Det er et hardt slag å se nok en spiller som var en av bærebjelkene i 2005 sesongen pakke og gå. Steinar har vært en god back alt i alt, men jeg tror ikke savnet av han vil bli enormt. Klubben er på langt nær død eller i koma fordi vi mister Steinar. Kan være enige i at vi har fått oss en kraftig trøkk denne sesongen, og den kan bli enda kraftigere om det fører til nedrykk. Men holder vi plassen, vil jeg våge å påstå at klubben ikke er forferdelig svekket over dette. Hulsker kan slå begge veier. Han er uansett om man liker han eller ikke, en rutinert spiller som kjemper til krampa tar han. Jeg har alltid funnet han ufordragelig, men er villig til å gi han en sjanse.

Ryktene om klubbens død er betydelig overdrevne.

Messi
17-08-2007, 09:32

Ingen vet hvor mange år det går til den våkner. Det var ikke mange som delte vår oppfattning for bare et par måneder siden. Føler meg faktisk snart som en av de mest positvive her inne. Så stemningen har snudd blant mange!

MrKokken
17-08-2007, 10:08
Det er synd at Steinar går, og jeg ville helst sett at det ikke skjedde. Dog, i motsetning til de andre som har gått i år, blir han i alle fall ut sesongen.

Start har gjort nok av feil denne sesongen, og tilstanden er alvorlig, det er jeg enig i. Synes imidlertid ikke at salget av Steinar er noe som gjør at Start faller i koma, både fordi han blir ut sesongen, og fordi han ikke lenger er en ungfole med fremtiden foran seg.

Men jeg leser Øyvinds resonnementer slik at det ikke bare er tale om sportslig koma, men også koma hva angår omdømme og tillit hos supportere og omgivelsene generelt. Her synes jeg koma-analogien passer meget bedre, noe diskusjonene på herværende forum viser med all tydelighet. Det svir at identitetsbyggere og lojale, lokale spillere forsvinner, selv om det ikke nødvendigvis får de store sportslige implikasjonene.

Per Christian Dversnes
17-08-2007, 10:44
Og så stor supporter var du.

Jeg følger selvsagt klubben til "The afterlife".
Jeg elsker Start, og de reiser seg garantert fra grava en dag.

Brand
17-08-2007, 12:08
Det svir at identitetsbyggere og lojale, lokale spillere forsvinner, selv om det ikke nødvendigvis får de store sportslige implikasjonene.

Nettopp.

Rein bingo kven som blir og kven som drar føles det som.
Litt sånn "ooops"...

Det er SIGNALEFFEKTEN overfor resten av spillerne eg er redd,alt skjer
på feil måte til feil tid osv,og ingen i ledelsen ser ut til å bry seg særlig.

jensm
17-08-2007, 12:25
SIB har snakka lenge om en opprenskning i stallen.

Men opprenskingen ser ut til å være meget ugjennomtenkt, og mer investorstyrt enn sportslig.

Det må jo gå galt når SIB og Soler begge er østlendinger. Bruker de Start som farmerklubb for LSK?

Kontinuitet og satsing på lokale spillere er vel begge prinsipper som har gått i dass nå.

Luringen
17-08-2007, 15:00
SIB har snakka lenge om en opprenskning i stallen.

Men opprenskingen ser ut til å være meget ugjennomtenkt, og mer investorstyrt enn sportslig.

Det må jo gå galt når SIB og Soler begge er østlendinger. Bruker de Start som farmerklubb for LSK?

Kontinuitet og satsing på lokale spillere er vel begge prinsipper som har gått i dass nå.

Har satsing på lokale spillere gått i dass?!?

Vi har kvittet oss med 2 kristiansandere (Marius Johnsen og Steinar Pedersen). En som er for for grisk til å tenke på klubben fra hjembyen og en som er over toppen...

Og vi har tatt i bruk ihvertfall 4 nye kristiansandere i årets serie (Christer Kleiven, Jesper Mathisen, Morten Hæstad og Espen Børufsen) og alle disse er yngre enn de 2 som har forlatt oss. Altså perfekt med tanke på satsing på lokale spillere.

djeeses
17-08-2007, 15:05
For å si det slik.
Handling og ambisjoner står ikke i stil til hverandre.

YgorNo1
17-08-2007, 22:52
Jepp.
Handling; Ansette SIB
Ambisjoner; Nordens lag, E_cup blablabla...på kort tid.
Vel, man ansetter ikke en relativt uerfaren trener med den målsettningen Soler:icon_biggrin:

Notch Johnson
18-08-2007, 19:54
1905-2007

H.I.F.

Tviler på at salget av Steinar P begraver en 102 år gammel klubb, men du er vel normalt sett ganske dyster da, Perfunk.

magnussl
19-08-2007, 12:44
1905-2007

H.I.F.

tss...for en holdning! Skam deg!

Per Christian Dversnes
19-08-2007, 13:54
Tviler på at salget av Steinar P begraver en 102 år gammel klubb, men du er vel normalt sett ganske dyster da, Perfunk.

Det var bare dråpen.

Jeg tror Stig Inge Bjørnebye definitivt har evnen
til å begrave en 102år gammel klubb.

Men, jeg eter selvfølgelig gladelig mine ord den dagen
han beviser meg feil :)

Per Christian Dversnes
19-08-2007, 13:55
tss...for en holdning! Skam deg!

Gå å ta deg en quick wank and a bowl of cornflakes!

Visdomsord
19-08-2007, 14:04
Skjønner ikke hva all denne klagingen går på. Hva har Steinar vist i ÅR som gjør at vi skal grine så mye over han? Mannen er 32 år, forbi sin beste tid. Har sikkert en rimelig god lønn, og ville nå ha en treårs kontrakt??!! Skjønner godt at styret ikke kunne gå med på dette. Nå handler det bare om å få en erstatter som er kapabel nok!

Nei slik kan du skrive om hver eneste Start spiller. Akkurat slik Start ledelsen gjør. Det er nok det beste, vi skal ha inn nytt blod og annet vas. Faktum er at summen av alle spillerne gir et stort R.I.P Når du stykker det opp til enkeltspillere kan en selvfølgelig se på det slik du gjør. Vi har nå mistet to solide lokale spillere. Det er et enormt tap.

Ellers fint å se at Enersen endelig kom på banen i helgen og summerte opp det jeg og noen andre har skrevet det siste året.
For en gangs skyld syntes jeg han kom alt for sent med en artikkel som dette.
Den var virkelig på sin plass og forhåpentligvis tar Skisland og de få andre det enda er vett i og legger merke til det siden de kanskje aldri leser her.

Søndag1800
20-08-2007, 00:08
Noen som har tenkt på at Soler vel egentlig er LSK supporter? Dette lukter svidd.

Om et år skal du se han hopper elegant over selv med lommeboka si.

Men denne sesongen begynner ligne en storkollaps. Er redd det vil ta mange år før Sør Arena blir annet enn adeccoarena.. Så kan vi se frem til nabofeider med mk igjen om noen år... sukk...

Og der kom slaktingen av den som absolutt ikke fortjener det. Vi hadde ikke vært en dritt uten Soler, med hans holdninger i resten av klubben hadde vi vært der hvor han spådde oss i år, nemmelig CL. Ikke hans feil at spillere vil prøve nye utfordringer, og det er ikke tilfeldig at spillere forsvinner i motgang.

Nei legg dere ned å grin hele gjengen, vi er IK Start, dette har vi vært med på mange ganger før, vi kommer alltid igjen.. Alltid

brx
20-08-2007, 01:09
Soler har gjort underverker med en klubb som slet med proffesjonalitet, holdninger og struktur. Han snudde totalt opp ned på Start og må kredtitteres mye av oppturen Start har hatt de seneste årene.

Men så til spørsmålet? Blir Soler for ivriig når Start er i medgang? Har han for store ambisjoner for klubben, (tenker selvsagt på utsagnet med nordens beste lag) Kan man virkeliig forvente at Start skal bli nordens beste klubb?

Jeg føler at Start lider samme skjebne som Vålerene dvs at man sliter med å skape et topplag over tid. Start har veldig entusiastiske supportere når det er medgang men i motgang er det helt annerledes. Alt for mange hoder skal kappes og man greier rett og slett ikke å se noe som helst kontunitet.

Skal Start bli en toppklubb i norden så må holdningene bedres og styre og stell må ha en klar rollefordeling. Det er tydeligvis for mange kokker og for mye søl i klubben. Man kan si mye men jeg er veldig usikker på rollefordelingen i klubben. Soler er en slags Motivator/Manager/Direktør. Jeg tror rett og slett man må se litt på styre og stell i klubben.

jensm
20-08-2007, 08:10
Og der kom slaktingen av den som absolutt ikke fortjener det.

Glemte ;-) etter det der. Var vel ikke helt seriøst ment, om at opprinnelig LSKmann Soler bruker Start som skjult farmerklubb.

Så neida, Soler skal ikke ha skylden for noe. Dvs, ingen kan ta skylden alene. Det er mange som styrer her, og skylden er nok riktigst å si er delt mellom de ulike. Det er vel totalen som virker i full kollaps.

Når det er sagt så synes jeg faktisk 4-0 mot MK i tillegg til innsatsen i de siste par seriekampene gir grunn til litt optimisme! Det kan se ut som Start kan klare å snu trenden.

YgorNo1
20-08-2007, 08:38
Jensm;
Enig med deg .Det ser ut til å lysne noe i spill og prestasjoner.
Men fortsatt litt barnesykdom i angrepet.
Og det er godt å se at det er flere som mener det er delt skyld i kollapsen, sib får uvanelig mye pepper for nedturen. Er en hets uten sidestykke.
Han skal berettiget få kritikk for måten han uttaler seg i media og prøver å motiver oss supportere på.
Merkelig skrue.

Mr.Nor
20-08-2007, 11:49
sib får uvanelig mye pepper for nedturen. Er en hets uten sidestykke.

Det er det dummeste jeg har hørt, er det en hets uten sidestykke mot Bjørnebye? x antall medlemmer på ett forum som misliker den jobben Bjørnebye har gjort siden vi ligger på direkte nedrykksplass. Skulle vært enig i deg om det hadde vært sånn at disse medlemmene hadde tatt affære og gjort noe mot privatpersonen Stig Inge Bjørnebye,da hadde det vært en hets. Men enn så lenge så er han trener for en klubb i eliteserien som har en supporterklubb som rommer 2000 mennesker. Å når man da ligger der man ligger så hadde det vært rart om ikke noen var misfornøyde med den jobben han har gjort.

desibelo
20-08-2007, 11:58
Jensm;
Enig med deg .Det ser ut til å lysne noe i spill og prestasjoner.
Men fortsatt litt barnesykdom i angrepet.
Og det er godt å se at det er flere som mener det er delt skyld i kollapsen, sib får uvanelig mye pepper for nedturen. Er en hets uten sidestykke.
Han skal berettiget få kritikk for måten han uttaler seg i media og prøver å motiver oss supportere på.
Merkelig skrue.

Du bør nok slå opp på hets i ordboka gutt.
Kritikk er mer betegnende, og den har han sannelig min hatt fortjent!

Helge
20-08-2007, 12:11
Erre'ke lettere å bare skru ut sikringen?

svaberget
20-08-2007, 14:59
Jeg blir skremt av dette jeg:
"Ordfører Jan Oddvar Skisland venter med å begynne i Start til 1. januar. Dermed får han etterlønn fra kommunen på nesten 150.000 kroner, og kan ta seg ti ukers betalt ferie. "

"Treneren (SIB) må ta noe av støyten for den sportslige nedturen. Når ting ikke går som forventet er det nødvendigvis Bjørnebye som må ta ansvar, og se om ting bør gjøres annerledes. Uansett har jeg ikke tro på å bytte trener i sesongen. Det er viktig å la treneren få tid, i hvert fall ut sesongen, så får klubben ta en vurdering etterpå, sier Skisland, og fortsetter: - Dette er den første hele sesongen han har ansvaret, og han har en tung spillererfaring med seg, selv om han ikke er så rutinert som hovedtrener."

Så hjertet banker såpass for klubben, Skisland?
At du venter med å gjøre en god jobb til klubben (kanskje) er i 1.divisjon???

Er det ikke en smule flaut å si sånne ting i media - du skal inn i ny jobb, en viktig jobb for klubben IK Start som du tidligere hevder du brenner for, og så velger du:
a) å vente med å begynne til 1/1/08
b) velger å vente med å vurdere treneren

Hadde jeg fått jobben skulle jeg kastet meg over den nye oppgaven før jeg gikk av dagens jobb - såpass skulle jeg blødd for klubben.

SÅ kunne jeg vurdert SIB og alt det der - men aldri i livet om jeg hadde sittet på gjerdet slik situasjonen er nå.

Sitter du godt der, Skisland?

ps! jeg driter i etterlønnen, det er fullstendig underordnet i IK Start sammenhengen

MrKokken
20-08-2007, 15:48
Så hjertet banker såpass for klubben, Skisland?
At du venter med å gjøre en god jobb til klubben (kanskje) er i 1.divisjon???

Er det ikke en smule flaut å si sånne ting i media - du skal inn i ny jobb, en viktig jobb for klubben IK Start som du tidligere hevder du brenner for, og så velger du:
a) å vente med å begynne til 1/1/08
b) velger å vente med å vurdere treneren

Hadde jeg fått jobben skulle jeg kastet meg over den nye oppgaven før jeg gikk av dagens jobb - såpass skulle jeg blødd for klubben.

SÅ kunne jeg vurdert SIB og alt det der - men aldri i livet om jeg hadde sittet på gjerdet slik situasjonen er nå.

Sitter du godt der, Skisland?

ps! jeg driter i etterlønnen, det er fullstendig underordnet i IK Start sammenhengen

Noen skriker for den minste lille ting, helt utrolig. Dette er et helt vanlig ansettelsesforhold, der to parter har blitt enige om en tiltredelsesdato basert på forhold vi ikke vet noe om.

Uansett er det en smule naivt å tro at Skisland skal få gjort noe fra eller til på tampen av sesongen. Kanskje han bare går i veien for alle andre?

Kolo
20-08-2007, 15:57
Noen skriker for den minste lille ting, helt utrolig. Dette er et helt vanlig ansettelsesforhold, der to parter har blitt enige om en tiltredelsesdato basert på forhold vi ikke vet noe om.

Uansett er det en smule naivt å tro at Skisland skal få gjort noe fra eller til på tampen av sesongen. Kanskje han bare går i veien for alle andre?

Veldig enig. Håper uansett at han faktisk vil være å finne i denne stillingen når nyttårsrakettene har smelt.

Mr.Nor
20-08-2007, 19:31
Nå skal det jo sies at å være ordfører i en såpass stor by Kristiansand er i norsk målestokk er nok en ganske hard jobb i 4 år. Om Skisland leverer bedre arbeid etter denne ferien så er jo det bare positivt om han venter. Unødvendig å ha folk inne som leverer 75%.

Å det er nok ikke mye han kunne gjort med den sportslige situasjonen sånn den er såpass sent i sesongen.

YgorNo1
20-08-2007, 21:00
Støtt laget, de trenger oss.
Å prestere etter alt denne sesongen har bært med seg er ikke lett.
Ting er sårbart i en klubb som oss, som på en rallybil med 3 dekk med tørrværst dekk og 1 med grove vintermønstre.
Blir ikke lett når forholdene til SIB har vært for det meste høy sjø.
Bedøm mannen og de andre rundt han på en godværs dag.
Det samme hylet hadde vært her om vi hadde ligget på 8-9 plass.Jeg er nøktern derfor har jeg troen.
Hvis noen hadde gull i øynene i år sjønner jeg misoppfattelsen.
Pressen gav enstemmig røst om at start ville få det tøfft og vi ble tippet under halvdelen på de fleste.

Mr.Nor
20-08-2007, 21:36
Bedøm mannen og de andre rundt han på en godværs dag.

Ikke lett det når man har vært inne i en periode uten en godværsdag på nesten ett år.. Da er det kanskje på tide å bytte ut meterologen..

YgorNo1
20-08-2007, 21:54
Det dårlige været er ikke SIBBBENS skyld på alle punkter som berører emnet.
Jeg og andre har påpekt at når ting har oret/satt seg litt nå så vil resultatene komme.
Og det har lysnet ...
Vel, djevelen vil jo alltid se det mørke fremfor lyspunkter på himmelen.

Hoppalong
20-08-2007, 22:53
Vel, djevelen vil jo alltid se det mørke fremfor lyspunkter på himmelen.

Et fantastisk ordspråk! Har nå lært meg det utenat.

YgorNo1
20-08-2007, 22:58
på tide at du har lært deg dette nå...er så godt å være lam:icon_cool: i ulveflokken

Hoppalong
20-08-2007, 23:57
... evt ordtak...

svaberget
21-08-2007, 09:13
Nå skal det jo sies at å være ordfører i en såpass stor by Kristiansand er i norsk målestokk er nok en ganske hard jobb i 4 år. Om Skisland leverer bedre arbeid etter denne ferien så er jo det bare positivt om han venter. Unødvendig å ha folk inne som leverer 75%.

Å det er nok ikke mye han kunne gjort med den sportslige situasjonen sånn den er såpass sent i sesongen.

Om alle i Start hadde levert 75% hittil så hadde ikke situasjonen vært slik den er nå :)

Og nei, jeg skriker ikke om alle mulige ting - jeg finner det betenkelig at en påtroppende leder av klubben ikke brenner såpass at han ønsker å hjelpe dem ut av noe som må karakteriseres som en krise.

Notch Johnson
22-08-2007, 12:17
Erre'ke lettere å bare skru ut sikringen?

Tiden er forbi når man "skrur ut" sikringene Helge..

Hilsen elektrikkeren :)

Mr.Nor
23-08-2007, 01:24
Om alle i Start hadde levert 75% hittil så hadde ikke situasjonen vært slik den er nå :)

Og nei, jeg skriker ikke om alle mulige ting - jeg finner det betenkelig at en påtroppende leder av klubben ikke brenner såpass at han ønsker å hjelpe dem ut av noe som må karakteriseres som en krise.

Jeg tror heller det er akkurat det det er.. Det er ikke slik at vi er 25% Bedre enn Odd, Sandefjord, Strømsgodset og de andre mulige heispassasjerene. Vi må ikke heve oss over alle andre.

Leverer vi ikke i alle deler av systemet så går det til dundas, derfor det er viktig å ha samkjørt alle lagets deler fra materialforvalter til adm.dir.

Brand
24-08-2007, 10:37
Doffen veldig tydelig på at han blir.... :icon_neutral:

http://fotball.fvn.no/eliteserien/article88324.ece

Mr.Nor
24-08-2007, 11:17

Ikke fornøyd med det?

Roy Eriksen
24-08-2007, 11:24

Jo, det er jo bra. han er fremdeles ung ennå. Så kommer det større sjanse at han selges med gode pris i 2008-2009.

Brand
24-08-2007, 11:29
Ikke fornøyd med det?

Joda,er fornøgd om han blir,det var resten av det han sa eg ikkje likte.

Han kunne ikkje svare på om han blir dersom det dukker opp et tilbud.

Kolo
24-08-2007, 12:44
Det har vel ligget rimelig i kortene helt siden han kom tilbake at han har ambisjoner om å komme seg ut igjen. Da er det vel ikke så rart at han ikke utelukker noe?

Etter alle solemerker forsvinner både han og Fredrik før eller siden, så det gjelder å glede oss over de mens vi har de.

Brand
24-08-2007, 12:52
Det har vel ligget rimelig i kortene helt siden han kom tilbake at han har ambisjoner om å komme seg ut igjen. Da er det vel ikke så rart at han ikke utelukker noe?

Etter alle solemerker forsvinner både han og Fredrik før eller siden, så det gjelder å glede oss over de mens vi har de.

Ingen problemer med det,problemet er at det havner i media kvar gong
noken i klubben vår har en tanke.

Besserwisser
24-08-2007, 13:01
Hva slags dustetråd er dette. Selv om klubben skulle rykke ned med i manges øyne verdens dårligste trener har det skjedd mer i og rundt klubben de fem siste årene enn de 50 årene før det til sammen. Med vår nye storstue er jeg oerbevist om at Start blir en stormakt innen får år og den blir stadig bedre. Med Skisland på plass håper jeg at også deler av ledelsen blir mer profesjonelle.

Øyvind S.
24-08-2007, 15:57
Hva slags dustetråd er dette.

Besserwisser har rett. Jeg skulle aldri startet denne tråden.

La oss heller glede oss over den fantastiske sesongen vi har hatt.

Særlig siden forutsetningene var så som så, vi hadde en begrenset stall for ett år siden, og det var satt av lite, om noe, til spillerkjøp.

Det at Steinar Pedersen ble den 7ende som reiste fra 11eren som var best i Norge for bare to år siden, skal vi ikke gråte over, vi har jo tross alt fått inn spillere som Martin Borre og Bernt Hulsker til å fylle plassene.

For ikke snakke om den fantastiske kontinuiteten som er kommet inn i klubben! Iallefall på trenersiden.

Nei, at vi kaster bort minst 2-3 år som vi kunne kjempet om gull og champions league nå, det skal vi egentlig bare være glade for. Det viktigste er jo å støtte klubben, og vise at vi støtter ledelsen uansett!!

Roy_Keane
24-08-2007, 16:39
fantastisk bra skrevet øyvind, støtter deg fult ut.

Besserwisser
24-08-2007, 16:54
Øyvind du har helt klart poenger som jeg alltid har skrevet, men føler at du svartmaler, repeterer deg selv til det kjedsommelige og velger å ikke fokusere på lysglimt. Alle er vi frustrerte over tingenes tilstand, men for mitt vedkommende ser jeg på det positive og føler selv at det er fremgang på de fleste områder. Ser ikke hvordan en tråd som vinkles som at klubben er ferdig kan hjelpe til noe som helst.

Selv om sesongen sportslig er utrolig skuffende har det skjedd mye positivt også i år.

killerwolf
24-08-2007, 17:55
Øyvind du har helt klart poenger som jeg alltid har skrevet, men føler at du svartmaler, repeterer deg selv til det kjedsommelige og velger å ikke fokusere på lysglimt. Alle er vi frustrerte over tingenes tilstand, men for mitt vedkommende ser jeg på det positive og føler selv at det er fremgang på de fleste områder. Ser ikke hvordan en tråd som vinkles som at klubben er ferdig kan hjelpe til noe som helst.

Selv om sesongen sportslig er utrolig skuffende har det skjedd mye positivt også i år.
Vi ligger på nedrykksplass i en sesong hvor SIB mente vi skulle kjempe om metaller, i en sesong med ny stadion og rekordstort antall millioner til spillerkjøp.
Det er da ikke svartmaling å kommentere at sesongen har vært en eneste stor skuffelse og at det har skjedd mye rart i år.
Jeg vil heller si at enkelte her forfekter en kunstig optimisme.
Det positive med årets sesong er vår nye stadion, selv om vi har landets dyreste billettpriser og anlegget har hatt innkjøringsproblemer.
Ellers er det bra at unggutta har fått tillit, noe som også er positivitetsbeholdningen til Bjørnebye slik jeg ser det.

Så lenge noen mener kritikk mot Starts ledelse er svartmaling så vil innleggene bli besvart med motsatte meninger, da blir det gjerne repeterende når temaet har vært aktuelt lenge.
Hvis vi skulle rykke ned (Gud forby) så vil det nok bli hete diskusjoner her utover høsten og vinteren.
Nå sa just Bjønsaas til TvSør at han sykler Hovden-Kristiansand hvis Start rykker ned, han er mao. sikker på at Start holder seg.
La oss håpe han får rett!

Besserwisser
25-08-2007, 00:41
pprinnelig skrevet av Besserwisser Vis innlegg

Vi ligger på nedrykksplass i en sesong hvor SIB mente vi skulle kjempe om metaller, i en sesong med ny stadion og rekordstort antall millioner til spillerkjøp.
Det er da ikke svartmaling å kommentere at sesongen har vært en eneste stor skuffelse og at det har skjedd mye rart i år.
Jeg vil heller si at enkelte her forfekter en kunstig optimisme.
Det positive med årets sesong er vår nye stadion, selv om vi har landets dyreste billettpriser og anlegget har hatt innkjøringsproblemer.
Ellers er det bra at unggutta har fått tillit, noe som også er positivitetsbeholdningen til Bjørnebye slik jeg ser det.

Så lenge noen mener kritikk mot Starts ledelse er svartmaling så vil innleggene bli besvart med motsatte meninger, da blir det gjerne repeterende når temaet har vært aktuelt lenge.
Hvis vi skulle rykke ned (Gud forby) så vil det nok bli hete diskusjoner her utover høsten og vinteren.
Nå sa just Bjønsaas til TvSør at han sykler Hovden-Kristiansand hvis Start rykker ned, han er mao. sikker på at Start holder seg.
La oss håpe han får rett!

"i en sesong med ny stadion og rekordstort antall millioner til spillerkjøp". -> dvs si at sesongen er et stort steg i riktig retning.

"Det er da ikke svartmaling å kommentere at sesongen har vært en eneste stor skuffelse og at det har skjedd mye rart i år" -> har du rett i, men når det eneste de skriver om, og det mye, tar du feil.

"Jeg vil heller si at enkelte her forfekter en kunstig optimisme" -> Så lenge man ser fremgang er det alt fra kunstig. Da er det de som velger å fokusere på mørket som ser kunstig.

"Ellers er det bra at unggutta har fått tillit, noe som også er positivitetsbeholdningen til Bjørnebye slik jeg ser det" -> helt korrekt at det er et positivt trekk som burde skjedd for 2 år siden, men som Nordlie forståelig nok ikke ville fokusere på. Men om det er eneste positiviteten med Bjørnebye du kan spore er du på ville veier. For å nevne i korte trekk ser ikke spillerne livredde ut lenger, selv om de ikke oser av selvtillit, antakelig eneste grunnen til at Nordlie fungerte. Bjørnebye har innført et sunt og nødvenig bytte av spillerstallen som Nordlie slapp, men som han hadde slitt minst like mye med - er ikke akkurat 20-åringer mannen henter.

Vi vill alle at start holder seg og Bjønsaas har du helt rett i skal få slippe turen han aldri har vært i god nok form til å gjennomføre.

mr.leipsland
25-08-2007, 11:18
Bjørnebye har selvsagt ikke bidratt med å realisere Sør Arena, så selv om man mener at det alene er nok til å si at sesongen er ett stort steg i riktig retning har det jo ingenting med vurderinga av Bjørnebye å gjøre.

Så har vi den sportslige delen. Fremgang snakker noen om. Hvor kort tidsperspektiv har man da? 2 kamper? Trenere bør hverken slaktes eller hylles for utviklingen over 2 kamper. Man må selvsagt bedømme en trener over litt lengre tidsrom enn det.

Rent tabellmessig har Bjørnebye ført oss fra kvalik (15poeng/14kamper=1.07) til 13.plass (15poeng/17kamper=0.88) dvs en liten tilbakegang. Dette blir alikevel selvsagt for enkelt det også.

Det er når man tar å ser litt nøyere på hva som har skjedd at ting virkelig er triste, men siden folk er lei av å høre det så skal jeg hoppe over den delen :-)

TurboTim Birgersson
26-08-2007, 22:32

Enig... Håper vi ser mer til de unge og lovende:icon_lol:

Roy_Keane
26-08-2007, 23:04
idiotisk tankegang, alle klubbers mål er å være best i verden osv, da kan man ikke dulle rundt med norske spillere som ikke er verdensklasse, og blir de det, så blir de hvertall solgt, man spiller med de beste spillerene uavhenning av hvor de kommer fra, eller er det bedre å spille i 4 div på kunstgresset på hånes, og rope hipp hurra for alle de lokale spillerene vi har?