PDA

Se full versjon : 4-4-2..?

Notch Johnson
17-08-2007, 16:25
Det er mange som har etterlyst et formasjonskifte, inkludert meg selv.
4-3-3 er en bra kombinasjon med riktige spillere, og rikelig med kondisjon.
Jeg ser nå at vårt nye håp Hulsker scora 2 mot MK i dag, så hvorfor ikke kjøre han inn med Årst helt fremme?

SIB tviholder på sin 4-3-3 formasjon som egentlig er en 4-5-1 formasjon ettersom de to på kantene ligger alt for dypt.
Det er på tide å prøve noe annet.

Drømmelaget mot Brann vil jeg ha Ygor som anker på midten. Annan og Doffen sentralt og Fredrik som offensiv midt bak Årst og Hulsker.

Neon
17-08-2007, 17:19
http://www.menigheden.no/vbforum/showthread.php?t=3326&page=6

Notch Johnson
17-08-2007, 18:36
Bare slett denne tråden da.

Måtte bare skrive noe i frustrasjon mens jeg satt på dass og surfa.
Har lest Pondusboka så mange ganger nå at jeg nesten har blitt lei av de samme stripene.

StevieY
17-08-2007, 19:44
Formasjoner er tall...

Dersom Hulsker blir venstrekant, som han startet som i dag, er det ikke snakk om noen 4-5-1 lenger. Da har vi to spisser, en ren kant (Borre) og tre på midten. Utgangspunktet er nok 4-3-3, men jeg ser for meg at vi får se en Hulsker som trekker mye innover og en Borre som holder bredden.

Jeg tror 4-1-2-1-2-formasjonen du skisserer kan bli veldig smal. Den er avhengig av offensive sidebacker, og på venstrebacken har vi ikke engang en venstrebent spiller.

Selv om jeg tidligere har etterlyst andre varianter enn 4-3-3 tror jeg ikke det er tid for å endre på formasjonene nå.