Se full versjon : Beholder IK Start plassen i TL?
Mye er sagt og gjort denne sesongen, målsetninger, spillere og andre elementer har påvirket laget sterkt. Etter en tøff sesong så langt må vi resignere i forhold til topp plassering, medalje og slikt, vi er et bunnlag.
Optimismen er snudd til tårer og mye av det negative har fått overtak.
Vi må/har innsett at sesongen kun omhandler en ting nå, være eller ikke være i TL. Denne hendelsen har også snudd mange av supporterne til å tenke noe positivt igjen, se til Viking ifjor som med et under klarte seg. Kan vi klare det samme, er engasjementet tilbake for å gjøre en jobb fra tribunen?
Er det realistisk at vi beholder plassen?
Stikk fingeren i jorda alle mann, tenk deg nøye om og avgi din stemme.
Behold IK Start plassen?
Ole Gilboe Hermansen
17-08-2007, 18:35
Uten tvil.
Vi havner på TRYGG grunn og plass til Slutt..:)
Men hånden på hjerte, tror jeg vi klarer oss!
Vi merker fremgang, mens lag som Sandefjord, Strømsgodset, Odd og Lyn, begynner å miste formen.
Jeg tror Sandefjord og Odd rykker ned, med Godset på kvalikk og oss på plassen over...
GruGleder meg til fortsettelsen!
Rolling stones
17-08-2007, 19:22
Ja, jeg tror også vi beholder plassen, i verste fall får vi kvalikplassen, noe jeg føler meg trygg på vil medføre fortsatt TL spill!
Men tror at Sandefjord og Odd rykker ned, med Aalesund på kvalikplassen.
Start havner til slutt på 9 plass
Har tro på minimum kvalikk.. Så jada vi klarer oss
Ja vi holder oss:icon_cool:
Supporteren
17-08-2007, 20:08
Håper på kvalikk, men har ikke helt troa. Kampene mot Odd og Sandefjord blir avgjørende.
Start - Brann -
Vålerenga - Start -
Start - Rosenborg -
Strømsgodset - Start -
Sandefjord Start -
Start - Fredrikstad -
Odd Grenland - Start -
Start - Lillestrøm -
Lyn - Start -
Vi må bare slå ODD,Godset og SIF, det er resepten.
Det vil være under hver kritikk å tape for slik lag nå.
Ser at vi også tar FFK og LSK en gang for alle.
Tror vi tar ca 20p av 27 mulige utover.
Skal jeg tro så havner vi på 34-35p.
Sandefjord og Odd har veien om likjelleren.
Godset har sån middels lag igjen.
Merk AAFK har Borte Vålerenga, Stabæk,Viking, Lillestrøm.
Hjemme RBK, Brann, Lyn bla...
Så
14.Sandefj
13.Odd
12.Aafk
11.FFK
10.Godset
9.Start:)
8.Vif
Enig i at dei 3 kampane borte pluss FFK heime er viktige.
Men 20 poeng?
Det er 6-2-1
Nja skeptisk :)
Start - Brann -
Vålerenga - Start -
Start - Rosenborg -
Strømsgodset - Start -
Sandefjord Start -
Start - Fredrikstad -
Odd Grenland - Start -
Start - Lillestrøm -
Lyn - Start -
Skal jeg tro så havner vi på 34-35p.
Sandefjord og Odd har veien om likjelleren.
Godset har sån middels lag igjen.
Merk AAFK har Borte Vålerenga, Stabæk,Viking, Lillestrøm.
Hjemme RBK, Brann, Lyn bla...
Så
14.Sandefj
13.Odd
12.Aafk
11.FFK
10.Godset
9.Start:)
8.Vif
Sandefjord borte blir utrolig vanskelig,har vært veldig sterke i det siste på hjemmebane
Annan_er_best
18-08-2007, 12:03
I denne tråden, http://www.menigheden.no/vbforum/showthread.php?t=3127&page=7, finner dere min vurdering av hvordan Start kan vinne serien i år.
Notch Johnson
18-08-2007, 15:09
med litt flaks.....kvallikplass.....
Hei. Brann supporter her. E ganske sikker på at dokker beholder plassen.
Koffor? Fordi start underpresterer. Får de orden på ting så e start et bedre lag enn de andre bunnlagene dokker kjemper mot
Det var to ekstreme ytterpunkter. Skulle hatt et alternativ til midt i mellom. Løpet er slettes ikke kjørt, men ser heller ikke noen klare indikasjoner på at vi er sikre på å greie det. Jeg legger meg i midten. Usikker, men lever i håpet til siste spark på ballen.
Jeg håper vi klarer kvalik. Det ser håpløst ut for oss å klare trygg plass, med tanke på det programmet vi har igjen.
Det er 2 ytterpunkter. Enten klarer vi oss eller rykker ned:-)
magnussl
19-08-2007, 12:28
Jeg tror vi havner på 11.plass:)
Rolf Gjerdsjø
20-08-2007, 09:57
Klart vi overlever! Formen er stigende og vi er på rett vei. Årst og Hulsker fremover og en Strømstad på vei tilbake i form, samt Annan og JML skadefri så tror jeg mye er gjort. Borre tipper jeg kommer som ei kule i tiden fremover og vil kunne fylle Valencias plass på en strålende måte.
Kampen mot Stabæk gav grobunn for optimisme. Ikke så mye finspill, men de kjempet med nebb og klør og med en stålvilje. I tillegg er ingen av motstanderne uoverkommelige fremover. Brann, VIF og RBK har vi slått før (noen som husker Brann stadion i 2006?). Odd, Sandefjord, Strømsgodset og Lyn er ute av form og LSK har vært tidvis variable. Den jeg faktisk er mest usikker på er FFK, der har vi et kompleks - men en gang må jo bobla sprekke?
Grenseløs optimist? Ja kanskje, men nå som den gode følelsen er tilbake tror jeg dette går veien.
Tror det blir vanskelig,men jeg håper jeg tar feil.Virker som alle de andre lagan styrker stallen,mens vi slakter laget. hm hm.Håper jeg inderlig tar feil.
Ole-Bernt
20-08-2007, 23:14
Tror det blir vanskelig,men jeg håper jeg tar feil.Virker som alle de andre lagan styrker stallen,mens vi slakter laget. hm hm.Håper jeg inderlig tar feil.
Det er ikke alltid det er stallen som betyr noe. Men hva stallen/laget utretter sammen! Vi hadde en fabelaktig stall i 1996., men rykket ned....
svaberget
21-08-2007, 09:19
Start klarer kvalik.plassen, på overtid.
Men dessverre blir det 2-3 sammenlagt mot Bodø/Glimt....
jeg stemte nei,håper jeg tar feil men ser ikke at gutta klarer å mobilisere det lille ekstra som vi er såå avhengig av.. selv med bedring i de siste-par kampene forbeholder jeg meg retten til å være pessimist. forsvaret er drittdårlig,midtbanen er på gang(annan endelig),årst ser pigg ut og hulsker kan sikkert beine inn enn gåll eller to men 30+ poeng ser nesten religiøst urealistisk ut.. får desverre ikke gått på no særlig med kamper men jeg dør litt inni meg når jeg tenker på worst case scenario,nedrykk med påfølgende frustrerende år i adecco og spillere ala kimmo taurianen,jukka hakkala,schwellensattl,stian ohr mm..
ikke meninga å pisse på bålet(undersøkelsen så riktig positiv ut) men sånn blir man av å bo for lenge på østlandet,jeg vil hjem igjen å bli den gode gamle og glade cuntboi folk kjenner meg for:) heia oss og heia start!!
svaberget
24-08-2007, 12:29
jeg stemte nei,håper jeg tar feil men ser ikke at gutta klarer å mobilisere det lille ekstra som vi er såå avhengig av.. selv med bedring i de siste-par kampene forbeholder jeg meg retten til å være pessimist. forsvaret er drittdårlig,midtbanen er på gang(annan endelig),årst ser pigg ut og hulsker kan sikkert beine inn enn gåll eller to men 30+ poeng ser nesten religiøst urealistisk ut.. får desverre ikke gått på no særlig med kamper men jeg dør litt inni meg når jeg tenker på worst case scenario,nedrykk med påfølgende frustrerende år i adecco og spillere ala kimmo taurianen,jukka hakkala,schwellensattl,stian ohr mm..
ikke meninga å pisse på bålet(undersøkelsen så riktig positiv ut) men sånn blir man av å bo for lenge på østlandet,jeg vil hjem igjen å bli den gode gamle og glade cuntboi folk kjenner meg for:) heia oss og heia start!!
Bra innlegg, men du glemte den fantastiske latviske (?) midtbaneterrier'n: Vencevenius - han som bare kunne spille på tvers eller bakover........... :)
Godt å se at det store flertallet er optimister, selv om det ikke virker sånn når man leser resten av forumet. :)
Giovanni
25-08-2007, 12:29
det er for lite struktur og rytme på angrepspillet til at dette holder...
samtidig er det for mye rotering i den bakre fireren til at de vil finne den tryggheten de trenger for å kunne finne roen bak der!
Har vært optimistisk hele veien, men selv framgang i de seneste matcher, så ser dette for tynt ut. Kampprogrammet taler heller ikke fordel Start!
Håper selvsagt at START greier det.men det er lite realistisk
Når START har kvittet seg med store deler av stammen i laget hva er det som tilsier at vi plutselig skal begynne å vinne?
Når ting begynner å se lysre ut skal SIB begynne å teste ut Ygor som venstre back
Det neste er vel at Rune Nilsen skal bli spiss og Han billige Årst skal leke keeper ?
For meg virker det som om ledelsen har gjort alt de kan for å få START ned i Adeco ligaen. Om ikke bevisst så har de iallefall gjort det. Da kan en virkelig spørre seg om kompetansen deres.
Før serie start mangler vi spisser, hva skjer, vi handler etterhvert inn flere på midtbanen, men fortsatt mangler vi spisser, Når panikken ligger tjukt utenpå Soler handler vi inn Årst, men hva skjer med David han forsvinner. Endelig så jeg for meg at vi skulle ha litt tyngde i angrep men men
Jeg er skuffet , jeg folder fingre tær, armer ben osv for at START skal berge plassen, men skal jeg være helt realistisk så tror jeg at det går til peaces
Så tankene, påstandene om at START skulle bli et lag bladt de beste i Norden, det er en drøm. For at dette skal bli en realitet trenger vi en proffesjonell ledelse. Har vi det ??? Siden halve sørlandet med mer mener det motsatte så bør en del folk gå i seg selv. Matta ? Soler, SIBBE, Hva har dere utrettet ?
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.