PDA

Se full versjon : Vålerenga - Start (kamptråd)

frankieboy
24-08-2007, 07:18
Neste bortekamp er om en drøy uke - mot et av lagene vi bør prøve å ta igjen. Det blir uansett ikke en lett kamp, men jeg håper på fortsatt fremgang i kampen mot Brann, og at vi er i "flytsonen" når vi drar til Ullevaal!!

Har kikket på kortsituasjonen hos VIF og Start, og følgende spillere må unngå kort denne helga - hvis de skal spille på Ullevaal!

Start:
Kristofer Hæstad
Morten Hæstad
Ygor
Jon Middtun Lie
Ole Martin Årst

Vålerenga:
Morten Berre
Freddy dos Santos
Christian Grindheim
Ronny Johnsen
Jan Derek Sørensen
Sebastian Mila
----------------------------
Vålerenga skal til Lerkendal i morra kveld, og jeg håper på en tett og tøff kamp og gjerne gult kort på noen av de overnevnte spillerne hos VIF.
(Vi har jo vært heldige de siste 3 ukene ved å slippe spillere som Rushfeldt, Veigar Pall Gunnarson og Helstad - selv om 2 av disse er pga skade)

Besserwisser
24-08-2007, 13:07
Ett gult på formspillerne Johnsen og Berre hadde vært knall, og ser gjerne at Grindheim også drar på seg ett for bonusens skyld.

Store Tå
24-08-2007, 17:22
Kanskje en sponsor hvis navn skal være unevnt kan love bonus til spillere som får avgjørende gule kort i runden før de møter Start?

Thomas A.
25-08-2007, 10:46
hadde vært fint om dos santos, johnsen og ikke målsniken berre fikk gule, evt røde kort:) berre er skummel og hadde vært fint å unngå han....øvrebø som dømmer mot brann...det kan bli hipp som happ, men håper han gir signaler tidlig og dømmer hardt mot en brannspiller slik at eventuelle gemytter roer seg...kjipt å få for mange karantener mot enga.....5-0 og 3 poeng imorra:)

benwright
25-08-2007, 10:57
K. Hæstad tipper jeg må stå over denne.. Får nok gult kort mot Brann

frankieboy
25-08-2007, 20:58
Ble vel bare gult på Wæhler - men han var ikke i faresonen!!

Freddy dos Santos måtte ut med skade mot slutten, og jeg vil tro at han skal slite med å spille. Ronny Johnsen gikk også ut i pausen, men det er sikkert bare fordi han er gammel og ikke tåler mer enn en kamp i uka..

Uansett resultat mot Brann, så blir kampen mot VIF utrolig viktig. Med seier er vi da maks 3 poeng poeng fra dem, og VIF er et av lagene vi bør kjempe mot i kampen mot nedrykk!

Det var første tap med Aarbrekk, og det er godt å se at de er ute av flytsonen etter trenerbyttet!!! Måtte det vare...

Millonarios
25-08-2007, 23:10
Ronny Johnsen gikk også ut i pausen, men det er sikkert bare fordi han er gammel og ikke tåler mer enn en kamp i uka..

Rykter sier at han hadde en personlig avtale med landslagsstrener Åge Hareide. Han spilte jo 90 minutter mot Argentina og er tiltenkt plassen som stopper igjen i de kommende kampene. Harald Aabrekk var vel ikke videre fornøyd med avgjørelsen i et intervju etter kampen - man kunne lett se det på ansiktsutrykket. Ellers tenker jeg at Grindheim starter mot oss sentralt på midtbanen sammen med Johnsen. Jørgen Jalland blir da vist til benken.

Stig Remnes
26-08-2007, 00:00
Årst må stå over dersom han får gult mot Brann.

Tb4Ever

Lars Olav Karlsen
26-08-2007, 02:12
Da er det bekreftet fra Dos Santos at han ikke vil klare og spille Start kampen. Vi får bare håpe at ingen på Start pådrar seg noen lumske kort i morgen.

Annan_er_best
26-08-2007, 02:31
Det at Vålerenga skal spille UEFA-cup-kvalik teller vel positivt for oss. Får håpe de "bruker opp" Johnsen i den kampen.

frankieboy
26-08-2007, 23:23
Da unngikk vi iallefall gult kort på våre spillere i faresonen.

Ullevaal, Ullevaal - vi er de berømte ikstart og vi skal til Ullevaal....

Annan_er_best
29-08-2007, 12:20
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article88820.ece

Start trener visst på å få rødt kort. A-laget spilte med ti mann på treningsøkta i dag, eller ble engedal byttet ut med en spiller i en annen posisjon?

Årst er syk, det betyr at Hulsker må vise hva han er god for mot gamle lagkamerater.

Mr.Nor
29-08-2007, 12:44
Noen som vet hva slags sykdom det er snakk om? Mulighet for at han rekker kampen? Er jo enda noen dager til kamp..

bosve
29-08-2007, 12:57
Dette kan bli vår 10 seriekamp uten seier. Er det noe spesielt som taler for at det ikke blir det?(ikke 2 omgangen mot Brann i alle fall)

Mr.Nor
29-08-2007, 13:02
Dette kan bli vår 10 seriekamp uten seier. Er det noe spesielt som taler for at det ikke blir det?(ikke 2 omgangen mot Brann i alle fall)

Du så bare 2 omgangen?

monsivar
29-08-2007, 15:05
http://www.dagbladet.no/sport/2007/08/29/510392.html

Typisk at han får en drømmestart mot oss

Togval
29-08-2007, 16:30
Noen som vet hvor vi utflytta kristiansandere får billetter til borte-seksjonen???

YgorNo1
29-08-2007, 17:07
Ved å kjøpe på Vgtribunen.....nedre del;)

YgorNo1
29-08-2007, 17:10
http://www.billettluka.no/iticket.web.billettluka/default.aspx?CategoryID=1

ihvertfall.
ellers har jeg fribiletter...eller hva olegilher hehe

Togval
29-08-2007, 19:21
De selger ikke til VG nedre del på billettluka nedre del så vidt jeg kan se.... Noen forslag til hva vi da skal gjøre. Møte opp kampdag, spørre på Narvesen, ta fly til kristiansand, osv

Krs
29-08-2007, 20:30
Når du kommer opp fra T-banen går du med stadion på venstre hånd og et nybygg på høyre hånd. Du runder nybygget og da ser du billettlukene.

skvik
30-08-2007, 16:43
Hentet fra VIFs sider på billettluka.no:

"Bortesupportere kjøper billetter ved inngang 16 på kampdagen med mindre annet er avtalt med bortelagets supporterklubb."

YgorNo1
30-08-2007, 21:23
Vif vant da 6-0 idag i uefan.
Kansje festrusen går i hode på dem, håper de er slitne;)

stallis
30-08-2007, 21:42
Billettene blir solg ved ICA butikken bak VG svingen fra ca 2 timer før kamp start. Det er over 2000 plasser på VG nedre så det blir ikke noe problem å få kjøpt billett. Pris er jeg litt utsikker på men mener det var 160 i fjor.

Vi ses på Tullevaal ;)

YgorNo1
30-08-2007, 23:26
På tullevåll for å se haraldhåndbrekk og cokko.
Vel da ønsker jeg laget og supportere lykketil på Søndag, la oss blø for en seier og SIB og c/o bevis at vi kan i 90min + tillegg.
ImBack on sunday.
Blir deilig å se laget live igjen..

Lars Olav Karlsen
30-08-2007, 23:50
Jeg var på VIF kampen i dag og det var flere ting jeg la merke til:

Fredheim Holm ble bært ut på båre under kampen, men han skal ha vært ute igjen og takket publikum etter kampen. Er usikker på om han skadet seg skikkelig og ikke kan stille mot Start.

Ronny Johnsen ble byttet ut i pausen, mye mulig så han skal være i form til å spille på søndag også.

VIF hadde flere åpne rom som det kunne blitt farlige sjanser for motstanderne, men bortelaget snublet rundt og gav ofte ballen rett i beina til en forsvarsspiller.

Eneste som bekymrer meg er at Arni er veldig sikker i mål.

Mr.Nor
31-08-2007, 00:45
Eneste som bekymrer meg er at Arni er veldig sikker i mål.

Ingen vet hvor Arni sparker.. Alle husker vel tilbakespillet fra Holm.. :D

Ole-Bernt
31-08-2007, 00:54
Vi vil ha flere slike!!! :)

Lars Olav Karlsen
31-08-2007, 01:15

hehe, ja men skal du dra frem den ene feilen vi har på Arni så sliter du hvis Klanen begynner og trekke fram hva våre keepere presterer ;)

daumann
31-08-2007, 01:19
hehe, ja men skal du dra frem den ene feilen vi har på Arni så sliter du hvis Klanen begynner og trekke fram hva våre keepere presterer ;)

Hvor mange pølser spiste du? hehe......
Arni har vel mer enn en slik bom, men bare en som det er blitt mål av.

Lars Olav Karlsen
31-08-2007, 08:44
Hvor mange pølser spiste du? hehe......
Arni har vel mer enn en slik bom, men bare en som det er blitt mål av.

hehe, det ble vel 5 stk tror jeg, var jo sulten etter bare og ha fått muffins der jeg satt ;) Fikk du deg noen du da?

Ja, det kan godt hende det, men Arni er fortsatt en av tippeligaens beste spillere. Men det blir ikke umulig, det blir kun en fin utfordring for Årst og Hulsker.

Lars Olav Karlsen
01-09-2007, 12:12
hm, dårlig melding på VIF forumet.

Eneste som ikke stiller mot Start er Ronny Johnsen, som pådro seg en skade i beinet på torsdag. Men Freddy Dos Santos er tilbake i slag, og Fredheim Holm skal også være klar etter trøkken på torsdag.

Men uansett, vi tar dem jo vi.

Brand
01-09-2007, 13:40

Vi har ikkje noke valg faktisk.

Ja dersom vi skal håpe på å slippe kvalik ja.

Skrekkscenarioet er jo at både Strgodset,VIF og AaFK vinner,da er
det lang vei opp.

Ole-Bernt
01-09-2007, 14:13
I denne runden heier vi på Start, RBK, Brann, Lyn og Tromsø.

Mr.Nor
01-09-2007, 19:33
hm, dårlig melding på VIF forumet.

Eneste som ikke stiller mot Start er Ronny Johnsen, som pådro seg en skade i beinet på torsdag. Men Freddy Dos Santos er tilbake i slag, og Fredheim Holm skal også være klar etter trøkken på torsdag.

Haha, at Fredheim Holm og Dos Santos spiller gjør meg ikkeno. Scorer like lite som Tufte på en sesong jo..

frankieboy
02-09-2007, 17:47
Start stiller med samme lag som mot Brann...

Jeg har i dag også byttet ut den nye drakta med drakta fra 2005-sesongen. Start er ubeseiret i de kampene i år jeg har hatt den....
Regner med at dette gjør utslaget i kveld!!!

Lykke til gutter og jenter!!

Med seier er jeg overbevist om at vi klarer oss, mens med tap eller uavgjort er det bare å fortsette å bite negler helt fram mot november...

steffn
02-09-2007, 17:56
http://fotball.fvn.no/eliteserien/article89179.ece

Steinar ute av troppen igjen.

Ygor på venstreback

IAO starter ikke på stopperplass.

Kontinuitet og spille med det beste laget.

Er SIB forstyrra?

Gerrard
02-09-2007, 18:05
Odd leder 2 - 0 ...ikke bra bærlin

og der scorer dos santos også...

møkk

Supporteren
02-09-2007, 18:05
Ygor fungerer bare ikke.
Ser forresten at Bärlin sendte Odd opp i en 2 - 0 ledelse borte mot Tromsø.

Gerrard
02-09-2007, 18:06
var litt for kjapp med Dos santos der....heldigvis:)

Bjørn Ove Norlan....
02-09-2007, 18:07
Dårlig start for start i dag....odd leder 2-0....
+ elendig forsvar allerede.

Bjørn Ove Norlan....
02-09-2007, 18:07
3-0 til odd bærlin igjen

Gerrard
02-09-2007, 18:08
Nydelig frispark av Ygor, synd at Arason redder den

Bjørn Ove Norlan....
02-09-2007, 18:10
Heldigvis feil,stod 0-3 på nettet til vg

Gerrard
02-09-2007, 18:10
Dårlig start for start i dag....odd leder 2-0....
+ elendig forsvar allerede.

hvilken kamp er det du ser.... Det har vel bare vært en dårlig forsvarsklarering næmlig ygor mot fredheim holm tidlig i omgangen..

Gerrard
02-09-2007, 18:19
Bæsj bæsj bæsj

Bjørn Ove Norlan....
02-09-2007, 18:20
FAEN I HELVETE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Hvorfor spiller engedal??????????bare tull mmed han hele tiden

stibere
02-09-2007, 18:21
engedal burde klarert den

steffn
02-09-2007, 18:24
Derfor jeg ville at IAO skulle starta.

stibere
02-09-2007, 18:25
jaja bra det er lenge igjen av kampen.
har god tid på å score 2 mål

voss
02-09-2007, 18:26
hvorfor i helvete bytter sib hæstad med hulsker? skulle heller tatt inn IAO, og lagt paulsen på venstre og ygor på midtbanen. ygor er jo tragisk på back

steffn
Alle kampene Start har fått mål i mot seg først, har Start tapt..

stibere
Alle kampene Start har fått mål i mot seg først, har Start tapt..

en gang må det jo snu

Bjørn Ove Norlan....
02-09-2007, 18:31
jada,endelig ligger sandefjord under:)
men det er godt sib solgte bærlin til en
annen norsk klubb.

Bjørn Ove Norlan....
02-09-2007, 18:34
Engedal ordna nesten 2-0 til vif...takk paulsen

steffn
02-09-2007, 18:35
Møkkaforsvar!

Det er meg uforståelig at IAO sitter på benken og at Steinar Pedersen er hjemme i Kristiansand.

Gerrard
02-09-2007, 18:37
Og der retta nesten Engedal opp igjen.

Tror han blir en stabil og god spiller jeg

Gerrard
02-09-2007, 18:39
Nå begynner tromsøopphentinga:)

steffn
02-09-2007, 18:39
Nå varmer IAO opp. Hvorfor kunne han ikke heller ha starte kampen enn å bruke opp byttene slik?

Gerrard
02-09-2007, 18:40
ånei ånei ånei åneiånei

Gerrard
02-09-2007, 18:40
nå bytter IAO med paulsen

DonInge
02-09-2007, 18:41
2 mål imot og 2bytter etter 40min......

Bjørn Ove Norlan....
Bjørnebye må trekke seg i dag....
Total feil lagoppstilling!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sånn går det med amatør trenere.....

superlim
Hvorfor i Helsikke har de Ygor i forsvaret?!
Han er kanskje god på midtbanen, men i forsvaret er han sinnsykt dårlig!! Feilberegner den ene høye ballen etter den andre!

stibere
02-09-2007, 18:43
Hvorfor i Helsikke har de Ygor i forsvaret?!
Han er kanskje god på midtbanen, men i forsvaret er han sinnsykt dårlig!! Feilberegner den ene høye ballen etter den andre!

Kjedelig å høre på de som kommenterer kampen

geirwi
02-09-2007, 18:43
Ygor kan IKKE spille forsvar! Han er like dårlig defensivt som Garba var offensivt. Han selger seg voldsomt lett og tar sjanser hele tiden.

Få ham ut!

Supporteren
02-09-2007, 18:45
Igjen ser vi resultatene av Bjørnebyes totale mangel på kompetanse.
Jeg ber deg så inderlig høyt, Stig Inge, forlat oss.

kriskristoff
02-09-2007, 18:46
Bjørnebye må trekke seg i dag....
Total feil lagoppstilling!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sånn går det med amatør trenere.....

enig, herregud for et planløst spill!

Kassa
02-09-2007, 18:46
For første gang kaster jeg meg på hylekoret; BJØRNEBYE MÅ GÅ!

steffn
02-09-2007, 18:47
Takk for Adecco 08 SIB.

Vendetta
02-09-2007, 18:47
Jeg føler virkelig med dere godtfolk!

Utrolig synd at SIB får lov å ødelegge klubben deres slik han er i ferd med å gjøre.:icon_confused:

Lars Petter Stendal
02-09-2007, 18:48
Faen.. dette går te helvete!

Supporteren
02-09-2007, 18:49
Faen.. dette går te helvete!

Nei, det går til Adecco, men mulig noen mener det er et helvete.

Patrick Hansen
02-09-2007, 18:52
ikke mye positivt å spore her, dette skulle være kampen da vi virkelig kom ut av dumpa. Ser at odd leder 1-3 borte mot tromsø, sterkt. dette lukter adecco liga.

SIB er fredet folkens så glem å hyl på hans avgang. Eneste mulighet er at han trekker seg som trener selv. Det kommer han aldri til å gjøre.

Men selv jeg begynner å tvile nå.....

Roy_Keane
02-09-2007, 18:54
For første gang kaster jeg meg på hylekoret; BJØRNEBYE MÅ GÅ!

det tok jo sin tid, jeg er så glad jeg var en av inisjativtakerene til det hylekortet, viser seg som lyn fra klar himmel hvor rett jeg faktisk har!

hvilken tosk er det som meningsløst setter steinar på tribuen og setter ygor som venstreback i stede for engedal, og olsen som stopper? jo det skal jeg si deg, det er STING INGE BJØRNEBY, jeg irriterer meg også noe jævelig over mathisen som plaprer i vei om tro, og bare noe fjas og vas osv.
jeg tror faktisk at om ikke SIB går i løpet av uka så blir det Adecco.
uansett hva dere tror så er det hans ansvar å ta ut det beste laget, det er hans jobb å lære spillerene å markere på døball i mot, og det har han da ikke gjort, så jeg sier det bare igjen, og igjen, og igjen, STIG INGE BJØRNEBY, VÆR SÅ SNILL Å GÅ NÅ! jeg kan trene dette laget bedre enn det du kan.

Mr.Nor
02-09-2007, 18:54
I pausen, få ned Lie på venstreback, så kan Annan spille indreløper med Ygor sentralt.. Lie fungerte iallefall tålig bra på venstreback i de kampene han spilte der. Annan klarer å kle en indreløperrolle det er jeg sikker på.

Andre omgang må Starte bra for at Start skal ha en sjanse.. Jeg må også bemerke at Strømstad har vært bemerkelsesverdig svak i dag. Nesten ikke sett han vinne en duell..

Taper vi i dag går da Bjørnebye? Får han fyken? Jeg tror nesten en av delene.. Begynner å få troen.. Legger også merke til at Bärlin har scoret to for Odd.. Sender han oss ned sammen med ubrukeligheten selv Stig Inge?

Roy_Keane
02-09-2007, 18:55
ikke mye positivt å spore her, dette skulle være kampen da vi virkelig kom ut av dumpa. Ser at odd leder 1-3 borte mot tromsø, sterkt. dette lukter adecco liga.

SIB er fredet folkens så glem å hyl på hans avgang. Eneste mulighet er at han trekker seg som trener selv. Det kommer han aldri til å gjøre.

DU, Du som er så jævla positiv til sib, jeg føler nesten det er et krav at du skal fortsette å støtte han, det har du fortjent.

kriskristoff

Har troen på at han gøjr det i kveld hvis ikke det skjer noe magisk etter pausen.

Seven
Ser at odd leder 1-3 borte mot tromsø, sterkt. dette lukter adecco liga.

To nydelige mål av Stefan.... :(

Loff
02-09-2007, 18:56
Dette går mot enda ei elendig uke. Tror ikke DingoIngo skjønner hvor mye han ødelegger for oss..

Jeg hiver meg også på hylekoret nå altså. Vekk med Bjørnis. Bedre å prøve med en ny trener enn å GARANTERT rykke ned med Stig I. Så ræva skal det ikke være mulig å spille med det laget vi har.

Hvis noen er interessert tar jeg imot veddemål på at vi klarer oss til 10001 i odds.

desibelo
02-09-2007, 18:56
Stig Inge Bjørnebye du er en stor klovn!

Spille med Ygor i forsvar Når du har Steinar, Kristoffer, Lars Martin, Atle Roar, Inge Andre, Bård og Avni.

Altså hva i helvete er galt i hodet ditt???

Du må da ha sett at mannen er fullstendig ubrukelig i alt han gjør posisjonering, dødball.

Skaden til Doffen!
Sette inn Hulsker???? Å trekke ned Lie??? Lie som har vært den farligste offensive vi har hatt. Hvis du absolutt skal gjøre det så får du sette inn toppscoreren vår BØRUFSEN. Hvorfor i helvete satt du ikke inn Kleiven og lot Lie spille der han var?

Altså du er så jævla dum; jeg skal faen meg dekorere bilen min med klistremerker hvor det står; BJØRNEBYE MÅ GÅ, og en helvetes trussel hvis ikke du pakker sakene dine og flytter ØYEBLIKKELIG.

FAEN TA DEG STIG INGE!

Roy_Keane
02-09-2007, 18:58
kan vi ikke aksjonere på en måte da? stå utenfor huset hans med bannere osv eller noe, hadde vært på sin plass

bergkamp
02-09-2007, 18:59
Neste kamp MÅ forsvarsrekka se sånn ut:

Pedersen - Håland - Olsen - Paulsen

Fatter ikke hvorfor Pedersen er hjemme i Kr.sand. Greit at han ikke skal spille for oss neste år, men det skal vel ikke Hulsker heller, og han spiller jo...

Bjørn Ove Norlan....
02-09-2007, 18:59
Hvis han ikke trekker seg,bør vi starte en underskrifts kampanje som
vi kan gi til erik soler...burde greit få 15000 underskrifter.

Roy_Keane
02-09-2007, 19:00
Hvis han ikke trekker seg,bør vi starte en underskrifts kampanje som
vi kan gi til erik soler...burde greit få 15000 underskrifter.

stiller meg frivilling til disposisjon til å stå i markens og samle inn underskrifter!

bosve
02-09-2007, 19:01
Fytti f for et planløst spill..det er som å se 11 mann spille sammen for første gang. Hvorfor brukes Ygor på backen fremfor Steinar?(paulsen venstre og Steinar høyre). Også Stefan da som vi kvitta oss med til en av konkurrentene som herjer og scorer 2 mål. Hadde det ikke vært en mann å hatt med i avslutninga?(i alle fall ikke på laget vi konkurrerer om tippeligaplass med).

Fatter ikke hva Sib holder på med jeg??

Supporteren
Jeg tror aksjon er veien å gå, hvis Stig Inge ikke trekker seg selv. Vi må rett og slett KREVE Bjørnebyes hode på et fat. Nok er nok!

Loff
stiller meg frivilling til disposisjon til å stå i markens og samle inn underskrifter!

opprop.no?

chameleon
02-09-2007, 19:02
...føler så inderlig med dere! Vi har et styre som har tatt tak i trenerne og snakka godt med dem om åssen motgangen skal stoppes. Vi er i ferd med å lykkes i skien. Jeg føler, igjennom media at Bjørnebye har en stor stjerne hos Starts ledelse,,,skjønner frustrasjonen deres veldig godt! Sammling i bånn så er jeg sikker på at dere klarer dere. Vil ha besøk av Start i skien år etter år etter år etter år....kanskje i adecco neste år? uansett elsker jeg kampene mellom Odd og Start. To ballspillende lag som prøver å spille fotball! bare synd det er krefter og taktikkeri som gjelder stort sett...

bergkamp
Leser dette på VG Live:

"0 - 2 BÄRLIN. Knallperle fra Stefan Bärlin! Svensken får ballen på 20 meter med ryggen mot mål. Vender opp, og få skutt - relativt upresset - og ballen fyker opp i krysset utagbart for Ramovic!"

Høres ikke akkurat ut som den Bärlin som spilte vårsesongen for oss...

REBell
Jeg tror aksjon er veien å gå, hvis Stig Inge ikke trekker seg selv. Vi må rett og slett KREVE Bjørnebyes hode på et fat. Nok er nok!

Nå er tingene horrible

DonInge

æ au........

Gerrard
02-09-2007, 19:03
yyyyyeeeeeeeeessssssss

DonInge
2-1 Borre!

superlim
Jadda!!! Kom igjen nå!!

Bjørn Ove Norlan....
02-09-2007, 19:04
Menighetens styre tør ikke kreve hans avgang.

bra borre:)

Roy_Keane
opprop.no?

ligger allerede en sånn greie der, men det er usaklig, underskrevet av mette marit osv, vi må stå i markens og på sørlandssenteret og samle inn fra lokalbefolkningen.

ser det er 2-1 nå forresten, ikke at det hjelper noe på mitt syn, det var heller flaks, dyktighet av borre som er vår beste mann utpå her.

Gerrard
Tror vi venter til etter kampen før vi sparker SIB.
Ser ut til at gutta har fått ny glød i pausen.
Åpninga i 2. er jo som 1. omg. mot brann.De kriger og går på nå.

stibere
02-09-2007, 19:05
Bjørnebye har iallefall ikke hatt noen fiaskokjøp,i motsetning til tidligere trenere

DonInge
02-09-2007, 19:06
Bjørnebye har iallefall ikke hatt noen fiaskokjøp,i motsetning til tidligere trenere

hva med FiaskoSalg da?

Supporteren
02-09-2007, 19:06
Tror vi venter til etter kampen før vi sparker SIB.
Ser ut til at gutta har fått ny glød i pausen.
Åpninga i 2. er jo som 1. omg. mot brann.De kriger og går på nå.

Poenget er vel at kampen hadde nok sett helt anderledes ut, hvis vi hadde stilt med vårt beste lag, istedenfor å benke en av våres beste spillere. Håper inderlig vi får med oss poeng i denne kampen, men det vil på ingen måte forandre mitt syn ang. SIB.

Roy_Keane
02-09-2007, 19:08
brist i foten til hæstad ja, koselig å høre... blir vel ute resten av sesongen da, sånn sakde tar vel et pr mnd....

Supporteren
02-09-2007, 19:09
brist i foten til hæstad ja, koselig å høre... blir vel ute resten av sesongen da, sånn sakde tar vel et pr mnd....

Da er det vel veldig sannsynlig at dette var Doffens siste kamp for Start.

stibere
02-09-2007, 19:09
hva med FiaskoSalg da?

Du sikter vel til valencia,borre er flere hakk bedre en alex.

desibelo
02-09-2007, 19:12

Du gir deg aldri du, ligger du med han eller?

DonInge
Du sikter vel til valencia,borre er flere hakk bedre en alex.

Bërlin... har putta 2 pærle mål i dag for vår største konkurrent i bunnstriden..

langemannen
Når det gjelder Alex kan jeg si med hånden på hjertet at jeg ikke har sett noenting som skulle tillsi at Start hadde gjort det bedre med han. Jeg har sett alle AGF kampene i høst og Alex har hatt 1 halvgod kamp (DVS 1 assist) og i resten har han stort sett vært 100% anonym.

stibere
02-09-2007, 19:13
Bërlin... har putta 2 pærle mål i dag for vår største konkurrent i bunnstriden..

Scoret jo sjelden i start

Store Tå
02-09-2007, 19:13
Bra av Odd...

stibere
02-09-2007, 19:15

Prøver bare å finne positive ting som han gjør i Start,blant annet har han gjørt flere bra kjøp

Utrolig at de fleste her inne aldri kan komme med annet en negative ting om bjørnebye.

Nytter ikke å skrike etter hans avgang når soler har sagt han er fredet...

Supporteren

Har du tenkt at det kansje har noe med treneren og måten han styrer laget på?
Ånei, jeg glemte jo at du ikke har mulighet til å tenke noe som kan være negativt om SIB.

DonInge

fordi han blei plassert som midtspiss i 99% av kampan i år.

desibelo

Hvorfor faen tror du det var?
Han ble brukt feil kanskje? Var feil trent?
Du skyter deg selv i foten..

Supporteren

Ville isåfall ikke vært den eneste.

Supporteren
02-09-2007, 19:17
PrøNytter ikke å skrike etter hans avgang når soler har sagt han er fredet...

Med andre ord, skal man få fjernet en som er fredet, så trenger man å starte krig.

Og når SIB omsider drar seg til helvete vekk fra byen vår, så håper jeg han drar med seg deg i samme slengen.

stibere
02-09-2007, 19:18
Med andre ord, skal man få fjernet en som er fredet, så trenger man å starte krig.

Og når SIB omsider drar seg til helvete vekk fra byen vår, så håper jeg han drar med seg deg i samme slengen.

Du må jo kunne godta at ikke alle har samme syn på saken som deg..

Gerrard
02-09-2007, 19:22
Straffe til vif

superlim
02-09-2007, 19:22
Ja, d var jo bare det vi manglet!

Jippi!

Bjørn Ove Norlan....
02-09-2007, 19:23
jaja,måtte jo bare skje

Gerrard
02-09-2007, 19:23
og den gikk inn og kampen er vel pungtert

Supporteren
02-09-2007, 19:24
Dramatisk.

superlim
02-09-2007, 19:25
Jippi!

Jadda!!

Gerrard
eller kanskje ikke helt enda

DonInge
hyyyyyyyyyyyl :D

Bjørn Ove Norlan....
02-09-2007, 19:26
Årst,håper den åpnet dagens hattrick

desibelo
02-09-2007, 19:33
Hadde vi startet med et skikkelig forsvar idag så hadde vi vunnet!

Bjørn Ove Norlan....
02-09-2007, 19:42
Hadde vi startet med et skikkelig forsvar idag så hadde vi vunnet!

Eller starta med en fotball trener:)

Bjørn Ove Norlan....
02-09-2007, 19:51
jaja tap i dag også....sib GÅ AV...

kriskristoff
02-09-2007, 19:52
jaja tap i dag også....sib GÅ AV...

Enig! NOK ER NOK!

Lars Petter Stendal
02-09-2007, 19:53
sånn æ det.. faen ta..

Hoppalong
02-09-2007, 19:54
He he... som om ikke det var nok for lenge siden. Velkommen etter dere hengehuer og quislinger som endelig har forstått problemet her....

Roy_Keane
02-09-2007, 19:54
hvorfor kom ikke børulfsen inn før? jo fordi sib er trener....
jeg krever hans avagang.

Roy_Keane
02-09-2007, 19:55
He he... som om ikke det var nok for lenge siden. Velkommen etter dere hengehuer og quislinger som endelig har forstått problemet her....

fantastisk bra skrevet, ler ennå :) nydelig fremsetning.

Roy Eriksen
02-09-2007, 19:56
Så klart at Start junior er mye bedre enn Start idag. Sib må gå. Det går ikke. Ser ut at vi går nede til 1 div. uansett.

kriskristoff
02-09-2007, 19:57

Øyna glimt etter de tre siste kampene, men nå er det faen meg tilbake til god gammaldags SIB taktikk; spenn å løp!

PS! Quisling kan du være selv

Kassa
02-09-2007, 19:58
Frustrasjonen er komplett. Maktesløs! Planløst spill! Ingen samhandling! defensiv midtbane spiller på venstre back. Er det mulig? Doffen er sandsynligvis ute en stund. Det bare å legge seg ned å dø, for det er vanskelig å holde engagementet oppe med en inkompetent ledelse og enda mer inkompetent trener!

SIB: Vis deg aldri mer på Sør Arena! Vis deg aldri mer i Kristiansand! Vi er lei. Vi er dritt lei dine elendige disposisjoner og dritt lei din fullstendige mangel på evne til å sammensette et lag og en taktikk.

TÅLMODIGHETEN HAR NÅDD SIN ENDE!

Espen K G
02-09-2007, 19:59
Velkommen etter dere hengehuer og quislinger...Det er direkte historieløst å kalle folk som ikke har krevd SIBs avgang for Quislinger. Hvor gammel er du? 12?

Roy_Keane
02-09-2007, 20:00
Det er direkte historieløst å kalle folk som ikke har krevd SIBs avgang for Quislinger. Hvor gammel er du? 12?

det var jo sikkert bare ment morrsomt da, jeg er 20+ og så virkelig humoren i den, syntes den var kjempe bra jeg. folk ikke støtter sib's avgang er svikere ovenfor flertallet mener jeg.

Hoppalong
02-09-2007, 20:00
Nei. Jeg er født i -97.

Visdomsord
02-09-2007, 20:01
Måtte Ygor aldri mer spille i forsvar. Maken til dårlig forsvarsspiller skal du lete lenge etter. Dette er ikke bare på bakgrunn av katastofekampen mot VIF. Jeg har gjentatte ganger poengtert at den mannen er tikkende bombe i Start forsvaret og kamp etter kamp gjør han brølere.
Hvordan han er som midtbanespiller er ikke godt å si da han aldri spiller der, men som forsvarer holder han ikke 1 div nivå.

Ellers vitner dagens oppstilling på hvor udugelig Bjørnebye er som trener.
Æresbegrepet til SIB er sterkere enn den mest konservative muslim. At ikke engang Pedersen er på benken er ikke mindre enn en skandale. Nå må styret i Start gripe inn. SIB er helt ute av kontroll.

SIB burde startet med dette laget:

Pedersen, Inge Andre Olsen, Haaland og Paulsen
At han ikke gjør det er jo ikke mindre enn et manifest på hvor lite han forstår.

Fremme burde Børufsen startet i steden for Midtun Lie. En trenger ALLE på banen nå som kan lage noen mål.

I dag røyk sikker plass. Aalesund og VIF gikk for langt fra. Nå får en håpe på kvalikk selv om kvalikk lagene i år blir sterkere enn på veldig lenge (hvem det enn blir)

Positivt med IAO. Det lyser innsats og tæl av den mannen.

Seven
02-09-2007, 20:01

Må bare le av deg...

Med tanke på kostnad og forventning må Ygor + Bruno være de største fiaskokjøpene i starts historie.

Espen K G
02-09-2007, 20:04
det var jo sikkert bare ment morrsomt da, jeg er 20+ og så virkelig humoren i den, syntes den var kjempe bra jegDersom du synes den er morsom har du kanskje lite forståelse for begrepet "Quisling". Og jeg oppfattet det ikke i det hele tatt som et forsøk på å være morsom.

Roy_Keane
02-09-2007, 20:05
vet utmerket godt hvem quisling var. og står for det jeg sier, vår mening er forskjellig, og det må jo bare respekteres

REBell
02-09-2007, 20:06
Vi legger den debatten til side om Quisling :)

kriskristoff
02-09-2007, 20:07
Noen som har hørt hva Bjørneby har sagt etter kampen?

Espen K G
02-09-2007, 20:07
At ikke engang Pedersen er på benken er ikke mindre enn en skandale. Nå må styret i Start gripe inn. SIB er helt ute av kontroll.Det har nå virket i media som om det ikke er SIBs avgjørelse at Pedersen ikke spiller. Han sa tidlig at Pedersen stilte på lik linje med resten, uavhengig av hva han gjøre etter sesongen. Det er nok "noen" som har fått han til å forandre mening.
SIB må slutte å være nikkedukke for sterke personlighetere i Styret, det er noe helt annet.

Resten av diskusjonen kan vel tas i en av de to-tre nye trådene som dukket opp i dag ;)

Rolf Gjerdsjø
02-09-2007, 20:08
Nå føler jeg egentlig bare resignasjon. Jeg er stygt redd for at det eneste vi kan reellt sett håpe på er kvalikplass dersom ikke noe drastisk skjer og Start plutselig skulle begynne å vinne alle kampene. Og etter 11 kamper uten seier må jeg innrømme at optimismen fra Stabæk og Brann-kampen fikk seg et alvorlig skudd for baugen.

Hoppalong
02-09-2007, 20:11
Man trenger vel ikke kunne så mye historie for å kalle noen quisling her inne. Det holder å vite hva som har skjedd denne sesongen.

...og, det var ikke et forsøk på å være morsom.

Sorry Rolf Eivind. Da er siste ord sagt om denne saken fra meg.

Seven
02-09-2007, 20:11
Noen som har hørt hva Bjørneby har sagt etter kampen?

Sikkert det samme pisset han kommer med etter hvert tap. En lang egoistisk avklaring om hvor fint han selv takler press og motgang...

Stig Hornnes
02-09-2007, 20:34
Første omgangen idag var helt forferdelig og ødelegger egentlig alt håp for resten av kampen. Selv med en god andreomgang blir det vanskelig å hente inn to mål.

Det var tidvis grusomt å se på i første, og med den prestasjonen Ygor leverte på venstreback i dag er det helt uforståelig at klubben ikke klarte å finne penger nok til å hente Branislav. Det er helt umulig å levere dårligere enn det Ygor gjorde idag. Like ille er det at Paulsen gjorde en tilsvarende dårlig jobb på høyreback. Begge to leverte til 1 på børsen og var høyst delaktige i at dette ble en kamp med ryggen mopt veggen. Enga burde nok kanskje hatt enda et par mål til pause etter de kjempetabbene som ble begått fra våre emninente sidebacker.

Andre omgang var mye mer oppløftende. Mer aggresivitet og mye mer fart i spillet, det er synd at vi ikke klarte noe mer på slutten. Men det viser at Start fremdeles har store problemer offensivt. Jeg synes ikke Årst fungerer spesielt godt. Han står for mye og er alt for sjelden på de ballene som kommer inn i boksen fra kant. Borre viser noe bra men må tørre å utfordre mer.

Jeg tror personlig siste toget gikk for sikker plass etter dette tapet. Nå er kvalikkplass det eneste vi kan håpe på. Og det med vanskelige kamper mot Odd, Godset, Aafk og Sandefjord borte. Det blir en knalltøff høst...

susidus
02-09-2007, 20:35
Det er utrolig irriterende å se ballen bli banket opp i motstanderens 16-meter gang etter gang (hvor OMÅ ikke gjorde stort). En så panikkartet spillestil må jo ta selvtilliten fra de fleste...
Greit nok at man pøser på de siste fem minuttene, men når valget er å spille ballen til en godt plassert spiller som kan gå igjennom på vingen, så blåser man altså kula opp i mølja foran vif-målet. Jeg skjønner det ikke.
Noen som kan forklare denne taktikken?

frankieboy
02-09-2007, 20:36
Nei dette var ufattelig kjedelig. Og når resultatene går mot oss også, ja da ser det ikke bra ut.
Ygor var forferdelig. Han bommer på enkle klareringer, og er direkte skyld i minst 1 mål.. Jeg er redd for ballen, og header stort sett aldri - men jeg tror jeg skulle truffet på et par av de headingene som Ygor bommet på!! Han var også svak med bena, og det ENESTE bra han gjorde var frisparket i begynnelsen som kunne gitt oss 1-0.

Ellers var det fantastisk å få inn Inge Andre Olsen. Han var solid både bak og foran, og vil bety mye for oss i ukene som kommer.

Nå er Doffen trolig ute 1-2 mnd (bilder tas i morra tidlig) og det ser ikke bra ut framover. Men ingenting er avgjort, og jeg tror absolutt at en kvalik-kamp mot Bodø/Glimt er mulig å vinne...

sven_kloster
02-09-2007, 20:38
Satan å jævla dårlig Hulsker var....skremmende!

Bjørnebye må ha større ego enn Kim Jong!

jovla
02-09-2007, 20:45
Skremmende å se 1 omg. Utrolig at det ikke går ann å klarere på en skikkelig måte. På det andre målet var det 3 elendige klareringer av 3 forskjellige spillere. Det skal ikke være mulig.

Og Ygor som ikke kan klare å heade en ball vekk i upressede situasjoner, skjedde faktisk flere ganger i løpet av kampen.

Håper de tar til vett og lar Pedersen spille resten av kampene, men stor + til
olsen som det var en glede å se tilbake i den gule drakta

killerwolf
02-09-2007, 20:49
Nå må SIB slutte å bruke Ygor i forsvar, det koster oss for mye, bruk han på midten eller på benken.
Det er tragisk at Pedersen ikke er funnet verdig for benken ei gang, helt idiotisk i den situasjonen vi er i, mannen er ikke verdens beste back, men han har rutine.
Angående det så er det Bjørnebye som er trener og bestemmer hvem som spiller, ikke Mathisen eller Soler.
Nå er det kvalik som er håpet.

frankieboy
02-09-2007, 20:57
som sagt tidligere så sa SIB at Steinar var skada og utilgjengelig i dag.. men det er stor tvil om at dette er sant....

steffn
02-09-2007, 21:16
Da lyver SIB:

http://www.ikstart.no/articlelistmatch.aspx?m=278&amid=480946

(...)Det blir spennende å se hva Bjørnebye akter å gjøre med backrekka vår, for den kan ikke fortsette slik som i dette oppgjøret. Og med vår beste høyreback på tribunen.

eksil
02-09-2007, 21:17
Denne kampen var ganske bra. Andreomgang av rimelig sterk, men desverre var begynnelsen av første ekstremt dårlig.

Grunnen til dette må forsvaret ta på sin kappe.

Det er utrolig at ikke fotballspillere klarer å spille skikkelig forsvar. Man ser det gang på gang. Elendig samarbeid og kommunikasjon mellom de forskjellige spillerene og idiotisk plassering kombinert med dårlig timing og samhandling gjør hele greia om til et stort, åpent hull.

Som gammel basketspiller jeg er helt overbevist om at forsvarspillerene til start hadde hatt mye å lære av en eller annen fra Kristiansand Pirates. Få en av de gamle trnerene der til å forklare et par ting. Man er aldri sterkere enn det svakeste ledd, og man må derfor fungere som 1 enhet, da kan man støtte hverandre, samarbeide, tette hull osv.

Etter at offsidefella er gitt opp må siste rekka med forsvarere ikke lengre stå på rekke. Annen hver spiller må ligge et par meter bak sine sidemenn. På den måten kan en angriper fra motstanderlaget bli forsøkt stoppet ikke bare én, men to ganger. I tillegg bør alle spillere i det lengste forsøke å dekke mer enn en mann, og om man klarer det kombinert med å ikke ha alle mann på rekke bør det bli mye vanskeligere å putte mål. Så lenge alle sammarbeider, og man opprettholder en god kommunikasjon bør dette gå. Som baskettreneren min sa; "Snakk om damer, eller hva dere spiste til middag, jeg driter i det så lenge dere sier noe til hverandre. Da vet dere nemlig hvor de andre er."

Dessuten er tenningsnivået i begynnelsen av kampen fryktelig lavt.

Store Tå
02-09-2007, 21:37
Da lyver SIB:

http://www.ikstart.no/articlelistmatch.aspx?m=278&amid=480946

(...)Det blir spennende å se hva Bjørnebye akter å gjøre med backrekka vår, for den kan ikke fortsette slik som i dette oppgjøret. Og med vår beste høyreback på tribunen.

Hvem er det som har skrevet dette på IK Starts hjemmeside? Jeg er fullstendig enig. Og det betyr at det er vanvittig illojalt å skrive noe slikt på nettstedet som tilhører arbeidsgiveren til Bjørnebye.

Har han mistet så mye tillit nå at det er fritt frem for ansatte i Start å kritisere ham eksternt?

Neon
02-09-2007, 21:37
DA er vi på vei tilbake fr til Christiansand, etter en trist kamp på Ulevaal!

Jeg vet ikke hva kommentatorene, eller tv bildene har sagt/vist, men her er mine oppfattninger fra kampen. (Fra en litt dårlig posisjon bak mål)

1. Omgang:

Vi tror vi skal til Ulevaal, å spille ut enga, noe vi så definnetivt ikke er i stand til pr dags dato! Vi skal innom hele laget, før man begynner å angripe. Vi tror vi er verdensmestere. Noen hadde rett og slett ikke innsett at vi er et bunn lag.

Vi utfordrer 1 mot en defansivt, mot hissige, raske og offensive vif kanter/backer. Vi er ikke Barcelona!!!

Skadene, viser at stallen vår er for smal. Det blir mye rokeringer, å mye rot!

Ygor viser at han ikke er forsvarsspiller. Han kan desverre ikke posisjonere seg deffansivt. Han viser der i mot, at han har en god skuddfot, noe jeg håper han kan utnytte i en posisjon litt lenger opp på banen..

Vi er alt for rotete i forsvar. Vi går 3-4 mann opp i en duell, mens Jalland, får stå alene på 5-6 meter å bare sette ballen i mål.

Konklusjon av 1. omgang: Prøver å prestere over evne offansivt. Håløs dårlige deffansivt.

2. Omgang:

Andre omgang var bedre. Vi blir mer direkte i det offensive spillet, men til tider litt for direkte...! Litt for mye langpassninger, på feilvendte angripere.

Vi blir mer aggresive på midten, å presser til tider bra.

Vi kommer til en del sjanser, men vi er for passive, på kontringer i mot. De går forbi forsvarerene våre, like fort som en død mann synker i havet!

Vi viser moral, med at vi kommer tibake 2 ganger, men igj så klarer ikke avgjøre.

Start -spillerene:

Høie - 5 En dl gde reddniger, stod litt langt ute på Holms første skoring.

Paulsen - 3 VIF spillerene forbi han gang etter gang. Ut med skade.
Håland - 4 Et par dårlige klareringer, å står ikke like mye frem som han pleier.
Engedal - 5 Flink til å bryte foran. Sterk i luften. En dårlig klarering. For treg.
Ygor - 3 Noen håpløse klareringer. Et pluss for frisparket og en del offensiv innvolvering.

Strømstad - 4 Viser ikke landslagsklasse. Virket helt tom på slutten.
Annan - 5 Jobber hardt, men blir løpende en del i mellom.
Doffen - ? Ut med skade tidlig.

Borre - 5 Kom til flere brukbare innlegg. Skoret er bra mål. Blir brukt for lite.
Årst - 4/5 Bra straffe. Ble for mye feilvendt. Måtte ut av boksen for å hente ballen gang etter gang.
Lie - 3 Var svak idag. Virket umotivert. En sjanse.

Hulsker - 4 Kjemper hele tiden. Mangler litt på presisjon i passningsspillet.
IAO - 5/6 Starts bestemann. Gikk direkte inn i krigen. Også han, kunne fått litt
mer ut av situasjonene.
Børrufsen - 4/5 Burde kanskje kommet inn tidligere? Kom inn som er friskt pust, men skaper ikke nok.

Stemningen:

Syntes Klanen var uvanlig stille i dag.
Oss gule, klarte oss brukbart. Nokså bra oppmøte!

Dommeren:
HÅPLØS!

Dømmer 2 feil straffer i dag!
VIF som straffesituasjon, så jeg ikke, men etter det jeg hører på radion i bussen var den SÆRS billig!

På Startsstraffesituasjon, holdt IAO, mist like mye som Jalland(?)!

Espen K G
02-09-2007, 21:41
Stemningen:

Syntes Klanen var uvanlig stille i dag.
Oss gule, klarte oss brukbart. Nokså bra oppmøte!Hørte dere i hvertfall glimtvis på TV. Ikke ofte det skjer på Ullevål. Bra jobba...synd det ikke hjalp :(

eksil
02-09-2007, 21:51
Greit nok at ikke KB har vunnet noen kamper det siste åra (det er jo helt utrolig at det går ann å fremdeles måtte være med i eliten, men slik er det nå en gang). Poenget er; forsvarssystemer i basket er ofte bygget på en helt annen samhandling enn i fotball. Slik det ser ut for min del kjører start et veldig selvstendig mann-mot-mann-system, og problemet er nettopp at det blir alt for selvstendig. Man er kun intressert i sin egen mann, og dermed blir det plutselig to startspillere med to meters mellomrom, og en udekket angriper 4 meter bortenfor derigjen, som ikke har noen forsvarer i det hele tatt. Da er det bedre å ta bort den udekkede spilleren, og sjangse på at den siste startspilleren klarer seg mot to angripere, alene. Så lenge man ikke går i kroppen på en av dem, men bare holder seg mellom spilleren med ballen og mål, bør dette gå ganske greit.

Inge Andre Olsen gjorde det utrolig mye bedre enn de andre spillerene, kanskje med unntak av Håland. Ygor og kanskje spesiellt Paulsen bør trene samhandling. Eller, Ygor burde ikke spille forsvar i det hele tatt, han burde spille på midten, eller sitte på benken.

kaptein
02-09-2007, 22:02
Er enig i at Ygor ikke burde spille bak lenger iallefall ikke som back. Men når vi har en trener som har hode under armen og armen i bind. da kan en vel ikke forvente noe mer. Sportslig er Steinar Pedersen vår beste som back. Men SIB har rota det til så inni helvete at han setter Steinar ut.

Supporteren
02-09-2007, 22:03
Hvem er det som har skrevet dette på IK Starts hjemmeside? Jeg er fullstendig enig. Og det betyr at det er vanvittig illojalt å skrive noe slikt på nettstedet som tilhører arbeidsgiveren til Bjørnebye.

Har han mistet så mye tillit nå at det er fritt frem for ansatte i Start å kritisere ham eksternt?

Nå har tydeligvis noen modefisert det:

"Det blir spennende å se hva Bjørnebye akter å gjøre med backrekka vår, for den kan ikke fortsette slik som i dette oppgjøret."

kriskristoff
02-09-2007, 22:05
Nå har tydeligvis noen modefisert det:

"Det blir spennende å se hva Bjørnebye akter å gjøre med backrekka vår, for den kan ikke fortsette slik som i dette oppgjøret."

La merke til det, for noe rot!

Lars Olav Karlsen
02-09-2007, 22:05

Tja, han kan jo prøve og putte Årst og Hulsker i forsvar, det er vel snart bare det som gjenstår.

eksil
02-09-2007, 22:09
Slik er den nå:
Start gikk på en smell på Ullevaal, og dermed forverret tabellsituasjonen seg ytterligere. Samtlige blålys er dermed satt på med seks fattige kamper igjen å spille.
Allerede fra avspark så vi at Start slet med å få ro og fasong på spillet sitt. VIF var på hugget og presset Starts ballførere. Og skapte som regel aggressive to mot én-situasjoner. Det gjorde ikke Start. Vi ble luntende etter på halvdistanse, og den spruten og duellviljen vi har sett de siste tre kampene var fraværende. Dessverre. Vi fant aldri rytmen i spillet.

I tillegg hadde vi en meget rufsete backrekke som med unntak av Atle Roar Håland gjorde mange personlige feil. Ygor viste tydelig at han ikke mesteret sin uvante venstre backposisjon. Han ble konstant rundet, og bommet på timingen i viktige hodedueller. Lars Martin Engedal hadde heller ikke dagen, og var direkte involvert i flere svake avklaringer. Noe som VIF kunne utnytte ved sin første scoring. Kristoffer Paulsen ble også ofte rundet på sin høyrebackplass, og hadde ingen god dag på jobb. Ingen av sidebackene kom med fremover, noe som Starts flankespill og spillrytme er så avhengige av.

Midtbanen vår fikk et kraftig skudd for baugen da Kristofer Hæstad måtte ut allerede etter 14' med skade. Rytmen forsvant ytterligere, og VIF fikk briljere som de ville. Jørgen Jalland satte inn 1-0 etter forsvarsrot, og Fredhein Holm økte ledelsen rett før pause etter nok en svak avklaring i forsvaret.

Håpet tentes i åpningen av andre omgang da Martin Borre utnyttet et lite resolutt VIF-forsvar og reduserte. Inge André Olsen, som kom inn for Kristoffer Paulsen, skapte mer tyngde både defensivt og offensivt, og vi ante muligheten for å komme á jour. Helt til dommer Staberg gikk på en gedigen finte i det 66. minutt. Jørgen Jalland kastet seg frem inne i Starts boks, og Staberg ga straffe til VIF. Som Fredheim Holm nettet på.
Etter flere repetisjoner på TV kunne vi ikke se at noen var borti Jalland.

Få minutter etter ble Inge André Olsen revet ned i VIF's boks, og straffen satte Årst kontant i nettet.

Start jaget utligning resten av kampen. VIF la seg lavere, men Start valgte en lite effektiv strategi. Lange baller ble konstant pumpet fremover uten vinkel på ballen, og fremspillene ble lett match for VIF's forsvar. Selv om vi presset med fire spisser mot slutten.

Odd Grenland vant solid borte mot Tromsø, og Start er dermed tilbake på direkte nedrykk. Med fem kamper igjen å spille.

Det blir spennende å se hva Bjørnebye akter å gjøre med backrekka vår, for den kan ikke fortsette slik som i dette oppgjøret.

PS
I følge Alexander Sandnes tror man det er en brist i foten til Kristofer. Men han skal undersøkes grundigere i morgen. Vi håper det beste!

Nå ligger den her, så kan IK Start forandre så mye de vil, så får en se om det blir noe forskjell etter hvert. Noen som husker hva som er endret fra den aller første versjonen?

Supporteren
02-09-2007, 22:25
Dette var det som stod først. Har ikke lest gjennom alt, så vet ikke om det bare er det siste som er forandret. Mod for moderer hvis det blir for mye:

- - - - - - - -

Allerede fra avspark så vi at Start slet med å få ro og fasong på spillet sitt. VIF var på hugget og presset Starts ballførere. Og skapte som regel aggressive to mot én-situasjoner. Det gjorde ikke Start. Vi ble luntende etter på halvdistanse, og den spruten og duellviljen vi har sett de siste tre kampene var fraværende. Dessverre. Vi fant aldri rytmen i spillet.

I tillegg hadde vi en meget rufsete backrekke som med unntak av Atle Roar Håland gjorde mange personlige feil. Ygor viste tydelig at han ikke mesteret sin uvante venstre backposisjon. Han ble konstant rundet, og bommet på timingen i viktige hodedueller. Lars Martin Engedal hadde heller ikke dagen, og var direkte involvert i flere svake avklaringer. Noe som VIF kunne utnytte ved sin første scoring. Kristoffer Paulsen ble også ofte rundet på sin høyrebackplass, og hadde ingen god dag på jobb. Ingen av sidebackene kom med fremover, noe som Starts flankespill og spillrytme er så avhengige av.

Midtbanen vår fikk et kraftig skudd for baugen da Kristofer Hæstad måtte ut allerede etter 14' med skade. Rytmen forsvant ytterligere, og VIF fikk briljere som de ville. Jørgen Jalland satte inn 1-0 etter forsvarsrot, og Fredhein Holm økte ledelsen rett før pause etter nok en svak avklaring i forsvaret.

Håpet tentes i åpningen av andre omgang da Martin Borre utnyttet et lite resolutt VIF-forsvar og reduserte. Inge André Olsen skapte mer tyngde både defensivt og offensivt, og vi ante muligheten for å komme á jour. Helt til dommer Staberg gikk på en gedigen finte i det 66. minutt. Jørgen Jalland kastet seg frem inne i Starts boks, og Staberg ga straffe til VIF. Som Fredheim Holm nettet på.

Få minutter etter ble Inge André Olsen revet ned i VIF's boks, og straffen satte Årst kontant i nettet.

Start jaget utligning resten av kampen. VIF la seg lavere, men Start valgte en lite effektiv strategi. Lange baller ble konstant pumpet fremover uten vinkel på ballen, og fremspillene ble lett match for VIF's forsvar. Selv om vi presset med fire spisser mot slutten.

Odd Grenland vant solid borte mot Tromsø, og Start er dermed tilbake på direkte nedrykk. Med fem kamper igjen å spille.

Det blir spennende å se hva Bjørnebye akter å gjøre med backrekka vår, for den kan ikke fortsette slik som i dette oppgjøret. Og med vår beste høyreback på tribunen.

YgorNo1
02-09-2007, 22:29
Når det gjelder Steinar så er det neppe kun SIBs avgjørelse.
Blir for dumt å legge seg oppi dette nå, vi må konsentrer om det vi har og de spillerene som vil spille for klubben. Annet er bare hykkleri.

Denne back-krisen viser sitt sanne ansikt.
At vi ikke innser problemet og kjører karusellsystem med spillere som ikke passer 100% inn er ett spark i ræva til de som har ansvaret.
Sib bruker det han har eller ikke har i tilfellet. Delt ansvar.
Paulsen er vant til H Kant vel og merke men hva skjedde?
Meget skuffende opptreden og veldig sjedent å se slikt spill resultert i innbytte tidlig.
Vi er på høyde, sett under ett så er er det godkjent på de fleste.
Ygor er ingen back...som JaRisse sier så er back noe av det vanskligste å spille, ygor har ingen erfaring. Det synest.
Mangel på å løfte laget i press og mange bølgedaler i spillet preger et lag på bunn.
Skal ikke deppe for mye mot tap for enga på tullevål, men tabellen lyger ikke.

Lars Olav Karlsen
02-09-2007, 22:32
Når det gjelder Steinar så er det neppe kun SIBs avgjørelse.
Blir for dumt å legge seg oppi dette nå, vi må konsentrer om det vi har og de spillerene som vil spille for klubben. Annet er bare hykkleri.

Det er etter hva jeg kan se bare Start som driver på slik, hadde Brann sendt avgårde Robbie Winters da han klaget som verst på at han ville vekk så hadde de ikke vært serieledere nå. Hadde vi latt være og sende enkelte spillere til andre konkurrerende klubber hadde vi kanskje ikke vært på nedrykk nå pga gamle Start spillere som skyter andre klubber over oss på lista.

mr.leipsland
02-09-2007, 22:51

Steinar Pedersen oppfyller begge kravene dine. Det er en spiller vi har og en som vil spille for klubben.

Hvorfor det skulle være hyklersk å ta opp denne spesielle avgjørelsen om å vrake Pedersen forstår ikke jeg. Det eneste er at jo mer man debatterer saken jo dummere fremstår lagets trener. Sånn sett er det jo litt slemt.

YgorNo1
02-09-2007, 22:53
Hehehehehahaha
Nå er det vel Helstad som er Branns redningsmann?
Og å fokusere på tidl startspillere som skyter oss oppover er feigt og avsporing.
Fokus på oss selv, hva andre gjør er utenfor vår interesse.
Skal vi beholde en som ikke scorer? Skal vi satse på han!
Her må vi gjøre jobben selv.

eksil
02-09-2007, 22:55
Hvorfor trekker Bjørnebye frem Husker, Årst og Inge Andre Olsen som de tre spillerene som gikk i krigen? Jeg er forsåvidt enig i dette, men normalt sett har også andre spillere på Start markert seg. Det bør være en grunn til at resten av spillergruppa, de som har vært der over tid, ikke kriger like godt som nykommerne.

YgorNo1
02-09-2007, 22:56
Jeg så kampen mot Stabæk og det var god nok grunn utifra det jeg så å droppe SP.
Han hadde vel nettopp kommet fra møte med LSK så det ut som på spillet konsentrasjonen.

stibere
02-09-2007, 22:56
Dette var det som stod først. Har ikke lest gjennom alt, så vet ikke om det bare er det siste som er forandret. Mod for moderer hvis det blir for mye:

- - - - - - - -

Håpet tentes i åpningen av andre omgang da Martin Borre utnyttet et lite resolutt VIF-forsvar og reduserte. Inge André Olsen skapte mer tyngde både defensivt og offensivt, og vi ante muligheten for å komme á jour. Helt til dommer Staberg gikk på en gedigen finte i det 66. minutt. Jørgen Jalland kastet seg frem inne i Starts boks, og Staberg ga straffe til VIF. Som Fredheim Holm nettet på.

Det blir spennende å se hva Bjørnebye akter å gjøre med backrekka vår, for den kan ikke fortsette slik som i dette oppgjøret. Og med vår beste høyreback på tribunen.

Er flere enn 5 kamper igjen..

var vel håland som var innblandet i vifs 2-0 mål

eksil
02-09-2007, 22:57
Stefan Berlin sier også på TV2 nå at han brukes endelig i rett posisjon, i 4-4-2, og at laget har god moral. Det ble sagt på en måte som antyder at den gamle klubben, IK Start, ikke har det.

frankieboy
02-09-2007, 22:59
For å prate litt om kampen:

Det straffesparket som VIF fikk, må være det billigste som har vært denne sesongen. På VG-live stod det at Borre dyttet med strake armer, og på 100 % fotball stod det at det var riving i trøya til Jalland....
Begge er helt feil. Borre kilte Jalland på ryggen, og Jalland filmet seg til et helt feil straffespark. Svakt av dommer, og utrolig usportslig av Jalland!!!

Start fikk et noe billig staffespark selv også, men det var 1000 ganger klarere enn det VIF fikk.

Supporteren
02-09-2007, 23:00
Ja, det kunne ikke misforståes det Bärlin sa. Nå var det morro å spille fotball igjen.

YgorNo1
02-09-2007, 23:01
Det er det beste skuespillet på Tullevåll på lenge.
Tragedie.

Messi
02-09-2007, 23:19
Det er det beste skuespillet på Tullevåll på lenge.
Tragedie.
Nå må vi slutte å klage på dommeren! Vi presterer elendig i første omgang og derfor gikk vi glipp av poengene. Som jeg har hevdet i lang tid rykker vi ned med SIB som trener. Den som håper på noe annet kommer til å bli skuffet. vi fikk betalt tilbake med et billig straffespark for oss.

I dag vil jeg kun gi godkjent til Hulsker IAO Årst og Høie! Annan og Ygor var horrible. Paulsen ble totalt ydmyket der han ble fraløpt!

Som jeg antydet tidligere så viser det seg at det var utrolig dumt å selge Stefan til en annen nedrykkskandidat:-( Det er flere spillere som hadde blomstret tilsvarende hadde de sluppet dumskapen til SIB.

YgorNo1
02-09-2007, 23:29
Ikke en direkte kritikk mot Dommeren, han dømmer vel det han ser!
Men skandale av VIF spilleren å foreta et slikt svalestup.
Vi fikk da et ok straffe mener jeg, men ja en kompensasjon sikkert.
Ikke sutre over tidl spillere, skulle vi ha beholdt håpløse stefan som ALLE her har bannet over og bedt han dra ...
Skal vi områkkere hele laget for at stefan som altid har spillt der han gjorde også ved sin siste kamp skal fungere!!
History, vi må gjør jobben selv isåfall

Messi
02-09-2007, 23:34
Ikke en direkte kritikk mot Dommeren, han dømmer vel det han ser!
Men skandale av VIF spilleren å foreta et slikt svalestup.
Vi fikk da et ok straffe mener jeg, men ja en kompensasjon sikkert.
Ikke sutre over tidl spillere, skulle vi ha beholdt håpløse stefan som ALLE her har bannet over og bedt han dra ...
Skal vi områkkere hele laget for at stefan som altid har spillt der han gjorde også ved sin siste kamp skal fungere!!
History, vi må gjør jobben selv isåfall

Nei bare konstatere at dette var nok en dummhet fra Start! Selge en spiller til en annen nedrykkskandidat er idioti!

Gjøre jobben selv ser jo alle vi ikke er stand til! Spark SIB er eneste mulighet!

kaptein
03-09-2007, 00:29
Spørs om ikke det å sparke SIB er for seint. Det skulle kommet etter vårsesongen.

Men nå virker det jo som om Start er innstilt på å spille i adecoligaen neste år, kan ikke tolke det annderledes når de setter Steinar på tribunen alle ser jo hvor stor feil det er. Men det er vist noen som er større en klubben og tenker "hevn, eller hva en skal kunne kalle det"
Ser fram til at Skisland kommer og forhåpenligvis rydder opp i det som foregår.

Fish
03-09-2007, 00:37
Start har i løpet av 2007-sesongen blitt et kick and run-lag. Individuelle ferdigheter som presisjon på innlegg og i pasningsspill er blitt erstattet med spark-ballen-oppover-og-håp-det-beste-"filosofi".

Hvem hadde trodd.

Vel, vi klarer oss. Men jeg ser at det kanskje blir med en annen trener etter at vi taper for RBK om 13 dager. Resten vinner vi - med N.A. Eggen som sjef. Solér overtaler han til å gjøre en innsats for landsdelen, og den leppesleikende nissen lukter sagmugg og klarer ikke å holde seg borte.

Alf Qaida
03-09-2007, 09:29
Godt å se at spillerne også har skjønt det. Søndagens slette spill kan ikkje være anna enn en protest mot Sibbe. Slik vi så det noen ganger på vårparten 2006...

Kvadraturen
03-09-2007, 16:28
Måtte Ygor aldri mer spille i forsvar. Maken til dårlig forsvarsspiller skal du lete lenge etter. Dette er ikke bare på bakgrunn av katastofekampen mot VIF. Jeg har gjentatte ganger poengtert at den mannen er tikkende bombe i Start forsvaret og kamp etter kamp gjør han brølere.
Hvordan han er som midtbanespiller er ikke godt å si da han aldri spiller der, men som forsvarer holder han ikke 1 div nivå.

Ygor er Starts dårligste spiller, i alle fall når han spiller i forsvar. Hadde vært artig og funnet ut hvor mange baklengsmål den mannen har skyld i.

Enten må han settes frem som sentral midtbane der han ikke kan gjøre så mye galt ellers må han ut. Så får en heller innse at dette var tidenes bomkjøp av Start og SIB. Jeg vet ikke om han kan fungere på midten. De gangene han kommer frem ender det som regel med noen forferdelige pasninger, men Annan var ikke stort bedre mot VIF han heller og blir for veik mot fysiske tøffe lag.

Det mest konkrete som har ført oss dit vi er utenom SIB, er salget av Marius Johnsen. Tenk om ledelsen ikke hadde vært så dumme. Erstatte Marius med ingenting. Tydelig både med Marius, Pedersen, Vanlencia og David at ledelsen trenger et 3 måneders kurs i å forstå at en kontrakt er en kontrakt ut kontraktstiden. En trenger verken å selge spillere eller la de sitte på benken for å vise sitt store ego. Tro meg SIB og Matta. Alle vet hvor fullstendig meningsløst deres ego og ærebegrep fremstår.

Lurer så på hva som skjer inni hodet på den gjengen som styrer Start.

Til neste år uavhengig av divisjon må Start kjøpe en ny høyreback og en ny spiss. Nå vet jeg ikke nivået på han nye fra Island, men er det kleint selvfølgelig også ny venstre back. Normalt ville jeg skrevet ny keeper, men Høie har nå faktisk imponert meg.

I tillegg må Start gjøre ALT for å få IAO permanent. Gud for en vinnervilje. Fantastisk å se på.